Ukrainan juutalaisista

Todellista

Totuuden numeroita Ukrainan juutalaisista

Jostakin syystä Suomen kristittyjen keskuudessa liikkuu tarinoita, joiden mukaan juutalaisilla ei ole mitään hätää Ukrainassa - ei nyt, eikä odotettavissakaan. Turhaan Patmos Lähetyssäätiön Israel/Exodusapu ahertaa keräten varoja ja lähettäen niitä Juutalaistoimistolle Jerusalemiin exoduslentojen rahoittamiseksi. Näinkö on? Kuukauden lopulla patmosystävät saavat vahvan tietopaketin Ukrainan tilanteista - monikossa, sillä Ukrainassa ei ole kysymys vain yhdestä tilanteesta. Erilaiset tilanteet vaativat valveutuneita kristittyjä osallistumaan ensiksi esirukoustyössä, sitten myös mahdollisuuksiemme mukaan materiaalisin lahjoin sekä juutalaisten että kristittyjen tukemiseen.

Tammi-maaliskuussa 2014 Israelin viranomaiset rekisteröivät 557 Ukrainan juutalaisen saapuneen alijassa Israeliin.

Tilastojen mukaan kysymyksessä on 70 prosentin nousu verrattuna maahanmuuttolukuihin Ukrainasta samaan aikaan vuosi sitten.

Huhtikuun ensimmäisellä viikolla 250 juutalaista teki alijan Ukrainasta. Kuten tiedetään, juuri tähän muuttajien kiintiöön Patmos sijoitti suomalaisten (ja Ruotsissa elävien suomalaisten) ystävien lahjoitusvaroja niin runsaasti, että kahdensadan neljänkymmenen matkaajan liput ja niihin liittyvät muut kulut maksettiin patmosystävien tuella.

Vuonna 2013 Ukrainasta Israeliin muutti kaikkiaan noin 2 000 juutalaista.
Tätä kirjoittaessani pääsiäisviikon edellä 2014 alijatilasto on yli 800 juutalaista maahanmuuttajaa.

David Shechter edustaa Jerusalemissa Juutalaistoimiston yhteyksiä Ukrainaan.

"Ukrainan alija tapahtuu tässä vaiheessa ensi sijaisesti lentoyhteyksien kautta", Shechter toteaa. "Keren Hayesod, joka on Patmoksen yhteistyökumppani alijatoimissa, vastaa noin 70 %:sesti kaikesta alijaliikenteestä Ukrainasta Israeliin."

Shechter aavistelee Ukrainan jatkuvasti pahenevan sisäisen tilanteen vaikuttavan lisääntyvästi maan juutalaisten halukkuuteen muuttaa Israeliin.
Lue lisää
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/546/totuuden_numeroita_ukrainan_juutalaisista

18

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iruyi

      Se on sitten sitä aikaa profetiossa.

    • Hyvä on

      Totuutta tarvitaankin nyt, sillä propakadaa riittää asian tiimoilta.

    • KTS(ei kirj.)

      Tuossa minä muslimihomona taas opetan, että koska en kestä juutalaisia, niin en kestä niitä, en. En kestä, että muutkaan kestää. Jos joku apua heille antaa, saan itkupotkuraivarin ja keksin kyllä keinoja avun lopettamiseksi. Kjeh kjeh.. netistäpäs löytyykin jokaiseen mielipiteeseen vahvistus. Kjeh, kjeh...

      • Tässä en opeta minä vaan paikallinen juutalaisten pomo jolle peräti itse Avainmedia on myöntänyt palstatilaa.

        HYVÄ!


    • mnbvcfghjkiuytre

      Ukrainassa pahoinpidelty rabbi.

      • Ukrainassa on pahoinpidelty aika monia viime aikoina.


      • Kysyn vaan
        KTS kirjoitti:

        Ukrainassa on pahoinpidelty aika monia viime aikoina.

        Ai. Onko muslihomojakin?


    • KTS(ei kirj.)

      Muslimina olen pakotettu vääntämään omaa totuuttani maailman tappiin saakka, sillä muut eivät ole oikeassa lainkaan. Kuten nämäkin tässä - huvimatkalle vaan haluavat katsomaan. miten me hamasin pojat ilotulitetaan heitä.

      "Juutalaistoimiston venäjää puhuvien alijamatkaajien vastuuhenkilö on Bilana Shakhar. Luen Shakharin haastattelua Ha'aretzin sivuilta.

      Shakhar kertoo juutalaisia saapuvan Israeliin erityisemmin neljältä alueelta Ukrainassa: Odessasta, Dnepropetrovskista, Harkovista ja Krimin niemimaalta. Juuri näiltä asuinpaikolta saapuvien juutalaisten määrä nelinkertaistui vuoden 2013 kevääseen verrattuna.

      "Huhtikuussa on lisäksi alkanut saapua runsaasti viisumianomuksia pääkaupungin Kiovan alueelta", Shakhar kertoo.
      Mikä on totuus juutalaisten uhanalaisesta asemasta Ukrainassa?

      Väistämätön totuus on, että juutalaisviha on nousussa.

      Harkovissa on viime aikoina ollut rauhatonta. Harkovissa katsotaan kolmen ihmisryhmän olevan syypäitä kaikkeen pahaan Ukrainassa: Kiovan hallituspiirien, homoseksuaalien ja juutalaisten.

      Ukrainan juutalaisten päivän puheenaihe on nykyisin aina kysymys turvallisuudesta. Toinen keskustelun aihe on alijan tekemisen välttämättömyys.

      Viime vuoden lopulla alkaneet juutalaisvastaiset teot ovat esimerkiksi seuraavia: Kiovan juutalaisesta seurakunnasta neljä jäsentä ovat joutuneet väkivallan kohteiksi. Zaporitshiassa on synagoga sytytetty tulee. Simferopolissa on synagoga vandalisoitu. Jewish Telegraph Agencyn nettisivustot seuraavat tarkasti Ukrainan juutalaisten tilanteita, ja sieltä suomalaisetkin voivat etsiä tarkistettua totuutta.

      Helmikuun puolivälissä juutalaisten apujärjestön Hatzalah'in johtaja Kiovassa joutui väkivallan kohteeksi. Häntä puukotettiin useaan kohtaan kehoa.

      Seuraavana päivänä Kiovan Podolin kaupunginosassa sijaitsevan suuren Kuorosynagogan läheisyydessä liikkunut juutalainen pariskunta joutui puukotuksen kohteeksi.

      JTA ihmettelee palstoillansa Ukrainan tilannetta. Se mainitsee Ukrainan hallituksen vakaasti lupaavan turvata maan juutalaisten elämän ja omaisuudet. Kuitenkin samaisessa hallituksessa ovat mukana esimerkiksi Svoboda-puolue, Spilna Saporava-puolue ja eräät oikeistoryhmät, joille kaikille on tunnusomaista olla juutalaisvihamielisiä.

      • Ukrainan päärabbin Moshe Reuven Azmanin mukaan Ukrainassa ei ole etnistä eikä uskonnollista vihamielisyyttä. Juutalaisilla ei ole mitään pelättävää eikä kukaan uhkaa heitä. Asia on suorastaan päinvastoin, sillä juutalaiset osallistuvat aktiivisesti Ukrainan jälleenrakentamiseen.

        Selkeä esimerkki tästä on Ukrainan pääkaupungin keskustassa tapahtunut seppelten lasku Ukrainan kansallisrunoilijan Taras Shevtshenkon muistomerkille 200-vuosispäivänä. Ukrainan ja Kiovan päärabbi Moshe Reuven Azman tuli myös kukkien kanssa muistomerkille.

        Ukrainan juutalaisilta avoin kirje Vladimir Putinille

        Ukrainan juutalaiset ovat lähettäneet avoimen kirjeen Putinille. Kirjeessä mainitaan mm. ” Te, Putin, syytätte Kiovaa fasismista ja antisemitismistä. Mutta väitteenne ei vastaa todellisuutta. .” Linkki Ukrainan juutalaisten avoimeen kirjeeseen Putinille:

        http://tinyurl.com/k9xwc9a


      • Äkkiä ny!

        Väistämätön totuus on se,ettei juutalaisviha ole nousussa.

        Kolkatan Olka..,tuus kattoon miten hienosti mä kirjoitin...

        Olka hei.. missä sä oikein viivyttelet?


      • KTS(ei kirj.)
        Äkkiä ny! kirjoitti:

        Väistämätön totuus on se,ettei juutalaisviha ole nousussa.

        Kolkatan Olka..,tuus kattoon miten hienosti mä kirjoitin...

        Olka hei.. missä sä oikein viivyttelet?

        Sitä mäkin ihmettelen, misä se sun Olkas viipyy... Kyllä mun Linttana on yleensä heti apua antanut.


    • KTS(ei kirj.)

      Siinä minä juuri todistin siitä antisemitismistä. Samoin kuin Hitler aikoinaan kiisti holokaustin. Silleen filmannet jo tuolloin valheellisesti kuvia joukkohaudoista ja keskitysleireiltä pelastuneiden puheista.

    • KTS(ei kirj) typerää

      Hyvä että KTS kirjoitat kirjautuneena, jää tämä rakkula, joka haluaa huomiota, omaan saastaiseen maailmaansa.

    • Ukraina on nykyään täynnä puolitotuuksia, propagandaa ja disinformaatiota.

      Venäjäkin vastaa samalla mitalla ja tuo kyseinen rabbi toi esiin tämän jälkimmäisen disinformaation johon kotoinen karismaattis-kekkulillinen lössi on langennut koska haistaa siinä tapansa mukaan rahan. Sanoihan Mellerkin että hänellä on yksi armolahja: "Rahan tekotaito".

      Muutoinhan lössi ei ole Venäjän propagandasta piitannut koska se ei tuota heille rahaa ja edustaa googin roolia, jonka he ovat sille varanneet omassa näytelmässään.

      • KTS(ei kirj.)

        "Muutoinhan lössi ei ole Venäjän propagandasta piitannut koska se ei tuota heille rahaa ja edustaa googin roolia, jonka he ovat sille varanneet omassa näytelmässään."

        Näin väittelen itseni kanssa maailman tappiin saakka. Yks Linttana tukee minua kylläkin.


    • KTS(ei kirj.)

      Hyvä. Sillä näin minä kirjoitan itselleni.
      KTS(ei kirj) typerää17.4.2014 12:290 SULJE
      Hyvä että KTS kirjoitat kirjautuneena, jää tämä rakkula, joka haluaa huomiota, omaan saastaiseen maailmaansa.

      Näin minä saatumaton osaan toimia.

    • ---

      Totta on juutalaisten kohtalot jo raamatussa kerrottu. Minun nimeni tähden te joudutte vainottaviksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1339
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      808
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      657
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe