Varastettu kissa

Jepajee123

Moi

Multa varastettiin n. 2v ja 4kk sitte kissa, ja nyt tuon saman kissan kuvan löysin Facebookista juuri samalta henkilöltä ketä alunperin epäiltiinki varkaaksi.
Kysymys nyt onkin että kiinnostaakohan poliiseja helvettiäkään tälläinen tapaus ja että mitä tekisi? Oikeastaan en välttämättä tätä kissaa haluaisi edes itselle enää mutta jonkunlaista oikeutta haluaisin todellakin!! Silloin kun kissa varastettiin niin ei tietenkään kovinkaan kivalta tuntunut ja nyt vois olla takaisinmaksun aika, mitäs porukka suosittelee mitä tekisin? Kenties FB jakaisin todisteiden kera että tämä kyseinen henkilö on varastanut kissan minulta ja näin erittäin paskamaisen maineen tälle henkilölle? Ja jos ihan 100% varmoja todisteita tarvisi niin sekin onnistuisi koska naapurillani on vielä tämän kyseisen kissan emo, joten dna testeillähän sen todistaisi minun kissaksi? Tosin mitään tietoa taas ei ole että kuinka kalliita nuo DNA testit ovat.

Vielä näin 2 vuoden jälkeenkin ihmetyttää että kuka voi varastaa toiselta lemmikkieläimen mut näköjään näitä tälläsiäki tyyppejä löytyy.

26

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varkaus on rikos!

      Annat linkin, et vaikka komee misuli tällä f-sivulla.

    • mistä viety

      Miten kissa vietiin sinulta?
      Kotoako, vai mistä?

      • Heti tuli sama kysymys mieleen..Ja muutenkin aloituksesta ei selviä olisiko tämä "kissavaras" ehkä tehnyt palveluksen lemmikille..


    • Laki on laki..

      kissaasi et takaisin tule saamaan enää. Se on nyt toisen kissa..ja jos on käynyt niin että kissa on viety löytöeläinsuojaan ja siellä säilytetty 15vrk (vai paljonko se aika oli?) jonka jälkeen löytöeläinsuoja saa myydä/antaa kissan eteenpäin kenelle huvittaa jos oikea omistaja ei ole ilmoittautunut/kysellyt kissaansa.

      • Sillya

        Mutta jos kissa varastettiin, se saa periä takaisin. #multavarastettiinjauhkasinpoliisilla.


    • fatsy katsy

      Epäilen, että kissasi on ulkoillut.
      Ulkona vieraalla pihalla oleva kissan on lainsuojaton.
      Myöskin oma lemmikki, vaikka olisi maatiaisrotua, kannattaisi siruttaa ja rokotuttaa.

      Nyt yhtäkkiä 2 vuoden jälkeen väität että joku varasti? Kotoasiko?
      Sisällä loikoilleen kissan?

      Eli jos kissasi on ollut ulkona vapaana, ja hakeutunut uuteen kotiin, ei se ole varastamista.
      Sinulla on oikeudet ainoastaan, jos olet siruttanut kissan ja todisteet kissan katoamisen aikaan etsimistä.
      Ei kissojen DNA:t kerro isyyttä. Samalla kollilla voi seudulla olla jälkeläisiä sata.
      Emo on tietysti emo, mutta miten voit todistaa, ettei toinen kissa ole saman kissan pentuetta.

      Aika tyhmä olet ja jos rupeet FB jotain levittään, olet vielä raastuvassa, ja et kuitenkaan oikeasti haluaisi kissaa takaisin.
      Eli ota vain opiksi itse.
      Siruta pentusi. Pidä sisällä.

      • Kissalla on lain suoja, ihan niin kuin koirallakin.


      • PASKASUOMIPASKA

        Kuule minä voin kertoa sinullekin, ettei kissan ole sen turvallisempi valjaissakaan. Olin 5-vuotias tyttönen, kun joku nainen tuuppasi minut ojaan ja nappasi kissani. Jos olisin ollut vanhempi, olisin kaivanut jostain puukon ja tappanut koko ämmän.


    • Jepajee123

      Mistäköhän te oikein revitte että tämä mun kissa olisi karannut?

      Homma lähti käyntiin siitä että eräs nainen tuli naapurini pentueesta (samasta pentueesta mistä omani sain) hakemaan kissaa, mutta naapurini ei halunnut antaa yhtä niistä, jonka tämä nainen olisi juuri halunnut. Minun tämä varastettu kissa oli kans aika samannäköinen kun tämä naapurissa ollut pentu joten tämä nainen ja pari naapuria tuli tähän mun luokse käymään. Siinä juteltiin kaikennäköistä n. 15min ajan kunnes porukka lähti.

      Meni n. 1h kun rupesin ihmettelemään että miksi toista kissaa ei näy, etsin sitä ympäri kämppää eikä löytynyt, kissa oli siis varastettu SUORAAN MINUN OMAN KODIN SISÄLTÄ!! Ja tämä eräs nainen kenestä selitin niin nyt hänen FB sivuillaan oli kuva tästä kissasta!

      Jos minun kissa olisi karkuun päässyt ja sitten ulkoa joku olisi ottanut sen niin miten helvetissä olisin voinut ketään epäillä varkaaksi? Tarvitseeko vielä vääntää rautalangasta?

      • fatsy katsy

        Ja nyt vasta parin vuoden päästä alat ottaa pulttia asiasta. Ensin itse et kertonut kaikkea tilanteesta. Siitä muut ajatukset.
        Nyt näen, että vain tuollaisten aihetodisteiden vuoksi kahden vuoden päästä yrität jotain miettiä.

        Jutustasi saa kuvan, että koska naisen haluama kissa oli samannäköinen sinun kissasi kanssa, päästit vieraita kylään.

        Kissasi on voinut myös karata samassa ovenavauksessa.
        Mistä ihmeestä tiedät, ettei se olisi karkulaiskissa?

        Minulle syntyi pentuja ja 3 niistä oli niin samannäköisiä,että vielä luovutushetkellä tarkistin merkkini kissoista.


      • ihmettelen vähän
        fatsy katsy kirjoitti:

        Ja nyt vasta parin vuoden päästä alat ottaa pulttia asiasta. Ensin itse et kertonut kaikkea tilanteesta. Siitä muut ajatukset.
        Nyt näen, että vain tuollaisten aihetodisteiden vuoksi kahden vuoden päästä yrität jotain miettiä.

        Jutustasi saa kuvan, että koska naisen haluama kissa oli samannäköinen sinun kissasi kanssa, päästit vieraita kylään.

        Kissasi on voinut myös karata samassa ovenavauksessa.
        Mistä ihmeestä tiedät, ettei se olisi karkulaiskissa?

        Minulle syntyi pentuja ja 3 niistä oli niin samannäköisiä,että vielä luovutushetkellä tarkistin merkkini kissoista.

        Kyllä sinun pitäisi mielestäni ottaa poliisiin (vaikka netin kautta) yhteyttä ja kysyä ammattilaiselta mitä tehtävissä yms. Täällä saat vain epämääräisiä kommentteja ja jopa haukkuja, vaikka varastahan sitä tässä pitäisi moittia. Jos välität kissasta, oli se sitten sinun entinen kissa tai ei niin lähetä edes eläinsuojelu katsomaan kyseistä kissaa ja katsomaan onko sillä kissalle sopivat olot siellä. Jos kyseessä ollut oikeasti varkaus niin voi hyvinkin pitää kissasta huonoa huolta.


      • Eiiii näin...
        ihmettelen vähän kirjoitti:

        Kyllä sinun pitäisi mielestäni ottaa poliisiin (vaikka netin kautta) yhteyttä ja kysyä ammattilaiselta mitä tehtävissä yms. Täällä saat vain epämääräisiä kommentteja ja jopa haukkuja, vaikka varastahan sitä tässä pitäisi moittia. Jos välität kissasta, oli se sitten sinun entinen kissa tai ei niin lähetä edes eläinsuojelu katsomaan kyseistä kissaa ja katsomaan onko sillä kissalle sopivat olot siellä. Jos kyseessä ollut oikeasti varkaus niin voi hyvinkin pitää kissasta huonoa huolta.

        Kannattaakohan alkaa pyytämään edes mitään hemmetin DNA-testejä KAKS VUOTTA SITTEN "varastetusta" kissasta...

        Ei kuule mikään viranomainen sellaista ala tekemään. Noin kauan kun kissa on ollut poissa luotasi, se on jo lainkin mukaan toisen kissa. Eikä sitä paitsi kissallekaan tee hyvää enää muuttaa nykyisen omistajansa luota minnekään. Hommaa uusi kissa ja anna entisen olla "narkkarituttavallasi". Älä ala hölmöilemään nyt.


    • jussnmammaa

      kissat on paljolti samannäköisiä. Oman kissanikin kaksoisolentja on tullut puolen tusinaa kuvina vastaa ja pari luonnossakin. Sii jos kissa ei ole aivan erikoisen nököinen, sen voi varmuudella tunnistaa vain sirusta tai sillä dna-testillä, siis jos sukulaiskissat on tiedossa

    • Olen herännyt.

      Kyllä on vaikeata. Liikennelaki lähtee siintä periaateesta, että oletetaan toisen
      ymmärtävän.
      Valitettavasti kissapalstan tarkoitus on keskustella kissoista.
      Voin olettaa, että aloittaja kirjoittaa oman kokemansa.
      VALITETTAVASTI.

    • Jepajee123

      Valkoiset ja mustat raidat on kyseisellä kissalla aika lailla millilleen samoissa kohdissa ja olen kyllä 100% varma että tämä kyseinen nainen varasti sen, eikä kissa päässyt karkuun.
      Ja vaikka se olisikin päässyt karkuun niin olisiko se sitten oikeutettua että tämä ottaa vaikka rappukäytävästä sitten tämän kissan itselleen? Muutenkin tämä varas on tai ainakin kuulemma oli narkkari enkä tiennyt tästä naisesta yhtään mitään ennen tätä tapahtumaa. Silloin kun tämä myös tapahtui niin hän unohti laukkunsa tänne ja kun tuli hakemaan niin kyseltiin tästä kissasta ja hän silloin kiven kovaa väitti että ei tiedä missä se on, joten uskoin häntä. Siksi tähän nyt menikin siis 2 vuotta kun nyt vasta näin sen kuvan.

      Noh, taitaa olla paras ratkaisu laittaa vaan nettipoliisille viestiä ja kysellä että miten toimii tämän asian kanssa. Loppujen lopuksi se on vain yksi kissa niin tuskin poliiseja paljoo kiinnostaa edes tehdä mitään että oikeus toteutuisi tässä asiassa.

      Luultavasi suurin syy miksi kirjoitin edes tästä tänne on se että porukka ymmärtäisi että jotkut ihmiset on niin sairaita että voi jopa varastaa toisen lemmikin. Itse kun en ole ikinä tälläisestä tapauksesta kuullut.

      • luopuminen lahja

        Ehkä teet samanlaisen tempun hänelle?
        Tai annat olla. Kissasi katosi, nyt näit, ja ilmeisesti hyvävoimaisen näköinen hoidettu kissa, jos pistetään kuvaa facebookiin. Tuo narkkarisyytös on aika paha.
        Siitä voit joutua raastupaan.


    • Sefirrii

      no sulla varmaan on joku asiakirja josta selviää että olet kissan, ja juuri ko. kissan hankkinut.. ai että ei! No unohda koko juttu (tai käytä omankädenoikeutta)

    • mites on?

      Ei kannata laitapuolenkulkijoita päästää kotihinsa, ainahan niille jotain tarttuu matkaan.On kyllä jo myöhäistä parin vuoden jälkeen tapahtuneesta asiaa tehdä.
      Paitsi jos kissa on sirutettu, ja sinulla todisteet kissan omistamisesta.

    • Eiiii näin...

      Kannattaakohan alkaa pyytämään edes mitään hemmetin DNA-testejä KAKS VUOTTA SITTEN "varastetusta" kissasta...

      Ei kuule mikään viranomainen sellaista ala tekemään. Noin kauan kun kissa on ollut poissa luotasi, se on jo lainkin mukaan toisen kissa. Eikä sitä paitsi kissallekaan tee hyvää enää muuttaa nykyisen omistajansa luota minnekään. Hommaa uusi kissa ja anna entisen olla "narkkarituttavallasi". Älä ala hölmöilemään nyt.

      • catpeople1

        Turha sitä on nyt alkaa syyttelee jos joku sulta on kissan vienyt! Eikö sillon tullut mieleen tehdä rikosilmotusta? Kyselitkö löytöeläin tarhoilta kissaasi? Teitkö ylipäätänsä mitään kissan etsinnän eteen? Nyt haet oikeutta asialle jonka itse olet antanut tapahtua! Minä olisin tehnyt kaikkeni jos kissani varastettaisiin enkä jäisi ihmettelemään paria vuotta ja sitten alkaisin hakemaan oikeutta! Et edes halua kissaasi takaisin joten en usko sinun kovasti edes välittävän koko eläimestä. Kertoohan tuokin jo jotain. Jostain syystä nyt haet vaan huomiota vai alkoiko omatunto soimaamaan kun et edes etsinyt aikasemmin kissaasi.


      • Eiiii näin...
        catpeople1 kirjoitti:

        Turha sitä on nyt alkaa syyttelee jos joku sulta on kissan vienyt! Eikö sillon tullut mieleen tehdä rikosilmotusta? Kyselitkö löytöeläin tarhoilta kissaasi? Teitkö ylipäätänsä mitään kissan etsinnän eteen? Nyt haet oikeutta asialle jonka itse olet antanut tapahtua! Minä olisin tehnyt kaikkeni jos kissani varastettaisiin enkä jäisi ihmettelemään paria vuotta ja sitten alkaisin hakemaan oikeutta! Et edes halua kissaasi takaisin joten en usko sinun kovasti edes välittävän koko eläimestä. Kertoohan tuokin jo jotain. Jostain syystä nyt haet vaan huomiota vai alkoiko omatunto soimaamaan kun et edes etsinyt aikasemmin kissaasi.

        Ehkä aloittaja on kaipaillut kissaansa ja kysellyt vaikka mistä jne. mutta niinkuin taisi sanoa jossain viestissä, oli vasta nyt kahden vuoden jälkeen huomannut facebookissa tuttavallaan olevan täysin samanlainen kissa. Mutta tottapa tuo on mitä sanoit "catpeople1". Turhaa itkeä kun on paska housussa.


    • Ei kannata

      Noidat koittivat viedä mustan kissani pääsiäisenä siinä onnistumatta koska meidän katti ei lähtenytkään vieraitten matkaan vaan puri heitä ja pakeni sängyn alle piiloon.

    • voi vikinää

      Lain mukaanhan kissa on irtainta omaisuutta, joten kyllä kissan varastamisesta voi rikosilmoituksen tehdä yhtä hyvin kuin vaikka lompsan viemisestä. Ihan eri asia miten siihen poloiset suhtautuu. Menepä kitisemään kaksi vuotta vanhasta jutusta niin olet varmasti kahvihuoneen naurunaihe numero yksi vielä ensi talvenakin.. Anna asian olla, ethän edes halua kissaa takaisin.

    • Voi.kikkeliskokkelis

      facebookkiin vaan, oppivatpahan pahatapaiset ihmiset että mitä tahansa ei voi tehdä, jäämättä kiinni

    • antasinollavaan

      Jos joku on sitä pitänyt jo noin kauan itsellään, ja hyvin sen hoitaa, niin hoidelkoon jatkossakin.Onhan noita katteja mailma pullollaan, jokaiselle riittää pelastettavia löytöeläintaloilta ja ulkoa pakkasesta sinne kiikutettavia.

      Eikä ihan jokaista kulkijaa kannata sisälle päästä, niistä kun ei koskaan mitään hyvää seuraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3563
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3438
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      28
      2251
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      2064
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      2002
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1741
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      45
      1541
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1470
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1343
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1223
    Aihe