Buddhalaiset vihaavat crusifixia

Via dolorosa

Buddha on epäjumala joka pelkää ristejä ja siksi aasialaiset töhrivät niitä tai pyyhkivät niiden kuvat.

Kokeile vaikka! Etkö usko?

22

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi noin?

      Miksi kirjoitat sen ceellä?

    • MOT

      Ei Buddha mikään epäjumala ole. Ei ole edes jumala buddhalaisessa kontekstissa. Buddhalaisuuden mukaan kyseessä oli valaistunut ihminen ja opettaja.

      Eikä Buddhalaiset vihaa ketään tai mitään. Vihaaminen lähtee egosta ja jotta Buddhalainen valaistuisi, hänen tulisi päästä egon vääristämän tulkinnan yläpuolelle.

      Mutta mitä tekemistä tällä on luterilaisuuden kanssa? Yritätkö rikkoa yhdeksättä käskyä ja antaa väärän todistuksen lähimmäisestä? Jumala ei katso tuollaista valehtelua hyvällä.

      • Näin tekevät

      • fantsuu hei!
        Näin tekevät kirjoitti:

        "Ei Buddha mikään epäjumala ole. Ei ole edes jumala buddhalaisessa kontekstissa. "
        http://www.thaiguidetothailand.com/lifestyle-and-culture/buddha-mantra-buddhist-prayer-namo/

        Ihmiset uhraavat ja rukoilevat Buddhaa esittävän patsaan edessä.

        "Eikä Buddhalaiset vihaa ketään tai mitään."

        Ja kuitenkin buddhalaiset sotivat.

        "Ihmiset uhraavat ja rukoilevat Buddhaa esittävän patsaan edessä."

        Uskontojen evoluution myötä Buddhalaisuus on jakautuvat omiksi alalajeikseen ja ajan myötä kehittyvät myös uusiksi uskonnoiksi. Vajrayana, Theravada, Mahayana pääperimyslinjat ovat kaikki jakautuneet omiksi alalajeikseen, joiden opeissa on isojakin eroja. Zen Buddhalaisuus, Tibetin Buddhalaisuus ja joku Nicheren ovat melkeinpä kuin eri planeetoilta. Thaimaassa, kuten kaikkialla muuallakin, paikalliset kansantarut ovat muokanneet buddhalaisuudesta omanlaisensa.

        "Ja kuitenkin buddhalaiset sotivat. "

        Harvemmin, sillä sotiminen ja tappaminen on Buddhan opetuksia vastaan. Enemmän kristinuskon nimeen on tapettu ihmisiä kuin buddhalaisuuden.

        Eikö olekin mielenkiintoista, että vaikka kymmenen käskyn mukaan kristitty ei saa tapaa, silti kristityt tappavat? Tai no, miten sen nyt ottaa..... Monissa kohdissa vanhaa testamenttia Jumala nimen omaan käskee tappamaan.

        Ota noista uskonnoista nyt selvää. Kaikki uskonnot näyttävät olevan ns. pick 'n choose -ideologiaa. Pyhien tekstien rationaalinen noudattaminen on mahdotonta, koska pyhät tekstit ovat ristiriidassa jopa itsensä kanssa ja se mitä ihminen valitsee "totuudeksi" ja hyväksi ohjenuoraksi kertoo ihmisestä itsestään ja kulttuurista enemmän kuin itse uskonnosta.


      • Ei se muuta
        fantsuu hei! kirjoitti:

        "Ihmiset uhraavat ja rukoilevat Buddhaa esittävän patsaan edessä."

        Uskontojen evoluution myötä Buddhalaisuus on jakautuvat omiksi alalajeikseen ja ajan myötä kehittyvät myös uusiksi uskonnoiksi. Vajrayana, Theravada, Mahayana pääperimyslinjat ovat kaikki jakautuneet omiksi alalajeikseen, joiden opeissa on isojakin eroja. Zen Buddhalaisuus, Tibetin Buddhalaisuus ja joku Nicheren ovat melkeinpä kuin eri planeetoilta. Thaimaassa, kuten kaikkialla muuallakin, paikalliset kansantarut ovat muokanneet buddhalaisuudesta omanlaisensa.

        "Ja kuitenkin buddhalaiset sotivat. "

        Harvemmin, sillä sotiminen ja tappaminen on Buddhan opetuksia vastaan. Enemmän kristinuskon nimeen on tapettu ihmisiä kuin buddhalaisuuden.

        Eikö olekin mielenkiintoista, että vaikka kymmenen käskyn mukaan kristitty ei saa tapaa, silti kristityt tappavat? Tai no, miten sen nyt ottaa..... Monissa kohdissa vanhaa testamenttia Jumala nimen omaan käskee tappamaan.

        Ota noista uskonnoista nyt selvää. Kaikki uskonnot näyttävät olevan ns. pick 'n choose -ideologiaa. Pyhien tekstien rationaalinen noudattaminen on mahdotonta, koska pyhät tekstit ovat ristiriidassa jopa itsensä kanssa ja se mitä ihminen valitsee "totuudeksi" ja hyväksi ohjenuoraksi kertoo ihmisestä itsestään ja kulttuurista enemmän kuin itse uskonnosta.

        "Uskontojen evoluution myötä Buddhalaisuus on jakautuvat omiksi alalajeikseen "

        Fakta kuitenkin on, että buddhalaiset palvovat Buddhaa jumaluutena. Toisin sanoen väite, että Buddha ei ole epäjumala, on väärä.

        "Harvemmin, sillä sotiminen ja tappaminen on Buddhan opetuksia vastaan. "

        Aika isosti ovat sotineet, kun muistaa kuinka merkittävä uskonto buddhalaisuus on jo pitkään ollut Itä-Aasiassa. Huonosti tunnet alueen historiaa, jollet siitä ole tietoinen.

        "silti kristityt tappavat"

        Onko kristittyjen toiminnalla jotain tekemistä tässä asiassa? Yritätkö selitellä, että juu buddhalaiset sotivat, mutta niin sotivat muutkin? Ei se buddhalaisten sotaisuutta yhtään vähennä.

        "Kaikki uskonnot näyttävät olevan ns. pick 'n choose -ideologiaa."

        Taidat itse olla vähän sellainen rusinoiden nyppijä...


      • hihihihihiii!!!
        Ei se muuta kirjoitti:

        "Uskontojen evoluution myötä Buddhalaisuus on jakautuvat omiksi alalajeikseen "

        Fakta kuitenkin on, että buddhalaiset palvovat Buddhaa jumaluutena. Toisin sanoen väite, että Buddha ei ole epäjumala, on väärä.

        "Harvemmin, sillä sotiminen ja tappaminen on Buddhan opetuksia vastaan. "

        Aika isosti ovat sotineet, kun muistaa kuinka merkittävä uskonto buddhalaisuus on jo pitkään ollut Itä-Aasiassa. Huonosti tunnet alueen historiaa, jollet siitä ole tietoinen.

        "silti kristityt tappavat"

        Onko kristittyjen toiminnalla jotain tekemistä tässä asiassa? Yritätkö selitellä, että juu buddhalaiset sotivat, mutta niin sotivat muutkin? Ei se buddhalaisten sotaisuutta yhtään vähennä.

        "Kaikki uskonnot näyttävät olevan ns. pick 'n choose -ideologiaa."

        Taidat itse olla vähän sellainen rusinoiden nyppijä...

        "Toisin sanoen väite, että Buddha ei ole epäjumala, on väärä."

        Miten se Buddha voisi olla epäjumala, kun ei ole oikeaakaan jumalaa olemassa?

        Hahahahahaaa!!!


      • Ei stemmaa?§
        hihihihihiii!!! kirjoitti:

        "Toisin sanoen väite, että Buddha ei ole epäjumala, on väärä."

        Miten se Buddha voisi olla epäjumala, kun ei ole oikeaakaan jumalaa olemassa?

        Hahahahahaaa!!!

        "Miten se Buddha voisi olla epäjumala, kun ei ole oikeaakaan jumalaa olemassa?"

        Edellyttääkö epäjumalan olemassaolo oikean jumalan olemassaoloa? Miksi ihmeessä edellyttäisi?


      • hihihihiii!!!
        Ei stemmaa?§ kirjoitti:

        "Miten se Buddha voisi olla epäjumala, kun ei ole oikeaakaan jumalaa olemassa?"

        Edellyttääkö epäjumalan olemassaolo oikean jumalan olemassaoloa? Miksi ihmeessä edellyttäisi?

        Mikä on epäjumalan määritelmä?


      • Tirskupojalle
        hihihihiii!!! kirjoitti:

        Mikä on epäjumalan määritelmä?

        Epäjumala on sellainen taho, joka joko itse pitää itseään jumalana, tai muut pitävät häntä jumalana tai kohtelevat kuin jumalaa, ilman että hän kuitenkaan oikeasti olisi jumala.

        Nyt kun selitin sinulle tuon, niin ymmärrätkö nyt miten ateistin tulisi asiasta ajatella ja miksi kysymyksesi yllä oli ajattelematon ja typerä? Ajattelisit enemmän ja hihittäisit vähemmän niin sinäkin saisit ehkä jotain tolkullisempaa aikaiseksi palstalle.


      • hihihiii!!!
        Tirskupojalle kirjoitti:

        Epäjumala on sellainen taho, joka joko itse pitää itseään jumalana, tai muut pitävät häntä jumalana tai kohtelevat kuin jumalaa, ilman että hän kuitenkaan oikeasti olisi jumala.

        Nyt kun selitin sinulle tuon, niin ymmärrätkö nyt miten ateistin tulisi asiasta ajatella ja miksi kysymyksesi yllä oli ajattelematon ja typerä? Ajattelisit enemmän ja hihittäisit vähemmän niin sinäkin saisit ehkä jotain tolkullisempaa aikaiseksi palstalle.

        "Epäjumala on sellainen taho, joka joko itse pitää itseään jumalana, tai muut pitävät häntä jumalana tai kohtelevat kuin jumalaa, ilman että hän kuitenkaan oikeasti olisi jumala."

        Eli vähän niin kuin Jeesus?


      • Jotkut niin
        hihihiii!!! kirjoitti:

        "Epäjumala on sellainen taho, joka joko itse pitää itseään jumalana, tai muut pitävät häntä jumalana tai kohtelevat kuin jumalaa, ilman että hän kuitenkaan oikeasti olisi jumala."

        Eli vähän niin kuin Jeesus?

        "Eli vähän niin kuin Jeesus?"

        Monet ajattelevat niin, ehkä sinäkin. Minä en.


    • *Faith*

      Kristillisiä symboleja töhrivät, rikkovat tai hävittävät epäkunnioittavalla tavalla demonien riivaamat ihmiset, tunnustivatpa he mitä uskontoa hyvänsä.

    • On myös monia asioit

      Eikö toki myös Luther ole epäjumala? On myös monia asioita, joita Lutherin seuraajat eivät kunnioita kristinuskossa ja jopa tekevät pilkkaa kristillisyydestä!

      • Miten lie

        "Eikö toki myös Luther ole epäjumala? "

        Näetkö jonkun kumartavan Lutherin patsaalle ja uhraavan Lutherin temppelissä?

        Sinun kannattaisi ehkä vähän hillitä tuota vimmaista ivaasi. Annat edustamastasi kristillisyydestä kauhean huonon kuvan.


      • Niin, miten tekevät?
        Miten lie kirjoitti:

        "Eikö toki myös Luther ole epäjumala? "

        Näetkö jonkun kumartavan Lutherin patsaalle ja uhraavan Lutherin temppelissä?

        Sinun kannattaisi ehkä vähän hillitä tuota vimmaista ivaasi. Annat edustamastasi kristillisyydestä kauhean huonon kuvan.

        Eikö Lutherin patsas ole keskeisellä paikalla myös Helsingin luterialaisessa tuomiokirkossa?


      • Mikä sellainen on
        Niin, miten tekevät? kirjoitti:

        Eikö Lutherin patsas ole keskeisellä paikalla myös Helsingin luterialaisessa tuomiokirkossa?

        Mikä on "luterialainen" kirkko?


      • Oikein hyvä kysymys
        Mikä sellainen on kirjoitti:

        Mikä on "luterialainen" kirkko?

        Oikein hyvä kysymys, sillä luterialaista kirkkoa ei oikeataan ole olemassakaan oikeasti. Kirkko-nimitys on säilynyt vain jäänteenä kristilliseltä ajalta. Ruotsissa on menty vielä paljon pitemmälle, ja siellä luterialaisuutta kutsutaan Ruotsin kirkoksi. Tietenkin tämä kaikki virheellinen käsitys pohjautuu silloisen kuninkaamme Kustaa Vaasan valtapoliittisiin intohimoihin.

        Oikeastihan luterialaisuus on uskonlahko, joten olisi kai parempi puhua vain luterialaisesta uskonnosta tai jostain vastaavasta. Pidän hyvin positiivisena asiana, että nyt myös itse luterialaiset näyttävät alkavan pohtia tätä asiaa.


      • paanusellainen
        Oikein hyvä kysymys kirjoitti:

        Oikein hyvä kysymys, sillä luterialaista kirkkoa ei oikeataan ole olemassakaan oikeasti. Kirkko-nimitys on säilynyt vain jäänteenä kristilliseltä ajalta. Ruotsissa on menty vielä paljon pitemmälle, ja siellä luterialaisuutta kutsutaan Ruotsin kirkoksi. Tietenkin tämä kaikki virheellinen käsitys pohjautuu silloisen kuninkaamme Kustaa Vaasan valtapoliittisiin intohimoihin.

        Oikeastihan luterialaisuus on uskonlahko, joten olisi kai parempi puhua vain luterialaisesta uskonnosta tai jostain vastaavasta. Pidän hyvin positiivisena asiana, että nyt myös itse luterialaiset näyttävät alkavan pohtia tätä asiaa.

        Katolliset pohtinevat samaa...


      • katollinen myös
        paanusellainen kirjoitti:

        Katolliset pohtinevat samaa...

        Meillä on tiili katteena


    • Muutama kysymys

      "Kirkko-nimitys on säilynyt vain jäänteenä kristilliseltä ajalta. "

      Tuon kirjoittamasi osalta kaksi kysymystä?

      - milloin kristillinen aika päättyi, kun nimitys kerran on siltä ajalta säilynyt jäänteenä?
      - mille siis se on jäänyt jäänteenä?

      "Oikeastihan luterialaisuus on uskonlahko,"

      Mitä on "luterialaisuus"? En ole koskaan kuullutkaan sellaisesta.

      "myös itse luterialaiset näyttävät alkavan pohtia"

      Keitä he ovat? En tunne ainotakaan.

      • No mutta sentään?

        No mutta sentään, eihän kristillinen aika ole mitenkään päättynyt, mutta luterialaiset ovat tietenkin siirtyneet siitä syrjään omaan protestanttiseen aikaansa.


      • Älä häpeä!
        No mutta sentään? kirjoitti:

        No mutta sentään, eihän kristillinen aika ole mitenkään päättynyt, mutta luterialaiset ovat tietenkin siirtyneet siitä syrjään omaan protestanttiseen aikaansa.

        Et vastannut kysymykseeni. Mitä ovat nuo luterialiaiset, joista kirjoitat? Jollet tiedä vastausta, on ihan miehekästä se myöntää eikä siitä sinulle häpeää koidu. Surkeamman näköistä se on, jos välttelet vastaamasta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe