Miksi ????

sirpale1

Olen ollut uo:n asiakas 2v ja viimenen vuosi menossa. Soitin sinne, että haluaisin vapaa kuukauden,koska olen pitkällä sairaslomalla ja muut maksut esim. vuokra pitäs maksaa. Hän sanoi minulle, että ei mitään mahdollisuutta saada sitä. Miksi näin??? Minulta viedään jopa matkakorvauksista sinne, vaikka ei pitäisi, mutta paljkanlaskijan mukaan ne kuuluu ottaa. Olen lukenut ,että automaattisesti pitäisi saada 2 vp kk/v. Laki ei taida olla joka paikassa samanlainen

13

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölaniik

      Jos uo-maksut on hoidettu kunnolla, vapaakuukaudet pitäisi saada. Elatusmaksuja jos on rästissä, niin niistä ei saa. Kysy sieltä esimieheltä, missä mättää?

      • jamassa

        Soita uo miehelle, hän päättää vapaa kuukausista, ei palkanlaskija.


    • sirpale1

      ei oo mitään elareita vaan normi juttuja ja palkasta aina vieny suoraan

    • ngkgng

      Matkakorvauksistakin voidaan ottaa jos ovat isohkot.
      Joskus luin että yli 500 ylimenevästä voi ottaa.
      Jos olet normaalisti palkan ulosmittauksessa eli 1/3.
      Et saa automaattisesti maksuvapaata, vaan voit hakea kirjallisesti perusteltuna.
      Voi olla että sitten myöntää tai ei.

    • sirpalr1

      matkoja saisin,jos uo ei veis mitään,100-150e/kk ja uo siis vie tuostakin.Ajattelin kyl tehdä anomuksen vaikka hän puh. keskustelussa sen tyrmäsikin.Tiesin kyllä ettei sitä saa automaattisesti ilman anomati.Saa nähdä mitä tekee mut yrittänyttä ei laiteta

    • Uudelleen yrittämään

      Kyllä ulosotossakin joskus tehdään virheitä. Virheitä ei voi korjata, jollet voi todeksi näyttää esim saamiasi vääriä oheita. Tee siis yhteydenotot aina kijallisena, vaikka ensin soittaisitkin. Kirjallisiin päätöksiin voi sitten tarvittaessa hakea muutosta.
      Ja uo-virasto sitten myös tietää, keitä ja miten tulee kouluttaa, jotta virheet ei toistu.
      Älä siis anna periksi ja lue itsekin noita säädöksiä

    • Tukea

      Sosiaalitoimisto, toimeentulotuki.

    • 6+8

      Itselläni vielä 2vuoden jälkeen ulosotto ottaa 56€ itselleen maksusuorituksista mitä teen sinne. Miksi näin, eikös sen ulosottomaksun pitäisi poistua automaattisesti jo tuossa ajassa, vai kusettavatko ihan tietoisesti itselleen ylimääräisiä tuloja?

      • Pitäisi poistua, mutta siitä automaattisuudesta en olisi niinkään varma. Soita ulosottomiehellesi ja mainitse asiasta.


    • sirpale1

      mulla kans ne ottanu samat toimistomksut ku mitä tuo 6 8 sanoo eli ei ne taida poistua mihkään vaikka maksaa kuinka kauan.sossu sano ettei apua tipu ku olen uo:n asiakas niin pitäs rahat riittää sairaalamaksuihin ym mitä nyt on ylimääräsenä.joka paikkakunnalla sossus ja uo:ssa taitaa olla omat sääntönsä ja niitäkin vastaan väsyy joskus tappeleen

      • dgdf

        Eli jos olette maksaneet yhtä jaksoisesti 24 kk joka kk poistuu automaattisesti jos on palkan ulosmitauksessa eli toistuvaistulo


      • Ilmeisesti ulosotolla ei ole automaattista ohjelmakoodinpätkää, jolla 18 kk täyteen maksaneet eroteltaisiin joukosta. Lakia lukien:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950034#P5
        "Sen jälkeen kun velalliselta on peritty toistuvaistulon ulosmittauksessa edeltäneen kahden vuoden aikana taulukkomaksuja yhteensä vähintään 18 kuukauden ajalta, taulukkomaksun perintää ei jatketa. Jos toistuvaistulon ulosmittaus alkaa uudestaan ennen kuin vuosi on kulunut maksuttoman perinnän päättymisestä, taulukkomaksua ei peritä uudessakaan asiassa. Jos vuosi on kulunut maksuttomasta perinnästä, taulukkomaksua peritään seuraavilta 12 kuukaudelta. (8.6.2006/470)"


      • 6+8
        velkavelho kirjoitti:

        Ilmeisesti ulosotolla ei ole automaattista ohjelmakoodinpätkää, jolla 18 kk täyteen maksaneet eroteltaisiin joukosta. Lakia lukien:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950034#P5
        "Sen jälkeen kun velalliselta on peritty toistuvaistulon ulosmittauksessa edeltäneen kahden vuoden aikana taulukkomaksuja yhteensä vähintään 18 kuukauden ajalta, taulukkomaksun perintää ei jatketa. Jos toistuvaistulon ulosmittaus alkaa uudestaan ennen kuin vuosi on kulunut maksuttoman perinnän päättymisestä, taulukkomaksua ei peritä uudessakaan asiassa. Jos vuosi on kulunut maksuttomasta perinnästä, taulukkomaksua peritään seuraavilta 12 kuukaudelta. (8.6.2006/470)"

        Just, eli minulta on sitten jo yli puolivuotta ainakin otettu taulukkomaksua, lain vastaisesti. Eli jopa ulosottovirasto on samanlainen rosvo kuin perintätoimistot. Vai millä nimellä tuo taulukkomaksu oikein siinä kuitissa sitten on. Itselläni siinä lukee "Ulosottomaksulle käytetty rahamäärä. 56€" Ja jos ulosottovirkailija on jakanut summasta useammalle, niin silloin summat ovat pienempiä ja yhteensä ne on aina lähellä tuota 56€ summaa. Mikä on juuri se taulukkomaksussa sanottu summa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe