Mitä järkeä Tekniikan Maailman kestotilauksessa?

Maksumies?

Olin 8 vuotta Tekniikan Maailman kestotilaaja. Joka vuosi maksoin yli 160€ kestotilaajana. Nyt irtisanoin kestotilauksen ja tilasin sen uudelleen määräaikaisena. Maksan 10kk lehdistä 44€. Sen jälkeen irtisanon tilauksen uudelleen ja taas tilaan sen määräaikaisena huomattavasti halvemmalla kuin jäämällä kestotilaajaksi.

Onko muita Tekniikan Maailman kestotilaajia, joita on vuosikausia vedätetty kalliilla kestotilaus hinnoilla.

31

3177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • newer ever

      Vieläkö joku on maksaa noita järjettömiä kestotilauksia??

      • Ei mitään järkeä ole kestotilauksista. Minä otan aina edullisen tarjouksen puhelinmyyjiltä tai netistä ja sanon ne sitten irti. Ja aina tulee uusi tarjous


    • kestotilaaja

      Nytkö vasta heräsit ? Kaikissa päivälehdissäkin on sama juttu. Lehden kestotilaajana soitin lehteen ja kysyin miksi minua rangaistaaan, vaikka olen kestotilaaja ? Haluan hyvityksen. Antoivat hyvityksen, etten olisi alkanut määräaikaistilauksen / peruutusten rumbaa.

      • näin on.

        Minullekin tuli ennen päivälehti, mutta kyllästyin kun hinta nousi vähän väliä kun oli katkaissut ja tarjouksesta tilannut muka edulliseen kestotilaushintaan. Töissä oli aikaa lukea, mutta kotona ei viitsisikään, tarpeeksi näkee uutisia netissäkin.


    • bjkhvjgchfgvjbknl

      Kysyt melkein asiaa mutta et aivan. Mielestäni kysymys pitäisi muotoilla:

      Mitä järkeä Tekniikan Maailman tilauksessa?

      • huulilasissako on?

        "Mitä järkeä Tekniikan Maailman tilauksessa?"

        Et ilmeisesti halua seurata aikaa ja kehitystä? Etkä mitä ilmeisimmin tunne historiaa?

        Mikä muu julkaisu on vuosikymmeniä tehnyt ammattitaitoisesti puolueettomia vertailuja ja testejä kuluttajan hyväksi? Aivan.

        Lehti toimii myös hyvänä referenssinä lainsäätäjälle. Virkamiehet eivät esimerkiksi pysty tekemään toimistoissaan rengasvertailuja. Kun luotettava taho toteaa vaikkapa nastarenkaat turvallisimmaksi, niin silloin lakia muokataan suosimaan nastarenkaita.

        Eipä sitä suotta kutsuta Suomessa "Viralliseksi totuudeksi".


      • karate Mauri
        huulilasissako on? kirjoitti:

        "Mitä järkeä Tekniikan Maailman tilauksessa?"

        Et ilmeisesti halua seurata aikaa ja kehitystä? Etkä mitä ilmeisimmin tunne historiaa?

        Mikä muu julkaisu on vuosikymmeniä tehnyt ammattitaitoisesti puolueettomia vertailuja ja testejä kuluttajan hyväksi? Aivan.

        Lehti toimii myös hyvänä referenssinä lainsäätäjälle. Virkamiehet eivät esimerkiksi pysty tekemään toimistoissaan rengasvertailuja. Kun luotettava taho toteaa vaikkapa nastarenkaat turvallisimmaksi, niin silloin lakia muokataan suosimaan nastarenkaita.

        Eipä sitä suotta kutsuta Suomessa "Viralliseksi totuudeksi".

        Ensimmäistä kertaa kuulen Tekniikan Maailmaa nimitettävän "Viralliseksi totuudeksi". Meilläpäin sitä kutsutaan Vagniikan Maailmaksi.


      • jcxyjklcgfxcyuhjgvuc
        huulilasissako on? kirjoitti:

        "Mitä järkeä Tekniikan Maailman tilauksessa?"

        Et ilmeisesti halua seurata aikaa ja kehitystä? Etkä mitä ilmeisimmin tunne historiaa?

        Mikä muu julkaisu on vuosikymmeniä tehnyt ammattitaitoisesti puolueettomia vertailuja ja testejä kuluttajan hyväksi? Aivan.

        Lehti toimii myös hyvänä referenssinä lainsäätäjälle. Virkamiehet eivät esimerkiksi pysty tekemään toimistoissaan rengasvertailuja. Kun luotettava taho toteaa vaikkapa nastarenkaat turvallisimmaksi, niin silloin lakia muokataan suosimaan nastarenkaita.

        Eipä sitä suotta kutsuta Suomessa "Viralliseksi totuudeksi".

        "Et ilmeisesti halua seurata aikaa ja kehitystä? Etkä mitä ilmeisimmin tunne historiaa?"

        Kyllä minä seuraan aikaa ja kehitystä. Kummankin seuraaminen onnistuu internetin välityksellä tai sitten jos tuo tekniikan maailma on oleellinen asia, käymällä kirjastossa lukemassa kyseistä lehteä.

        "Mikä muu julkaisu on vuosikymmeniä tehnyt ammattitaitoisesti puolueettomia vertailuja ja testejä kuluttajan hyväksi?"

        Esimerkiksi saksalainen ADAC.

        "Eipä sitä suotta kutsuta Suomessa "Viralliseksi totuudeksi""

        En tiedä miten suhtautua ihmisiin jotka ovat sokeita uskossaan. Mutta kai heillekin on tässä maailmassa tarvetta.


      • huulilasissako on?
        jcxyjklcgfxcyuhjgvuc kirjoitti:

        "Et ilmeisesti halua seurata aikaa ja kehitystä? Etkä mitä ilmeisimmin tunne historiaa?"

        Kyllä minä seuraan aikaa ja kehitystä. Kummankin seuraaminen onnistuu internetin välityksellä tai sitten jos tuo tekniikan maailma on oleellinen asia, käymällä kirjastossa lukemassa kyseistä lehteä.

        "Mikä muu julkaisu on vuosikymmeniä tehnyt ammattitaitoisesti puolueettomia vertailuja ja testejä kuluttajan hyväksi?"

        Esimerkiksi saksalainen ADAC.

        "Eipä sitä suotta kutsuta Suomessa "Viralliseksi totuudeksi""

        En tiedä miten suhtautua ihmisiin jotka ovat sokeita uskossaan. Mutta kai heillekin on tässä maailmassa tarvetta.

        "En tiedä miten suhtautua ihmisiin jotka ovat sokeita uskossaan."

        Ihan hyvin pärjäät alallasi, mutta julkaisussasi on liikaa hömppää mukana.


      • moottori-lehti
        karate Mauri kirjoitti:

        Ensimmäistä kertaa kuulen Tekniikan Maailmaa nimitettävän "Viralliseksi totuudeksi". Meilläpäin sitä kutsutaan Vagniikan Maailmaksi.

        Vagniikan maailmahan se onkin. Euroopan testatusti kylmimmän auton valitsivat vuoden talviautoksi muutama vuosi sitten. Siihen loppui tilaus.


      • 130cab
        moottori-lehti kirjoitti:

        Vagniikan maailmahan se onkin. Euroopan testatusti kylmimmän auton valitsivat vuoden talviautoksi muutama vuosi sitten. Siihen loppui tilaus.

        Parasta onkin lopetta sinun lehtien lukeminen, kun et selkeästi ymmärrä mitä siellä sanotaan. Esim talvitestissä on muitakin arvostelu osuuksia kuin sisätilojen lämpiävyys.


      • En enää tilaa
        huulilasissako on? kirjoitti:

        "Mitä järkeä Tekniikan Maailman tilauksessa?"

        Et ilmeisesti halua seurata aikaa ja kehitystä? Etkä mitä ilmeisimmin tunne historiaa?

        Mikä muu julkaisu on vuosikymmeniä tehnyt ammattitaitoisesti puolueettomia vertailuja ja testejä kuluttajan hyväksi? Aivan.

        Lehti toimii myös hyvänä referenssinä lainsäätäjälle. Virkamiehet eivät esimerkiksi pysty tekemään toimistoissaan rengasvertailuja. Kun luotettava taho toteaa vaikkapa nastarenkaat turvallisimmaksi, niin silloin lakia muokataan suosimaan nastarenkaita.

        Eipä sitä suotta kutsuta Suomessa "Viralliseksi totuudeksi".

        "Et ilmeisesti halua seurata aikaa ja kehitystä? Etkä mitä ilmeisimmin tunne historiaa?"

        Silloin kun Jussi Juurikkala vielä kirjoitti Tekniikan Maailmaan, oli lehti jollain lailla kehityksessä mukana. Enää se ei ole ollut pitkään aikaan.
        Toki ymmärrän, että lehteä pitää tehdä lukijoille, mutta jos lukijat kuvitellaan täysin kädettömiksi, niin ne lukijat jotka oikeasti olisivat kiinnostuneita uudesta tekniikasta, jättävät kyllä lehden tilaamatta. Ja sitämukaa saadaan taas tehdä "helpommin luettavaa" lehteä.


      • njkbhvcgfxdfchvjbknl
        130cab kirjoitti:

        Parasta onkin lopetta sinun lehtien lukeminen, kun et selkeästi ymmärrä mitä siellä sanotaan. Esim talvitestissä on muitakin arvostelu osuuksia kuin sisätilojen lämpiävyys.

        Jos auto on kylmä sisältä, seuraa se, että lasit on huurteessa tai jäässä. Sen lisäksi palelee.

        Jos siis oleellista on se, ettei auto jää kinokseen jumiin ja lämmityslaiteella, näkyvyydellä eikä mukavuudella ole merkitystä, voisimme valita rättikattoisen jeepin parhaaksi talviautoksi.

        Eihän se nyt noin voi mennä, ei sittenkään.


    • irtonumero-ostaja

      Mulla oli muutama vuosi sitten vähän aikaa TM tilauksessa mutta irtisanoin sen ja olen palannut valikoitujen irtonumeroiden ostajaksi.
      Jää rahaa ostella samalla tavalla irtonumeroina muitakin lehtiä, esim. Tuulilasi, Klassikot, Mobilisti ym. jos on mielenkiintoisia autoja / artikkeleita niissä.

      • veronmaksaja.

        Minä käyn lukemassa kirjastossa lehdet.


    • jotain samaa?

      Tuo kestotilausjuttu on verrattavissa Toyota kiertreeseen, eli ostetaan aina ylihintainen Toyota kun näennäisesti saa vanhasta hieman paremman hyvityksen kun kilpaileva merkki antaa ja taas kierre jatkuu.

    • gs birotor

      Mistä pystyt tilaamaan tuohon hintaan lehden?

      • Mä vaan

        Lehtimyyjältä, joka soitti.


    • Aatu Aadolf

      Tuo kestotilaus on joku Suomalainen kommunismin jäänne.

      Isossa maailmassa lehti tilataan ja maksetaan aina määräajaksi ja hinta on sitä halvempi vuotta päälle mitä pidemmäksi ajaksi lehden tilaa ja maksaa.
      Minä tilaa muutamaa lehteä Jenkeistä ja yleensä 2v tai 3v tilauksilla.

      Saisi Suomalaisetkin lehtitalot jo vihdoin päättää haluavatko myydä lehtiä ja kylkiäisiä.

    • Ilmaiseksi...

      Viime viikolla tarjottiin taas ilmaiseksi ja olisi saanut taskulampun aitoustodistuksella vielä lisäksi..., no painokulut ja postikulut olisi pitänyt kuitenkin maksaa...

      • Fdfd

        Huonokin maine, jos pitää taskulamppuakin todistaa aidoksi?


    • d200

      Meilläpäin se on ollut Tekniikan Hymylehti

    • Sanonnat sopivat

      Tähän lehtijuttuun sopii hyvin sanonta, ettei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Jo ajat sitten inflaation kokenut printtilehti on aivan ylihintainen hyvin monesti. Tuo aloittajan ilmoittama hinta markoiksi muutettuna olisi melkein tonni. Kukakohan olisi silloin markka-aikana sellaisen hinnan siitä maksanut? Taisi tehdä tiukkaa oikeasti jo silloin melkein 15 vuotta sitten.

      No, toinen totuus joka tulee kolahtamaan tässä maassa nilkkaan on: "Ahneella on pskainen loppu". Kaupan alalle tämä tosiasia iskee jo nyt, siitä pitää valtiovalta huolen. Eikä ole ollut helppoa lehdistölläkään.

      • ex tilaaja

        Tulee ostettua ehkä 2 Tekniikan Maailmaa vuodessa, jos on jotain kiinnostavaa, enemmistö numeroista täysin turhaa paperijätettä...


      • +-0
        ex tilaaja kirjoitti:

        Tulee ostettua ehkä 2 Tekniikan Maailmaa vuodessa, jos on jotain kiinnostavaa, enemmistö numeroista täysin turhaa paperijätettä...

        Näin minäkin olen laskenut, mutta niissä kahdessakin lehdessä minkä on ostanut jonkun jutun vuoksi on vertailuperusteet niin ominaiset, että hukkaan sekin raha on yleensä mennyt.


    • keljukojootti

      Tm ón mukaváa ajankulua.

    • Yhyyy!

      Jos mun auto ei pärjää testeissä niin mä pidätän hengitystä niin kauan et pärjää! Ainaski sata kertaa!

    • coroIIapappa

      minulla on toyota corolla ollut aina

    • Otavasta vasemmalle

      2014 helmikuussa tuli VM:n ja TM:n kestotilauksien laskut.
      TM olisi ollut melkein samanhintainen ostaa irtonumerona ja VM oli kalliimpi kestotilauksena kuin irtonumeroina.
      Soitin kustantajalle (Otavamedia) ja kerroin tyytymättömyyteni.
      Molempien lehtien vuoden kestotilaushinnasta lähti puolet pois, joka oli muistaakseni 130€ tai jotain. Iso säästö omasta mielestä
      Kysyminen kannattaa aina.

    • liian kova hinta

      Yli kaksikymmentä vuotta olin TM:n kestotilaaja.
      Lopetin kun hinta nousi liian korkeaksi.
      Nyt tilaan silloin tällöin "tyrkytyksistä".

    • DFDFGRDF

      Jos tarvitsen volkkarin mainosjulkaisun, haen sen lähimmältä volkarin jälleenmyyjältä. En ole tarvinnut.

      Peruin yli 10 vuotta tulleen tilauksen erään talvi"testin" jälkeen, jonka voittaja oli: (rummun pärinää, arvaako kukaan voittajaa... viivästytetään vielä jännityksen lisäämiseksi... eikö kukaan arvaa...
      VW Golf. Eipä kukaan olisi arvannut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe