Onko hyvä?

Noin

8

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin

      Tai Epiphone les Paul ltd special II

      Parempi tai hyvä

    • Kotimaasta

      Oletko varma,ettet saisi Suomesta samanlaista kitaraa halvemmalla kuin Thomasta ?
      Aloittelijalle toi squier on hyvä vaihtoehto ...

    • eräsäijä

      Älä osta netistä vaan marssi sinne kivijalkaliikkeeseen ja kokeilet skitat itse omin kätösin ja korvin (jos ei matka ole ylitsevoimallisen matkan takana).

      Toki Thomannilta voit nuo ostaa mutta ei se ole kuitenkaan halvin ostospaikka.

      Jos mahdollista niin satsaa enempi rahaa hommaan, jolloinka saat valinnan varaa enempi niin merkeissä kuin malleissakin sekä laatuakin hieman parempaa.

      Kitarat on yksilöitä ja kivijalkaliikkeessä on helpompi vertailla saman tuotemerkin ja mallin kitaroista mikä on se paras, nettiostoksella tätä et voi tehdä vaan sitten homma menee palauta ja rahat takas tai palauta ja saat toisen tilalle meininkillä eikä sitä leikkiä kuitenkaan ikuisesti jatketa.

      Jos mahdollista niin meet ite liikkeisiin, vertaat, hankit sieltä ja pikkasen budjettiin lisää rahnaa.

      Onnea sopivan löytämiselle.

      • Noin

        Ei ole ihan mahdollisuutta kaydä kokeilemassa :(
        Mutta mikä ois minimisijoitus kitaraan ilman vahvistinta?


      • "arkikitara"

        Olen samaa mieltä netistä ostamisesta, vaikka itse ostinkin Thomanilta Epiphone LP Spesiaalin 99 € ollen todella hämmästynyt soittimen tasoon niin laadullisesti kuin käsiteltävyyteenkin. Tarkoituksena oli ostaa vain ns. "arkikitara"
        Kitara kuitenkin on aina hyvin henkilökohtainen instrumenttina, niin kuin kielisoittimet yleensä, joten pelkkä visuaalinen vaikutelma ei ole paras valinta kriteeri.
        Käteen sopivaisuus sekä viimeistely ilmenee vasta kun soitin on kädessä.
        Nuo pakettitarjoukset eivät aina ole järkeviä hankintoja, varsinkin jos siihen sisältyy joku pieni halpa vahvistin, jonka kuitenkin piakkoin joutuu vaihtamaan tasokkaampaan.
        Joten muodosta itsellesi ensin realistinen mielikuva tarpeistasi, ja unohda "hankintakuume" ja sen jälkeen lähikauppaan mieluimmin jonkun asioista vähän perillä olevan seurassa.


      • vaihtoehtoja
        Noin kirjoitti:

        Ei ole ihan mahdollisuutta kaydä kokeilemassa :(
        Mutta mikä ois minimisijoitus kitaraan ilman vahvistinta?

        Katseleppa esim. Torista tai Keltaisesta pörsistä käytettyjä paketteja, voi löytyä todella hyviä "paketteja" läheltäkin.
        Hinta on vähän suhteellinen käsite. Jos on ihan aloitteleva, eikä ole musiikista muuten jyvällä, kuin kuuntelupuolelta, on tuo 100-150 € summana siinä ylärajoilla.
        Muutamalla kympilläkin voi testata halukkuuden soittajaksi. Ei hienot vehkeet soittajaa tee, joten parempi aloittaa vaatimattomammin. 50€ soittimesta pääsee aina 30€ tarvittaessa eroon.


      • Eräsäijä
        Noin kirjoitti:

        Ei ole ihan mahdollisuutta kaydä kokeilemassa :(
        Mutta mikä ois minimisijoitus kitaraan ilman vahvistinta?

        Sellainen aika sopiva summa on skitta 200 ja vahvari 100 eli tuo 300 yhteensä.
        Mutta jos tuohon ei ole varaa niin sitten ei, eihän sille mitään voi ja sitten pitää mennä sen mukaan mitä on varaa.

        Se isompi ja parempi satsattava on se kitara, jos se on itelle sopiva niin parempaa vahvaria voi hankkia myöhemminkin.

        Itseasiassa jos on tietokone kotona niin selviää kitaralla ja sellaisella härpättimellä, jolla kitaran voi liittää kotitietokoneeseen ja soitella tällä yhdistelmälllä ja kuunnella vaikka jollain sopivalla kuulokkeilla soittonsa.

        Sä et asu siis ainakaan PK seudulla mikä on tietysti tässä hankinta-asiassa harmi kun täällä on sitten noita liikkeitäkin missä voi valinnanvaraa käydä omin kätösin testaamassa.

        Mutta jos sulla on pistää vaikka skittaan 200 niin saat jo paljon enempi valinnan varaa hankintaasi.

        Mieti olisko siis vaikkapa ydistelmä skitta 200 € ja sen kaveriksi Stealtplug 89 € sopiva näin alkuun sinulle, tuosta on se hyöty, että kun kitara on yhdistetty tietokoneeseen niin samalla voi sitten myös sitä hyväksi käyttäen soittaa ja äänittää sinne soittoansa kun taas jos sulla on vahvari ja skitta niin sitten jokin muukin niiden lisäksi jotta saat tietokoneeseen yhdistettyä (toki vahvareitakin on tuolla tietokoneliitännällä kuten muistaakseni Mustang II Fenderillä)

        Stealplug ei ole ainoa tuollainen härveli, jolla saa skitan suoraan tietokoneeseen yhdistettyä, alla kuitenkin tuosta pari linkkiä:

        http://www.f-musiikki.fi/pa-studio/aanikortit-ja-kontrollerit/usb-aanikortit/ik-multimediaikstealthplug-stealthplug-ikstealthplug (F-musiikin sivu, kato mistä saat tuon halvimmalla jos tähän ratkaisuun päädyt).

        http://www.youtube.com/watch?v=PaB1oZSmVpQ

        Täällä on tullutu myös vaihtoehtona sekin vastaan, että ostat käytettynä joltain.
        Nyt itseasiassa on ostajan markkinat käytettyjen osalta kun tavara ei liiku niin hyvin (esim. Muusikoiden.net sivuston torilla on skittaa, vahvaria ym.) netistä käytetyn ostaminsessa kuitenkin on hyvä noudattaa varovaisuutta sen suhteen onko kuinka luotettava kauppakumppani siellä. Mutta käytetyt on ihan varteenotettava vaihtoehto monestakin syystä kuten, että yleensä skitoissa on niitä pieniä virheitä korjattu kuten nauhan päät hiottu ym. jos skitassa tälläistä on ollut eli voi löytyä hyvinkin ihan kivoija soittimia.

        Netistä ostaminen on aina hieman arpapeliä sen ktiaran suhteen koska sitä ei voi etukäteen testiä itse, siksi on hyvä sitten jos tähän kauppamuotoon päätyy niin tehdä kauppaa myyjän kanssa jolla on hyvät palautusehdot jne.

        Tuo, että mikä on sopiva hinta näissä halvan pään laitteissa aloittelijalle jakaa mielipiteitä, itse olen aina tuon 300 aloitusbudjetin puolesta puhuja ja syitä alla:

        - Jos ostaa ihan niitä halpoja skittoja niin niissä laatu vaihtelee aika tavalla enempi kuin sitten kalliimpaan päin mentäessä mikä tarkoittaa myös sitä, että näiden laadullisten asioiden oikaisu joka vaatii osaamista soittajaltaan, että mm. vaikkapa osaa madaltaa satulan, viilata nauhat jne. pientä fiksausta tai sitten rahallista lisäsatsausta, jotta kitarasta saadaan sellainen, että sillä on kiva soittaa (toki takuuna asioihin saa korjausta).
        - Halvemman pään kitaroissa olen itse törmänny enemmän mm. seuraaviin asioihin a)nauhan päät törröttää ja osuu sormiin haittaavasti, b)osa nauhoista on kohillaan eikä linjassa muihin nauhoihin jonka takia vaikka kaula on oikein säädetty niin silti kielet osuu kohollaan oleviin vaikka ei pitäisi c)huonoihin satuloihin, joko kielien paikat on liian syvälle viilattu tai liian korkea satula (intonaatio, särinät ym. ilmentää tätäkin puolta).
        d)talla ei ole linjassa kaulaan ja otelautaan ja näin ollen reunakieli on aivan liian reunassa ja lipee helposti otelaudan yli e) mikki ja elektronikkaa on huonoa (ylimääräiset häiriöäänet ja mm. mikkivalitsimen ylimääräiset äänet kun mikkiä vaihtaa).
        - Klonksuvat virittimet, eli virittimien reijät on aivan liian isoja ja viritin heiluu siinä reijässään (harvemiin tätä kuitenkin esiintyy ja kyse enemmänkin vaan huonosta kiristyksestä).
        - Yleisesti ottaen niin puun kuin metalliosien laadukkuus ja kestävyys

        Myös kalliimman luokan vehkeistä löytyy vikoja ja huomautettavaa mutta harvemmin niin usein kuin halvassa vehkeessä ja yleisimpiä huomautuksen kohteita on esim. juurikin otelaudan nauhat ja niiden viimeistely, siksipä näitä liikkeissä varmaan eniten omatoimisesti korjaillaan kun kitara otetaan tarkastukseen ennen myyntiä.

        Hyviä asioita täällä on porukka laitellu sulle ja älä pidä turhaan kiirettä, parempi ostaa soitin mistä pitää kuin soitin joka on hirveellä kiirellä ostettu ja jälkikäteen toteaa, ettei tämä ole mun soitin ja sitten kaduttaa.

        Jos haluat niin kerro missä päin asut ja minkälainen matka on lähimpään soitinliikkeeseen ja mikä se liike on, voin yrittää katsoa sitä tarjontaa siellä sulle ja ehdottaa valmiiksi jotain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe