Voiko rakennukset polttaa,

hajaasutus alueella.

Käyttämättömiä rakennuksia on vaikka kuinka monta, osin kolmessa asumattomassa pihapiirissä, olen kysellyt asiasta jonkin verran ja kuulemma ei mikään läpihuutojuttu, selvää vastausta vain ei saa..

13

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eija ja Seppo

      Kysy Mesomakelta.

    • 2222

      Mistä olet kysellyt? Onko teillä vapaapalokuntaa, kysy haluavatko harjoituskohteen?

      • On selvitelty,

        ja vaikeaa on, mm palokunnan vakuutukset kattaa vai "suljetulla harjoitusalueella tehdyt harjoitus poltot". tarkoitin lähinnä että jos nuo tuikkaa tuleen omalla vastuulla, syyllistyykö siinä johonkin rikkeeseen....


      • kuivat tuohet
        On selvitelty, kirjoitti:

        ja vaikeaa on, mm palokunnan vakuutukset kattaa vai "suljetulla harjoitusalueella tehdyt harjoitus poltot". tarkoitin lähinnä että jos nuo tuikkaa tuleen omalla vastuulla, syyllistyykö siinä johonkin rikkeeseen....

        Mahdolliset palovakuutukset on kuitenkin syytä irtisanoa, jos meinaa itse tahallaan sytyttää, ettei muutu asia vakuutuspetokseksi.


      • Vakuutuksia nyt
        kuivat tuohet kirjoitti:

        Mahdolliset palovakuutukset on kuitenkin syytä irtisanoa, jos meinaa itse tahallaan sytyttää, ettei muutu asia vakuutuspetokseksi.

        vanhoissa rakennuksissa kukaan pidä, hajaasutusalueella, tutstukaa vakuutusehtoihin niin sanotte kaikki irti..


      • Älä kaikkia polta
        Vakuutuksia nyt kirjoitti:

        vanhoissa rakennuksissa kukaan pidä, hajaasutusalueella, tutstukaa vakuutusehtoihin niin sanotte kaikki irti..

        "Käyttämättömiä rakennuksia on vaikka kuinka monta..."


        Älä nyt ainakaan hyväkuntoisia ja hyväkattoisia varastorakennuksia ala hävittämään. Niille on aina käyttöä ja tarvetta.


        Sen ymmärrän paremmin, että näitä autioiksi jääneitä asuinrakennuksia hävitetään, sillä niistähän menee se kiinteistövero.

        Ei kai niistä varastorakennuksista ja navetoista kiinteistöveroa tarvitse maksaa?


    • mene sinne

      Kysy palolaitokselta, ottaako ne sen, esim. koulutuskohteeksi.
      Joskus ottavat.

      • Mesomake

        Aika tarkkoja ovat nykyään niiden kohteiden valinnassa. mitään haitallisia aineita ei saa rakennuksessa olla, kuten mineriittiä, asbestia jne.


    • Manne

      Paljonhan noita rakennuksia on meikäläiseltä palanut mutta eihän vahingolle mitään voi. Kannattaa aina päivittää vakuutuksen ajan tasalle ennenkuin aloittaa kulotuksen rakennuksen seinänvieressä. Suosittelen.

    • Vpk:n hommia

      Palokunta suorittaa ainakin täällä vanhojen rakennusten polttamista harjoituksissa. Ei mitään ongelmaa, joten yhteys palokuntaan ja homma hoituu sitä kautta. Jos jotain ongelmajätteitä sisällä, niin ne pitää poistaa ennen polttamista, mutta antavat ohjeet, kun käyvät katsomassa paikat ennen polttamista.

    • pyromaanisukua.

      Kyllä toi pihan siivoaminen keväisin on kannattavaa. Tietysti kuuliasena kansalaisena
      otat lähivakuutuksesta palovakuutuksen ja jos homistoa, nuohoojakin voisi poiketa.
      Sitten vaan sadesäällä polttelemaan pihroskia. Tikun raapaisija maksaa
      ympäristön vahingot, että vain omia.

    • Kaivinkone,

      tulee vielä polttopuuta kaupan päälle..

    • korsteeni 64

      Voihan nuo polttaa kun ei lupia kysele

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe