Viljattomaan ruokavalioon apua ?

11+1

Mulla on vatsa joka päivä löysä, ja nyt kokeilen viljojen poisjättöä. Ruokavalioni koostui ennen lähes pelkästä viljasta, tai oli hyvin viljapainoitteinen. Söin pastaa, leipää, jäätelöä (vohveli) etc, ja nyt on todella vaikeaa keksiä mitään ruokia tai välipaloja joita nauttia vaikka niitä on älyttömästi. Tietty on riisi ja peruna, mutta mites juuri välipalat ? Rahka tulee jo vähän korvista ulos..

6

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa tutkia

      Riippuu siitä mitkä sopivat mm. jäätelöt, salaatit, juomat, hedelmät.

      Gluteenittomat tuotteet voivat sopia, vaikka et tavan viljoja pystyisikään ottamaan. Näissäkin on eroja eri gluteenittomien tuotteiden kanssa. Jotkut voivat olla huono juttu ja jotkut hyvä. Itselle sopivat mm. gluteenittomat makaroonit ja vastaavat tuotteet, mutta eivät gluteenittomat leivät.

      Yleensä itse käytän mm. kala, liha (kana-broileri-kalkkuna) tuotteita. Jossakin määrin erilaisia salaatteja ja joitakin vehnätuotteita (ei vain liikaa näitä).

      Sama ongelma on kyllä sen kanssa joskus, että mitä voi syödä.

      Bataatti on perunan kaltainen korvike. Sen lisäksi on toki ranskalaiset (mm. hampurilaispaikoista saa näitäkin ja dippejä). Joillekin sopii lihatuotteet ja makkarat (tosin sianlihan ja jauheliha voivat olla huonompia, mutta paljon yksilöllisiä eroja).

      Kannattaa tutkia keittokirjoja ja ohjeita mm. netistä.

      Joissakin tilanteissa tosin maitotuotteetkin voivat olla huonoksi tai pitää käyttää laktoosittomia tuotteita.

      • kokeiles näitä

        Jotkut makeiset tai suklaatkin voivat käydä (tapauksesta riippuen). Itse pystyn mm. jossakin määrin syömään suklaata.

        Kokeile lisäksi maitohappobakteereita. Pelkästään nekin voivat auttaa. Apteekista saatavia valmisteita ovat mm. Ratiopharm, Idoform. Luontaistuotekaupasta saa DDS , Probiootti yms.

        Itselle on ainoastaan auttanut Ratiopharm, mutta voi olla yksilöllisiä eroja.


    • 4+6

      Gluteenittomat tuotteet voivat sopia.

      Ei noita kannata ostaa. Ovat turhan kalliitakin.

      Itse olin samoissa ongelmissa joskus ja tässä mun aamupala:

      Smoothie 2:lle

      2 luomubanaania
      3 dl mustikoita
      4 rkl mantelijauhetta
      4 rkl kookosjauhetta
      1 dl heraproteiinia
      2 rkl seesamitahnaa
      vettä
      1 pussi pakastepinaattia, jos ei ole lehtikaalia tarjolla
      1 avokado (kausiruokaa, joten nyt parhaillaan saa edukkaasti verkkopusseissa)



      Vaihtoehto 2:

      Munakas 1:lle

      2 luomumunaa
      150 grammaa pakastevihanneksia
      merisuolaa

      paistamiseen voita (rypsi ei kestä paistoa)


      Vaihtoehto 3:

      Valio Luomu Turkkilainen jogurtti 2,5 dl
      1 tl marjajauhetta
      1 tl soijalesitiiniä
      1 rkl mantelijauhetta
      1 rkl kookosjauhetta

      1 rkl kookosöljyä
      vitamiinit
      C
      D
      B
      K2
      Seleeni
      Jodi

      Kaikkia aineksia saa isosta marketista.

      Kaikissa vaihtoehdoissa on runsaasti hyviä rasvoja, joiden tarve päivässä on 60-100 grammaa.

      Kaikissa vaihtoehdoissa on runsaasti hyvää proteiinia, jonka tarve päivässä on 60-100 grammaa.

      • 4+6

        Lounas:

        lihaa tai kalaa ja runsaasti kasviksia (netistä löytyy ruokaohjetta pilvin pimein)

        Välipala:

        en syö, mutta paljon syövä voi syödä esim. pähkinöitä

        iltapala:

        smoothie

        omenaa
        pinaattia
        heraproteiinia
        siemeniä (auringonkukka, hamppurouhe, pellavasiemenrouhe ja kurpitsasiemen)
        vettä
        1 dl täysmehua


        netti on pullollaan smoothie ohjeita myös

        illalla syön pähkinöitä tai juustoa salamia (snelman)


    • ei karppaaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe