Mistä hyvä pitkäkarvainen saku?

Toisen kaveriksi

Siinä se kysymys jo tulikin. Etsin koiraa, jonka kanssa harrastaa tottista, jälkeä jne. Haluaisin myös käyttää näyttelyissä. Kertokaa HYVÄ kasvattaja kiitos :)

15

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jshdydhskdododuyd

      Ei sellaisia ole. Kaikki on samaa kuraa suoraan pentutehtaista....

    • 300

      Valitettavasti tilanne on sellainen, että pitkäkarvapentueita tehdään vähän ja niistä sellaisia pentueita, jotka tehdään jonkin muun takia kuin pitkän karvan on vielä vähemmän. Saat kelvollisen saksanpaimenkoiran paljon varmemmin, kun etsit hyvän pentueen ja otat siitä pennun karvan pituudesta välittämättä. Jos karvan pituus on tärkein valintaperuste, suosittelen katselemaan muita rotuja.

      • löytyy nii

        Kyllä niitä löytyy, itselläkin yksi joka ihan oikeasti soveltuu käyttöön ja näyttöön. Tuloksia molemmista. Mutta se on totta, että pitkäkarvaisissa pitää ihan yhtä tarkkaan syynätä suku -tai ehkä jopa tarkemmin, jos tekemällä tehty pitkäkarvaisia. Kasvattajat löydät koiranetistä kuten myös kasvattien edesottamiset ja terveystulokset.


    • ihan pihalla

      Miten sellainen rodusta tietämätön ja ensimmäisen sakun haluava, voi ymmärtää mitään jalostuksesta tai sukutauluista? Jos haluaa lenkkeily- ja harrastuskaveriksi sakun, miten voi tietää mistä sellaisen kannattaa hankkia? Mielipiteitä tulee joka puolelta ja kaikki kasvattajat ovat jotenkin huonoja joidenkin mielestä. Olen käynyt tutustumassa rotuun alajaoston koulutuskentällä ja näyttelyissä. Olen kysellyt monilta ihmisiltä ja nyt vasta on nuppi sekaisin. Mistä minä tavis, rotua tuntematon voin ymmärtää noita jalostusjuttuja? Eli olenko siis kelvoton ostamaan edes kyseistä rotua?

      • harrastaja.

        Olet, jos et pysty selvittämään mistä mahdollisimman terveen sakun voit löytää. Siihen tarvitaan paljon oma-alaoitteisuutta sekä kovaa työtä.


    • ????

      Just. Ja koira voi silti olla sairas, vaikka miten kovasti on selvittänyt sukulinjoja jne. Kertokaa nyt sitten, että mistä kennelistä koiran voisi harkita ottavansa? Karvanlaadusta viis. Ja näyttelylinjainen mieluusti. Kiitos.

      • .....

        Emme kerro.


      • jap8?

        Suosittelen vauhti anturaa etelä suomesta. Itsellä sieltä pitkis uros ja ei paremmasta väliä! Facebookista luulis löytyvän.. :) ja onhan nuita pitkiksien kasvattajia muuallakin. Etsimään vain. Soveltuu kaikenlaiseen samallalailla ku lyhyt turkkisetkin.. elä nuista suun soittajista välitä.


    • jap9?

      Minä en.

      • kauheeta p*skaa

        En minäkään. Aivan surkeita esityksiä luustollisesti ja tuskin pääkään sen parempi....


      • vauhtikanttura
        kauheeta p*skaa kirjoitti:

        En minäkään. Aivan surkeita esityksiä luustollisesti ja tuskin pääkään sen parempi....

        Samaa mieltä.Ala-arvoista kasvatusta ja kun katsoo yhdistelmiä, tuntuu että kasvattaja on ihan kujalla suvuista ja niiden terveysperimästä.


    • Perävälotakuu

      No pitkäkarvaistensakujen kaupasta tietysti,siletä niitä löytyy ja valinnanvaraakin on.
      Mutta takuita niille ei anneta.

    • oug10

      Koirien "takuut" on käyttölinjaisten epätoivoinen myyntikikka, uusi pentu sairaan tilalle. Hyvän koiran voit löytää ihan mistä vaan, ei liity mitenkään sukuihin tai vanhempiin. Priimat vanhemmat kantaa todennäköisesti paskoja geenejä mukanaan ihan samalla tavalla kuin ns. paskatkin vanhemmat, samoista koirista koko saksanpaimenkoirapopulaatio sikiää.

    • vaahtera1

      Taitaa Vauhti Anturan panostaa enemmän määrään kuin laatuun....

      • Koivu2

        Näinhän se menee, viimeaikojen rekisteröintien perusteella... mieluummin laatu kuin määrä. Ja perusteeliset terveystiedot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe