Ei toimi enää nettitikku

14.04..--

Huawei 173E toimi beta-vaiheessa, mutta ei nyt. Ei varmaan ole suuri ongelma kun tikku toimii 1204 ja 1310 versioissa, niin ja toimi tässäkin, mutta ei kummasti enää. Usb-modeswitch-data oli asentamatta?? (ehkä itse olen jotain sooloillut??) Sen asensin ja ei toiminut. Poistin ja asensin paketit uudelleen sudo apt-get purge usb-modeswitch usb-modeswitch-data
ja asensin uudelleen, mutta ei vaan tikku toimi.
Komento lsusb tulostaa
ID 12d1:1436 Huawei Technologies Co., Ltd. E173 3G Modem (modem-mode)
Mutta ei tule yhteyttä, vaikka olen sen asetuksista lisännyt. Tosiaan toimii toisissa ja tässäkin toimi aiemmin mutta ei toimi enää.

6

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nettitikuilla ei ole mitään standardia, joten ihan normaalia että ei toimi enää. Standardoimattomilla tekniikoilla yhteensopivuudet muuttuvat joka käyttisjulkaisussa ja voi helposti lakata toimimasta.

      Sitä varten sitten ostetaan uusi nettitikku tai pysytään siinä 12.04 LTS:ssä.

      Yhteensopivuus voi kyllä palata päivityksien myötä, eli katsoo sitten loppukesästä tai ensi vuoden helmikuussa, että pelaako 14.04 LTS:llä.

    • 14.04..--

      Nyt toimii!
      Lisäsin tiedostoon /etc/modules rivin
      usbserial vendor=0x12d1 product=0x1d35
      ja reboot ja plim nettitikku toimii :)))))

      • mikä modules?

        Ihan mielenkiinnosta, mikä se tuollainen /etc/modules tiedosto oikein on?
        Fedorassa tuollaista tiedostoa ei ole ollenkaan, nettitikut toimivat ilmankin. Löytyy kyllä /etc/sysconfig/modules/ hakemisto joka on tyhjä eikä sitä tarvita tai käytetä mihinkään.


      • tyuyurwe
        mikä modules? kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta, mikä se tuollainen /etc/modules tiedosto oikein on?
        Fedorassa tuollaista tiedostoa ei ole ollenkaan, nettitikut toimivat ilmankin. Löytyy kyllä /etc/sysconfig/modules/ hakemisto joka on tyhjä eikä sitä tarvita tai käytetä mihinkään.

        Toimii tikut normaalisti ubuntussakin ainakin minulla. Aloittajalla on päivitetty "beta" ja siinä voi olla(on) jotain häikkää. /etc/modules on tiedosto josta bootissa luetaan ladattavat moduulit linuxille.
        Sisältö(12.04):
        # /etc/modules: kernel modules to load at boot time.
        #
        # This file contains the names of kernel modules that should be loaded
        # at boot time, one per line. Lines beginning with "#" are ignored.

        lp


    • 5+14

      >>Huawei 173E toimi beta-vaiheessa, mutta ei nyt

    • 14.04..--

      Nyt näkyy toimivan taas töks ja nettiin. Ei tarvitse /etc/modules käpistelyä :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe