Raamattu on rehellinen kirja.

Antero Onninpoika

Se kertoo avoimesti ja peittelemättä uskovienkin lankeemukset ja virheet. Se kertoo onneksi myös sen totuuden, että Jumala on armollinen niille, jotka häneen turvaavat.
Ja ennenkaikkea se kertoo sen valtavan uutisen, että Jeesus on sovittanut meidän kaikkien synnit Golgatan ristillä ja että uskon kautta Jeesukseen ja parannuksen teon kautta ihmisellä on iankaikkinen elämä. Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat, mutta läheskään kaikki ihmiset eivät halua!


Sananl. 30:5
Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.

129

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!!!!!

      Raamattu ei ole muuta kuin jonkun skitsofreenikon jorinoita.

      • Hopihopi!

        Siitä vaan lisää miinuksia ja plussia naputtelemaan! Hop hop!


      • :-):-):-)
        Hopihopi! kirjoitti:

        Siitä vaan lisää miinuksia ja plussia naputtelemaan! Hop hop!

        Näköjään sua harmittaa, kun hihhulit saa pelkkiä miimuksia.


      • Leluja lisää
        :-):-):-) kirjoitti:

        Näköjään sua harmittaa, kun hihhulit saa pelkkiä miimuksia.

        Ei miimukset harmita, mutta se ihmetyttää, että sulla on niin muut lelut lopussa.


      • Vältä kramppeja
        :-):-):-) kirjoitti:

        Näköjään sua harmittaa, kun hihhulit saa pelkkiä miimuksia.

        Vielä sinulle, miimustelija sellainen vinkki, että kun seuraavan kerran "miimustelet", niin vaihda ihmeessä välillä sormea, ettei yksi ja sama sormi pääse kramppaamaan. Ok?


      • ;) ;)
        Leluja lisää kirjoitti:

        Ei miimukset harmita, mutta se ihmetyttää, että sulla on niin muut lelut lopussa.

        Heh! Tuo oli hauska!


      • Hjuumör
        ;) ;) kirjoitti:

        Heh! Tuo oli hauska!

        Huumoria yarvitaan muuten niin tosikolle palstalle. ;)


      • Ite mestari ite
        Vältä kramppeja kirjoitti:

        Vielä sinulle, miimustelija sellainen vinkki, että kun seuraavan kerran "miimustelet", niin vaihda ihmeessä välillä sormea, ettei yksi ja sama sormi pääse kramppaamaan. Ok?

        Magnesiumia kannattaa ottoo ramppeihi.


      • Miimustajakandi
        Hjuumör kirjoitti:

        Huumoria yarvitaan muuten niin tosikolle palstalle. ;)

        Miten voi tulla hyväksi miimustelijaksi?


      • Kandina pysyt
        Miimustajakandi kirjoitti:

        Miten voi tulla hyväksi miimustelijaksi?

        Mietippä sitä, tuskin se sulle selviää.


      • Miimustelijakandi
        Kandina pysyt kirjoitti:

        Mietippä sitä, tuskin se sulle selviää.

        Sinä voisit miimustelijaexperttinä varmaankin antaa opastusta. Kai sinä kaveria voit auttaa?


      • Mitä siis?
        Miimustelijakandi kirjoitti:

        Sinä voisit miimustelijaexperttinä varmaankin antaa opastusta. Kai sinä kaveria voit auttaa?

        Siis? Mitä on miimustelu?


      • Palsta-analyysi
        Mitä siis? kirjoitti:

        Siis? Mitä on miimustelu?

        Se on ammattimaista, aktiivista, asialle omistautunutta miinusten näpyttelyä kirjoittajille, joiden kirjoitukset kirpaisevat sisintä.


      • ;) ;)
        Palsta-analyysi kirjoitti:

        Se on ammattimaista, aktiivista, asialle omistautunutta miinusten näpyttelyä kirjoittajille, joiden kirjoitukset kirpaisevat sisintä.

        No näinhän se tietysti on.


      • Säästä kieltäsi
        ;) ;) kirjoitti:

        No näinhän se tietysti on.

        Eikö tuo hännystelijän homma ole aika nöyryyttävää?


      • Aamen !

        Antero Onnin poika PUHUT TÄYTTÄ ASIAA !


      • Niinpä.
        Säästä kieltäsi kirjoitti:

        Eikö tuo hännystelijän homma ole aika nöyryyttävää?

        Hännystelijä? Ei ollenkaan ole vaikeaa olla samaa mieltä oikeassa olevan kanssa. ;)


      • Niinpä.
        Niinpä. kirjoitti:

        Hännystelijä? Ei ollenkaan ole vaikeaa olla samaa mieltä oikeassa olevan kanssa. ;)

        Niinpä.


      • Onninpoika Antero

        Kuka tietää, missä laitoksessa Antero Onninpoikaa hoidetaan kun hän on viimeksi kirjoittanut tänne 19.7?


      • Jepulis jep.
        Niinpä. kirjoitti:

        Niinpä.

        Jep jep.


    • Suola kirvelee.

      Ahkera miinustelija/plussaaja on ollut asialla. Se kertoo siitä, että sanoma on purassut!

    • Totuus tässä
      • hyväksyn ehdotuksen

        Ai hitto.. Aiotko käännyttää meidät tosiuskoviksi pois tekopyhyydestä?

        - Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. (Matteus 6:5-8)


      • 17 Usko tulee siis

        17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


    • Pelastuksesta osalli

      Ilman Raamatun sanomaa ihminen olisi kurja ja avuton, mutta nyt jokainen voi tarttua pelastukseen.

      • Ihmispoloinen

        Aamen! Jumala ei jättänyt meitä ihmispoloisia oman itsemme varaan, vaan valmisti meille suurenmoisen pelastuksen!


    • Hyvä Antero Onninpoika,

      Elät itsetuhoisissa ajatuksissa josta sinun tulee vapautua. Syntiä ei ole, se on harhakuvia, on vain hyviä tekoja ja tekoja alemmalla tietoisuustasolla. Kukaan ei ole syntinen. Olemme vapaita synnistä. Synti on ihmisten keksintöä jotta kristinusko menestyisi.

      • Antero Onninpoika

        Sagamarille,

        "Elät itsetuhoisissa ajatuksissa josta sinun tulee vapautua"

        Näin oli ennen kuin olin tullut uskoon ja löytänyt Jeesuksen, joka nimenomaan vapautti minut itsetuhoisista ajatuksista. Ennen uskoontuloa elin tarkoituksetonta, tyhjää elämää, mutta uskoontulon myötä löysin Jeesuksen ja elämän tarkoituksen, sekä tulevaisuuden toivon.


        "Syntiä ei ole, se on harhakuvia, on vain hyviä tekoja ja tekoja alemmalla tietoisuustasolla."

        Raamatun mukaan synti todellakin on, se on ennen kaikkea epäuskoa ja kapinaa Jumalaa kohtaan ja se ilmenee pahoina ajatuksina, laiminlyönteinä ja pahoina tekoina lähimmäisiämme kohtaan.

        Sananl. 14:34
        "Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä."

        Room. 5:12
        "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-"

        "Kukaan ei ole syntinen"

        Raamatun mukaan me kaikki olemme syntiä tehneet ja olemme siis syntisiä.

        Room. 3:23
        "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla."

        "Olemme vapaita synnistä."

        Ihminen on vapaa synnistä vasta, kun Jeesus hänet vapauttaa siitä. Jeesus tuli tekemään tyhjäksi per.keleen teot, kun hän otti päälleen ihmiskunnan synnin ja sovitti meidät ristillä.
        Jeesus on armollinen omiaan kohtaan, jos he lankeavat syntiin ja siksi on niin vapauttavaa kuulua Jeesukselle, koska hän armahtaa ja antaa anteeksi.


        1. Joh. 2:1
        "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

        "Synti on ihmisten keksintöä jotta kristinusko menestyisi."

        Synti tuli maailmaan ihmisten syntiinlankeemuksen kautta. Kerran koittaa päivä, jolloin per.kele tuomitaan ja sen houkutukset raukeavat tyhjiin. Toivon todella, että mahdollisimman moni ihminen löytäisi Jeesuksen ja merkityksen elämälleen. Ymmärrän menestyksellä sen, että ihmisen elämässä tapahtuu Jumalan tahto. Se on hyvä ja tavoittelemisen arvoinen. Siitä koituu pelkkää hyvää niin tekijälle kuin sen kohteena olevillekin.


      • Mirka ®
        Antero Onninpoika kirjoitti:

        Sagamarille,

        "Elät itsetuhoisissa ajatuksissa josta sinun tulee vapautua"

        Näin oli ennen kuin olin tullut uskoon ja löytänyt Jeesuksen, joka nimenomaan vapautti minut itsetuhoisista ajatuksista. Ennen uskoontuloa elin tarkoituksetonta, tyhjää elämää, mutta uskoontulon myötä löysin Jeesuksen ja elämän tarkoituksen, sekä tulevaisuuden toivon.


        "Syntiä ei ole, se on harhakuvia, on vain hyviä tekoja ja tekoja alemmalla tietoisuustasolla."

        Raamatun mukaan synti todellakin on, se on ennen kaikkea epäuskoa ja kapinaa Jumalaa kohtaan ja se ilmenee pahoina ajatuksina, laiminlyönteinä ja pahoina tekoina lähimmäisiämme kohtaan.

        Sananl. 14:34
        "Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä."

        Room. 5:12
        "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-"

        "Kukaan ei ole syntinen"

        Raamatun mukaan me kaikki olemme syntiä tehneet ja olemme siis syntisiä.

        Room. 3:23
        "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla."

        "Olemme vapaita synnistä."

        Ihminen on vapaa synnistä vasta, kun Jeesus hänet vapauttaa siitä. Jeesus tuli tekemään tyhjäksi per.keleen teot, kun hän otti päälleen ihmiskunnan synnin ja sovitti meidät ristillä.
        Jeesus on armollinen omiaan kohtaan, jos he lankeavat syntiin ja siksi on niin vapauttavaa kuulua Jeesukselle, koska hän armahtaa ja antaa anteeksi.


        1. Joh. 2:1
        "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

        "Synti on ihmisten keksintöä jotta kristinusko menestyisi."

        Synti tuli maailmaan ihmisten syntiinlankeemuksen kautta. Kerran koittaa päivä, jolloin per.kele tuomitaan ja sen houkutukset raukeavat tyhjiin. Toivon todella, että mahdollisimman moni ihminen löytäisi Jeesuksen ja merkityksen elämälleen. Ymmärrän menestyksellä sen, että ihmisen elämässä tapahtuu Jumalan tahto. Se on hyvä ja tavoittelemisen arvoinen. Siitä koituu pelkkää hyvää niin tekijälle kuin sen kohteena olevillekin.

        Uskonto on todellakin tuhonnut aivotoimintosi. Sinun kannattaa ehdottomasti tutustua Psykoosiin ja hakeutua lääkäriin.

        Pilaan sairailla uskomuksillasi niin omasi kuin läheisesi elämän. Hakeudu hoitoon.


      • Onni Anteron poika
        Mirka ® kirjoitti:

        Uskonto on todellakin tuhonnut aivotoimintosi. Sinun kannattaa ehdottomasti tutustua Psykoosiin ja hakeutua lääkäriin.

        Pilaan sairailla uskomuksillasi niin omasi kuin läheisesi elämän. Hakeudu hoitoon.

        Älä, älä "Mirka ®" herjaa Anteroa siitä ei hyvä seuraa.
        Pyhä kirja sanoo, että on tuleva aika, jolloin perceet tervataan.


      • Ai että!
        Mirka ® kirjoitti:

        Uskonto on todellakin tuhonnut aivotoimintosi. Sinun kannattaa ehdottomasti tutustua Psykoosiin ja hakeutua lääkäriin.

        Pilaan sairailla uskomuksillasi niin omasi kuin läheisesi elämän. Hakeudu hoitoon.

        Tuo on sitä ateistin tosi "sivistystä".


      • Ei yleistäjä
        Ai että! kirjoitti:

        Tuo on sitä ateistin tosi "sivistystä".

        Ateisteja on monenlaisia, typeryksiä ja fiksuja, kuten kaikissa ryhmissä. Yleistäminen on tyhmää.


      • Näinon.
        Mirka ® kirjoitti:

        Uskonto on todellakin tuhonnut aivotoimintosi. Sinun kannattaa ehdottomasti tutustua Psykoosiin ja hakeutua lääkäriin.

        Pilaan sairailla uskomuksillasi niin omasi kuin läheisesi elämän. Hakeudu hoitoon.

        Kirjoituksestasi päätellen asiat ovat ihan päinvastoin kuin mitä luulet.


      • Niinpä.
        Ei yleistäjä kirjoitti:

        Ateisteja on monenlaisia, typeryksiä ja fiksuja, kuten kaikissa ryhmissä. Yleistäminen on tyhmää.

        Niinpä.


      • .,mnbhgt
        Ei yleistäjä kirjoitti:

        Ateisteja on monenlaisia, typeryksiä ja fiksuja, kuten kaikissa ryhmissä. Yleistäminen on tyhmää.

        Ateistisuuttaan ei voi selvemmin todistaa kuin mitä kristityt ovat tenheet, suomessakin.

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


    • Totuus esiin

      Raamattu kertoo rehellisesti senkin, miten Antero Onninpojan kaltaiset tekopyhät johdatettiin tähän lopun ajan rajuun eksytykseen.

      Ja kertoo rehellisesti senkin, miksi totuus on paljastettu vain harvoille.

      • Teuvontunnistaja

        No mutta Teuvo. Kivenkovaan olet väittänyt, ettet puskasta kirjoita ja nyt taas sorrut siihen, kun vihasi sitä vaati.


      • Jopas jotakin
        Teuvontunnistaja kirjoitti:

        No mutta Teuvo. Kivenkovaan olet väittänyt, ettet puskasta kirjoita ja nyt taas sorrut siihen, kun vihasi sitä vaati.

        Ompas siinä miehellä ammatti, että oikein "Teuvontunnistaja"☺☻☺☻


      • Teuvontunnistaja
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Ompas siinä miehellä ammatti, että oikein "Teuvontunnistaja"☺☻☺☻

        Sori, mutta ei se ammatti ole. Nicci vaan, joten ota ihan rauhassa. Jäitä hattuun.


      • Teuvontunnistaja
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Ompas siinä miehellä ammatti, että oikein "Teuvontunnistaja"☺☻☺☻

        PS. Niccini ei ole ammatti, mutta kuinka on sinun plussaaja/miinustaja-hommasi laita? Vedätkö siitä urakka-, vai tuntiliksaa?


      • Jopas jotakin
        Teuvontunnistaja kirjoitti:

        PS. Niccini ei ole ammatti, mutta kuinka on sinun plussaaja/miinustaja-hommasi laita? Vedätkö siitä urakka-, vai tuntiliksaa?

        Otan osaa jos et ole saanut mielestäsä tarpeeksi :a, ei silti kannata katkeroitua.
        Mua ne ei jaksa kiinnostaa, olen ohittanut tuon murkkuiän.


      • Jopas jotakin
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Otan osaa jos et ole saanut mielestäsä tarpeeksi :a, ei silti kannata katkeroitua.
        Mua ne ei jaksa kiinnostaa, olen ohittanut tuon murkkuiän.

        PS. Oletko nähnyt mustia lentäviä kissoja?


      • Hohhoijaa...
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Otan osaa jos et ole saanut mielestäsä tarpeeksi :a, ei silti kannata katkeroitua.
        Mua ne ei jaksa kiinnostaa, olen ohittanut tuon murkkuiän.

        Niinpä niin. Siitä kertonee nuo 9, vai mitä? ;)
        Murkkuikä ei muuten ole vielä ihan ohi 12-13 vuoden iässä...


      • Jopas jotakin
        Hohhoijaa... kirjoitti:

        Niinpä niin. Siitä kertonee nuo 9, vai mitä? ;)
        Murkkuikä ei muuten ole vielä ihan ohi 12-13 vuoden iässä...

        Näkyy noita plussia kertyneen, vaikken niistä perustakkaan.
        Kiitos nyt kuitenkin niitä antaneille.
        Niin noista mustista lentävistä kissoista, että oletko nähnyt?


      • Teuvontunnistaja
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Näkyy noita plussia kertyneen, vaikken niistä perustakkaan.
        Kiitos nyt kuitenkin niitä antaneille.
        Niin noista mustista lentävistä kissoista, että oletko nähnyt?

        Plussien ja miinusten naputtajalle voin sanoa, että mustat kissat ei nyt oikein aukene minulle. Kissoista kyllä kovasti tykkään, kaikenvärisistä.
        Kannattaa muuten kokeilla rehellisyyttä välillä. Voit aloittaa esim. puhumalla totta plussien ja miinusten naputtelusta. Ymmärrän tosin, että valehtelu on joillekin sallittua. Rehellisyys kuitenkin maan perii lopulta.


      • Jopas jotakin
        Teuvontunnistaja kirjoitti:

        Plussien ja miinusten naputtajalle voin sanoa, että mustat kissat ei nyt oikein aukene minulle. Kissoista kyllä kovasti tykkään, kaikenvärisistä.
        Kannattaa muuten kokeilla rehellisyyttä välillä. Voit aloittaa esim. puhumalla totta plussien ja miinusten naputtelusta. Ymmärrän tosin, että valehtelu on joillekin sallittua. Rehellisyys kuitenkin maan perii lopulta.

        Sun nyt tuskin kannattaa puhua rehellisyydestä mitään.
        Mitä sinä poloinen itket noista plussista ja miinuksista nehän on vain matemaattisia merkkejä, koita kestää, jos ei sua plussailla, eikä pussailla.
        Muuten on aivan kiva vaihtaa mielipiteitä sun kanssa, kun tunnen aika tarkkaan sinun historiasi.


      • Teuvontunnistaja
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Sun nyt tuskin kannattaa puhua rehellisyydestä mitään.
        Mitä sinä poloinen itket noista plussista ja miinuksista nehän on vain matemaattisia merkkejä, koita kestää, jos ei sua plussailla, eikä pussailla.
        Muuten on aivan kiva vaihtaa mielipiteitä sun kanssa, kun tunnen aika tarkkaan sinun historiasi.

        Ei plussat ja miinukset hetkauta. Onhan se hyvä, että lapsella on leluja.
        Kerro nyt edes jotain mun historiasta, niin katsotaan, mitä minusta tiedät. Annahan tulla!


      • Jopas jotakin
        Teuvontunnistaja kirjoitti:

        Ei plussat ja miinukset hetkauta. Onhan se hyvä, että lapsella on leluja.
        Kerro nyt edes jotain mun historiasta, niin katsotaan, mitä minusta tiedät. Annahan tulla!

        Miksi minä sen tekisin, sitten itkisit, että asioitasi on levitelty netissä?
        On mukava seurata touhujasi virtuaali ja reaalielämässä.


      • Teuvontunnistaja
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Miksi minä sen tekisin, sitten itkisit, että asioitasi on levitelty netissä?
        On mukava seurata touhujasi virtuaali ja reaalielämässä.

        Vastauksesi osoittaa, ettet todellakaan tunne minua. Teuvo on usein ja kiivaasti kinunut tietoja minusta, mutta turhaan, etkä sinäkään minua tunne. Saat toki jäädä omaan harhaluuloosi ja iloita siinä.


      • Jopas jotakin
        Teuvontunnistaja kirjoitti:

        Vastauksesi osoittaa, ettet todellakaan tunne minua. Teuvo on usein ja kiivaasti kinunut tietoja minusta, mutta turhaan, etkä sinäkään minua tunne. Saat toki jäädä omaan harhaluuloosi ja iloita siinä.

        Miksi me tästä kinuamaan, riittää, että sinä tiedät, että minä tiedän.☻☻☻


      • Teuvontunnistaja
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Miksi me tästä kinuamaan, riittää, että sinä tiedät, että minä tiedän.☻☻☻

        Niinpä niin...
        Minulle riittää tietää se, ettet sinä tiedä, vaikka luulet tietäväsi. Jos tiedät tietäväsi, kerro edes yksikin henkilökohtainen tieto minusta. En pahastu, enkä loukkaannu. Todista tietäväsi, sillä muuten todistat, ettet tiedä. Höpötät vain tyhjää, jos hoet vain verukkeitasi, etkä osoita tietäväsi.


      • Jopas jotakin
        Teuvontunnistaja kirjoitti:

        Niinpä niin...
        Minulle riittää tietää se, ettet sinä tiedä, vaikka luulet tietäväsi. Jos tiedät tietäväsi, kerro edes yksikin henkilökohtainen tieto minusta. En pahastu, enkä loukkaannu. Todista tietäväsi, sillä muuten todistat, ettet tiedä. Höpötät vain tyhjää, jos hoet vain verukkeitasi, etkä osoita tietäväsi.

        ☺☻☺☻


      • Teuvontunnistaja
        Jopas jotakin kirjoitti:

        ☺☻☺☻

        Sitä minäkin. Hyvä, että olet samaa mieltä lopultakin. ;)


      • Tri Diag Nosis
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Miksi minä sen tekisin, sitten itkisit, että asioitasi on levitelty netissä?
        On mukava seurata touhujasi virtuaali ja reaalielämässä.

        Näetkö sinä jokaisessa vastaantulijassa Devoitin "Jopas jotakin"? Tuosta harhaluulosta sinun täytyy päästä vapaaksi.


      • Ikäväähän se on
        Tri Diag Nosis kirjoitti:

        Näetkö sinä jokaisessa vastaantulijassa Devoitin "Jopas jotakin"? Tuosta harhaluulosta sinun täytyy päästä vapaaksi.

        Et ole mitenkään harvinainen tapaus. Itseasiassa tietynlaisissa sairaaloissa on yleistä, että potilas kuvittelee olevansa "tohtori"


      • Mol.haku
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Ompas siinä miehellä ammatti, että oikein "Teuvontunnistaja"☺☻☺☻

        Heko, heko. Vai että ammatti...


      • Tri Diag Nosis
        Ikäväähän se on kirjoitti:

        Et ole mitenkään harvinainen tapaus. Itseasiassa tietynlaisissa sairaaloissa on yleistä, että potilas kuvittelee olevansa "tohtori"

        Jos sinulla on myös päässyt syntymään tohtorikammo, on tauti vielä pahempi.


      • Siis?
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Miksi minä sen tekisin, sitten itkisit, että asioitasi on levitelty netissä?
        On mukava seurata touhujasi virtuaali ja reaalielämässä.

        Ja palstan aihe oli?


      • Nähty on.
        Siis? kirjoitti:

        Ja palstan aihe oli?

        Täällä keskustelut kääntyvät hvin herkästi sivuraiteille.


      • Niinpä.
        Teuvontunnistaja kirjoitti:

        Sitä minäkin. Hyvä, että olet samaa mieltä lopultakin. ;)

        Niinpä. Tämä kerskailija kerskaa tyhjästä. ;)


      • Onko ruskea???
        Niinpä. kirjoitti:

        Niinpä. Tämä kerskailija kerskaa tyhjästä. ;)

        Katoppa varsin peilistä minkävärinen kieli sulla on.


      • Niinpä.
        Onko ruskea??? kirjoitti:

        Katoppa varsin peilistä minkävärinen kieli sulla on.

        Ihanpa normaalin värinen. ;)


      • Muilla on punainen
        Niinpä. kirjoitti:

        Ihanpa normaalin värinen. ;)

        Olet niin tottunut ruskeaan väriin, että pidät sitä normaalina:-)


      • Koita pärjätä.
        Muilla on punainen kirjoitti:

        Olet niin tottunut ruskeaan väriin, että pidät sitä normaalina:-)

        Kieleni on punainen. Merkillinen kiinnostuksen kohde sinulla. On sinulla kummallisia harrastuksia. No, onhan maailmassa paljon erikoisia ihmisiä varmaankin.


      • Ihmettelen minäkin.
        Koita pärjätä. kirjoitti:

        Kieleni on punainen. Merkillinen kiinnostuksen kohde sinulla. On sinulla kummallisia harrastuksia. No, onhan maailmassa paljon erikoisia ihmisiä varmaankin.

        Niin no. Onhan niitä monenlaisia keräilykohteita. Tämä kaveri kerää varmaankin ruskeita kieliä. Ei kait siinä...


      • Missä? Sano!
        Jopas jotakin kirjoitti:

        PS. Oletko nähnyt mustia lentäviä kissoja?

        Missä ihmeessä???


      • Älä siis valehtele.
        Jopas jotakin kirjoitti:

        Näkyy noita plussia kertyneen, vaikken niistä perustakkaan.
        Kiitos nyt kuitenkin niitä antaneille.
        Niin noista mustista lentävistä kissoista, että oletko nähnyt?

        Jee jee. Sen kaikki tietävät, että sinä itse, Naputtelija, olet niitä elämäsi turhuudessa naputellut.


      • Niinpä.
        Ihmettelen minäkin. kirjoitti:

        Niin no. Onhan niitä monenlaisia keräilykohteita. Tämä kaveri kerää varmaankin ruskeita kieliä. Ei kait siinä...

        Niinpä. Jokaisella pitää olla jokin harrastus, että pysyy mieli virkeänä.


      • Niin olisikin.
        Niinpä. kirjoitti:

        Niinpä. Jokaisella pitää olla jokin harrastus, että pysyy mieli virkeänä.

        Harrastuksen olisi hyvä olla kuitenkin kehittävä.


    • Päätteleväinen

      Kaikesta päätellen nykyäänkin joutuu vihan kohteeksi evankeliumin tähden.

      • Niin aina.

        Niin aina.


      • Daavidin poika.
        Niin aina. kirjoitti:

        Niin aina.

        Raamattu rehellinen kirja? Kumpi Raamatun paikka valehtelee: Matt.1:21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sille on annettava nimi Jeesus.. 23. Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel, mikä käänettynä on: Jumala meidän kansamme. Raamatusta löytyy viellä. Jumalan Poika, Ihmisen Poika.


      • Etkö tiennyt?
        Daavidin poika. kirjoitti:

        Raamattu rehellinen kirja? Kumpi Raamatun paikka valehtelee: Matt.1:21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sille on annettava nimi Jeesus.. 23. Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel, mikä käänettynä on: Jumala meidän kansamme. Raamatusta löytyy viellä. Jumalan Poika, Ihmisen Poika.

        Rakkaalla Lapsella on monta nimeä.


    • Sanaan luottava

      Aamen! Jumalan sana on varma ja taattu!

      • Pelastava Sana!

        Amen!


      • Säälittävää
        Pelastava Sana! kirjoitti:

        Amen!

        Köyhä on sanavarasto näillä aamenen hokijoilla.


      • Totuus esille
        Säälittävää kirjoitti:

        Köyhä on sanavarasto näillä aamenen hokijoilla.

        Parempi sekin kuin jatkuva naljailu, pilkkaaminen ja tyhjän jauhaminen.


      • Säälittävää
        Totuus esille kirjoitti:

        Parempi sekin kuin jatkuva naljailu, pilkkaaminen ja tyhjän jauhaminen.

        Hampaattoman koiran louskutusta on tuo sunkin tekstis.


      • Pidä siitä huoli.
        Säälittävää kirjoitti:

        Hampaattoman koiran louskutusta on tuo sunkin tekstis.

        Sinulla taitaa olla vanha koira. ;)


    • jhgfdsa

      Jeesus käski saarnata evankeliumia kaikille luoduille. Siis, evankeliumit eivät kuulu kristittyjen uuteen testamenttiin sillä Jeesus antoi ne kristillisille ennen ylösnousemistaan ja uusi testamentti kirjoitettiin Jeesuksen ylösnousemisen jälkeen kristillisiä vainonneiden ja tappaja/tapattajien rikollisten toimesta ilmeisesti Paavalin keräämien tietojen ja kristittyjen toimesta jolloin Jeesus ei enään ollut maan päällä. Testamentti kirjoitetaan ENNEN kuolemaa eikä kuoleman jälkeen, siis kyseessä ei ole kristillisten Jeesuksen antama testamentti vaan kristinuskon oman opin ”Paavalilaisuuden” testamentti.
      (Lue: 2.Pietarin kirje 3:15-17)
      Evankeliumeista raamatussa on vain neljä jäljellä (noin 18:sta), Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen mukaan kirjoitetut Jeesuksen evankeliumit jotka ovat mm. 1938 suomen kielisessä raamatussa.
      Raamatussa olevat evankeliumit ovat osittain väärennettyjä mutta ennen kaikkea usein uskoissa väärin tulkittuja; eksytyksiä jotka usein esiintyy mm raamatussa viitteinä Jeesuksen evankeliumeista esimerkiksi Paavalin teksteihin joita Jeesus ei käskynyt saarnata eikä niihin viitannut. Lukijaa eksyttävä keino! Jumalallisuuden tietoa saa oppia ilman, että tarvitsee Jumalallisuudestaan ja ihmisyydestään luopua. (mm uskontunnustuksen jne mielen manipuloinnin seuraus)
      Ymmärrettävän Jumalallisuuden tietouden ja uskon ero(t) tulee esiin mm näin, Jumalan ja Jeesuksen Laki; ”ÄLÄ TAPA” uskossa muuttuu ”älä ole tappamatta kun herra käskee.” (todisteet mm kristittyjen historiassa).
      Lue huolella tämän kirjan evankeliumeista:
      Luukas 20:45-47, Matteus 7:15, Matteus 24:26, Markkus 13:21,
      sekä tutki mitä tämän Jeesuksen opetus tarkoittaa uskomatta toisten antamiin tulkintoihin; Matteus 24:5 ”Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.”
      Tuo Jeesuksen antama tieto on tasan tarkkaan oikein kielten tutkijoiden mukaan joten siitä tehdyt kristittyjen eksytys tulkinnat voitte unohtaa. Kysy itseltäsi ketä ovat ylösnousseen Jeesuksen ”kristukseksi” nimittelevät.

    • adventtisisar

      Hei Antero Onninpoika, kirjoitat hyvin. Olen täysin samaa mieltä kanssasi, vaikka kohdallesi, aloitukseesi on laitettu 103 miinusmerkkiä, eli "ei tykkää" -merkkiä.
      Älä siitä välitä. Ei se ole muuta kuin tämän maailman ihmiset, jotka turvaavat pimeyden ruhtinaaseen, jotka siellä peukkuja alaspäin laittelevat. Jumalalla on ylin valta kaikkialla ja iankaikkisesti. Amen.

      • adventtisisaresi

        Siis puhun nimenomaan tämän ketjun aloittajasta. En siitä Onni Anteronpojasta, joka on hakoteillä. Eli kiitos Antero Onninpojalle aloituksestasi.


      • adventtisisaresi kirjoitti:

        Siis puhun nimenomaan tämän ketjun aloittajasta. En siitä Onni Anteronpojasta, joka on hakoteillä. Eli kiitos Antero Onninpojalle aloituksestasi.

        "Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."

        Antero Onninpoika on siis uusiokastettu adventisti.

        Mutta onneksi Herra on viisas:

        "Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä hän sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät vääryyttä, ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."


      • Antero Onninpoika

        Moi. Ei se minua haittaa, jos joku on naputellut miinuksia. Ehkäpä se kertoo tämän henkilön harrastusten ja tekemisen puutteesta. Tavallaan se kertoo, että aloituksen sanoma on tehnyt vaikutuksen.


      • Antero Onninpoika
        TeuvoSuni kirjoitti:

        "Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."

        Antero Onninpoika on siis uusiokastettu adventisti.

        Mutta onneksi Herra on viisas:

        "Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä hän sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät vääryyttä, ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."

        Teitpä hätäisen johtopäätöksen. En ole adventisti. Silti jokainen Jeesukseen uskova on siskoni ja veljeni.


      • Antero Onninpoika kirjoitti:

        Teitpä hätäisen johtopäätöksen. En ole adventisti. Silti jokainen Jeesukseen uskova on siskoni ja veljeni.

        Kun ylistät Raamattua rehelliseksi, niin miksi itse et sitä ole, vaan kirjoittelet pimeyden puskista, kuten kaikki muutkin pahantekijät:

        "Se, joka te kee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."


      • Antero Onninpoika
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun ylistät Raamattua rehelliseksi, niin miksi itse et sitä ole, vaan kirjoittelet pimeyden puskista, kuten kaikki muutkin pahantekijät:

        "Se, joka te kee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."

        Kuulepas nyt Teuvo. En lähde sinun provokatiivisiin mantroihisi mukaan.


      • Antero Onninpoika kirjoitti:

        Kuulepas nyt Teuvo. En lähde sinun provokatiivisiin mantroihisi mukaan.

        Tämä Jeesuksen ilmoitusko sinusta on Teuvo Sunin provokatiivista mantraa:

        "Se, joka te kee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."

        Kyllä viestisi on todellisuudessa Pyhän Hengen pilkkaa.


      • Antero Onninpoika
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tämä Jeesuksen ilmoitusko sinusta on Teuvo Sunin provokatiivista mantraa:

        "Se, joka te kee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."

        Kyllä viestisi on todellisuudessa Pyhän Hengen pilkkaa.

        Voit väittää mitä vaan, siihenhän täällä on jo totuttu.
        Tässäkin tapauksessa jälleen kerran käytät Jumalan sanaa irtirepäistynä omasta asiayhteydestään ja siten vääristelet totuttuun tapaan Jumalan ilmoitusta. Voit vielä toki provosoida, mutta minusta et nyt saa itsellesi kiistakumppania. Se näyttää olevan sinun päämotiivisi tällä palstalla, kiistelyn tarve.
        Koita kestää tuskasi kanssa.


      • Tämä selvä
        Antero Onninpoika kirjoitti:

        Voit väittää mitä vaan, siihenhän täällä on jo totuttu.
        Tässäkin tapauksessa jälleen kerran käytät Jumalan sanaa irtirepäistynä omasta asiayhteydestään ja siten vääristelet totuttuun tapaan Jumalan ilmoitusta. Voit vielä toki provosoida, mutta minusta et nyt saa itsellesi kiistakumppania. Se näyttää olevan sinun päämotiivisi tällä palstalla, kiistelyn tarve.
        Koita kestää tuskasi kanssa.

        " En lähde sinun provokatiivisiin mantroihisi mukaan."
        " Ei se minua haittaa, jos joku on naputellut miinuksia."
        Etpä näy pitävän lupauksiasi.


      • Antero Onninpoika
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun ylistät Raamattua rehelliseksi, niin miksi itse et sitä ole, vaan kirjoittelet pimeyden puskista, kuten kaikki muutkin pahantekijät:

        "Se, joka te kee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."

        Ei sua kukaan vihaa, vaan sinun kirjoituksesi eivät ole Raamatun mukaisia. Keksimällä omia juttuja ja mollaamalla jatkuvasti Paavalia, olet sahannut oksaa, jolla itse istut.


      • Niinpä.
        Antero Onninpoika kirjoitti:

        Moi. Ei se minua haittaa, jos joku on naputellut miinuksia. Ehkäpä se kertoo tämän henkilön harrastusten ja tekemisen puutteesta. Tavallaan se kertoo, että aloituksen sanoma on tehnyt vaikutuksen.

        Niinpä. Ehkä työtön, joka purkaa täällä pahaa oloaan. Voitais rukoilla sen puolesta.


      • Sopii tuota kokeilla
        Niinpä. kirjoitti:

        Niinpä. Ehkä työtön, joka purkaa täällä pahaa oloaan. Voitais rukoilla sen puolesta.

        No, siitä sitten kontalleen, ja eikun rukoilemaan


      • Punnitsija
        TeuvoSuni kirjoitti:

        "Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."

        Antero Onninpoika on siis uusiokastettu adventisti.

        Mutta onneksi Herra on viisas:

        "Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä hän sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät vääryyttä, ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."

        Olet kova poika arvailemaan, mutta tosi huono siinä.


      • Ei helmiä...
        Sopii tuota kokeilla kirjoitti:

        No, siitä sitten kontalleen, ja eikun rukoilemaan

        Rukoilu sinun puolestasi ei taida sittenkään olla oikein. Et antaisi sille arvoa, vaikka Jumala miten sinua auttaisi.


    • uhytr54

      Raamatun ut EI OLE Jumalan ja Jeesuksen oppia vaan juuret sillä opilla on saatanaa palvelleen Paavalin ja sen oppikunnalla:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

      Ja saatanallinen rikollisuus laittoi raamattuunsa omin lupineen sinne kuulumattoma JEESUKSEN OMILLE OPETUSLAPSILLEEN ANTAMAT TIEDOT: EVANKELIUMIT. Siis Jeesuksen evankeliumit EIVÄT KUULU raamattuun.
      Ja
      Jotta se saatanallisuus sais raamattunsa järkyttävän pahaksi eksytykseksi, niin se väärensi JEESUKSEN EVANKELIUMIEN TIETOJA osittain tapahalla ja osoittain siksi, etteivät ymmärtäneet kreikkaan ja sen kielen vivahteita.
      MUTTA
      Jeesus antoi omilleen ymmärrystä ja ennen kaikkea omilla esimerkillisillä teoillaan asioiden oikein ymmärtämisen mahdollisuuksia. Esimerkiksi kreikan kielen "kaste" on peseytymistä joka tänäänkin pelastaa ihmisiä ja siten Jeesus todisti teollaan, ettei kaste ole mikään saatanaa palvelleen perustamiin seurakuntiin liittämis rituaali; Jeesus pesi opetuslapsiensa jalat, otti ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin jne osoittaen, rikollisen kristinuskon opit saatanaa palvelevien opeiksi.

      Niin että uskoaa mitä haluatte mutta JOKAINEN sana ja oppi raamatussa joka ei ole Jumalan ja Jeesuksen Omaa Sanaa ei ole HEIDÄN SANAA JA OPPIA vaikka kuinka uskotte! Valheet eivät muutu uskomalla muuksi kuin mitä ne todellisuudessa ovat.

      Ilmestyskirja
      22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
      22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

      Lukermatta vain ja ainoastaan Jeesuksen evankeliumia ja oppimalla ymmärtämään Jeesuksen tekojen ja oppien yhteen kuuluvaisuudet ja erottamaan faktoista pois Paavalin, Lutherin jne oppikuntien rikokset pois niistä niin löytää sen mitä on vielä jäljellä Jumalan ja Jeeesuksen totuutta. Esim, 1992 Jumalan ja Jeesuksen Lain; "älä tee huorin" poistaminen on suoraan helevetistä tullut raamatun väärennös kun se tilalle laitettiin "älä tee aviorikosta" käsky. Tuo muutos sallii muka uskovaisten nyt irstaille itsensä helevettiin ellei ole aviossa! ELI TUOLLA OPILLA PILATAAN JO ENNESTÄÄN HENGELLISETI KASTEESSA TAPETTUA (lapsikasteessa ristin otsaansa saaneet) NUORISOA!
      JNE....
      Siis evankeliumit ei kuulu saatanaa palvelevien ja niinden opin raamatun UT:n.

      • Aha.

        Aha.


    • Hyvä niin.

      Niinpä. Raamattu ei kaunistele. Hyvä niin.

    • Aamen, aamen, aamen!

      Aamen! Evankeliumissa on Jumalan armo ja meidän ainoa toivo!

    • Nimenomaan.

      Nimenomaan.

    • >>Se kertoo avoimesti ja peittelemättä uskovienkin lankeemukset ja virheet.>>

      Jep, muun muassa sen, kuinka Raamatun Jumala hyväksyi verikostot, kansanmurhat ja vaikkapa sukurutsauksen. Kas näin:

      "Tule, juottakaamme isällemme viiniä ja maatkaamme hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen." Niin he juottivat sinä yönä isällensä viiniä. Ja vanhempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi. Seuraavana päivänä sanoi vanhempi nuoremmalle: "Katso, minä makasin viime yönä isäni kanssa; juottakaamme hänelle tänäkin yönä viiniä, ja mene sinä ja makaa hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen". Niin he juottivat sinäkin yönä isällensä viiniä; ja nuorempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi. Ja niin Lootin molemmat tyttäret tulivat isästänsä raskaiksi." - 1. Mooseksen kirja 19:32-36

      Tervettä menoa.

      • Tarinoita riittää

        Tuskinpa tuo Loot oli edes tiedottomassa kännissä. Mikäli olis ollut ei siinä "sensuaalihommat"olis onnistuneet
        Oli varman mielissään kun sai nuorta naista, eikös sillä se oma muija ollut vähän sellainen suolapatsas. En tosin tiedä oliko se suolapatsas tarina ennen vai jälkeen tämän tarinan.


      • Kyselen.

        Missä sanottiin, että Jumala hyväksyi sukurutsauksen?


      • Kyselen. kirjoitti:

        Missä sanottiin, että Jumala hyväksyi sukurutsauksen?

        >>Missä sanottiin, että Jumala hyväksyi sukurutsauksen?>>

        No eipä Jumalan kerrota millään tavalla rankaisseen Lootia tai tämän tyttäriä. Missään ei kerrota hänen edes moittineen tai paheksuneen tämän uskollisen Jumalan miehen toimintaa tyttäriensä kanssa.


      • Ole kärsivällinen
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Missä sanottiin, että Jumala hyväksyi sukurutsauksen?>>

        No eipä Jumalan kerrota millään tavalla rankaisseen Lootia tai tämän tyttäriä. Missään ei kerrota hänen edes moittineen tai paheksuneen tämän uskollisen Jumalan miehen toimintaa tyttäriensä kanssa.

        Ole huoleti. Jokainen ihminen tuomitaan varmasti ennemmin tai myöhemmin.


      • Ole kärsivällinen kirjoitti:

        Ole huoleti. Jokainen ihminen tuomitaan varmasti ennemmin tai myöhemmin.

        >>Ole huoleti.>>

        Älä huoli, minä olen kyllä huoleti ja aivan kepeällä mielellä.

        >>Jokainen ihminen tuomitaan varmasti ennemmin tai myöhemmin.>>

        Tämä on yksi niitä yleisimpiä keinoja, joilla uskova kiertää Raamatusta osoitetun moraalisen ongelman. Vertailun vuoksi kysyttäköön, mitä sanoisit Koraanin kohdalla, jos sieltä osoitettaisiin Allahin hartaan palvelijan toimineen vastaavalla tavalla? Kehoittaisitko kriitikkoa samalla logiikalla olemaan huoleti sanoen, että että ei vika suinkaan ole kirjassa, vaan että Allah kyllä tuomitsee jokaisen aikanaan?


      • Niinsevaanon
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Ole huoleti.>>

        Älä huoli, minä olen kyllä huoleti ja aivan kepeällä mielellä.

        >>Jokainen ihminen tuomitaan varmasti ennemmin tai myöhemmin.>>

        Tämä on yksi niitä yleisimpiä keinoja, joilla uskova kiertää Raamatusta osoitetun moraalisen ongelman. Vertailun vuoksi kysyttäköön, mitä sanoisit Koraanin kohdalla, jos sieltä osoitettaisiin Allahin hartaan palvelijan toimineen vastaavalla tavalla? Kehoittaisitko kriitikkoa samalla logiikalla olemaan huoleti sanoen, että että ei vika suinkaan ole kirjassa, vaan että Allah kyllä tuomitsee jokaisen aikanaan?

        Tiedät syvällä mielessäsi, että kepeämielisyyteen sinulla ei ole aihetta.


    • Olkaa hyvä.

      Kaiken panettelun ja pilkan vastineeksi totuus Raamatusta.

      • >>Kaiken panettelun ja pilkan vastineeksi totuus Raamatusta.>>

        Niin? Mikä totuus?
        Kerro, mikä osuus Raamatusta on totta, oikeaa ja todella vakavasti otettavaa?


      • Ole hyvä.
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Kaiken panettelun ja pilkan vastineeksi totuus Raamatusta.>>

        Niin? Mikä totuus?
        Kerro, mikä osuus Raamatusta on totta, oikeaa ja todella vakavasti otettavaa?

        No sanotaan nyt vaikka Jeesus Kristus. Mutta eihän sinulle mikään kelpaa, kun olet lähtökohtaisesti tahtonut kiistää kaiken.


      • Oikein!
        Ole hyvä. kirjoitti:

        No sanotaan nyt vaikka Jeesus Kristus. Mutta eihän sinulle mikään kelpaa, kun olet lähtökohtaisesti tahtonut kiistää kaiken.

        Oikein!


    • Niin totta.

      Totta joka sana.

      • Miimus.

        Miimusteltu aloitus ylös.


    • Ylenkatsotun ystävä

      Tämä halveksittu kirjoitus ansaitsee päästä esille.

    • Tämäonnähty

      Näitä Raamattua kunnioittavien aloituksia on liian vähän.

      • Niinpä.

        Niinpä. Halveeraavia sitäkin enemmän.


      • Anteron poika
        Niinpä. kirjoitti:

        Niinpä. Halveeraavia sitäkin enemmän.

        Koska näitä halveeraavia on paljon, niin siksi on tärkeää nostaa näitä aina vaan esille.


      • Niinpä.
        Anteron poika kirjoitti:

        Koska näitä halveeraavia on paljon, niin siksi on tärkeää nostaa näitä aina vaan esille.

        Niinpä. Oikeaa puhetta.


    • Raamattu on totta.

      Minäkin uskon, että Raamattu on totta.

    • jhgtfr

      Moneen kertaa väärennetty!
      eksyttäjä herrojen oppeja...

      • xyfg

        On siinä juutalaisten historiaa paljolti ja J. Nasaretilaisen saarnojen joitakin teemoja joille kannattaisi antaa arvoa mutta mytologiaa se pääsääntöisesti on.


    • uytrk87

      Niin on, IHAN REHELLINEN ja aina oikeassa!
      Jeesuskin kastoi ja ei kastanut varmuuden vuoksi rehellisesti vääärennetyn raamatun mukaan että kaikille löytys oikea harhaoppinen kaste jota Jeesus ei asettanut!

      Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."
      Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."

      Muistakaa kumminkin ettei Jeesus kastanut vaan pesi!

      Ja kreikan kielen kaste merkitsee myös pesemistä ja siksi Jeesuksen tämä teko ja käsky osoittaa että kyseessä on peseytyminen:

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Muitakin todisteita siitä, että kaste sana ja oppi on raamattuun väärennetty:

      Mar 10:16
      Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä

      Ei uskossa ollut kastamaton ryövärikin on Paratiisissa ja todistaa, ettei usko ja kaste pelasta!
      Joten tiedätte miten teitä eksytetään....

    • Ode92

      Aloitus on hyvä. Harmi kuin ateistit sotkevat uskovien keskustelun trollaamisella kuten aina. Koittakaa kritisoida ateisteja tai kirjoittaa Raamatusta, niin viestit poistetaan oitis!

      • free-witch

        Höpö höpö. _Asiattomat_ viestit poistetaan. Oli sitten ateisti tai uskovainen.

        Kutsut trollaamiseksi sitä, että osoitamme raamatusta (HYVIN selviä) virheitä ja ristiriitoja? Et kestä totuutta? Oma häpeäsi. Käy lukemassa tältäkin palstalta demon_of_dawnin huomioita raamatun virheistä, ja pohdi niitä kunnolla. Jos et sittenkään älyä, antaa olla.

        Käyt varmaan kirkossa? Hienoja maalauksia siellä on Jeesuksesta ynnä muista? Yks pikkujuttu vaan... Hänethän kuvataan niissä valkoihoiseksi. Oliko Lähi-Idässä elänyt juutalainen Jeesus valkoihoinen...? No EI ollut. Kirkon propagandaa. Ja sinä uskot!


      • Faktat puree
        free-witch kirjoitti:

        Höpö höpö. _Asiattomat_ viestit poistetaan. Oli sitten ateisti tai uskovainen.

        Kutsut trollaamiseksi sitä, että osoitamme raamatusta (HYVIN selviä) virheitä ja ristiriitoja? Et kestä totuutta? Oma häpeäsi. Käy lukemassa tältäkin palstalta demon_of_dawnin huomioita raamatun virheistä, ja pohdi niitä kunnolla. Jos et sittenkään älyä, antaa olla.

        Käyt varmaan kirkossa? Hienoja maalauksia siellä on Jeesuksesta ynnä muista? Yks pikkujuttu vaan... Hänethän kuvataan niissä valkoihoiseksi. Oliko Lähi-Idässä elänyt juutalainen Jeesus valkoihoinen...? No EI ollut. Kirkon propagandaa. Ja sinä uskot!

        Eihän täällä ole kuin 2-3 henkilöä jotka uskaltautuu "demon_of_dawnin" kanssa keskustelemaan, hekin heikolla menestyksellä.


      • mnjhgf

        uskovaiset ovat Jumalaa ja Jeesusta vihaavia ateisteja:

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


      • ,mnbhgf

        ateistien herra jumalan käsky uskovaisilleen:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


    • Niin se on.

      Samaa mieltä.

    • äöloiu87

      paavalilais-luterilaisuuden sontaluukku raamatussa on enimmäkseen rikollisuuden vain sopaskaa. Samasta asiasta, saman opetuslapsen kirjoittamana eri versiot.
      Esimerkki:
      Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."
      Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."

      Siis raamattu on saatanallisuuden käsikirja jossa toki on Jeesuksen evankeliumia VÄÄRENETTYNÄ ja sitäkään; rikollillisen kristinuskon luterilaisuudelle pappislupauksen antaneet ei saa saarnata:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe