pakettiautossa tilapäinen yöpyminen,lämmitin

rakentelu....

tässä yksi tee se itse mies terve.
Aattelin ostaa pakettiauton ku rahat ei riitä persaukisella oikeeseen asuntoautoon ni miten saisin lämmttimen rakennettua? etä voisi yöpyä pienellä pakkasillakin,ei tietenkää kovilla pakkasilla.
nykyisin on kuitenkin tupakansytyttimellä toimivia kahvinkeittimiä ja kylmälaukkuja olemassa ni pienet reissut heittäs pakullakin.
Haluiaisko joku ihana ihminen antaa vinkkejä?

8

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ml213.

      Eipä taida olla kuin kaksi vaihtoehtoa. Verkkovirta lämmitin, joka vaatii siis verkkovirran yöpymisen ajaksi. Toinen on polttoainelämmitin Eber / Webasto. Molemmat sallittuja pakettiautossa.

    • 16+14=ykskyt yks

      Eberin tai Webaston ilmalämmitin, puhaltaa lämmintä ilmaa, toimii dieselillä tai bensiinilläkin, mallista riippuen. Muista rakentaa kaksoisakkujärjestelmä, jottei ole starttivaikeuksia aamulla. Eli lämppärille oma akku joka erotettu releellä käynnistysakusta. Jos yövyt autossa katso että ei pakokaasut poistu tuulen yläpuolelle, näin vältyt pääkivulta. Häkävaroitin nukkumatilaan, niin pelastaa halvalla henkesi. Eberi kuluttaa hieman alta litraa tunnissa, joten ei ihan edullista lämpöä.

      • lukijan valistus...

        Jos hankkii Eeberin, niin ehdottomasti moottorin lämmittimenä ja siten hyöty on moninkertainen.
        Max teholla lämmitin vie 0.6 / litraa tunnissa. Lämmön ylläpitämisessä vain alle 0.2/litraa tunnissa.


    • Huuhkaja

      Minulla on Transporterissa Safiren 1800D diesellämmitin. Se ei syö akkua tyhjäksi, koska virrankulutus on saman verran kuin yhdessä parkkipolttimossa.

      Hyvä peli. Venekäytössä koeteltua tekniikkaa.

      http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=448

      Takatilan lattian olen eristänyt 70 mm routaeristeellä ja terassimatolla. Vanerit päällystin linja-autojen verhoiluhuovalla.

      Lämmitettäessä autoa on huomioitava se, että ilman pitää päästä vaihtumaan / kiertämään. Minulla on koirien takia matkailuautoista tuttu kattoluukku. Poistin ohjaaman ja takatilan väliseinästä siinä olevan ikkunan.

      Jos lämmittelet autoa usein ja kylmässä, huomioi että kastepiste syntyy korinpeltien sisäpuolelle ja kaikki mahdollinen ja mahdoton, jos tuuletus ei pelaa, kosteus tiivistyy kattopeltiin ja vettä riittää...

    • sertm

      Kerran nukuin pienellä pakkasella pakussa ja aamulla oli jääpuikot katossa kun kosteus ei päässyt ulos

    • srgerth

      Itse laittaisin koukut tavaratilaan ja niihin kiinni riippumaton tarvittaessa .

      • eläkeukko

        Kannattaa kokeilla sellaista kahdenhengen telttaa. Teltan sisälle ilmapatja. Makuupussissa tarkenee sitten hyvin kun on turkishaalari päällä ja karvareuhka vedetty korville . Aamulla saattaa ollakin sitten munat vaahdossa. Ei muuta kuin hankeen aamupesulle, ja siitä on sitten hyvä jatkaa matkaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8095
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4686
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3422
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1656
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      359
      1553
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      64
      1233
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1128
    Aihe