missä voi mennä kasteelle kun kukaan ei suostu kastaan?

loveJeesus

niin ei suostu kastamaan. uudestaan. Kävin siis kasteella helluntaiseurakunnassa 2007(koska minulle ei selvennetty Jeesuksen asemaa niin luulin toisin) mutta sen jälkeen siitä syystä käännyin takaisin islamiin,kunnes Jeesus käänsi pääni uudelleen 2013 jolloin vasta ihan oikeasti Jeesuksen otin vastaan henkilökohtaiseksi pelastajakseni. Eli voiko muka ns "feikkikaste,koska en tiennyt kuka Jeesus on" olla edelleen voimassa vai pitääkö mennä uudelleen kasteelle. Helluntaiseurakunta ei minua uudestaan suostu kastamaan vaikka olen välissä palvellut Allahia eli ollut vääräuskoinen. Ja itse koen että koska nyt tälläkertaa olen tosisssani niin minun on pakko päästä kasteelle!

15

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieli-pide

      Jokin sai sinut kuitenkin OMASTA TAHDOSTA kasteelle menemään. Se oli Sinun osoituksesi halusta kuulua Jeesukselle/Jumalalle. Kaste on armon ohella Jumalan lahja Sinulle, jonka saat omistaa uskossa, kuten Jumalan antaneen syntisi anteeksi Jeesuksen ristillä tekemän sovitustyön/veren tähden. "Yksi usko, yksi kaste". Minun mielipiteeni on, että kasteeesi on kuitenkin riittävä. Keskustele jonkun kokeneen uskovan kanssa asiasta ja jos et pääse asiasta yli, niin kyllä Sinut varmasti joku "uudelleenkin" kastaa, ettei asia ole Sinua jatkuvasti häiritsemässä. Oma mielipiteeni on, että saamasi kaste riittää, mutta keskustele jonkun kanssa vielä.

      • mathetes

        Samaa mieltä kanssasi nimim, - mieli-pide !

        Asiahan on niin, että tuo oma hetkellinen "mielipide" esim, allahin uskon tai Jeesukseen liittyvästä kasteesta saattaa muuttua tilanteen mukaan aina uudelleen ja uudellaan kun ja jos ei ollakaan varmoja uskonsa varmuudesta, että siis loppujenlopuksi "mikä niistä oli se oikeampi vaihtoehto"? Kuten siis aloituksen kirjoittajallekin näyttää käyneen!

        Olen sitä mieltä, että aloittaja kaikesta huolimatta oli alkujaan ollut jo halukas pääsemään Kristilliselle kasteelle jossa syntien lunastajana ja vapahtajana on Jumalan Poika Jeesus Kristus! Vaikkakin sitten myöhemmin on liityttynytkin toiseen uskontoon ja sitten taasen myöhemmin onkin palannut Kristinuskoon takaisin, niin tuo alkuperäinen Kristillinen kaste on edelleen voimassa koska se nimomaan on toimitettu juuri, Kristukseen liittyvään uskontunnustukseen jota ei enään tarvitse uusia! Jumala iloitsee taivaassa kun eksynyt on palannut takaisin kotiin! Halleluja, kiitos Jumalalle!

        Terv, mathetes


      • LKS1
        mathetes kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi nimim, - mieli-pide !

        Asiahan on niin, että tuo oma hetkellinen "mielipide" esim, allahin uskon tai Jeesukseen liittyvästä kasteesta saattaa muuttua tilanteen mukaan aina uudelleen ja uudellaan kun ja jos ei ollakaan varmoja uskonsa varmuudesta, että siis loppujenlopuksi "mikä niistä oli se oikeampi vaihtoehto"? Kuten siis aloituksen kirjoittajallekin näyttää käyneen!

        Olen sitä mieltä, että aloittaja kaikesta huolimatta oli alkujaan ollut jo halukas pääsemään Kristilliselle kasteelle jossa syntien lunastajana ja vapahtajana on Jumalan Poika Jeesus Kristus! Vaikkakin sitten myöhemmin on liityttynytkin toiseen uskontoon ja sitten taasen myöhemmin onkin palannut Kristinuskoon takaisin, niin tuo alkuperäinen Kristillinen kaste on edelleen voimassa koska se nimomaan on toimitettu juuri, Kristukseen liittyvään uskontunnustukseen jota ei enään tarvitse uusia! Jumala iloitsee taivaassa kun eksynyt on palannut takaisin kotiin! Halleluja, kiitos Jumalalle!

        Terv, mathetes

        vai olet saanut huonoa opetusta/opastusta helluntaiseurakunnassa kasteasiassa ja uskoontulemisesta, enpä ole yllättynyt. Olen kuitenkin samaa mieltä kuin "mieli-pide" ja "mathetes" tässä asiassa, olet kastettu, olet pelastettu kristitty, osa seurakuntaa. Olit vaarallisella tiellä nämä väli vuodet, olit ns. "tuhlaajapoika", mutta tulit takas Herran luo ja iloitsemme sitä.

        Ihminen ei tarvitse "ymmärtää" mitenkään syvällisesti Jeesuksen kuolemaa ja ylösnousemista jne ennen kastetta., riittää että hyväksyy sen että se on totta ja halu palvella Herraa. Helluntaina kastettiin 3000 ihmistä, tuskin nyt kaikki oli mitään teoloogeja siinä vaiheessa kun heitä kastettiin, ne uskoivat/hyväksyivät pietarin saarnan ja menivät kasteelle (heti samana päivänä), saivat synnit anteeksi ja olivat sitten osa seurakuntaa. Vasta tämän jälkeen alkoi kasvu/ymmärrys uskossa.

        Olet varmaan rukouksessa pyytänyt Herralta anteeksi tätä islam seikkailua ja epäjumalan palvomista. Jos näin olet tehnyt OLET SAANUT SEN ANTEEKSI. Kasteessa sait kaikki synnit anteeksi mitä olit tehnyt sitä ennen, tämän jälkeen saat syntejä anteeksi pyytämällä anteeksi Herralta ja lupaus luopua noista synneistä.

        Sitten lopuksi, muista olet yhtä kristitty ja pelastettu, vaikka et ole helluntaiseurakunnassa tai vastaavissa seurakunnan kirjoilla. Herra ei tarvitse allekirjoitusta, vaan puhdas omatunto ja elävä usko Häneen!


    • eitpa

      Kaste on yksi, joten uutta kastetta et tarvitse. Jumala on siinä sinut jo uudestisynnyttänyt ja omakseen ottanut joten et tarvi uudestikastamista vaan uudestiuskomista. Hienoa että olet nyt oikealla tiellä! Siunausta!

      • vanha veli

        loveJeesukselle:

        Jos et ole saanut rauhaa omalletunnollesi tässä kaste-asiassa, niin toimi siten kuin
        sydämesi sinua ohjaa. Rukoile Jumalaa antamaan sinulle viisautta tehdä oikeat rat-
        kaisut, äläkä luota kehenkään "neuvonantajaan". Jokainen puhuu vain omaan pussiinsa.

        "Hän johtaa teitä, kun te kuljette rukoillen."

        Kastehan on myös "hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta" 1. Piet 3:20, ja jos et muutoin saa hyvää omaa tuntoa, niin ei Jumala katso sitä virheeksi, jos menet uudelleen kasteelle. Mutta se ei toki ole välttämätöntä jos olit uskossa mennessäsi
        aikaisemmin kasteelle.
        Siunausta


    • Rukoile sitä asiaa!

      Jos olet käynyt kasteella ihan Raamatun mukasessa,niin sinä olet sen kasteen alanen edelleenkin,että ole vapaa,mutta sinun täytyy se tekosi tunnustaa ihmisten ja seurakunnan edessä ja pyytää anteeksi antoa Jeesukseltä,hän kyllä ottaa vastaan sinut ihan sellaisena kun olet,muta elä salaa muutostasi,se on paha !
      Jos et pysty Jeesusta sanoon herraksesi ihmisten edessä ei Jeesuskaan tunnusta sinua isänsä edessä.
      Kaste minkä olet ottanut on täysin oikea,jos et ole vaan kastattanut itseäsi islaminuskoon,sitten sinun pitää mennä ja kastattaa itsesi,en ota vastuuta siitä kumpi on oikein,kun siitä ei ole Raamatussa sanottu,jos ei ole halukkaita kastajia ne ei tunne vastuutaan ,se kaste ei ketään pahenna eikä pelastusta keneltäkään kastajalta poista Jumala hyväksyy tekosi täysin ! Ari

    • neuvoa etsin...

      Hei, luetkohan vielä näitä viestejä...olisi kiva kuulla ajatuksesi, koska olet ollut sekä muslimi että kristitty...Elikkä mieheni on muslimi ja lapsemme synnyttyä hän otti tiukan linjan siitä, että en saa sallia lapsen kastetta tai hän ottaa avioeron. Mutta Suomen laki antaa minulle silti mahdollisuuden kastaa lapsi. Jos toimin mieheni käskyä vastaan, niin toteuttaakohan hän avioeron? Ystäväni, jotka edustavat mieheni uskontoa, ovat neuvoneet minua seuraamaan sydäntäni ja Suomen lain äideille antamaa mahdollisuutta liittää lapsi omaan uskontokuntaani. Pelkään, että teen niin tai näin, niin lopputulos ei ole onnellinen. Eli jos lapsi saa kasteen ja mies ottaa eron, niin kukaan ei ole onnellinen (paitsi ehkä mies koska hän voi perustaa uuden perheen)...jos lapsi ei saa kastetta, niin tiedän, että mies saattaa olla onnellinen mutta itse en tule koskaan olemaan onnellinen ja tuska jäisi varjostamaan elämäni jokaista päivää...

      • kak2

        Hyva neuvoa etsiva. Ei lapsen kastaminen ole Raamatussa. Jeesuskin meni kasteelle aikuisena.
        Tuo islamin uskoinen mies on kova pala, mut jos olet itse uskossa, pyri opettamaan lapselle Jumalan rakkaudesta ja Jeesuksen sovitustyosta, sitten kun han ymmartaa. Kasteen han ottaa sitten aikuisena, jos sita haluaa.Se ei ole elaman ja kuoleman kysymys.


    • Todistan sen
      • rluhy

        Miksi valehtelet?
        Olertko eksytetty uskovainen?

        Lue uudestaan antamasi linkin tiedot. siellä ei ole YHTÄÄ JEESUKSEN EVANKELIUMIN KOHTAA JOSSA JEESUS KÄSKEÄÄ KASTAA IHMISIÄ, PIKKU LAPSIAKIN; LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN UHREIKSI JA USKOVAISIKSI.

        Uskovaisten tulee olla rehellisiä eikä väärää todistusta antavia rikollisuutta tukevia eksyttäjiä! Ellei sitä ole, niin ollenee saatanaa jumalanaan palveleva...


    • kjhugy

      lämmitä sauna ja käy suihkussa:

      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

    • Risti ei riidassa
      • Rakastan Jeesusta

        Jos tuosta ei ymmärrä, niin ei sitten mistään.


    • kjhgf

      Jeesus käski opettaa opetuslapsia:
      Matt. 28:20 " ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. "

      Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketää ihmistä, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raikanneen jne rikollisuuden uhreiksi.

      http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
      http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=5080

      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

    • uhgytfr

      kysy jos nimimerkki "kuulija1" joka luulee olevansa Jeesuksen opetuslapsi saatanaa palvelevien lahjoilla varustettuna voisi kastaa sinut.

      Toisaalta, suosittelen saunassa ja suihkussa käyntiä, sekin on Jumalallisempaa kuin joku rikollisuuden kaste rituaali.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      SIIS kreikan kielen "kaste" on suomeksi myöskin PESTÄ, ja se pelastaa päivittäin tuhansia, ellei miljoonia joka päivä mm sairaalloissa hygenian hoitaminen on elin tärkeää:
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Joten
      Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään; vaan väärää oppia levittävät, mahdollisesti tarkoituksella väärennetty raamattu opettaa niin.
      Ihan varmaan on, ettei Jeesus käskenyt kastaa ketään ihmistä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen rikollisuuden järjestöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe