Hygienia taso Kroatiassa

Ensimmäistä kertaa Kroat

Minkälainen hygieniataso on Kroatiassa? Onko kokemuksia? Oletteko saaneet ripulia/vatsatautia riesaksenne? Uskaltaako syödä kaikkea paikan päällä? Maitohappobakteereja mukaan ja käsidesiä lisäksi.

11

2196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      on hygeiininen paikka. harvoja maita missä voi juoda kraanavettä ja se on hyvää kuten suomessakin.
      ei tarvi mitään maitohappo bakteereita. vertaisin lähinnä, että sama käytäntö kuin suomessa.

    • Komppaan edellistä noin 250 henkilövuorokauden kokemuksella. Kun kraanavesi on puhdasta on helppo pitää puhtaana myös ruoanvalmistusketju. Salaatit ovat terveellisiä ja olemme syöneet niitä hyvällä ruokahalulla jo siksikin, että vatsa ei menisi KOVALLE. Monesti yksi annos kahdelle piisaa, tai kaksi kolmelle. Niinkin voi tehdä, ei ole katsottu kieroon!

      Paikalliset oluet ovat edullisia ruoka perushyvää, nälkä siirtyy aina useita tunteja eteenpäin.

      WC:ssä toimitukset tehdään kotimaan tapaan, ei lattiareikiä eikä käytettyjen vessapapereiden keräilyä!

      Äläkä jätä käymättä jossain saaressa, en osaa suositella, kun en tiedä minnepäin menet. Kroatiassa on runsaasti luonnonpuistoja, esim Bikovo oli melko opettavainen - toki on kiinni mm. siitä onko "vastaanotin päällä"

    • Kolmesti käynyt

      Kroatia on siisti maa. Siellä ei hygienian puolesta tarvitse huolestua ja vesi on ollut kaikkialla täysin juomiskelpoista ja hyvää. Maa on ottanut parissakymmenessä vuodessa selkeän irtioton menneisyydestään. Ei tarvita käsidesiä eikä maitohappobakteereja sen enempää kuin muissakaan Euroopan maissa.

      • Hygienia on siellä kunnossa.
        Toki käsiä pesen, jos vaan on mahdollista, niin kuin kaikkialla.

        Liki 100 vrk tuolla ollut eikä mitään vatsatauteja tai muitakaan oireita ole ollut.
        Kraanavettä juonut.
        -S


      • Alkuperäinen kyselijä
        sun_sailor kirjoitti:

        Hygienia on siellä kunnossa.
        Toki käsiä pesen, jos vaan on mahdollista, niin kuin kaikkialla.

        Liki 100 vrk tuolla ollut eikä mitään vatsatauteja tai muitakaan oireita ole ollut.
        Kraanavettä juonut.
        -S

        Kiitokset asiallisista vastauksista. Kiva aina kuulla kävijöiden kokemuksia. Ja eniten ruoka puolella kiinnosti juuri salaattien "syömäkelpoisuus" johon jo tulikin vastausta. Tosiaan olemme (4 henkinen perhe) menossa Splittiin heinäkuun alussa ja tarkoitus on nauttia Kroatiasta viikon verran. Lähialueilta tutkien, ehkä pyörien ja auton vuokraamista, jollakin saarella vierailla sekä kansallispuiston putouksia käydä ihastelemassa. Joten jos näihin liittyen vielä jollakin on hyviä vinkkejä niin lueskelen niitä ilolla.


      • näkemistä
        Alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

        Kiitokset asiallisista vastauksista. Kiva aina kuulla kävijöiden kokemuksia. Ja eniten ruoka puolella kiinnosti juuri salaattien "syömäkelpoisuus" johon jo tulikin vastausta. Tosiaan olemme (4 henkinen perhe) menossa Splittiin heinäkuun alussa ja tarkoitus on nauttia Kroatiasta viikon verran. Lähialueilta tutkien, ehkä pyörien ja auton vuokraamista, jollakin saarella vierailla sekä kansallispuiston putouksia käydä ihastelemassa. Joten jos näihin liittyen vielä jollakin on hyviä vinkkejä niin lueskelen niitä ilolla.

        päiväretkiä
        esim. hvar saari on kaunis pääset tunnilla lautalla sinne
        ja bosia hertsokovinassa moster kannattaa käydä. luonnon puistot on mahtavia.


      • Ihanat saaret
        näkemistä kirjoitti:

        päiväretkiä
        esim. hvar saari on kaunis pääset tunnilla lautalla sinne
        ja bosia hertsokovinassa moster kannattaa käydä. luonnon puistot on mahtavia.

        Laivalla kannattaa ottaa matka suoraan Hvarin kaupunkiin. Paatit menee myös Stari Gradiin, josta joutuu menemään taksilla tai bussilla Hvariin ja aikaa palaa turhaan. Olisi kyllä hyvä viivähtää siellä Hvarilla pidempään, en ehkä sinne ihan parin tunnin käyntiä tekisi vaan silloin katselisin mantereen nähtävyyksiä. Mulla itsellä kun on tapana matkailla ilman etukäteissuunnitelmia ja Hvar oli sitten kolmen yön arvoinen paikka.


    • 19.6

      tulin 19.6 .Kroatiasta.ihana maa.Dubrovikissa lähtöpäivänä söin vihreän salaatin ja nyt olen kovassa vatsataudissa l.ripulissa.varon salaatteja seuraavalla kerralla

      • auringonvarjo

        tulin itse 14.6. viikon matkalta Dubrovnikista ja söin lämpimän ruuan lisänä joka päivä salaattia ja vihanneksia hotellilla ja ravintoloissa, vettä join hotellilla raanasta suoraan ja vanhan kaupungin vesilähteestä otin vesipulloon täydennystä, italialaista gelatoa tuli myös syötyä jos minkä makuisena. Ja terveenä pysyin itse sekä matkakumppani. Oma käsihygienia pitää muistaa, Dubrovnikissa oli lähes 30 varjossakin.


      • ihana maa
        auringonvarjo kirjoitti:

        tulin itse 14.6. viikon matkalta Dubrovnikista ja söin lämpimän ruuan lisänä joka päivä salaattia ja vihanneksia hotellilla ja ravintoloissa, vettä join hotellilla raanasta suoraan ja vanhan kaupungin vesilähteestä otin vesipulloon täydennystä, italialaista gelatoa tuli myös syötyä jos minkä makuisena. Ja terveenä pysyin itse sekä matkakumppani. Oma käsihygienia pitää muistaa, Dubrovnikissa oli lähes 30 varjossakin.

        Vesilähteiden vesi oli tosi hyvää. Emme ostaneet pullovettä vaan täytimme pullot vesilähteistä eikä tullut minkäänlaisia vatsavaivoja. Samoin viime kesänä Krkassa joimme lähdevettä niinkuin tekivät kaikki muutkin. Hyvää oli kun lämpötila oli n 35!


    • 13+13

      Hygieniataso yleisesti hyvä. Ketjussa joku mainitsi, että Kroatiassa ei ole lattiareikävessoja. Oma kokemus juuri päinvastainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe