Ufomiitti 2014. (2).

Käpymäki

Pääsi tuo ensimmäinen venähtämään jo vähän liiaksi, siispä uuden aika nyt koittakoon.

Kerrataan nyt alkuunsa hieman, lyhytmuistisille sekä niille jotka sen ensimmäisen miittiketjun ovat missaneet.;

”Paikka on ja pysyy, eli miitti pidetään Havumäessä (Keski-Suomi). Kuuluu nykyään Joutsan kuntaan. Noilla tiedoilla löytyy kartasta, mikäli haluaa tutkasta sitä onko matka sopiva vaiko liian pitkä. Esimerkiksi linja-autolla pääsee aika lähelle, nimittäin Leivonmäelle (ja sieltä nouto hoituu nopsaan).

Tiloja ei ole toisaalta varattu, viime kerrasta opittuna, joten majoitustakin on tarjolla rajoitetusti (ei vielä tarkkaan laskettu).

Paljon on siis miitin kohdalla avointa.. mutta kun on niin mahdottoman aikaista vielä, niin sille ei oikein mahda mitään. Varmaa ja lähes varmaa on kuitenkin se että;

- Itse miittiin osallistuminen on täysin ilmaista.
- Pääsee näkemään sen kohdan mihin ufo laskeutui jne.
- Kiintoisaa ufokeskustelua odotettavissa.”

-Tarkoitus olisi sitten myöskin päästää lyhtyjä taivaalle, mikäli myöntävät luvat sekä niiden lisäksi sitten myös niitä led ilmapalloja (molempia on tilattu).. Jos eivät anna lupaa, niin sitten on tyydyttävä pelkkiin palloihin, mikäli sitten sää ei puolestaan asetu esteeksi.

-Mikäli tähtitaivas näyttäytyy, niin pääsee sitten vaikka tiirailemaan sitä kaukoputkella. Kovinkaan pahaa valosaastetta täällä ei ole, ei ainakaan enää kello 22:00 jälkeen. Yökiikariakin pääsee kokeilemaan, ei kummoista, mutta kuitenkin.

-Varpuilua voisi taas kokeilla ja tehdä se testi tällä kertaa oikein kunnolla.

Ja jotta ohjelmaa riittää ja jää mieluumminkin yli kuin ali, niin ehdotuksia otetaan vastaan ja jos miittiin tulijalta löytyy itseltään jokin sopiva korsi kekoon kannettavaksi, niin mikä ettei. On jo väläytetty jotain rajumpaa juttua, mutta koska se on vasta idea-asteella, niin voihan olla ettei siitä tulekaan yhtikäs mitään..

Mutta se ohjelmasta nyt, sillä aika siirtyä seuraavaan aiheeseen..

Vatsaan ja sen täyttämiseen. Tämä kun on vähän keskellä ei mitään, niin lähimmälle huoltisikallekaan ei pääse muutaman minuutin jaloittelulla, mikäli makean himo iskee, siihen on siis syytä varautua. Toki kahvia sekä teetä keitellään tarpeen mukaan ja jotain syömistäkin pistetään porisemaan… mutta oma nyytti ei varmaankaan ole pahitteeksi :)

Ja sitten majoituksesta. Mahdolliset pidemmän matkan päästä miittiin saapuvat voivat saapua vaikka jo edellisenä iltana ja viettää yönsä paikan päällä. Vaikea sanoa vielä paljoakaan miten tuo majoituspuoli menee, kun ei tiedä missä määrin miittiin saapujia on. Eletään tilanteen mukaan ja venytellään tarvittaessa.
Makuupussi jos löytyy ja saa vielä otettua mukaansa, niin ei se varmaan pahitteeksi ole sekään..

Ajankohta. 30.08, kello 09:30. Tämähän on vielä tässä vaiheessa hyvinkin muutettavissa, kun esim. se aina niin rakas ottelu osuu samalle viikonlopulle ja viikolla siirtäessä eteenpäin Kuukin olisi jo paremmassa vaiheessa.. Miten on, pidetäänkö tuo päiväys vai olisiko aihetta siirtää viikolla eteenpäin?

Yhteyttä saa (palstan ulkopuolella):

tower(at)suomi24.fi tai sitten rimpauttaa/ tekstaa numeroon 040 3619244.
(Ei vielä toiminnassa, mutta tässä ihan lähiaikoina kummiskin.

http://youtu.be/DsKQ-H89e5w

(Ja ei kun autoa katsastamaan...)

125

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.T

      eikös 30.8 periaatteessa ole vielä telttailulle otollista aikaa?Ainakin mielestäni viime vuosina yölämpötilat on keikkuneet tuohon aikaan vuodesta reilusti yli 5 asteen ja varmaan monesti yli 10 celsiuksenkin?
      Itse jos innostun lähtemään,niin olen varmasti yövieras jo varmaan miittiä edeltävältä päivältä,mutta minkäänlaisia varauksia en ala tekeen yöpaikasta ennenkuin muutamat asiat loppukesän osalta selviää,ne kun voi estää koko osallistumisenkin.

      Joitain ehdotuksia;
      tuohon aikaan vuodesta voisi olla paikallaan ihan "kollektiivinen grillaus" eli pienet grillibileet jossa nyyttikestiperiaatteella istutaan Isojen Tulien ääressä.

      Lisäksi,koska miittiin tulevat ihmiset varmaan "valikoituu" suht,jos ei ufojen todellisuudesta vakuuttuneeksi,ufojen mysteeriin positiivisesti suhtautuviksi niin jonkinlaista "rekvisiittaahan" voisi pyytää saapujia tuomaan mukanaan keskustelun avauksiksi;valokuvat,mahdolliset oudot kappaleet ja ainakin rehevästi kerrotut tarinat.Ettei miitti mene pönöttämiseksi jossa Martti koittaa parhaansa mukaan saada ihmisiä keskustelemaan toistensa kanssa.

      Jonkinlainen Sightseeing opastettuna ulkoilureittinä voisi olla myös paikallaan,eikös teillä ole muutamia havaintoja kotinne lähipiirissä.Niitä paikkoja voisi ihmetellä muitakin kuin tuota "laskeutumispaikkaa".



      Montako ihmistä muuten pystytte SUURINPIIRTEIN majoittaan sisätilaan?alle 5-yli 5-jopa 10? Itse kyllä liputan teltan puolesta ja uskon sen olevan vielä elo-syyskuun vaihteessa melko helppo ratkaisu.

      • ”Montako ihmistä muuten pystytte SUURINPIIRTEIN majoittaan sisätilaan?alle 5-yli 5-jopa 10? Itse kyllä liputan teltan puolesta ja uskon sen olevan vielä elo-syyskuun vaihteessa melko helppo ratkaisu.”

        Kyllä se kymmenen menee puhki, niin ettei tarvitse lattioille majoittua. Tarvittaessa muutama punkka voisi koulultakin joutaa. Jossain 15 tietämissä tulisi muutaman kymmenen sentin tason tiputus vastaan, eli vuoteet/ sohvat loppuvat. Telttailu on ihan varteenotettava vaihtoehto.

        ”Joitain ehdotuksia;
        tuohon aikaan vuodesta voisi olla paikallaan ihan "kollektiivinen grillaus" eli pienet grillibileet jossa nyyttikestiperiaatteella istutaan Isojen Tulien ääressä.”

        Kyllähän rillata pitää ja jos tulet äityy liian suuriksi, niin jokihan löytyy vierestä..

        ”Jonkinlainen Sightseeing opastettuna ulkoilureittinä voisi olla myös paikallaan,eikös teillä ole muutamia havaintoja kotinne lähipiirissä.Niitä paikkoja voisi ihmetellä muitakin kuin tuota "laskeutumispaikkaa".”

        Onnistuu kyllä sekin, eikä tarvitse edes isoa lenkkiä tehdä.

        Toivottavasti asiat selviää siten, että pääset tulemaan.


      • r.t
        Käpymäki kirjoitti:

        ”Montako ihmistä muuten pystytte SUURINPIIRTEIN majoittaan sisätilaan?alle 5-yli 5-jopa 10? Itse kyllä liputan teltan puolesta ja uskon sen olevan vielä elo-syyskuun vaihteessa melko helppo ratkaisu.”

        Kyllä se kymmenen menee puhki, niin ettei tarvitse lattioille majoittua. Tarvittaessa muutama punkka voisi koulultakin joutaa. Jossain 15 tietämissä tulisi muutaman kymmenen sentin tason tiputus vastaan, eli vuoteet/ sohvat loppuvat. Telttailu on ihan varteenotettava vaihtoehto.

        ”Joitain ehdotuksia;
        tuohon aikaan vuodesta voisi olla paikallaan ihan "kollektiivinen grillaus" eli pienet grillibileet jossa nyyttikestiperiaatteella istutaan Isojen Tulien ääressä.”

        Kyllähän rillata pitää ja jos tulet äityy liian suuriksi, niin jokihan löytyy vierestä..

        ”Jonkinlainen Sightseeing opastettuna ulkoilureittinä voisi olla myös paikallaan,eikös teillä ole muutamia havaintoja kotinne lähipiirissä.Niitä paikkoja voisi ihmetellä muitakin kuin tuota "laskeutumispaikkaa".”

        Onnistuu kyllä sekin, eikä tarvitse edes isoa lenkkiä tehdä.

        Toivottavasti asiat selviää siten, että pääset tulemaan.

        kyllä se kovasti kiinnostaisi päästä tulemaan.Tällaiset vapaamuotoiset aiheen äärelle kokoontumiset on aina leppoisia.
        Ja kuten toisaalla olen joskus sanonut (Raahen Tiikeri nimellä ehkä?)niin pidän teitä melko merkittävinä havaitsijoina suomen ufohistoriassa ruotsin kokemuksinenne.Eli ufologisestikin miitillä olisi annettavaa.


      • Nalle ppp
        r.t kirjoitti:

        kyllä se kovasti kiinnostaisi päästä tulemaan.Tällaiset vapaamuotoiset aiheen äärelle kokoontumiset on aina leppoisia.
        Ja kuten toisaalla olen joskus sanonut (Raahen Tiikeri nimellä ehkä?)niin pidän teitä melko merkittävinä havaitsijoina suomen ufohistoriassa ruotsin kokemuksinenne.Eli ufologisestikin miitillä olisi annettavaa.

        Miksi teistä ei pidetä suomen ufotutkijoissa? Onko teillä jotain yhteistä historiaa, vai mistä se vastustus tuolla keskustelupalstalla johtuu?


      • R.T
        Nalle ppp kirjoitti:

        Miksi teistä ei pidetä suomen ufotutkijoissa? Onko teillä jotain yhteistä historiaa, vai mistä se vastustus tuolla keskustelupalstalla johtuu?

        ei meillä mitään yhteistä historiaa ole.Paljon tietysti alan palstoilla kirjoiteltu vuosien saatossa.Ja kerran olen käpymäen nähnyt (ja muutaman sanan vaihtanut) SUTin oriveden ufo-seminaarissa.
        Mutta ei hän muista/tiedä minua,eikä voikaan muistaa 2010 vuonna tapahtuneesta lyhyestä kohtaamisesta(muistankohan vuoden oikein?).Mutta minä muistan hänet kun olihan hän pieni "julkkis" ufoalalla jokaiselle Uforaporttinsa lukeneelle.


      • Nalle ppp
        R.T kirjoitti:

        ei meillä mitään yhteistä historiaa ole.Paljon tietysti alan palstoilla kirjoiteltu vuosien saatossa.Ja kerran olen käpymäen nähnyt (ja muutaman sanan vaihtanut) SUTin oriveden ufo-seminaarissa.
        Mutta ei hän muista/tiedä minua,eikä voikaan muistaa 2010 vuonna tapahtuneesta lyhyestä kohtaamisesta(muistankohan vuoden oikein?).Mutta minä muistan hänet kun olihan hän pieni "julkkis" ufoalalla jokaiselle Uforaporttinsa lukeneelle.

        Ehh... Tarkoitin Käpymäkeä ja sutia... No mutta tulipa samalla tämäkin selväksi!


      • R.T kirjoitti:

        ei meillä mitään yhteistä historiaa ole.Paljon tietysti alan palstoilla kirjoiteltu vuosien saatossa.Ja kerran olen käpymäen nähnyt (ja muutaman sanan vaihtanut) SUTin oriveden ufo-seminaarissa.
        Mutta ei hän muista/tiedä minua,eikä voikaan muistaa 2010 vuonna tapahtuneesta lyhyestä kohtaamisesta(muistankohan vuoden oikein?).Mutta minä muistan hänet kun olihan hän pieni "julkkis" ufoalalla jokaiselle Uforaporttinsa lukeneelle.

        Nimimuisti on itselläni mitä surkein, kasvomuisti pelaa sitten jo paremmin. Keskustelu voisi hyvinkin palautua nähdessä mieleen...


      • Nalle ppp kirjoitti:

        Ehh... Tarkoitin Käpymäkeä ja sutia... No mutta tulipa samalla tämäkin selväksi!

        Vastustus johtui todennäköisesti siitä, etten ole sutin jäsen, enkä ole muutamaan vuoteen ollut (saatan hyvinkin ryhtyä uudelleen jäseneksi jossain käänteessä). Tuskin siinä mistään sen kummemmasta oli kyse.


      • Nalle ppp
        Käpymäki kirjoitti:

        Nimimuisti on itselläni mitä surkein, kasvomuisti pelaa sitten jo paremmin. Keskustelu voisi hyvinkin palautua nähdessä mieleen...

        Ok. Kiitos vastauksesta. Mitenkähän sut kuvittelee edistävänsä ja jakavansa ufotietoutta tällä käytöksellä? Minusta tämä tapaus on yksi Suomen historian vakuuttavimmista. Ainoastaan minulle jää epäilys siitä puhutteko totta, luonnollisesti. Uskotko että tuota ufoa ohjasi jokin vieras sivilisaatio?


      • R.T
        Käpymäki kirjoitti:

        Vastustus johtui todennäköisesti siitä, etten ole sutin jäsen, enkä ole muutamaan vuoteen ollut (saatan hyvinkin ryhtyä uudelleen jäseneksi jossain käänteessä). Tuskin siinä mistään sen kummemmasta oli kyse.

        kyllä vastustus taisi johtua vain "ulko-sutilaisen" tapahtuman luonteesta eikå sitä kannata dramatisoida sen enempää.Puolin ja toisin varmaan tarkoitettua jyrkempiä sanoja (minä,jussi,bb).
        Tosiasia on,että tämmöiset vapaamuotoiset kokoontumiset vapauttuvat ufo-keskustelua ja myös parantavat yhdistysten toimintaedellytyksiä.


      • Nalle ppp kirjoitti:

        Ok. Kiitos vastauksesta. Mitenkähän sut kuvittelee edistävänsä ja jakavansa ufotietoutta tällä käytöksellä? Minusta tämä tapaus on yksi Suomen historian vakuuttavimmista. Ainoastaan minulle jää epäilys siitä puhutteko totta, luonnollisesti. Uskotko että tuota ufoa ohjasi jokin vieras sivilisaatio?

        ”Mitenkähän sut kuvittelee edistävänsä ja jakavansa ufotietoutta tällä käytöksellä?”

        Joo, en tiedä, tuskin ufotietous ottaa miitistä kuitenkaan mitään takapakkia..

        ”Ainoastaan minulle jää epäilys siitä puhutteko totta, luonnollisesti.”

        Ymmärrän kyllä, mutta puhumme kyllä täyttä totta.

        ”Uskotko että tuota ufoa ohjasi jokin vieras sivilisaatio?”

        Uskohan ei paljon maailmassa paina, mutta sanon silti että pidän sitä kaikkein todennäköisempänä selityksenä, eli uskon kyllä. Jos joku tarjoaa joskus paremman selityksen, niin ok.


      • -K.
        R.T kirjoitti:

        kyllä vastustus taisi johtua vain "ulko-sutilaisen" tapahtuman luonteesta eikå sitä kannata dramatisoida sen enempää.Puolin ja toisin varmaan tarkoitettua jyrkempiä sanoja (minä,jussi,bb).
        Tosiasia on,että tämmöiset vapaamuotoiset kokoontumiset vapauttuvat ufo-keskustelua ja myös parantavat yhdistysten toimintaedellytyksiä.

        Jotain poistojakin mainittiin tehdyn, ne jäi itseltäni tyystin lukematta… mutta joo, turha tapahtunutta on kenenkään murehtia.


      • Jussi.
        R.T kirjoitti:

        kyllä vastustus taisi johtua vain "ulko-sutilaisen" tapahtuman luonteesta eikå sitä kannata dramatisoida sen enempää.Puolin ja toisin varmaan tarkoitettua jyrkempiä sanoja (minä,jussi,bb).
        Tosiasia on,että tämmöiset vapaamuotoiset kokoontumiset vapauttuvat ufo-keskustelua ja myös parantavat yhdistysten toimintaedellytyksiä.

        R.T. : "Puolin ja toisin varmaan tarkoitettua jyrkempiä sanoja (minä,jussi,bb)."

        Ainoa viestini kyseiseen ketjuun oli:

        "Hattua täytyy Martille nostaa, kun jaksaa tällaisia järjestää. Toivotaan miitille menestystä."

        Kylläpäs olikin minulta harvinaisen äkkijyrkkä kommentti... :)


      • R.T
        Jussi. kirjoitti:

        R.T. : "Puolin ja toisin varmaan tarkoitettua jyrkempiä sanoja (minä,jussi,bb)."

        Ainoa viestini kyseiseen ketjuun oli:

        "Hattua täytyy Martille nostaa, kun jaksaa tällaisia järjestää. Toivotaan miitille menestystä."

        Kylläpäs olikin minulta harvinaisen äkkijyrkkä kommentti... :)

        voi olla että muistin nyt jussi väärin.Anteeksi jos niin.Muistelin vaan että aloit tivaan sensuroitujen viestien perään ja tiukkaamaan syytä sille kovinkin sanoin.Se kun on perinteisesti ollut bensaa liekeille SUTin sivuilla entisen moderaattorin aikanakin.Ehkä se oli sit joku muu.Saatto olla QQ7.pahoitteluni vielä kerran.

        ---------------
        Sinänsä koko soppa on hämmentävä.SUTille ei ole mitään,ei kertakaikkiaan mitään ,haittaa siitä että yksityishenkilö mainostaa omaa ufo-miittiään SUTin sivuilla.
        Mutta mikäs minä olen noihin sanomaan;tuntemattomia on toisinaan yhdistysten tiet.


      • 99,naintinain
        R.T kirjoitti:

        voi olla että muistin nyt jussi väärin.Anteeksi jos niin.Muistelin vaan että aloit tivaan sensuroitujen viestien perään ja tiukkaamaan syytä sille kovinkin sanoin.Se kun on perinteisesti ollut bensaa liekeille SUTin sivuilla entisen moderaattorin aikanakin.Ehkä se oli sit joku muu.Saatto olla QQ7.pahoitteluni vielä kerran.

        ---------------
        Sinänsä koko soppa on hämmentävä.SUTille ei ole mitään,ei kertakaikkiaan mitään ,haittaa siitä että yksityishenkilö mainostaa omaa ufo-miittiään SUTin sivuilla.
        Mutta mikäs minä olen noihin sanomaan;tuntemattomia on toisinaan yhdistysten tiet.

        jos ne pelkäs et osalle ufoilijoita tulee vatsat täytee ufoiluu, jos ne kiertäs toisten järjestämii tapahtumii, eikä sit tuukaa sutin ufoseminaareihi , sehä ois suoraa sutin kassasta pois niinku?


      • QQ7
        R.T kirjoitti:

        voi olla että muistin nyt jussi väärin.Anteeksi jos niin.Muistelin vaan että aloit tivaan sensuroitujen viestien perään ja tiukkaamaan syytä sille kovinkin sanoin.Se kun on perinteisesti ollut bensaa liekeille SUTin sivuilla entisen moderaattorin aikanakin.Ehkä se oli sit joku muu.Saatto olla QQ7.pahoitteluni vielä kerran.

        ---------------
        Sinänsä koko soppa on hämmentävä.SUTille ei ole mitään,ei kertakaikkiaan mitään ,haittaa siitä että yksityishenkilö mainostaa omaa ufo-miittiään SUTin sivuilla.
        Mutta mikäs minä olen noihin sanomaan;tuntemattomia on toisinaan yhdistysten tiet.

        Sama täällä, toivotin onnea miitin järjestäjille ja sanoin,että ansaitsevat olalle taputtelun.
        Tuo oli liikaa palstan valvojalle,joten viesti poistettiin ja keskustelu lukkoon! Siinä mallia Sutin ja sen sosiaalisesti kömpelön tyypin toiminnasta. Joten menkäähän joukolla katsastamaan meininkiä, mutta älkää vain sanoko mitään, älkääkä omistako mielipiteitä!


      • Pashamedia.
        QQ7 kirjoitti:

        Sama täällä, toivotin onnea miitin järjestäjille ja sanoin,että ansaitsevat olalle taputtelun.
        Tuo oli liikaa palstan valvojalle,joten viesti poistettiin ja keskustelu lukkoon! Siinä mallia Sutin ja sen sosiaalisesti kömpelön tyypin toiminnasta. Joten menkäähän joukolla katsastamaan meininkiä, mutta älkää vain sanoko mitään, älkääkä omistako mielipiteitä!

        Joo näinhän se on ettei Sutturan foorumilla kannata esittää omia mielipiteitään ja sellaisena se touhu jatkuu edelleenkin.

        Tämä on melko helppoa todeta pelkkänä vierailijanakin.

        Oli sitten kyseessä vaikkapa "salaliitot" (USA,NSA,NATO),niin kaikkien on oltava samaa mieltä.


      • Käpymäki kirjoitti:

        ”Montako ihmistä muuten pystytte SUURINPIIRTEIN majoittaan sisätilaan?alle 5-yli 5-jopa 10? Itse kyllä liputan teltan puolesta ja uskon sen olevan vielä elo-syyskuun vaihteessa melko helppo ratkaisu.”

        Kyllä se kymmenen menee puhki, niin ettei tarvitse lattioille majoittua. Tarvittaessa muutama punkka voisi koulultakin joutaa. Jossain 15 tietämissä tulisi muutaman kymmenen sentin tason tiputus vastaan, eli vuoteet/ sohvat loppuvat. Telttailu on ihan varteenotettava vaihtoehto.

        ”Joitain ehdotuksia;
        tuohon aikaan vuodesta voisi olla paikallaan ihan "kollektiivinen grillaus" eli pienet grillibileet jossa nyyttikestiperiaatteella istutaan Isojen Tulien ääressä.”

        Kyllähän rillata pitää ja jos tulet äityy liian suuriksi, niin jokihan löytyy vierestä..

        ”Jonkinlainen Sightseeing opastettuna ulkoilureittinä voisi olla myös paikallaan,eikös teillä ole muutamia havaintoja kotinne lähipiirissä.Niitä paikkoja voisi ihmetellä muitakin kuin tuota "laskeutumispaikkaa".”

        Onnistuu kyllä sekin, eikä tarvitse edes isoa lenkkiä tehdä.

        Toivottavasti asiat selviää siten, että pääset tulemaan.

        Ja vielä majoituksesta... yksi vaihtoehto löytyy läheltä, eli tuossa naapurissa (joen toisella puolella) on mökki vuokrattavana, eli jos kävisi niin että mainitut eivät tulisi riittämään, niin se vuokrataan (mikäli on silloin tyhjillään). Sieltä löytyisi sitten makuupaikat kait kuudelle.

        Oikein viehättävä paikka. Sitä en tiedä, olisiko sitten Havumäkipäiviäkin varten rakennettu lava vielä jäljellä, kun en ole vuosiin poikennut. Jos olisi, niin sitä voisi ehkä käyttää miitissäkin.

        http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-loma-asunnot/7569825

        Muutaman minuutin kävelymatkan päässä täältä (uimallakin pääsee. Joen pohjaa pitkin saattaa kävely myös onnistua, kunhan kiertää syvänteen/teet, en kuitenkaan suosittele sitä :D).


      • Pihlaja67 kirjoitti:

        Ja vielä majoituksesta... yksi vaihtoehto löytyy läheltä, eli tuossa naapurissa (joen toisella puolella) on mökki vuokrattavana, eli jos kävisi niin että mainitut eivät tulisi riittämään, niin se vuokrataan (mikäli on silloin tyhjillään). Sieltä löytyisi sitten makuupaikat kait kuudelle.

        Oikein viehättävä paikka. Sitä en tiedä, olisiko sitten Havumäkipäiviäkin varten rakennettu lava vielä jäljellä, kun en ole vuosiin poikennut. Jos olisi, niin sitä voisi ehkä käyttää miitissäkin.

        http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-loma-asunnot/7569825

        Muutaman minuutin kävelymatkan päässä täältä (uimallakin pääsee. Joen pohjaa pitkin saattaa kävely myös onnistua, kunhan kiertää syvänteen/teet, en kuitenkaan suosittele sitä :D).

        "en kuitenkaan suosittele sitä" piti vielä kirjoittaa "kävelemistä" siihen perään, mutta se jäi pois. Korjaamattomana tosi kurja suositus..:)


    • Miten kimppakyyti/ matkaseura? Kyytiä vaille olevia olisi tulossa miittiin mikäli kyyti vain järjestyisi.. Eli jos ajatus ei vastusta, niin ilmoittelee sitten mistä olisi miittiin tulossa, niin katsotaan osuuko saman matkan varrelle ketään muuta tulijaa jne.

    • kelaa ja...

      pitäskö joku kerta käydä tuolla, hitto... /o.o\

      • Mikä ettei :) Joku kerta on kuitenkin sellainen, ettei tule seuraavaa kertaa. Se onko se tämä kerta, niin sitä ei tiedä vielä...


      • 99,naintinain
        Pihlaja67 kirjoitti:

        Mikä ettei :) Joku kerta on kuitenkin sellainen, ettei tule seuraavaa kertaa. Se onko se tämä kerta, niin sitä ei tiedä vielä...

        muut ku miittejä vuosittain nii siit tulee miittiläisille perinne, vaihtoehto niille sutin joita ne ei enään taida ees järjestää :)


      • Porttari.
        99,naintinain kirjoitti:

        muut ku miittejä vuosittain nii siit tulee miittiläisille perinne, vaihtoehto niille sutin joita ne ei enään taida ees järjestää :)

        Eipä niitä sutturoiden tapaamisia kehä kolmosen ulkopuolella enää taida olla.

        Lieneeköhän syynä se,ettei sopivia paikkoja enää löydy ja pariiin paikkaan ei enää ole edes pääsyäkään.

        Mutta sellaista se on aina silloin,kun lajitoverien kanssa pyritään vain olemaan sopivasti arjesta irrallaan.

        Ja kun tällainen touhu menee överiksi niin tietäähän sen,että mitä siitä on seurauksena.


      • 99,naintinain kirjoitti:

        muut ku miittejä vuosittain nii siit tulee miittiläisille perinne, vaihtoehto niille sutin joita ne ei enään taida ees järjestää :)

        Katsotaan.. katsotaan, eihän sitä koskaan tiedä :)


    • Samara

      Ei muuta kun kunnon kenttäteltta tiluksille ja kamiina sisuksiin, johon voi jokainen makuupussilla ja makuualustalla majoittua. Ja puron varteen tietenkin koukulla vedettävä, liikuteltava piensauna, josta pääsee suoraan puroon pulahtamaan. Pitäähän sitä virkeenä olla iltanuotiolla koko yö. Itse en laittaisi pahaksi, vaikka jokainen omien eväittensä lisäksi laittaisi 10-15 egee tms. järjestäjälle, jos vuokrauskuluja jostakin kertyisi. Sieltä vaan tiskikaapista tai kellarista ne tyhjät olut ja siideri tölkit kauppaan, niin se on siinä. Tälläsestä voisi hyvinkin tulla jokavuotinen tapahtuma.

      • Saunamökiltä on sellaiset viitisen metriä jokeen, ja kun virtaava vesi niin virkistää kyllä :)

        Pitäisi tietysti odottaa ja katsoa tämä miitti ensiksi eikä mennä liiaksi asioiden edelle…. mutta mikäli miitiä kohtaan riittää kiinnostusta niin, että siitä tulisikin jokavuotinen tapahtuma ja tulijoita olisi enemmän kuin tupa vetää, niin sitten sellaista isompaa telttaa pitäisi varmaan harkita :). Ja onhan tuossa lähellä tuo kylätalo vai miksi sitä nyt sitten kutsutaan, sekin saattaisi olla yksi ratkaisu jos tilantarvetta tulee.

        Niin paljosta joutuu nykyään muutenkin maksamaan, jotta pysyköön miitti ilmaisena tapahtumana ”aina” :)-


    • Samara

      Siis joo, jos ilmaisena voi miitin läpi viedä niin ok, mut silti en itse näkisi muutaman egen laittoa peliin yhtään pahana, mutta miten vain...

      Eli sauna löytyy, se on hyvä. Tuossa Pellon leirintäalueella tulki piipahdettua ja siellä oli lohestajilla sellanen isohko avosuinen kenttäteltta, jossa kamiina sisällä, siitä vain tuli mieleen, että voisi mukava yöpyä ulkosalla, mutta lämpimänä.

      Bruce vanha lentäjä ja ufomies :D
      http://www.youtube.com/watch?v=rnBZESPKc14

      • Sopiva kappale :) Ääni on miehellä säilynyt hyvänä tähän päivään saakka, vaikka pitkä ura takana. Meikä tykkää, Ja vanha miekkamies :)

        Tuosta lohestamisesta tulikin mieleen, että tuossa ihan tien toisella puolella on kalaviljelylaitos josta voi käydä kirjolohta onkimassa. Ilmaistahan se ei kyllä sitten ole, mutta saalis on melko taattu :)


    • pärnäsen korjaamo

      En halua millään muotoa masentaa, mutta luulen että syksymmällä miitin lähestyessä into osallistumiseen lopahtaa ja miittiin ei saavu montakaan henkilöä.
      Se on niin helppo nyt sanoa tulevansa, viime metreillä menee kuitenkin pupu pöksyyn melko monella.

      • Aatami ynnä eeva

        No eiköhän se ole ihan plussaa jos vaikka 5 ilmestyy paikalle. Tämä on sentään parasta mitä ufoilurintamalla on suomessa tehty vuosiin.


      • Aatami ynnä eeva kirjoitti:

        No eiköhän se ole ihan plussaa jos vaikka 5 ilmestyy paikalle. Tämä on sentään parasta mitä ufoilurintamalla on suomessa tehty vuosiin.

        "ufoilurintamalla on suomessa tehty vuosiin"

        Todella heikosti menee uforintamalla, jos niin olisi... mutta on se kiva kun "suitsutetaan" :)

        Kiinnostusta on löytynyt etelärannikolta aina Sodankylään saakka ja kun miittipuhelin saadaan vihdoin auki (meni tänään tilaukseen), niin ehkä sitäkin kautta tulee yhteydenottoja myös. Hyvältä näyttää jo tässä vaiheessa miitin kannalta..


    • Samara

      "En halua millään muotoa masentaa, mutta luulen että syksymmällä miitin lähestyessä into osallistumiseen lopahtaa ja miittiin ei saavu montakaan henkilöä."

      No sehän jää nähtäväksi. Ja eiköhän se ole niin, että kohti ko. päivää tahti vain kiihtyy. Halutessani 5 hlöä lähtee heti Treen suunnalta kohti kotikulmiani, katsotaan nyt, ei nyt hätäillä...

      "No eiköhän se ole ihan plussaa jos vaikka 5 ilmestyy paikalle. Tämä on sentään parasta mitä ufoilurintamalla on suomessa tehty vuosiin."

      No niin just, miten tuon nyt ottaa. Joka tapauksessa, ei se määrä, vaan se laatu.

      • onnea yritykseen

        Viimeksi määrä taisi pienentyä kuin pyy maailmanlopun edellä miitin lähestyessä. Itselläni oli pätevä syy.
        Onko tarkoitus kehitellä jotain ohjelmaa kuten alustuksia? Silloin olisi ainakin niihin lupautuneiden sitouduttava vähän eri tavalla kuin viimeksi. Muistaakseni Eikka kirjoitti viimekertaisesta miitistä, että homma meni improvisoinniksi, kun esityksiin lupautuneet eivät tulleet.


      • onnea yritykseen kirjoitti:

        Viimeksi määrä taisi pienentyä kuin pyy maailmanlopun edellä miitin lähestyessä. Itselläni oli pätevä syy.
        Onko tarkoitus kehitellä jotain ohjelmaa kuten alustuksia? Silloin olisi ainakin niihin lupautuneiden sitouduttava vähän eri tavalla kuin viimeksi. Muistaakseni Eikka kirjoitti viimekertaisesta miitistä, että homma meni improvisoinniksi, kun esityksiin lupautuneet eivät tulleet.

        Yhdessä vaiheessa ”tuloaan tekevien” määrä oli sellainen, että tuolle miitiä varten varatulle rakennukselle olisi ollut jopa tarvetta.

        http://www.leivonmaenpyry.profiili.fi/SIRA_Files/images/pyryntalo.jpg

        Mutta kun ohjelma koki rajun notkahduksen ihan viime metreillä valitettavan poisjäännin vuoksi (työkiire), niin tieto siitä karsi varmaan osansa tulijoista ja mitä niitä syitä nyt sitten olikaan poisjäänneille, niin oltiin tilanteessa missä osallistujien määrä oli varsin vähäinen. Kun sitten vielä yksi lenkki petti ohjelmiston suhteen (liikenneonnettomuus), niin katsottiin olevan ihan sama olla lähtemättä toisaalle (pyryntaloon).

        ”Onko tarkoitus kehitellä jotain ohjelmaa kuten alustuksia? Silloin olisi ainakin niihin lupautuneiden sitouduttava vähän eri tavalla kuin viimeksi.”

        Viimeksi siis kävi hieman ohraisesti sen suhteen, mutta se oli silloin se. Itseäni lainaten,

        ”Ja jotta ohjelmaa riittää ja jää mieluumminkin yli kuin ali, niin ehdotuksia otetaan vastaan ja jos miittiin tulijalta löytyy itseltään jokin sopiva korsi kekoon kannettavaksi, niin mikä ettei..”

        Eli tilausta olisi..


    • minäpienilapsonen

      Vähän on minun kohdallani rima liian korkealla osallistua, kun ei ole omakohtaista kokemusta ufoista. Paikalla on ilmeisesti joitain asiantuntijoitakin, tuntisin oloni todennäköisesti aika orvoksi miitissä.

      • Ei todellakaan tarvitse olla mitään omaa ufokokemusta tai havaintoa, se että on kiinnostunut ufoilmiöstä riittää vallan hyvin. Sitä en edes tiedä osallistuuko miittiin asiantuntijoita…

        Mitä enemmän katsontakantoja, niin sen rikkaampaa keskustelua ;)


    • mitää ei oo

      Onkohan sinne tervetulleita myös nämä meidän äärifundiskieltäjäskeppanat.
      Täällähän ne ainakin huutaa koko ajan niska punaisena, vähintäänkin että missä todisteet, missä linkit, missä on ves...

      • -K.

        Vaikka kieltäjiä kieltäisi tulemasta, niin nehän soluttautuisi sitten vaikka kiusalla joukkoon kummiskin..

        Mutta olettaa sopii, että miittiin tulijoilta löytyy oikeasti kiinnostusta itse ufoilmiöön, edes jossain määrin.


      • olkapääskepo

        Olihan edellisessäkin miitissä kuulemma itse pääskepo Kähmis.


      • Missä tytsyt?

        Kuten melkein saattoi ennalta arvata,niin tähänkin ketjuun pitää jonkun fanaattisen hörhisfanaatikon päästä laukoman niitä aivopierujajaan äärifundiskieltäjäskeppanoista.

        No,jollain on halvat huvit ja arkielämän "laukomisen puute" pitää korvata jollain muulla tavalla.....


      • täysin turhaa

        Mitä annettavaa on näillä pseudoskeptkoilla tuollaisen kokoontumisen tiimoilta?
        Tulisivat vain haastamaan ja nimittelemään muita joilla on mahdollisia omakohtaisia kokemuksia ufoilmiöistä.


      • eipäs karsinoida
        täysin turhaa kirjoitti:

        Mitä annettavaa on näillä pseudoskeptkoilla tuollaisen kokoontumisen tiimoilta?
        Tulisivat vain haastamaan ja nimittelemään muita joilla on mahdollisia omakohtaisia kokemuksia ufoilmiöistä.

        Eipä sellaista tapahtunut kai viimeksikään. Ei kukaan palstalla ainakaan ole valittanut. Vai eikö siellä ollut pseudoskeptikkoja?
        Mielestäni olisi hyvä olla ajattelua laidasta laitaan. Tuskin siellä naamakkain kukaan kehtaa nimitellä.


    • troll

      onko silti tervetullut miittiin vaikka olis täällä trollaillut?

      • Miitissä trollailu olisi paljon hankalampaa kuin kasvottomana netissä..


      • ikgsjhf
        Käpymäki kirjoitti:

        Miitissä trollailu olisi paljon hankalampaa kuin kasvottomana netissä..

        Et kertonut kantaasi siihen että miten osallistuvien turvallisuus on hoidettu, porukassa missä suurinosa näkee olemattomia?


      • riski on pieni
        ikgsjhf kirjoitti:

        Et kertonut kantaasi siihen että miten osallistuvien turvallisuus on hoidettu, porukassa missä suurinosa näkee olemattomia?

        Ainoa riski taitaa olla se, että joku pärähtää pahaan psykoosiin. Eiköhän sinne kohtuullisen nopeasti ambulanssi saada ja kaveri hoitoon jos niin käy. Avohoitopotilaillakin riski taitaa olla aika pieni jos muistavat ottaa lääkkeensä. Tietääkseni sutturoiden tilaisuuksissakaan ei ole mitään sattunut vaikka heillä on riveissään jopa galaktisen liiton komentajia.


      • ikgsjhf kirjoitti:

        Et kertonut kantaasi siihen että miten osallistuvien turvallisuus on hoidettu, porukassa missä suurinosa näkee olemattomia?

        Jaa. olet sitten paremmin perillä miittiin tulijoista kuin minä… tai sitten et. Olen edelleen siinä käsityksessä, että osa on nähnyt jotain mitä eivät ole tunnistaneet, eivätkä suinkaan nähneet olemattomia. Ja jos jotain yllätyksiä tulee, niin ketjua ja riippulukkoja löytyy kyllä.


      • ikgsjhf kirjoitti:

        Et kertonut kantaasi siihen että miten osallistuvien turvallisuus on hoidettu, porukassa missä suurinosa näkee olemattomia?

        "miten osallistuvien turvallisuus on hoidettu"

        Turvallisuus on tärkeää, FBI on tarjoutunut huolehtimaan turvallisuudesta mikäli tarvetta ilmenee :)


    • ehkäpäs

      Voisihan sitä tulla tuntemattomana trollailemaan miittiin, eihän kukaan tietäisi kuka olen, jos esiintyisin väärällä nimellä.

      • ei kannata

        Livenä pään aukominen suomalaisen mielenlaadun tuntien saattaa johtaa ikäviin seurauksiin. Kannattaa jättää ne pään aukomiset tänne nettiin.


    • Samara

      No, mikäs se noin kismittää, kun ufo-miitti järjestetään? Eikös se ole hyvä, kun asioista keskustellaan.

      On hyvä olla skeptinen ja niin pitääkin. Se, että joku sanoo olevansa skeptinen, kielii mielestäni osittain siitä, että hän pitää kuitenkin "asioita" mahdollisena, mutta jos joku sanoo olevansa skeptikko, niin siitä tulee ensimmäiseksi mieleen, että henkilö kieltää kaiken, eikä saisi edes keskustella asioista, puhumattakaan, että jotkut päättäisi kokoontua yhdessä viettämään aikaa keskustellaakseen.

      Alkaa näköjään tulemaan taas näitä "lääke" heittoja, kun on koulusta kesälomaa.

      Se "todellinen" uljas uusi maailma tulee vielä...
      http://www.youtube.com/watch?v=rkHJznVguOo

    • Samara

      Pihlaja67: "Tuosta lohestamisesta tulikin mieleen, että tuossa ihan tien toisella puolella on kalaviljelylaitos josta voi käydä kirjolohta onkimassa."

      No niin, onko se lohilampi vai mikä? Mikäs sen parempaa, kun loimulohi nuotiolla!

      • Kirjolohia siellä kasvatetaan. Loimulohi on kyllä herkullista, hyvä kun ei tule vesi kielelle... varsinkin nyt kun vielä hiukan viluttaa töiden jäljiltä :)


    • älkashg

      Toivottavasti miittiin tulee myös kauniimman sukupuolen edustajia. Itse olen avohoitopotilas ja lääkitys on kunnossa Siis mies olen ja 50 v tulee täyteen just miittiä edeltävänä päivänä.
      Retkimuonaa voin ottaa itselleni mukaan ja vaikkapa risukeittimen ja pienen teltan skootterin kyytiin,
      Miksi mitti ei olisi jo Heinäkuussa?

      • "Miksi mitti ei olisi jo Heinäkuussa?"
        Liian valoisaa ja sitten ei ole minkäänlaista takuuta siitä, että löytyy töistä vapaata viikonloppua.


      • Käpymäki kirjoitti:

        "Miksi mitti ei olisi jo Heinäkuussa?"
        Liian valoisaa ja sitten ei ole minkäänlaista takuuta siitä, että löytyy töistä vapaata viikonloppua.

        Yksi idea voisi olla kiva. Eli jos roudaan valkokankaan ja videotykin messiin niin voidaan yöaikaan katsella juttuja esim netistä. Suosittu metodi ollut pirskeissä ja lasten juhlissa.

        Valoteho riittää jo tuohon vuoden aikaan mainiosti. Tietenkin tuulinen tai sateinen sää estää tuon hyödyntämisen ulkona. Jätetään harkintaan säiden mukaan vai mahtuuko ohjelmaan?


      • hellakoukku67 kirjoitti:

        Yksi idea voisi olla kiva. Eli jos roudaan valkokankaan ja videotykin messiin niin voidaan yöaikaan katsella juttuja esim netistä. Suosittu metodi ollut pirskeissä ja lasten juhlissa.

        Valoteho riittää jo tuohon vuoden aikaan mainiosti. Tietenkin tuulinen tai sateinen sää estää tuon hyödyntämisen ulkona. Jätetään harkintaan säiden mukaan vai mahtuuko ohjelmaan?

        Hyvä idea, jos esim. "sali" järjestyy miittiin, niin säälläkään ei olisi niin väliä.


      • toinen näkökanta
        Käpymäki kirjoitti:

        Hyvä idea, jos esim. "sali" järjestyy miittiin, niin säälläkään ei olisi niin väliä.

        Muuten hyvä ehdotus, mutta takuuvarma keino tappaa spontaani keskustelu. Nettivideoita voi katsella kotonakin. Ainakin itselleni henkilöpkohtaiset keskustelut olisivat se anti, jonka takia minä sinne tulisin. Ei elokuvaesitykset.
        Ei sen puoleen, että olisin päättänyt tulostani sitä tai tätä. Kiinnostaa kyllä.


      • toinen näkökanta kirjoitti:

        Muuten hyvä ehdotus, mutta takuuvarma keino tappaa spontaani keskustelu. Nettivideoita voi katsella kotonakin. Ainakin itselleni henkilöpkohtaiset keskustelut olisivat se anti, jonka takia minä sinne tulisin. Ei elokuvaesitykset.
        Ei sen puoleen, että olisin päättänyt tulostani sitä tai tätä. Kiinnostaa kyllä.

        Hellakoukku kirjoitti ”esim netistä.”

        Mahdollisia alustuksiakin ajatellen mainio juttu. Kovassa käytössä ovat olleet esimerkiksi seminaareissa.


    • ohi aiheen

      Pitäisiköhän keskustelu kääntää takaisin alkuperäiseen aiheeseen.

      • asiattomuudet pois

        Samaa mieltä. Luotsit voisivat oikeastaan poistaa ketjusta kaikki kommentit, jotka eivät käsittele UFO miittiä. Ylipitkiä ketjuja ei jaksa kelata wanha Erkkikään.


      • Takaisin aiheeseen.
        asiattomuudet pois kirjoitti:

        Samaa mieltä. Luotsit voisivat oikeastaan poistaa ketjusta kaikki kommentit, jotka eivät käsittele UFO miittiä. Ylipitkiä ketjuja ei jaksa kelata wanha Erkkikään.

        Tässä tulee mieleen sellaista,ettei eräiden pirtaan kertakaikkiaan sovi se,että tällainen miitinki yleensä edes järjestetään.

        Niinpä he sitten laittavat koko homman överiksi,purkavat pahaa oloaan,provosoivat ja näin menetelllen pyrkivät ehkäpä siihenkin,että koko homma peruttaisiin.

        No,tässä ne länkyttäjät tuskin onnistuvat ja olisi erittäin positiivista se,että tällaisesta miitingistä tulisi vuosittainen tapahtuma.


      • Takaisin aiheeseen. kirjoitti:

        Tässä tulee mieleen sellaista,ettei eräiden pirtaan kertakaikkiaan sovi se,että tällainen miitinki yleensä edes järjestetään.

        Niinpä he sitten laittavat koko homman överiksi,purkavat pahaa oloaan,provosoivat ja näin menetelllen pyrkivät ehkäpä siihenkin,että koko homma peruttaisiin.

        No,tässä ne länkyttäjät tuskin onnistuvat ja olisi erittäin positiivista se,että tällaisesta miitingistä tulisi vuosittainen tapahtuma.

        Jos kävisi niin, että miitistä tulisi jokavuotinen tapahtuma ja jos tulijoita olisi enemmänkin, niin sitten olisi ehkä jopa aiheellista hankkia, vaikka tuollainen iso teltta,

        http://www.varusteleka.fi/fi/product/suurteltta-1000-x-480-x-320-cm-varusteineen/15442

        ja sinne sopivat sängyt, 12 kpl.

        http://www.varusteleka.fi/fi/product/mil-tec-kenttasanky-alumiinirungolla-192-x-66-x-43-cm-oliivinvihrea/1759

        Sitten kestopressu lattiaksi ja vielä kun koko komeuden kruunaisi turvallisella lämmityksellä, niin avot :)

        Olisihan se osalle erilainen elämys sekin, toivon mukaan myös positiivinen. Se, että jokavuotiseen miittiin saataisiin vaihtuva ja kiintoisa ohjelmisto, niin se saattaisi olla majoitusta haastavampi juttu se.


      • 99,naintinain
        Pihlaja67 kirjoitti:

        Jos kävisi niin, että miitistä tulisi jokavuotinen tapahtuma ja jos tulijoita olisi enemmänkin, niin sitten olisi ehkä jopa aiheellista hankkia, vaikka tuollainen iso teltta,

        http://www.varusteleka.fi/fi/product/suurteltta-1000-x-480-x-320-cm-varusteineen/15442

        ja sinne sopivat sängyt, 12 kpl.

        http://www.varusteleka.fi/fi/product/mil-tec-kenttasanky-alumiinirungolla-192-x-66-x-43-cm-oliivinvihrea/1759

        Sitten kestopressu lattiaksi ja vielä kun koko komeuden kruunaisi turvallisella lämmityksellä, niin avot :)

        Olisihan se osalle erilainen elämys sekin, toivon mukaan myös positiivinen. Se, että jokavuotiseen miittiin saataisiin vaihtuva ja kiintoisa ohjelmisto, niin se saattaisi olla majoitusta haastavampi juttu se.

        tollane johokii näkösälle paikalle ja pukukoodiks army, niin riittäs toisilla ihmeteltävää :D


      • HOHOHOHO
        99,naintinain kirjoitti:

        tollane johokii näkösälle paikalle ja pukukoodiks army, niin riittäs toisilla ihmeteltävää :D

        Soppatykki sauhuamaan kanssa.


    • Nyt on tuo numerokin, 040 3619244 toiminnassa. Mikäli päättää pistää pulinaksi tekstaamisen sijaan, niin 17.00-19.00 olisi se suotavin aika.

    • yxvaan,

      Jos Dana tulee miittiin, tulen minäkin varmasti.

      • Vogoni

        Tunnetko Danan?
        Dana olisi järkevänä ihmisenä ja erinomaisena kirjoittajana suorastaan vetonaula. Viimeksi hän ei tullut. Liekö pelännyt siviiliuransa jotenkin vaarautuvan? Toisaalta Kähmis tuli, vaikka toimi erikoisupseerina ilmavoimissa.
        Mutta sehän on tietysti sotilasura, eikä siviiliura. Ammattisotilaathan ovat tunnetusti joko sota- , juoppo- tai urheiluhulluja. Ei siinä enää pieni ufohörhelöinti paina.

        Dana, Kähmis, UFO-äijä, Solarman, Eikka, Varaktori, Ford Prefekt... niin itsekin varmaan tulisin.


      • Kaatakaa itsellenne
        Vogoni kirjoitti:

        Tunnetko Danan?
        Dana olisi järkevänä ihmisenä ja erinomaisena kirjoittajana suorastaan vetonaula. Viimeksi hän ei tullut. Liekö pelännyt siviiliuransa jotenkin vaarautuvan? Toisaalta Kähmis tuli, vaikka toimi erikoisupseerina ilmavoimissa.
        Mutta sehän on tietysti sotilasura, eikä siviiliura. Ammattisotilaathan ovat tunnetusti joko sota- , juoppo- tai urheiluhulluja. Ei siinä enää pieni ufohörhelöinti paina.

        Dana, Kähmis, UFO-äijä, Solarman, Eikka, Varaktori, Ford Prefekt... niin itsekin varmaan tulisin.

        Eiköhän se ole niin että debunkkarit ja kieltäjät voivat pitää ihan ikiomat karnevaalit keskenään eivätkä sekannu mihinkään mihin heidän käsityskykynsä ei riitä.


      • meinaatko bannata?
        Kaatakaa itsellenne kirjoitti:

        Eiköhän se ole niin että debunkkarit ja kieltäjät voivat pitää ihan ikiomat karnevaalit keskenään eivätkä sekannu mihinkään mihin heidän käsityskykynsä ei riitä.

        En pidä vielkään vieraan sivilisaation vierailuja todennäköisenä, vaan uskon UFO-ilmiön selityksen (moninaisten selityksien) olevan luonnollisia ja pääosin maanpäällisiä tai lähiavaruuden ilmiöitä.
        Tarkoitatko, etten saisi osalistua miittiin?


      • Vogoni kirjoitti:

        Tunnetko Danan?
        Dana olisi järkevänä ihmisenä ja erinomaisena kirjoittajana suorastaan vetonaula. Viimeksi hän ei tullut. Liekö pelännyt siviiliuransa jotenkin vaarautuvan? Toisaalta Kähmis tuli, vaikka toimi erikoisupseerina ilmavoimissa.
        Mutta sehän on tietysti sotilasura, eikä siviiliura. Ammattisotilaathan ovat tunnetusti joko sota- , juoppo- tai urheiluhulluja. Ei siinä enää pieni ufohörhelöinti paina.

        Dana, Kähmis, UFO-äijä, Solarman, Eikka, Varaktori, Ford Prefekt... niin itsekin varmaan tulisin.

        Ainakin Kähmis ja Eikka ovat tulossa miittiin, mikäli suinkin vain pääsevät :)


      • Marl Karx.
        Kaatakaa itsellenne kirjoitti:

        Eiköhän se ole niin että debunkkarit ja kieltäjät voivat pitää ihan ikiomat karnevaalit keskenään eivätkä sekannu mihinkään mihin heidän käsityskykynsä ei riitä.

        Tsot tsot nimimerkki Kaatakaa itsellenne koska et varmaan huomannut sitä,että aivan selvästi teit luokkajaon!Tällainen luokkajako ei ole lainkaan toverillista!


      • Kähmis
        Pihlaja67 kirjoitti:

        Ainakin Kähmis ja Eikka ovat tulossa miittiin, mikäli suinkin vain pääsevät :)

        Olen luvannut tulla ainakin käymään, mikäli esteitä ei tule. Hieno homma, että Eikkakin on tulossa, vaikka meillä ei enää vuosiin ruudinsavuisia keskusteluja ole ollutkaan. Viimeksikin tultiin naamakkain uhan hyvin toimeen kärjekkäistä keskusteluista huolimattakin tai ehkä juuri siksi. Mielestäni silloin ei keskusteluissa menty samalla tavoin henkilökohtaisuuksiin, kuin nyt näyttäisi olevan tapana. Vai onko aika kullannut muistot?
        Miitissä nähdään, jos ei suurempaa voimaa, eli Fordson Majoria tule.


      • Kähmis
        Kähmis kirjoitti:

        Olen luvannut tulla ainakin käymään, mikäli esteitä ei tule. Hieno homma, että Eikkakin on tulossa, vaikka meillä ei enää vuosiin ruudinsavuisia keskusteluja ole ollutkaan. Viimeksikin tultiin naamakkain uhan hyvin toimeen kärjekkäistä keskusteluista huolimattakin tai ehkä juuri siksi. Mielestäni silloin ei keskusteluissa menty samalla tavoin henkilökohtaisuuksiin, kuin nyt näyttäisi olevan tapana. Vai onko aika kullannut muistot?
        Miitissä nähdään, jos ei suurempaa voimaa, eli Fordson Majoria tule.

        Pitäisiköhän ottaa nimikirjaote mukaan miittiin? Jos vaikka joku luulee taas minun valehtelevan :D


      • Kähmis kirjoitti:

        Pitäisiköhän ottaa nimikirjaote mukaan miittiin? Jos vaikka joku luulee taas minun valehtelevan :D

        Eihän se paljon paina :D Vaikka epäilen kovasti ettei sitä tarvitse esittää..
        Enää kuukausi välissä h-hetkeen :)


    • lautanen

      Tulevatko Ufogangsterit miittiin?

      • -K.

        ”Nykyään Suomen Ufogangsteirt eivät ole enää 'toimintakunnossa',”

        Ufokanksteri 16.3.2014 21:20


    • tiiasaysss

      Näillä näkymin olen siis tulossa miittiin mukaan.

      • Olisihan se mukava jälleennäkeminen :)


    • tulispa

      Onko Juhan Af Grann tulossa miittiin?
      Olen kuullut huhuja että ainakin tietää miitistä.

      • Enpä usko

        JAG ei eväänsä liikauta ilman kohtuullista korvausta. Kaveri on tehnyt UFO aiheella rahaa ja vähän kyseenalaista kuuluisuutta. Tuskin itse on oikeasti aiheesta sen syvällisemmin kiinnostunut


      • Ken on paras?
        Enpä usko kirjoitti:

        JAG ei eväänsä liikauta ilman kohtuullista korvausta. Kaveri on tehnyt UFO aiheella rahaa ja vähän kyseenalaista kuuluisuutta. Tuskin itse on oikeasti aiheesta sen syvällisemmin kiinnostunut

        Vain persaukiset ufologit on siis uskottavia vai mikä on sanomasi? Jos tulee miittiin varastetulla fillarilla likainen pitkä parta ja tukka hulmuten ja alkaa pummaamaan safkaa ja röökiä niin sellainenko se sitten on se luotettava ufologi koska hänelle ei ole kertynyt maallista mammonaa?


      • iuuioyiuui
        Ken on paras? kirjoitti:

        Vain persaukiset ufologit on siis uskottavia vai mikä on sanomasi? Jos tulee miittiin varastetulla fillarilla likainen pitkä parta ja tukka hulmuten ja alkaa pummaamaan safkaa ja röökiä niin sellainenko se sitten on se luotettava ufologi koska hänelle ei ole kertynyt maallista mammonaa?

        JAG on UFO uskomuksilla rahastava hemppa, joka tuskin itse uskoo juttuihinsa.


      • JAG on cool
        iuuioyiuui kirjoitti:

        JAG on UFO uskomuksilla rahastava hemppa, joka tuskin itse uskoo juttuihinsa.

        Oliskohan se niin että se tekee sitä duunikseen ja duunista on tapana saada palkkaa? Duunia ei tee valheelliseksi se seikka että siitä saa palkkaa. Aika moni muukin saa duunistaan palkkaa oli sitten telkkarissa tai talkkarin hommissa. JAG on kansainvälisesti arvostettu ufologi ja dokumenttien tuottaja ja miehellä on hieno ulosanti. Vaatii suunnatonta rohkeutta Suomessa asettua tuohon hommaan ja JAG on saanut siinä enemmän sontaa niskaansa kuin kukaan. Tsemppiä vaan miehelle ja jatka samaan malliin!


      • asdfghjklkjnbv
        JAG on cool kirjoitti:

        Oliskohan se niin että se tekee sitä duunikseen ja duunista on tapana saada palkkaa? Duunia ei tee valheelliseksi se seikka että siitä saa palkkaa. Aika moni muukin saa duunistaan palkkaa oli sitten telkkarissa tai talkkarin hommissa. JAG on kansainvälisesti arvostettu ufologi ja dokumenttien tuottaja ja miehellä on hieno ulosanti. Vaatii suunnatonta rohkeutta Suomessa asettua tuohon hommaan ja JAG on saanut siinä enemmän sontaa niskaansa kuin kukaan. Tsemppiä vaan miehelle ja jatka samaan malliin!

        Jos JAG tulee miittiin, minä jään pois.


      • kumpi vai kampi
        asdfghjklkjnbv kirjoitti:

        Jos JAG tulee miittiin, minä jään pois.

        Toivotaan siis että JAG tulee. Mieshän on loistava keskustelija kaiken lisäksi eikä lainkaan tuputtava. Hän kertoo omia näkemyksiään ja kokemuksiaan eikä pyri jyräämään ketään. Kovin on sinulla suuret luulot itsestäsi jos kilpailutat itseäsi JAG:n kanssa. :)


      • Ainoastaan tässä ketjussa ne on tietääkseni yhdistetty toisiinsa, siis tämä tuleva miitti ja JAG.


      • Manimainittu
        JAG on cool kirjoitti:

        Oliskohan se niin että se tekee sitä duunikseen ja duunista on tapana saada palkkaa? Duunia ei tee valheelliseksi se seikka että siitä saa palkkaa. Aika moni muukin saa duunistaan palkkaa oli sitten telkkarissa tai talkkarin hommissa. JAG on kansainvälisesti arvostettu ufologi ja dokumenttien tuottaja ja miehellä on hieno ulosanti. Vaatii suunnatonta rohkeutta Suomessa asettua tuohon hommaan ja JAG on saanut siinä enemmän sontaa niskaansa kuin kukaan. Tsemppiä vaan miehelle ja jatka samaan malliin!

        jenkkilä on täynnä opportumisti miljonäärejä jotka rahastaa teksasilaisia ufoilulla,paranormailulla jne jne :D

        klassinen kommenttihan on et "enhän voisi tehdä ufoilua 24/7 jos en saisi siitä rahaa" .. kyllä vois kun menis töihin :D


    • Wheremybraindude

      Tuleeko alex jones kans?

      • Alias Smith

        Kuka pyytänyt?


      • Piti ensiksi katsoa kenestä edes mahtaa olla kyse... Enpä usko.


    • jylden göbel

      Joku ufojulkku miittiin olisi kyllä saatava.

      • BB fani

        Tulisikohan Björn Borg SUTista esitelmöimään. Kai hänkin saa miittiin tulla?

        Olisi mukava nähdä miestä ihan livenä ja kuulla kuulumisia ufotutkimusrintamalta.


      • Oudolembi
        BB fani kirjoitti:

        Tulisikohan Björn Borg SUTista esitelmöimään. Kai hänkin saa miittiin tulla?

        Olisi mukava nähdä miestä ihan livenä ja kuulla kuulumisia ufotutkimusrintamalta.

        Juu, rekisteröidy sut:n keskustelufoorumille ja kysäise. Muutenkin voisit kysellä hänen mielipidttään miitistä ja vaikkapa Visa Kalivasta.


      • ei guruja

        Miksi ihmeessä? Eikö olisi parempi järjestää miitti ihan palstan porukalla. Tutustuminen toisiin kirjoittajiin voisi parantaa palstan keskustelutasoa huomattavasti.


      • Wolle
        ei guruja kirjoitti:

        Miksi ihmeessä? Eikö olisi parempi järjestää miitti ihan palstan porukalla. Tutustuminen toisiin kirjoittajiin voisi parantaa palstan keskustelutasoa huomattavasti.

        Jos sinne jotain asiantuntijoita haluttaisiin, niin silloin ei ehkä edellä mainittu mahdu mukaan. Sen sijaan Närvä tai Koivula.
        Parasta kuitenkin että ei kutsuta.


      • Närvä miittiin
        Wolle kirjoitti:

        Jos sinne jotain asiantuntijoita haluttaisiin, niin silloin ei ehkä edellä mainittu mahdu mukaan. Sen sijaan Närvä tai Koivula.
        Parasta kuitenkin että ei kutsuta.

        Närvän kanssa olisi kyllä kiva paistella makkaraa nuotiolla ja turista uhmoista.


    • 98765

      BB kyllä kirjoitteli aikoinaan tännekin, palstalainen hänkin siis on ainakin ollut.

      • ainvaa

        BB is te boss.


    • :-)

      Niin mikä se mahdollinen ylläriohjelmanumero on?
      Olis kiva tietää :)

      • No jaa, kivaa ja kivaa, miten senkin nyt ottaa. Pitää tässä hiljalleen alkaa sitä muuten tiedustelemaankin..


    • etarvaakuka

      Eiköhän olisi aika suursiivota tätä keskustelusäiettä ihan kunnollla. Alkaa olla tuota aiheesta poikkeavaa höpinää jo nin paljon että kolmannen ufomiitti threadin synnyttäminen on kohta pakko tehdä.

    • 99,naintinain

      mitää uutta miitistä?

      • Eipä siitä ole oikeastaan mitään uutta kerrottavaa. Tuli käytyä katsomassa yhtä vuokrattavaa paikkaa muuten vaan täältä lähettyviltä ja olisihan se miittiä ajatellen aika hyvä kun väkeä mahtuisi kymmenittäin pöytien ääreen. Kunnon tilava grillikotakin oli, kuten myös erillinen saunarakennus. Ikävä kyllä vettä ei sitten löytynyt järven tai edes joen muodossa. Muuta… no, tilattiin kokeeksi myös pari kenttäsänkyä.

        Ja ”miittibiili” jää haaveeksi tältä erää. Olisi nimittäin ollut aika reteetä (ei varmaankaan kaikkien mielestä, mutta vähintäänkin omasta), jos mahdolliset noudot oltaisiin tehty kunnon 60-luvun jenkillä..

        http://www.youtube.com/watch?v=ya6Jz83c2BI


      • Ufokanksteri
        Käpymäki kirjoitti:

        Eipä siitä ole oikeastaan mitään uutta kerrottavaa. Tuli käytyä katsomassa yhtä vuokrattavaa paikkaa muuten vaan täältä lähettyviltä ja olisihan se miittiä ajatellen aika hyvä kun väkeä mahtuisi kymmenittäin pöytien ääreen. Kunnon tilava grillikotakin oli, kuten myös erillinen saunarakennus. Ikävä kyllä vettä ei sitten löytynyt järven tai edes joen muodossa. Muuta… no, tilattiin kokeeksi myös pari kenttäsänkyä.

        Ja ”miittibiili” jää haaveeksi tältä erää. Olisi nimittäin ollut aika reteetä (ei varmaankaan kaikkien mielestä, mutta vähintäänkin omasta), jos mahdolliset noudot oltaisiin tehty kunnon 60-luvun jenkillä..

        http://www.youtube.com/watch?v=ya6Jz83c2BI

        On muuten yksi komeimmista full size -korimalleista tuo 1967 chevy, 1974 menivät ja pilasivat sitten kaiken huonolla muotoilulla. 318 cid V8:ko pellin alla jytisee? Rattikarahkakin on näköjään vaihtunut lattia-shifteriin.

        Jenkkiautot ovat aina olleet minunkin sydäntäni lähellä, kaikenmoista vehjestä on ollut aikojen saatossa hallussa, nyt ei enää pitkään aikaan. Vaan kyllä se aina keväisin yrittää jenkkikärpäsen pisto alkaa syyhyttämään, krooninen tauti johon ei taida parannuskeinoa ollakaan.

        Semmosta off topikkia tällä kertaa.


      • Ufokanksteri kirjoitti:

        On muuten yksi komeimmista full size -korimalleista tuo 1967 chevy, 1974 menivät ja pilasivat sitten kaiken huonolla muotoilulla. 318 cid V8:ko pellin alla jytisee? Rattikarahkakin on näköjään vaihtunut lattia-shifteriin.

        Jenkkiautot ovat aina olleet minunkin sydäntäni lähellä, kaikenmoista vehjestä on ollut aikojen saatossa hallussa, nyt ei enää pitkään aikaan. Vaan kyllä se aina keväisin yrittää jenkkikärpäsen pisto alkaa syyhyttämään, krooninen tauti johon ei taida parannuskeinoa ollakaan.

        Semmosta off topikkia tällä kertaa.

        On muuten yksi komeimmista full size -korimalleista tuo 1967 chevy,”

        Kyllähän siinä silmä kummasti lepää. Sinänsä jännä juttu (minkä olin välissä jo unohtanut), nimittäin iskälläkin oli samaista vuosimallia oleva chevy. Kylläkin kullanvärinen SSS, ei siis sellainen ”pelkkä” SS. Muistan kyllä sen kun käskytti meidät talvella autosta pihalle, mokoma vehje kun syttyi tuleen kesken ajon. Paistinpannulla mätti sitten lunta sinne konehuoneeseen :) Voi niitä muistoja..

        ”318 cid V8:ko pellin alla jytisee?”

        350, vaihtui ostaessa kiinni leikanneen kuutosen tilalle. Ensiksi vaihdettiin siihen 327, pirteä kuin mikä, mutta hutiloivat kai kansien kanssa Jyväskylässä ja niinpä pääsi syntymään ikävä jurmu sylinteriin ja sen seurauksena alkoi hieman sauhuttamaan, menihän se niinkin aikansa. Tehdasuusi 350 hankittiin sitten puolestaan sen tilalle ja olisikohan sille kertynyt tähän mennessä jotain 30 000km.

        ”Rattikarahkakin on näköjään vaihtunut lattia-shifteriin.”

        Joo, vaikka se kolmilovinen manuaali olikin ihan ok, niin th350 automaatti vaihtui tilalle.

        ”krooninen tauti johon ei taida parannuskeinoa ollakaan.”

        Aivan, vain piston saaneet voivat tämän käsittää :) Hitsi näistähän voisi keskustella enemmänkin, mutta palstan aihe on ehkä ”himpun” liian kaukana. No liittyihän nämä nyt vähän tuohon miittiin, niin että vaikka menikin sivuraiteille, niin ei sentään karahtanut kokonaan raiteilta pois. Ja toisaalta onhan autot aiheuttaneet myöskin niitä ufohavaintoja..


      • Ei kaikelle
        Käpymäki kirjoitti:

        Eipä siitä ole oikeastaan mitään uutta kerrottavaa. Tuli käytyä katsomassa yhtä vuokrattavaa paikkaa muuten vaan täältä lähettyviltä ja olisihan se miittiä ajatellen aika hyvä kun väkeä mahtuisi kymmenittäin pöytien ääreen. Kunnon tilava grillikotakin oli, kuten myös erillinen saunarakennus. Ikävä kyllä vettä ei sitten löytynyt järven tai edes joen muodossa. Muuta… no, tilattiin kokeeksi myös pari kenttäsänkyä.

        Ja ”miittibiili” jää haaveeksi tältä erää. Olisi nimittäin ollut aika reteetä (ei varmaankaan kaikkien mielestä, mutta vähintäänkin omasta), jos mahdolliset noudot oltaisiin tehty kunnon 60-luvun jenkillä..

        http://www.youtube.com/watch?v=ya6Jz83c2BI

        Hardtop ni olis jo arvoo supernaturalin takia ;D


    • BMWimawesome

      En oo koskaan tykänny noista vanhoista jenkkireuhkoista, minusta ne on kaikki sysi rumia tasaseen sisältä ja ulkoo.. nykymallit alkaa osittain oleen jo asiallisen näköisiä, joka johtunee siitä et kiina tai japani omistaa jo kaikki jenkkilän autotehtaat :D

      • Zetorz

        Oot vaan kattonu liikaa ufoelokuvia.


      • Makuasia josta voisi kiistellä, mikäli hyödyttömyys ei haittaa.

        ”nykymallit alkaa osittain oleen jo asiallisen näköisiä”

        Onhan niitä joitain, kuten vaikkapa charger & camaro.


    • Nooa

      Heh, kaverini totesi jenkkiautoista, paljon rautaa ja vähän järkeä!

      • Kain.

        Kateellisten höpinöitä.


      • Nissaani

        Japsi-autothan tehdään niin että maalataan peltiä molemmin puolin ja vedetään sitten se pelti maalipintojen välistä pois.


    • Onseilmojapielly

      Facepuukkiin ilmo ni ois tullu jumalaton osallistujaryntäys :D.. vielä enganniksi suomen lisäksi ni kansainvälinen jättiosallistujamäärä ja ois ollu hätä käessä :D

      ainaki ilimoja on pielly :D

      • oisit aatellu ensiks

        Elä helekutissa huutele tuommosia, joku trolli-olli vielä keksi alkaa mainostamaan ufomiittiä just tuollain. Sit on järjestäjäpuoli kusessa.


    • Toiset ei opi kerrasta, jotkut ei edes toisesta..

      • Antti-Kristian

        Mitä tietoa muka tuossa nyt oli?


    • bbman

      Jääkin ufomiitti väliin kun 24.8. alkaa Big Brother 24/7 -kausi. Perinteisesti otan sen nettiin.

    • Samara EX

      No, jos Big Brother alkaa, niin totta hitossa kannattaa jättää ufomiitti väliin! Big Brother kuitenkin tuo paljon enemmän lisävalaistusta ja viisautta elämään :D

    • PihIaja67

      Ilmoitus!

      Miittii siirtyy mahdollisesti parilla viikolla, eri osatekijöiden vuoksi.

      Tarkemmin asiasta, kunhan Käpis palailee viimein taas astialle.

    • Hapanta

      mopokuume autokuume ufokuume, keväisin hullut on villeimmillään

      • adalla

      • Kuumeesta ei vielä tietoa, mutta 2014 meni jo.


    Ketjusta on poistettu 92 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe