Jälkiehkäisypillerit

epätietoinen

Hei!!!
Onko kenelläkään kokemusta kyseisistä pillereistä?Itse valitettavasti jouduin niihin turvautumaan pari viikkoa sitten.. Nyt kuukautisia odottelen epätoivoisesti. Onko kellään tietoa/kokemusta tuleeko seur. monkat normaalisti?Otin pillerit 8h yhdynnän jälkeen.

106

58430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupati

      hyvä että hait jälkiehkäisy pillerit!! hyvä että on sen verran vastuuntoisiakin ihmisiä =) toivottavsti ovat tepsineet... kannattaa tehdä varmuuden vuoksi raskaustesti viel jos ei mennkoja näy... vaik voihan olla et ne jostain muusta syystä tule..

      • anteeksi

        Sen verran vastuuntuntoisia? Vastuuntuntoisena pitäisi ehkä ennemminkin ihmistä joka huolehtii ehkäisystä, sillä jälkiehkäisy ei nimestään huolimatta ole todellakaan tehty siihen tarkoitukseen.

        Voi tietysti olla että ehkäisy on pettänyt, siinä tapauksessa toimit oikein, jos et halua äidiksi.


      • nii...

        johtunu niist pillereist et menkat on myöhäs..


      • sososo saaaaad
        anteeksi kirjoitti:

        Sen verran vastuuntuntoisia? Vastuuntuntoisena pitäisi ehkä ennemminkin ihmistä joka huolehtii ehkäisystä, sillä jälkiehkäisy ei nimestään huolimatta ole todellakaan tehty siihen tarkoitukseen.

        Voi tietysti olla että ehkäisy on pettänyt, siinä tapauksessa toimit oikein, jos et halua äidiksi.

        Aijaa, no olempa huono ihminen kun en saanut kierukkaa pysymään sisälläni...Mielestäni SE on vastuutonta , että lapsia synnytetään tähän maailmaa silloin kun ollaan tehty seksiä tietäen ettei A) itse käytä mitään B) mies ei käytämitään C) raskaus on vahinko D) äidin elämäntilanne sosiaaliesti on heikko. Vastuullinen ihminen hakee sen pillerin tai tekee abortin. Suosittelen toki pilleriä.


    • Mie

      Vuodon pitäisi alkaa parissa päivässä pillereiden ottamisen jälkeen..

      • äiti

        joo eli mulla ei auttanut jälkiehkäisy..otin pillerit 10 tuntia sen jälkeen ja ei menkkoja alkanut..odotin 3 viikkoa ja menin terkkariin niin raskaana oltiin ja sen jälkeen mulle tehtiin pilleri keskeytys..että ei aina auta.


      • kokemusta on

        Ei se nyt ihan noinkaan ole. Menkaat tulee ihan normaalisti eikä parin päivän sisällä pillerin ottamisesta. Tietty tulee jos pitäis normaalistikin tulla mut ei muuten....


      • fakta

        Vuoto jalkiehkaisypillerien ottamisen jalkeen alkaa ns. "HETI" tai parin paivan paasta, jos kyseessa on (lieva) YLIANNOSTUS. (yliannostuksella en nyt tarkoita mitaan vakavaa, vaan sita, etta ne pillerit ovat kuitenkin aikamoinen "tuju" elimistolle...)

        Niiden pillerien kayttoohjeessakin sanotaan, etta (normaalitilanteessa) seuraavat kuukautiset todennakoisesti MYOHASTYVAT JONKIN VERRAN.

        (Etta juuri noin siina todennakoisemmin kay...)

        Tietysti ei niita kuukautisia kannata "ikuisesti" odottaa.


      • sellastasitten
        fakta kirjoitti:

        Vuoto jalkiehkaisypillerien ottamisen jalkeen alkaa ns. "HETI" tai parin paivan paasta, jos kyseessa on (lieva) YLIANNOSTUS. (yliannostuksella en nyt tarkoita mitaan vakavaa, vaan sita, etta ne pillerit ovat kuitenkin aikamoinen "tuju" elimistolle...)

        Niiden pillerien kayttoohjeessakin sanotaan, etta (normaalitilanteessa) seuraavat kuukautiset todennakoisesti MYOHASTYVAT JONKIN VERRAN.

        (Etta juuri noin siina todennakoisemmin kay...)

        Tietysti ei niita kuukautisia kannata "ikuisesti" odottaa.

        huh helpotti tuo tieto että kun ottaa jälkiehkäisypillerin kuukautiset voivat myöhästyä jonkin verran..kun en oikein lukenut sitä pakkausta..
        voi kun se olisi vain sitä..muuten en tiiä mitä tehdä..oli nimittäin eka kerta kun niihin jouduin turvautumaan..varmaan aika pommi elimistölle


    • mä vaan..

      Jälkiehkäisyn käyttö on vastuuntuntoista ja viisasta

      Yli tuhannen jälkiehkäisyä tarvinneen asiakkaan hoitokokemuksella voimme kertoa, että valtaosa jälkiehkäisyn tarvitsijoista on niitä naisia, jotka ovat huolehtineet ehkäisystä, mutta kondomi on rikkoutunut. Asiakkaamme ovat siis älykkäitä naisia, jotka osaavat vastuuntuntoisesti huolehtia seksuaaliterveydestään.

      lähde:
      http://www.seksuaaliterveys.org/nuoret/nuoret_03.html

      muutakin tietoa jälkiehkäisypillereistä kyseisessä linkissä..

      Nainen joka hakee jälkiehkäisypillerit on vastuuntuntoinen se on ihan tutkittua!

      sitten vielä tää samasta linkistä!

      Jälkiehkäisy on ehkäisyä, eikä sillä ole mitään tekemistä raskauden keskeyttämisen kanssa. Keltarauhashormonia sisältävä jälkiehkäisytabletti pyrkii ehkäisemään munasolun hedelmöittymisen, mutta mikäli raskaus on jo alkanut, lääkitys ei keskeytä sitä. Lääkkeen vaikutus riippuu kuukautiskierron vaiheesta. Tabletti voi estää munasolun kypsymisen ja irtoamisen, tai sitten se estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohdun limakalvoon. Yksinkertaisemmin sanottuna jälkiehkäisytabletti estää raskauden alkamisen.

    • Itse turvauduin noihin joitain vuosia sitten, kortsun hajottua. Ihan hyvin mulla tehosi.
      Eli menkat alkoivat silloin kun normaalisti olisi pitänytkin (ei kuten joku aikaisempi kirjoittaja väitti, pian pillerien jälkeen). Lääkärin mukaan menkat olisivat saattaneet olla runsaammat tms. Mutta mulla tuli kyllä ihan tavallinen menkkavuoto ilman mitään ihmeellisyyksiä.
      (tästä on siis sen verran aikaa että piti reseptillä hakea nuo pillerit...)

      • minä se vaan

        jälkiehkäisypilleri paketissa lukee että menkkojen pitäisi alkaa muutaman päivän sisällä pillereiden ottamisesta!!!!! mulla alko 2pv pillereijen ottamisen jälkeen.. normaaleihin menkkoihin olis ollu viel 2 viikkoo aikaa!!


      • minä se vaan kirjoitti:

        jälkiehkäisypilleri paketissa lukee että menkkojen pitäisi alkaa muutaman päivän sisällä pillereiden ottamisesta!!!!! mulla alko 2pv pillereijen ottamisen jälkeen.. normaaleihin menkkoihin olis ollu viel 2 viikkoo aikaa!!

        Tuosta mun jutusta on jo siis erinäisiä vuosia aikaa (n. 5 vuotta...) Enkä kyllä mitenkään muista minkä merkkisestä valmisteesta olisi ollut kyse, saatika mitä pakkauksessa luki. Mutta sen muistan että runsaammista menkoista lääkäri varoitteli, ja menkat tuli ihan ajallaan, vuoto oli normaalia.

        Joten näppäränä tyttönä googletin tuon jälkiehkäisypillerijutun. Lääkeoppaan sivuilta löytyi tasan yksi valmiste, jonka tuoteselosteessa ei mainittu sanallakaan että menkat tulisivat pian pillerien oton jälkeen. Mainittiin tosin että vuoto voi tulla pari päivää ennen tai j'älkeen normaalien kuukautisten. Jos vuoto viivästyy yli 5 pv on raskaustesti paikoillaan, ja kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin (oli tulos sitten mitä vaan).


      • MrsChaos kirjoitti:

        Tuosta mun jutusta on jo siis erinäisiä vuosia aikaa (n. 5 vuotta...) Enkä kyllä mitenkään muista minkä merkkisestä valmisteesta olisi ollut kyse, saatika mitä pakkauksessa luki. Mutta sen muistan että runsaammista menkoista lääkäri varoitteli, ja menkat tuli ihan ajallaan, vuoto oli normaalia.

        Joten näppäränä tyttönä googletin tuon jälkiehkäisypillerijutun. Lääkeoppaan sivuilta löytyi tasan yksi valmiste, jonka tuoteselosteessa ei mainittu sanallakaan että menkat tulisivat pian pillerien oton jälkeen. Mainittiin tosin että vuoto voi tulla pari päivää ennen tai j'älkeen normaalien kuukautisten. Jos vuoto viivästyy yli 5 pv on raskaustesti paikoillaan, ja kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin (oli tulos sitten mitä vaan).

        Jälkiehkäisy paketissa lukee yleisesti, että "menkat alkavat yleensä normaalisti seuraavien menkkojen tullessa, jos hedelmöittyminen ei ole tapahtunut. Menkat saattavat tulla kuitenkin pari päivää myöhässä tai liian ajoissa" Lukekaa naiset tarkkaan ne ohjeet, jos ette halua ressata liikaa! Ei mitään "pari päivää jälkeen" eihän se edes ole fysiologisesti mahdollista, jos kohdun pinnalle ei ole kertynyt vuodettavaa tavaraa ja jos kierto on jossain muussa vaiheessa.


    • Minja

      toisen pillereistä heti ja toisen 12 tunnin jälkeen ja menkat alkoi tosi pian viimesen pillerin oton jälkeen...toki niitäki on erilaisia annostuksia, mut itselläni on aina alkanut lähes välittömästi menkat.
      Mut ei ajotuksen vuoksi pitäisi olla sulla hätää, koska otit ne noin pian yhdynnän jälk.

      Mut lääkäri en ole!

    • tyttö -83

      Itse mietin tässä pääni puhki, että haenko katumuspillerit vaiko en.. Pillereitä olen syönyt monta vuotta ja kun lopetin ne pari kuukautta sitten (resepti loppui enkä ole saanut aikaseksi varata aikaa terveyskeskukseen) niin unohtuipa sitten ehkäisykin. Ekaa kertaa elämässä, vaikka olen seurustellut 4 -vuotta.
      Laskin ovulaationi ja viimeinen hedelmälisyyspäivä oli eilen, jolloin siis rakasteltiin. Ollaan me puhuttu lapsen tekemisestä aika paljonkin, mutta ei nyt ihan tarkoitus ole sitä vielä saada..
      Hmm, avomieheni ei paljoa auta asiaa, sanoo vain et saan ite päättää. Ehkä tässä on tosiaan sekin, et kun molemmat haluaa kyllä lapsen, muttei olla varmoja onko kumpikaan valmis siihen!

      • epätietoinen

        Mulla nyt sitten kuitenkin kyseiset pillerit auttoi. Kuukautiset alkoi ja siitä olen onnellinen.Raskaus on mielestäni sellainen asia jota ei voida yksin päättää varsinkaan jos ollaan parisuhteessa, mielestäni kummankin pitää lasta toivoa.Minulla on jo 3 lasta ja ikää yli 30v. silti jouduin turvautumaan kyseisiin pillereihin.Kaikkea hyvää edelliselle ja tee pian päätös koska näin parempi kuin kadut ja teet abortin.Mutta jos päätät pitää lasen onnea sittenkin paljon, iso päätös mutta..


      • tyttö-83
        epätietoinen kirjoitti:

        Mulla nyt sitten kuitenkin kyseiset pillerit auttoi. Kuukautiset alkoi ja siitä olen onnellinen.Raskaus on mielestäni sellainen asia jota ei voida yksin päättää varsinkaan jos ollaan parisuhteessa, mielestäni kummankin pitää lasta toivoa.Minulla on jo 3 lasta ja ikää yli 30v. silti jouduin turvautumaan kyseisiin pillereihin.Kaikkea hyvää edelliselle ja tee pian päätös koska näin parempi kuin kadut ja teet abortin.Mutta jos päätät pitää lasen onnea sittenkin paljon, iso päätös mutta..

        Niin, no en ottanu pillereitä en siis tiedä vaikutuksia. Tässä nyt sit odotellaan et mitä tulevaisuus tuo tullessaan..


    • naisenalku

      Kuulemma itsekin "puolivahinkona" tässä kirjoittelen :)

      Ostin jälkiehkäisypillerit joskus puoli vuotta sitten kun kortsu oli mennyt rikki. Pakkauksessa oli kaksi pilleriä, ja ne maksoivat siis 15€. Molemmat pillerit tuli ottaa yhdellä kertaa ja niin teinkin. Menkat tulivat sitten kun niiden pitikin, melkein kolmen viikon päästä. Mitä siis on tämä puhe, että niiden kuuluu alkaa muutaman päivän päästä? Johtuuko kenties siitä, että jouduin ottamaan molemmat yhtäaikaa (niinkuin käskettiinkin, kuulemma uudenlaisia pillereitä olivat)?

    • Minä

      Olen kerran niitä kokeillut. Lue vain käyttöohjeet selvästi ja noudata niitä tarkkaan. Minulla tuli menkat 10päivää normaalia myöhemmin, koska ko. pillereillä on vaikutus siihen, että menkat alkavat normaalia myöhemmin. Älä huoli, ne toimivat kun otat ne oikein

    • kokemusta on

      Itse otin elämäni ensimmäisen Norlevon edellisellä kierrolla kondomin hajottua. Silloin menkat alkoi pari pv myöhässä. Lisäksi normaalin max.5 pv:n kesto ei riittänyt vaan tiputtelin pikkuisen yli viikon.
      Valitettavasti!!! sama vahinko toistui tällä kierrolla :((( (siirryn takaisin pillereihin mikäli joku ei osaa suositella hyvin kestävää kumia en nimittäin kykene tähän enää)
      Nyt alkoivat menkat jo kierron 16 pv:nä! Olen valitettavasti tainnut sotkea systeemini todella pahasti, (toivottavasti en ikuisesti... )joten toivon ettei kukaan muu joudu vastaavaa enää ikinä tekemään.
      Tuskin kukaan muu on moista jounutut ikinä tekemään, mutta jos kokemusta sattuisi jollakulla olemaan olisin kiitollinen tiedosta palaako kierto koskaan normaaliksi. Toivon että voin kuitenkin vielä joskus myöhemmin saada lapsia vaikkei nyt ajankohtaista.

    • mimmu

      jälkiehkäisy on ihan hyvä vaihtoehto, mut siihen ei kannata luottaa! otin reilu vuos sitte jäkiehkäsyn ja menkat tuli normaalisti. nyt kävi sitte niin, että jouduin taas turvautumaa jälkiehkäsyy, mut tehoa ei ollut..
      sain kuullu eilen että oon raskaana vaikka jälkiehkäsyn otin n. 24 h päästä yhdynnästä.
      nyt en sitten tiedä mitä tehdä..

      • ???

        Olin suojaamattomassa yhdynnässä torstai aamuna ja otin illala jälkiehkäisypillerin ja odottelen menkkoja!Pelottaa jos pilleri ei tehonnutkaan!


      • tyttttönen
        ??? kirjoitti:

        Olin suojaamattomassa yhdynnässä torstai aamuna ja otin illala jälkiehkäisypillerin ja odottelen menkkoja!Pelottaa jos pilleri ei tehonnutkaan!

        tehoaako pillerit hyvin vielä, jos menee hakemaan pillerit vasta 2 päivän päästä yhdynnän jälkeen?


    • ONKSfgjgjgg

      oliks rinnat kipeitä sen JEn jälkeen???

    • pini-88

      mie otin elämäni toisen kerran tänää pillerin. ekan kerran otin joskus alkuvuonna. nyt sitte odottelen että jos menkat alkais parin viikon päästä niinku kuuluiski. enpä mä mitään stressaile, vaikka en mä kauheen mielelläni viellä äidiksi haluaisi. mulle se tabu oli tosi pommi. vielläki vähä sekava höntti olo. :D ja laskujen mukaan otin pillerin n. 16h seksin jälkeen. eli niin pian ku vaan pystyin. ja nyt vaan odottelemaan.

      • karoliinaV

        moikkamoi! haluaisin kuulla mielipiteitä. Harrastin eilen seksiä jätkäni kanssa, ja jotenki kumi oli luiskahtanut pois. Pelkään että olen raskaana, vaikka otin kahdentunnin jälkeen yhdynnästä jälkiehkäisypillerin! pitäiskö mun pelätä että olen raskaana?! :( vastatkaa! kiitos!


      • 3+3
        karoliinaV kirjoitti:

        moikkamoi! haluaisin kuulla mielipiteitä. Harrastin eilen seksiä jätkäni kanssa, ja jotenki kumi oli luiskahtanut pois. Pelkään että olen raskaana, vaikka otin kahdentunnin jälkeen yhdynnästä jälkiehkäisypillerin! pitäiskö mun pelätä että olen raskaana?! :( vastatkaa! kiitos!

        että raskaus alkaa tai sitten ei, kukaan ei sitä tiedä, paitsi sinä parin viikon kuluttua tehdessäsi raskaustestin.


      • ;( Itkettää
        3+3 kirjoitti:

        että raskaus alkaa tai sitten ei, kukaan ei sitä tiedä, paitsi sinä parin viikon kuluttua tehdessäsi raskaustestin.

        Kun mulla kävi niin että harrastettiin poikaystävän kanssa seksiä kondomin kera ja olin päällä. Kun lähdin pois poikaystäväni huomasi ettei kondomi ollut enää paikoillaan ja huomasin itse että se oli tavallaan jäänyt sisääni. Heti seuraavana aamuna alkoivat kuukautiseni, mutta kävin silti ostamassa jälkiehkäisypillerin ja otin sen. Samana päivänä (eli tänään) menkkani sitten loppuivat. Vuotoa ei tullut enää! Pitääkö nyt vain odottaa ja nähdä, että johtuuko tämä siis ihan vain jälkkäripilleristä vai olenko raskaana? Ja muuten, jos kondomi puhkeaa niin tunteeko sen jollain eritavalla jos poikaystäväni laukeaisi sisääni rikkinäisellä
        kondomilla kuin ehjällä. Olen nimittäin harrastanut vain suojattua seksiä.


      • mitenkään
        ;( Itkettää kirjoitti:

        Kun mulla kävi niin että harrastettiin poikaystävän kanssa seksiä kondomin kera ja olin päällä. Kun lähdin pois poikaystäväni huomasi ettei kondomi ollut enää paikoillaan ja huomasin itse että se oli tavallaan jäänyt sisääni. Heti seuraavana aamuna alkoivat kuukautiseni, mutta kävin silti ostamassa jälkiehkäisypillerin ja otin sen. Samana päivänä (eli tänään) menkkani sitten loppuivat. Vuotoa ei tullut enää! Pitääkö nyt vain odottaa ja nähdä, että johtuuko tämä siis ihan vain jälkkäripilleristä vai olenko raskaana? Ja muuten, jos kondomi puhkeaa niin tunteeko sen jollain eritavalla jos poikaystäväni laukeaisi sisääni rikkinäisellä
        kondomilla kuin ehjällä. Olen nimittäin harrastanut vain suojattua seksiä.

        voisit olla raskaana. Juuri ennen kuukautisia ei muutenkaan voi tulla raskaaksi kun ovulaatio on ollut aikoja sitten. Voithan sä sen testin tehdä mutta elimistö varmaankin on vain sekoittunut yhtäkkisestä hormonimäärästä. Hanki pillerit niin ei tarvitse enää pelkän kumin varassa miettiä moisia.


    • vierailijatyttönen

      Minulla olivat menkat myöhässä 10 päivää jälkiehkäisypilleristä johtuen. Siinä alkoi jo aika paniikki nousta että ollaankos tässä paksuna, tein kaksi raskaustestiä ja negatiivisia onneksi olivat. Onneksi sitten menkat alkoivatkin, mutta kyllä pisti pilleri elimistön aika sekaisin...

      • pelkäävä tyttö

        apua mua pelottaa voisko joku kiltti vastaa tähän. Oli poikaystävän kaa seksii maanantaina ja ku hän oli lauennu meni vessaa ottaa kortsu pois se oliki rikki. Menin 3h ottaa jälkiehkäisy pilleriä. Oli pikkusen huono olo ja tällee alku kesäloma pilattu. Hän puhuu että tekee 3vkon päästä raskaustesti ja tällee. Ei ole menkkoja näkyny mutta onki kulunu vaan noin 4pvää. Ja pelottaa ihan sikana. Auttaako noi pillerit kaikille ?? Mul pitäis tulla menkat ens viikon loppuna mitä jos oon raskaana ?? Mitä pitää sitten tehä.? Ja ku mun vanhemmat ei sais tietää tästä muuten en sais olla mun poikaystävän kaa enäää.... :( pelkään. Ja ku mun menkat ollu vähän epäsäänölisii...mutta onko riski suuriki että oon raskaana ja oon 14v :o


      • th.
        pelkäävä tyttö kirjoitti:

        apua mua pelottaa voisko joku kiltti vastaa tähän. Oli poikaystävän kaa seksii maanantaina ja ku hän oli lauennu meni vessaa ottaa kortsu pois se oliki rikki. Menin 3h ottaa jälkiehkäisy pilleriä. Oli pikkusen huono olo ja tällee alku kesäloma pilattu. Hän puhuu että tekee 3vkon päästä raskaustesti ja tällee. Ei ole menkkoja näkyny mutta onki kulunu vaan noin 4pvää. Ja pelottaa ihan sikana. Auttaako noi pillerit kaikille ?? Mul pitäis tulla menkat ens viikon loppuna mitä jos oon raskaana ?? Mitä pitää sitten tehä.? Ja ku mun vanhemmat ei sais tietää tästä muuten en sais olla mun poikaystävän kaa enäää.... :( pelkään. Ja ku mun menkat ollu vähän epäsäänölisii...mutta onko riski suuriki että oon raskaana ja oon 14v :o

        miksi odotat menkkoja jo nyt, jos niiden pitäisi kerran alkaa vasta ensi viikonloppuan? Ei se je-pilleri mitään menkkoja saa aikaiseksi. Sen sijaan usein sivuvaik. on vuotoa.
        Riski on toki olemassa, ei se je-pilleri mikään 100%:n varma ole. se on 50-50, joko olet tai et ole raskaana. Aika sen sitten näyttää. Älä tee testiä liian aikaisin.
        Epäsään.kierron takia oviksen pongauskin on vaikeata...


        Toivon kirjoituksen olevan trolli....14 v ja tuossa tilantessa:((((((


      • siis__
        pelkäävä tyttö kirjoitti:

        apua mua pelottaa voisko joku kiltti vastaa tähän. Oli poikaystävän kaa seksii maanantaina ja ku hän oli lauennu meni vessaa ottaa kortsu pois se oliki rikki. Menin 3h ottaa jälkiehkäisy pilleriä. Oli pikkusen huono olo ja tällee alku kesäloma pilattu. Hän puhuu että tekee 3vkon päästä raskaustesti ja tällee. Ei ole menkkoja näkyny mutta onki kulunu vaan noin 4pvää. Ja pelottaa ihan sikana. Auttaako noi pillerit kaikille ?? Mul pitäis tulla menkat ens viikon loppuna mitä jos oon raskaana ?? Mitä pitää sitten tehä.? Ja ku mun vanhemmat ei sais tietää tästä muuten en sais olla mun poikaystävän kaa enäää.... :( pelkään. Ja ku mun menkat ollu vähän epäsäänölisii...mutta onko riski suuriki että oon raskaana ja oon 14v :o

        ottanut jälkiehkäisyn hyvin pian yhdynnän jälkeen? Tuolloin tehoamisprosentti on korkea. Luultavasti et ole raskaana.

        Myös stressi, huolehtiminen ja pelokkuus voivat myöhästyttää kuukautisia.

        Väestöliitto suosittelee raskaustestin tekemistä aina 3 viikkoa jälkiehkäisyn ottamisen jälkeen, vaikka kuukautisvuoto olisi tullutkin. Joten suosittelen että toimit noin.

        http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/ehkaisy/raskaudenehkaisy/ehkaisynpettaminen/


      • auta
        siis__ kirjoitti:

        ottanut jälkiehkäisyn hyvin pian yhdynnän jälkeen? Tuolloin tehoamisprosentti on korkea. Luultavasti et ole raskaana.

        Myös stressi, huolehtiminen ja pelokkuus voivat myöhästyttää kuukautisia.

        Väestöliitto suosittelee raskaustestin tekemistä aina 3 viikkoa jälkiehkäisyn ottamisen jälkeen, vaikka kuukautisvuoto olisi tullutkin. Joten suosittelen että toimit noin.

        http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/ehkaisy/raskaudenehkaisy/ehkaisynpettaminen/

        otin niin nopeesti ku mahdolista. Ja toivon etten oo raskaana. Mutta se ois 50-50 jos en ois ottanu pillerii. Mutta pitäkää peukkuja etten ois raskaana. Yritän elää normaalisti niin kauan. Jo ku stressaa ja pelkää että on raskaana niin menkatki varmaan voi tulla myöhässä. Mutta jos oisin raskaana niin mitä ne tekee siin tilantees...


      • .
        auta kirjoitti:

        otin niin nopeesti ku mahdolista. Ja toivon etten oo raskaana. Mutta se ois 50-50 jos en ois ottanu pillerii. Mutta pitäkää peukkuja etten ois raskaana. Yritän elää normaalisti niin kauan. Jo ku stressaa ja pelkää että on raskaana niin menkatki varmaan voi tulla myöhässä. Mutta jos oisin raskaana niin mitä ne tekee siin tilantees...

        on 50-50 edelleenkin, siis sitä joko on tai ei ole raskaana.

        -Mutta jos oisin raskaana niin mitä ne tekee siin tilantees... Ketkä ne? Kysyt mitä ne tekee? Ratkaisuhan on sinun. Aina kun harrastaa seksiä on raskauden mahdollisuus ja vastuunsa tulee tuntea.


      • oloissakin
        auta kirjoitti:

        otin niin nopeesti ku mahdolista. Ja toivon etten oo raskaana. Mutta se ois 50-50 jos en ois ottanu pillerii. Mutta pitäkää peukkuja etten ois raskaana. Yritän elää normaalisti niin kauan. Jo ku stressaa ja pelkää että on raskaana niin menkatki varmaan voi tulla myöhässä. Mutta jos oisin raskaana niin mitä ne tekee siin tilantees...

        (oikea ajoitus, ei mitään ehkäisyä, molemmilla normaali hedelmällisyys jne.) raskauden mahdollisuus on vain noin 20% kuukautta kohti. Että tuskin on pelkoa.


      • minä taas
        oloissakin kirjoitti:

        (oikea ajoitus, ei mitään ehkäisyä, molemmilla normaali hedelmällisyys jne.) raskauden mahdollisuus on vain noin 20% kuukautta kohti. Että tuskin on pelkoa.

        eise 50- 50 ole koska ei se oo varmaa osaako poikaystäväni tai mä saada lapsii. Mutta niinku lääkärit tekee jos on raskaana. no toivottavasti en oo raskaana... Koska norlevon sivuilla lukee et jos ottaa 12 h sisällä nii on 0.4% mahollisuus tulla raskaaks. ja ne. Mutta eikä niihi voi oikee luottaa... toivotaa parasta... Kuukautta kohti ?? en oikee ymärtäny... ! (=


      • siis....
        minä taas kirjoitti:

        eise 50- 50 ole koska ei se oo varmaa osaako poikaystäväni tai mä saada lapsii. Mutta niinku lääkärit tekee jos on raskaana. no toivottavasti en oo raskaana... Koska norlevon sivuilla lukee et jos ottaa 12 h sisällä nii on 0.4% mahollisuus tulla raskaaks. ja ne. Mutta eikä niihi voi oikee luottaa... toivotaa parasta... Kuukautta kohti ?? en oikee ymärtäny... ! (=

        yhtä kiertoa kohti raskauden mahdollisuus on ihanneoloissakin sen n.20%.. siis jos raskautta suorastaan yrittämällä yritetään ja kaikki tehdään oikein, ei se silti 80%n todennäkösyydellä onnistu heti ensimmäisellä yrittämällä eli ensimmäisenä (kierto)kuukautena.


      • ?
        siis.... kirjoitti:

        yhtä kiertoa kohti raskauden mahdollisuus on ihanneoloissakin sen n.20%.. siis jos raskautta suorastaan yrittämällä yritetään ja kaikki tehdään oikein, ei se silti 80%n todennäkösyydellä onnistu heti ensimmäisellä yrittämällä eli ensimmäisenä (kierto)kuukautena.

        eli on 80% että enoo raskaana???


      • tietysti...
        ? kirjoitti:

        eli on 80% että enoo raskaana???

        todennäkösempääkin ettet oo kun raskautta ei oo yritetty mm. ajoittamalla (joten yhdyntä tuskin tapahtui juuri ovulaation aikoihin?) ja oot ottanu hormooniakin sen estääkses.


      • terk.
        minä taas kirjoitti:

        eise 50- 50 ole koska ei se oo varmaa osaako poikaystäväni tai mä saada lapsii. Mutta niinku lääkärit tekee jos on raskaana. no toivottavasti en oo raskaana... Koska norlevon sivuilla lukee et jos ottaa 12 h sisällä nii on 0.4% mahollisuus tulla raskaaks. ja ne. Mutta eikä niihi voi oikee luottaa... toivotaa parasta... Kuukautta kohti ?? en oikee ymärtäny... ! (=

        "tekeminen", toimenpiteet riippuu ihan siitä mihin päätökseen tulet jos sattumoisin oletkin raskaana. Tuossa on varmastikin yritetty selittää että se on fifti-fitfi, eli tosiaan joko olet tai et ole tullut raskaaksi.

        Ap. kertoi kierron olevan epäsään., joten oviksesta hällä tuskin on tarkkaa tietoa


      • täällä taas
        terk. kirjoitti:

        "tekeminen", toimenpiteet riippuu ihan siitä mihin päätökseen tulet jos sattumoisin oletkin raskaana. Tuossa on varmastikin yritetty selittää että se on fifti-fitfi, eli tosiaan joko olet tai et ole tullut raskaaksi.

        Ap. kertoi kierron olevan epäsään., joten oviksesta hällä tuskin on tarkkaa tietoa

        no saa toivoa parasta tässä asiassa. Mutta ku norlevon sivustolla lukee että on 0.4 % tulla raskaaks. En sitten tiedä, mutta 50-50 perjattees joo mutta ku on ottanu pillerin joka pitäis estää nii sehän on isompi mahdollisuus että et en oo raskaana ku että oon? Niinku joku ennen sano että 20% ?? Mutta onko teidän tietääkseni jotain pillereitä tai muuta mitä voi ottaa vielä että estäis raskauden ?? (;


      • ööh ??
        täällä taas kirjoitti:

        no saa toivoa parasta tässä asiassa. Mutta ku norlevon sivustolla lukee että on 0.4 % tulla raskaaks. En sitten tiedä, mutta 50-50 perjattees joo mutta ku on ottanu pillerin joka pitäis estää nii sehän on isompi mahdollisuus että et en oo raskaana ku että oon? Niinku joku ennen sano että 20% ?? Mutta onko teidän tietääkseni jotain pillereitä tai muuta mitä voi ottaa vielä että estäis raskauden ?? (;

        ja nyt on sitten tullu menkat. Onko se normalii vaikka yhdynnästä on kulunu viikko, tai pillerin ottamisen jälkee. Tai sitten mun menkat tulee ennen ??


      • normaalia..
        ööh ?? kirjoitti:

        ja nyt on sitten tullu menkat. Onko se normalii vaikka yhdynnästä on kulunu viikko, tai pillerin ottamisen jälkee. Tai sitten mun menkat tulee ennen ??

        että vahva hormooniannos voi sekottaa kiertoa. Ja eikö sulla ollu muutenkin epäsäännäöllisyyttä, eli voi olla että ne ois muutenkin nyt alkanu.


      • ''''''''''''''''''''
        ööh ?? kirjoitti:

        ja nyt on sitten tullu menkat. Onko se normalii vaikka yhdynnästä on kulunu viikko, tai pillerin ottamisen jälkee. Tai sitten mun menkat tulee ennen ??

        todennäköisesti mitkään menkat vaan sivuv.siitä je.pilleristä. Tee se testi sitten aikanasi, tuli vielä vuotoja tahi ei.
        Mutta onko teidän tietääkseni jotain pillereitä tai muuta mitä voi ottaa vielä että estäis raskauden ?? (; No johan sinä otit je:n!


      • njahh?
        '''''''''''''''''''' kirjoitti:

        todennäköisesti mitkään menkat vaan sivuv.siitä je.pilleristä. Tee se testi sitten aikanasi, tuli vielä vuotoja tahi ei.
        Mutta onko teidän tietääkseni jotain pillereitä tai muuta mitä voi ottaa vielä että estäis raskauden ?? (; No johan sinä otit je:n!

        juu, niin nyt pitää odottaaa. (:: luki että noin vkon päästä tulee vuotoo. Tai sitte menkat tulee vähä ennemin (==


      • taas ihmees
        njahh? kirjoitti:

        juu, niin nyt pitää odottaaa. (:: luki että noin vkon päästä tulee vuotoo. Tai sitte menkat tulee vähä ennemin (==

        kaavinta se on sitte jos on raskaana... Mutta en toivottavasti oo koska jos mutsi saa tietää tai faija nii en saa olla yhessä poikaystäväni kanssa. Ja rakastan häntä koko sydämelläni.


      • ja selittäsit

        ton jutun uusiks... Oon pahoillani en ymärtäny... Ihan mä rakastan sitä ja se mua. Mutta mun vanhemat ei tod oo mun unelma vanhemmat... Ja siis enhä mä sitä jättäis mutta ei sais tulla meille yms. Ja faija menis hänelle varmaa huutaa ja en kestä että meil menis poikki.


      • Paniiiikkki
        ja selittäsit kirjoitti:

        ton jutun uusiks... Oon pahoillani en ymärtäny... Ihan mä rakastan sitä ja se mua. Mutta mun vanhemat ei tod oo mun unelma vanhemmat... Ja siis enhä mä sitä jättäis mutta ei sais tulla meille yms. Ja faija menis hänelle varmaa huutaa ja en kestä että meil menis poikki.

        Elikkäs viikko sitten tuli viimeeksi syötyä jälkiehkäisypilleri (NorLevo), koska kondomi meni ns. kahteen osaan ja toinen osa jäi sisälleni pojan laukeamisen jälkeen (ei siis tiedetty, että kumi oli mennyt rikki.) Toissapäivänä alkoi tulla niukkaa vuotoa (oikeasti menkkojen pitäisi alkaa vasta kahden viikon kuluttua) ja tänään on huimannut koko päivän. Kaksi kertaa aikaisemmin olen joutunut syömään jälkiehkäisyn ja molemmilla kerroilla on toiminut eikä ole ollut mitään sivuvaikutuksia, mitä nyt kuukautiset ovat tulleet pari päivää myöhässä oikeasta alkamispäivästä. Tällä kolmannella kerralla otin jälkiehkäisyn juuri ovulaation aikaan ja n. 8 h yhdynnästä. Näitä juttuja kun lukee niin alkaa pelottaa se raskauden mahdollisuus. Seuraavat kaksi viikkoa menee sitten jännittäessä miten tämä päättyy.


      • siis....
        ja selittäsit kirjoitti:

        ton jutun uusiks... Oon pahoillani en ymärtäny... Ihan mä rakastan sitä ja se mua. Mutta mun vanhemat ei tod oo mun unelma vanhemmat... Ja siis enhä mä sitä jättäis mutta ei sais tulla meille yms. Ja faija menis hänelle varmaa huutaa ja en kestä että meil menis poikki.

        mieluummin lapsesi hengen ja koko elämän kunhan vaan ei menis poikki?? Kuinka epätoiovisesti takerrut siihen mieheen? Kuule, poikki voi mennä sittenkin vaikka tekisit sen abortin.. ja sitten se todennäkösesti vasta meneekin! Lopeta ne aikuisten leikit niin pitkäksi aikaa kunnes aikuistut ja olet valmis vastuusi leikkien seurauksista kantamaan!


      • -utelias-
        ja selittäsit kirjoitti:

        ton jutun uusiks... Oon pahoillani en ymärtäny... Ihan mä rakastan sitä ja se mua. Mutta mun vanhemat ei tod oo mun unelma vanhemmat... Ja siis enhä mä sitä jättäis mutta ei sais tulla meille yms. Ja faija menis hänelle varmaa huutaa ja en kestä että meil menis poikki.

        Minkä takia et käytä muuta ehkäisyä kuin kumia?
        Oletko ajatellut hommata muuta ehkäisyä jos tästä selviät säikähdyksellä?


      • sinä siin
        -utelias- kirjoitti:

        Minkä takia et käytä muuta ehkäisyä kuin kumia?
        Oletko ajatellut hommata muuta ehkäisyä jos tästä selviät säikähdyksellä?

        meilläkin meni noin viikko sitten kortsu rikki siitä päästä ja palanen jäi pilluu mutta tuli ulos.. Utelias mutta kuinka vanha oot ??mul tullu nyt 2pvä jtn ehkä menkkoj tai sitten vuotoo en sitte tiiä menkat pitäis alkaa lauantaina mutta menkat voi tulla ajoissaki eli pari päivää ennen. Koita ottaa rahallisesti koska et voi tehä asialle mtn nyt vasta 3vkon päästä tiiät tarkallee ku teet raskaus testi niinku kannattaa... Muaki pelottaa jos oon raskaana... Ollaa siis samassa veneessä mutta vaikka otit oovulaation aikaa niin se pitäis estää sen että se ei pääse kiinni lima kalvoon... Mulki tais olla ovulaation aikaa... Mutta toivottavasti en oo raskaana ja se oli sillo eka kerta jonka otin norlevoo... Oliks sulla vuotoo ekalla ja toisella kerralla ku otit pillerit ??


      • olin utelias-
        sinä siin kirjoitti:

        meilläkin meni noin viikko sitten kortsu rikki siitä päästä ja palanen jäi pilluu mutta tuli ulos.. Utelias mutta kuinka vanha oot ??mul tullu nyt 2pvä jtn ehkä menkkoj tai sitten vuotoo en sitte tiiä menkat pitäis alkaa lauantaina mutta menkat voi tulla ajoissaki eli pari päivää ennen. Koita ottaa rahallisesti koska et voi tehä asialle mtn nyt vasta 3vkon päästä tiiät tarkallee ku teet raskaus testi niinku kannattaa... Muaki pelottaa jos oon raskaana... Ollaa siis samassa veneessä mutta vaikka otit oovulaation aikaa niin se pitäis estää sen että se ei pääse kiinni lima kalvoon... Mulki tais olla ovulaation aikaa... Mutta toivottavasti en oo raskaana ja se oli sillo eka kerta jonka otin norlevoo... Oliks sulla vuotoo ekalla ja toisella kerralla ku otit pillerit ??

        En tajua yhtään mitä kirjoitat.

        Kysyin vain miksi et käyttänyt muuta ehkäisyä kuin kondomia ja aiotko hommata jonkun toisen ehkäisy keinon jos et ole raskaana????

        Tekisi mieli sanoa,mutta jätän sanomatta..


      • pelokas_
        njahh? kirjoitti:

        juu, niin nyt pitää odottaaa. (:: luki että noin vkon päästä tulee vuotoo. Tai sitte menkat tulee vähä ennemin (==

        Otin JE:t kaksi viikkoa sitten 19 tuntia yhdynnästä (tonnäköisesti juuri ovulaation aikoihin). Menkkoja ei tullut, ovat vasta siis 2..3 päivää myöhässä, mutta ei mulla ole ollut minkäänlaista vuotoa muutenkaan sen pillerin jälkeen. Vatsaa on välillä nippaillut ja rintoja särkee välillä, samaten päätä särkee. Olisivatpa ne merkkejä vain menkkojen alkamisesta :(


      • pelokas_
        pelokas_ kirjoitti:

        Otin JE:t kaksi viikkoa sitten 19 tuntia yhdynnästä (tonnäköisesti juuri ovulaation aikoihin). Menkkoja ei tullut, ovat vasta siis 2..3 päivää myöhässä, mutta ei mulla ole ollut minkäänlaista vuotoa muutenkaan sen pillerin jälkeen. Vatsaa on välillä nippaillut ja rintoja särkee välillä, samaten päätä särkee. Olisivatpa ne merkkejä vain menkkojen alkamisesta :(

        norlevo mulla. Juuri tuli positiivinen tulos :/ suosittelen toista merkkiä joita saa ihan reseptillä, mikäli sellaisen ehtii noutamaan. Mulla oli nyt 9 pv myöhässä, eikä tosiaan missään vaiheessa tullut edes tiputtelua. Otin JE:n ohjeen mukaan, heti seuraavana päivänä...19 tuntia vahingon jälkeen.


    • minä vain

      Itsekin otin jälkiehkäisypillerin 8 tunnin kuluessa yhdynnästä. Menkat alkoivat etuajassa enkä ole tehnyt vielä raskaustestiä... kuinka suuri riski on että olisin kuitenkin raskaana vaikka otin pillerin ja menkat alkoivatkin??? Pitäisikö tehdä varmuuden vuoksi raskaustesti? En syö pillereitä.

      • et...

        syö pillereitä vieläkään?

        Tuskin olet raskaana.


      • en keksi nimi merkki
        et... kirjoitti:

        syö pillereitä vieläkään?

        Tuskin olet raskaana.

        no mul ollu runsaat vuodot mutta voi olla menkkojakin... Nyt ollu 2pvä ja vois käydä puhumassa asiasta..... Pelkää tässä vaan että oon raskaana... Ja vuodot tulee mutta oon silti raskaana... Testi tuskin näyttää mitää vielä... Ja menkat pitäis tulla lauantaina mutta jos ei tuu ja ei tuu myöhempääkää nii mistä sitten tietää onko nää nyt menkkoja :o


      • melkee loppunu
        en keksi nimi merkki kirjoitti:

        no mul ollu runsaat vuodot mutta voi olla menkkojakin... Nyt ollu 2pvä ja vois käydä puhumassa asiasta..... Pelkää tässä vaan että oon raskaana... Ja vuodot tulee mutta oon silti raskaana... Testi tuskin näyttää mitää vielä... Ja menkat pitäis tulla lauantaina mutta jos ei tuu ja ei tuu myöhempääkää nii mistä sitten tietää onko nää nyt menkkoja :o

        nää jos oli vuodot ja oli noin 2 pvä.NYt pelottaa että jokin on vialla.... No mutta jos menkat tulee lauantaina nii tuskin sillo pelkäämist... Mutta voiko menkat tulla silti myöhässä jos nyt tuli vaa vuotoo?


        Mua pelottaa iha sairaasti ;s


      • onkohan sekottanu
        melkee loppunu kirjoitti:

        nää jos oli vuodot ja oli noin 2 pvä.NYt pelottaa että jokin on vialla.... No mutta jos menkat tulee lauantaina nii tuskin sillo pelkäämist... Mutta voiko menkat tulla silti myöhässä jos nyt tuli vaa vuotoo?


        Mua pelottaa iha sairaasti ;s

        jtn kokonaa, maanantaina alko vuotoo menkat tai jtn tuli kunnolla 3pvä niinku yleensä menkat sitte oli loppumassa mutta tuli vähäsen aina välillä, tänään pitäis alkaa menkat ja aamulla ei ollu menkkoja mutta päivällä tai illemal alko tulee taas mutta hyvin vähän, en tiiä sitte mitä tää on ja mitä pitäis uskoo... Menkat voi tulla aikasemmin tai myöhemmin mutta mistä sitte tietää... Voihan olla että nää oli menkat... Ei sitä tiedä, tiistaina tekemää raskaustesti .... Oisin niin vtn onnelinen jos en ois raskaana mutta mun tuurilla oon varmaankin raskaana. Vois tulla menkkoja nyt sillee kunnol...toivottavasti saatte selvää mun jutusta jtn...


      • JEEEEEEEEEEE
        onkohan sekottanu kirjoitti:

        jtn kokonaa, maanantaina alko vuotoo menkat tai jtn tuli kunnolla 3pvä niinku yleensä menkat sitte oli loppumassa mutta tuli vähäsen aina välillä, tänään pitäis alkaa menkat ja aamulla ei ollu menkkoja mutta päivällä tai illemal alko tulee taas mutta hyvin vähän, en tiiä sitte mitä tää on ja mitä pitäis uskoo... Menkat voi tulla aikasemmin tai myöhemmin mutta mistä sitte tietää... Voihan olla että nää oli menkat... Ei sitä tiedä, tiistaina tekemää raskaustesti .... Oisin niin vtn onnelinen jos en ois raskaana mutta mun tuurilla oon varmaankin raskaana. Vois tulla menkkoja nyt sillee kunnol...toivottavasti saatte selvää mun jutusta jtn...

        ei raskaana JES JES JES JES JES JES >!!!!!!!!!!!!


      • Help me
        JEEEEEEEEEEE kirjoitti:

        ei raskaana JES JES JES JES JES JES >!!!!!!!!!!!!

        Olisi kiva jos joku osaisi sanoa jotakin mun ongelmaan.. Mulla loppui menkat tasan 11 pvä sitten, jolloin harrastin samana päivänä seksiä ilman ehkäisyä, ja varmuudeksi hain sitten fiksusti jälkiehkäisyn aamulla. Tänään mulla on alkanut pientä tiputusta tulla, hyvin menkkojen kaltaista, joten onko mahdollista että reilun viikon jälkeen edellisten loppumisesta alkaisi jo uudet? Voiko jälkiehkäisy aiheuttaa sellaista,. kun eikö se yleensä viivästytä menkkoja? Voiko tämmöinen viitata jopa raskauteen?


      • tätsäri
        Help me kirjoitti:

        Olisi kiva jos joku osaisi sanoa jotakin mun ongelmaan.. Mulla loppui menkat tasan 11 pvä sitten, jolloin harrastin samana päivänä seksiä ilman ehkäisyä, ja varmuudeksi hain sitten fiksusti jälkiehkäisyn aamulla. Tänään mulla on alkanut pientä tiputusta tulla, hyvin menkkojen kaltaista, joten onko mahdollista että reilun viikon jälkeen edellisten loppumisesta alkaisi jo uudet? Voiko jälkiehkäisy aiheuttaa sellaista,. kun eikö se yleensä viivästytä menkkoja? Voiko tämmöinen viitata jopa raskauteen?

        älkää nyt jumalavita panikoiko!!minkä ikäisiä te oikein olette, tuntuu että kaikki kirjoittajat ovat 15 kesäisiä??
        ensinäkin, naisella on kierron aikana todellisuudessa vain muutama päivä jolloin on mahdollista tulla raskaaksi!!!! jälkiehkäisypillerin oton jälkeen on erittäin epätodennäköistä tulla raskaaksi mikäli pilleri on otettu oikein ja pian yhdynnän tapahtumisen jälkeen. kuukautiset eivät tule heti pillerin oton jälkeen vaan ovat normaalisti myöhässä sillä onhan lääkkeessä suuret määrät hormoonia joka sekoittaa kierron.

        aina kun ollaan yhdynnässä on raskaaksi tulemisen riski, mikäli et ole valmis siihen tai pelkkä ajatuskin kammottaa tulisi mielestäni pitää housut jalassa visusti! ja huolehtikaa nyt helvetti siitä ehkäisystä paremmin, suosittelen e-pillereitä niin ei tarvitse kumien kanssa tuhertaa kun ei kerta näytä sekään onnistuvan.

        2-lapsen äiti 24 vuotta!


      • ohmycaash
        tätsäri kirjoitti:

        älkää nyt jumalavita panikoiko!!minkä ikäisiä te oikein olette, tuntuu että kaikki kirjoittajat ovat 15 kesäisiä??
        ensinäkin, naisella on kierron aikana todellisuudessa vain muutama päivä jolloin on mahdollista tulla raskaaksi!!!! jälkiehkäisypillerin oton jälkeen on erittäin epätodennäköistä tulla raskaaksi mikäli pilleri on otettu oikein ja pian yhdynnän tapahtumisen jälkeen. kuukautiset eivät tule heti pillerin oton jälkeen vaan ovat normaalisti myöhässä sillä onhan lääkkeessä suuret määrät hormoonia joka sekoittaa kierron.

        aina kun ollaan yhdynnässä on raskaaksi tulemisen riski, mikäli et ole valmis siihen tai pelkkä ajatuskin kammottaa tulisi mielestäni pitää housut jalassa visusti! ja huolehtikaa nyt helvetti siitä ehkäisystä paremmin, suosittelen e-pillereitä niin ei tarvitse kumien kanssa tuhertaa kun ei kerta näytä sekään onnistuvan.

        2-lapsen äiti 24 vuotta!

        Harrastimme mieheni kanssa seksiä tänään ilman ehkäisyä ja emme ole varmoja laukesiko hän sisääni. Mieheni siis otti siittimensä pois pillustani juuri ennen kuin laukesi ja juuri kun hän otti siittimen pois,alkoi spermaa valua mun pillulle ja reisille. Onko mahdollista, että spermaa olisi jäänyt sellainen määrä sisääni, että voisin tulla raksaaksi? Kannattaisiko ottaa jälkiehkäisypilleri?


      • Et ole tosissasi
        ohmycaash kirjoitti:

        Harrastimme mieheni kanssa seksiä tänään ilman ehkäisyä ja emme ole varmoja laukesiko hän sisääni. Mieheni siis otti siittimensä pois pillustani juuri ennen kuin laukesi ja juuri kun hän otti siittimen pois,alkoi spermaa valua mun pillulle ja reisille. Onko mahdollista, että spermaa olisi jäänyt sellainen määrä sisääni, että voisin tulla raksaaksi? Kannattaisiko ottaa jälkiehkäisypilleri?

        Kysytko tosissasi, et kai, ei keskeytetty yhdyntä ole ehkäisykeino, siittiöitä tulee jo paljon ennen laukeamista.


      • :ss
        Et ole tosissasi kirjoitti:

        Kysytko tosissasi, et kai, ei keskeytetty yhdyntä ole ehkäisykeino, siittiöitä tulee jo paljon ennen laukeamista.

        Joo tossa ennen uutta vuotta 29-30pv yöllä tuli kumi mentyä rikki ja luultavasti 12h sisällä haettiin heti sit torstaina se pilleri... Nyt on jo raskaustesti ostettu, mutta menkkojen pitäis alkaa vasta 20-21 päivä tätä kuuta. Ei todellakaa olisi varaa tulla raskaaksi tällä hetkellä. Omituista vuotoa ollut siitä pillerinotosta lähtien mut se loppui sit 2pv kestäviin menkkoihin, jotka olivat reilu 2vko etuajassa(alkoivat 4.1) . Ja siis siihen tiputteluvuotoon verrattuna tuli mun mielestä ihan normaalisti, vähän liian vähän mitä normaalisti mulla on tullut menkkojen ekana päivänä mutta kuitenkin siteet tuli tarpeeseen. Voiko todennäköisyys raskaudesta olla pienempi jos vahinko on sattunu ei edes viikkoa edellisten menkkojen päättymisestä..?


      • :)
        :ss kirjoitti:

        Joo tossa ennen uutta vuotta 29-30pv yöllä tuli kumi mentyä rikki ja luultavasti 12h sisällä haettiin heti sit torstaina se pilleri... Nyt on jo raskaustesti ostettu, mutta menkkojen pitäis alkaa vasta 20-21 päivä tätä kuuta. Ei todellakaa olisi varaa tulla raskaaksi tällä hetkellä. Omituista vuotoa ollut siitä pillerinotosta lähtien mut se loppui sit 2pv kestäviin menkkoihin, jotka olivat reilu 2vko etuajassa(alkoivat 4.1) . Ja siis siihen tiputteluvuotoon verrattuna tuli mun mielestä ihan normaalisti, vähän liian vähän mitä normaalisti mulla on tullut menkkojen ekana päivänä mutta kuitenkin siteet tuli tarpeeseen. Voiko todennäköisyys raskaudesta olla pienempi jos vahinko on sattunu ei edes viikkoa edellisten menkkojen päättymisestä..?

        itse otin jonkin aikaa sitten pillerin ja vuoto alkoi 2 päivän päästä pillerin ottamisesta, mahaan sattuu niin kuin yleensäkkin, mutta odotellaan nyt tässä se pari viikkoo et vois tehä raskaustestin. Itse en panikoi


      • :ss
        :) kirjoitti:

        itse otin jonkin aikaa sitten pillerin ja vuoto alkoi 2 päivän päästä pillerin ottamisesta, mahaan sattuu niin kuin yleensäkkin, mutta odotellaan nyt tässä se pari viikkoo et vois tehä raskaustestin. Itse en panikoi

        Paniikki on jo lähteny, ja olo on ollu normaali ja menkkojen pitäs alkaa nyt täs parin päivän sisällä jos ne on täsmälliset(vähän epäilen). Testiä en ole tehnyt, ja olo on oikeastaan TÄYSIN normaali ollut ja on siitä pilleristäki kulunu joku kai 4vko...? et luottavaisin mielin toivon ja rukoilen etten joudu miettimään abortteja seuraavaksi.....


      • Anonyymi
        tätsäri kirjoitti:

        älkää nyt jumalavita panikoiko!!minkä ikäisiä te oikein olette, tuntuu että kaikki kirjoittajat ovat 15 kesäisiä??
        ensinäkin, naisella on kierron aikana todellisuudessa vain muutama päivä jolloin on mahdollista tulla raskaaksi!!!! jälkiehkäisypillerin oton jälkeen on erittäin epätodennäköistä tulla raskaaksi mikäli pilleri on otettu oikein ja pian yhdynnän tapahtumisen jälkeen. kuukautiset eivät tule heti pillerin oton jälkeen vaan ovat normaalisti myöhässä sillä onhan lääkkeessä suuret määrät hormoonia joka sekoittaa kierron.

        aina kun ollaan yhdynnässä on raskaaksi tulemisen riski, mikäli et ole valmis siihen tai pelkkä ajatuskin kammottaa tulisi mielestäni pitää housut jalassa visusti! ja huolehtikaa nyt helvetti siitä ehkäisystä paremmin, suosittelen e-pillereitä niin ei tarvitse kumien kanssa tuhertaa kun ei kerta näytä sekään onnistuvan.

        2-lapsen äiti 24 vuotta!

        Siis tämä on ihan typerää, että menkkojen pitäisi muka tulla myöhässä. Se voi heittää mihin suuntaan vaan. Itsellä ja aviomiehellä kävi vahinko juuri kuukautisten loputtua 2 päivää aiemmin. Pillerin ottamisesta meni 1,5 viikkoa niin taas oli kuukautiset. Enkä silti ollut raskaana, kierto hetkeksi vain häiriintyi.. Normaalin kierron mukaan tuli seuraavan kerran, 3 viikkoa siitä kun ne yllätyskuukautiset loppui.


    • hennade93

      Otin jälkiehkäsy pillerin 13h yhdynnäst et onks se miten varma?? oon 15v. ja menkat ois pitäny alkaa kaks päivää sitten mut en sit tiiä.. Yhdynnästä on kulunu puoltoist viikkoo joten voiko raskaustestin tehdä jo nyt kun ostin sen?? auttakaa!!

      • Tohtori X

        Jälkiehkäisy toimii vielä 72 h sisällä otettuna.


    • peloissaan

      Tyttöystävän kans kävi pieni vahinko, kortsu puhkes. Tyttöystävälläni oli kyllä menkat joten ei hedelmällisin aika kuukaudesta käytiin vielä hakemassa jälkiehkäisypilleri mutta vähän myöhässä kun ei rajaa tiedetty niin kerkesi ottaa vasta 80h yhdynnästä mitenköhän mahtaa käydä.

    • nurse34

      No sen näyttää aika, eli testin tekoon sitten kun sen aika on.

      Lääkäriltä olisi saanut reseptin sellaiseen jälkiehkäisyyn (suht uusi) jossa tehoa vielä kauemmin kuin tuo mainitsemasi 80 h. Se siis on tosiaan reseptilääke, en nyt tarkoita Norlevoa joka on reseptilääke tietyn ikäisille.

      Ja kierukkaa voidaan myöskin käyttää jälkiehkäisynä, asentaa se vahingon sattumisen jälkeen.

    • +.+.+

      Kuinkahan hyvin Jälkiehkäisypillerit toimivat noin 40-42 tunnin jälkeen yhdynnästä?

    • sh.

      Kuparikierukka toimii hyvin je:ä. Ja mistä tuo 40-42 tuntia? Kyllä je-pillereiden teho riittää pidemmäksi aikaa, reseptivapaalla se on 72 tuntia, toki jokainen tunti heikentää tehoa.

    • .

      ..kuparikierukka estää alkion kiinnittymisen, siinä se idea ( 5 vrk:n sisällä se on asennettava)

    • owwwuhiknp

      otin je : pillerin ja söin ruokaa jonkun puolen tunnin jälkeen pillerin otosta, vaikuttaako pilleri silti ihan normaalisti ?

    • jfljdlfjbd

      Harrastin seksiä viiime perjantaina ja kortsu meni rikki. seuraavana päivänä hain jälkiehkäisypillerin n 10h yhdynnän jälkeen. Perjantaina siis olisi pitänyt menkkojen alkaa, mutta ei alkanut. Menkkani ovat siis vielä aika epäsäännölliset. Pillerin ottamisesta on nyt siis 4 päivää eikä kuukautiset ole vielä tulleet. onko miten todennäiköistä että olen raskaana? onko kellään samanlaisia kokemuksia?

      • erittäin epätod.näk.

        Jos kierto on ollu lopuillaan niin ovulaatio oli jo 2 viikkoo aiemmin. Munasolu elää vain max 24 tuntia jos ei hedelmöity.
        Riippuu tietysti miten paljon kierron pituus vaihtelee, sitten mahdollista jos ovulaatio tullu 2 viikkoo myöhässä, eli just sillon perjantaina tai viikonlopun aikana.
        Odota 10 päivää, ja jos ei sillonkaan vielä oo tullu mitään niin tee testi.


    • oeiuhod

      Tässä lainaus NorLevo-jälkiehkäisypillerin tuoteselosteesta:
      ''NorLevo-valmisteen käytön jälkeen kuukautiset ovat yleensä normaalit ja alkavat odotettuna alkamispäivänä, kuitenkin joskus muutamaa päivää aikaisemmin tai myöhemmin.
      Jos kuukautisesi ovat yli 5 päivää myöhässä tai ne ovat epätavallisen vähäiset tai runsaat tai jos epäilet jostain muusta syystä olevasi raskaana, tee raskaustesti ja selvitä, oletko raskaana. Jos tulet raskaaksi tämän valmisteen käytöstä huolimatta, on tärkeää että menet lääkärin vastaanotolle.''

    • sekopää

      oli hieman sekava uudenvuoden reissu metikössä mökillä..jossa tosiaan itselläkin sattui pieni vahinko . kellon aikakaan ei ole tarkka ehkä yöllä 3-6 aikaan tapahtui ja muistikuvatkin ovat heikot .. alkoholilla tosin oli asiansa missä oli kummatkin osapuolet vähän sekaisin missä jäi kortsu välistä pois.. tosiaan tapahtui pe-la yönä 30-31.12.1011 ja seuraavan päivänä porukka heräsi niin myöhään että apteekki ei ollu auki ja kukaan ei ajokunnossa ja sieltä metiköstä oli tosin matkaakin jonkinverran..asiaa pahenti vielä se että sunnuntaina 1.1.2012 oli uudenvuoden päivä jollon ei tietenkää mikään ollut auki !! joten tänään 2.1 ... otin jälkiehkäisy pillerin joskus 11 maissa... jännittää ihan hirveästi tehoaaako se koska paras aika olisi ollut ottaa se 12 tunnin sisällä tosin tuosta on jo niin paljon aikaa ja ollaan tässä vasta 15 vuoden iässä että ei huvittaisi oikeen lääkäriinkään mennä pahimmassa tapauksessa jos tieto tulee julki.. että sellanen uusivuosi tälläkertaa .. ressi on kyllä kova ja ei pysty kun istua kotona ja jännittää mitä tekisi jak un edelliset menkat oli 19.12.2011 että pitääkö tässä vaan odotella tuleeko mahdolliset menkat oikeaan aikaan.. =/ kauheaa tämä tällänen ja miehillä ei tarvi olla mitään ressiä tälläsistä.

    • tsemppiä!

      ^ ylempi tyttö! voi mulla just sama paitti oon sua 3 vuotta vanhempi:P uv on petollinene. onks sul ollu mtn vaikutuksii sillä jälkiehkäsy pillerillä? niinku vuotoa tms?

      • sekopää

        joo tää on vähä että ei ite vieläkää meinaa tajuta mitä on tapahtunu:D niii on ! ja noku ei oo tapahtunu vielä ainakaaa mittään että pahinta tässä on tää epätietosuuus.. saa vielä ooottaa menkkoja ja kattoa mitenkäy ja vielä että voiko ne viivästyä pillerinki takia että ei kuulemmma sais heti säikähtää..:s mut sit varmaan joutuu varmistaa testillä ;o meinaa iskeä pieni paniikki välillä


    • apuva

      sitä oon vielä miettiny että kun maanantaina sen otin ja ny onjo lauantai ei oo tullu minkää näköstä epämäärästä tiputtelu vuotoakaan kun moni on sanonu että niille on tullu ja tässä pitää vaa oottaa ja ootta menkkoja ja kattoa onko ne myöhässä mite . toisella osapuolellaki on kauhea ressi tästä ja on että ei ikää olis halunnu että tää pitää hoitaa nii monimutkasen kautta tai mulle mitään pahaa se tässä mietityttää että tietääkö kukaa että jos joutuu aborttiin tyytyä nii onko lääkäreillä vaitiolovelvollisuus jos on jo 15 että asian vois käydä hoitamassa ihan vaan me kahenkesken ? ku ei mielellää porukoita tälläsistä ressais . muutenki ahistavaa tälänen epätietosuus.

      • ei kannata

        harrastella niitä aikuisten leikkejä ennenkun on valmis kantaan vastuun mahdollisista seurauksista. Ei asioita noin vaan "hoideta", aborttihan on lapsen koko ihmiselämän riistämistä!! Ei mikään ihan rutiini pikku juttu, usein siitä jää mieleen elinikäiset arvet, eikä siihen ole mikään pakko "tyytyä"..


    • sekopää

      tuskin tässä ollaan ainoita jotka näin tekee ja se on ihan normaalia ja onneks sentää vastuun tässä osaa ottaa molemmat osapuolet ettei jätetä tälläsissä yksin.mieluummin tyydyn siihen kun johonki raskautee tässä vaiheessa. se on mun mielipide että saatta olla iha mitä mieltä tykkäättä . ymmäräkköhän ihan että vahinkoja voi käydä ja jos vaikka kumi menee rikki nii eiköhän se raskaus olis sillon ei toivottu ,ei sitä kumia huvikseen käytetä...mutta mitä tästä kiistelemää kaikilla on omat mielipiteet eikä ihmisen piä varsinkaa luopua seksistä. asiahan tässä hoituu jokatapauksessa vaikka ehkä monen mutkan kautta että vaikka sitten silllä abortilla

    • eimaailmatähänlopu

      Tee raskaustesti parin viikon päästä yhdynnästä vaikka menkat alkaisivatkin normaalisti. Ylimääräistä vuotoa ei kaikille tule :) muista myös että myös stressaaminen siirtää usein menkkoja!

      Eli.. alkoi menkat tai ei tee silti testi! toisillehan menkat tulee myös raskauden aikana osittain.

      Voit myös yrittää laskeskella onko sinulla mahdollisesti tuolloin ollut ovulaatio vai pelkäätkö sitä vain että kortsu jäi välistä? Muista myös tautien mahdollisuus.

      Toivotaan parasta :)

    • jooomoro

      itelläki kortsu meni poitsun kaa rikki ja eikuin pillerin ostoon! nyt on tullu sitä välivuotoa! onkoha muute mahotonta olla raskaana jos pillerin oireita on tullu ja harrastimme muutenkin seksiä päivä menkkojeni jälkeen :)?? luulisi että on mahdotonta kun vielä pilleriki on otettu

    • hmmm.

      No ovulaatiohan voi tapahtua missävälissä kiertoa vain vaikka yleensä puolessa välissä. Suosittelisin kuitenkin testin tekoa muutaman viikon päästä. Ei tarvitse sitten miettiä :)

    • huhuhuh

      kiiitti neuvosta ! joo tässä vielä pitää odotella ja mullekkin tuli noita välivuotoja tässä,ja tuon stressin laita... pahaku seki vaikuttaa mulla oo muuta ollutkaa ku stressiä tän takia kans vaikka maailmatähä kaaju ku ei oo mikää hengevakava juttu mutta on kyllä sellane vaihe että kaikki vaa alkanu romahtaa päälle ja sit pitäs vielä tsempata kouluuu ku seki alko. eikai tässä auta ku sitten tehä testi ja toivoa parasta !

    • Help_94

      otin pillerin vasta noin 40h seksin jälkeen..koska en saanut rahaa heti kokoon..menkat tulivat n. viikon myöhässä ja olivat vain 2pv !! tein testin mutta negatiivista näytti..olen myös ollut laihutus kuurlla eikä paino ole pudonnut mihinkään 2viikossa..olenkohan raskaana..apua

    • aw4erkjdgs

      tämä tapahtui la-su välisenä yönä, tammikuun alussa. otin pillerin vasta maanantaina, n.17h tapahtuneesta. ei tullut mitään oireita/vuotoja, ja kuukautiset alkoivat ajallaan. tänään, 3.vkoa pillerin oton jälkeen, tuli muutama pisara. kannattaako silti tehdä testi, vai? muita raskauteen liittyviä oireita (pahaa-oloa, painonnousua, rintojen kipeytymistä, huimausta) ei ole. :) kiitos avusta!!

    • kdkadkdakdkdada

      Syön e-pillereitä, ja kuudennen pillerin otin 13tuntia myöhässä normaali ottoajasta. (12h on se aika jolloin pitäs viim ottaa, jottei tarttis käyttää lisäehk.) Unohdin siis pillerin keskiviikkona ottaa ajallaan, meni n.12-13h ennenku muistin ottaa.. olin tiistaina yhdynnässä.Soitin sit lääkäriin ja sieltä käskettiin vaan syödä normaalisti pilleriliuska loppuun ja käyttää lisäehkäisyä viikon ajan. Kysyin kannattaako ottaa je-pilleri, ja sanottiin että jos haluan maximoida ehkäisyn niin ottaa. Söin sit je-pillerin, ja käytin viikonajan kortsua e-pillereiden lisänä. Ei oo ollut mitään oireita, ens viikolla pitäis menkatkin alkaa. Uskon että voin olla huoletta koska en ottanut pilleriä kuin tunnin maximi ajasta myöhässä, ja söin lisäksi vielä sen je-pillerinkin ja käytin lisäehkäisyä. Vai mitä olette mieltä?

      • 82838323993

        ....niin ja vielä se että söin sen je-pillerin n. 30h yhdynnän jälkeen.
        tiistaina siis olin yhdynnässä ja sen päivän iltana söin myös e-pillerin,
        keskiviikko iltana unohdin ottaa ja torstai aamuna muistin syödä sen, ja aikaa siis kului se n.12-13h.


    • DoneItOnce

      Haluan kertoa omani, kokemukseni koska kuten moni muu täällä niin luin näitä kertomuksia ja mitä enemmän luin sitä enemmän ahdistukseni lisääntyi. Eli välillä tämmöinen suht positiivinenkin kokemus je-pillerin toimivuudesta.

      Jouduin ottamaan pillerin tuossa n. 3kk sitten koska harrastin (tyhmyyksissäni) seksiä ilman minkäänäköistä ehkäisyä vanhan säätöni kanssa. Poika vaan totesi että haet sitten huomenna pillerin. Ja tyhmä minä tietysti ajattelin että Ok. Seuraavana päivä karu herätys todellisuuteen tuli kun luin netistä että tämä lähes 100% varmana pitämäni tarunhohtoinen jälkiehkäisypilleri onki vain 85% varma. Paniikki iski. Kävin jo mielessäni läpi vaihtoehdon abortista ja pelkäsin pillerin sivuoireita. Olin jo melkein valmiiksi varaamassa aikaa operaatioon koska olin niin varma että olen raskaana. Otin pillerin (6-8h yhdynnän jälk) ja aloin tuntemaan ties mitä "kohta varmaan alkaa oksettamaan" fiiliksiä vain koska olin netistä lukenut että niin monille käy.

      2pvää pillerin otosta meni hyvin enkä oikeen kärsinyt mistää fyysisistä sivuoireista. Ainut mitä huomasin niin hermoni olivat yllättävän kireällä, liekö hormooneista vai mistä, mutta olisin voinut motata jokaista vastaantulijaa viikon ajan:D sitten alkoi se piinaava kuukautisten odottelu. Ne alkoiva parin pvän viiveellä ja erittäin niukkana. Kokp vuoto viikon ajan oli suht niukkaa. Pelko heräsi taas. Tein 2 raskaustestiä ja molemmat näytti negatiivistä. Eikä muitakaan raskausoireita ole ilmaantunut. Nyt 2.kuukautiset alkoivat ajallaan mutta vieläkin vähän niukempana kuin normaalisti (eikait ihme hormoonien takia). Ilmeisesti pilleri voi vaikuttaa pidemmänkin ajan kuukautisiin, great!

      No raskaana ei olla onneksi, mutta silti haluaisin että tietoä tästä je-pilleristä menisi mediaan. Tuntuu kuitenkin että nykyään moni tyttö pitää sitä tosi varmana kikkana vaikka tosi asia on aivan toista. Itselläkin on jo ikää mittarissa enkä ikinä ollut kuullutkaan että tässä on näinkin suuret riskit tulla silti raskaaksi. Uskonkin että minun onni ei ollut niinkää pilleri vaan yhdynnänajankohta joka osui suht hedelmättömälle ajalle. SEn takia tuo Kuparikierukka onkin ehdoton valinta, mihin turvaudun jos tähän tilanteeseen vielä ajaudun. Mutta toivottavasti tästä on nyt kantapään kautta opittu!!!

    • jonpas

      Itse otin ekan je-pillerin noin yli kaksi viikkoa sitten. No nyt ostin tossa viikonloppuna toisen. (emme käyttäneet kortsua). Sain apteekissa kuulla, ettei kyseistä pilleriä suositella kuin kaksi kertaa korkeintaan vuodessa! Ja otin ne vielä ihan lähiaikoina molemmat.
      En kummallakaan kerralla oksennellut, eikä tullut sivuvaikutuksia. Menkat tuli, mutta todella vähän! Nyt pitäisi tällä viikolla alkaa (yleensä aina myöhässä..) ja toivon etten ole raskaana! Apteekissa sanottiin että siihen pilleriin voi luottaa, mutta kolmen viikon kuluttua kannattaisi ostaa raskaustesti, jos eivät menkat ala.
      Voinko siis olla raskaana siltikin?? Eivätkö ne välttämättä auttanutkaan? Poikaystäväni ei halua käyttää kortsua, enkä ole ehtinyt aloittamaan e-pillereitäkään..Joten pitää tässä vaan toivoa,että menkat alkaa... Voiko olla raskaana, jos menkat alkaisikin? Mistä huomaa jos on raskaana? Voiko olla varma ettei ole raskaana?
      Pilleri kyllä varmaan pisti kuukautiskierron sekaisin, joten en ihmettele sitä kun menkat oli niin niukat.

      • Dara

        Jälkiehkäisy on sen verran suuri hormonipläjäys naisen keholle, että siksi sitä ei saisi käyttää säännöllisesti. Se ei saa olla ensisijainen ja ainoa ehkäisykeino.

        >>Jälkiehkäisytabletin teho perustuu keltarauhashormoniin kuten minipillerienkin, mutta näihin verrattuna _50 kertaa normaalia päiväannosta suurempana annoksena_. Yhdistelmäehkäisypillereiden keltarauhashormonimäärän jälkiehkäisytablettien annos ylittää 10-kertaisesti.>>

        http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=5182063

        Se ei myöskään ole edes niin hyvin toimiva kuin mitä esim. e-pillerit ovat. Jälkiehkäisyn teho riippuu paljon siitä, miten nopeasti yhdynnästä se on otettu.

        >>Jälkiehkäisypilleri tulee ottaa mahdollisimman pian yhdynnän jälkeen. Mitä nopeammin lääkkeen ottaa, sitä parempi ehkäisyteho sillä on. Jälkiehkäisypilleri ei koskaan vastaa ehkäisyteholtaan oikein käytettyä kondomia tai säännöllistä hormonaalista ehkäisyä, kuten e-pillereitä.>>

        http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/ehkaisy/raskaudenehkaisy/ehkaisynpettaminen/

        Toivotaan, ettet ole raskaana, mutta älä jatka enää samalla tyylillä. kanna ehkäisyvastuusi ja älä suostu seksiin ilman oikeaa raskauden ehkäisyä. Seksielämään kuuluu aina vastuu, ja yksi tällainen vastuu on ehkäisyvastuusta huolehtiminen, sano se asia itsellesi ja sano se myöskin poikakaverillesi. Ja muista se, että sinä olet se, joka kärsii ehkäisemättömyyden mahdolliset seuraukset, sinun kroppaasi ne koettelevat, joten suojele itseäsi ja sano sille poikakaverillesi, että kortsua kehiin tai sitten olkoon ilman. Muista, että kun aloitat e-pillerit, lue pillereiden käyttöohjeet huolella ennenkuin aloitat ja toimi niiden mukaisesti.

        Täältä lisätietoja ehkäisystä, pistä ehkäisyasiasi kuntoon nyt heti!

        http://www.ehkaisynetti.fi/scripts/en/2pillerit/index.php


    • djfh jhfjsdhjvhd

      Sanokaa mulle, että on äärimmäisen epätodennäköistä tulla raskaaksi, pliis... Kondomi hajosi, mutta mies ei lauennut sisään, kuukautiset olisvat päällä (neljäs vuotopäivä), (kierto noin 28 vrk), ja 11 tunnin sissän otettu jäkiehkäisy. Pari päivää pillerin oton jälkeen alkoi juilia alavatsalla ja on vähän öklö olo. Just semmoisia mahtavia raskausoireiden oloisia oireita. Mutta ei kai raskausoireet voi alkaa kaksi päivää yhdynnästä?

    • tosiutelias78

      Olen ottannut pilleria ovulaatiopäivänä ,noin yksi viikkoa sitten.mull alkoi vuotoa noi 3päivää pillerin ottamisesta(vähemmä kuin normaalit kuukautiset).olen aika herkä ja välillä tuntuu masentuneelta.toivon että palaudun normaali minänä.raskaana silti?

    • tylleröinen

      Juu elikkäs harrastettiin poikaystävän kanssa seksiä (kondomi käytössä). Mä olin päällä ja kun nousin pois unohdettiin pitää kortsusta kiinni ja se jäi sisääni (reuna jäi n. 1-2 senttiä ulos). Nappasin sen heti pois ja parin tunnin päästä hain Norlevo-merkkisen jälkiehkäisypillerin. Kuukautiseni ovat ERITTÄIN epäsäännölliset, väli on yleensä n.2-4 kuukautta. Edelliset menkkani alkoivat 25. toukokuuta (nyt siis heinäkuun alku)
      En siis ole varma menikö spermaa sisälleni, mutta varmuuden vuoksi otin pillerin. Vaikuttaako kiertoni harvuus tehoon?
      Olen siinä elämäntilanteessa, että jos ei je-pilleri toimi, niin abortti heti.

    • hysteeriharhaluuloja

      "Olen siinä elämäntilanteessa, että jos ei je-pilleri toimi, niin abortti heti. "

      Jospa sitten lopetat sen holtittoman haarojes levittelyn siihen paikkaan kun ei vastuun kantaminenkaan kiinnosta. Tappaminen kun sitä ole.

      • gxjdg

        Vastuunkantoa on juurikin se, että käytetään ehkäisyä ja jos ehkäisy pettää, tehdään viimekädessä vaikka abortti. Vastuutonta olisi jatkaa raskautta, jos ei lasta halua. Kenenkään ei tarvitse hillitä seksuaalisuuttaan vain teidän aborttimoralistien takia. Tai hedelmättömien katkerikkojen takia.


      • minniemouse77

        No mutta eikös juuri ole vastuulista toimintaa jos käyttää ehkäisyä ja vielä jälkiehkäisyäkin ettei raskaus vain pääsisi alkamaan? En usko että kenellekään abortti on helppo juttu vaikka se ainoa vaihtoehto olisikin. Vahinkoja kuitenkin aina sattuu.

        Sinulle tylleröinen: älä välitä näiden dissaajien kommenteista! Olen itsekin joutunut miettimään aborttia kun jälkiehkäisyn toiminnasta ei oltu vielä varmoja. Kuitenkin se toimi, joten sitä ei jouduttu tekemään. Mielestäni osoitat suurta vastuullisuutta tässä tilanteessa. Ja muista: SINÄ olet nyt se tärkeämpi, ei se (mahdollinen) sikiö. Lapsia syntyy maailmaan aina, ja jokainen päättäköön itse milloin oman vanhemmuuden vuoro on. Enkeleitä elämääsi


      • kuka määrittää

        että lapsensa dissaavan kermapyllyprinsessan omanapaset hinkuamiset on tärkeempiä kun toisen ihmisen koko vuosikymmenten ELÄMÄ????

        "Enkeleitä elämääsi


    • turha kiillotella

      sitä puhkiruosteista sädekehää. Toisten huvikseen tappaminen ei ole missään muodossa muuta kun surkean pelkurimaista vastuun pakoilua ja siitä luikertelua!!
      Kenenkään ei tartte hillitä sananvapaita mielipiteitään ja totuuksien kertomista teidän verenhimoisten lapsivihaajien takia. Tai mukavuusmurhilla itsensä traumatisoineiden katkerikkojen takia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe