PSn Jäsenäänestys: Jenni Vilen Iitistä ehdokkaaksi?

jari.pilli

Avoimen demokratian kannattaja ilman että käy omien kimppuun. On joutunut muiden puolueiden kritiikin kohteeksi joskus kertoessaan miten asia on, mutta jos totuuksia puhuu, niin sanonpa vain, että niin joutui Soinikin kertoessaan EU-asioista avoimesti. Ei ole mikään seinätapettipoliitikko. Ja varsinkin nyt kun opiskelijoiden keskuudessa PS on yllättävässäkin suosiossa ja SDPn asema naisten puolueena on rapistumassa, niin tarvitaan nuoria koulutettuja naisia (Jennillä on ammattikorkeakoulututkinto matkailupuolelta) joilla on selkeitä omia mielipiteitä asioista ja ennen kaikkea loogista älyä ajatella asioita itsekin, eikä olla vain muiden käskytettävänä.

Pelkkänä äijäpuolueena ei pitkälle pärjätä. Täytyy saada näkemyksiä opiskelija-asioihin, osa-aikatyön ongelmiin ja pieniin palkkoihin ja joka ymmärtää sitä pientuloisten arkea ihan omastakin kokemuspohjasta. Itse uskon että Jennille löytyisi sellainen äänestäjäkunta, joka ei kilpaile suoraan toisten omien ehdokkaiden äänistä. Meidän tulee löytää ehdokaslajitelma, josta löytyy äänestettävä ihan jokaiselle joka puolueen arvoja kannattaa.

http://jennivilen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/kayttaja/jennivilen

20

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja itse en ihan kevein perustein ala ketään kannattamaan. "Haastattelin" Jenniä eri asioista melkein kuusi tuntia saadakseni selvilleni sitä arvopohjaa, joka naisella on. Jenni on erittäin luonnollisen oloinen nainen ja hienosti pelasti haastattelijaakin, kun jäin miettimään asioita. :D Tosin ei haitannu mua se hiljaisuus yhtään, koska miettiäkin pitää, mutta se ei ole yhtään pois Jennin tilanteenlukutajusta. :) Aika menee nopeaan hyvässä seurassa ja asioita perustellen kantilta jos toiseltakin. Eikä mitään ihan mitättömiä asioita, vaan suuriakin sellaisia. Ilmastonmuutos, terveydenhuollon resurssipula, äänestysprosentin alhaisuus, että miten siihen saataisiin muutosta, työllisyydestä sekä työttömyydestä, kunnallispalvelujen saatavuudesta ja valtionosuuksista, puolueen äänestäjien koostumuksesta (verta ja lihaa :D) ja monesta muusta asiasta.

      Onhan nuorella naisella paljon opittavaakin, mutta perusteet on varmasti jo perillä Iitin kunnanvaltuutetulla ja Pohjoiskymen PerusNuorten pj:lla. Olennaisinta on kuitenkin arvopohja ja moraali ja nainen pyrkii oikeudenmukaisuuteen sekä rehellisyyteen. Ei ole takinkääntäjä tuuliviiri, jollei perustellut tiedossa olevat faktat muutu olennaisesti. Progressiivisen verotuksen kannattaja ja reuna-alueiden palveluiden puolustaja.

      • Emmi fani

        Kotkalainen Emmi on mukavampi


      • Emmi fani kirjoitti:

        Kotkalainen Emmi on mukavampi

        Tunnetko Emmin? Minkälaisia asioita hän kannattaa?


      • Haminalain
        jari.pilli kirjoitti:

        Tunnetko Emmin? Minkälaisia asioita hän kannattaa?

        Rehtiyttä ja suorapuheisuutta. Pärjää miesten ja kaikkien kaupunginvaltuutettujen kanssa. Ei narise turhasta. Auttaa vanhuksia.


      • Haminalain kirjoitti:

        Rehtiyttä ja suorapuheisuutta. Pärjää miesten ja kaikkien kaupunginvaltuutettujen kanssa. Ei narise turhasta. Auttaa vanhuksia.

        Kuulostaa ihan hyvälle. Entäs kannattaako lähipalveluiden säilyttämistä reuna-alueilla tai progressiivista verokantaa?


      • EM-
        jari.pilli kirjoitti:

        Kuulostaa ihan hyvälle. Entäs kannattaako lähipalveluiden säilyttämistä reuna-alueilla tai progressiivista verokantaa?

        Emmi on sosiaalipolitiikan vahva osaaja ja työskentelee kaikkein pahimpien ongelmanuorien parissa, ehkä sen takia pärjää myös miesvaltaisessa äijäporukassa.

        Emmin aatemaailma suuntautuu ehkä juuri nimenomaan lähipalveluiden säilyttämiseen ja siihen, että ongelmat hoidettaisiin jo ennalta ennen kun ne tulevat jumalattoman kalliiksi.


      • EM- kirjoitti:

        Emmi on sosiaalipolitiikan vahva osaaja ja työskentelee kaikkein pahimpien ongelmanuorien parissa, ehkä sen takia pärjää myös miesvaltaisessa äijäporukassa.

        Emmin aatemaailma suuntautuu ehkä juuri nimenomaan lähipalveluiden säilyttämiseen ja siihen, että ongelmat hoidettaisiin jo ennalta ennen kun ne tulevat jumalattoman kalliiksi.

        Sen verran olin tuossa Emmiin yhteyksissä, että ihan mukavalta ainaki vaikuttais.


    • eerola - newer again

      minä äänestäisin peppi pitkätossun apinaa josse vaan muuttas mielensä ja lähtis mukaan kisaan

      • Oliko petyitkö Eerolan aatekantaan vai toimintaan vai mihin? Juuri noita pettymyksiä en haluaisi. Eerola on hyvä ehdokas henkilöille jotka hänen arvojaan kannattaa, muttei Eerolakaan ole vaihtoehto kaikille. Ei vaikka olisi samasta kylästä.

        Siksi koitan tuoda vaihtoehtoja esille niillä arvoilla joita he itse omaavat. Ja tietenkin sellaisia ehdokkaita, joiden arvoja voisin itse kannattaa. Populismin alkuperäinen tarkoitus on tuoda vaihtoehdot esille sellaisena kuin ne on ja niistä sit kansa valitsee. Populismi on kirjattu arvomaailmaamme keskeisenä arvona. Siihen pyrimme.

        Jos kuitenkaan ei millään löydy PerusSuomalaisista vaihtoehtoa, niin toivoisin että kuitenkin yrittäisit vielä löytää vaikka jonkun muun puolueen listoilta sit jonkun vaihtoehdon. Sekin on kannanotto jos äänestää jotain kaikista pienintä puoluetta, mutta jos jättää äänestämättä niin se on luovuttamisen merkki.


      • ee kuspä
        jari.pilli kirjoitti:

        Oliko petyitkö Eerolan aatekantaan vai toimintaan vai mihin? Juuri noita pettymyksiä en haluaisi. Eerola on hyvä ehdokas henkilöille jotka hänen arvojaan kannattaa, muttei Eerolakaan ole vaihtoehto kaikille. Ei vaikka olisi samasta kylästä.

        Siksi koitan tuoda vaihtoehtoja esille niillä arvoilla joita he itse omaavat. Ja tietenkin sellaisia ehdokkaita, joiden arvoja voisin itse kannattaa. Populismin alkuperäinen tarkoitus on tuoda vaihtoehdot esille sellaisena kuin ne on ja niistä sit kansa valitsee. Populismi on kirjattu arvomaailmaamme keskeisenä arvona. Siihen pyrimme.

        Jos kuitenkaan ei millään löydy PerusSuomalaisista vaihtoehtoa, niin toivoisin että kuitenkin yrittäisit vielä löytää vaikka jonkun muun puolueen listoilta sit jonkun vaihtoehdon. Sekin on kannanotto jos äänestää jotain kaikista pienintä puoluetta, mutta jos jättää äänestämättä niin se on luovuttamisen merkki.

        mut muuttaaks se pepin apina mieltänsä ?


      • ee kuspä kirjoitti:

        mut muuttaaks se pepin apina mieltänsä ?

        Joskushan on perusteltuakin muuttaa mieltään, jos olosuhteet tai tiedossa oleva tieto muuttuu tai jos saa uutta tietoa joka muuttaa asioita. Mutta se että kääntääkö joku tittelipaikka takin, niin sepä se. PSltä on näyttöä jo siitä, ettei edes ministerin jakkarat ole sanojen syömisen peruste. Ja sanoipa Jennikin, ettei voi tärkeimpiä aatteitaan vastaan äänestää. Haluaa kuulemma nukkua yönsä ja jos kovastikin sanansa syö, niin kyllä se yöunet vie.

        Politiikka tosin on sellaistakin, että joskus on pakko tehdä "paketteja". Joustaa jossain asiassa ja siten saa toisen asian läpi. Silloin kysytään sitä, että millainen se arvopohja ja moraali ihmisellä on. Mistä leikkaa ekana ja mistä ei. Asiathan voi tosiaan muuttua, mutta jos on moraali ja arvopohja äänestäjän kanssa samalla viivalla, niin silloin edustaja tekee parhaat mahdolliset päätökset tilanteen muuttuessakin.


      • lolololol
        jari.pilli kirjoitti:

        Joskushan on perusteltuakin muuttaa mieltään, jos olosuhteet tai tiedossa oleva tieto muuttuu tai jos saa uutta tietoa joka muuttaa asioita. Mutta se että kääntääkö joku tittelipaikka takin, niin sepä se. PSltä on näyttöä jo siitä, ettei edes ministerin jakkarat ole sanojen syömisen peruste. Ja sanoipa Jennikin, ettei voi tärkeimpiä aatteitaan vastaan äänestää. Haluaa kuulemma nukkua yönsä ja jos kovastikin sanansa syö, niin kyllä se yöunet vie.

        Politiikka tosin on sellaistakin, että joskus on pakko tehdä "paketteja". Joustaa jossain asiassa ja siten saa toisen asian läpi. Silloin kysytään sitä, että millainen se arvopohja ja moraali ihmisellä on. Mistä leikkaa ekana ja mistä ei. Asiathan voi tosiaan muuttua, mutta jos on moraali ja arvopohja äänestäjän kanssa samalla viivalla, niin silloin edustaja tekee parhaat mahdolliset päätökset tilanteen muuttuessakin.

        mut oottekste siellä kouvolassa yrittäneet puhuu sille että ehtiihä sinne eläkkeelle myöhemi vai onksse päätös nyt iha kiveen hakattu


      • lolololol kirjoitti:

        mut oottekste siellä kouvolassa yrittäneet puhuu sille että ehtiihä sinne eläkkeelle myöhemi vai onksse päätös nyt iha kiveen hakattu

        Mistä eläkkeestä puhut ja kelle pitäis puhuu? Kansanedustajat ei nykyään enää saa kahden kauden jälkeen takuueläkettä, jos sitä tarkoitat. Kyllä Jenni on pyrkimässä nyt jo ehdokkaaksi, mutta on varautunut siihen ettei vielä pääsisikään ja sitten tähtää seuraaviin eduskuntavaaleihin. Kun kuitenkin puhutaan näistä vaaleista ja pyrkimyksenä on saada kannatusta laajemmaksi eikä vain taisteltais siitä keille ne äijä-äänet jakautuu, niin itse toivoisin että niitä vaihtoehtoisia ääniä olisi nyt jo keräämässä erottuvia persoonia.


      • pepitkö lukemattako
        jari.pilli kirjoitti:

        Mistä eläkkeestä puhut ja kelle pitäis puhuu? Kansanedustajat ei nykyään enää saa kahden kauden jälkeen takuueläkettä, jos sitä tarkoitat. Kyllä Jenni on pyrkimässä nyt jo ehdokkaaksi, mutta on varautunut siihen ettei vielä pääsisikään ja sitten tähtää seuraaviin eduskuntavaaleihin. Kun kuitenkin puhutaan näistä vaaleista ja pyrkimyksenä on saada kannatusta laajemmaksi eikä vain taisteltais siitä keille ne äijä-äänet jakautuu, niin itse toivoisin että niitä vaihtoehtoisia ääniä olisi nyt jo keräämässä erottuvia persoonia.

        kun toi eerola nyt sitten osottautui pazkaks niin ajattelin että seuraavissa vaaleissa toi herra tossavainen voisi olla hyvä vaihtoehto mulle , mutku se ainaskin jossain vaiheessa uhoili jättävänsä koko kisan ja siirtyvänsä eläkeukoksi . sitä minä tarkoitin että jos kehoittaisitte vielä miettiin kun ei oo ollukkaan vielä kun yhen kauden


      • pepitkö lukemattako kirjoitti:

        kun toi eerola nyt sitten osottautui pazkaks niin ajattelin että seuraavissa vaaleissa toi herra tossavainen voisi olla hyvä vaihtoehto mulle , mutku se ainaskin jossain vaiheessa uhoili jättävänsä koko kisan ja siirtyvänsä eläkeukoksi . sitä minä tarkoitin että jos kehoittaisitte vielä miettiin kun ei oo ollukkaan vielä kun yhen kauden

        Heh, emmä muistanu ollenkaa sen nimee eikä sitä kautta joo sytyttäny toi nimi. Aattelin vain että poliitikkoja kuvasit jotenkin... Noh, jätetään sanomatta. ;) Mutta joo, kenenkään sivuun jäämiseen ei oikein voi puuttua. Jokaisen oma päätös. Kyllähän se käsittääkseni on aika raskastakin se eduskuntatyö ja paljon reissupäiviä ja poissa kotoa. Kyl se täytyy itestä lähtee se halu siihen vaikuttamiseen että jaksaa puurtaa sit siellä paikallakin. Ja joo, niin joo jossain kohdin Tossavainen sanoi että tää riitti eduskuntatyötä. Eihän sitä tiedä jos saakin virtaa ja huomaa ettei nää kylmät kesät sittekää houkuta, mut tällehän tämä näyttää. Kukahan sit olis samanlaisilla arvoilla kuin Tossavainen... Hmm... Harri Ahonen? No kunhan listat valmistuu ja vaalit lähestyy niin eiköhän sit paremmin ala tulee henkilöitä esille teeseineen.


    • TLepikkö

      Juu, nyt on Jari vähän eksynyt. Iitti-palsta on tossa alempana, persupalsta vielä kauempana. Kiinnostaa helvetisti joku persujen äänestys :D

      • Niin tuota... Kyseinen äänestys ei tietenkään koske kaikkia teidän alueella. Mutta osaa kyllä. Ja Iittiläinen on niin ikään ehdolla myös teidän alueella. Ei kyllä enää kauaa kyseinen äänestys kestä, vain tän viikkoo. Pahoittelut häiriöstä.


      • Suomenmieli

        Niin näkyy kiinnostavan!


    • Sulo Helin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe