Yliarvostetuimmat bändit

Raia Pentikäinen

Lyhyesti:
Hurriganes. Junttaamista aivokääpiöille mölinäsanoituksilla.
Kingston Wall. Pas kaa mukataiteellista häröilyä ja liian pitkiä biisejä.
Yö. Oksettavaa humpparipulia ja ranteet-auki patetiaa. Vain idiooteille.

35

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pluto ms dive

      olen kanssasi samaa mieltä-


      miksei mozart ja stravinsky uppoa ? no sekun vaatii ajattelukykyä ja hahmottamiskykyä.

      • Luulevat ihmiset

        No koska mozart ja stravinsky on viihteellistä paskaa. Korvat vuotaa jo ensimmäisellä osiolla ja kyllä se bachin urkumusiikki on parasta. Hurriganes toimii ihan prkeleen hyvin. Ei niillä sanoituksilla ole merkitystä.


    • MrJuha82

      HIM
      Nightwish
      Hurriganes
      Hanoi rocks

      Olen kanssanne samaa mieltä ja mm tää vika postaaja on NERO sanoen näin; Mozart mm vaatii hahmottamiskykyä ymmärtääkseen sitä musiikkia.

      Ite kuuntelen älykkörokkia ja collegerockia tyyliin Kauko Röyhkä, Wigwam, Pekka Pohjola, CMX, YUP, Jarkko Martikainen ja esim Zen Cafe ja joku taiteellisempi M.A.Nummisen musa kuten hänen klassiset teokset.

      En tarkoita, että nää kaikki ois yhtä älykkäitä kuin Mozart, en tietenkään, mut neki parempia vaihtoehtoja kuin esim HIM, hurriganes tai Hanoi.

    • MrJuha82

      "vain idiooteille Yön musa"
      Ootko ihan tosissasi?
      Kuunteleppa koko tuotanto!
      Ei Yö ole tunnettu älykkäästä lyriikasta, mut he on saaneet biiseihinsä ahdattua paljon tunnelmaa, melodiaa ja tarttuvia, mielenkiintoisia melodioita.

      Sääli vain, että Olli Lindholm ei osaa laulaa(yleensä ei osaa laulaa).

      Muuten sydämellinen mies, tunteikas,mutta pirun hankala luonne.
      Oon kuullut näin.

    • Liisukka 788

      Ihmettelen myös YÖn suosiota. Melankolinen ranteen sahaus/köyden rasvaus-meininki ei iske, vain ahdistaa. Välttelen kuuntelemasta. Kotomaisista esim.Dingolla ja Popedalla on positiivinen meininki, jota arvostan.

    • fhzdtik

      En sano, että Bruce Springsteen, koska bändihän on oikeasti aivan loistava. Paha vaan, että esittämänsä musiikki on joutavaa ja mitäänsanomatonta americanaa.

    • heart ontö street

      Brucea on coveroinut hienosti esim. Manfred Mann's Earth Band :

      " blinded by the light" , usan listaykkönen 1977 tammikuussa muistaakseni
      ja spirits in the night menestyi myös hyvin.

      1980 Chance levyllä oleva FOR YOU on monelle se kappale jonkamyötä on huomannut MMEB;n monipuolisen ja rikkaan musa maailman.
      livenä mmeb on esittänyt ainakin dancing in the darkia.

      Dylan versiot on sitten jo oma lukunsa, tunnetuin Father of Day Father of night.

      omat suosikki levyt nykyisin.
      WATCH
      ANGEL STATION
      NIGHTINGALES AND BOMBERS
      SOLAR FIRE
      GOOD EARTH.

      TYLSIMMÄT:
      MESSIN
      CRIMINAL TANGO .

      nämäkin hakkaa 6 - 0 proge levyn ----- YES :Open your Eyes .

    • ei uskoisi

      U2 ja Rollarit. U2:n musiikissa ei tapahdu sitäkään vähää, mitä Rollarien rytkeissä. Nuottikorvattomat uskovaiset täyttävät silti stadionit.

    • jhmh6ujm890å

      niin joo uksovaiset ne kuunteleekin rollareita :) . no ei takuulla

    • laumasielut

      Rokkikonsertilla, puoluekokouksella ja herätyskokouksella ei ole henkisesti mitään eroa. ihminen on toivoton laumasielu, joka on houkuteltavissa mihin tahansa.

    • en tykkää

      En ole ikinä ymmärtänyt näiden suurta suosiota: Nirvana, U2, Metallica, Him.

      • tykkään mie

        Mielestäni eniten merkitsee musiikissa melodia, sen jälkeen sanoitus ja kokonaisuus. Jos melodia iskee, sen voisi pyöräyttää kaikille musiikkityyleille. Nirvana ei ehkä ollut kaikista monimutkaisinta musaa mutta sanoitukset oli tärkeitä. Myös bändien keulahahmon tulee olla karismaattinen ja hyvä ääninen.


    • 44555bnvc

      en minäkään, piste . kaikkein turhimpia .
      lisäisin vielä madonnan ja muutaman muun
      vaikkapa bon jovi

    • 5u88liughgf

      BÖC : surkea hitti dont fear the creeper. onneton kitara

      • YÖKS__

      • 222222x

    • oottepösilöjä

      Niin sun mielestä yliarvostetuimmat bändit, aika moni on varmaan eri mieltä.
      Pätee muihinkin tämän ketjun kirjoituksiin.

      Musiikki on pitkälle makuasia niiden sanoituksien ja sävelmien suhteen kuin myös musiikkityylin suhteen, puhutaan sitten klassisesta tai ns. nyky musiikista.

      On myös ajatuksen köyhyyttä niputtaa musiikin ja kuuntelijan älykkyys, hahmottelu- ja ajattelukyky pelkästään niihin kuulijoihin, jotka kuuntelevat klassista musiikkia.

      Mitä tulee klassiseen musiikkiin niin se on sen aikaista "viihdemusiikkia" tai sen aikaista "nykymusiikkia" ja monet sen ajan kuulijoista eivät tajunneet musiikista tai sen sisällöstä turkasen pihaustakaan vaan olivat kuuntelemassa sitä musiikkia pelkästään ns. seuran vuoksi, siihen aikaan kun oli kova sana kuulua mm. hovinväen ustäviin.

      Jokaisella on omat mielipiteet ja makutottumukset siitä mistä pitää. Musiikin suhteen ei kuitenkaan kannata lähteä sille tielle, että joku toinen musiikki olisi älykkäämpää jne. ja oikeastaan älykkyydellä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa sinänsä edes koska jokainen taiteilija tekee sitä mistä pitää eikä lähde musiikin teossa siitä mikä on älykästä.

      Jotkut kovasti arvostavat esim. Kauko Röykkää.. on älykäs kavari ja hyvää musaa, mä sanon, että täysin turha kaveri ainakin säveltämisen suhteen koska hänen musiikkinsa on täyttä sontaa ja sanoja mä en musiikissa yleensä edes kuuntele, joten täten Röykän painoarvo putoaa silmissäni kun sanat eivät merkitse.
      Tämä on sitten toki vain minun mielipide, mutta saa olla ihan mitä mieltä asiasta haluttaa.

      Lopuksi totemaus, että vaikka täällä kovasti niputetaan osa bändeistä ns. huonoiksi nin teistä ei kukaan ole elämässänne saanut musiikin alalla mitään aikaiseksi ja tämä väite ei ole tuulesta temmattu koska teistä tuskin kukaan on ns. muusikko. Muusikot kun tuskin täällä Suoli24.fi huutelevat eri artisteja huonoiksi.

      • MrJuha82omapäinen

        Mun mielestä musiikista voi keskustella, väitellä, että mikä on paras ja mikä huonoin.
        Ketkä ovat parhaita soittamaan jne?
        Ite osaan säveltää musiikkia, se on lahja mulla kuten humaanisuus on toinen lahjani(humanistiset arvoni).

        Röyhkä tekee älykästä musiikkia.
        YUP samoin, samoin CMX.
        Ne eroittaa yleensä niistä, jotka tekee vähemmän älykästä.
        Arvostan älykästä musaa ja se on mielestäni liian aliarvostettua Suomessa ja koko maailmalla.
        Se ei oo oikeastaan mikään mielipideasia, vaan FAKTA.
        Jotkut kuitenki musapiireissä arvostavat tosi paljon älykkäitä muusikoita/bändejä, kuten mm Rumba-lehti on äänestäny CMX;n maailman parhaaksi bändiksi ja Metallican yhdeksi maailman huonoimmiksi.
        He arvostavat myös Röyhkää ja YUP;ta!

        Emme siis oo yksin näijen mielipiteiden kanssa eli suoli24-keskustelijat, kuuluisan rumba-lehden sakki sekä soundin porukka ovat kanssamme samaa mieltä.

        Ja tää porukka soundissa ja rumbassa on muuten musiikillisesti hyvin koulutettua porukkaa.
        He kyllä tietävät!


      • MrJuha82jäärä

        Noh klassinen musahan on aina mielletty älykkäiden ihmisten musaksi.
        Sehän on ymmärrettävääki, ettei musikaalisesti tyhmemmät pysty semmosta kuuntelemaan.
        He valitsee helpompaa musaa.
        Itelle käy sekä vaikea että helpompi.
        Kuitenki arvostan sitä vaikeampaa musaa enemmän, mikä näkyy listoillani.


      • joopajoop
        MrJuha82jäärä kirjoitti:

        Noh klassinen musahan on aina mielletty älykkäiden ihmisten musaksi.
        Sehän on ymmärrettävääki, ettei musikaalisesti tyhmemmät pysty semmosta kuuntelemaan.
        He valitsee helpompaa musaa.
        Itelle käy sekä vaikea että helpompi.
        Kuitenki arvostan sitä vaikeampaa musaa enemmän, mikä näkyy listoillani.

        Niin tai siitä klassisesta musiikista on tehty"älykkäiden" musiikkia. Luultavasti samat kyseiset"älykkäät" yrittää pönkittää omaa paremmuuttaan, eli luoda ainakin itselleen pikkusen illuusion että olisivat parempia ihmisiä. Kaikkeahan tarvii yrittää jotta tuntisi itsensä paremmaksi.


      • MrJuha82omapäinen
        joopajoop kirjoitti:

        Niin tai siitä klassisesta musiikista on tehty"älykkäiden" musiikkia. Luultavasti samat kyseiset"älykkäät" yrittää pönkittää omaa paremmuuttaan, eli luoda ainakin itselleen pikkusen illuusion että olisivat parempia ihmisiä. Kaikkeahan tarvii yrittää jotta tuntisi itsensä paremmaksi.

        "ois parempia ihmisiä" huono argumentti.
        Kyse on älykkyydestä mikä ei ole sama asia kuin olla parempi ihminen.

        Valoja!


      • jooppajoop
        MrJuha82omapäinen kirjoitti:

        "ois parempia ihmisiä" huono argumentti.
        Kyse on älykkyydestä mikä ei ole sama asia kuin olla parempi ihminen.

        Valoja!

        Eihän ne olekaan parempia ihmisiä, vaan kuvittelevat olevansa;-) niinhän minä taisin sanoa. Eikä kesällä tarvi valoja, pimeenä ollaan...
        Tuohon seuraavaan kommenttiin voisi sanoa että en kyllä itsekään pidä kyseisestä musiikki tyylistä, joten ei tarvi kuunnella sitä. Joskus kuitenkin sanoilla on paljonkin merkitystä biiseissä, yhteinen kokonaisuus ratkaisee.


      • MrJuha82
        jooppajoop kirjoitti:

        Eihän ne olekaan parempia ihmisiä, vaan kuvittelevat olevansa;-) niinhän minä taisin sanoa. Eikä kesällä tarvi valoja, pimeenä ollaan...
        Tuohon seuraavaan kommenttiin voisi sanoa että en kyllä itsekään pidä kyseisestä musiikki tyylistä, joten ei tarvi kuunnella sitä. Joskus kuitenkin sanoilla on paljonkin merkitystä biiseissä, yhteinen kokonaisuus ratkaisee.

        Ymmärsin, ymmärsin, mutta ei kai ne niin ajattele, että olisivat parempia ihmisiä vai?
        Emmä ite ainakaan ajattele niin, jos mä omasta mielestäni oon lahjakas musiikissa, koska fanitan älykästä musiikkia niin ei se nouse mulla mitenkään hattuun.
        Minä vain satun ymmärtämään älykästä musiikkia, koska oon musikaalisesti älykäs.
        Kaikki eivät ole älykkäitä musikaalisesti.
        Miksi sen pitää olla niin vaikeaa??
        Eihän se välttämättä tarkoita, että semmoset kuvittelee olevansa muita parempia ja se on sitten niijen omaa tyhmyyttään, jos kuvittelevat olevansa parempia.

        Mielestäni se on itseasiassa aika FAKTA asia, että ne ihmiset jotka mm klassista, niin ovat ÄLYKKÄITÄ musikaalisesti.

        Eihän tästä pitäs kiistellä...
        muuten musa on makuasia, eli jokainen saa kuunnella sitä mistä ite tykkää.


      • jeppajepa
        MrJuha82 kirjoitti:

        Ymmärsin, ymmärsin, mutta ei kai ne niin ajattele, että olisivat parempia ihmisiä vai?
        Emmä ite ainakaan ajattele niin, jos mä omasta mielestäni oon lahjakas musiikissa, koska fanitan älykästä musiikkia niin ei se nouse mulla mitenkään hattuun.
        Minä vain satun ymmärtämään älykästä musiikkia, koska oon musikaalisesti älykäs.
        Kaikki eivät ole älykkäitä musikaalisesti.
        Miksi sen pitää olla niin vaikeaa??
        Eihän se välttämättä tarkoita, että semmoset kuvittelee olevansa muita parempia ja se on sitten niijen omaa tyhmyyttään, jos kuvittelevat olevansa parempia.

        Mielestäni se on itseasiassa aika FAKTA asia, että ne ihmiset jotka mm klassista, niin ovat ÄLYKKÄITÄ musikaalisesti.

        Eihän tästä pitäs kiistellä...
        muuten musa on makuasia, eli jokainen saa kuunnella sitä mistä ite tykkää.

        Okke;) Se on hyvä että olet oikeasti lahjakas musiikissa, ehkä on vain Itselläni huono kokemus klassista musiikkia"kuuntelevista" ja ihmisistä jotka haluavat vain päteä sillä. Itse olen silloin tällöin kuunnellut klassista mutta ei vain oikein istu mun mielen laatuun. Tarvii hakee hyllystä nuo pölyttyneet levyt:D . Sinällään menee musiikki kun musiikki, kunhan ei ole nykyistä rallatus suomi poppia, ei yksinkertaisesti pysty kuunteleen. Musiikin tarvii herättää ns.tunteita, kuulostaa niin kliseiseltä:D mutta totta.


    • pärri

      Kaikenlainen räppi tai muu, jossa pääpaino on sanoilla ei ole musiikkia!

    • ei jaksa

      Radiohead

    • pili pali poo

      Happoradio.
      Vertaa Happoradion sanoituksia vaikka johonkin CMX.ään..

    • Radiolla rääkätty

      Sukkahousu-hevirääkyjät.

    • Ilona Orkunhorkka

      Sun bändis, jolle annettiin liikaa pommisuojaa.

    • sohaisen pesää

      Pink Floyd , tekotaiteellista pilitystä ja suhinaa- ala arvoista hissi musaa.hippien ja narkkareiden matkamusaa.

      • kken kaikeaaa

        Tangerine Dream :

        narkkis hemmojen tekemää konemusaa ei tunnetta ei taitoja. avaruuspaskaa ja robotti rumpuja.


    • Kylmät kädet

      Siis se keulahahmohan on manne. Tosi pienet aivot ja käsittämättömän alkeellista "musiikkia", vaikka se hakkaa vain rumpuja. Mun veljenpoika, joka on 5 vuotias, hakkaa rumpuja taidokkaammin, kuin se litra-aivo.

      • Esson Veijo

        Cmx, tekotaiteellista paskaa! Yö,pelkkää paskaa! Pepe Willberg...no voi jumalauta mitä kuraa, etenkin Saimaa.


    • Kromatia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe