Lapin seurat

Mirjasisko

Minkäslaista sanaa on saarnattu näin alkuun?

100

866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samanlaista kuin ennenkin.

    • uuno lessu

      Siis vanhat läksyt ja pajon pullaa ja kahvia.

      -älä tee syntiä
      -kunnioita lapinmiehiä.
      -kirkko on kuollut usko
      kuorot suursynti

      • Mirjasisko

        Niin,ja nykyisin myösyhteinen rukous :-) . Kummallista :-)


      • teu,
        Mirjasisko kirjoitti:

        Niin,ja nykyisin myösyhteinen rukous :-) . Kummallista :-)

        Tuntuu kuin Jumalasta ei niin väliä olisi. Mutta itstietoisuus lisääntyy, minusta
        on sanottu , että kaiken laiset ihmis määritteet vain on voimassa , nyt kun he
        menevät PORIIN , illalla klo 18:00 on kokoukset , ja ainakin huomenna .

        JA KUN HE TULEVA SISÄ SUOMEEN , ENEMM'ÄN ALKAA KUULUA
        JOS VANHAT MEREKIT PAIKKANSA PITÄÄ , ITÄ-SUOMEN KIERROS
        ON OLLUT AINA TIUKKA .

        Tässä on enemmän puhuttu jo ihmissynneistä kuin Jumalan käskyistä .
        Se minusta on melko pelottavaa , Koska asian pitäisi olla Jumalan asiaa.


        Miksi saa ta na joutui saa ta na ksi : siksai kun hän löysi jostakin peilaavan
        seinän ,ja ihastui kuvaansa (kaunis kun oli ) Ylpistyi teki kapinan Jumalaa
        vastaa , no tietäähä tuo kuinka siinä kävi ,kun luotu alkaa sotia LUOJAANSA
        VASTAAN ..En paremmin sano..


      • Mirjasisko kirjoitti:

        Niin,ja nykyisin myösyhteinen rukous :-) . Kummallista :-)

        Olisi ollut hyvä että olisivat selittäneet asian tarkemmin saarnassaan, nyt ihmisille jäi kysymyksiä.

        Kritiikki kohdistui minun ymmärtääkseni hurmahenkisiin rukousryhmiin jotka ohittavat sanan ja sakramentit luullen kommunikoivansa suoraan Jumalan kanssa tasavertaisena.

        Tiedättehän niitä ryhmiä, jotka kokoontuvat kirkkoihin ja rukoilevat erilaisten asioiden puolesta, taiteilijoiden puolesta, maailmanrauhan puolesta, sairaiden parantumisen puolesta, ja niin edelleen. He rukoilevat että elämä olisi pidempää, turvallisempaa, helpompaa, hauskempaa ja virikkeellisempää. Mutta he harvoin rukoilevat että saisivat Jumalalta ymmärrystä ja viisautta, uskoa, iankaikkista elämää, kärsivällisyyttä, kiusauksien kestokykyä jne.


      • Väärää luuloa
        tyhmelin kirjoitti:

        Olisi ollut hyvä että olisivat selittäneet asian tarkemmin saarnassaan, nyt ihmisille jäi kysymyksiä.

        Kritiikki kohdistui minun ymmärtääkseni hurmahenkisiin rukousryhmiin jotka ohittavat sanan ja sakramentit luullen kommunikoivansa suoraan Jumalan kanssa tasavertaisena.

        Tiedättehän niitä ryhmiä, jotka kokoontuvat kirkkoihin ja rukoilevat erilaisten asioiden puolesta, taiteilijoiden puolesta, maailmanrauhan puolesta, sairaiden parantumisen puolesta, ja niin edelleen. He rukoilevat että elämä olisi pidempää, turvallisempaa, helpompaa, hauskempaa ja virikkeellisempää. Mutta he harvoin rukoilevat että saisivat Jumalalta ymmärrystä ja viisautta, uskoa, iankaikkista elämää, kärsivällisyyttä, kiusauksien kestokykyä jne.

        Älä yleistä. Oikea uskova rukoilee Jumalan mielenlaatua itselleen. Ei silloin itselleen anota kuin kestävyyttä kaikissa kiusoissa.
        Itse asiassa kokoonnumme seurakunnan tiloihin tai koteihin rukoilemaan. Kaikki kokoukset eivät ole lehdissä, vaan tieto kulkee puheissa. Omassa ryhmässä pääaiheet on Suomen asioissa ja Israelin puolesta rukoileminen. Koska joka siunaa Israelia, sitä Jumalakin siunaa.
        Kirkossa rukoukset on omalla suunnalla jumalanpalvelusten yhteydessä yhteiset rukoukset.
        Raamatun tutkiminen tuo viisautta hengellisissä asioissa. Sen mukaan ei pidä juosta ihmisten perässä, vaan Jumala kyllä kuulee rukoukset vaikka suljetussa huoneessa olisit. Niin sillä asialla ei pidä esiintyä. Sakramentit on jokaisessa jumalanpalveluksessa, miten ne ohittaisi?

        Jumala kyllä kuulee tasavertaisena jokaisen rukouksen. Välimiestä tai -naista siihen ei tarvita. Joukolla rukouksessa on kuitenkin voimaa enemmän, esim. sovitaan tietty aika jolloin jokainen tahollaan rukoilee tietyn asian puolesta.
        Luuloa se ei ole.
        Olen joitakin kertoja saanut Pyhän Hengen kehoituksen ottaa yhteyttä tiettyyn henkilöön. Hän oli kuolinvuoteellaan. Sain sanan annettavaksi.
        Toivon todella kohtaavani tuon ihmisen kerran taivaassa! Sanan viejänä oli hänen puolisonsa.
        Niin toimii hengen lahjat, jos niiden annetaan toimia ja yhteys Herraan Jeesukseen on elävä. Olen huomannut, että rukouksen vähentyessä myös armolahjat vähentyvät. On siis pidettävä rukouslampun tuli elävänä!
        Terveyttä voi rukoilla, mutta itse koen sairauksienkin voivan olla Jumalan puhetta. Meitä koetellaan. Kärsihän Jeesuskin.

        Nyt olette te rukouksieni kohteena. Toivon myös kohtaavani monia, joille kehoitukseni ovat vaikutusta tehneet. Vl-liike olisi hieno yhteisö, jos siellä tehtäisiin muutamia korjauksia toimintatapoihin. Ykkösenä puheiden arviointi Raamatulla. Niiden pitäisi olla yhtä.
        Toiseksi, mitään vääryyttä ei saa jatkaa anteeksipyyntöjen jälkeen tai kieltää ketään kertomasta asioista. Ihmisen on saatava purkaa itsensä kokonaiseksi.
        Kaikenlainen pakottaminen on väärin. Tarkoitan hoitokokouskäytäntöjä ja alistamista. Kenenkään kehoon ei ole lupaa koskea, kuin aviopuolisolla. Ei millään verukkeella. Tai suvusta hylkäämiset! Miten ihmiset voivat olla niin julmia omilleen?! Ei siitä löydy rakkautta. Se rakkaus on uskovien merkkituote.

        Ehkäisykieltokin on outo. Sopii käyttää järkeäänkin, joka on meille annettu. Lapset ovat todella Jumalan lahjoja, mutta yhteen perheeseen se määrä, minkä vanhemmat jaksavat hyvin hoitaa ja kouluttaa. Kasvatus- ja hoitovastuuta ei ole oikein siirtää lapsilleen. Lapset kaipaavat vanhempiensa hellyyttä ja syliä, yhteisiä lukuhetkiä ja huomiota. Seksi ei lapsille kuulu.
        Lahjalapsi on itsellä. Vain yksi, koska niin oli määrätty. Mieheni ei enempää halunnut eri syistä. Odotan vain lapsenlapsia tulevaksi:)

        Olette minulle Herrassa rakkaita sisaria ja veljiä Jeesuksessa. Antakaa oikean uudistuksen herättää liikkeenne.
        Siunattua juhannusta kaikille!


      • Väärää luuloa kirjoitti:

        Älä yleistä. Oikea uskova rukoilee Jumalan mielenlaatua itselleen. Ei silloin itselleen anota kuin kestävyyttä kaikissa kiusoissa.
        Itse asiassa kokoonnumme seurakunnan tiloihin tai koteihin rukoilemaan. Kaikki kokoukset eivät ole lehdissä, vaan tieto kulkee puheissa. Omassa ryhmässä pääaiheet on Suomen asioissa ja Israelin puolesta rukoileminen. Koska joka siunaa Israelia, sitä Jumalakin siunaa.
        Kirkossa rukoukset on omalla suunnalla jumalanpalvelusten yhteydessä yhteiset rukoukset.
        Raamatun tutkiminen tuo viisautta hengellisissä asioissa. Sen mukaan ei pidä juosta ihmisten perässä, vaan Jumala kyllä kuulee rukoukset vaikka suljetussa huoneessa olisit. Niin sillä asialla ei pidä esiintyä. Sakramentit on jokaisessa jumalanpalveluksessa, miten ne ohittaisi?

        Jumala kyllä kuulee tasavertaisena jokaisen rukouksen. Välimiestä tai -naista siihen ei tarvita. Joukolla rukouksessa on kuitenkin voimaa enemmän, esim. sovitaan tietty aika jolloin jokainen tahollaan rukoilee tietyn asian puolesta.
        Luuloa se ei ole.
        Olen joitakin kertoja saanut Pyhän Hengen kehoituksen ottaa yhteyttä tiettyyn henkilöön. Hän oli kuolinvuoteellaan. Sain sanan annettavaksi.
        Toivon todella kohtaavani tuon ihmisen kerran taivaassa! Sanan viejänä oli hänen puolisonsa.
        Niin toimii hengen lahjat, jos niiden annetaan toimia ja yhteys Herraan Jeesukseen on elävä. Olen huomannut, että rukouksen vähentyessä myös armolahjat vähentyvät. On siis pidettävä rukouslampun tuli elävänä!
        Terveyttä voi rukoilla, mutta itse koen sairauksienkin voivan olla Jumalan puhetta. Meitä koetellaan. Kärsihän Jeesuskin.

        Nyt olette te rukouksieni kohteena. Toivon myös kohtaavani monia, joille kehoitukseni ovat vaikutusta tehneet. Vl-liike olisi hieno yhteisö, jos siellä tehtäisiin muutamia korjauksia toimintatapoihin. Ykkösenä puheiden arviointi Raamatulla. Niiden pitäisi olla yhtä.
        Toiseksi, mitään vääryyttä ei saa jatkaa anteeksipyyntöjen jälkeen tai kieltää ketään kertomasta asioista. Ihmisen on saatava purkaa itsensä kokonaiseksi.
        Kaikenlainen pakottaminen on väärin. Tarkoitan hoitokokouskäytäntöjä ja alistamista. Kenenkään kehoon ei ole lupaa koskea, kuin aviopuolisolla. Ei millään verukkeella. Tai suvusta hylkäämiset! Miten ihmiset voivat olla niin julmia omilleen?! Ei siitä löydy rakkautta. Se rakkaus on uskovien merkkituote.

        Ehkäisykieltokin on outo. Sopii käyttää järkeäänkin, joka on meille annettu. Lapset ovat todella Jumalan lahjoja, mutta yhteen perheeseen se määrä, minkä vanhemmat jaksavat hyvin hoitaa ja kouluttaa. Kasvatus- ja hoitovastuuta ei ole oikein siirtää lapsilleen. Lapset kaipaavat vanhempiensa hellyyttä ja syliä, yhteisiä lukuhetkiä ja huomiota. Seksi ei lapsille kuulu.
        Lahjalapsi on itsellä. Vain yksi, koska niin oli määrätty. Mieheni ei enempää halunnut eri syistä. Odotan vain lapsenlapsia tulevaksi:)

        Olette minulle Herrassa rakkaita sisaria ja veljiä Jeesuksessa. Antakaa oikean uudistuksen herättää liikkeenne.
        Siunattua juhannusta kaikille!

        En yleistänyt. Lue tarkemmin, kirjoita vähemmän. Tarkoitin kirkon piirissä olevia kummallisia rukousryhmiä joista jotkut ovat hömppää. Googleta sana "rukousryhmä" niin tiedät. KRS:n ryhmässä rukoillaan esim. taiteilijoiden puolesta.
        En paljoa perusta rukouksista, joissa rukoillaan vaikka sairaan kissan puolesta. Se on Jumalan kiusaamista.

        Raamattua tutkivat ryhmät eivät ole niitä rukousryhmiä, joista oli käsittääkseni puhe. Joku joka tietää oikeasti mihin saarnaajien kritiikki kohdistui, voisi kertoa.


      • taiteilijaperhe
        tyhmelin kirjoitti:

        En yleistänyt. Lue tarkemmin, kirjoita vähemmän. Tarkoitin kirkon piirissä olevia kummallisia rukousryhmiä joista jotkut ovat hömppää. Googleta sana "rukousryhmä" niin tiedät. KRS:n ryhmässä rukoillaan esim. taiteilijoiden puolesta.
        En paljoa perusta rukouksista, joissa rukoillaan vaikka sairaan kissan puolesta. Se on Jumalan kiusaamista.

        Raamattua tutkivat ryhmät eivät ole niitä rukousryhmiä, joista oli käsittääkseni puhe. Joku joka tietää oikeasti mihin saarnaajien kritiikki kohdistui, voisi kertoa.

        Miksi on vääin rukoilla taiteioijoiden puolesta?


      • taiteilijaperhe kirjoitti:

        Miksi on vääin rukoilla taiteioijoiden puolesta?

        Miksi juuri heidän puolestaan? Ja mitä rukoilisit heidän puolestaan? On ehkä niin että taiteilijoilla esiintyy ammattiin tai luovaan luonteeseen liittyviä ongelmia kuten päihteiden käyttö ja mielenterveyshäiriöt. Silloinkin kannattaisi kuitenkin rukoilla jonkun tietyn henkilön puolesta eikä ammattiryhmän puolesta. Paras lääke taiteilijalle olisi, jos taiteilusta tulee ongelma, lopettaa taiteilu ja mennä ihan oikeisiin töihin.


      • teu,
        tyhmelin kirjoitti:

        En yleistänyt. Lue tarkemmin, kirjoita vähemmän. Tarkoitin kirkon piirissä olevia kummallisia rukousryhmiä joista jotkut ovat hömppää. Googleta sana "rukousryhmä" niin tiedät. KRS:n ryhmässä rukoillaan esim. taiteilijoiden puolesta.
        En paljoa perusta rukouksista, joissa rukoillaan vaikka sairaan kissan puolesta. Se on Jumalan kiusaamista.

        Raamattua tutkivat ryhmät eivät ole niitä rukousryhmiä, joista oli käsittääkseni puhe. Joku joka tietää oikeasti mihin saarnaajien kritiikki kohdistui, voisi kertoa.

        """ EN OLE VARMA "" tYHMELIN ""

        Mutta osa meni siihen Markku koivistoisen taannoiseen Kanadan matkaan .
        Josta kissan kokoisin otsikoin pyhyttiin että , hän rukoilee kolmenm kuolleen
        edestä , Josta yksi oli sellaisessa kunnossa , että se oli ollut haudassa yli ,
        Puoli vuotta . Toinen oli muuten epämääräinen ja ei voinut tulla kysymykseen
        Ja kolmas ruumis oli aika nuori ja hyvässä kunossa , mutta ei hänelle annettu
        yhtään Taivaallista voimaa , joten ne jäi siihen missä ne oli .

        Kysymyksessä oli vähän sen makuinen juttu , että ei paremmasta väliä, siksi
        Kai oli MK: n tilattu sinne , kun hän oli koulutukseltaan TT. ja voi siinä pikkisen
        olla (Nokian missio) matkassa , mutta ei kai sitä oltu kerrottu että hän olisaanut
        lopputilin NOKIALTA. Jotain sellaista , se kai oli .

        Kun meillä "RUKOUSPIIRI " se kirjoitetaan kutsuna lehten, HETKI RUKOUKSELLE ke klo 12:00, -13:00 . ja siinä on , kirkkoherra , tai pastori
        mukana, ja silloin kun heistä ei ehdi, joku Rukoilija , vetää. KUN virsi
        tai pari on veisattu , on ensipyhän lukutekstin vuoro , sitten on joko hiljaa
        tai ÄÄNEEN lukeminen RUKOUKSET , johon yhdistetään aiheet . mutta jo
        ei ole vetäjää, Rukoilemme hiijaa , .

        Olemme Rukoilleet aivan piernenä havitut , toinen oli 1-2 vko vanha esa.
        ja toinen oli tyttö, he ovat nyt 2v. ja 2,5v. ja olemme pitäneet monet Rukoukset
        Ja tilanne on jo sopiva Ei aivan terveitä mutta kohta ovat leikkaukseen meneviä.

        meillä on kova tai hyvä ryhmä , siitä emme luovu hetikään , sanokoon lapin
        veikot mitä vain ,. Mutta ei meillä olekaan mitä'än homppää , niikuin ehkä
        olettw havainneet , kyllä olisi vielkin kerrotavaa, mutta se voisi mennä niin
        arkaan alueseen , että on parempi kun jatkamme kun tulee uusia kaunisti.


    • Huolestunut kirkon j

      Se, onko kirkko kuollut, olkoot omassa arvossaan. Mutta kyllä huolestuttaa ja surulliseksi vetää kun lukee Ruotsin kirkon tilanteesta:
      - Piispat, jotka kyseenalaistavat apostolien uskontunnustuksen
      - Kirkon ylin johto ei julkisesti osaa ottaa kantaa siihen, kumpi parhaiten ilmoittaa Jumslan tahdon: Muhammed vai Jeesus
      - Pride-festareissa kirkko jakaa kondomeja tekstillä "Suurin kaikesta on rakkaus"
      - Sateenkaarilippu tuomiokirkon alttarilla

      Tällaista emme halua Suomen kirkkoon! Merkit ovat kyllä erittäin huolestuttavat. Tarvitaan rukoilla ja pyytää Jumalalta maahamme uutta herätystä.

      • teu,

        Minä myös olen huolestunut Kirkon johdosta . jopa täällä Sumerssa on
        näkyvissä sellaista härskiä toimintaa , että meidän Arkkipiispa Lataa
        ei Hän usko Neitseelliseen Synnytykseen kumma juttu kun 2014 vuotta
        Uskoi miltei kaikki . tahi hän on kieltänyt uskomasta Jopa raamattuun
        Jo on aikoihin etetty , millä hän opettaa seurakuntalaisia , mistä hän tietää
        että kaikki on niin kuin hän luulee .

        Tiedän että Ruotsit on tulleet , ja he puhuvat kirkon asioista , oman maan
        tietoja , ja niitäkin värittäen , koska heillä on omalehmä ojassa .

        Minä olen EH. lankomiehen poika en vieläkän ole nähnyt KORJAUKSIA
        mutta EH: on kuollut , monta vuotta sitten sekä on varmasti Paratiisissa
        Josta kaikki kutsutaan Viimeiseen Tuomioon , KARITSA suorittaa sen
        Jumalan sanassa on sanottu , sitä tuomiota ei yksikään ihminen tee ei
        kukaa muukuin Karitsan apulaiset ja ne ei ole vanhimmat ei ainakaan
        RUOTSISTA; tämä' on niin paljon kuin jämti on niin ,,


      • Sokea Reettakin huom
        teu, kirjoitti:

        Minä myös olen huolestunut Kirkon johdosta . jopa täällä Sumerssa on
        näkyvissä sellaista härskiä toimintaa , että meidän Arkkipiispa Lataa
        ei Hän usko Neitseelliseen Synnytykseen kumma juttu kun 2014 vuotta
        Uskoi miltei kaikki . tahi hän on kieltänyt uskomasta Jopa raamattuun
        Jo on aikoihin etetty , millä hän opettaa seurakuntalaisia , mistä hän tietää
        että kaikki on niin kuin hän luulee .

        Tiedän että Ruotsit on tulleet , ja he puhuvat kirkon asioista , oman maan
        tietoja , ja niitäkin värittäen , koska heillä on omalehmä ojassa .

        Minä olen EH. lankomiehen poika en vieläkän ole nähnyt KORJAUKSIA
        mutta EH: on kuollut , monta vuotta sitten sekä on varmasti Paratiisissa
        Josta kaikki kutsutaan Viimeiseen Tuomioon , KARITSA suorittaa sen
        Jumalan sanassa on sanottu , sitä tuomiota ei yksikään ihminen tee ei
        kukaa muukuin Karitsan apulaiset ja ne ei ole vanhimmat ei ainakaan
        RUOTSISTA; tämä' on niin paljon kuin jämti on niin ,,

        Minä olen EH. lankomiehen poika en vieläkän ole nähnyt KORJAUKSIA
        mutta EH: on kuollut , monta vuotta sitten sekä on varmasti Teun lainaus.

        Eiköhän xx ja hänen kumppaninsa joutuneet tunnustamaan opilliset harhansa ja väärinopetukset. He olivatkin kirkollisen loiston lumoissa sokaistuneet kupolin kirkkauteen ja siitä heijastuneen kirkkaan auringon säteen sokaisemina julistivat sitä oppia jonka Luther ja Lestadius olivat jo kertaalleen puhdistaneet.

        Sellaiset opettajat menevät taivaalla pyrstötähden kaltaisena pimeällä taivaalla kirkkaana hetken loistaen. vetäen pyrstössään muita mukanaan synkeään pimeyteen loistettuaan hetken kirkkaana,

        Älä Teu jää sen katkeruuden vangiksi, ettei siitä tulisi sinulle karvasjuuri ja ettei se muodostuisi anteeksi antamattomaksi taudiksi. Tällä tavalla voi ihminen kadottaa oikean valvoma paikan ja sysättyä pois oikeasta uskosta vihaan ja katkeruuteen.


      • teu,
        Sokea Reettakin huom kirjoitti:

        Minä olen EH. lankomiehen poika en vieläkän ole nähnyt KORJAUKSIA
        mutta EH: on kuollut , monta vuotta sitten sekä on varmasti Teun lainaus.

        Eiköhän xx ja hänen kumppaninsa joutuneet tunnustamaan opilliset harhansa ja väärinopetukset. He olivatkin kirkollisen loiston lumoissa sokaistuneet kupolin kirkkauteen ja siitä heijastuneen kirkkaan auringon säteen sokaisemina julistivat sitä oppia jonka Luther ja Lestadius olivat jo kertaalleen puhdistaneet.

        Sellaiset opettajat menevät taivaalla pyrstötähden kaltaisena pimeällä taivaalla kirkkaana hetken loistaen. vetäen pyrstössään muita mukanaan synkeään pimeyteen loistettuaan hetken kirkkaana,

        Älä Teu jää sen katkeruuden vangiksi, ettei siitä tulisi sinulle karvasjuuri ja ettei se muodostuisi anteeksi antamattomaksi taudiksi. Tällä tavalla voi ihminen kadottaa oikean valvoma paikan ja sysättyä pois oikeasta uskosta vihaan ja katkeruuteen.

        Jos EH ja OS. tekivät parannusta , paremmin kui Lapin veikot , olen sitä mieltä'että Ruotsissa oli vika ,eik'ä Suomessa , Ja kun kuuntelee vieläkin samaa sällin huutoa
        ei vaiteskaan ,nyt on näkyvissa että veikot on pikkusen peraantruneet sitä voi pitää
        jonkin laosena uuden alkuna , mutta jos ei kaveri pysy linjassa 3 v,ja 1 pv. siitä ei
        tule mitään ,,Ymmärrätkö .

        Sinun kattainen pyrstö tähti pytoo jos tiät minne , sitä voi kuitenkin ihmetellä ,
        ettei sullakaan ole parempaa sanottavaa , Ei minulla ole katkeruuksia vaikka

        sinä sitä luulet katsos kun Jumala on Armollinen ja me saamme synnit anteeksi
        vaikket sinä sitä tekisikään. Minunkin pitää uskoa syntisenä itseni autuaaksi ,ja
        saan uskoa kasikki kimuranttiset asiat anteeksi ,Jeesusksen Kristuksen nimessä
        ja kalliissa sovintoveressä. , ei se ole kiinni työstä vaan Uskosta , Jooko ..


      • voi repuusia
        Sokea Reettakin huom kirjoitti:

        Minä olen EH. lankomiehen poika en vieläkän ole nähnyt KORJAUKSIA
        mutta EH: on kuollut , monta vuotta sitten sekä on varmasti Teun lainaus.

        Eiköhän xx ja hänen kumppaninsa joutuneet tunnustamaan opilliset harhansa ja väärinopetukset. He olivatkin kirkollisen loiston lumoissa sokaistuneet kupolin kirkkauteen ja siitä heijastuneen kirkkaan auringon säteen sokaisemina julistivat sitä oppia jonka Luther ja Lestadius olivat jo kertaalleen puhdistaneet.

        Sellaiset opettajat menevät taivaalla pyrstötähden kaltaisena pimeällä taivaalla kirkkaana hetken loistaen. vetäen pyrstössään muita mukanaan synkeään pimeyteen loistettuaan hetken kirkkaana,

        Älä Teu jää sen katkeruuden vangiksi, ettei siitä tulisi sinulle karvasjuuri ja ettei se muodostuisi anteeksi antamattomaksi taudiksi. Tällä tavalla voi ihminen kadottaa oikean valvoma paikan ja sysättyä pois oikeasta uskosta vihaan ja katkeruuteen.

        Vertaappa Reetta reppana E Halmeen opetuksia Raamattuun, jos yleensä ymmärrät koko kirjasta mitään, niin huomaat että hän, kuten silloiset saarnaveljetkin saarnasivat Raamatun mukaisesti.

        Nyt voimme näyttää sata kohtaa päivässä Raamatusta ja todistaa että metsään menee nykyjohdolta ja heidän hännystelijöiltään. Mutta siinähän kärsitte antaa palaa vaan! Jeesukseen uskovat eivä puppuanne tule nielemään. Olkileipä ei enää kuule maistu rukiiseen tottuneelle, Kiitos Jeesuksen olemme kalliolla.


      • Mirjasisko
        voi repuusia kirjoitti:

        Vertaappa Reetta reppana E Halmeen opetuksia Raamattuun, jos yleensä ymmärrät koko kirjasta mitään, niin huomaat että hän, kuten silloiset saarnaveljetkin saarnasivat Raamatun mukaisesti.

        Nyt voimme näyttää sata kohtaa päivässä Raamatusta ja todistaa että metsään menee nykyjohdolta ja heidän hännystelijöiltään. Mutta siinähän kärsitte antaa palaa vaan! Jeesukseen uskovat eivä puppuanne tule nielemään. Olkileipä ei enää kuule maistu rukiiseen tottuneelle, Kiitos Jeesuksen olemme kalliolla.

        Onkos se Håkän joka nut puhuu Porissa?


      • 6+20
        Mirjasisko kirjoitti:

        Onkos se Håkän joka nut puhuu Porissa?

        sehän se.
        ja tähänastisista saarnoista: puita, heinää ja olkea.


      • Kulkuri
        6+20 kirjoitti:

        sehän se.
        ja tähänastisista saarnoista: puita, heinää ja olkea.

        Kultaa hopeaa ja jalokiviä.


      • teu,
        6+20 kirjoitti:

        sehän se.
        ja tähänastisista saarnoista: puita, heinää ja olkea.

        Ja taitaa pysyäkkin , Taas kuultiin , netti /intternetti on SYNTI Hän ei lainkaan
        ymmärrä että Minkä Jumala on synniksi märännyt se vain on synti , ja ainakin
        Se että Jumala ei tee sellaisia syntejä joista joku aika on ja joku aika ei ..
        Miten ihmeessä voi joku ajatella noin .

        Tietenkin minä huomaan että hänelle on vaikea paikka sellainen että joku nuori
        voi joutua netin kautta syntiin ,,ja tietankin minkin kun minun minun tulee vas-
        tattua jollekin tiukkikselle kovasti sanoa , ja hän pahentuu , ei voi sellainen
        ihminen myös huomata että hänenllä ei ole mitään automaattista oikein
        olemisen paikkaa , vaan kaikki jotka ymmärtää se on joko kielto konaan
        tai ei mitään , .

        Jos ei koneen kanssa en'ää nähdä vaivaa , niin jotkut sanat edelluttäisi
        että pitäisi jotenkin mennä Jeesuksen ohi ,Jumalan ohi eikö se ole synti.
        minusta on , Jumala määritteli 3461 v.sitten Moosekselle synnit, ei niissä ole
        nettiä ja muita HÅkkanin viserryksiä , Jos Jumala tarvitsisi sanoa mikä on synti
        siihen tulisi joku roti. nyt ei ..


      • ainokaarina1
        Kulkuri kirjoitti:

        Kultaa hopeaa ja jalokiviä.

        Pastori Ilkka Riihimäen tervetulopuhe oli todella kaunis.


      • 13+5
        ainokaarina1 kirjoitti:

        Pastori Ilkka Riihimäen tervetulopuhe oli todella kaunis.

        Niin oli, mutta ohitettiin täysin. Virsi päälle ja sen jälkeen ALUKSI lestadiuksen saarna.


      • herää pahvi
        Kulkuri kirjoitti:

        Kultaa hopeaa ja jalokiviä.

        Naisten otsatukat ovat sinulle jalokiviä? :-))))))))

        Voi ihmisparkaa.


      • Kulkuri
        herää pahvi kirjoitti:

        Naisten otsatukat ovat sinulle jalokiviä? :-))))))))

        Voi ihmisparkaa.

        "herää pahvi"

        Kiitos tuosta rakkaudellisesta nimityksestä. Se tuli varmaan suoraan sydämestä? Olisiko mukavaa, jos sinua nimiteltäis tuolla nimellä?


      • teu,
        13+5 kirjoitti:

        Niin oli, mutta ohitettiin täysin. Virsi päälle ja sen jälkeen ALUKSI lestadiuksen saarna.

        "13 5"

        Näin ne teki , se olikuin hautaisivat papin puheen , en paremmin sano..


      • teu,
        Sokea Reettakin huom kirjoitti:

        Minä olen EH. lankomiehen poika en vieläkän ole nähnyt KORJAUKSIA
        mutta EH: on kuollut , monta vuotta sitten sekä on varmasti Teun lainaus.

        Eiköhän xx ja hänen kumppaninsa joutuneet tunnustamaan opilliset harhansa ja väärinopetukset. He olivatkin kirkollisen loiston lumoissa sokaistuneet kupolin kirkkauteen ja siitä heijastuneen kirkkaan auringon säteen sokaisemina julistivat sitä oppia jonka Luther ja Lestadius olivat jo kertaalleen puhdistaneet.

        Sellaiset opettajat menevät taivaalla pyrstötähden kaltaisena pimeällä taivaalla kirkkaana hetken loistaen. vetäen pyrstössään muita mukanaan synkeään pimeyteen loistettuaan hetken kirkkaana,

        Älä Teu jää sen katkeruuden vangiksi, ettei siitä tulisi sinulle karvasjuuri ja ettei se muodostuisi anteeksi antamattomaksi taudiksi. Tällä tavalla voi ihminen kadottaa oikean valvoma paikan ja sysättyä pois oikeasta uskosta vihaan ja katkeruuteen.

        "Reeta "

        En minä ole jäänyt , mihinkään katkeruuteen vai minusta tuntuu , että se oletr sinä
        joka katkeruteen on jäänyt , etkä tule toimeen veläkän ilman OM huutoa ??

        Tästä opimme sen että meidän ei tule kovasti väittää toista , siis sitä mitä itse luulee
        siinä voi olettaa väärin , että kaikki ne väitökset, joita tälläinen sinä teet , se voidaan
        esittää karvaalla mielialalla kristityille , Ja sitä varten varmaan myös Ruotsit Huutaa.

        Jos ajatellaan minun lainausta EH. ei ole 3 päivää vanhempi , jua siksi haluan sen
        asian tänne , käsiteltäväksi joka voisi olla, niin hyvä kuin vain se voisi ja sinut
        Reetta otan puhe kumppaniksi , jos mahdollista Venäjälle,


      • teu,
        herää pahvi kirjoitti:

        Naisten otsatukat ovat sinulle jalokiviä? :-))))))))

        Voi ihmisparkaa.

        ""herää pahvi ""

        Tuommoinen numitys on pahasta , semminkin kun triedän kuka kirjoitti ,
        Jotakin ´voisi tehdä . Ja vaikka vähän harmittaa pitäisi Laittaa jonkinmoinen
        korjaus eteen . ja niin päin ..


      • teu,
        voi repuusia kirjoitti:

        Vertaappa Reetta reppana E Halmeen opetuksia Raamattuun, jos yleensä ymmärrät koko kirjasta mitään, niin huomaat että hän, kuten silloiset saarnaveljetkin saarnasivat Raamatun mukaisesti.

        Nyt voimme näyttää sata kohtaa päivässä Raamatusta ja todistaa että metsään menee nykyjohdolta ja heidän hännystelijöiltään. Mutta siinähän kärsitte antaa palaa vaan! Jeesukseen uskovat eivä puppuanne tule nielemään. Olkileipä ei enää kuule maistu rukiiseen tottuneelle, Kiitos Jeesuksen olemme kalliolla.

        "voi reppuusi "

        Aikapaljon olet lainannut meidän asiaa , kuitenkin jostakin paistaa paska väliin .
        E:H:n Raamatrun oppi ja sana oli Satakertaa suorenpaa kuin sinun. Pitäisi
        uskoa kun minä sen sanon ,sinun sanasi on puppua , valitan .

        E:H :n sana oli sellaista että minä pidin sen kuin Uudesti kiejoitettua Uskonopin -
        perustaa , Luther II. .


      • jhgf
        teu, kirjoitti:

        Minä myös olen huolestunut Kirkon johdosta . jopa täällä Sumerssa on
        näkyvissä sellaista härskiä toimintaa , että meidän Arkkipiispa Lataa
        ei Hän usko Neitseelliseen Synnytykseen kumma juttu kun 2014 vuotta
        Uskoi miltei kaikki . tahi hän on kieltänyt uskomasta Jopa raamattuun
        Jo on aikoihin etetty , millä hän opettaa seurakuntalaisia , mistä hän tietää
        että kaikki on niin kuin hän luulee .

        Tiedän että Ruotsit on tulleet , ja he puhuvat kirkon asioista , oman maan
        tietoja , ja niitäkin värittäen , koska heillä on omalehmä ojassa .

        Minä olen EH. lankomiehen poika en vieläkän ole nähnyt KORJAUKSIA
        mutta EH: on kuollut , monta vuotta sitten sekä on varmasti Paratiisissa
        Josta kaikki kutsutaan Viimeiseen Tuomioon , KARITSA suorittaa sen
        Jumalan sanassa on sanottu , sitä tuomiota ei yksikään ihminen tee ei
        kukaa muukuin Karitsan apulaiset ja ne ei ole vanhimmat ei ainakaan
        RUOTSISTA; tämä' on niin paljon kuin jämti on niin ,,

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)


    • hettaska

      kuuluuko netissä? pääsis ittekin arvioimaan jos kuulis

      • teu,

        Tietenkin pääsee , olen kuunnellut kotona nuo kaukaa tulleet , jo 2005 lähtien .
        Ja moni varmaan sitä ennen , eihän se ole kuin Puhelimen ja netin yhteen saat-
        aminen , nyt tässä tuli muutoksia , en tiedä millaisin ,,mutta tuli jotkin salasanat ,
        Ja kuuluminen tuli Rukoushuoneen kautta , vaimo tietä'ä mutten kysy .
        Sellaisia tietoniekkoja on jotka kaiken tietää , niiltä vain apua pyytmään.
        Täytyy sanoa että sitten sinäkin tiedät ,ihan kotona ..

        Tälläistä vaan tällä kertaa..sellainen pikku juttu ,sen jälkeen tiukkikset terkevät
        sulle monia kiperiä kysymyksiä tai lakejaan ,,joilla ei todella ole mitään LAKIA.
        eikä heillä ole laki oikeutta , se on vain Taivaan isä'llä ..
        sekä' Jeesuksella , joka rakstaa sinua , ei synnin tähden ,vaan sentähden että
        sinä olet Uskossa joka tekekee sinusta Rakastettavan ,,sellaista..


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        Tietenkin pääsee , olen kuunnellut kotona nuo kaukaa tulleet , jo 2005 lähtien .
        Ja moni varmaan sitä ennen , eihän se ole kuin Puhelimen ja netin yhteen saat-
        aminen , nyt tässä tuli muutoksia , en tiedä millaisin ,,mutta tuli jotkin salasanat ,
        Ja kuuluminen tuli Rukoushuoneen kautta , vaimo tietä'ä mutten kysy .
        Sellaisia tietoniekkoja on jotka kaiken tietää , niiltä vain apua pyytmään.
        Täytyy sanoa että sitten sinäkin tiedät ,ihan kotona ..

        Tälläistä vaan tällä kertaa..sellainen pikku juttu ,sen jälkeen tiukkikset terkevät
        sulle monia kiperiä kysymyksiä tai lakejaan ,,joilla ei todella ole mitään LAKIA.
        eikä heillä ole laki oikeutta , se on vain Taivaan isä'llä ..
        sekä' Jeesuksella , joka rakstaa sinua , ei synnin tähden ,vaan sentähden että
        sinä olet Uskossa joka tekekee sinusta Rakastettavan ,,sellaista..

        OM. saarna ,oulaisissa oli pikkusen pasrannustra entisdiin .
        Se oli aika maltillien , ei huutanut , eikä puhunut monia Ihmisoppia asiaa .


    • oiu

      Mikä on se suuri tarve,minkä takia nää veljet Ruotsista tulevat tänne?
      Suureen tarpeeseen..osaisko joku opastaa

      • Teutatess

        Kysy SP:ltä! "Me tarvitsemme heitä"


      • teu,
        Teutatess kirjoitti:

        Kysy SP:ltä! "Me tarvitsemme heitä"

        MIkä on se suuri tarve ? sen sanominen kuin SP.:n suulla ei oletotuus , vaan totuus o
        on sellainen että Ruotsi ei tule toimeen ilman Ilman Suemen seuroja ( joka tarkoittaa
        rahavirtoja ). Jos ajatellaan Ruotsin jäljellä olevaa Esikois uskovia ,heitä tuskin enää
        on 2750 . tiedättekö kuinka siinä on näin käynyt , Se johtuu etupäässä siitä , etä
        Puhujat puhuu tiukkaan sävyyn jolloin ihmiset poistuu riveistä. , Tulee aika sellainen mieleen Että pohjoiruotsissa oli yli 3000 kristittyä Norbottenissa , se aika oli GJ:n aika Ja Juhani Raattamaan aikana oli yli 5000 Norbottenissa . Mitä on tapahtunut ..

        On tulleeet nuoret vanhemmat Remmiin ja kato on käynyt . , En paremmin sano..


      • teun tietotoimisto
        teu, kirjoitti:

        MIkä on se suuri tarve ? sen sanominen kuin SP.:n suulla ei oletotuus , vaan totuus o
        on sellainen että Ruotsi ei tule toimeen ilman Ilman Suemen seuroja ( joka tarkoittaa
        rahavirtoja ). Jos ajatellaan Ruotsin jäljellä olevaa Esikois uskovia ,heitä tuskin enää
        on 2750 . tiedättekö kuinka siinä on näin käynyt , Se johtuu etupäässä siitä , etä
        Puhujat puhuu tiukkaan sävyyn jolloin ihmiset poistuu riveistä. , Tulee aika sellainen mieleen Että pohjoiruotsissa oli yli 3000 kristittyä Norbottenissa , se aika oli GJ:n aika Ja Juhani Raattamaan aikana oli yli 5000 Norbottenissa . Mitä on tapahtunut ..

        On tulleeet nuoret vanhemmat Remmiin ja kato on käynyt . , En paremmin sano..

        Teu, oliskohan se oikeasti noin? Siis rahan takia. Tosi korni juttu jos tuo olisi totta?!!

        Ruotsissa asuvien esikoislestadiolaisten lukuja ei kannata julkistaa, ellei tiedä varmasti.


      • teu,
        teun tietotoimisto kirjoitti:

        Teu, oliskohan se oikeasti noin? Siis rahan takia. Tosi korni juttu jos tuo olisi totta?!!

        Ruotsissa asuvien esikoislestadiolaisten lukuja ei kannata julkistaa, ellei tiedä varmasti.

        Ei niin senhän min tiedän , mutta jos Norbottenissa on tänään n.600 ristittyä
        Paljonko on mennyt ?


      • Taivaallinen sanoma
        Teutatess kirjoitti:

        Kysy SP:ltä! "Me tarvitsemme heitä"

        Kyllä tosi on heitä me todella tarvitsemme.
        Heikllä on eläväksi tekevä sana joka vaikuttaa ilon ja rauhan kuten olette huomanneetkin kuinka suuri seurajoukko veisaa kiitosta Herralle Luojalleen ja Lunastajalleen.
        Ilman heitä ette voi mitään.
        Nämä kaarneenpojat ovat kuin kala kuivalla maalla sätkien.
        Näkeehän sen jo näistä edellisistä kun ovat eroittaneet itsensä rakkauden siteistä, mitä on heidän vaelluksensa, yhtä katkeruuden liivaa ja vihaa suu pielet täynnä.
        Tekisivät jo parannusta valheistansa ja pilkka puheistansa, niin kuin heidän opettajansakin lopulta tekivät.


      • ar to
        teu, kirjoitti:

        Ei niin senhän min tiedän , mutta jos Norbottenissa on tänään n.600 ristittyä
        Paljonko on mennyt ?

        Jaa, missä päin niintä ristejä on pystyssä ruotsissa jossa 600 on ristillä?

        Taidat olla suuri suinen sontaluukku valehtelija!


      • teu, kirjoitti:

        MIkä on se suuri tarve ? sen sanominen kuin SP.:n suulla ei oletotuus , vaan totuus o
        on sellainen että Ruotsi ei tule toimeen ilman Ilman Suemen seuroja ( joka tarkoittaa
        rahavirtoja ). Jos ajatellaan Ruotsin jäljellä olevaa Esikois uskovia ,heitä tuskin enää
        on 2750 . tiedättekö kuinka siinä on näin käynyt , Se johtuu etupäässä siitä , etä
        Puhujat puhuu tiukkaan sävyyn jolloin ihmiset poistuu riveistä. , Tulee aika sellainen mieleen Että pohjoiruotsissa oli yli 3000 kristittyä Norbottenissa , se aika oli GJ:n aika Ja Juhani Raattamaan aikana oli yli 5000 Norbottenissa . Mitä on tapahtunut ..

        On tulleeet nuoret vanhemmat Remmiin ja kato on käynyt . , En paremmin sano..

        "Että pohjoiruotsissa oli yli 3000 kristittyä Norbottenissa"

        Mitä ihmettä ne loput ovat? Muslimeja?


      • teu,
        exhellari86 kirjoitti:

        "Että pohjoiruotsissa oli yli 3000 kristittyä Norbottenissa"

        Mitä ihmettä ne loput ovat? Muslimeja?

        ""exhellari""

        Ollut joskus GJ:n aikana enää n.600 as. sitten kaiken kaikkiaan n.2750 koko
        Ruotsissa , eikai ne pölvästit luule että ne saa meiltä , meillä on kyllä vielä
        noin 15'000 as.

        Ruotsi 2750. mutta se on koko Ruotsi . ja nyt ..Taitaa kaikki ymmärtää missä
        ne loput on . Osa on muuttanut , osaon kuollut ..Osa aon muuten liuennut ,,
        eli kaiken laista sitä on -.-


    • hettaska

      miksei kuka tahansa ihminen saa kuunnella netissä näitä puheita? eikö Jumalan sana kuulukaan kaikille? salasana pitäisi olla ? mikä salaseura ja umpio tämä on?

      • teu.

        salsana on tänä vuonna 2014 kokeile .

        Saaseura ON SYTYNYT kun Lapin lihittelijöitä löytyy aina vain enemmän .
        ja he luulee että he ovat jumalasta seuraavia . en kyllä psaremmin sano.

        Enkä sanisi niinkään hyvin , muttei kehtaa kokoaika naristakkaan ..


      • KaleviS

        Kirjaudu kuuntelupalvelu.fi -sivuston käyttäjäksi. Sivulta löydät kuuntelun ja lähipäivien seura-ajat. Jos rekisteröityminen ei onnistu, sinun tulisi, käsitykseni mukaan, kirjautua seurakunnan jäsenrekisteriin. Toinen mahdollisuus on kuunnella seuroja puhelimella numerosta: 0600392962

        Taivaan Isän siunausta sinulle!


      • hettaska
        KaleviS kirjoitti:

        Kirjaudu kuuntelupalvelu.fi -sivuston käyttäjäksi. Sivulta löydät kuuntelun ja lähipäivien seura-ajat. Jos rekisteröityminen ei onnistu, sinun tulisi, käsitykseni mukaan, kirjautua seurakunnan jäsenrekisteriin. Toinen mahdollisuus on kuunnella seuroja puhelimella numerosta: 0600392962

        Taivaan Isän siunausta sinulle!

        kiitos, mutta rekisteröitymisessä kysytään esim, missä rukoushuoneessa käyt...en missään, enkä ole koskaan käynytkään
        kun esim tuo moittimanne SRK näyttää lähettävän runsaasti seurapuheita netissä , ihan ilman salasanoja ja kirjautumisia, kaikille avoimina
        että miksi el joukko on edelleen lukittujen ovien takana


      • 5+7#
        hettaska kirjoitti:

        kiitos, mutta rekisteröitymisessä kysytään esim, missä rukoushuoneessa käyt...en missään, enkä ole koskaan käynytkään
        kun esim tuo moittimanne SRK näyttää lähettävän runsaasti seurapuheita netissä , ihan ilman salasanoja ja kirjautumisia, kaikille avoimina
        että miksi el joukko on edelleen lukittujen ovien takana

        hettaska 20.6.2014 13:12

        Kokeile mennä ensin
        www.kuuntelupalvelu.fi

        Laita käyttäjätunnukseksi

        kuuntelu2014


        Salasanaksi

        kuuntelu2014

        Ei tarvitse rekisteröityä


      • hettaska
        5+7# kirjoitti:

        hettaska 20.6.2014 13:12

        Kokeile mennä ensin
        www.kuuntelupalvelu.fi

        Laita käyttäjätunnukseksi

        kuuntelu2014


        Salasanaksi

        kuuntelu2014

        Ei tarvitse rekisteröityä

        kiitos tiedosta, hyvää juhannusta


    • pitäydy totuudessa

      Eii ole teu. Ei kannata kylvää pseudotietoa.

      pseudo-, vokaalin edellä pseud-., kreik. sananalku, joka merkitsee väärää
      (kreik. pseudos, valhe), valheellista, epäaitoa, näennäistä, harhaanjohtavaa
      tai jäljitelmää.

      Yritetään nyt selvitä tästä siten, että lapinseuroista olisi asiallista kritiikkiä
      jos kritiikkiä esittää. Ja ne jotka pitävät julistusta vääränä, pidättäytyisivät
      kokonaan kuuntelemasta näitä kuunteluita lapinseurojen aikana.

      Toki on hyvä että asiallista Raamatulla perusteltua kritiikkiä esitetään,
      mutta silloin pitäisi olla lojaali. Ärtyneenä kirjoittaessaan pikemminkin
      tulee sanavalinnoillaan todistaneeksi viestejä lukeville lappifaneille että
      he ovat olleet oikeassa. Kristuksessa vapailla ei ole mitään syytä
      halveksia sanoillaan niitä jotka vielä ovat lain ja ihmiskäskyjen vankeina,
      se on raskasta elää sellaisessa tilassa. Meillä on itsellämmekin kokemuksia sellaisesta elämästä, ainakin monilla meistä ellei kaikilla.

      • Naulan kantaan

        Vihdoinkin asiallisen järkevä kommentti! Yhdyn.


      • Pitäydy totuudessa kirjoitti 18.6.2014 13:29:

        "Ja ne jotka pitävät julistusta vääränä, pidättäytyisivät
        kokonaan kuuntelemasta näitä kuunteluita lapinseurojen aikana."

        "Toki on hyvä että asiallista Raamatulla perusteltua kritiikkiä esitetään,
        mutta silloin pitäisi olla lojaali."

        Herää ensinnäkin kysymys:
        Miten voi esittää asiallista kritiikkiä, jos jättää kuuntelut väliin? Onko edes oikeutta esittää kritiikkiä, jos ei tiedä täsmälleen mitä on saarnattu?

        Toiseksi, kenelle/mille pitää olla lojaali?

        Siitä olen täysin samaa mieltä, ettei lain vankeina olevia saa halveksia ja mahdollisimman asiallista tekstiä pitää kirjoittaa.


      • Pitäydy totuudessa
        tyhmelin kirjoitti:

        Pitäydy totuudessa kirjoitti 18.6.2014 13:29:

        "Ja ne jotka pitävät julistusta vääränä, pidättäytyisivät
        kokonaan kuuntelemasta näitä kuunteluita lapinseurojen aikana."

        "Toki on hyvä että asiallista Raamatulla perusteltua kritiikkiä esitetään,
        mutta silloin pitäisi olla lojaali."

        Herää ensinnäkin kysymys:
        Miten voi esittää asiallista kritiikkiä, jos jättää kuuntelut väliin? Onko edes oikeutta esittää kritiikkiä, jos ei tiedä täsmälleen mitä on saarnattu?

        Toiseksi, kenelle/mille pitää olla lojaali?

        Siitä olen täysin samaa mieltä, ettei lain vankeina olevia saa halveksia ja mahdollisimman asiallista tekstiä pitää kirjoittaa.

        Viestini oli teu:lle. Hänellä on kuten tiedämme pääasiassa pseudoa viesteissään.

        Aivan, pitäisi olla kuunnellut saarnan jotta voisi ottaa kantaa.
        Me jotka emme kuuntele joudumme välikäteen, lukemaan
        arvosteluja, tietämättä mitä oli saarnattu, (teun viestit).

        Sanavalintani "lojaali" ei ihan selkeästi vastannut sitä mitä tarkoitin.
        Siis: Uskollinen; luotettava, Kristuksen rakkaudenkäskylle.

        1. Piet. 1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        1. Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        1. Piet. 1:24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
        1. Piet. 1:25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti." Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.


      • teu,
        Pitäydy totuudessa kirjoitti:

        Viestini oli teu:lle. Hänellä on kuten tiedämme pääasiassa pseudoa viesteissään.

        Aivan, pitäisi olla kuunnellut saarnan jotta voisi ottaa kantaa.
        Me jotka emme kuuntele joudumme välikäteen, lukemaan
        arvosteluja, tietämättä mitä oli saarnattu, (teun viestit).

        Sanavalintani "lojaali" ei ihan selkeästi vastannut sitä mitä tarkoitin.
        Siis: Uskollinen; luotettava, Kristuksen rakkaudenkäskylle.

        1. Piet. 1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        1. Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        1. Piet. 1:24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
        1. Piet. 1:25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti." Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.

        ""älytön viesti Pitäydy totuudessa ""

        Eihän varmaan tullut huomioon , että minä kirjoitan enenmmän itselle :!

        Mutta hyvin te pärjäätte ,,ja niin minäkin ilman teitä . sovitaan , taas kuten 2 vuotta sitten että teidän tulee tehdä asiat oikein , silloin se on teidän kohdalla sellainen kuin
        pitääkin . sitten vain kirjoitatte ja kaikki on hyvin ..


    • kulukuri

      Ollaan mieluummin huolissaan omasta sieluntilasta,eikä joka käänteessä mollata ja haukuta lapinmiehiä........se kun on se roska toisen silmässä mikä jollakin kumman tavalla estää näkemästä kokonaista rekkakuormaa malkaa omassa silmässä.

      • ihmisoppien vaarat

        Joka Kristuksessa Jeesuksessa on tullut uskon kautta vanhurskaaksi hänellä ei ole huolen häivää. Huoli ja rukous on vain siitä että pysyy Kristuksessa saumattomasti kiinni, jotta nestevirta hänestä meihin pysyy koko ajan yllä.

        Ihmisoppien karmein puoli onkin juuri ,siinä että ihminen pysyy riippuvaisena toisten ihmisten mielipiteistä, eikä tule henkilökohtaisesti tuntemaan Kristusta.
        Joku saarnamies taikka mullah patti on koko janan säännöstelemässä estettömästi Krtistuksesta vuotavia armon ja rakkauden virtoja jotka pitävät Kristityn hengellisesti elävänä ja hedelmää tuottavana.

        Pahin esimerkki armonvirtojen tuhosta on kuivattaa ne pieniksi murusiksi, joita on kerjättävä seurakunnan johdolta ja heidän lakoijoiltaan, heidän käskyjään tottelemalla heihin luottamalla ja heitä mielistelemällä.


      • Mirjasisko
        ihmisoppien vaarat kirjoitti:

        Joka Kristuksessa Jeesuksessa on tullut uskon kautta vanhurskaaksi hänellä ei ole huolen häivää. Huoli ja rukous on vain siitä että pysyy Kristuksessa saumattomasti kiinni, jotta nestevirta hänestä meihin pysyy koko ajan yllä.

        Ihmisoppien karmein puoli onkin juuri ,siinä että ihminen pysyy riippuvaisena toisten ihmisten mielipiteistä, eikä tule henkilökohtaisesti tuntemaan Kristusta.
        Joku saarnamies taikka mullah patti on koko janan säännöstelemässä estettömästi Krtistuksesta vuotavia armon ja rakkauden virtoja jotka pitävät Kristityn hengellisesti elävänä ja hedelmää tuottavana.

        Pahin esimerkki armonvirtojen tuhosta on kuivattaa ne pieniksi murusiksi, joita on kerjättävä seurakunnan johdolta ja heidän lakoijoiltaan, heidän käskyjään tottelemalla heihin luottamalla ja heitä mielistelemällä.

        Mitäs Heikinsuolle kuului tänään?


      • 19+6
        Mirjasisko kirjoitti:

        Mitäs Heikinsuolle kuului tänään?

        Lakihenkistä ja tapaoppia huutosaarnaa kuului. Tyttöjen hiukset ja vaatteet, sekä kasteen mitätöiminen vesikasteeksi oli esillä. Eronneet tekevät huorin uudelleen avioituessaan. Minde toivoi suomalaisten liittyvän samaan käytäntöön muiden maiden kanssa, eli sakramenttien ottamiseen omiin käsiin. Taisi nyt paljastua *lähetysmatkan tarkoitus*.


      • Nämä pitäisi tutkia
        19+6 kirjoitti:

        Lakihenkistä ja tapaoppia huutosaarnaa kuului. Tyttöjen hiukset ja vaatteet, sekä kasteen mitätöiminen vesikasteeksi oli esillä. Eronneet tekevät huorin uudelleen avioituessaan. Minde toivoi suomalaisten liittyvän samaan käytäntöön muiden maiden kanssa, eli sakramenttien ottamiseen omiin käsiin. Taisi nyt paljastua *lähetysmatkan tarkoitus*.

        Voiko tuollaista toimintaa pitää lähetyksenä? Lähetystyötähän tehdään epäuskoisten voittamiseksi Kristukselle. Tämä toiminta pyrkii riistämään
        pois Kristuksesta perinteisille ihmisopeille kuuliaisiksi. Luottamuksen synnyttäminen ja edelleen vahvistaminen lapinvanhimpiin kenoja kaihtamatta
        on ollut lähetyksen päämääränä. KUten joku tässä jo esittikin epäilyksensä
        että tarkoitus on sumessakin ottaa Sakramentit omiin käsiin. Kuten tiedämme, käsitys Sakramenteista on ruotsinlapissa täysin Raamatun vastasinen. Onko ihne että nekin pitäisi saada oman liikkeen johtavan väen kontrolliin. Silloin yli 20 vuoden ajan lapista käsin kylvetty hajaannuksen siemen itäisi ja kantaisi hedelmän.

        Lestadiolaisuudessa tämä hajaannus- kirous on ollut tuhoa tuottamassa jo paljon ennen Lestadiuksen kuolemaa. Jo silloin kristinoppias tuntemattomat mummat ja vaarit lähtivät tuinteidensa palossa viemään liikettä toivomaansa suuntaan. "Lestadiuksella se on vaan sellaista papin hoitoa" sano Parkajoen Hilda. vuoden 1854 paikkeilla. Hajaannuksia tuottava siemen oli siis jo hyvällä oraalla tuolloin.


      • 5+7#
        19+6 kirjoitti:

        Lakihenkistä ja tapaoppia huutosaarnaa kuului. Tyttöjen hiukset ja vaatteet, sekä kasteen mitätöiminen vesikasteeksi oli esillä. Eronneet tekevät huorin uudelleen avioituessaan. Minde toivoi suomalaisten liittyvän samaan käytäntöön muiden maiden kanssa, eli sakramenttien ottamiseen omiin käsiin. Taisi nyt paljastua *lähetysmatkan tarkoitus*.

        19 6 18.6.2014 23:35

        " Eronneet tekevät huorin uudelleen avioituessaan."

        Vaikka saarnassa olisi miten paljon olkia, ei pidä mennä selvää Jumalan sanaa halventamaan. Iltasaarnassa puhui samasta asiasta ja täyttä asiaa, vaikka en tiedä miten itse toimisin erotilanteessa.

        Avioliitto on Jumalan edessä tehty lupaus ja Jumala suhtautuu ihmisen tekemiin lupauksiin yhtä vakavasti, kuin omiin lupauksiin. Omat lupaukset Hänellä on tapana pitää, vaikka me emme sitä ansaitsisikaan.

        Vanhassa testamentissa on hyvä esimerkki lupauksesta, jonka takia isä joutui tappamaan oman tyttärensä.


      • 5+7# kirjoitti:

        19 6 18.6.2014 23:35

        " Eronneet tekevät huorin uudelleen avioituessaan."

        Vaikka saarnassa olisi miten paljon olkia, ei pidä mennä selvää Jumalan sanaa halventamaan. Iltasaarnassa puhui samasta asiasta ja täyttä asiaa, vaikka en tiedä miten itse toimisin erotilanteessa.

        Avioliitto on Jumalan edessä tehty lupaus ja Jumala suhtautuu ihmisen tekemiin lupauksiin yhtä vakavasti, kuin omiin lupauksiin. Omat lupaukset Hänellä on tapana pitää, vaikka me emme sitä ansaitsisikaan.

        Vanhassa testamentissa on hyvä esimerkki lupauksesta, jonka takia isä joutui tappamaan oman tyttärensä.

        5 7# 19.6.2014 01:02

        Juuri näin. Avioliitosta ja eroamisista saarnattiin tänään ihan jees.

        Ei pitäisi periaatteen tai vaikkapa inhimillisen vastenmielisyyden vuoksi tuomita ja mollata kaikkea mitä "tunturisopulit" puhuvat. Vaan ainoastaan ja vain silloin kritiikki on suotavaa ja välttämätöntäkin, kun poiketaan oikeasta opista.

        OM mainitsi vesikasteen tällä halventavalla nimellä, mutta ei varsinaisesti selittänyt siitä paljoa mitään - muistaakseni sanoi kyllä että usko sakramenttiin pelastaa. Tosin hän sanoi myöhemmin, että Getsemanen yrttitarha ja Golgata on se oikea kaste (eli tarkoitti parannusta ja syntienanteeksiantamusta).
        Tässä ei olisikaan mitään opillista ongelmaa, jos muistaisi mainita että kyse on kääntymyksestä ja kasteen armoliitosta. Nyt tästä jäi henkikasteopin hajua leijumaan - suoraan ja selvästi kasteoppia ei opetettu ja selitetty.


      • tapaus kerrallaan
        tyhmelin kirjoitti:

        5 7# 19.6.2014 01:02

        Juuri näin. Avioliitosta ja eroamisista saarnattiin tänään ihan jees.

        Ei pitäisi periaatteen tai vaikkapa inhimillisen vastenmielisyyden vuoksi tuomita ja mollata kaikkea mitä "tunturisopulit" puhuvat. Vaan ainoastaan ja vain silloin kritiikki on suotavaa ja välttämätöntäkin, kun poiketaan oikeasta opista.

        OM mainitsi vesikasteen tällä halventavalla nimellä, mutta ei varsinaisesti selittänyt siitä paljoa mitään - muistaakseni sanoi kyllä että usko sakramenttiin pelastaa. Tosin hän sanoi myöhemmin, että Getsemanen yrttitarha ja Golgata on se oikea kaste (eli tarkoitti parannusta ja syntienanteeksiantamusta).
        Tässä ei olisikaan mitään opillista ongelmaa, jos muistaisi mainita että kyse on kääntymyksestä ja kasteen armoliitosta. Nyt tästä jäi henkikasteopin hajua leijumaan - suoraan ja selvästi kasteoppia ei opetettu ja selitetty.

        Jolla ei ole syntien sovitusta, sillä ei ole Kristusta. Ei se vaikeata ole saarnata lakia toisille! Kiitos Jeesuksen, avioerokaan ei ole sellainen synti jota ei saisi anteeksi.

        Monilla pareilla on rankat taustat jo lapsuudessa, rikkinäinen ihminen ei toisen parina pärjää ilman asianmukaista hoitoa. Sitten on mm. mielenterveysongelmat, vakavat persoonallisuushäiriöt sun muut, joissa avioliiton jatkaminen olisi joissakin tapauksissa hengenvaarallista.

        Saarnaajistamme ei ole, muutamaa koulutusta saanutta poikkeusta lukuun ottamatta, ollenkaan avioliittoneuvojiksi.

        Avioliitto lähtee jo pertustuksista, esimerkiksi liiton ulkopuolisilla ei ole oikeutta puuttua avioparin valintoihin, mikä ei ole helppoa neuvojjasairautta sarastaville
        vanhemmille, lastensa avioliittoihin nähden. Aviparin suhteen tuhotyö alkaa hyvin pienestä.


      • ihmekkös tuo
        tyhmelin kirjoitti:

        5 7# 19.6.2014 01:02

        Juuri näin. Avioliitosta ja eroamisista saarnattiin tänään ihan jees.

        Ei pitäisi periaatteen tai vaikkapa inhimillisen vastenmielisyyden vuoksi tuomita ja mollata kaikkea mitä "tunturisopulit" puhuvat. Vaan ainoastaan ja vain silloin kritiikki on suotavaa ja välttämätöntäkin, kun poiketaan oikeasta opista.

        OM mainitsi vesikasteen tällä halventavalla nimellä, mutta ei varsinaisesti selittänyt siitä paljoa mitään - muistaakseni sanoi kyllä että usko sakramenttiin pelastaa. Tosin hän sanoi myöhemmin, että Getsemanen yrttitarha ja Golgata on se oikea kaste (eli tarkoitti parannusta ja syntienanteeksiantamusta).
        Tässä ei olisikaan mitään opillista ongelmaa, jos muistaisi mainita että kyse on kääntymyksestä ja kasteen armoliitosta. Nyt tästä jäi henkikasteopin hajua leijumaan - suoraan ja selvästi kasteoppia ei opetettu ja selitetty.

        OM nyt puhuu mitä sylki suuhun tuo. Uskoa hän pilkkasi ja ryhtyi sen jälkeen luettelemaan mitä uskon lisäksi tarvitaan. Eikä sellainen usko ole oikea usko joka ei riitä pelastamaan syntistä kadotuksesta. Miten Kasteen voi selittää ellei itse tiedä siitä mitään??!!


      • 11+17
        tyhmelin kirjoitti:

        5 7# 19.6.2014 01:02

        Juuri näin. Avioliitosta ja eroamisista saarnattiin tänään ihan jees.

        Ei pitäisi periaatteen tai vaikkapa inhimillisen vastenmielisyyden vuoksi tuomita ja mollata kaikkea mitä "tunturisopulit" puhuvat. Vaan ainoastaan ja vain silloin kritiikki on suotavaa ja välttämätöntäkin, kun poiketaan oikeasta opista.

        OM mainitsi vesikasteen tällä halventavalla nimellä, mutta ei varsinaisesti selittänyt siitä paljoa mitään - muistaakseni sanoi kyllä että usko sakramenttiin pelastaa. Tosin hän sanoi myöhemmin, että Getsemanen yrttitarha ja Golgata on se oikea kaste (eli tarkoitti parannusta ja syntienanteeksiantamusta).
        Tässä ei olisikaan mitään opillista ongelmaa, jos muistaisi mainita että kyse on kääntymyksestä ja kasteen armoliitosta. Nyt tästä jäi henkikasteopin hajua leijumaan - suoraan ja selvästi kasteoppia ei opetettu ja selitetty.

        Onneksi tuota eronneen uudelleen avioitumista ei ole tarvinnut edes ajatella.

        On kuitenkin erilaisia ihmiskohtaloita, monia persoonallisuushäiriöitä ja sairauksia, jotka ovat saattaneet tehdä yhteiselämän mahdottomaksi.

        Tällaiset ihmiset ovat jo muutenkin kantaneet hirveitä taakkoja ja kohdanneet valtavia koettelemuksia.

        Ei tekisi mieli enää lyödä heitä edes sillä, että et saa mennä uudelleen avioliittoon. Tahdon kuitenkin uskoa Jumalan Sanan olevan oikein. Uskon myös siihen, että Jumala voi antaa aivan hyvän elämän ja läheisiä, rakastavia ihmisiä tueksi niissäkin tilanteissa.

        Haluan kuitenkin kysyä, että onko tässä eroa eronneella, (avioeron ottaneella), ja jätetyksi tulleella. Ihminenhän voi tulla jätetyksi yksipuolisesti. Minun lähipiirissä kävi niin. Sukulaiseni puoliso rakastui toiseen. Ei auttanut mitkään kynttiläillalliset, ei mikään romantiikka, ei mitkään yhteisten onnenhetkien muistelut. Avioliitto hajosi.

        Rukoukseni on, että sukulaiseni saattaisi säilyttää uskon. luottaisi Jumalan johdatukseen ja saisi voimia.


      • Mirjasisko
        11+17 kirjoitti:

        Onneksi tuota eronneen uudelleen avioitumista ei ole tarvinnut edes ajatella.

        On kuitenkin erilaisia ihmiskohtaloita, monia persoonallisuushäiriöitä ja sairauksia, jotka ovat saattaneet tehdä yhteiselämän mahdottomaksi.

        Tällaiset ihmiset ovat jo muutenkin kantaneet hirveitä taakkoja ja kohdanneet valtavia koettelemuksia.

        Ei tekisi mieli enää lyödä heitä edes sillä, että et saa mennä uudelleen avioliittoon. Tahdon kuitenkin uskoa Jumalan Sanan olevan oikein. Uskon myös siihen, että Jumala voi antaa aivan hyvän elämän ja läheisiä, rakastavia ihmisiä tueksi niissäkin tilanteissa.

        Haluan kuitenkin kysyä, että onko tässä eroa eronneella, (avioeron ottaneella), ja jätetyksi tulleella. Ihminenhän voi tulla jätetyksi yksipuolisesti. Minun lähipiirissä kävi niin. Sukulaiseni puoliso rakastui toiseen. Ei auttanut mitkään kynttiläillalliset, ei mikään romantiikka, ei mitkään yhteisten onnenhetkien muistelut. Avioliitto hajosi.

        Rukoukseni on, että sukulaiseni saattaisi säilyttää uskon. luottaisi Jumalan johdatukseen ja saisi voimia.

        Minde päivällä ja kukas illalla oli ?


      • Sydänystävät?
        11+17 kirjoitti:

        Onneksi tuota eronneen uudelleen avioitumista ei ole tarvinnut edes ajatella.

        On kuitenkin erilaisia ihmiskohtaloita, monia persoonallisuushäiriöitä ja sairauksia, jotka ovat saattaneet tehdä yhteiselämän mahdottomaksi.

        Tällaiset ihmiset ovat jo muutenkin kantaneet hirveitä taakkoja ja kohdanneet valtavia koettelemuksia.

        Ei tekisi mieli enää lyödä heitä edes sillä, että et saa mennä uudelleen avioliittoon. Tahdon kuitenkin uskoa Jumalan Sanan olevan oikein. Uskon myös siihen, että Jumala voi antaa aivan hyvän elämän ja läheisiä, rakastavia ihmisiä tueksi niissäkin tilanteissa.

        Haluan kuitenkin kysyä, että onko tässä eroa eronneella, (avioeron ottaneella), ja jätetyksi tulleella. Ihminenhän voi tulla jätetyksi yksipuolisesti. Minun lähipiirissä kävi niin. Sukulaiseni puoliso rakastui toiseen. Ei auttanut mitkään kynttiläillalliset, ei mikään romantiikka, ei mitkään yhteisten onnenhetkien muistelut. Avioliitto hajosi.

        Rukoukseni on, että sukulaiseni saattaisi säilyttää uskon. luottaisi Jumalan johdatukseen ja saisi voimia.

        11 17 19.6.2014 klo 07:54

        Lyötyä on helppo lyödä. Avioliitossa kummallakin puolisolla on omat tarpeet.
        Pääsääntöisesti naisilla on erilaiset tarpeet kuin miehillä. Avioliiton kuntoutus
        on jo siinä vaiheessa myöhäistä kun toisen puolison tartpeet ovat kohdanneet
        henkilön, jonka uskoo täyttävän tarpeeni.

        Kuten sanottu ero lähtee kehittymään hyvin varhain ja pienin askelin. Kun esim. vaimo kokee että tuo mies ei kuuntele minua, eikä ymmärrä minua, kaverit ja harrastukset näyttävät olevan minua tärkeämpiä, silloin hyljätyksi tulemisen tunne alkaa kalvaa yhä vain enemmän, pettymys tulee pettymyksen jälkeen.
        Kun puoliso kokee olevansa lähinnä vain hyväksikäytetty ja lastenhoitaja 24/7 ja omat tarpeet hellyys läheisyys kuulluksi tulemisen tarve ovat koko ajan vailla aviopuolison huomiota, vaje kasvaa. Seurauksena on lopulta "haku päälle".
        Kun sitten kohtaa henkilön joka on hyvin kiinnostunut minusta, huomioi minua
        eri tilanteissa puhuu ja kuuntelee minua, tulos on tuo mitä kuvasit, "rakastui toiseen".

        Yhteisen kommunikaatokielen opettelu on tärkeätä. Mies ja nainen puhuvat
        eri (tunne)kieltä, tämä on vaikeata oppia, niin miehelle kuin naisellekin.

        Jos läheinen tunneyhtys puuttuu (sydänystävät), silloin suhde tuottaa kipua.


      • 19+6
        Mirjasisko kirjoitti:

        Minde päivällä ja kukas illalla oli ?

        Hookkani piti iltasaarnan.
        Tietysti jokainen uskova menee avioon uskoen että se kestää kuolemaan asti.
        Mutta Hookkanin saarnasta jäi se ajatus että uudelleen avioituvat elävät huoraliitossa, hän ei ottanut huomioon sitä että on paljon eronneita esikoisuudessa jotka ovat saaneet anteeksi ja elävät armahdettuina uskovina. Suomen saarnaajat eivät jätä tätä mainitsematta.
        Ero jättää syvät haavat ihmiseen, syitä on monia jotka johtavat siihen, eikä kukaan ulkopuolinen voi tietää mistä on ollut kysymys. Harva, jos kukaan pari haluaa avoimesti kertoa mitä kauheuksia on joutunut kohtaamaan. Mutta jo maahan lyötyä on helppo lyödä lisää ja sitä tekevät ymmärtämättömät ja tietämättömät ihmiset, joiden kuuluisi osoittaa rakkautta sellaisellekin joka sitä ei ansaitse. Minkä palkan ansaitsette siitä että rakastatte niitä jotka teitä rakastavat kysyy Sana? Tuomarina on makeaa olla.


      • 6+10
        19+6 kirjoitti:

        Hookkani piti iltasaarnan.
        Tietysti jokainen uskova menee avioon uskoen että se kestää kuolemaan asti.
        Mutta Hookkanin saarnasta jäi se ajatus että uudelleen avioituvat elävät huoraliitossa, hän ei ottanut huomioon sitä että on paljon eronneita esikoisuudessa jotka ovat saaneet anteeksi ja elävät armahdettuina uskovina. Suomen saarnaajat eivät jätä tätä mainitsematta.
        Ero jättää syvät haavat ihmiseen, syitä on monia jotka johtavat siihen, eikä kukaan ulkopuolinen voi tietää mistä on ollut kysymys. Harva, jos kukaan pari haluaa avoimesti kertoa mitä kauheuksia on joutunut kohtaamaan. Mutta jo maahan lyötyä on helppo lyödä lisää ja sitä tekevät ymmärtämättömät ja tietämättömät ihmiset, joiden kuuluisi osoittaa rakkautta sellaisellekin joka sitä ei ansaitse. Minkä palkan ansaitsette siitä että rakastatte niitä jotka teitä rakastavat kysyy Sana? Tuomarina on makeaa olla.

        Osaatko vastata tuohon kysymykseeni:

        Voiko jätetyksi tullut, (siis jonka puoliso on kaikista yrityksistäkin huolimatta ottanut avioeron), mennä uudelleen naimisiin.

        Sanotaan, että eronnut ei saa mennä naimisiin, mutta saako jätetyksi tullut mennä.


      • Sydänystävät? kirjoitti:

        11 17 19.6.2014 klo 07:54

        Lyötyä on helppo lyödä. Avioliitossa kummallakin puolisolla on omat tarpeet.
        Pääsääntöisesti naisilla on erilaiset tarpeet kuin miehillä. Avioliiton kuntoutus
        on jo siinä vaiheessa myöhäistä kun toisen puolison tartpeet ovat kohdanneet
        henkilön, jonka uskoo täyttävän tarpeeni.

        Kuten sanottu ero lähtee kehittymään hyvin varhain ja pienin askelin. Kun esim. vaimo kokee että tuo mies ei kuuntele minua, eikä ymmärrä minua, kaverit ja harrastukset näyttävät olevan minua tärkeämpiä, silloin hyljätyksi tulemisen tunne alkaa kalvaa yhä vain enemmän, pettymys tulee pettymyksen jälkeen.
        Kun puoliso kokee olevansa lähinnä vain hyväksikäytetty ja lastenhoitaja 24/7 ja omat tarpeet hellyys läheisyys kuulluksi tulemisen tarve ovat koko ajan vailla aviopuolison huomiota, vaje kasvaa. Seurauksena on lopulta "haku päälle".
        Kun sitten kohtaa henkilön joka on hyvin kiinnostunut minusta, huomioi minua
        eri tilanteissa puhuu ja kuuntelee minua, tulos on tuo mitä kuvasit, "rakastui toiseen".

        Yhteisen kommunikaatokielen opettelu on tärkeätä. Mies ja nainen puhuvat
        eri (tunne)kieltä, tämä on vaikeata oppia, niin miehelle kuin naisellekin.

        Jos läheinen tunneyhtys puuttuu (sydänystävät), silloin suhde tuottaa kipua.

        Itselläni on kokemus, että se mikä puuttuu, se uskosta puuttuu.
        En väitä että usko on kaikilla ainoa ratkaisu avioliiton kestämiseen, mutta minun kohdallani se varmasti on. Ilman Taivaan Isää avioliitostani ei olisi tullut mitään.

        Avioliittoni oli enemmän tai vähemmän onneton ennen kuin ja sain armon palata kasteeseeni ja uskoa vapaasti. Voin sanoa suoraan, että avioliittoni suurin ongelma olin minä itse ja minun itsekkyyteni. Yrittäjän työ vei sielun, kaiken ajan ja energian sekä teki kärsimättömäksi, eikä kotiin jäänyt mitään annettavaa. Vaimo koki olevansa lastenhoitaja ja palvelija. Tilanne on nyt paljon parempi, kun usko on ykkösenä, ja perhe kakkosena.

        Tämän vuoksi rohkenen väittää, että avioliittoneuvojan tulisi olla uskossa, jotta hän voi tarkistaa onko taustalla paha ongelma uskonasioissa, eli epäusko. Sellainen ongelma heijastuu kaikkeen elämään, tuhoaa ilon ja vain ankeuttaa ja masentaa.


      • 6+10 kirjoitti:

        Osaatko vastata tuohon kysymykseeni:

        Voiko jätetyksi tullut, (siis jonka puoliso on kaikista yrityksistäkin huolimatta ottanut avioeron), mennä uudelleen naimisiin.

        Sanotaan, että eronnut ei saa mennä naimisiin, mutta saako jätetyksi tullut mennä.

        Raamatun mukaan jätetyksikin tullut tekee syntiä, jos menee uudelleen naimisiin. Tästä ei valitettavasti pääse yli eikä ympäri, koska se on Raamatussa selvästi sanottu monessa paikassa.

        Matt. 19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

        Luuk. 16:18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.

        Mutta on vielä todettava, ettei kellään ihmisellä ole tuomitsemisoikeutta. Eronneita ja uudelleen avioituneita ei saa hyljätä seurakunnasta. Mutta ei heistä pidä oppiakaan ottaa tai pitää huonompina kristittyinä. Kaikki olemme Aadamissa syntiä tehneet ja sen jälkeenkin, ja siten ansainneet kuolemantuomion, ja kaikki me olemme vain armon varassa.


      • toimeen tarttuen
        tyhmelin kirjoitti:

        Itselläni on kokemus, että se mikä puuttuu, se uskosta puuttuu.
        En väitä että usko on kaikilla ainoa ratkaisu avioliiton kestämiseen, mutta minun kohdallani se varmasti on. Ilman Taivaan Isää avioliitostani ei olisi tullut mitään.

        Avioliittoni oli enemmän tai vähemmän onneton ennen kuin ja sain armon palata kasteeseeni ja uskoa vapaasti. Voin sanoa suoraan, että avioliittoni suurin ongelma olin minä itse ja minun itsekkyyteni. Yrittäjän työ vei sielun, kaiken ajan ja energian sekä teki kärsimättömäksi, eikä kotiin jäänyt mitään annettavaa. Vaimo koki olevansa lastenhoitaja ja palvelija. Tilanne on nyt paljon parempi, kun usko on ykkösenä, ja perhe kakkosena.

        Tämän vuoksi rohkenen väittää, että avioliittoneuvojan tulisi olla uskossa, jotta hän voi tarkistaa onko taustalla paha ongelma uskonasioissa, eli epäusko. Sellainen ongelma heijastuu kaikkeen elämään, tuhoaa ilon ja vain ankeuttaa ja masentaa.

        Neuvonnan osuus on aika vähäinen tosiasiassa. Kun olen seurannut lapiani ja nyt viimeksi reilun 9kk ikäistä lastenlastani, lapsen omassa päässä täytyy "naksahtaa" kun uusia liikuntatyyppejä lähtee alkuun. Äitinsä kertoi pojan istuneen lattialla, kun hän yht'äkkiä eka kertaa siirtyi konttausasentoon ja lähti etenemään neliveto päällä pitkin lattiaa. Ihmissuhteessa on sama asia.
        25 vuotta kuuntelin kun vaimoni kertoi minulle tarpeistaan, kuuntelin kyllä kuin hepo kelloa niitä, kunnes Heikki Ranssi HNMKY:n luennoisija kertoi luennolla, että nämä ovat vaimon tarpeita. Ihmeellistä! Silloin minulle kirkastui kuinka tärkeistä asioista on oikeasti kysymys.

        Itse en ole ollut koskaan sellaisissa aviopariryhmissä, jossa olisi ollut epäuskoisia mukana, ei luennoistijoina ei asiantuntijoina, eikä avioparien muodostamissa ryhmissä.

        Jumalan sana on ylin ohjeemme. Ja erityisesti Jumalan armo
        JUmalan rakkaus ja anteeksiantamus, joka heijastuu parin välillä
        tapahtuvaan anteeksiantamukseen, - ovat keskeisellä sijalla.

        Nyt on kuitenkin sillä tavalla, että niin uskovat kuin epäuskoisetkin, me olemme ihmisiä, ja ihmisillä on ihmisen tarpeet. Hengellistäminen voi nimittäin olla myös yksi ovela pakoreitti, estämässä vastuun ottamista suhteessa.

        Sitoutuminen liittoon, avoimuus, yhteinen kommunikaatiokieli jota kumpikin ymmärtää, ja ennen muuta jo edellä mainittu anteeksiantamisen lahja.
        Oikea kuva Jumalasta on tärkeä, mutta tärkeä on myös rakastava anteeksiantava suhteutuminen itseen, josta on seurauksena myös toisen henkilön näkeminen Jeesuksen rakastavin silmin, (armollisuus rikkonutta kohtaan).

        Sananlasku sanoo, "kantapään kautta". Oivallusten on tapahduttava omassa mielessä ymmärryksessä ja sydämessä. Ulkoa päin neuvominen ilman sisäistä oivallusta ei johda tulokseen.

        Suurin harha tässä on se että uskotaan ajopuuhun, eli siihen että elämä heittelee puolelta toiselle, elävän itsensä voimatta vaikuttaa tapahtumien kulkuun. Toinen on sellainen sitkeä uskomus on, että suhde muuttuisi,
        kunhan vaan saisi tuon puolison muuttumaan. ILmaista lounasta ei kuitenkaan ole, suhde muuttuu vain, jos kumipikin suostuu muutokseen omalta puoleltaan.
        Vaikenta muuttumisessa on vanhoista tavoistaan pois oppiminen.


      • Amiina 21
        tyhmelin kirjoitti:

        Raamatun mukaan jätetyksikin tullut tekee syntiä, jos menee uudelleen naimisiin. Tästä ei valitettavasti pääse yli eikä ympäri, koska se on Raamatussa selvästi sanottu monessa paikassa.

        Matt. 19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

        Luuk. 16:18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.

        Mutta on vielä todettava, ettei kellään ihmisellä ole tuomitsemisoikeutta. Eronneita ja uudelleen avioituneita ei saa hyljätä seurakunnasta. Mutta ei heistä pidä oppiakaan ottaa tai pitää huonompina kristittyinä. Kaikki olemme Aadamissa syntiä tehneet ja sen jälkeenkin, ja siten ansainneet kuolemantuomion, ja kaikki me olemme vain armon varassa.

        Hei,

        Kuulin kerran selitystä tästä avioeroasiasta.... Vanhassa Testamentissa eron sai ottaa aviorikoksen tähden. Siis tämä henkilö, joka hylättiin syystä, ei ole oikeutettu avioitumaan uudestaan. Se taas, joka on jonkin muun syyn tähden (esim. tullut jätetyksi toisen osapuolen löydettyä "uuden" , ei ole hylätty raamatullisesti. Hän ei ole avionrikkoja.

        Olen tavannut useita avioliitostaan erotettuja, suvussanikin yksi nuori sellainen. Asia on kipeä ja vaikea. Mutta en tiedä, onko Raamatun Sanan opetus se, että omaa syyttään erotetut joutuisivat kärsimään toisen syntien tähden ja elämään loppuelämänsä ilman avioliittoa.

        Syntisinä meillä n uskominen itsemme aivan armosta autuaaksi. Avioeronkin saa anteeksi. On silti mielestäni aivan oikein, että opetus on Sanan mukaista, ettei meille avioliitossa eläville tulisi kriisien keskellä ajatusta siitä, että joku toinen voisi olla sitä omaa puolisoa parempi. Jumalan Sanassa sanotaan selvästi, miten Jumala vihaa hylkäämistä.

        Uskon, että monilla seikoilla voi olla merkitystä siihen, kuinka vaikeaa osalla meistä voi olla sitoutua ja haasteiden keskellä turvautua siihen toiseen. Perusturvallisuuden kokemukset tai sen puute saattavat ohjata hädän hetkellä ratkaisuihin, jotka eivät ole loppuun asti mietittyjä.

        Avioliittoasioista on mielestäni syytä paljon nykyistä enemmän puhua, avata sitä arkea ja pohtia, mitä apua on saarnaajien ja seurakunnan lisäksi saatavilla. Joskus solmut voivat olla siis muualla kuin uskonelämässä.

        Saarnoja kuunnellessa en ole kokenut niistä tuomiohenkeä. Voi olla, että oma tarkkaavaisuuteni on välillä herpaantunut....mutta meillä kaikilla on lupa uskoa itsemme Jumalanlapsiksi armosta - anteeksi myös ne väärät valinnat. Eikös näin ole saarnattu ?

        Kaikista vaaroista on hyvä muistuttaa. Se ei tee meistä synnittömiä, kukin tunnistaa itsessään ne heikot kohdat ja kiusauksen paikat. Ainakin minä tarvitsen kurssin tarkistusta monessa kohdin.


      • Rakkaus parantaa
        tyhmelin kirjoitti:

        Raamatun mukaan jätetyksikin tullut tekee syntiä, jos menee uudelleen naimisiin. Tästä ei valitettavasti pääse yli eikä ympäri, koska se on Raamatussa selvästi sanottu monessa paikassa.

        Matt. 19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

        Luuk. 16:18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.

        Mutta on vielä todettava, ettei kellään ihmisellä ole tuomitsemisoikeutta. Eronneita ja uudelleen avioituneita ei saa hyljätä seurakunnasta. Mutta ei heistä pidä oppiakaan ottaa tai pitää huonompina kristittyinä. Kaikki olemme Aadamissa syntiä tehneet ja sen jälkeenkin, ja siten ansainneet kuolemantuomion, ja kaikki me olemme vain armon varassa.

        Jokainen ihminen on syntiensä vuoksi tuomittu ja kadotettu. Keskusteluissa näyttää toistuvasti unohtuvan, että kaikki ihmiset ovat kokonaan syntisiä jo perimänsä vuoksi, - ennen ensimmäistäkään tekoa joka perimässämme olevasta synnistä johtuu. Eevan ja Aadamin perintö on erottanut koko ihmiskunnan Jumalasta.

        Tutustumalla Jumalan lakiin, näkee heti ettei ole mitään mahdollisuutta tekojen taikka tekemättä jättämistensä kautta pelastua. Jumalalle kelpaa vain täydellinen. Tämä on se syy miksi Jumalan täytyi tulla itse ihmiseksi, uhrata itsensä karmealla tavalla, pelastaakseen meidät.

        Kyttäämällä muiden syntejä ja mitottelemalla erilaisia syntejä suurempiin ja pienempiin synteihin, osoittaa vain muille sen ettei ole ymmärtänyt kuinka syntinen itse on, ja mikä on sisällöltään evankeliumi Kristuksesta. Omavanhurskaus on etevä veijari "evankelioimaan". Kun tuota vältät ja tätä teet, niin sinä pelastut. Voi yhden kerran sentään.

        Koko Raamattu kertoo meille sen, yhtäältä hyvin karkealla ja toisaalta hyvin hinolla tavalla, että on vain yksi tie. Hän on Jeesus.

        KUn Jeesus ohitetaan ja lähdetään omaa vanhurskautta rakentamaan, niin siitä vesaikosta johon ihminen sen jälkeen joutuu, ei tule ikinä loppua.

        On järkyttävää todeta että saarnamies aloittaa avioliittotyön vasta sitten kun ero on jo tullut, ja senkin työn tekee toisissa ihmisissä. Saarnaajat pitäisi kouluttaa
        monipuolisesti heti tehtävän vastaanotettuaan. Nykyään saa hyvän kolutuksen
        avioliittotyöhön. Silti tiedän että vain kaksi saarnaajaa on koulutettu tähän.
        Heistäkin toinen laittoi hanskat naulaan ja luopui vapaaehtoisesti saarnaajan tehtävästä.

        Jos heität tukin virtaavaan koskeen, se menee tasan sinne minne virta vie.
        Avioliiton hoitaminen ei ole tällaisen tahdottoman ajopuun seuraamista katseella.

        Tällekin seurakunnalle on tarjottu asiantuntevaa avioliittotyötä osaksi seurakunnan toimintaa, mutta hengellinen ylpeys on estänyt tarjotun avun vastaanottamisen. "Täs ristillisyydes on kaikki neuvot, mitä tarvitaan".

        Ei ole muuten puoliakaan kaikista neuvoista. Tulkaa kristityt avioliittoleireille
        ja tilaisuuksiin joissa näitä asioita käsitellään. Esikoislestadiolaistenkin parissa on tällaista toimintaa, joka on kuitenkin laajempaa, ei "vain me" toimintaa.
        On niin ihanaa nähdä puolisonsa toisenlaisin silmin, että se kannattaa vaikka
        ilmaista lounasta ei olekkaan. Tärkeintä on ottaa tuo ensimmäinen askel oikeaan suuntaan, tiellä kohti puolisoon tutustumista.


      • Amiina 21 kirjoitti:

        Hei,

        Kuulin kerran selitystä tästä avioeroasiasta.... Vanhassa Testamentissa eron sai ottaa aviorikoksen tähden. Siis tämä henkilö, joka hylättiin syystä, ei ole oikeutettu avioitumaan uudestaan. Se taas, joka on jonkin muun syyn tähden (esim. tullut jätetyksi toisen osapuolen löydettyä "uuden" , ei ole hylätty raamatullisesti. Hän ei ole avionrikkoja.

        Olen tavannut useita avioliitostaan erotettuja, suvussanikin yksi nuori sellainen. Asia on kipeä ja vaikea. Mutta en tiedä, onko Raamatun Sanan opetus se, että omaa syyttään erotetut joutuisivat kärsimään toisen syntien tähden ja elämään loppuelämänsä ilman avioliittoa.

        Syntisinä meillä n uskominen itsemme aivan armosta autuaaksi. Avioeronkin saa anteeksi. On silti mielestäni aivan oikein, että opetus on Sanan mukaista, ettei meille avioliitossa eläville tulisi kriisien keskellä ajatusta siitä, että joku toinen voisi olla sitä omaa puolisoa parempi. Jumalan Sanassa sanotaan selvästi, miten Jumala vihaa hylkäämistä.

        Uskon, että monilla seikoilla voi olla merkitystä siihen, kuinka vaikeaa osalla meistä voi olla sitoutua ja haasteiden keskellä turvautua siihen toiseen. Perusturvallisuuden kokemukset tai sen puute saattavat ohjata hädän hetkellä ratkaisuihin, jotka eivät ole loppuun asti mietittyjä.

        Avioliittoasioista on mielestäni syytä paljon nykyistä enemmän puhua, avata sitä arkea ja pohtia, mitä apua on saarnaajien ja seurakunnan lisäksi saatavilla. Joskus solmut voivat olla siis muualla kuin uskonelämässä.

        Saarnoja kuunnellessa en ole kokenut niistä tuomiohenkeä. Voi olla, että oma tarkkaavaisuuteni on välillä herpaantunut....mutta meillä kaikilla on lupa uskoa itsemme Jumalanlapsiksi armosta - anteeksi myös ne väärät valinnat. Eikös näin ole saarnattu ?

        Kaikista vaaroista on hyvä muistuttaa. Se ei tee meistä synnittömiä, kukin tunnistaa itsessään ne heikot kohdat ja kiusauksen paikat. Ainakin minä tarvitsen kurssin tarkistusta monessa kohdin.

        Amiinalle kiitos hienosta kommentista. Tämä jäi ihmetyttämään ja mietityttämään:

        "Se taas, joka on jonkin muun syyn tähden (esim. tullut jätetyksi toisen osapuolen löydettyä "uuden" , ei ole hylätty raamatullisesti. Hän ei ole avionrikkoja. "

        Minä en ole löytänyt Raamatusta kohtia, jotka lieventäisivät Matt 19:19 tai Luuk 16:18. Jos joku on tutkinut tätä enemmän, niin voisi tuoda selityksen tänne framille.

        En halua tässä syyllistää ketään, mutta olen joskus pohtinut, että jos itselleni ero kohdalle osuisi, en kyllä uskaltaisi avioitua uudelleen.

        ***

        Olet oikeassa, tuomiohenkeä ei ole ollut, vaatimukset on muotoiltu neuvoiksi. Pahinta on ollut irtautuminen luterilaisesta sakramenttiopista. Martti Luther olisi käynyt todella kuumana Lapinmaalle, jos nyt eläisi.


      • muuttis
        Rakkaus parantaa kirjoitti:

        Jokainen ihminen on syntiensä vuoksi tuomittu ja kadotettu. Keskusteluissa näyttää toistuvasti unohtuvan, että kaikki ihmiset ovat kokonaan syntisiä jo perimänsä vuoksi, - ennen ensimmäistäkään tekoa joka perimässämme olevasta synnistä johtuu. Eevan ja Aadamin perintö on erottanut koko ihmiskunnan Jumalasta.

        Tutustumalla Jumalan lakiin, näkee heti ettei ole mitään mahdollisuutta tekojen taikka tekemättä jättämistensä kautta pelastua. Jumalalle kelpaa vain täydellinen. Tämä on se syy miksi Jumalan täytyi tulla itse ihmiseksi, uhrata itsensä karmealla tavalla, pelastaakseen meidät.

        Kyttäämällä muiden syntejä ja mitottelemalla erilaisia syntejä suurempiin ja pienempiin synteihin, osoittaa vain muille sen ettei ole ymmärtänyt kuinka syntinen itse on, ja mikä on sisällöltään evankeliumi Kristuksesta. Omavanhurskaus on etevä veijari "evankelioimaan". Kun tuota vältät ja tätä teet, niin sinä pelastut. Voi yhden kerran sentään.

        Koko Raamattu kertoo meille sen, yhtäältä hyvin karkealla ja toisaalta hyvin hinolla tavalla, että on vain yksi tie. Hän on Jeesus.

        KUn Jeesus ohitetaan ja lähdetään omaa vanhurskautta rakentamaan, niin siitä vesaikosta johon ihminen sen jälkeen joutuu, ei tule ikinä loppua.

        On järkyttävää todeta että saarnamies aloittaa avioliittotyön vasta sitten kun ero on jo tullut, ja senkin työn tekee toisissa ihmisissä. Saarnaajat pitäisi kouluttaa
        monipuolisesti heti tehtävän vastaanotettuaan. Nykyään saa hyvän kolutuksen
        avioliittotyöhön. Silti tiedän että vain kaksi saarnaajaa on koulutettu tähän.
        Heistäkin toinen laittoi hanskat naulaan ja luopui vapaaehtoisesti saarnaajan tehtävästä.

        Jos heität tukin virtaavaan koskeen, se menee tasan sinne minne virta vie.
        Avioliiton hoitaminen ei ole tällaisen tahdottoman ajopuun seuraamista katseella.

        Tällekin seurakunnalle on tarjottu asiantuntevaa avioliittotyötä osaksi seurakunnan toimintaa, mutta hengellinen ylpeys on estänyt tarjotun avun vastaanottamisen. "Täs ristillisyydes on kaikki neuvot, mitä tarvitaan".

        Ei ole muuten puoliakaan kaikista neuvoista. Tulkaa kristityt avioliittoleireille
        ja tilaisuuksiin joissa näitä asioita käsitellään. Esikoislestadiolaistenkin parissa on tällaista toimintaa, joka on kuitenkin laajempaa, ei "vain me" toimintaa.
        On niin ihanaa nähdä puolisonsa toisenlaisin silmin, että se kannattaa vaikka
        ilmaista lounasta ei olekkaan. Tärkeintä on ottaa tuo ensimmäinen askel oikeaan suuntaan, tiellä kohti puolisoon tutustumista.

        Rakkaus parantaa
        20.6.2014 07:03

        kiitos totuudellisesta ja tärkeästä kirjoituksestasi.

        Me kristityt olemme täydellisesti riippuvaisia siitä että Jumala armahtaa Jeesuksen lunastustyön tähden meidät syntiset. Emme tule yhtenäkään elämämme päivänä otollisiksi ja kelvollisiksi millään tavoin, emme onnistuneen kilvoituksen emmekä kuuliaisuutemme takia.
        Jeesus on puolestamme ollut täydellisen kuuliainen Isän tahdolle, Hän on täyttänyt lain vaatimukset meidän edestämme. Miksi? Koska me emme kykene siihen. Tämä on totuus.

        Hän on lahjoittanut meille itsensä, saamme uskon käsivarsilla ottaa koko pelastuksen lahjana vastaan, elämme Jumalan Pojan uskossa, emme omassa voimassa ja teoissa.

        Jos tämä avautuisi meille kirkkaana, emme voisi olla kiittämättä ja iloitsematta, sillä suurempaa onnea ei tässä matoisessa maailmassa voi olla kuin tämä ainoa nimi, jossa on koko pelastus: Jeesus Kristus, Herramme!


      • teu,
        19+6 kirjoitti:

        Lakihenkistä ja tapaoppia huutosaarnaa kuului. Tyttöjen hiukset ja vaatteet, sekä kasteen mitätöiminen vesikasteeksi oli esillä. Eronneet tekevät huorin uudelleen avioituessaan. Minde toivoi suomalaisten liittyvän samaan käytäntöön muiden maiden kanssa, eli sakramenttien ottamiseen omiin käsiin. Taisi nyt paljastua *lähetysmatkan tarkoitus*.

        "19 6"

        Eipä' taida puhuja tietää oikeasta kasteesta , Vain Johanneksen kaste oli Jordanin
        veteen , mutta sekin oli siunattu jumalan sanalla , Siitä kasteeta sanottiin että se oli
        tehty Vain Jeesusta varten , Hänet oli silloin kastettu Juuri niin kuin Jumala halusi .
        eli Se kaste oli Jeesukselle otollinen ja Pyhä Henki ilmestyi Kyyhkysen muodossa

        Miksi Hänet kastettiin kun Hän oli Synnitön ,,Hänen kasteensa oli sopiva Ristrin
        kuolemaan , siksi että Hän saattoi kest'ää sen saa ta nan ylönkatseen . Voisiko
        joku sanoa tän paremmin , tgottakai voi jos vain pikkusen perehtyy ..

        Miträ tulee siihen kuulemaani Pyhän Hnken kasteeseen , joku sanoi että
        sellainen on jossa kin erikseen tehty. minä sanon että ei ole , vaan SE MIKÄ
        oli Helluntaina Jerusalemissa ,,oo30jKr , oli Pyhän Hegen Vuodatus, Joka
        on Vuodastettu ylen runsaasti saajille ,saajia oli 118 mistä ja joista alhaalla
        olevista joku sasnoi , he on makeaa viiniä täynnänsä . Ja josta Pietarisanoi
        Ei he ole humalassa ,onhan päivan 3 htki vasta menossa .

        Ja niin Alkoi Pietari saarnaamaan ja kohta oli kuuulijat valmiit ottanaan Kasteen
        Ja se kaste joka silloin annettiin niille 3000 ihmiselle , se oli kristillinen Kaste .
        Joka oli kehittynyt muutamin paikoin Johanneklsen Kasteesta , tähän kuului
        myös Pyhä Henki pienessä määrin .Tätä kastetta ennettiin Sittenmin Korneliksen
        Perhe kunnalle , mutta he saivat Pyhän Hengen ensin ja sitten Kasteen

        Tulee kysynykeen , Miksi Korneliksen väki sai Pyhän Hengen vuodatuksen
        Homma oli selvä , Heistä tuli Uusien pakanoitten opetus lapsia , jotka halusi
        käännytyksen ja heistä tuli muutenkin PUHUJIA. Minä uskon tämän näin .
        Useampia PYHÄN HENGEN VUODATUKSEN SAANNUTTA EI OLEOLLUT
        Eli niitä 118. yläsalissa , ja noin 8-9 Korneliuksella yht. n.127. joista kaksi
        ihan pieniä lapsia ,,ja muut jotka oli Kornedliksen tykönä kute pietari, tämä
        oli jo mones kerta kun Pietari oli saanut , Ja hän saatto väkensä oli jo ennen kastettu , kuin ndekin jotka oli Korneliuksen sotilaita , henkivartijoita ..

        Tähän tulee Tieto että Konelius oli Italialaisen kohorttin johtaja (n,500 miestä)
        siksi hän sai vartion kotiin kun ei voinut tietää , ketkä ja missä on hyökkä'ämässä
        Korneliukset oli täysin oikeesti vanhan juutalais uskon käännynäisiä , mutta he
        halusivat Uuden Liiton Uudeksi jäseneksi , ja niin he pääsivä ..


      • teu.
        tyhmelin kirjoitti:

        Amiinalle kiitos hienosta kommentista. Tämä jäi ihmetyttämään ja mietityttämään:

        "Se taas, joka on jonkin muun syyn tähden (esim. tullut jätetyksi toisen osapuolen löydettyä "uuden" , ei ole hylätty raamatullisesti. Hän ei ole avionrikkoja. "

        Minä en ole löytänyt Raamatusta kohtia, jotka lieventäisivät Matt 19:19 tai Luuk 16:18. Jos joku on tutkinut tätä enemmän, niin voisi tuoda selityksen tänne framille.

        En halua tässä syyllistää ketään, mutta olen joskus pohtinut, että jos itselleni ero kohdalle osuisi, en kyllä uskaltaisi avioitua uudelleen.

        ***

        Olet oikeassa, tuomiohenkeä ei ole ollut, vaatimukset on muotoiltu neuvoiksi. Pahinta on ollut irtautuminen luterilaisesta sakramenttiopista. Martti Luther olisi käynyt todella kuumana Lapinmaalle, jos nyt eläisi.

        "Tyhmelin "

        Mark, 10 :2-12. Kererotan asiasta..
        Matt; 19 : 3-12. -.-

        Jos et löydä ,voin kyllä avittaa .
        SE nainen Skyttarin kaivolla , hänellä oli vciides mies menossa TUSKIN OLI
        OLLUT AVIOSSA YHDENKÄ'ÄN KANSSA joh. 4:1-15.


      • Rakkaus parantaa
        muuttis kirjoitti:

        Rakkaus parantaa
        20.6.2014 07:03

        kiitos totuudellisesta ja tärkeästä kirjoituksestasi.

        Me kristityt olemme täydellisesti riippuvaisia siitä että Jumala armahtaa Jeesuksen lunastustyön tähden meidät syntiset. Emme tule yhtenäkään elämämme päivänä otollisiksi ja kelvollisiksi millään tavoin, emme onnistuneen kilvoituksen emmekä kuuliaisuutemme takia.
        Jeesus on puolestamme ollut täydellisen kuuliainen Isän tahdolle, Hän on täyttänyt lain vaatimukset meidän edestämme. Miksi? Koska me emme kykene siihen. Tämä on totuus.

        Hän on lahjoittanut meille itsensä, saamme uskon käsivarsilla ottaa koko pelastuksen lahjana vastaan, elämme Jumalan Pojan uskossa, emme omassa voimassa ja teoissa.

        Jos tämä avautuisi meille kirkkaana, emme voisi olla kiittämättä ja iloitsematta, sillä suurempaa onnea ei tässä matoisessa maailmassa voi olla kuin tämä ainoa nimi, jossa on koko pelastus: Jeesus Kristus, Herramme!

        Jeesus on Herra! Aamen.

        On paljon omasta mielestään onnistuneita ihmisiä jotka uskovat aivan tosissaan
        että kun tarpeeksi kova laki luetaan, se pelastaa syntisiä.

        Lain tehtävä loppuu tasan siihen kun ihminen tunnustaa syntinsä. Joka tarkoittaa sen tosiasian tunnustamista etten millään muotoa kylkene JUmalan vanhurskasta lakia täyttämään. Hätä joka siitä totuuden tuntemisesta syntyy pakottaa etsimään armoa. Silloin jää tasan yksi mahdollisuus. Että Jumala armahtaa syntisen Jeesuksen Kristuksen uhrin tähden.


      • totuutta asiaan
        tyhmelin kirjoitti:

        Raamatun mukaan jätetyksikin tullut tekee syntiä, jos menee uudelleen naimisiin. Tästä ei valitettavasti pääse yli eikä ympäri, koska se on Raamatussa selvästi sanottu monessa paikassa.

        Matt. 19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

        Luuk. 16:18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.

        Mutta on vielä todettava, ettei kellään ihmisellä ole tuomitsemisoikeutta. Eronneita ja uudelleen avioituneita ei saa hyljätä seurakunnasta. Mutta ei heistä pidä oppiakaan ottaa tai pitää huonompina kristittyinä. Kaikki olemme Aadamissa syntiä tehneet ja sen jälkeenkin, ja siten ansainneet kuolemantuomion, ja kaikki me olemme vain armon varassa.

        Toisaalta on muistettava, ettei Jumala ole avioliittoa asettanut; eikä Jeesuskaan vaikka oli Kaanan häissä.


    • railiantero

      Kylläpä tällä palstalla on ymmärtäväistä kommentoijaa,sitä minä vaan ihmettelen miten teitä ei ole pistetty saarnavirkaan,vähintäänkin lähetysmiehiksi .Hoh,hoijaa. Oikein saarnaavat lapinmiehet ja Jumalansana tulee Pyhästähengestä.Kova äänisimmät tämän palstan paskanpuhujista on jostain syystä katkeroituneita....ehkä heitä ja heidän suurta ymmärrystään ei ole omastamielestään huomioitu tarpeeksi esikois lestadiolais liikkeen sisällä.

      • sairasta"onnea"

        Saarnaajien neuvo avioasioissa on että painakaa kylmät rinnat vastakkain. Siihenkin tarvitaan kummatkin puolisot, jotka vilpittömästi tahtovat parantaa tuhoavat tapansa. Silloin kun ero jää ainoaksi mahdollisuudeksi, on kyse usein terveenä säilymisestä niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Turvallisessa parisuhteessa elävä ei koskaan voi ymmärtää mitä on elää pelossa.


      • OIkeassa olet
        sairasta"onnea" kirjoitti:

        Saarnaajien neuvo avioasioissa on että painakaa kylmät rinnat vastakkain. Siihenkin tarvitaan kummatkin puolisot, jotka vilpittömästi tahtovat parantaa tuhoavat tapansa. Silloin kun ero jää ainoaksi mahdollisuudeksi, on kyse usein terveenä säilymisestä niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Turvallisessa parisuhteessa elävä ei koskaan voi ymmärtää mitä on elää pelossa.

        Sairasta "onnea"

        Totta, ulkopuolelta on helppo toimia asiantuntijana. Ja turvallisessa suhteessa elävällä ei ole neuvoja sille joka elää hengenvaarallisessa suhteessa.

        Henkisesti väkivaltaisella on taito elää vieraiden seurassa moitteettumasti.


      • kiitos paljon

        railiantero on tosiaan yksi tämän palstan paskapuhujista. Hyvin näytät syntisi tuntevan.

        Kiitos tunnustuksesta, kunpa vielä saisit parannuksen armon kokea.


      • Stuberg24
        kiitos paljon kirjoitti:

        railiantero on tosiaan yksi tämän palstan paskapuhujista. Hyvin näytät syntisi tuntevan.

        Kiitos tunnustuksesta, kunpa vielä saisit parannuksen armon kokea.

        Lähetetty iPadista

        P. Paavalin Epistola Galatalaisille

        1. Rakkaat veljet! jos ihminen osaa johonkuhun vikaan tulla, niin te, jotka hengelliset olette, ojentakaat senkaltaista siveyden hengessä: ja katso itsiäs, ettes sinä myös kiusattaisi.
        2. Kantakaat toinen toisenne kuormaa ja niin Kristuksen lakia täyttäkäät.
        3. Sillä jos joku luulee itsensä jotakin olevan, joka ei kuitenkaan mitään ole, hän viettelee itsensä.
        4. Mutta koetelkaan kukin oman tekonsa, ja sitte hän taitaa ainoasti itsestänsä kerskata, ja ei yhdessäkään muussa;
        5. Sillä kukin pitää oman kuormansa kantaman.
        6. Joka sanalla neuvotaan, se jakakaan kaikkea hyvää sille, joka häntä neuvoo.
        7. Älkäät eksykö; ei Jumala anna itsiänsä pilkata: sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        8. Joka lihassansa kylvää, se lihastansa turmeluksen niittää; mutta joka hengessä kylvää, se hengestä ijankaikkisen elämän niittää.
        9. Ja koska me hyvää teemme, niin älkäämme suuttuko; sillä aikanansa mekin saamme niittää ilman lakkaamatta.
        10. Koska siis meillä aika on, niin tehkäämme jokaiselle hyvää, mutta enimmiten niille, jotka meidän kanssaveljemme uskossa ovat.
        11. Katsokaat, kuinka suuren lähetyskirjan minä olen teille omalla kädelläni kirjoittanut!
        12. Jotka tahtovat myös näön jälkeen lihassa kelvata, ne teitä ympärileikkaukseen vaativat, ainoastaan ettei heitä Kristuksen ristillä vainottaisi.
        13. Sillä ei nekään, jotka ympärileikataan, lakia pidä; vaan he tahtovat teidät ympärileikata, että he teidän lihastanne kerskata saisivat.
        14. Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin, vaan ainoastansa meidän Herran Jesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma minulle ristiinnaulittu on ja minä maailmalle.
        15. Sillä Kristuksessa Jesuksessa ei ympärileikkaus eikä esinahka mitään kelpaa, vaan uusi luontokappale.
        16. Ja niin monta, jotka tämän ojennusnuoran jälkeen vaeltavat, heidän päällänsä olkoon rauha ja laupius, ja Jumalan Israelin päällä!
        17. Älköön yksikään tästälähin minua silleen vaivatko; sillä minä kannan minun ruumiissani meidän Herran Jesuksen Kristuksen arvet.
        18. Meidän Herran Jesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, rakkaat veljet, amen!


      • Mariia2

        Jeesus sanoo syykkarin kaivolla syntiselle naiselle"viisi miestä sinulla on ollut ja se joka kanssasi nyt on ei ole miehesi,onko sinua kukaan tuominnut".Nainen vastasi"ei ole."En minäkään sisua tuomitse,mene äläkä enää syntiä te"


      • pikku juttu
        Mariia2 kirjoitti:

        Jeesus sanoo syykkarin kaivolla syntiselle naiselle"viisi miestä sinulla on ollut ja se joka kanssasi nyt on ei ole miehesi,onko sinua kukaan tuominnut".Nainen vastasi"ei ole."En minäkään sisua tuomitse,mene äläkä enää syntiä te"

        Eikö tuossa nyt ollut lainauksia kahdesta eri Jeesuksen ja naisen kohtaamisesta. Edellinen Syykarin kaivon tapahtuma (Joh. 4) ja jälkimmäinen on tapauksesta kun Jeesuksen luokse tuotiin huoruudessa tavattu nainen (Joh. 8). Vapahtjan tuomio on kuitenkin aina katuvalle tuo "en minäkään sinua tuomitse, mene äläkä enää syntiä tee".

        Huomautuksena vaan, että Raamatun opetusta emme voida kiertää tai pois-selittää, ei oikealta eikä vasemmalta. Raamatun sanan mukaan on tilanteita, joissa eroaminen on sallittua mutta aina kannattaa tehdä sen päälle työtä, että huonokin avioliitto tulee pelastetuksi. Jumalan seurakunnasta löytyy Jumalan sanan johdolla apua ja neuvoa.


      • teu,
        pikku juttu kirjoitti:

        Eikö tuossa nyt ollut lainauksia kahdesta eri Jeesuksen ja naisen kohtaamisesta. Edellinen Syykarin kaivon tapahtuma (Joh. 4) ja jälkimmäinen on tapauksesta kun Jeesuksen luokse tuotiin huoruudessa tavattu nainen (Joh. 8). Vapahtjan tuomio on kuitenkin aina katuvalle tuo "en minäkään sinua tuomitse, mene äläkä enää syntiä tee".

        Huomautuksena vaan, että Raamatun opetusta emme voida kiertää tai pois-selittää, ei oikealta eikä vasemmalta. Raamatun sanan mukaan on tilanteita, joissa eroaminen on sallittua mutta aina kannattaa tehdä sen päälle työtä, että huonokin avioliitto tulee pelastetuksi. Jumalan seurakunnasta löytyy Jumalan sanan johdolla apua ja neuvoa.

        "pikku juttu "

        Että Kerron sinulle Mikä oli tämän syntisen vaimon Pelastaus ,"JEESUS "ensinnäkin siksi että' tälläisessä tapapausessa . Mooseksen aikana olilisi ilman muuta Tuotu
        mies ja nainen kansan eteen ja sitten heidät olisi kivitetty siinä molemmat ..?

        Kuinka tämä Tapaus oli oli,tälläinen .. Miehen on tarvinnut olla Niiden Fariseusten
        ystävä. Ja he oli päästäneet Miehen menemään ,, koska vain Nainen tuotiin Jeesuksen eteen Hän ei alkanut purnaamaan mitään . vaan kirjoitti maahan jotain
        'Ja kirjoityti vcielä toisenkin kerran , olen jostain lukenut että se oli Jesajan kirjaa ,

        Ja kun Jeesus Tästä Nousi , ja ei havainnut ketään muuta kuin naisen , ja nyt
        Hän kysyy tuomittiinko sinua , EI HERA;Ei minua tuomittu !

        Siihen vastaa Jeesus , en minkään sinua tuomitse !

        " väki oli lähtenyt , vanhimmista alkaen joka ianoa nuorinpaan asti ,
        Kivet oli pudonneet maahan , kun asia oli selvinnyt kansalle
        Tälläisessä tapauksessa ei voineet, tuomita naistakaan .
        Siihen Fariseusten yritys kilpistyi Jeesus oli saanut voiton .


      • teu,

        "railantero"

        Hyvä tehdä kysymys ja antaa siihen vastaus , nimittäin Pyhä Henki , liikkuu
        juuri niin kuin Hän itse tykkää , Häntä ei kukaan konenna , käske , eivoi sitoa
        esimerkiksi yhdistyksen kassakaappiin , koska siinä käy kuten Jeesuksen ,,
        tulledssa siaisään I pääsiäispäivänä yläsaliin , kun ovet oli lukossa .

        Jeesus ilmestys kuin tuokaus vaan ,ja sanoi RAUHATEILLE . Ja Hän toi
        tiedon kuinka , että Seurakunta perustetaan nyt, ja Hän perusti seurakunnan
        ja sen seurakunnan jälki maailman ihmisiä me olemme . Es/koisita .


    • ainokaarina1

      Olipa upea "lukkari"ja hyvät virret Kuka ?

      • tgeu,

        "ainokaarina"

        Varmaan tarkoitit upea äänistä , em nyt suoraan sano ,
        mutta ota selvää Epäilen HH. mut tarkisatan,


      • teu,
        tgeu, kirjoitti:

        "ainokaarina"

        Varmaan tarkoitit upea äänistä , em nyt suoraan sano ,
        mutta ota selvää Epäilen HH. mut tarkisatan,

        Ilta saarna : LL:noin suurin piirtein , mukiin menevcä , ei mitään sammakoita .
        jäljestä päinkään ei tartte tehdä mitään asian eteen sillai , etytä korjaamista
        ei tullut , muutenkin sellainewn pikku nöätti Jumalan sanaa kaikki ne paikat
        mitä minä kuulin . Hän puhui aikapaljon muisteloita mm,Wijam Eerikson :nnista
        Ja itsestään . Ei silti Wijamista minäkin pidin ,,mutten AIisakkonista..


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        Ilta saarna : LL:noin suurin piirtein , mukiin menevcä , ei mitään sammakoita .
        jäljestä päinkään ei tartte tehdä mitään asian eteen sillai , etytä korjaamista
        ei tullut , muutenkin sellainewn pikku nöätti Jumalan sanaa kaikki ne paikat
        mitä minä kuulin . Hän puhui aikapaljon muisteloita mm,Wijam Eerikson :nnista
        Ja itsestään . Ei silti Wijamista minäkin pidin ,,mutten AIisakkonista..

        Lahti . kotimaan saarnaaja SP:n linjaa veti samaa ja räikeesti esitti että LV:n
        miehet kun huomenna jatkaa , he puhuu jumalan sanaa sitä ei ole koskaan puhuttu etukäteen ja tuskin vieläkään , nimittäin kun saarna on pidetty , siitä kesakustellaan
        oiken voimakkaasti se vasta antaa luvallisuuden Jumalan sanalle ..

        Muuten oli asioita jotka johtaa seuraaviin saarnaajien teksteihin ja joista paistroi
        Kuoro ja Rukous piirit ja oli joku muukin asia , tuli mieleen nuleminen ..
        sittenkään en paremmin sano..


      • Mirjasisko
        teu, kirjoitti:

        Lahti . kotimaan saarnaaja SP:n linjaa veti samaa ja räikeesti esitti että LV:n
        miehet kun huomenna jatkaa , he puhuu jumalan sanaa sitä ei ole koskaan puhuttu etukäteen ja tuskin vieläkään , nimittäin kun saarna on pidetty , siitä kesakustellaan
        oiken voimakkaasti se vasta antaa luvallisuuden Jumalan sanalle ..

        Muuten oli asioita jotka johtaa seuraaviin saarnaajien teksteihin ja joista paistroi
        Kuoro ja Rukous piirit ja oli joku muukin asia , tuli mieleen nuleminen ..
        sittenkään en paremmin sano..

        Voi SP parka. Onneksi Jumala on vieläkin suurempi.....


      • Kunpa heräisivät
        Mirjasisko kirjoitti:

        Voi SP parka. Onneksi Jumala on vieläkin suurempi.....

        Syntisiä erehtyviä ihmisiä kuten me muutkin. Toivottavasti omavanhurskaus vielä kirkastuu näille veljille synniksi, niin että Kristuksen sovintokuolema kelpaisi heille pelastukseksi.

        Parempaa vanhurskautta etsiessään he ovat eksyneet todella jo kauaksi hyvästä Paimenesta Jeesuksesta Kristuksesta. Kuten Paavali sanoo te jotka lain, (siis tekojenne), kautta tahdotte pelastua, olette langenneet pois armosta.

        Gal. 5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        Gal. 5:5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        Gal. 5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        Gal. 5:7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
        Gal. 5:8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
        Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.


      • teu,
        Mirjasisko kirjoitti:

        Voi SP parka. Onneksi Jumala on vieläkin suurempi.....

        "Marjasisko "

        Hyvin noterasait asian ,,onhan JUMSALA suurempi ..Yhtäkään ihmistä
        En ole koskaan kuullut että lv. puheet pannanaan Jumalan sanaksi joka
        Ei vielä ole seurakunnan edessä PUITU , sillä
        Ensimmäisen kerran kuulin Maaliskuussa , että kun lv tulee niin meidän on
        uskottava sana jumalan sanaksi ,,Vieläkin pifän asiaa hulluna ..


      • Jeesuksen seurassa
        teu, kirjoitti:

        "Marjasisko "

        Hyvin noterasait asian ,,onhan JUMSALA suurempi ..Yhtäkään ihmistä
        En ole koskaan kuullut että lv. puheet pannanaan Jumalan sanaksi joka
        Ei vielä ole seurakunnan edessä PUITU , sillä
        Ensimmäisen kerran kuulin Maaliskuussa , että kun lv tulee niin meidän on
        uskottava sana jumalan sanaksi ,,Vieläkin pifän asiaa hulluna ..

        Elikkä Jumala asuu esikoislestadiolaisen teologian mukaan Jellivaarassa.

        Raamatun mukaan hän on kaikkialla maan piirissä, jossa hänen sanaansa julistetaan ja Sakramentit oikein jaetaan.

        Ihmisopin kiemurat menevät yhä pahempaan solmuun.


      • vihne ei huomannut k
        Jeesuksen seurassa kirjoitti:

        Elikkä Jumala asuu esikoislestadiolaisen teologian mukaan Jellivaarassa.

        Raamatun mukaan hän on kaikkialla maan piirissä, jossa hänen sanaansa julistetaan ja Sakramentit oikein jaetaan.

        Ihmisopin kiemurat menevät yhä pahempaan solmuun.

        Sori, että olen ilonpilaaja, mutta tuo luonnehdinta ei ole raamatusta. Vaan se on luterilaisista tunnustuskirjoista.


      • teuy,
        Jeesuksen seurassa kirjoitti:

        Elikkä Jumala asuu esikoislestadiolaisen teologian mukaan Jellivaarassa.

        Raamatun mukaan hän on kaikkialla maan piirissä, jossa hänen sanaansa julistetaan ja Sakramentit oikein jaetaan.

        Ihmisopin kiemurat menevät yhä pahempaan solmuun.

        "Jeesuksen seurassa ,"

        Sasnoit: Elikkä Jumala asuu Esikoislestaadiolaisen Teologian mukaan Gällissä .

        Olet siinä oikeassa :Raamatun mukaan Hän on kaikkialla maan piirissa , jossa Hänen sanansa Julistetaan ja Sakramentit oikein jaetaan .

        Toisessa puheessa H-suolla, GP. Saarnassan sanoi että sakramenttien kautta
        saa ta na on mennyt Taívaaaseen Löydätkö mitään lä'hentymistä. Muistan kyllä
        lukeneeni Siihen ajoiteteun matrkan Kun saa ta na oli jo varma että Jeesusta
        on tarpeeksi Ruoskittu ettei Hän tule perässä .

        Mutta siihen aikaan ei minusta ollut sakramenttejä koska se oli oo30 pääsiäinen .
        saa ta na oli silloin mennyt , mutta ,,Koska hän on henkiolento tarviiko hän
        mitään GP. julkistamaa rekvisiittaa..


      • 5+7#
        vihne ei huomannut k kirjoitti:

        Sori, että olen ilonpilaaja, mutta tuo luonnehdinta ei ole raamatusta. Vaan se on luterilaisista tunnustuskirjoista.

        vihne ei huomannut k 21.6.2014 20:32

        Jeesuksen seurassa
        21.6.2014 12:37
        "Raamatun mukaan hän on kaikkialla maan piirissä, jossa hänen sanaansa julistetaan ja Sakramentit oikein jaetaan."


        "19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Millä tavalla näiden tekstien ajatus poikkeaa toisistaan?


      • 5+7# kirjoitti:

        vihne ei huomannut k 21.6.2014 20:32

        Jeesuksen seurassa
        21.6.2014 12:37
        "Raamatun mukaan hän on kaikkialla maan piirissä, jossa hänen sanaansa julistetaan ja Sakramentit oikein jaetaan."


        "19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Millä tavalla näiden tekstien ajatus poikkeaa toisistaan?

        Nyt ei ole kyse sisällöstä vaan lähteestä. Jos sanotaan jonkin asian olevan raamatusta, niin on syytä varautua siihen, että pystyy näyttämään missä kohdassa se on. Nimittäin näissä piireissä, muutamaa poikkeusta lukunottamatta, voi sanoa ihan mitä hyvänsä raamatussa olevaksi eikä kukaan protestoi, koska raamatun tuntemus on heikohko. Tälläisillä raamatusta-lausunnoilla voidaan johtaa harhaan. Toisaalta ei se sisältökään ihan kohiollaan ollut. Kukaan ei tarkasti pysty sanomaan, miten saktamentit oikein toimitetaan. Arveluja on paljon, mutta ei ole oikeaa lähdettä alkuseurakunnalta.


      • totuutta esiin
        teuy, kirjoitti:

        "Jeesuksen seurassa ,"

        Sasnoit: Elikkä Jumala asuu Esikoislestaadiolaisen Teologian mukaan Gällissä .

        Olet siinä oikeassa :Raamatun mukaan Hän on kaikkialla maan piirissa , jossa Hänen sanansa Julistetaan ja Sakramentit oikein jaetaan .

        Toisessa puheessa H-suolla, GP. Saarnassan sanoi että sakramenttien kautta
        saa ta na on mennyt Taívaaaseen Löydätkö mitään lä'hentymistä. Muistan kyllä
        lukeneeni Siihen ajoiteteun matrkan Kun saa ta na oli jo varma että Jeesusta
        on tarpeeksi Ruoskittu ettei Hän tule perässä .

        Mutta siihen aikaan ei minusta ollut sakramenttejä koska se oli oo30 pääsiäinen .
        saa ta na oli silloin mennyt , mutta ,,Koska hän on henkiolento tarviiko hän
        mitään GP. julkistamaa rekvisiittaa..

        sakramentit eivät ole Jumalan tai Jeesuksen asettamia. Joten mietippä keneltä ne ovat!


      • voi sinua piruparka
        totuutta esiin kirjoitti:

        sakramentit eivät ole Jumalan tai Jeesuksen asettamia. Joten mietippä keneltä ne ovat!

        Totuutta esiin 22.6.2014 08:36

        Kannattaisi hommata Raamattu, niin totuus tosiaan tulisi esiin sinunkin elämässäsi!

        Kaste:

        Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        ____________________

        Herran Pyhä Ehtoollinen:

        Matt. 26:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini."
        Matt. 26:27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.


    • missä valo

      Et sitten osannut kumpaakaan selittää millään tavalla ja jätit pois asioita jotka selittävät itse itseään.

      eli et ymmärrä mitään aiheesta oikein !

      siinä sitä on parkaa.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe