onko oikeus salakuunnella?

Terveiset vaan

Entinen työnantajani tiesi minun puheeni tunnin aikana, vaikka oli autossa matkalla muualle.
Minulla oli työpaikan nk. älypuhelin Nokia, joka siis työnantajan palvelupuhelimena.

24

1735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinttura7676

      Kuulostaa aika oudolta, kannattaa kyllä kysyä joltain lain asiantuntijalta. Mieti, jos sulla on se puhelin kotonakin, se pomo tietää kaiken sun kotielämästä yms yksityisestä, tuskin sellainen laillista on Suomessa.

      • Terveiset vaan

        oudolta kuulostaa joo. mun kotielämässä ei ole mitään salattavaa, mutta selvä yksityisyydenloukkaus tämä on. väitti että puhelimeni olisi jäänyt auki, vaikka sain hänen puhelunsa jälkeen siis omaan puhelimeeni kaksi puhelua. palvelupuhelin on siiss se toinen puhelin, joka näköjään toimi salakuuntelulaitteena. työnsi sen minulle viikkoa aiemmin että harjoittele.
        mulla on todistaja hänen puheilleen siitä, että kuuli kaiken. meillä ei ikkunat tai ovet olleet auki, enkä tiedä kauanko hän kuunteli, mutta soitti siis tuntia aiemmin kuin saapui paikalle kotiini. vaati vielä tulemaan ns. keskustelemaan, johon en suostunut.

        Tosiaan - todistaja on paikalla mutta tässä on asetelma puhe vastaan puhe. Operaattorin kautta saan puhelutiedot kyllä siitä että puhelin nyt ei todellakaan jäänyt auki, kuten hän väitti. Rikosilmoituksen tein seuraavana päivänä netin kautta. En kuulu Pamiin, mutta kannattaisikohan sieltä tätä asiaa kysyä?

        Kyseinen ta erittäin loppuun palanut henkilö, joka sanoo irti ihmisiä ja olettaa kaikkien puristavan hänelle rahaa omasta selkänahastaan riemusta kiljuen. Puolet duunareista tietty nuoria virolaisnaisia, joita saa leipoa miten haluaa.


      • 9+18
        Terveiset vaan kirjoitti:

        oudolta kuulostaa joo. mun kotielämässä ei ole mitään salattavaa, mutta selvä yksityisyydenloukkaus tämä on. väitti että puhelimeni olisi jäänyt auki, vaikka sain hänen puhelunsa jälkeen siis omaan puhelimeeni kaksi puhelua. palvelupuhelin on siiss se toinen puhelin, joka näköjään toimi salakuuntelulaitteena. työnsi sen minulle viikkoa aiemmin että harjoittele.
        mulla on todistaja hänen puheilleen siitä, että kuuli kaiken. meillä ei ikkunat tai ovet olleet auki, enkä tiedä kauanko hän kuunteli, mutta soitti siis tuntia aiemmin kuin saapui paikalle kotiini. vaati vielä tulemaan ns. keskustelemaan, johon en suostunut.

        Tosiaan - todistaja on paikalla mutta tässä on asetelma puhe vastaan puhe. Operaattorin kautta saan puhelutiedot kyllä siitä että puhelin nyt ei todellakaan jäänyt auki, kuten hän väitti. Rikosilmoituksen tein seuraavana päivänä netin kautta. En kuulu Pamiin, mutta kannattaisikohan sieltä tätä asiaa kysyä?

        Kyseinen ta erittäin loppuun palanut henkilö, joka sanoo irti ihmisiä ja olettaa kaikkien puristavan hänelle rahaa omasta selkänahastaan riemusta kiljuen. Puolet duunareista tietty nuoria virolaisnaisia, joita saa leipoa miten haluaa.

        Hyvin yksinkertaista.
        Jos et itseksesi puhele, niin puhekumppanisi on kertonut pomollesi.
        Ei siinä salakuuntelua tarvita. Petollinen puhekaveri riittää.
        Valitse kaverisi paremmin.


    • Mahdottomuus

      Mikä siis tarkkaan ottaen todisti, ettei se puhelin todella ollut jäänyt auki? Ymmärsin tuosta, että olit eri puhelimeen saanut puheluja tuon työnantajan puhelun jälkeen? Kysyitkö puhelutietoja operaattorilta tai saatko niitä edes jos kyseessä on työnantajan liittymä?

      Uskallan kyllä väittää, ettei yhdessäkään älyluurissa ole mitään salakuunteluohjelmaa, jolla saisi linjan pidettyä aina halutessaan auki suoraan toiseen kohteeseen. Eli luulisin, että joko se on todellakin jäänyt auki, joku on kuunnellut oven takana tai puhekumppani juoruillut.

      • Terveiset vaan

        Puhekumppaninani sen tunnin aikana oli oma täysi-ikäinen poikani. Hän myös vastaanotti työnantajan kotonamme. Minä kuulin koko keskustelun yläkerrasta käsin.
        Hän ja työnantaja eivät olleet aiemmin tavanneet. Poikani on siis todistajani tässä asiassa. Se siitä petollisuuden epäilemisestä. Kaikki ei ole Salattua Elämää.

        Älyluureihin saa lisänä kaikenlaista. Katsohan netistä.
        Ymmärsit mahdottomuus väärin.
        Kyseessä ei ole työnantajan liittymä vaan omani. Ihan oma puhelinkoneeni ja simini.
        Se, että saan kaksi puhelua tuon tunnin aikana, todistaa ettei "luuri" ole voinut jäädä auki. Kokeilepas itse, jos jätät luurin auki niin tuleeko siihen silloin muita puheluja.

        Minä puhuin toisesta puhelimesta. Työnantajan palvelupuhelimesta, josta akku oli loppumaisillaan ja johon olin vastannut viimeksi edellisen viikon perjantaina. Minulla ei ollut akkua ja ilmoitin ta:lle että akku on loppumaisillaan. Näitä palvelupuhelimia on toinenkin kappale, samalla simillä. Toinen oli työnantajan hallussa, mutta hän oli ilmeisesti hukannut sen tai rikkonut.

        Älypuhelimiin saa todellakin ostaa kaikenlaista lisälaitetta, jäljitintä yms nauhuria.

        Minä kysyn - onko salakuuntelu yksityisten ihmisten välillä Suomessa laillista?


    • Poliisiasia

      No ei muuta kuin luuri mukaan ja poliisilaitokselle salakuuntelulaitteita syynäämään. Pamista ei kannata kysyä mitään jos et ole jäsen.

      • Terveiset vaan

        Työnantaja haki tämän jäljitinpuhelimen pois väittäen että se olisi jäänyt auki ja hän kuullut sitä kautta kaiken. Puhelimeen oli viimeksi soitettu aamupäivällä, jolloin en edes vastannut siihen. Perjantaina vastasin.

        Minun oman puhelimeni hän väitti jääneen auki. Siis soitti siihen klo 14.56. Seuraavat puhelut minulle tulivat siihen klo 15.03 ja 15.17.

        Minulla ei ole tätä palvelupuhelinta käsissäni enää. Ainoat asiat, jotka häntä vastaan voivat todistaa ovat oman puhelimeni loki ja oma poikani. Hänellä taas oli mukanaan eräs ulkomaalainen tyttö, joka suuhun voi panna mitä vaan. Ei puhu suomea kunnolla eikä ymmärrä.

        Eli - onko salakuuntelu sallittua muillekin kuin vain poliisille rikosta epäiltäessä?

        Pamista olen aiemmmin saanut tietoa olematta jäsen. Minähän olen potentiaalinen jäsen ja siksi kannattaa auttaa.


      • Rauhoitu
        Terveiset vaan kirjoitti:

        Työnantaja haki tämän jäljitinpuhelimen pois väittäen että se olisi jäänyt auki ja hän kuullut sitä kautta kaiken. Puhelimeen oli viimeksi soitettu aamupäivällä, jolloin en edes vastannut siihen. Perjantaina vastasin.

        Minun oman puhelimeni hän väitti jääneen auki. Siis soitti siihen klo 14.56. Seuraavat puhelut minulle tulivat siihen klo 15.03 ja 15.17.

        Minulla ei ole tätä palvelupuhelinta käsissäni enää. Ainoat asiat, jotka häntä vastaan voivat todistaa ovat oman puhelimeni loki ja oma poikani. Hänellä taas oli mukanaan eräs ulkomaalainen tyttö, joka suuhun voi panna mitä vaan. Ei puhu suomea kunnolla eikä ymmärrä.

        Eli - onko salakuuntelu sallittua muillekin kuin vain poliisille rikosta epäiltäessä?

        Pamista olen aiemmmin saanut tietoa olematta jäsen. Minähän olen potentiaalinen jäsen ja siksi kannattaa auttaa.

        Nyt siis molemmat puhelimet olikin olleet auki. Yhtäaikaako? Alkaa kuullostamaan hieman vainoharhaiselta.
        Mitä sitten puhuit, kun työnantajasi on asiasta sinulle maininnut?

        Kerrankos se puhelin ihmiseltä auki jää. Itse olen vastaanottanut monet kerrat puhelun työkaveriltani, jolla luuri on ollut taskussa ja puhelin itsekseen soittanut. Työkaveri ei ole tiennyt mitään soitosta. Jos näppislukko ei ole kiinni niin laukussa tai taskussa puhelin soittelee tietämättäsi itsekseen.

        Ei tässä mitään salakuuntelua siis ole tarvinnut olla, jos puhelimesi on itsekseen soittanut. Minä kuuntelin huvikseni ne itselleni tulleet vahinkopuhelut. Ei se mitään salakuuntelua ole, jos saa puhelut toiselta :)


      • <terveiset vaan
        Rauhoitu kirjoitti:

        Nyt siis molemmat puhelimet olikin olleet auki. Yhtäaikaako? Alkaa kuullostamaan hieman vainoharhaiselta.
        Mitä sitten puhuit, kun työnantajasi on asiasta sinulle maininnut?

        Kerrankos se puhelin ihmiseltä auki jää. Itse olen vastaanottanut monet kerrat puhelun työkaveriltani, jolla luuri on ollut taskussa ja puhelin itsekseen soittanut. Työkaveri ei ole tiennyt mitään soitosta. Jos näppislukko ei ole kiinni niin laukussa tai taskussa puhelin soittelee tietämättäsi itsekseen.

        Ei tässä mitään salakuuntelua siis ole tarvinnut olla, jos puhelimesi on itsekseen soittanut. Minä kuuntelin huvikseni ne itselleni tulleet vahinkopuhelut. Ei se mitään salakuuntelua ole, jos saa puhelut toiselta :)

        Voi herranen aika.
        Työnantajan puhelimeen olin vastannut perjantaina, kun koko rysäys tapahtui maanantaina. Maanantaina se soi kerran, mutta en vastannut. Viimeinen puhelu siihen tuli siis kolme päivää aikaisemmin.
        Tämän puhelin kuulemma oli jäänyt auki, siis ilmeisesti jo perjantaina, vaikka se soi vielä maanantaina.

        Oma puhelimeni, johon työnantaja soitti, oli suljettu hänen puhelunsa klo 14.56 jälkeen. Hänen puhelunsa jälkeen vastaanotin vielä kaksi puhelua toisesta numerosta onnistuneesti. Puhelin ei voi olla varmaankaan olla auki samaan aikaan kun siihen tulee puheluja toisesta numerosta.

        Näppislukot olivat kiinni.

        Alkaakos valjeta?
        Äläpäs ala aikasi kuluksi halkoa hiuksia. Jos sulla ei ole vastusta tähän otsikkoni kysymykseen, niin miksi kyselet ja " rauhoittelet"?
        Pyydän, että ne vastaisivat joilla on jotain sanottavaa otsikon kysymykseen.


      • ohoppasvaan
        <terveiset vaan kirjoitti:

        Voi herranen aika.
        Työnantajan puhelimeen olin vastannut perjantaina, kun koko rysäys tapahtui maanantaina. Maanantaina se soi kerran, mutta en vastannut. Viimeinen puhelu siihen tuli siis kolme päivää aikaisemmin.
        Tämän puhelin kuulemma oli jäänyt auki, siis ilmeisesti jo perjantaina, vaikka se soi vielä maanantaina.

        Oma puhelimeni, johon työnantaja soitti, oli suljettu hänen puhelunsa klo 14.56 jälkeen. Hänen puhelunsa jälkeen vastaanotin vielä kaksi puhelua toisesta numerosta onnistuneesti. Puhelin ei voi olla varmaankaan olla auki samaan aikaan kun siihen tulee puheluja toisesta numerosta.

        Näppislukot olivat kiinni.

        Alkaakos valjeta?
        Äläpäs ala aikasi kuluksi halkoa hiuksia. Jos sulla ei ole vastusta tähän otsikkoni kysymykseen, niin miksi kyselet ja " rauhoittelet"?
        Pyydän, että ne vastaisivat joilla on jotain sanottavaa otsikon kysymykseen.

        Kaveri kertonu mitä oot lärpätelly ja siksi sinulla nyt on "entinen työnantaja"...

        Kertomuksissasi on niin paljon heittoja että kannattaa miettiä taas mitä kirjoitat...
        ja mitä sä sieltä Pamista kysyisit kun rikosilmoituksenkin olet tehnyt?
        Ja onhan hänellä todistajana varmaankin henkilö/henkilöt, jonka kanssa olet puhelut puhunut ja jos niiden aikana on todellakin käsitelty esim. työasioita tai olet haukkunut työnantajaa, olet itse liemessä..


      • Terveiset vaan
        ohoppasvaan kirjoitti:

        Kaveri kertonu mitä oot lärpätelly ja siksi sinulla nyt on "entinen työnantaja"...

        Kertomuksissasi on niin paljon heittoja että kannattaa miettiä taas mitä kirjoitat...
        ja mitä sä sieltä Pamista kysyisit kun rikosilmoituksenkin olet tehnyt?
        Ja onhan hänellä todistajana varmaankin henkilö/henkilöt, jonka kanssa olet puhelut puhunut ja jos niiden aikana on todellakin käsitelty esim. työasioita tai olet haukkunut työnantajaa, olet itse liemessä..

        Niin tuo ylläolevako vastasi otsikon kysymykseen?
        Hillitse uteliaisuuttasi hieman.
        Sen vielä kerron uudelleen, että työnantajan ns. todistaja on ulkomaalainen.

        Nyt - annetaanpas puheenvuoro niille, joilla on jotain tietoa eikä vain uteliaisuutta. Kannattaa nyt miettiä kirjoitteleeko ja mitä mihinkin ketjuun, ohoppasvaan.

        Taidat olla se sama takertuja ...


      • ohoppasvaan
        Terveiset vaan kirjoitti:

        Niin tuo ylläolevako vastasi otsikon kysymykseen?
        Hillitse uteliaisuuttasi hieman.
        Sen vielä kerron uudelleen, että työnantajan ns. todistaja on ulkomaalainen.

        Nyt - annetaanpas puheenvuoro niille, joilla on jotain tietoa eikä vain uteliaisuutta. Kannattaa nyt miettiä kirjoitteleeko ja mitä mihinkin ketjuun, ohoppasvaan.

        Taidat olla se sama takertuja ...

        Taidat olla sama joka joutuu ongelmiin aina uudestaan ja uudestaan...
        Onhan se entinen työnantajasi sitten tietoinen puhelusi sisällöstä ei hän muuten voi mitään syytellä.
        Otsikkosi kysymys:onko oikeus salakuunnella ja vastaus: kai nyt jokainen tietää ettei ole oikeutta salakuunnella ellei ole epäilystä väärinkäytöstä / rikoksesta.
        Siinä se uteliaisuus ja edelleenkään et kykene vastaamaan asiaa koskeviin kysymyksiin, koska olet itse todennäköisesti puhunut läpiä päähäsi ja kiinni jäänyt.
        Voi miten ikävää..


    • Johanselkis

      "Työnantaja haki tämän jäljitinpuhelimen pois väittäen että se olisi jäänyt auki
      -- Minun oman puhelimeni hän väitti jääneen auki"

      Eli molemmat auki, ok. Eikö poliisista ole vielä oltu yhteydessä sen rikosilmoituksen tiimoilta? He kai sen tietävät mikä on sallittua.

      • ohoppasvaan

        Jos edes mitään rikosilmoitusta on tehty...


    • ennen oli paremmin

      avohoito kiellettävä

      • Terveiset vaan

        Eli poliisilla ainoastaan on oikeus salakuunnella, jos poliisi epäilee rikosta.
        Eikös se näin ole?
        Yksityisten välisiä puheluja ei saa salakuunnella. Vaikka netistä saa hankittua laitteita siihen tarkoitukseen joka lähtöön.

        Poliisi arvioi asian vähäpätöiseksi. Minulla on kyllä todistaja väitteilleni.
        En vielä tiedä miten jatkan asiaa. Odotan siihen asti että juristiystäväni tulee lomiltaan.


      • Vikaa tulostimessa16
        Terveiset vaan kirjoitti:

        Eli poliisilla ainoastaan on oikeus salakuunnella, jos poliisi epäilee rikosta.
        Eikös se näin ole?
        Yksityisten välisiä puheluja ei saa salakuunnella. Vaikka netistä saa hankittua laitteita siihen tarkoitukseen joka lähtöön.

        Poliisi arvioi asian vähäpätöiseksi. Minulla on kyllä todistaja väitteilleni.
        En vielä tiedä miten jatkan asiaa. Odotan siihen asti että juristiystäväni tulee lomiltaan.

        Olipas tarinaa kerrakseen! Sekä työnantajan puhelin että oma puhelin ovat siis soineet, olleet auki, olleet kiinni, niihin on vastattu ja ei ole vastattu. Mutta salakuunneltu on. Onneksi työnantaja on nyt vienyt pois sen JÄLJITINPUHELIMEN.

        Mitähän sen työnantajan nuoren virolaisen naistodistajan oikein on määrä todistaa? Ja mitä sinun todistajasi?

        Työnantaja varmaan samalla reissulla asensi sekä sinun omaan puhelimeesi salakuunteluohjelman että kotiisi mikrofoneja ja salakameroita. Elä siis siivosti äläkä pure kättä, joka sinua ruokkii.


      • Terveiset vaan
        Vikaa tulostimessa16 kirjoitti:

        Olipas tarinaa kerrakseen! Sekä työnantajan puhelin että oma puhelin ovat siis soineet, olleet auki, olleet kiinni, niihin on vastattu ja ei ole vastattu. Mutta salakuunneltu on. Onneksi työnantaja on nyt vienyt pois sen JÄLJITINPUHELIMEN.

        Mitähän sen työnantajan nuoren virolaisen naistodistajan oikein on määrä todistaa? Ja mitä sinun todistajasi?

        Työnantaja varmaan samalla reissulla asensi sekä sinun omaan puhelimeesi salakuunteluohjelman että kotiisi mikrofoneja ja salakameroita. Elä siis siivosti äläkä pure kättä, joka sinua ruokkii.

        Vai sellaisia luulet? Taitaa olla nyt lukemisen ymmärtämisessä puutteita.
        Odotan siihen saakka, että juristiystäväni tulee lomilta. Hän tietää asian.
        PS. lähdin kyseisestä firmasta pois tämän välikohtauksen jälkeen eikä ole ikävä ollut sinne. Säälittää vaan ne muut, joita myös salakuunnellaan.


      • naurattaja
        Terveiset vaan kirjoitti:

        Vai sellaisia luulet? Taitaa olla nyt lukemisen ymmärtämisessä puutteita.
        Odotan siihen saakka, että juristiystäväni tulee lomilta. Hän tietää asian.
        PS. lähdin kyseisestä firmasta pois tämän välikohtauksen jälkeen eikä ole ikävä ollut sinne. Säälittää vaan ne muut, joita myös salakuunnellaan.

        Höpö höpö, kyllä nyt levittelet ihan pölhöö tarinaa. Potkut sait kun olet mennyt lavertelemaan työasioita ja kestä se!
        Tuskin edes mitään salakuuntelua on tapahtunutkaan, vaan puhelustasi on kerrottu koska ollet puhunut ohi suusi..
        Ei sitä työpuhelinta kotiin viedä, ellei ole virkana jokin merkittävä asema, että se siitä.


      • Ohoppasvaan
        naurattaja kirjoitti:

        Höpö höpö, kyllä nyt levittelet ihan pölhöö tarinaa. Potkut sait kun olet mennyt lavertelemaan työasioita ja kestä se!
        Tuskin edes mitään salakuuntelua on tapahtunutkaan, vaan puhelustasi on kerrottu koska ollet puhunut ohi suusi..
        Ei sitä työpuhelinta kotiin viedä, ellei ole virkana jokin merkittävä asema, että se siitä.

        Niinpä niin. Sinähän nämä asiat tiedät.


    • ´lyhoi

      tyonantajalla on oikeus kuunnella omaa puhelintaan. todenn´kñisesti kaikki nauhoitetaan

      • Hoihoihoihoi

        No älä nyt naurata. Oikeus kuunnella omaa puhelintaan tietysti on silloin kun puhuu itse omassa puhelimessaan. Voihan ihminen nauhoittaa vaikka puhelun jossa on itse puhajaosapuolena, mutta toisten puheita ei saa salaa kuunnella eikä nauhoittaa.

        Tuossa jos oikein käsitin, pomo soitti työntekijän omaan puhelimeen. Omaan tuli vielä kaksi puhelua sen jälkeen, joten puhelin ei ollut jäänyt mitenkään "auki". Hyytynyt puhelin jota pomo tuli hakemaan, sisälsi varmaankin jonkinlaisen nauhoittimen/jäljittimen, jota voi kuunnella esim ns. peilin avulla jonkin matkan päästä. Puhelinhan oli muuten mykkä, ilmeisesti akku oli loppu. Ylläolevan mukaan viimeinen puhuttu puhelu tuosta puhelimesta oli monta päivää sitten.

        Kyllä vain pomo kuunteli salaa. Sillä ei ole merkitystä mitä hän kuuli.
        Hän loukkasi työntekijän yksityisyyttä. Se ei hänelle ole sallittua kuten ei kenellekään muullekaan.


      • Potkunantaja
        Hoihoihoihoi kirjoitti:

        No älä nyt naurata. Oikeus kuunnella omaa puhelintaan tietysti on silloin kun puhuu itse omassa puhelimessaan. Voihan ihminen nauhoittaa vaikka puhelun jossa on itse puhajaosapuolena, mutta toisten puheita ei saa salaa kuunnella eikä nauhoittaa.

        Tuossa jos oikein käsitin, pomo soitti työntekijän omaan puhelimeen. Omaan tuli vielä kaksi puhelua sen jälkeen, joten puhelin ei ollut jäänyt mitenkään "auki". Hyytynyt puhelin jota pomo tuli hakemaan, sisälsi varmaankin jonkinlaisen nauhoittimen/jäljittimen, jota voi kuunnella esim ns. peilin avulla jonkin matkan päästä. Puhelinhan oli muuten mykkä, ilmeisesti akku oli loppu. Ylläolevan mukaan viimeinen puhuttu puhelu tuosta puhelimesta oli monta päivää sitten.

        Kyllä vain pomo kuunteli salaa. Sillä ei ole merkitystä mitä hän kuuli.
        Hän loukkasi työntekijän yksityisyyttä. Se ei hänelle ole sallittua kuten ei kenellekään muullekaan.

        On muuten niin soopa juttu, ettei paremmasta väliä. Työpuhelin jää seuraavalle työvuorolaiselle.
        Keksi parempi juttu


    • Siiivooooja

      Joko juristiystävä palasi lomilta ja asia selvisi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe