Hotelli siivous, mitoitus?

kalustepyyhe

Kiinnostaisi tietää mikä on keksimääräinen aika per huone hotelleissa?
Olen käynyt laitoshuoltajan koulutuksen ja mielestäni aika mikä kohteessani on ei ole riittävä, hyvää jälkeä on mahdotonta saada k.o ajassa :/

Kokemuksia!!!!

10

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en. kerroshoitja

      olet oikeassa älä vain mene hotelliin siivoamaan ,olin itse hotellissa 25v tiedän mistä puhun , mitoitus on vedetty nykyisin niin kovaksi että se täysin epäinhimellistä , siinä vain tappaa itsensä

    • Hotelliorja

      15-20 min per huone. Jos teet nain nopeasti jää huone paskaseksi ja asiakkaat valittaa, mutta jos siiivoat kunnolla ja huoneessa menee enemmän aikaa niin saat kyllä kuulla hitaudestasi esimieheltä ja tiiminvetäjiltä. Ikinä kukaan arvosta sitä raatamista.

    • siivoooja

      Alalla on mitoitukset tiukkoja, mutta Kerrossiivous ei ole se ensimmäinen vaihoehto!
      Toimisto ja koulusiivouksetkin ovat oman kokemuksen perusteella mukavempia.
      Huonesiivouksissa joutuu juoksemaan ja minkään ei olla tyytyväisiä, jos reklamaatio ei kuulu omalta esimieheltä niin saa lukea huonoa puhtaustasoa keskustelupalstoilta, missä keskustellaan kyseisestä hotellista.
      Kesällä hotellisiivous vasta onkin rankkaa, kun huoneessa on kolmekymmentä astetta lämmintä, mielummin siivoisin toimistokohteita, jossa on kunnollinen ilmanvaihto.

      • 5+11

        Jaa, no meillä ainakin on hyvin toimiva ilmastointi hotellissa jossa siivoamme, on mukava viileä näin helteilläkin. Huonesiivous on ihan helppoa kunhan opettelee tekemään asiat oikeassa järjestyksessä, ei tule edes kiire. Ja työkaveritkin on kivoja.


      • ei enää-----
        5+11 kirjoitti:

        Jaa, no meillä ainakin on hyvin toimiva ilmastointi hotellissa jossa siivoamme, on mukava viileä näin helteilläkin. Huonesiivous on ihan helppoa kunhan opettelee tekemään asiat oikeassa järjestyksessä, ei tule edes kiire. Ja työkaveritkin on kivoja.

        15 min. huoneeseen ei ole riittävä millään järjestyksellä tehtäessä. kokemuksella.


      • 5+11
        ei enää----- kirjoitti:

        15 min. huoneeseen ei ole riittävä millään järjestyksellä tehtäessä. kokemuksella.

        Ei niin, siksipä aikaa onkin enemmän:) Ja tulee oikeasti puhdasta.


    • auttakee

      Pääseekö ensikertalainen nuori työnhakija pelkällä peruskoulupohjalla helposti hotellisiivousalalle? Onko juuri hotellisiivousalalle vaikeampi päästä kuin muihin siivousalan paikoille?

      • 5+12

        Kokemus ei oo välttämätöntä jos on muuten reipasotteinen ja tarkka, asenne ratkaisee. Hotelliin on hakijoita enemmän kuin perinteiselle puolelle.


    • timps

      No kiire se on nykyään jokapuolella siivouksessa että en usko että hotelli sen kummempi. Ja niin kuin joku sanoi siivousta nopeuttaa kun tekee asiat oikeassa järjestyksessä. Mitoitukset ovat siivouspuolella AINA tiukkoja, oli kyseessä hotelli tai muu. Itse siivonnut jo kauan kouluja ja kyllä mieluummin lähtisin hotellisiivoukseen.

    • Marjuska80

      Mitoitus on aivan erilaista, jos on osotopalveluna (esin sol, n-clean) tai sitten hotelilla omat kerroshoitajat. Meillä omat ja homma toimii hyvin ja työ paljon vapaampaa kuin firmalla ollessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe