Tässä sitä ollaan...

enkelintekijä 30v.

En ikänäkään uskonut olevani tässä tilanteessa...Kahden pienen lapsen yh-äiti sortui säälittävään yhdenillanjuttuun. Minkä helvetin takia..? Siksi, koska varmaankin edes yhden illan ajan kaipasin sitä hellyyttä ja kosketusta...Ja nyt, tämä ihminen, joka piti olla niin helvetin fiksu ja vastuuntuntoinen...On 6.viikolla raskaana ja abortti edessä. Kumi oli käytössä, mutta se petti...

Nyt tuntuu niin helvetin pahalta. Myös minä olen ollut aborttia vastaan. (lukuunottamatta tiettyjä tilanteita, esim. lapsen raiskaus ja siitä tullut raskaus) En tiedä miten tulen tästä ikänäkään selviämään henkisesti.

Syy miksi päädyn tähän...Koen velvollisuutena, että minun täytyy jaksaa kasvattaa jo olemassa olevat lapset. Nytkin on jo todettu keskivaikea masennus, mutta yritän pärjätä ilman lääkkeitä. En usko tippaakaan, että jaksaisin vielä tähän tilanteeseen jotain vauvaa hoitaa...yksinäni.

Jos synnyttäisin ja pitäisi antaa adoptioon, ei sekään onnistuisi. En pystyisi antaa lastani pois ja muettisin loppu elämäni mitä lapselle kuuluu.

Tunnen itseni hirviöksi, se minä olen...yritän vaan kylmästi ajatella, että mitä pikemmin saa keskeytyksen, sen parempi. Ettei ehtisi kehittymään. Lääkäri sanoi, että keskeytyksiä ei tehdä alle 6 viikkosille.

Itteeni saan tästä onnitella. Tekisi mieli vaan käpertyä peiton alle loppuiäksi ja odottaa, että elämä olisi ohi...mutta ai niin...mullahan oli nuo 3 ja 5 vuotiaat lapset. Heidän takia pakko vaan kestää ja jaksaa. Ei ole vaihtoehtona masentuminen (enempää).

Saa nähdä pystynkö enää koskaan katsomaan itseäni peiliin...Ja harmittaa myös sekin, kun ei lääkäri voinut myöntää mulle sitä sterilisaatiota. Mulle ei sovi mitkään hormonaaliset valmisteet, olen käynyt kaikki läpi ja kumista tulee hiivaa...mutta silti. En usko, että enää koskaan haluaisinkaan seksiä tämän jälkeen...

Sori harhailevasta tekstistä. Olo on nyt muutenkin tosi kamala ja sekava.

49

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+12

      Aika parantaa haavat sillä tehtyä ei saa tekemättömäksi. Miehesi ei vielä tiedä? Miten miehesi suhtautuu, tuleeko ero vai pääsekö hän siitä yli. Jokin suhteessa muuttuu joka tapuaksessa.
      Nuku nyt yösi ja koita jäsennellä asiat aamulla kuntoon.
      Tsemppiä.

      • enkelintekijä 30v.

        Kiitos tsempistä....niin, miestä ei siis ole. Olen yksin kahden pienen lapsen kanssa :( Ei menny muutenkaan tämä elämä niin kuin Strömössä tai Disney elokuvissa (takana väkivaltaa ja narsismia


    • Et ole hirviö

      Niin sitä voi aborttia vastustavakin joutua tähän tilanteeseen joten koskaan ei kannata ei koskaan. Ellei sitten mielesi muutu ajan kanssa asiaa miettiessäsi. Mutta miksi et saa sterilisaatiota, olen käsittänyt että sen saa 30-vuotiaasta eteenpäin. Vai muistanko väärin? Mitä alkion kokoon ja kehitykseen tulee, se on noilla viikoilla vasta muutaman millin kokoinen "papu". Jo olemassa olevan masennuksen (saatko jotain hoitoa kun et lääkkeisiin suostunut?) takia asia on kaksipiippuinen, se voi pahentua vauva-ajan myötä mutta myös abortin, koska niin vääränä sitä pidät. Mutta suosittelen miettimään asiat tarkkaan kun noin alussa raskaus vasta on.

      • enkelintekijä 30v.

        Niinpä...koskaan ei saisi sanoa "ei koskaan". Ainakin yksi asia vähän lohduttaa: Tämä tuntuu niin helvetin pahalta. On varmasti elämäni rankin asia. Ennemmin olisin voinut vaikka toivoa itselleni munasarja syöpää saatika raskautta. Siitäkin tulee kuulemma positiivinen testi. En todellakaan mieti tätä mitenkään kevytkenkäisesti ja kyse ei ole mistään mukavuusasioista.

        Mulla on n.5 päivää aikaa vielä miettiä asioita tarkkaan. Jos päädyn aborttiin, mun täytyy varmaa hankkia jotain ns.kriisiapua. Ja tosiaankin lähden nyt ajamaan kunnolla asiaa eteenpäin jotta saan sen strelinoinnin taikka jotkut klipsit.


      • rohkaisen sinua
        enkelintekijä 30v. kirjoitti:

        Niinpä...koskaan ei saisi sanoa "ei koskaan". Ainakin yksi asia vähän lohduttaa: Tämä tuntuu niin helvetin pahalta. On varmasti elämäni rankin asia. Ennemmin olisin voinut vaikka toivoa itselleni munasarja syöpää saatika raskautta. Siitäkin tulee kuulemma positiivinen testi. En todellakaan mieti tätä mitenkään kevytkenkäisesti ja kyse ei ole mistään mukavuusasioista.

        Mulla on n.5 päivää aikaa vielä miettiä asioita tarkkaan. Jos päädyn aborttiin, mun täytyy varmaa hankkia jotain ns.kriisiapua. Ja tosiaankin lähden nyt ajamaan kunnolla asiaa eteenpäin jotta saan sen strelinoinnin taikka jotkut klipsit.

        Et ole valmis surmaamaan häntä, lastesi sisarta, pientä enkeliäsi. Asiai jään sinua ikuisesti. Jospa sittenkin synnytät ja annat lapsen hyvään kotiin. Nykyään voi pitää yhteyttä halutessa. Et tiedä millainen hieno tulevaisuus tällä lapsella olisi edessä. Ajattele aikaa sitten isomummoiässä, kun tämä lapsi elää ja vaikuttaa silloisessa yhteiskunnassa ja tuo sinullekin iloa.
        Sinulla on nyt valtava kaaos ja sokki päällä. Älä missään nimessä tee hätiköityä päätöstä.


      • voimia!
        enkelintekijä 30v. kirjoitti:

        Niinpä...koskaan ei saisi sanoa "ei koskaan". Ainakin yksi asia vähän lohduttaa: Tämä tuntuu niin helvetin pahalta. On varmasti elämäni rankin asia. Ennemmin olisin voinut vaikka toivoa itselleni munasarja syöpää saatika raskautta. Siitäkin tulee kuulemma positiivinen testi. En todellakaan mieti tätä mitenkään kevytkenkäisesti ja kyse ei ole mistään mukavuusasioista.

        Mulla on n.5 päivää aikaa vielä miettiä asioita tarkkaan. Jos päädyn aborttiin, mun täytyy varmaa hankkia jotain ns.kriisiapua. Ja tosiaankin lähden nyt ajamaan kunnolla asiaa eteenpäin jotta saan sen strelinoinnin taikka jotkut klipsit.

        http://www.ituprojekti.net/

        Valtakunnallinen puhelinpäivystys 050 401 5567 ma-pe 9-21

        Jos sinulla on kysyttävää kriisiraskauteen tai aborttiin liittyen voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse, puhelimitse tai tulla henkilökohtaisesti käymään.
        Kirjoita sähköpostiviestisi osoitteella [email protected], saat vastauksen suoraan sähköpostiisi muutaman päivän sisällä.
        Palvelevasta puhelimesta ja neuvontapisteistä saat keskustelutukea raskauteesi ja elämätilanteeseesi liittyvissä asioissa.
        Päätöksenteon tueksi saat tietoa eri vaihtoehdoista: raskauden jatkamisesta, raskauden keskeytyksestä tai mahdollisuudesta antaa lapsi adoptoitavaksi. Tarjolla on tietoa myös itse raskaudesta ja sikiön kehityksestä sekä yhteiskunnan tukimuodoista lapsiperheille ja yksinhuoltajille.

        Voit soittaa tai tulla keskustelemaan myös jos sinulle on tehty abortti, etkä saa asiaa mielestäsi.

        Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia ja palvelut ovat maksuttomia


    • taasko näitä provoja

      taitaa joillain olla hieman tylsää vai..? ;) Okei, oletetaan nyt sit hetki ettei.

      Mikähän "pakko" sitä lasta muka tappaa ois??? Luuletko että masennus lapsia tappamalla ainakaan paranee?? Ei, sen jälkeen 6 kertaa useempi verrattuna synnyttäneisiin lopettaa elämänsä oman käden kautta!!
      Mikset anna lapsen jatkaa elämäänsä toisessa perheessa, avoin adoptio?? Saat pitää sillon yhteyttäkin lapseen, että eipä tartte mietiskellä.

      " mitä pikemmin saa keskeytyksen, sen parempi"

      Ai ettet vaan ehtis tulla järkiis, muuttaan mieltäs, tehdä lapsen edun mukasen päätöksen ja jättää väliin ne hautomas raakalaishommat?

      "mullahan oli nuo 3 ja 5 vuotiaat lapset. Heidän takia pakko vaan kestää ja jaksaa. Ei ole vaihtoehtona masentuminen (enempää). "

      Ja sen kaiken nyt sitten riskeeraat sillä että ryhdyt murhaamaan lastes pikkusisarusta... mites lapses sitten pärjää jos joudut lataamoon.. tai sinne mullan alle?

      "Mulle ei sovi mitkään hormonaaliset valmisteet,"

      Millä tavalla ei sovi? Tuskin kuitenkaan oot kokeillu kaikki mahdollisia vaihtoehtoja...

      "säälittävään yhdenillanjuttuun."

      Kumi hajos... ja vain yks yö,.. sitä suuremmalla syyllä tämä lapsi on todella tarkotettu tulemaan ja haluaa sinnikkäästi tähän maailmaan!

      • enkelintekijä 30v.

        Jaaha...kiitos tästä empaattisesta sävystä jolla annat mulle neuvoja ja mielipiteitä.


      • enkelintekijä 30v.
        enkelintekijä 30v. kirjoitti:

        Jaaha...kiitos tästä empaattisesta sävystä jolla annat mulle neuvoja ja mielipiteitä.

        Olen kokeillut kaikki Suomessa saatavat yhdistelmä ja minipillerit. Viimeksi oli hormonikierukka. Oireina tuli kaikista migreeniä, oksentelua ja kamalia mielialanvaihteluja. Mutta nytpä tiedän mikä s*tana on tehokkain ja paras: jalat ristiin.


      • enkelintekijä 30v.
        enkelintekijä 30v. kirjoitti:

        Olen kokeillut kaikki Suomessa saatavat yhdistelmä ja minipillerit. Viimeksi oli hormonikierukka. Oireina tuli kaikista migreeniä, oksentelua ja kamalia mielialanvaihteluja. Mutta nytpä tiedän mikä s*tana on tehokkain ja paras: jalat ristiin.

        Kiitos näistä kannanotoista ja viesteistä. Nämä riitti mulle. Enempää en tule näitä viestejä lukemaan jos tulee lisää. Ihmiset voivat keskenään sitten tapella. Mun sekava ja herkkä olotila ei nyt kestä enempää syyllistämistä ja tuomitsemista. Tarvisin jonkin sortin apua joka saisi mut jollain tavalla tuntemaan edes hitusen vahvemmaksi. Oli päätös sitten kumpi tahansa.


      • nahkatakkinen tyttö
        enkelintekijä 30v. kirjoitti:

        Kiitos näistä kannanotoista ja viesteistä. Nämä riitti mulle. Enempää en tule näitä viestejä lukemaan jos tulee lisää. Ihmiset voivat keskenään sitten tapella. Mun sekava ja herkkä olotila ei nyt kestä enempää syyllistämistä ja tuomitsemista. Tarvisin jonkin sortin apua joka saisi mut jollain tavalla tuntemaan edes hitusen vahvemmaksi. Oli päätös sitten kumpi tahansa.

        Tee ihan niinkuin parhaakses näät, älä kuuntele tämän palstan hullua trolliakkaa :) Sinulla on hyvä syy abortille, tee se jos jaksamisesi ei vauvaan riitä. Ei sinub tarvitse alkaa synnyttämään ja adoptoimaan lasta vain sen takia, että joku keskustelupalstalla sanoo niin. Olen itsekkin tehnyt abortin, se ei ole niin paha kuin puhutaan. Tsemppiä!


      • enkelintekijä 30v.
        nahkatakkinen tyttö kirjoitti:

        Tee ihan niinkuin parhaakses näät, älä kuuntele tämän palstan hullua trolliakkaa :) Sinulla on hyvä syy abortille, tee se jos jaksamisesi ei vauvaan riitä. Ei sinub tarvitse alkaa synnyttämään ja adoptoimaan lasta vain sen takia, että joku keskustelupalstalla sanoo niin. Olen itsekkin tehnyt abortin, se ei ole niin paha kuin puhutaan. Tsemppiä!

        Kiitos...


      • hähh???
        enkelintekijä 30v. kirjoitti:

        Jaaha...kiitos tästä empaattisesta sävystä jolla annat mulle neuvoja ja mielipiteitä.

        Sä tuut tänne ensin kyseleen neuvoja ja mielipiteitä mutta odotatkin vaan ilmeisesti jotain hyväksyviä lässytyksiä ja silisili patpat päänsilittelyjä vaikka oot menossa TAPPAAN LASTAS ja vielä väkisinkin hinkuat hankkia ittelles lisää ongelmia pollas kanssa...??!!! Maksa sitten ihan ite ainakin ne mittavat tarkotuksella hankkimas psyyken hajoitus ja psykoterapiakulus joita se lapsenmurha sitten aiheuttaa...

        "Mun sekava ja herkkä olotila ei nyt kestä enempää syyllistämistä ja tuomitsemista."

        No voi nyyh. Eiköhän se vaan ois parempi että joku sanois sulle tässä vaiheessa ihan suoraa päin naamaa sen ilkeen totuuden mitä oot tekemässä ja kenelle.... .ennenkun on tosiaan liian myöhästä!!?

        "älä kuuntele tämän palstan hullua trolliakkaa :) "

        Jep, kenenkään ei kannnata kuunnella tän palstan omia syyllisyystraumojaan toisten hengellä ja mielenterveydellä hoidattavia kalmanhönkäsiä viekottelija-korppikotkia..

        "Olen itsekkin tehnyt abortin, se ei ole niin paha kuin puhutaan. Tsemppiä! "

        Ja sen kyllä huomaa :DD liihottele sinä vaan sinne upottavan kuolemansuos syvyyksiin siitä raakkumasta kuolemaa viatttomille lapsille!!! Kuvotus...


      • alotus = trollia?
        enkelintekijä 30v. kirjoitti:

        Kiitos näistä kannanotoista ja viesteistä. Nämä riitti mulle. Enempää en tule näitä viestejä lukemaan jos tulee lisää. Ihmiset voivat keskenään sitten tapella. Mun sekava ja herkkä olotila ei nyt kestä enempää syyllistämistä ja tuomitsemista. Tarvisin jonkin sortin apua joka saisi mut jollain tavalla tuntemaan edes hitusen vahvemmaksi. Oli päätös sitten kumpi tahansa.

        "enkelintekijä 30v.
        29.6.2014 23:12
        Kiitos... "

        Eli edellä olevan kaltasia "nahkatakin" ja muun kiihkosakin sairaita surmanrohkasujako sä täältä vaan tulitkin hakeen?

        Tee ihan niinkuin parhaakses näät, älä kuuntele tämän palstan hullua trolliakkaa :) Sinulla on hyvä syy lapsen elämän suojelulle, tee se jos sydämensivistynyt moraalisi, omantunnon äänesi ja äidinvaistosi ei tappamista salli. Ei sinun tarvitse alkaa tukehduttamaan lasta myrkyillä tai repimään elävältä silppureilla vain sen takia, että joku keskustelupalstalla sanoo niin. Olen itsekkin tehnyt vahinkolapsia, se ei ole niin paha kuin täällä puhutaan. Tsemppiä!


      • nahkatakkinen tyttö
        alotus = trollia? kirjoitti:

        "enkelintekijä 30v.
        29.6.2014 23:12
        Kiitos... "

        Eli edellä olevan kaltasia "nahkatakin" ja muun kiihkosakin sairaita surmanrohkasujako sä täältä vaan tulitkin hakeen?

        Tee ihan niinkuin parhaakses näät, älä kuuntele tämän palstan hullua trolliakkaa :) Sinulla on hyvä syy lapsen elämän suojelulle, tee se jos sydämensivistynyt moraalisi, omantunnon äänesi ja äidinvaistosi ei tappamista salli. Ei sinun tarvitse alkaa tukehduttamaan lasta myrkyillä tai repimään elävältä silppureilla vain sen takia, että joku keskustelupalstalla sanoo niin. Olen itsekkin tehnyt vahinkolapsia, se ei ole niin paha kuin täällä puhutaan. Tsemppiä!

        Silppuri? Minulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys, ei ketään silputtu :o


      • nahkatakkinen tyttö
        hähh??? kirjoitti:

        Sä tuut tänne ensin kyseleen neuvoja ja mielipiteitä mutta odotatkin vaan ilmeisesti jotain hyväksyviä lässytyksiä ja silisili patpat päänsilittelyjä vaikka oot menossa TAPPAAN LASTAS ja vielä väkisinkin hinkuat hankkia ittelles lisää ongelmia pollas kanssa...??!!! Maksa sitten ihan ite ainakin ne mittavat tarkotuksella hankkimas psyyken hajoitus ja psykoterapiakulus joita se lapsenmurha sitten aiheuttaa...

        "Mun sekava ja herkkä olotila ei nyt kestä enempää syyllistämistä ja tuomitsemista."

        No voi nyyh. Eiköhän se vaan ois parempi että joku sanois sulle tässä vaiheessa ihan suoraa päin naamaa sen ilkeen totuuden mitä oot tekemässä ja kenelle.... .ennenkun on tosiaan liian myöhästä!!?

        "älä kuuntele tämän palstan hullua trolliakkaa :) "

        Jep, kenenkään ei kannnata kuunnella tän palstan omia syyllisyystraumojaan toisten hengellä ja mielenterveydellä hoidattavia kalmanhönkäsiä viekottelija-korppikotkia..

        "Olen itsekkin tehnyt abortin, se ei ole niin paha kuin puhutaan. Tsemppiä! "

        Ja sen kyllä huomaa :DD liihottele sinä vaan sinne upottavan kuolemansuos syvyyksiin siitä raakkumasta kuolemaa viatttomille lapsille!!! Kuvotus...

        Luuletko tosiaan, että saan jotain mielihyvää muiden tekemistö aborteista tai siitä omastani? En, mutta joskus on valittava kahdesta pahasta se pienempi. Sinä sen sijaan alat huutamaan ja syyttelemään, vaikka ap ei vielä ole edes tehnyt mitään.


    • En ymmärrä enää

      Mikä ihme tuota yhtä totuuden torvea vaivaa? Näyttää siltä ettei ihminen enää edes osaa keskustella normaalisti! Heti pitää aloittaa toisen nimittely ja loukkaaminen.

      Tuleeko siitä hyvä mieli?

      • Empatiakyky missä?

        Vastustajathan ovat sanoneet, että mitä enemmän p*skaa saavat heittää p*skan ihmisen niskaan, sitä enemmän he nauttivat. Sairasta... Tosiaan, vaikkei aloittaja ole edes kertonut, mihin päätökseen tuli, pitää vastustajien silti ihan vaan varmuuden vuoksi tulla haukkumaan jos näyttää siltä, että asia ei ole menossa heidän mielensä mukaan. Millainen ihminen saa enemmän mielihyvää toisten haukkumisesta kuin asiallisesta neuvomisesta?


    • Kuppaset miehet

      Muistithan käydä sukupuolitautitesteissä? Yhden illan juttuja harrastavat ovat oikeita aromipesiä. Sinulla voi olla HIV ja sen toteaminen ajoissa on pienten lastesi etu.

    • kerronpa minäkin

      "Tunnen itseni hirviöksi....se minä olen...."

      Et ole mikään hirviö vaan ihminen jolla sattui käymään huono tuuri, älä syytä itseäsi turhan takia.

    • joo,

      "älä syytä itseäsi turhan takia. "

      vahinkoja sattuu kelle tahansa ja mitäpä niistä itteensä syytteleen, mutta jälkeenpäin vastuun kantaminen ja siitä raukkamainen luistaminen toisia tappamalla onkin sitten jo kokonaan toinen juttu.

      • ........

        Plussaile vain itseäsi :DD
        Sinun ei tarvitse kantaa vastuuta mistään, edes siitä mitä tuhoa saat aikaan herkässä tilassa oleville ihmisille. Se on heidän päätöksensä ja vastuunsa, ei sinun. Et ole kulkenut metriäkään jonkun aborttia harkitsevan saappaissa, joten et ole oikea ihminen päättämään mitään heidän puolestaan.
        Vastuullinen ihminen käyttäytyy asiallisesti, tuo mieleipiteensä esiin sivistyneesti, ei riekkuen ja solvaten. Kun lähestyy asiaa harkiten toista osapuolta kunnioittaen, voi vastakkaistenkin mileipiteiden kanssa elää sovussa, myös muutoksen mahdollisuus suurenee.
        Toivon että et laita sitä tavanomaista mantraasi enää tähän ketjuun, siihen on moni kyllästynyt ihan oikeasti.


      • harmittaax

        "Plussaile vain itseäsi"

        kun et voi runkuttaa siihen enää sitä pakollista miinustas? XD
        mut ups joo, ei se ollukaan "pussaile" (wtf..?!) niinkun ensin luin ;DDD juu, pusi pusi vaan...


    • mutupusupallostas?

      "Se on heidän päätöksensä ja vastuunsa, ei sinun."

      Ai. No mitäs sitten tuleekaan täältä kyseleen yhtikäs mitään...

      "Et ole kulkenut metriäkään jonkun aborttia harkitsevan saappaissa"

      Oisko pitäny että vois sanoo mitä mieltä eräiden teoista on? Ja edelleen, olkoon sitten tulematta tänne kyseleen niistä päätöksistä jos muut (eli vastustajat) ei saakaan sanoo mitään :DD

      "Vastuullinen ihminen käyttäytyy asiallisesti, tuo mieleipiteensä esiin sivistyneesti, ei riekkuen ja solvaten. "

      Ala sitten käyttäytyä niin ;) sultahan ei olla vielä sitä esimerkkiä nähty.

      "Toivon että et laita sitä tavanomaista mantraasi enää tähän ketjuun, siihen on moni kyllästynyt ihan oikeasti. "

      Siis "moni" = sinä ja kymmenet sivupersoonas ;DD etkä taida olla kuitenkaan mikään hiekkiskuningatar joka päättää kuka ja mitä tänne saa kirjottaa...

    • Entinen sinkkuäiti

      Tulin itse raskaaksi kolmekymppisenä yhden illan jutusta. Takana yksi tahattomasti lapseton avioliitto, joten raskaus oli yllätys, mutta päätin pitää lapsen. Minusta on raskasta jo yhdenkin lapsen yksinhuoltajana, kovasti tsemppiä sinulle! Minusta on sopivaa tehdä abortti, jos voimat eivät riitä kolmesta lapsesta yksin huolehtimiseen. Toivottavasti pääset sterilisaatioon! Itse otin pari kk lapsen syntymän jälkeen hormonikierukan, joka on sopinut todella hyvin. (Olen uudessa parisuhteessa ja voisin omalle kohdalle kuvitella toista lasta muutaman vuoden päästä, mutta kierukka on siihen asti todella varma ehkäisy.)

    • Nosta nokka pystyyn

      Kyllä näitä samoja vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä. Ei muuta kuin mennä aborttiin ja sen jälkeen unohda koko juttu. Semmoisille ei kannata kertoa jollei varmasti luota. Näitä kun aina löytyy toisten vahingoilla mällääjiä, tuomitsijoita ja ensimmäisen kiven heittäjiä joista kukaan ei varmasti ole pulmunen.

    • Joskus vaan käy näin

      Tsemppiä sinulle! Kyllä sinulla on vastuu näistä kahdesta olemassaolevasta lapsesta. Siinäkin tarvitaan voimia ja paljon. Aborttilaki on juuri tällaisia tilanteita varten. Se ei ole rikos, koska se on laillista. Tulet olemaan tyytyväinen ratkaisuusi.

    • mahtaa olla

      "kuka on niin säälittävä, että ottaa keskustelupalstalta muiden kommentteja talteen?"

      Tivaappa vaikka siltä sakkis tallentajalta joka tunkee tietyt vastustajien viestit sinne tänne muka-nasevana vastauksena millon mihinkin ;D ja kylläpä se nyt näkyy suakin korpeevan kipeesti kun intät todisteita varmana siitä ettei löydy ja kun löytyykin (erittäin näppärä talletussysteemi ;)) niin sit niitä ei ois saanukaan näyttää ja on "säälittävää" :DDDDDDDD

      "On siinäki perheellisellä(?) harrastus.... "

      Sama mikä sullakin ;DD mutta voithan lopettaa millon tahansa jos ei miellytä... vai etkö pysty?

    • Joskus vaan käy näin

      Itsellä on takana yksi abortti ja lähes kaikilla tutuillanikin. Ihan tyytyväisiä olemme olleet tähän ratkaisuun yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Tietysti olisi ollut parempi hoitaa ehkäisy satavarmasti.

      Harkintaa pitää tietysti käyttää ja keskustella lapsen isän kanssa. Eräs ystäväni kävi abortilla ja kertoi vasta jälkikäteen miesystävälle. Tämä oli hyvin pahoillaan: hän olisi halunnut sen lapsen. Kävi vielä niin surullisesti, että myöhemmin ei raskaus onnistunut ja hän jäi lapsettomaksi.

      Yksinhuoltajan osa on rankka ja kun on kaksi lasta huolehdittavana, on varmasti hyvä päätös hankkia abortti. Minulla ei ole ollut omantunnon tuskia ja olen edelleen sitä mieltä, että päätös oli oikea.

    • mutu mutu ylimeediol

      "Sinä et ainakaan pysty lopettamaan. "

      Sinähän sen kaiken aina tiedät ;)

      "kuten sinä joka täytät elämäsi asioilla jotka eivät sinulle kuulu, puuttumalla muiden ihmisten ratkaisuihin, jotka tehdään suomen lain puitteissa"

      No voi voi kuule kun täällä on ihan yhtäläinen _lainmukanen_ sananvapaus vastustajillakin, tykkkästi tai et, eikä kenenekään oo pakko tänne tulla vatvoon niitä "omia ratkasujaan" ja sillon kun tulee, on varauduttava niihin epämieluisiinkin vastauksiin. Häivy ja pysy poissa jos noin kipeetä tekee!!

      "Lisäksi haukut lapsettomat, sellaiset jotka eivät ole aborttia koskaan tehneet, kunhan ovat eri mieltä kanssasi,"

      Ihanko totta?!! No voi nyyh... sun väkivallakkosakkishan toivoo "väärää" mieltä oleville kuolemaa....

      "Ihan tavallisista kunnon ihmisistä."

      Jos sun kaltaset kiihkomieli-lapsenelämänkärrkyjät on "kunnon ihmisiä", niin kuulun oikein mieluusti meihin enemmistön "kunnottomiin" jotka suojelee lapsia sunkaltasilta :)))

      " Säälin sydämestäni sinua ja vielä enemmän perhettäsi "

      Pidä kuule se säälis siellä omassa peilissäs vaan :DDDDDD saa nähdä mitä ITEOOTITEOOTITEOOT -räyhää taas tulee vastaukseks XDD

      "takana yksi abortti ja lähes kaikilla tutuillanikin."

      Lapsenmurhaajien "tyytyväinen" seura tekee kaltasekseen...?

      "Yksinhuoltajan osa on rankka ja kun on kaksi lasta huolehdittavana, on varmasti hyvä päätös hankkia abortti."

      Mitenkähän se yhtään sen "parempaa" ois kun missään muussakaan täysin turhassa tappamisessa?? SAIRASTA YLLYTYSSONTAA...... hyi s__tana!!

      "Minulla ei ole ollut omantunnon tuskia"

      Siinä tapauksessa olet joku paatunu psykopaatti. Eihän sellasia hetkauta mitenkään vaikka tappas kuinka monta viatonta ihmistä, tekee mielestään ihan oikein.. taitavat suorastaan nauttia kalmaisesta "vallastaan".

      • VoimiaSinulle

        Aloittaja, olet vahva nainen kun pystyt laittamaan lapsesi etusijalle. Muista että alkio ei ole vielä kuin solutasolla elämää. Tsemppiä sinulle ja lapsillesi! Olet varmasti hyvä äiti :)


    • päivän vitsi :D

      "kun pystyt laittamaan lapsesi etusijalle"

      Vai että oikein etusijalle, hautomalla jonkun väkivalloin TAPPAMISTA!!!???? :DDDDDDDDD

      "alkio ei ole vielä kuin solutasolla elämää"

      Et ole muuten sinäkään ;DDD pelkkä jättimäinen solumöntti. Et muuta, koska satutaan vaan oleen sitä mieltä :)

      • LapsetEnsin

        Niin että sinun mielestä olisi parempi jos hänen kaksi lastansa joutuisi kärsimään sitten mielummin? Se on hyvä että ihminen laittaa ajattelee joskus tunteiden sijaan järjellä. On hienoa että tämä äiti tahtoo antaa kaikkensa lapsilleen eikä tee lisää jos se olisi lapsilta pois.


    • naurettavaa..

      Siis mitenkähän ne "kärsis" pikku sisaruksen olemassaolosta?? Yhtä hyvin ja todennäkösemminkin ne kärsis abortista traumatisoituneesta äidistä...
      Oikeat ja vähiten kaduttavat päätökset tehdään sydän, tunteet ja äidinvaistot huomioiden, eikä kylmän paadutetulla "järjellä".

      "On hienoa että tämä äiti tahtoo antaa kaikkensa lapsilleen"

      Ja sehän onkin mainio syy tappaa "liian rasittavia" lapsia...! Ihan turha tekopyhistellä sitä mitenkään edes syntyneiden lasten "parhaaksi" kun kyse on ihan silkasta itsekkäästä mukavuudenhalusta!

      • Halooooo

        Niin että jos äiti masentuu raskaana ja voi fyysisestikkin huonosti ei kykene antamaan lapsille huomiota, ei jaksa tehä ruokaa itkee vain, niin tästäkö ei hänen lapset kärsis?


    • niin, JOS.

      "masentuu raskaana ja voi fyysisestikkin huonosti ei kykene antamaan lapsille huomiota, ei jaksa tehä ruokaa itkee vain,"

      Se sama ja vielä pahemminkin voi käydä todennäkösemmin abortin jälkeen.

      • ehkätoivoisit

        Tuskimpa vain :)


    • toiveharhaas

      "Niin että jos äiti masentuu raskaana" jne. blablaa...

      Tuskimpa vain :)

    • lapset vaistoaa

      Miten käy lasten kasvatuksen, jos äitiä painaa koko ajan syyllisyys, että nuorin sisaruksista ei saanut mahdollisuutta syntyä tänne. Peruutettiin luukulta takaisin?

      • Se siitä!!!

        Tuota... Mistä päättelet, että abortin tehnyt tuntisi loputtomasti syyllisyyttä?

        TERVE IHMINEN toipuu kyllä nopeasti henkisesti abortistakin. Jos ja kun muita lapsia on, he ovat se prioriteetti, jonka vuoksi järjen on pelattava arkielämässä. Jos äiti on masennukseen ja henkiseen epävakauteen taipuvainen, hän kyllä on ongelmissa jo aiemminkin.


    • mikäs...

      "TERVE IHMINEN toipuu kyllä nopeasti henkisesti abortistakin."

      puskapsykologi se siellä taas esiintyy niin kaikkitietäjänä? Miten sinä miehenä voisit tietää yhtään mitään naisten syyllisyyksistä?
      Monet jotka oli edes jotakuinkin selväjärkisiä ENNEN lapsen mukavuustappamista, ei sen jälkeen enää tervettä päivää oo nähnykään.. johan se on luettavissa tällä kuppatunkiollakin.

      " hän kyllä on ongelmissa jo aiemminkin. "

      Ja lapsen tappaminen ei ainakaan paranna sitä.

      • Se siitä!!!

        Ihminen voi saada henkisiä ongelmia mistä syystä tahansa. Lapsen menettäminen, lapsen hankkiminen, avioliitto, avioero... Taaskaan asiat eivät ole mustavalkoisia.

        Jos sinulla on jossakin tilastoja aborttien aiheuttamista ongelmista, tutustun mielelläni.


    • suones poks kun osu

      "ei ole mikään helvetin sun mukavuusabortti."

      Kummasti vaan jokainen tuntuu silti varsin hyvin tietävän mitä niillä "olemattomilla" mukavuusaborteilla tarkotetaan ;)

      • taraaa

        Tässä kohtaa kaksi lasta saa pitää äitinsä eikä joudu kulkemaan laitoksesta toiseen. Hyvä niin


    • mutupallosta?

      "Tässä kohtaa kaksi lasta saa pitää äitinsä"

      Ja sulla oli jokkut ennustajaneukon lahjat vai? :)))

      • Epätodennäköstä

        No todennäkösemmin. Jos alottaja sanoo että ei pysty eikä jaksa kolmatta lasta.Sillon voidaan aika 99% sanoa että näin kävisi ja kaikki lapset menisi pois, virkavallalle, kadulle tai taivaaseen ennen aikoja. Nyt aloittaja tekee abortin, jatkaa niinkuin ennenkin, 80% mahollisuudella saa kokemuksestaan lisä potkua äiteyteen ja tahtoo tehä nyt aivan kaikkensa näitten lasten takia. Tiestysti on se pieni mahollisuus että löytää unelmien miehen, pääsee masennuksesta, voittaa lotossa ja elämästä voisi tulla ihanaa parin kuukauden sisään jolloin on mahollisuus masentua abortista.


    • höpö höpö

      Niinhän sitä monet luulee.. alottajahan pitää itseään hirviönä kun hautoo lapsensa murhaamista, "Tunnen itseni hirviöksi, se minä olen...yritän vaan kylmästi ajatella, että mitä pikemmin saa keskeytyksen, sen parempi." joten ehkä vähintään yhtä todennäkösesti verityö sais sen vielä enemmän sekasin ja olon kamalaks.

      "Nyt aloittaja tekee abortin, jatkaa niinkuin ennenkin"

      Niinhän sinä ja kaltases viekottelijahöngät haluaa toivemutuissaan kuvitella :D kummasti vaan se surmattu lapsi tuntuu ittensä paaduttaneilla kylmäköilläkin kulkevan raskaana taakkana mukana koko loppuelämän... MIKÄÄN ei ole enää sellasen hirmutyön jälkeen ymmärrettävästi enää ennallaan eikä elämä siitä enää koskaan yhtä laadukkaaksi ja syyllisyysvapaaksi muutu. Teko on hamaan hautaan saakka kipeänä painolastina tunnoilla.

      "80% mahollisuudella saa kokemuksestaan lisä potkua äiteyteen"

      Paljo suuremmalla todennäkösyydellä ihan elävä vauva näin tekee, eikä sen tappaminen... .mutta tää on taas näitä surmankiihkojen "voimaantumis" -naurettavuuksia :DDD

      " jolloin on mahollisuus masentua abortista. "

      Siihen ei kuule mitään ihmeitä tartte.., onhan se KUOLETTAVA masennus sen jälkeen 6 kertaa todennäkösempää jokatapauksessa kun synnytyksen ;)

      • ihle

        Eli hänen varmaan pitäs pitää lapsi ja antaa vanhat yhteiskunnalle.


      • Se siitä!!!
        ihle kirjoitti:

        Eli hänen varmaan pitäs pitää lapsi ja antaa vanhat yhteiskunnalle.

        Sssshhh! Suomen johtava ajattelija on äänessä. Hän ei ikinä erehdy. Jos hän sanoo että abortti on murha niin kyllä se sitten on niin, sanovatpa muut mitä tahansa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      904
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      764
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe