Saloisten kesäleirit?

Miia -85

onko totta että ei enää tämän kesän jälkeen järjestetä leirejä? Mikä mahtanee olla syy?

18

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästöjä leireihin

      Rahanpuute kaiketi. Miten olisi jos kaupungin työntekijöiden työaikaa tehostettaisi niin että yksi vain katselisi kun toinen tekee, kun näkee kolmen olevan ringissä yhden hommaillessa.
      Toinen juttu ,kahvi-ruokatunteja ei venytettäisi yli työajan koska mahdollinen matkaralli taukopaikalle vie oman aikansa ,vaan tehokas työaika olisi muutaman tunnin sijaan 7-8 h.

      • evvk

        onko kaupungilla vielä työntekijöitä?eiköhän suurin osa ole urakoitsioita eli ei kunnantyöntekijöitä.kallista työtä kaupungille,kun on varaa seisottaa katselijaa.


    • Äiti vm 77

      kesäleirejä ei saisi lopettaa. turhia toimia voisi lakkauttaa riihimäen kaupungilta, esim turhat istujat pois esimerkiksi toimisto/ sihteeri toimista.
      jossain kaupungin esim neuvontapisteissä jos istuu useampi ihminen toimetta, niin mistä niille maksetaan?
      kesäleirien lopettaminen tulee kostautumaan sosiaalitoimen menoina. jossain ne lapset loma-aikansa viettävät. maaseudun rauha turvallisten aikuisten valvonnassa olisi turvallinen paikka toisin kuin matkakeskuksessa ja kadulla lorviminen. päihteitä on tarjolla kadulla jokapuolella.

    • oliko tiedossa

      R A H A !!

      • oliko tiedossa

        tuo yksi sana vastaukseksi on aloittajalle, hyppäsi sitten noin


    • Hei haloo!

      ja paljonko säästöä tulee? luvut rehellisesti ihmisten tietoon!

    • MinnaMari

      Kuulin ettei leirejä lopetetakaan. Pitääköhän paikkansa? Mistä saisi varmaa tietoa?

      • kaikki säästämään

        No mutta sehän olisi mukava juttu. Saisi muksut pois silmistä kesäleirille, kun koulut ovat lomalla.
        Vanhemmat itse voisivat jatkaa kotonaoloa, grillijuhliaan ja terassillaistumista ilman ylimääräisiä velvollisuuksia.
        Totuuden nimissä eivät kaikki vanhemmat tietenkään ole tällaisia, ja he kyllä osaavat järjestää jälkikasvulleen turvatun kesäpaikan muutenkin. Sitten on tämä joukko, joka vain haluu ja haluu ja vaatii. Yleensä nämä ovat ne kaikkein tietävimmät ja parhaat kasvattajat...omissa puheissaan.


    • ei kai sentään???

      Koululaisten kesäleirit kestävät maanantai aamusta perjantai iltapäivään. virikkeellistä toimintaa koululaisille aikuisten valvonnassa kun vanhemmat ovat töissä. onko leireissä siis jotain pahaa???
      pitäisiko koululaisten lorvia tupakka suussa kaupungilla mieluummin? sekö on järkevää ja tuo säästöä?
      syrjäytyviä nuoriahan riihimäki tarvitsee lisää???

      • kuka syyllistetään?

        Se vajaan viikon kestävä leiri "aikuisten valvonnassa" sitten vähentääkin näitä laitapuolen lapsia tässäkin taunissa?
        Sitä aikuisten valvontaa lapsiaan kohtaan pitäisi kyllä olla kotoa käsin ihan joka hetki. Sehän kuuluu vanhemmuuteen. On vain taidettu sellainen velvollisuus hukata. On niin helppoa sysätä vastuu lapsista ammatikseen lapsia paimentaville. Kun vanhemmat käyvät töissä!!! Ajatella! Käyvät töissä!
        Sitä, siis työssäkäyntiä, on pitänyt tehdä kautta aikojen. Eikä yhteiskunta tullut aiemmin avuksi. Nykyään yhteiskunnasta on tehty syyllinen ongelmalapsen käyttäytymiseen, ja kaikkeen mahdolliseen.
        Ennen vanhemmat vastasivat lapsistaan. Virikkeenä toimi harjoittelu aikuisen elämään, eli osanotto kodin päivittäisiin askareihin. Toki ulkona leikkiminen kavereiden kanssa oli myös tärkeää ja kehittävää yhteisölliseen käyttäytymiseen. Nyt kuitenkin bilettäminen on tainnut muodostua nuorison tärkeimmäksi ajankuluksi. Uutisten mukaan ei nuorisolle enää maista mökkeilykään, kun siellä on niin hankalaa bilettää kavereiden kanssa.


      • kokoomus
        kuka syyllistetään? kirjoitti:

        Se vajaan viikon kestävä leiri "aikuisten valvonnassa" sitten vähentääkin näitä laitapuolen lapsia tässäkin taunissa?
        Sitä aikuisten valvontaa lapsiaan kohtaan pitäisi kyllä olla kotoa käsin ihan joka hetki. Sehän kuuluu vanhemmuuteen. On vain taidettu sellainen velvollisuus hukata. On niin helppoa sysätä vastuu lapsista ammatikseen lapsia paimentaville. Kun vanhemmat käyvät töissä!!! Ajatella! Käyvät töissä!
        Sitä, siis työssäkäyntiä, on pitänyt tehdä kautta aikojen. Eikä yhteiskunta tullut aiemmin avuksi. Nykyään yhteiskunnasta on tehty syyllinen ongelmalapsen käyttäytymiseen, ja kaikkeen mahdolliseen.
        Ennen vanhemmat vastasivat lapsistaan. Virikkeenä toimi harjoittelu aikuisen elämään, eli osanotto kodin päivittäisiin askareihin. Toki ulkona leikkiminen kavereiden kanssa oli myös tärkeää ja kehittävää yhteisölliseen käyttäytymiseen. Nyt kuitenkin bilettäminen on tainnut muodostua nuorison tärkeimmäksi ajankuluksi. Uutisten mukaan ei nuorisolle enää maista mökkeilykään, kun siellä on niin hankalaa bilettää kavereiden kanssa.

        Tiedätkös mistä tuo biletys on tullut ? Se on vanhemmilta saatu malli.

        Silloin kun minä kakara olin jokainen kykyjensä mukaan laitettiin tekemään jotain, toistan tekemään.
        Pyörällä mentiin jonkun jurttipellolle harventamaan, siellä oltiin heinäpellollakin rääppeitä haravoimassa ja ladossa taas sotkemassa niitä heiniä. Eikä tehnyt mieli bilettää kun oli illalla niin väsynyt hyvä kun sänkyyn jaksoi mennä. Sitä ei kyllä tehnyt isä eikä äitikään.

        Kyllä sitä nytkin tenaville hommia löytyisi vaikkakaan ei ihan samanlaisia.

        Mainoksien jakoakin , niin johan vanhemmat kyytii niitä autolla.

        Siihen leiriin mennäkseni ei siellä ainakaan ennen mitään aikuisia näkynyt, keskenkasvuiset vahti toisiaan ja kävi metsässä tupakalla. Omin silmin nähtyä, olen vuosia sitten käynyt tuttavan kanssa siellä hänen lastaan katsomassa. Tuli muuten samalla kyydillä pois sieltä.


      • äiti valvoo
        kokoomus kirjoitti:

        Tiedätkös mistä tuo biletys on tullut ? Se on vanhemmilta saatu malli.

        Silloin kun minä kakara olin jokainen kykyjensä mukaan laitettiin tekemään jotain, toistan tekemään.
        Pyörällä mentiin jonkun jurttipellolle harventamaan, siellä oltiin heinäpellollakin rääppeitä haravoimassa ja ladossa taas sotkemassa niitä heiniä. Eikä tehnyt mieli bilettää kun oli illalla niin väsynyt hyvä kun sänkyyn jaksoi mennä. Sitä ei kyllä tehnyt isä eikä äitikään.

        Kyllä sitä nytkin tenaville hommia löytyisi vaikkakaan ei ihan samanlaisia.

        Mainoksien jakoakin , niin johan vanhemmat kyytii niitä autolla.

        Siihen leiriin mennäkseni ei siellä ainakaan ennen mitään aikuisia näkynyt, keskenkasvuiset vahti toisiaan ja kävi metsässä tupakalla. Omin silmin nähtyä, olen vuosia sitten käynyt tuttavan kanssa siellä hänen lastaan katsomassa. Tuli muuten samalla kyydillä pois sieltä.

        Outo laki nykyään, eihän alle 18 vuotiasta saa kelpuuttaa töihin,vaikka intoa olisi.
        Monessa työpaikassa nämä tiukat säännöt.
        Muuten joo, lapsia muutenkin vanhemmat kyyditsevät liikaa, jopa isoja mimmejä haetaan "työaikana" kouluunkin vaikka matka ei ole pitkäkään.


    • Tiedoksi sullekin

      jo ja vuonna viiskytäviis hiihdit kouluun kesät talvet...
      hei tää on 2000-lukua, ajat on hieman muuttuneet

      • mieti sitä

        No todellakin näkyy. Eikä todellakaan aina fiksuutena.
        Tiedoksi sullekin, ettei suksi-nimisiä vehkeitä käytetty "viiskytäviis" kesäaikana. Rullasukset tulivat sitten myöhempinä kymppilukuina! Ja kuten varmasti valistuneena nykyihmisenä tiedät, niitä voi käyttää vain ja ainoastaan lumettomana aikana.


    • Hahahahahahaha

      tais olla vähän niinkuin sarkasmia tuo äskeisen edellinen kirjoitus, ei kannata olla niin tosikko......
      tosikoilla pipo kiristää päätä

      • kokoomus

        Käski mun hiihdellä kesät talvet kouluun, vaan eikö nyt luulis tietävän että kouluissa on piiiiitttkääää kesäloma.


    • Mepa

      Hyvä kun kerroit. Siksihän noita koululaisten kesäleirejä järjestetään kun lapsilla on koulusta kesälomaa kesällä. Vai tiedätkö missä ketjussa olet mukana?
      et taida itse olla koululainen, vai oletko?
      sitäpaitsi tuohan on vanha sanonta "hiihdetään kesät talvet kouluun"... etkö ole koskaan kuullut?! vitsiä siis :)

      • kokoomus

        Tuolla aiemmin kerroinkin jo mielipiteeni siitä leiristä, mutta et vissiin huomannut.

        Juuri sitä varten kun on pitkä loma, ennen kakarat teki töitä, nyt niihin kyllästyy vanhemmat ja tunkisi ne minne tahansa, kunhan silmistään pois saavat.
        Hoito tuottaa vaikeuksia, täytyy jo ennen tekemistä miettiä että leiritkin on loppu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe