Erätukun Garmin 60CS

Salaseura

Onko todella niin, että Erätukusta tilatuissa Garmin 60C tai CS:ssä on basemap Americas?

Ainakin tämä hintavertailu näin ilmoittaa:
http://www.kolumbus.fi/ari.torpstrom/GPSmap60CS.htm

Kummastuttaa, koska laite on Erätukun speksin mukaan täysin suomenkielinen ja NavSystemisin kotisivuilla FAQ-osiossa puolestaan sanotaan näin:

- Saako Garmin GPS-laitteeseen Suomen kielen ohjelmapäivityksellä?

Joihinkin Garmin-laitteisiin on mahdollista päivittää uudempi ohjelmisto, jossa on mukana Suomen kielivalinta, mutta on olemassa laitteita joihin ei Suomen kieltä ole saatavilla (mm. GPS 12, 12XL, 72, 76, Geko 101).

Huomioi, että Yhdysvalloissa myytävissä navigaattoreissa on "American" ohjelmisto, johon ei voi päivittää Suomen kieltä. Laitteessa täytyy siis olla "European"/"Atlantic" ohjelmisto.

- Saako eTrex Legendin pohjakartan (base map) vaihdettua niin että siinä näkyisi Suomi? Laite on ostettu Amerikasta.

Kartallisten mallien (eTrex Legend/Vista, GPSMAP 76/76S) pohjakarttaa ei voi vaihtaa. USAssa myytävissä laitteissa pohjakartta on "American" ja Euroopassa myytävissä "European". Näiden ohjelmistot ovat erilaisia eikä niitä voida päivittää keskenään ristiin, tällöin myöskään pohjakarttaa ei voi vaihtaa.

Itse laitteen Erätukusta tilanneena, mutta ei vielä saaneena tässä asiaa ihmettelen.

14

15831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanska

      Niin tuosta erätukusta vaan, etten suosittele kenellekään tilaamista tuolta. Heitä odottaa ihan oikeusjuttu tuolta Garminin suunnalta, kun myyvät vähän mitä sattuu. Laitteet siis eivät ole tarkoitettu Suomen markkinoille, eikä niillä sen puoleen ole tukeakaan luvassa navsystemsiltä ongelmatilanteissa. Myöskin karttaromppuja heiltä tulee itse poltettuina (halpa hinta), virtajohdot tehty missä lie vinkuintiassa ja lyöty Garminin logo päälle, paidat ja lippikset mitä antavat kaupan päälle ovat piraatteja, jne, jne, jne... Halpojahan ne ovat...

      • Salaseura

        Kiitos tiedoista. Jää paketti lunastamatta. Tilasin vastaavan äsken Marineasta. Kertoivat saman stoorin kuin sinäkin.


      • hanska
        Salaseura kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Jää paketti lunastamatta. Tilasin vastaavan äsken Marineasta. Kertoivat saman stoorin kuin sinäkin.

        Onnittelen, kun et vielä ehtinyt lunastaa pakettia. On meinaan tutuilla noilta vieläkin rahoja saamatta kun ovat palauttaneet kyseisiä laitteita tuonne erätukkuun. Marineaa olen itsekin suosinut ja suositellut, aina on palvelu pelannut ja takuu toiminut.


      • Uusi GPS:n käyttäjä
        hanska kirjoitti:

        Onnittelen, kun et vielä ehtinyt lunastaa pakettia. On meinaan tutuilla noilta vieläkin rahoja saamatta kun ovat palauttaneet kyseisiä laitteita tuonne erätukkuun. Marineaa olen itsekin suosinut ja suositellut, aina on palvelu pelannut ja takuu toiminut.

        En oikeasti ymmärrä näitten ihmisten intoa mustamaalata Erätukkua. Kaveri ei ole edes mitään tilannu ja silti on asioista "todella hyvin perillä". Itse uhmasin näitä juttuja ja köyhänä tilasin Erätukusta 60C:n ja kolmen viikon kokemuksella voin suositella samaa kaikille!!! Valikot puhuu suomea, tarvikkeet on alkuperäisiä, 12kk takuu jne.
        Kaiken lisäksi asiakaspalvelu oli parasta mitä tämän alan liikkeistä sain.


      • Hanska
        Uusi GPS:n käyttäjä kirjoitti:

        En oikeasti ymmärrä näitten ihmisten intoa mustamaalata Erätukkua. Kaveri ei ole edes mitään tilannu ja silti on asioista "todella hyvin perillä". Itse uhmasin näitä juttuja ja köyhänä tilasin Erätukusta 60C:n ja kolmen viikon kokemuksella voin suositella samaa kaikille!!! Valikot puhuu suomea, tarvikkeet on alkuperäisiä, 12kk takuu jne.
        Kaiken lisäksi asiakaspalvelu oli parasta mitä tämän alan liikkeistä sain.

        Onnittelen, jos jotain aitoa olet heiltä saanut. Kokemusta mulla on erätukusta sen verran, että voin sanoa aivan reilusti mitä sieltä on myyty/myydään edelleen (n. 40 tapausta, joista osasta riitelen erätukun kanssa edelleen). Toki edelleen uskon, ettei sinukaan laitteella ole suomen takuuta navsystemsiltä (joka on ainut virallinen maahantuoja suomessa) tai että tarvikkeet, jotka sait olisivat alkuperäisiä... Jos näin on, niin onnittelen, mutta n. viikko sitten sieltä ainakin myytiin vielä 60CS, joka oli jenkkilään tarkoitetttu ja "oheistuotteet" olivat piraatteja... Edelleenkin heidän sivuillaan on tämä supertarjous noista topo-kartoista, jotka ovat olleet kaikki poltetuilla rompuilla. Myöskään en usko, että Garmin haastaisi erätukkua oikeuteen jos he toimisivat rehelisellä pohjalla...

        En voi ymmärtää, mistä sait päähäsi, etten ole ikinä heiltä tilannut/ollut tekemisissä kyseisen puljun kanssa kuten sanoit. Olen todellakin seuraannut heidän toimintaansa jo pidemmän aikaa sekä asiakkaana että muiden tuttujen kautta...


      • omistan gps:än ( 60C )
        Hanska kirjoitti:

        Onnittelen, jos jotain aitoa olet heiltä saanut. Kokemusta mulla on erätukusta sen verran, että voin sanoa aivan reilusti mitä sieltä on myyty/myydään edelleen (n. 40 tapausta, joista osasta riitelen erätukun kanssa edelleen). Toki edelleen uskon, ettei sinukaan laitteella ole suomen takuuta navsystemsiltä (joka on ainut virallinen maahantuoja suomessa) tai että tarvikkeet, jotka sait olisivat alkuperäisiä... Jos näin on, niin onnittelen, mutta n. viikko sitten sieltä ainakin myytiin vielä 60CS, joka oli jenkkilään tarkoitetttu ja "oheistuotteet" olivat piraatteja... Edelleenkin heidän sivuillaan on tämä supertarjous noista topo-kartoista, jotka ovat olleet kaikki poltetuilla rompuilla. Myöskään en usko, että Garmin haastaisi erätukkua oikeuteen jos he toimisivat rehelisellä pohjalla...

        En voi ymmärtää, mistä sait päähäsi, etten ole ikinä heiltä tilannut/ollut tekemisissä kyseisen puljun kanssa kuten sanoit. Olen todellakin seuraannut heidän toimintaansa jo pidemmän aikaa sekä asiakkaana että muiden tuttujen kautta...

        Olen erittäin tyytyväinen Erätukusta saamaani palveluun ja ennenkaikkea laatuun. Viime syksynä ostin kalvopuvun ja se oli puolet halvempi kuin edellinen kaupasta ostamani puku. Metsästyskäytössä se oli vielä monta kertaa kestävämpi ja hengittävämpi kuin tämä kaupasta ostamani " merkkituote" . Sain vielä kaupanpäälisiksi huippulaatuisia kalvotuotteita, joita olen myös pitänyt ahkerasti päällä. Kulumisen jälkiä en ole havainnut. Tammikuussa tilasin sieltä 60C gps laitteen. Se on toiminut erinomaisesti, sitä on ollut helppo ja ennen kaikkea ilo käyttää. Topo-Suomi kartta on ollut niin ikään mainio. Huonoja puolia laitteessa en ole havainnut.
        Minulle on aivan sama ovatko topo suomi romput itse poltettuja vai aitoja, jos ne ovat toimivia.
        Sääliksi käy Garminia, kun aikoo oikeuteen erätukkua haastaa. No onneksi amerikkalaisilla on rahaa.


      • nipa
        Uusi GPS:n käyttäjä kirjoitti:

        En oikeasti ymmärrä näitten ihmisten intoa mustamaalata Erätukkua. Kaveri ei ole edes mitään tilannu ja silti on asioista "todella hyvin perillä". Itse uhmasin näitä juttuja ja köyhänä tilasin Erätukusta 60C:n ja kolmen viikon kokemuksella voin suositella samaa kaikille!!! Valikot puhuu suomea, tarvikkeet on alkuperäisiä, 12kk takuu jne.
        Kaiken lisäksi asiakaspalvelu oli parasta mitä tämän alan liikkeistä sain.

        Moro!
        Olen ostanut Erätukusta Garmin 60CS- laitteen. On suomenkielinen, ollut mulla kohta vuoden ja toimii moitteettomasti. Neuvoja olen saanut puhelimitse enemmän kuin olisin ikinä odottanut!
        Olen ostanut myös yhden jahtipuvun,Air-tex kalvo-,ja
        talvipuvun sekä Jahtikengät!!
        Osan olen joutunut tuotteista vaihtamaan, kun on ollut väärä koko ja heti olen saanut tavaran tilalle.
        Yhden tuotteen olen palauttanut ja meni noin viikko kun rahat oli tilillä POSTIKULUINEEN!!
        Eipä minusta vaikuta oikeen huonolta postimyynti-firmalta!! Positiivista näin oululaisena on nykyään, että ET on avannut myymälän Ouluun, joten ei tartte enää arvailla kokoja, joka on JOKAISEN postimyynti-firman ylitsepääsemätön ongelma!
        Pasi Nissilä, Oulu


      • Eräjyrä
        omistan gps:än ( 60C ) kirjoitti:

        Olen erittäin tyytyväinen Erätukusta saamaani palveluun ja ennenkaikkea laatuun. Viime syksynä ostin kalvopuvun ja se oli puolet halvempi kuin edellinen kaupasta ostamani puku. Metsästyskäytössä se oli vielä monta kertaa kestävämpi ja hengittävämpi kuin tämä kaupasta ostamani " merkkituote" . Sain vielä kaupanpäälisiksi huippulaatuisia kalvotuotteita, joita olen myös pitänyt ahkerasti päällä. Kulumisen jälkiä en ole havainnut. Tammikuussa tilasin sieltä 60C gps laitteen. Se on toiminut erinomaisesti, sitä on ollut helppo ja ennen kaikkea ilo käyttää. Topo-Suomi kartta on ollut niin ikään mainio. Huonoja puolia laitteessa en ole havainnut.
        Minulle on aivan sama ovatko topo suomi romput itse poltettuja vai aitoja, jos ne ovat toimivia.
        Sääliksi käy Garminia, kun aikoo oikeuteen erätukkua haastaa. No onneksi amerikkalaisilla on rahaa.

        On kyllä vaikea arvata mistä tämäkin viesti on peräisin! Omaan myös kokemusta e-tukun lumpuista,kengistä. En voi suositella kenellekään. Tämä ei ole mustamaalausta, asia nyt vaan on yksiselitteisesti niin.


    • hukassa..

      Aikaa on kulunut ja tiedoksi niille, jotka ovat vieläkin väärässä käsityksessä, etteikö valikoita saa Suomeksi! SAA NE. Suomi on tehtaalta asti valikoissa, olipa laite ostettu mistä päin maailmaa tahansa.

      Peruskartan vaihtoa en tunne. Hintaero on niin suuri, että on aivan sama millä peruskartalla laite on.

    • tänään tilannut

      Erätukun myyjän mukaan täsä mallissa on eurooppalainen peruskartta.

    • Suosittelen!

      Erätukusta Garmin 60CSX laitteen ostanut onnellinen omista ilmoittautuu, laittetta löytyi heti aivan heti myymälästä ja ei tarvinut odottaa tai tilailla. Laite on aito ja todellakin löytyy kaikki suomenkieliset valikot ja ohjeistukset ja käyttöohjekirja on suomenkielinen.

      Pakettiin kuului yksi topo suomi kartta-alue, jotka on Maanmittauslaitoksen ja Genimapin tekemiä karttoja elikkä aitoa tavaraan ja erittäin hyviä ja soveltuvia metsästykseen koska niistä löytyy myös kiinteistöjen rajat ja palstojen rajat.
      Sain myös 1gb muistikortin ja 4 akkupatteria ja niille verkkovirtalaturin ja tupakasytyttimeen sopivan laturin kaupanpäälle! Suosittelen lämpimästi tampereen myymälää! Hyvää asiakaspalvelua löytyi!

      • tukeeko?

        Isompia kortteja kuin 1gb...onko ylärajaa....en löytänyt ohjekirjasta tietoa???


      • kusetusta

        ostin kans samaisen laitteen mutta mukana ei tullut cd levyä kartasta vaan muistikortille ladattu alue, siinä menin erätukun halpaan, mitä teen pelkällä muistikortilla olevalla alueella kun en voi siirtää sitä tietokoneelle, ensin pitäis olla cd:llä ladattu alue myös tiuetokoneella että vois siirtää kartan reitit ja jäljet sinne sekä suunnitella reittejä etukäteen siirrettäväksi gps laitteelle, tällä hetkellä erätukku kauppaa netissä alueita pelkästään ladattavaksi erätukun sivuilta suoraan muistikortille, kusetusta minusta , maksat siitä lähes 100e , entä jos tietokone kaatuu ja menetät ladatun alueen, siinä menee sata euroa taivaan tuuliin, parempi olisi kun saisi sen cd levykkeen , silloin voisi ladata vaikka kuinka monasti uudelleen
        kannattaa olla varovainen ostoksissa erätukusta, kusettavat minkä kerkiävät.


    • Savoolainen

      Mistä saisin Garmin 72 suomenkieliset ohjeet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe