Miten määrittelisit "yhteiskunnan"?

bmnbn

Miten määrittelisit "yhteiskunnan"?

16

176

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 36v

      Yhteiskunta on kasa keksittyjä sääntöjä, joista suurimman osan ovat keksineet ennen syntymääsi eläneet ihmiset. He sitten kertovat sinulle, että olet vastuussa sääntöjen noudattamisesta, koska synnyit heidän "omistamallaan" reviirillle. Jos et noudata sääntöjä olet rikollinen ei suinkaan he ketkä keksivät säännöt ja pakottavat kaikki noudattamaan niitä. Omia sääntöjäsi et toki saa keksiä toisin kuin ennen sinua syntyneet.

      Sääntöjen noudattaminen on mukavaa jos satut olemaan rikas, koska rikkaan ei oikeasti tarvitse noudattaa kaikkia sääntöjä.

    • bmnbn

      Tänks, keräilen vastauksia eri palstoilta. Eli yhteiskunta olisi tietyllä maantieteellisellä alueella vallitseva normisto?

      • Mies 36v

        Jos rupeat tutkimaan asioita ennen pitkää huomaat, että ainoa syy miksi sinun on pakko noudattaa kaikkia kymmeniätuhansia sääntöjä joita täällä on. On se, että olet syntynyt täällä. Et edes ole voinut päättää sitä synnytkö vai et, koska vanhempasi tekivät sen päätöksen, joten et ole voinut vaikuttaa siihen asiaan, jolla perustellaan se miksi sinun on noudatettava tuhansia eri sääntöjä.

        Eli sinua aikaisemmin eläneet ihmiset ovat katsoneet oikeudekseen päättää elämästäsi jo ennen syntymääsi. Sinulla ei toki ole oikeutta päättää heidän elämästään vastaavalla tavalla. Eikä oikeastaan ole oikeutta päättää edes omasta elämästäsikään.

        Jos et noudata sääntöjä sitten rikkaiden rahoilla maksetut asemiehet lähetetään kiusaamaan sinua. Sitä kutsutaan poliisitoiminnaksi. Poliiseille maksetaan rahaa siitä, että hei kiusaavat aseiden kanssa kaikkia ketkä eivät suostu luopumaan vapauksistaan.


      • bmnbn
        Mies 36v kirjoitti:

        Jos rupeat tutkimaan asioita ennen pitkää huomaat, että ainoa syy miksi sinun on pakko noudattaa kaikkia kymmeniätuhansia sääntöjä joita täällä on. On se, että olet syntynyt täällä. Et edes ole voinut päättää sitä synnytkö vai et, koska vanhempasi tekivät sen päätöksen, joten et ole voinut vaikuttaa siihen asiaan, jolla perustellaan se miksi sinun on noudatettava tuhansia eri sääntöjä.

        Eli sinua aikaisemmin eläneet ihmiset ovat katsoneet oikeudekseen päättää elämästäsi jo ennen syntymääsi. Sinulla ei toki ole oikeutta päättää heidän elämästään vastaavalla tavalla. Eikä oikeastaan ole oikeutta päättää edes omasta elämästäsikään.

        Jos et noudata sääntöjä sitten rikkaiden rahoilla maksetut asemiehet lähetetään kiusaamaan sinua. Sitä kutsutaan poliisitoiminnaksi. Poliiseille maksetaan rahaa siitä, että hei kiusaavat aseiden kanssa kaikkia ketkä eivät suostu luopumaan vapauksistaan.

        Ok selväksi tuli, satunkin olemaan 40-vuotias yhteiskuntatieteilijä ja tutkija


      • Mies 36v
        bmnbn kirjoitti:

        Ok selväksi tuli, satunkin olemaan 40-vuotias yhteiskuntatieteilijä ja tutkija

        Minä olen ulosotossa ja täysin varaton ollut jo vuodesta 2008 saakka. Sitäkin aikaisemmin elin köyhyysrahan alapuolella. Olen jo sen ikäinen, että tulen olemaan pysyvässä köyhyysloukussa elämäni loppuun asti jos pelaan niiden sääntöjen mukaan mitkä tänne on luotu.

        Länsimaat on pettänyt ainakin omalta kohdaltani lupauksen materiaalisesti paremmasta elämästä. Niiden mielipiteistä, joiden kohdalla lupaus on pidetty ja kaikki lait, sekä etujärjestöt viritetty puolustamaan heitä, en siedä enää välittää. Menköön säätöjensä, moralisointinsa ja täysin tyhjyyttä kumisevien arvojensa kanssa sinne minne aurinko ei paista.

        Olen myös välillä harkinnut olisiko oikea paikka minulle kovan linjan islamin puolustaminen, koska kaikki luottamus on jo vuosia sitten mennyt tyhjyyttään kumiseviin Suomalaisiin arvoihin ja ihmisiin. Suurin syy miksi, on pakko tapella vastaan, on kuitenkin se, että järjestelmä ei anna sinun olla edes rauhassa jos olet joutunut vähän heikompaan asemaan vaan kohtelee sinua kuin ongelmajätettä. Et saa edes määrittää omaa itseäsi vaan media ja järjestelmä määrittää sinut surkeaksi jota saa kohdella kuin koiraa, josta saa sanoa ihan mitä tahansa, mutta sinä alempiarvoisena et saakaan sanoa samaa paremmassa asemassa olevista.

        Minun tilanteeni ei muuta paremmaksi vaikka luopuisin viimeisestä makuupaikastani tällä maapallolla ja alkaisin elää kuin romanikerjäläiset. Oikeastaan melkein elän jo kuin miten romanikerjäläiset elävät. On alkanut myös tuntua, että romanikerjäläiset ovat minun kanssani samaa kansaa, ei suinkaan yltäkylläisyydessä elävät Suomalaiset tyhjine arvoineen.

        Suomen valtio on vuosien varrella laiminlyönyt minua niin paljon, että en todennäköisesti edes elä kovin vanhaksi, joka on sama kohtalo useimmilla vähävaraisilla miehillä Suomessa. Ei ole terveystarkastuksia kymmeniin vuosiin meille järjestetty eikä mitään muutakaan palveluita. Onko se liikaa pyydetty jos haluaa elämänsä viimeiset vuodet olla rauhassa mitä täällä enää on jäljellä?

        Siinäpä sinulle miettimistä yhteiskuntatieteilijä.


      • Loikkatoikka
        Mies 36v kirjoitti:

        Minä olen ulosotossa ja täysin varaton ollut jo vuodesta 2008 saakka. Sitäkin aikaisemmin elin köyhyysrahan alapuolella. Olen jo sen ikäinen, että tulen olemaan pysyvässä köyhyysloukussa elämäni loppuun asti jos pelaan niiden sääntöjen mukaan mitkä tänne on luotu.

        Länsimaat on pettänyt ainakin omalta kohdaltani lupauksen materiaalisesti paremmasta elämästä. Niiden mielipiteistä, joiden kohdalla lupaus on pidetty ja kaikki lait, sekä etujärjestöt viritetty puolustamaan heitä, en siedä enää välittää. Menköön säätöjensä, moralisointinsa ja täysin tyhjyyttä kumisevien arvojensa kanssa sinne minne aurinko ei paista.

        Olen myös välillä harkinnut olisiko oikea paikka minulle kovan linjan islamin puolustaminen, koska kaikki luottamus on jo vuosia sitten mennyt tyhjyyttään kumiseviin Suomalaisiin arvoihin ja ihmisiin. Suurin syy miksi, on pakko tapella vastaan, on kuitenkin se, että järjestelmä ei anna sinun olla edes rauhassa jos olet joutunut vähän heikompaan asemaan vaan kohtelee sinua kuin ongelmajätettä. Et saa edes määrittää omaa itseäsi vaan media ja järjestelmä määrittää sinut surkeaksi jota saa kohdella kuin koiraa, josta saa sanoa ihan mitä tahansa, mutta sinä alempiarvoisena et saakaan sanoa samaa paremmassa asemassa olevista.

        Minun tilanteeni ei muuta paremmaksi vaikka luopuisin viimeisestä makuupaikastani tällä maapallolla ja alkaisin elää kuin romanikerjäläiset. Oikeastaan melkein elän jo kuin miten romanikerjäläiset elävät. On alkanut myös tuntua, että romanikerjäläiset ovat minun kanssani samaa kansaa, ei suinkaan yltäkylläisyydessä elävät Suomalaiset tyhjine arvoineen.

        Suomen valtio on vuosien varrella laiminlyönyt minua niin paljon, että en todennäköisesti edes elä kovin vanhaksi, joka on sama kohtalo useimmilla vähävaraisilla miehillä Suomessa. Ei ole terveystarkastuksia kymmeniin vuosiin meille järjestetty eikä mitään muutakaan palveluita. Onko se liikaa pyydetty jos haluaa elämänsä viimeiset vuodet olla rauhassa mitä täällä enää on jäljellä?

        Siinäpä sinulle miettimistä yhteiskuntatieteilijä.

        Miksi sinulla ei ollut töitä ja elit yli varojesi?
        Koulu, sairaala, opistot, julkinen liikenne yms... On meidän yhteistä omaisuutta ja niitä kuuluu vaalia. Sinulla on turvallista ja sinusta huolehditaan. Syöt ja et nuku taivasalla. Sinä voit äänestää ja matkustaa vapaasti. Löydä harrastus tai perusta perhe.


      • bmnbn
        Mies 36v kirjoitti:

        Jos rupeat tutkimaan asioita ennen pitkää huomaat, että ainoa syy miksi sinun on pakko noudattaa kaikkia kymmeniätuhansia sääntöjä joita täällä on. On se, että olet syntynyt täällä. Et edes ole voinut päättää sitä synnytkö vai et, koska vanhempasi tekivät sen päätöksen, joten et ole voinut vaikuttaa siihen asiaan, jolla perustellaan se miksi sinun on noudatettava tuhansia eri sääntöjä.

        Eli sinua aikaisemmin eläneet ihmiset ovat katsoneet oikeudekseen päättää elämästäsi jo ennen syntymääsi. Sinulla ei toki ole oikeutta päättää heidän elämästään vastaavalla tavalla. Eikä oikeastaan ole oikeutta päättää edes omasta elämästäsikään.

        Jos et noudata sääntöjä sitten rikkaiden rahoilla maksetut asemiehet lähetetään kiusaamaan sinua. Sitä kutsutaan poliisitoiminnaksi. Poliiseille maksetaan rahaa siitä, että hei kiusaavat aseiden kanssa kaikkia ketkä eivät suostu luopumaan vapauksistaan.

        Hohhoijaa, aista vittu... en jaksanut lukea kuin ensimmäisen virkkeen. Mitä vitun tekemistä sillä on minkään kanssa, missä synnyin? Vitun idiootti. Toi sun typeryytes sattuu, aih auts


      • bmnbn
        Mies 36v kirjoitti:

        Minä olen ulosotossa ja täysin varaton ollut jo vuodesta 2008 saakka. Sitäkin aikaisemmin elin köyhyysrahan alapuolella. Olen jo sen ikäinen, että tulen olemaan pysyvässä köyhyysloukussa elämäni loppuun asti jos pelaan niiden sääntöjen mukaan mitkä tänne on luotu.

        Länsimaat on pettänyt ainakin omalta kohdaltani lupauksen materiaalisesti paremmasta elämästä. Niiden mielipiteistä, joiden kohdalla lupaus on pidetty ja kaikki lait, sekä etujärjestöt viritetty puolustamaan heitä, en siedä enää välittää. Menköön säätöjensä, moralisointinsa ja täysin tyhjyyttä kumisevien arvojensa kanssa sinne minne aurinko ei paista.

        Olen myös välillä harkinnut olisiko oikea paikka minulle kovan linjan islamin puolustaminen, koska kaikki luottamus on jo vuosia sitten mennyt tyhjyyttään kumiseviin Suomalaisiin arvoihin ja ihmisiin. Suurin syy miksi, on pakko tapella vastaan, on kuitenkin se, että järjestelmä ei anna sinun olla edes rauhassa jos olet joutunut vähän heikompaan asemaan vaan kohtelee sinua kuin ongelmajätettä. Et saa edes määrittää omaa itseäsi vaan media ja järjestelmä määrittää sinut surkeaksi jota saa kohdella kuin koiraa, josta saa sanoa ihan mitä tahansa, mutta sinä alempiarvoisena et saakaan sanoa samaa paremmassa asemassa olevista.

        Minun tilanteeni ei muuta paremmaksi vaikka luopuisin viimeisestä makuupaikastani tällä maapallolla ja alkaisin elää kuin romanikerjäläiset. Oikeastaan melkein elän jo kuin miten romanikerjäläiset elävät. On alkanut myös tuntua, että romanikerjäläiset ovat minun kanssani samaa kansaa, ei suinkaan yltäkylläisyydessä elävät Suomalaiset tyhjine arvoineen.

        Suomen valtio on vuosien varrella laiminlyönyt minua niin paljon, että en todennäköisesti edes elä kovin vanhaksi, joka on sama kohtalo useimmilla vähävaraisilla miehillä Suomessa. Ei ole terveystarkastuksia kymmeniin vuosiin meille järjestetty eikä mitään muutakaan palveluita. Onko se liikaa pyydetty jos haluaa elämänsä viimeiset vuodet olla rauhassa mitä täällä enää on jäljellä?

        Siinäpä sinulle miettimistä yhteiskuntatieteilijä.

        Mitäs miettimistä tässä oli. Miten henkilökohtainen katkeruutesi liittyy asiaan, paskakasa?


    • Extremezimple

      Yhteiskunta olemme me kaikki ihmiset. Kyse ei ole mistään mustasta magiasta.

      Monesti luullaan että yhteiskunta on yhtä kuin julkinen sektori ja esim. kirkko, mutta oikeasti ne ovat vain osa yhteiskuntaa.

    • anarkomarko

      Yhteiskunta on bisnestä. Antidemokraattisen eliitin rahasampo. Aito demokratia on sen vihollinen, koska se ei tuota. Kun suomen valtasi joukko bisnesmiehiä, alkoi kansan ryöstäminen. Nämä bisnesmiehet tietävät sahaavansa omaa oksaansa, mutta ei välitä siitä, koska se on tuottavaa. Kansalta viedään niin paljon kuin on mahdollista. Ja hivuttaen enemmän ja enemmän.

      Muistakaa jatkossakin äänestää antidemokraatteja.

      • hahaha eheheheh

        Ai ku kiva. Propagandan lukeminen saa aina hymyn nousemaan huulille. Varsinkin anarkistien propaganda.


      • anarkomarko
        hahaha eheheheh kirjoitti:

        Ai ku kiva. Propagandan lukeminen saa aina hymyn nousemaan huulille. Varsinkin anarkistien propaganda.

        mmmmokay:) Tyhjäpäisten kommenttien heittely se vasta hymyilyttääkin:D


      • Anarchy is Order
        hahaha eheheheh kirjoitti:

        Ai ku kiva. Propagandan lukeminen saa aina hymyn nousemaan huulille. Varsinkin anarkistien propaganda.

        Edustuksellinen demokratiahan on oikeasti oligarkiaa. Aito demokratiahan taas on itseasiassa juurikin anarkismia, mutta tämä fakta yritetään peittää tekemällä anarkiasta olkiukko, siis sellainen hobbeslainen kaikkien keskinäinäinen sota ja kaaos.

        Yhteiskunta on illuusio, yhteiskunta siis emme ole "me". Mitään suurta ryhmää "me" ei ole oikeasti olemassa, on vain kuvitteellinen yhteisö jolle annetaan kuvitteellisia ominaisuuksia, ja joka kuvittelee jakavansa jonkin kaikkia määrittävän ja ajassa synkronoidun yhteisen todellisuuden. Massatiedotuksella on tärkeä rooli tämän illuusion luomisessa.


      • Post Scriptum
        Anarchy is Order kirjoitti:

        Edustuksellinen demokratiahan on oikeasti oligarkiaa. Aito demokratiahan taas on itseasiassa juurikin anarkismia, mutta tämä fakta yritetään peittää tekemällä anarkiasta olkiukko, siis sellainen hobbeslainen kaikkien keskinäinäinen sota ja kaaos.

        Yhteiskunta on illuusio, yhteiskunta siis emme ole "me". Mitään suurta ryhmää "me" ei ole oikeasti olemassa, on vain kuvitteellinen yhteisö jolle annetaan kuvitteellisia ominaisuuksia, ja joka kuvittelee jakavansa jonkin kaikkia määrittävän ja ajassa synkronoidun yhteisen todellisuuden. Massatiedotuksella on tärkeä rooli tämän illuusion luomisessa.

        Ja em. illuusioon vedoten kaikki ihmiset sitten pyritään pakottamaan saman hierarkian alle. Formasta poikkeavat pyritään sivuuttamaan, syrjäyttämään ja jopa tuhoamaan.

        Yhteiskunta on illuusio, joka on rakennettu vallankäytön työvälineeksi. Kuten valtiotkin, niin myös uskonnot ovat vastaavasti kuviteltuja yhteisöjä, jotka pyrkivät alistamaan kaikki ihmiset noudattamaan omaa dogmaansa. Kaikessa on lopulta kyse vallasta, hierarkian huipulla on aina niitä jotka hyötyvät tästä järjestelystä. Paska valuu alaspäin, mutta kulta nousee huipulle.


    • fuckshit

      Yhteiskunta on paikka, jossa ihmiset toimivat keskenään yhteisten sääntöjen nojalla. Jos joku niitä sääntöjä ei noudata, niin silloin palkataan joku toinen suojelemaan siltä toiselta tai ajamaan hänet pois. Nykyään meininki on sitä että kusetetaan niin paljon kuin ehditään. Luin kommenttejasi alempaa. Sinä mikään yhteiskuntatieteilijä ole. Jos olet, niin syvästi epäonnistunut. Juuri tuollaisia röyhkeästi ylimielisiä kusipäitä ei kukaan kaipaa mihinkään vitun yhteiskuntaan. :)

    • 3 9jhawerg j

      "Yhteiskunta" on huijaus filosofistien manipulointi sanoja, jolla perustellaan vapauksien poistoa ja verotusta, ja otetaan pyssyt pois ihmisiltä. Annetaan sana "yhteiskunta" ihmisille pohdittavaksi ja samalla kun he tätä pohtivat, laitetaan hypnoosi hyrrä heidän silmien tasalle ja aivopestään konformatiiviseksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe