Internet Explorer selain katosi jonnekin?

Kibori

Hei, eilen kun Avast tietoturvan ohjelmistopäivittäjä ilmoitti mitkä ohjelmat vaativat päivitystä eivätkä olleet ajan tasalla,niin ne olivat Internet Explorer ja Flash Player ActiveX (Windows 8)
Ja sitten kun menin ne päivittämään ajan tasalle ,niin sen jälkeen huomasinkin että ainoastaan se Flash Player ActiveX (Windows8) päivittyi mutta se Internet Explorer ei päivittynyt.

Ja kun aloin miettiä missä vika siihen olisi, niin huomasin että koko Internet Explorer selaimen kuvakettakaan ei koneen työpöydällä eikä muualtakaan löytynyt, vaan se oli kadonnut jonnekin.

Ja kun tarkemmin aloin muistella, niin jo kerran aijemmin minusta yhtenä päivänä oli tuntunut ihan siltä kuin työpöydälläni olisi ollut kuvakkeita vähemmän kuin aijemmin oli ollut.Mutta en vaan siinä vaiheessa saanut päähäni että mikä kuvake se olisi voinut olla joka siletä puuttuisi,sillä minulla on ollut jo pitkän aikaa oletusselaimena Firefox, jota olen tavannut vakituisesti käyttää ja vain ihan harvoin joskus olen tuota Internet Exploreria tullut käyttäneeksi ,niin en silloin osannut sitä sitten kaivatakaan
Mutta nyt kun Avast näistä päivittämisistä sitten ilmoitti eikä se ohjelma sitten päivittynyt ,vaikka menin sitä päivittämään ,niin nyt sitten vasta tajusin ,että se Explorerin kuvakehan se on ilmeisesti silloin jo sieltä työpöydältä ollut kadoksissa ja on sitä nyt sitten näköjään edelleen.
Joten mistähän tuossa mahtaisi olla oikein kysymys? Ja miten sen selaimen voisi saada takaisin ,vaikka Firefoxia enimmäkseen tapaan käyttääkin ,niin olisihan se Explorerkin kiva kuitenkin olla siinä varalla silti myös,,jos joskus vaikka sattuisi sitä kuitenkin tarvitsemaankin myös.

15

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvaaja

      Kyse on windowsista eli windows on sellainen että kuvakkeita häviää tai eivät suostu poistumaan. Jos ohjelma näkyy ohjauspaneelin "poista ohjelma" -listassa, niin silloin ohjelma on olemassa ja pikakuvakkeen saa takaisin joko:

      käynnistävalikko > ohjelmat > internet explorer > lähetä > työpöytä
      tai
      C: > ohjelmat > internet explorer > iexplore.exe > lähetä > työpöytä

      • ei tiijä

        Eikös siellä enää voi pikakuvaketta tehdä ja sitten lähettää?


    • Kibori

      Kiito paljon Arvaaja vastauksesta!
      Täytyypä lähteä sitten kokeilemaan jos saisin sen noilla keinoilla takaisin tulemaan,joten kiitti vinkeistä!!

    • 9x+0z9x+0z9x+0z9x+0z

      Suosittelisin olemaan käyttämättä Avastin ohjelmistopäivittäjää. Sitä paitsi Internet Explorerin tapauksessa se on turhaa, IE päivittyy automaattisesti Windows Updaten kautta.

      Löytyykö koneeltasi nämä hakemisto polut / tiedostot?

      C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
      C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

      Jos löytyy, tee tuosta kyseisestä tiedostosta uusi pikakuvake työpöydälle (se on Internet Explorer).

    • Windows 8 versiossa on itsessään virustorjunta ohjelmisto joten Avastia ei edes välttämättä tarvita.

    • Kibori

      Hei vaan taas kiitos paljon kaikille vastaajille!!!

      Minä eilen illalla sitten sainkin sen Internet Explorerin kuvakkeen tuonne työpöydälleni sekä siihen alapalkkiin myös.Valitettavasti en vaan nyt sitten enää kylläkään muista miten sen lopulta tein(.mulla on Windows 8 kone).

      Ja sitten kun klikkasin niitä kuvakkeita niin se Internet Explorer näyttää niistä avautuvankin kyllä myös,muttasitten kun kävin katsomassa sieltä Ohjelmapaneelista siitä "poista ohjelma" kohdasta, niin sieltä en sitä Internet Exploreria kuitenkaan löytänyt, vaikka siellä kaikki monta kertaa siinä katsoin läpi.
      Ja Avast silti tänään edelleen kuitenkin taas jälleen muistutti, että mun kone on kriittisessä tilassa,koska sitä Exploreria ei ole päivitetty.
      Ja siinä Avastin ohjelmistopäiviäjässä sen Internet E xplorerin kohdalla sen alla lukee :Uusin versio 11.0.9600.1712 ja sen jälkeen on musta pystysuora viiva, mikä lie palkki se on,tarkoittaako ehkä isoa I kirjainta tai sitten numeroa yksi.
      Ja eilen kun menin sinne Windows Updateen katsomaan, niin siellä oli aika monta päivitystä allekkain rivissä, joita se tarjosi ja jotka sitten asensinkin myös.
      Ja kun nyt tänään menin sinne uudestaan taas katsomaan, niin siellä lukee vaan ettei päivityksiä ole saatavissa tällä hetkellä
      Joten tiedä sitten miten asiat ovat.Joten voinko nyt olla sitten huoleton tuon Internet Explorerin päivityksen kanssa ,vaikka Avast siitä huolta nyt tuntuu kantavan ja luottaa vain siihen että Windows Update sen päivittää tai on päivittänytkin,ehkä kenties jo, vaikka Avast onkin eri mieltä asiasta! .

      Miksi muuten sitä Avastin ohjelmistopäivittäjää ei suositella käytettäväksi?

      Ja miten tässä Windows 8 konessa muuten löytyy nuo kaksi kohtaa, jotka tuolla mainittiin myös eli nämä:

      C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
      C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

      Entisestä vanhasta koneestani, joka oli XP tiedän kyllä mistä kaikki löytyi,mutta tässä Windows 8 koneessa mulla on näköjään aika monta juttua vielä opettelemisen alla.
      Vaikka toisaalta ei kai niitä nyt sitten tarvitsekaan kun ne Explorerin kuvakkeet kerran onnistuin jo sinne työpöydälle saamaankin,mutta sen varalta kuitenkin,että jos tulisi joskus muuten tarvetta sinne löytää,niin tiedän sitten mistä sinne pääsee .

      Ja siitä sitten vielä kysymys, että rittääkö se tämä Windows 8 koneen oma virustorjunta tosiaan täysin huolehtimaan sen virustorjunnan?Mä kun otin tuon Avastin juuri sen vuoksi, että se uuden koneeni kaupannut myyjä vaan kovasti kehoitti mua ottamaan jonkun paremman virustorjunnan sen Windows 8:in oman virustorjunnan tilalle ,kun hänen mielestään se ei kuulemma ollut riittävän hyvä.Joten miten se sitten tosiaan mahtaa oikeasti olla myös.

      • 9x+0z9x+0z9x+0z9x+0z

        "kävin katsomassa sieltä Ohjelmapaneelista siitä "poista ohjelma" kohdasta, niin sieltä en sitä Internet Exploreria kuitenkaan löytänyt"

        Ei sen sieltä kuulukaan löytyä. Internet Explorer on pultattu sen verran tiiviisti kiinni Windowsiin, ettei sitä voi poistaa helposti (jos ollenkaan).

        "mun kone on kriittisessä tilassa,koska sitä Exploreria ei ole päivitetty."

        Valitse ohjauspaneelista Windows Update ja tarkista päivitykset. Jos niitä on saatavailla, lataa ja asenna ne. Jos kaikki on ajan tasalla, Avast valittaa turhaan, mikä on yksi hyvä syy olla käyttämättä sen ohjelmistopäivittäjää. Muutenkin on varmempaa antaa ohjelmien omien päivitystoimintojen hoitaa homma sen sijaan, että jokin kolmannen osapuolen viritys (tässä tapauksessa Avast) käy sörkkimässä asioita. Jos ohjelmassa ei ole automaattista päivitystoimintoa, voit itse käydä silloin tällöin tarkistamassa ohjelmistoversion sen valmistajan sivuilta.

        Päivittäminen ei edes yleensä ole kovin tärkeää, jos ohjelma ei ole yhteydessä nettiin tai käsittele netistä ladattuja tiedostoja.

        "Ja miten tässä Windows 8 konessa muuten löytyy nuo kaksi kohtaa, jotka tuolla mainittiin"

        Itse tykkään painaa Win E (Win = se näppäin lipun / Windowsin logon kuvalla näppiksen alarivillä), se avaa "Oman tietokoneen". Siitä sitten eteenpäin samalla tapaa kuin vanhemmissa Windowseissa.

        Oman tietokoneen (nykyään Tämä tietokone) saa työpöydälle, kun klikkaa työpöytää hiiren oikeanpuoleisella napilla ja valitsee "Mukauta". Aukeavan ikkunan vasemmassa laidassa on kohta, minkä kautta pääsee ruksaamalla valitsemaan tiettyja työpöydällä näkyviä kuvakkeita.

        Tehtäväpalkissa saattaa myös olla keltainen hakemistokuvake, mitä klikkaamalla saa auki resurssienhallinnan.


    • Avastin ohjelmistopäivittäjä ei minusta ole hyvä. Lataisin ohjelmiin päivitykset niiden omilta sivuilta.

      Windows 8 Defender riittää suojaksi jos vain osaa itse huolehtia tietoturvasta.

    • Kibori

      Kiitos Vapunen!!

      Siinähän se juuri on,että en ole niin varma noista osaamisistani tuon tietoturvan osalta ja myöskään noiden kaikkien päivitysten osalta ja sitäköhän se myyjäkin taisi ajatella ehkä sitten myös ja kehotti sen vuoksi ehkä sitten ottaa jonkun muun ohjelman sen Defenderin tilalle.

      Olen tuota juuri miettinyt viime aikoina myös,että minulla on erilaisia ohjelmia ladattuna koneelleni,jotka ovat minulle hyvin hyödyllisiä ja tarpeellisia ,kuten esimerkiksi esimerkiksi Canonin Zoom Browser Ex ,PhotoFiltre,Photo Scape ja ArtRage 2 started Editio ja en tiedä sitäkään myöskään ,että miten ja mistä nekin kaikki kuuluu oikein päivittää,että pysyisivät ajan tasalla sitten myös.Eikö niitä saa sen Ohjelmapaneelin kautta mitenkään päivitettyä,vai pitääkö mennä niiden ohjelmien omille sivuille ja sieltä jostain päivittää ne,mutta mistä se siellä mahtaa sitten tapahtua myös,kun en sitäkään tiedä myöskään ?

    • Ei saa sieltä päivitettyä vaan valmistajien sivuilta. Pitää etsiä ohjelman nimellä niin voi löytyä linkki sen valmistajan sivuille.

    • Niin, Linuxissahan onnistuu tuo keskittäminen ohjelmien ja järjestelmän komponenttien päivitys eikä tarvitse uudelleenkäynnistellä...

    • Kibori

      Kiitos jälleen Vapunen!!

      Mä olen koittanut katsoa kyllä niiden ohjelmien nimellä,mutta niistä löytyy niin monta erilaista sivua ja yhteyttä missä niiden nimet on mainittu ,niin en tiedä mikä niistä on sitten se oikea sivu.

      Kysyisin tässä samalla nyt sellaistakin samalla myös,että ovatko muuten nuo sivut kuten ilmaisohjelmat.fi ja filehippo turvallisia sivuja ladata ohjelmia koneelleen.Download.fi sivu muistaakseni taisi olla turvallinen ainakin, jos oikein muistan,vai miten se oli.

    • Kibori

      Kiitos timekillerx myös!!
      Tuo Linus kävi kyllä monta kertaa mielessäni silloin kunse vanha XP alkoi lähestyä sitä aikaa ettei sitä voinut enää käyttää,mutta tuli sitten hankittua kuitenkin tuo Windows 8 kun en ollut varma osaisinko sen Linuxin siihen vanhaan koneeseenkuitenkaan sitten asentaa ja osaisinko sitä käyttääkään sitten myöskään.
      Ja miten muuten on,voisiko sen Linuksen vielä edelleenkiin yriittää asentaa siihen vanhaan koneeseen, vaikka tämä uusi kone Windows 8 mulla on nyt myös,joten sitten olisi kaksi konetta käytössä jossa toisessa olisi se Linus ja toisessa sitten tää Windows 8,joten onnistuisiko se sillä samalla modeemilla pitää kahta eri käyttöjärjestelmää?Jotenkin kun tuota Linustakin kiinnostaisi kokeilla kyllä myös.

    • Voi yrittää asentaa ja Linux saa yhteyden modeemin kautta..

    • Kibori

      Kiitos Vapunen!!Ja samoin oikein monet kiitokset nimimerkille 9x 0z9x 0z9x 0z9x 0z myös,jonka paljon kattavan hyvän vastauksen nyt vasta jostain kummallisesta syystä huomasin tuolla ylempänä olevankin ja josta oli paljon apua ja hyvää tietoa minulle myös!!!Ja kiitokset tietysti kaikille muillekin vastaajille myös!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe