Talotekniikka

2+11

Olen suunnittelemassa hakevani talotekniikkaa opiskelemaan 2015 keväällä ja tässä muutama kysymys teille, jotka alaa opiskelette/olette opiskelleet alaa:

Ovatko kädentaidot välttämättömät alalla? Siis AMK-pohjaisessa koulutuksessa. Tarvitseeko insinöörin osata tehdä käsillään töitä? Olen valitettavasti käsistäni tumpeloa sorttia tekninen työ oli mm. 7 peruskoulussa tuoko tämä esteen alan opinnoissa tai myöhemmin työssä?

Kuinka hyvin ala työllistää? Onko kurssiltasi päässyt ihmisiä alan töihin kuinka hyvin?

Ovatko opinnot vaikeita? Oletko joutunut kuinka paljon tekemään töitä oppiaksesi/sisäistääksesi opetetut asiat?

2

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin työllistää. Meillekkin viime vuosina otettu töihin useita vasta valmistuneita ja vielä opiskelevia.

    • kohta-insinööri

      Työllistää erittäin hyvin!

      Tärkeimmät työkalusi tulevat olemaan tietokone, muistiinpanovälineet, mittauslaitteet, tms. Eli et tule työskentelemään "omin käsin". Sen takia on erikseen asentajia ammattikoulusta.

      Opintojen vaikeus... Tuota... Karkeasti: Matikassa käydään kerraten läpi Lukion pitkämatikka, Englannin ja Ruotsin kursseja on molempia muutama ja niillekin on omat vapaaehtoiset preppaus kurssit.

      Fysiikan koulutettavat aiheet on hajautettu omiin fysiikan kursseihin sekä ammattiaineisiin. Esim. Löytyy erikseen kaikille pakollinen fysiikan kurssi "Sähkö- ja valo-oppi" ja sen lisäksi sähkölinjalla opiskeleville tulee sähköfysiikan hienouksia lähes kaikissa heille suunnatuissa ammattiainekursseissa. Sama homma LVI-puolella. Löytyy kaikille yhtenäinen virtaustekniikan kurssi tms. ja sitten on LVI-linjan opiskelijoiden omia ammattiainekursseja.

      Jonkin verran tulee myös vastaan kursseja, joissa käsitellään talouteen, lakiin, direktiiveihin tms. liittyviä aiheita. Kahvi toimii!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe