Hiekka kiinni lasiin ...

Peukku keskellä ,,,,

... Millä konstilla ? Ideana on se, että lasiesineeseen tulee hiekasta kirjaimia ja tämä esine on siis ulkona, eli ei ole suojassa sateelta eikä esim. linnuilta ...

9

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peukku keskellä jne.

      Hyvät askarteluasiantuntijat - eikö kellään ole tietoa ?! Jos saisin edes linkin, sekin riittäisi ...

    • hth***

      Itse varmaan käyttäisin epoksia. Siis sellaista kaksikomponenttitavaraa. Saattaa olla pikkuisen overkill, mutta ainakin pysyy. Toki sen käsittely on vaikeampaa ja vaatii hieman nopeutta - useimmat epoksit kuin ovat käsiteltäviä alle kymmenen minuuttia.Mutta jos tekee vain osan kerralla (lasin alle laittaa/piirtää mallin) niin... kokeile ensin pikku lasinpalalle miten onnistuu. Niin, ja hiekan on hyvä olla pestyä ja kuivattua. pölyiset hiekanhimpuset eivät tartu niin hyvin.

      • sitroen.

        Kokemuksesta. Epoksi kyllä tarttuu lasiin, mutta ei lujasti. Saattaa riittä tähän tarkoitukseen.

        Aikanaan opettelin auton sisäpeilin kiinnitystä tuulilasiin. Pysyi epoksilla muutaman päivän, sitten irtosi. Piti ostaa oikeaa lasiliimaa, sillä pysyi. Muistelen, ettei ollut mitenkään halpaa...


      • Sama peukku :)

        Joo, mä tuossa jo käytin epoksia lasi/metalliyhdistelmään, toimi kyllä, mutta en ole vielä kokeillut mitä ulkoilma tekee tuolle ... Jostain luin, että hiekka/kivisekoitusta pistettiin kiinni (olisiko ollut suihkulähde tai vastaava) silikonila, mutta alkaa olla jo vähän maksimaaista tuohon mun pieneen sovellukseen :)


      • Peukku ,,,
        sitroen. kirjoitti:

        Kokemuksesta. Epoksi kyllä tarttuu lasiin, mutta ei lujasti. Saattaa riittä tähän tarkoitukseen.

        Aikanaan opettelin auton sisäpeilin kiinnitystä tuulilasiin. Pysyi epoksilla muutaman päivän, sitten irtosi. Piti ostaa oikeaa lasiliimaa, sillä pysyi. Muistelen, ettei ollut mitenkään halpaa...

        Mahtaisiko lasiliima toimia hiekankin kanssa ? Se pelittää lasin kanssa kyllä, mutta pystyy myös sotkemaan ihan kunnolla, jos esim. lasipinta on pystyasennossa eikä vaakatasossa, nimim. Kokemusta on =P


      • sitroen.
        Sama peukku :) kirjoitti:

        Joo, mä tuossa jo käytin epoksia lasi/metalliyhdistelmään, toimi kyllä, mutta en ole vielä kokeillut mitä ulkoilma tekee tuolle ... Jostain luin, että hiekka/kivisekoitusta pistettiin kiinni (olisiko ollut suihkulähde tai vastaava) silikonila, mutta alkaa olla jo vähän maksimaaista tuohon mun pieneen sovellukseen :)

        Silikonilla ei pysy mikään kiinni. Pelkkää huijausta koko aine!
        Koekeilin siihen sisäpeilihommaankin. Ei edes tarttunut. Ja keittiö-kylpyhuonekäytössä irtoaa takuuvarmasti 0-10 vuodessa. On ollut kaikkien tiedossa jo ainakin 40 vuotta, mutta silti huijarit käyttää sitä...


    • lasisilisko

      Jos käyttää kunnon lasi- tai akvaariosilikonia, niin kyllä pysyy. LIDL:n saniteettisilikoni ei pysynyt lasissa. Myös niitä uusia hajuttomia ja tuoreena veteen liukenevia kannattaa välttää. Se lasi kannattaa puhdistaa asetonilla ensin. Epoksi pysyy lasissa jos karhentaa lasin kunnolla. Epoksissa on myös se huono puoli että se kellastuu. Auringonpaisteessa on menny jopa ihan ruskeaksi.

      • sitroen.

        Ei auta asetonipuhdistus, kokeiltu on. Se epoksi vain ei tartu lujasti, jonkin verran vain. Toki karhennus auttaisi vähän, mutta milläs sen teet?


    • fergw

      Kissanhiekkaa teesiivilän läpi lakatulle pinnalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1713
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      191
      766
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe