KYSELY: Kuinka moni palstalainen on omasta tahdostaan yksin?

1+7

Oletko mies vai nainen?
Ikäsi?

Olen itse 25-vuotias nainen ja omasta tahdostani yksin.

29

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joojaei

      Miten sen nyt ottaa. Suunnilleen ikäisenäsi tein sellaisen päätöksen. Nyt olen 31 ja se on alkanut kaduttaa melkoisesti. Aina voi tietysti muuttaa tapansa mutta olen eksynyt sellaiseen suohon etten tiedä miten. Olen mies kun se kerran kiinnosti.

      • mies 32v

        Ohan tää sinkkuus välillä sellasta eri vaiheissa elämistä. 50% ajasta tuntuu että menee ihan hyvin yksin, minä mitään naista tarvi enkä enää naisen kanssa oppisi varmaan olemaankaan jne. yms., 25% ajasta sitten angstaan kun ei ole sitä parisuhdetta eikä varmaan tulekaan, josta sitten päästäänkin loppuihin 25%:iin jonka hakkaan päätä seinään kun alan muistella mokaamiani tilanteita joista olisi parisuhde voinut kehittyä.


      • vähä nuorempi
        mies 32v kirjoitti:

        Ohan tää sinkkuus välillä sellasta eri vaiheissa elämistä. 50% ajasta tuntuu että menee ihan hyvin yksin, minä mitään naista tarvi enkä enää naisen kanssa oppisi varmaan olemaankaan jne. yms., 25% ajasta sitten angstaan kun ei ole sitä parisuhdetta eikä varmaan tulekaan, josta sitten päästäänkin loppuihin 25%:iin jonka hakkaan päätä seinään kun alan muistella mokaamiani tilanteita joista olisi parisuhde voinut kehittyä.

        Olen about 10 v nuorempi ja kommenttisi on kuin itse kirjoittamani. Välillä siis pyyhkii mukavasti, mutta paikoin vanhojen miettiminen jumittaa tekemiseni ihan täysin. Ja vie jopa unet.


    • vakiasiakas

      Jos olet omasta tahdostasi yksin niin miksi haluat tietää?

      Tarkoittaako "omasta tahdosta" jonkinlaista pakenemista huonosta seurasta, vaiko sitä että haluat tehdä kaiken minkä teet ilman seuraa, tai maksat saamasti avusta aina laskun?

      Itse olen yksin siksi että kaverit touhusivat omiaan kuka missäkin ja siksi ajan kanssa vieraannuin muista - en enää luota heihin ystävätasolla. Sen jälkeen olen keskustellut netissä "mielikuvituskavereiden" kanssa ja sillä tavoin paennut oikean elämän ihmisiä. Odotin että joku sanoo viimein "on ollut kiva jutella, haluaisin tavata sinut" (tuletko ulos leikkimään), mutta ei sitä koskaan tapahtunut.

      • Ap.

        Haluan tietää josko täällä olisi samanlaisen "kohtalon" omaavia ihmisiä kuin itsellänikin.

        Olen omasta tahdostani yksin, sillä minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja se on kehittynyt niin voimakkaaksi etten edes halua olla ihmisten kanssa tekemisissä. Kaikki käyttäytymiseni perustuu välttelyyn ihmisten kanssa.


      • tuli vaan mieleen...
        Ap. kirjoitti:

        Haluan tietää josko täällä olisi samanlaisen "kohtalon" omaavia ihmisiä kuin itsellänikin.

        Olen omasta tahdostani yksin, sillä minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja se on kehittynyt niin voimakkaaksi etten edes halua olla ihmisten kanssa tekemisissä. Kaikki käyttäytymiseni perustuu välttelyyn ihmisten kanssa.

        Voisko tuo "kehittyminen voimakkaaksi" olla puolustuskeinosi?


      • tuli vaan mieleen...
        tuli vaan mieleen... kirjoitti:

        Voisko tuo "kehittyminen voimakkaaksi" olla puolustuskeinosi?

        Uups, luin liian hätäisesti, joten ignooratkaa edellinen kommentti. Soriii :).


      • vakiasiakas
        Ap. kirjoitti:

        Haluan tietää josko täällä olisi samanlaisen "kohtalon" omaavia ihmisiä kuin itsellänikin.

        Olen omasta tahdostani yksin, sillä minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja se on kehittynyt niin voimakkaaksi etten edes halua olla ihmisten kanssa tekemisissä. Kaikki käyttäytymiseni perustuu välttelyyn ihmisten kanssa.

        -> minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko

        Vastaus viipyi, mutta tässä se on.

        Useimmat ihmiset miettivät paljon mitä muut ajattelevat heistä, mutta niistä useimmista monet ihmiset miettivät paljon mitä toinen ajattelee heistä.

        Itsekään en halua olla huomion keskipisteenä tai varsinaisesti viihdy juhlissa, mutta tiedän että niissä on muitakin samanlaisia. Yritän löytää sieltä heidät ja jos onnistun niin tilaisuudesta voi tulla ihan kiva.

        Ei kuitenkaan tarvitse unohtaa että haitallisiakin suhteita on, jotkut mittaavat toisen arvon vain ja ainoastaan rahassa. Heitä on ihan ok vältellä.


    • yksin..

      Ei kukaan ole omasta tahdosta yksin vaikka niiin itse uskookin. Sitä on kai liian huono että ei kelpaa kaveriksi tai kumppaniksi kenellekkään.

      • onni oli ja meni

        Olen keski-ikäinen nainen ja yksin. En omasta tahdosta vaan jätetty yksin.
        Vanhuus yksin pelottaa tällä ikää, mutta kai se menee sitten omalla painollaan. Parisuhdemarkkinoilla on nolla jo, joten aika lohduttomalta näyttä tulevaisuus.


      • menee ja tulee
        onni oli ja meni kirjoitti:

        Olen keski-ikäinen nainen ja yksin. En omasta tahdosta vaan jätetty yksin.
        Vanhuus yksin pelottaa tällä ikää, mutta kai se menee sitten omalla painollaan. Parisuhdemarkkinoilla on nolla jo, joten aika lohduttomalta näyttä tulevaisuus.

        Eikös keski-iässä ihmiset eroa ja ala uusi kierros parisuhdemarkkinoilla? Nyt on mahdollisuutesi!


    • 87-98

      "Ei kukaan ole omasta tahdosta yksin vaikka niiin itse uskookin. Sitä on kai liian huono että ei kelpaa kaveriksi tai kumppaniksi kenellekkään."

      Täysin eri mieltä, todellakin joku voi olla ihan omasta tahdostaan yksin.

    • big booby man

      En ole omasta tahdostani yksin.
      Olen yksin koska miestissit.

    • Mies, 48, Hki

      Eronnut vuosia sitten. Nyt yksin, kun ei tule ketään kiinnostunutta vastaan.

      • kohta yksin

        Kohta olen yksin omasta tahdostani. Eroan narsistisesta suhteesta. Tämän jälkeen on vaikea luottaa uuteen kumppaniin. Takana liian paljon surua yhteiselämästä, josta toipuminen tulee viemään aikaa.


    • yksin.

      Naiset on yksin koska ei niille kelpaa hyvä mies. Mies on yksin koska naiset ei kelpuuta hyvää miestä vaika mies ei ole komea. Ulkonäkö on siis ratkaiseva asia yksin olemiseen.

    • samanlainen

      Ennen olin, en enää. Vaikea vaan kuvitella, että joku haluaisi yksinäisestä miehestä seuraa, puhumattakaan mistään vakavammasta. Ilmeisesti olotila näkyy niin kauas, että karkottaa kaikki.

      • tiedän tunteen

        Siltä se tosiaan tuntuu mutta olen alkanut miettiä että olisiko se vain omaa tulkintaa.


    • 413134

      20, en halua olla yksin. Tuskin varmaan muutkaan kun on tällä palstalla. Ihminen joka haluaa olla yksin liikkuu yksinäisten palstalla etsimässä vertaistukea ONGELMAAN ja hakee SEURAA. Hah

      • 6+10

        Ei välttämättä.
        Asiat kun eivät aina ole niin mustavalkoisia.

        Asiaa voisi verrata siihen että on yksinäinen ja katsoo dokumenttielokuvan yksinäisyydestä.


      • 413134
        6+10 kirjoitti:

        Ei välttämättä.
        Asiat kun eivät aina ole niin mustavalkoisia.

        Asiaa voisi verrata siihen että on yksinäinen ja katsoo dokumenttielokuvan yksinäisyydestä.

        Jos katsoo erityisesti dokumenttielokuvan yksinäisyydestä, kyllä sillon miettii haluaako olla yksin vai ei. Eri asia jos se tulee sattumalta tv:stä. Tämä palsta ei tule sattumalta kohilleen. "Ei välttämättä"-tyypit joita on ihmeen paljon tässä maailmassa on melko kuvottavia sottiaisia


      • 5+10
        413134 kirjoitti:

        Jos katsoo erityisesti dokumenttielokuvan yksinäisyydestä, kyllä sillon miettii haluaako olla yksin vai ei. Eri asia jos se tulee sattumalta tv:stä. Tämä palsta ei tule sattumalta kohilleen. "Ei välttämättä"-tyypit joita on ihmeen paljon tässä maailmassa on melko kuvottavia sottiaisia

        Kun argumenttisi loppuivat, vetoat heti henkilökohtaisuuksiin?
        Mitähän tämä kertoo itsestäsi? :)


    • yksin on ihan kivaa

      38.
      Ei yksin aina kiva ole olla mutta huono seura on vielä kurjempaa.

    • Tavallaan

      Yksin voi päättää mitä tekee ja milloin. Muut ihmiset on aika rasittavia ja pitää jatkuvasti odottaa tai muuttaa omia suunnitelmia. Olen aika huono lohduttamaan vaikeissa tilanteissa enkä avaudu omista murheista kenellekään. Sosiaaliset tilanteet väsyttää.

    • melkein kuollut mies

      Ole yksin vastoin tahtoani. Kukaan ei huoli, enkä edes tiedä, mistä ja miten seuraa etsiä. Tällä hetkellä olen kotona tietokoneen ääressä, koska julkiset paikat ovat täynnä kaveriporukoita ja kuhertelevia pareja ja sellaisten näkeminen masentaa valtavasti.

    • zgye

      Pitkään mäkin ollu yksin ! pari lasta ...ei oikein ketään silleen sellasta kenen kanssa tekis tai menis jonnekki !! kai sitä on niin paska et ketään ei kiinnosta ... ja asuu landel ja on työtön !! ei sellanen naisii kiinnosta kun ne haluu MULTIMILJONÄÄRIN !! ettikää sit sellanen !! hyvää kesää ....

    • free spirit

      Oon mielummin yksin kuin huolin akkaa jolla on niin huono miesmaku, että huolii tälläsen ihmisjätteen kuin minä.

      Olen kyllä muuten täydellinen mies. Rehellinen, raitis, savuton, sängyssä peto, itsenäinen äijä. Vapaa sielu!

    • Mietiskelijä..

      22 vuotias nainen ja siinä käännekohdassa että joko tai. Olen jo nelisen vuotta (kun sai koulut päätökseen) miettinyt että pitäskö vaan katkaista kaikki suhteet ja pitää itsestä huolta. Tässä neljän vuoden aikana päätöstä on oikeastaan vain vahvistaneet erinäiset tapahtumat.

      Mua on aina koulukiusattu ja syrjitty. "Parhaat kaverit" käyttäneet hyväksi ja sitten heittäneet pois. Miehet pettäneet ja jättäneet. Tunnen etten ole koskaan saanut ihmissuhteista mitään oikeasti hyvää. Onhan se kivaa kun joku hetken välittää mutta ai hitto se koskee kun totuus tulee taas ilmi - ai sinusta ei olekaan minulle enää hyötyä, hei hei!

      Pelkään tietyllä tavalla myös yksinolemista. Se on niin ristiriitaista. Vihaan ihmisiä ja sitä miten ne kohtelee mua mutta toisaalta kaipaan välillä jotain ihmiskontaktia. Täyserakoksi en varmaan ala ainakaan vielä.

      Oppiikohan täysin yksin elämiseen joskus? Miltä se tuntuu? Että ei ole yhtikäs ketään jos joutuu vaikka sairaalaan ja pitäisi olla saattaja?

    • samanlainen

      Olen 32v mies. En pelkää niinkään yksinolemista, vaan yksinjäämistä. Asun maaseudulla, eikä täällä ihmisiä ole liikaa muutenkaan. Havahduin siihen, että kaikki ikäiseni ovat muuttaneet täältä pois ja perustaneet perheen.
      Ei ole kavereita eikä oikein ketään kenelle jutella silloin kun sitä kaipaisi. Muutenkin kaikki pitää tehdä aina yksin.
      Pidän vaan valtavasti tästä paikasta, enkä osaa kuvitella asuvani kaupungissa.
      Tuntuu, että kaikki mitä on pitänyt tärkeänä tai mitä on tykännyt puuhata on menettänyt merkityksensä koska on muuttunut yksinäiseksi. Ei yksinkertaisesti kiinnosta mikään.
      Luonteeltani olen syrjäänvetäytyvä, ujouteni sekä koulukiusaamistaustani takia on hyvin vaikea saada kavereita.
      En tietenkään voi kaikesta syyttää koulukiusaamista tai muita ihmisiä jotka ovat kohdelleet kaltoin, mutta varmasti nämä kokemukset ovat vaikuttaneet.
      Yksin voi elää, yksinäisyys on helvetti!
      Jos voin jonkun neuvon antaa, yrittäkää pitää itsenne kiireisenä, niin ette ehdi ajattelemaan liikaa. Itse en siihen tällä hetkellä kykene.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe