Onko halpa hyvää? Ostitko halpaa?

paikat kuntoon

Ostin lomamatkallani etelämmästä Suomesta mansikoita, joita oli marketin pihalla. Siinä oli saksalaista mansikkaa 3,50 euroo ropponen ja ruotsalaista mansikkaa 6,50 euroo ropponen. No, minähän ostin saksalaista mansikkaa, puolta halvempaa. Herkullisennäköisiä kun olivat, ainakin päältä päin. Mitä sain? Osa saksalaisista mansikoista oli löllöjä, kitkeränmakuisia ja joukossa heinänkorsia. Halpaan menin, kun ostin halpaa. Miten sinulle on käynyt? Oletko ostanut jotain halpaa ja sitten pettynyt, kun tuli ostettua halpaa? Voiko halpa olla hyvää, vai pitääkö ostaa kalliimpaa että saa hyvää laatua?

48

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nappiotta

      Ostin venäläisen perseenpäristimen, ei pärise eikä mahdu persiiseen.

      • paikat kuntoon

        Ostit sitten vääränkokosen. Säilytä kuitti, niin saat uuden päristimen.


      • Oi Venus Sait Minut

        Minäkin sorruin venäläiseen tuotteeseen,ostin venäläisiä kortonkeja säästöpakkauksen(100) kpl kun sai niin halvalla,ja jos joskus tulee käyttöä,kun liikkuu maailmalla.
        Yhden kerkesin jo käyttää,turha ostos,ja kaduttaa,kumi on niin paksua,ei mitään tuntoa,aivan kuin kuorma-auton renkaalla jyystäis.
        Meneehän nuo varmaankin ens vappuna ilmapalloina?


      • paikat kuntoon
        Oi Venus Sait Minut kirjoitti:

        Minäkin sorruin venäläiseen tuotteeseen,ostin venäläisiä kortonkeja säästöpakkauksen(100) kpl kun sai niin halvalla,ja jos joskus tulee käyttöä,kun liikkuu maailmalla.
        Yhden kerkesin jo käyttää,turha ostos,ja kaduttaa,kumi on niin paksua,ei mitään tuntoa,aivan kuin kuorma-auton renkaalla jyystäis.
        Meneehän nuo varmaankin ens vappuna ilmapalloina?

        Ostit tietysti liian paksukumisia. Halpaa ostit, niin halpaan sorruit.. Kokeile kuorma-auton sisuskumen sijasta polkupyörän sisuskumea, mulla ei ole siitä kokemusta, mutta on se ohuempaa, polkupyörän kumi. Siitä voi leikata itselleen sopivan kokoisen, omien mittojen mukaisen. Sopimattomat kumet voi käyttää ilmapalloina.


      • Hätä keinot keksii
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Ostit tietysti liian paksukumisia. Halpaa ostit, niin halpaan sorruit.. Kokeile kuorma-auton sisuskumen sijasta polkupyörän sisuskumea, mulla ei ole siitä kokemusta, mutta on se ohuempaa, polkupyörän kumi. Siitä voi leikata itselleen sopivan kokoisen, omien mittojen mukaisen. Sopimattomat kumet voi käyttää ilmapalloina.

        Joskus on joutunut käyttämään hätätilanteessa naisten kumihanskan pikkurilliä.
        Senkun leikkaa saksilla pois,ja sitoo vielä panduitilla kiinni,niin se pysyy hyvin paikallaan,vaikka onhan tuo vielä vähän väljä,ja tuo pantuitti on vielä hyvä kiristysrengas,ei lennä heti lasti reisille.


    • Miele-laatua

      Halvalla ei saa hyvää,köyhän kannattaa ostaa parasta(kallista).

      Ja tuo naapurin akkakin pettyi.Osti mökille halvan mikroaaltouunin,ja huomasi myöhemmin,ettei siellä mökillä ollut sähköjäkään.

      • paikat kuntoon

        Millä köyhä ostaa, jos ei ole rahaa. Naapurin akka oli tyhmä, tumpelo. Olisi tarkistanut, että sähkö tulee. Vai oliko se jakorasia? Oikea rasia seinään, niin sähköt tulee, jos tulee. Ja mitä tulee.


      • Rva Siviä
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Millä köyhä ostaa, jos ei ole rahaa. Naapurin akka oli tyhmä, tumpelo. Olisi tarkistanut, että sähkö tulee. Vai oliko se jakorasia? Oikea rasia seinään, niin sähköt tulee, jos tulee. Ja mitä tulee.

        Osamaksulla..toki tuotteelle tulee silloin enemmän hintaa,mutta köyhä maksaa kaiken viimeisen tapin takaa,näin se menee.
        Kirpputorit on edukkaita paikkoja,ja usein saa priimatuotteita lähes kiittämällä,ja naapurin rouva ei ole "jakorasia".


      • paikat kuntoon
        Rva Siviä kirjoitti:

        Osamaksulla..toki tuotteelle tulee silloin enemmän hintaa,mutta köyhä maksaa kaiken viimeisen tapin takaa,näin se menee.
        Kirpputorit on edukkaita paikkoja,ja usein saa priimatuotteita lähes kiittämällä,ja naapurin rouva ei ole "jakorasia".

        No, joo osamaksulla. Kirpputoreilta minäkin ostan, saa tosi hyviä T-paitoja, jopa priimatuotteita. Anteeksi tuo sana kohdaltani"jakorasia" Ei ollut tarkoitukseni loukata naisia. Se on sitä meidän miesten huumoria. Toivottavasti naiset ymmärtävät miestenkin huumoria. Joskus juttu vaan on niin lennokasta.


    • Täys Tampio

      Tyhmähän se naapurin akka,mutta minun akka on vielä tyhmempi.
      Taas ko se lähti perinteiselle ulkomaanreissulle,jonka Hän tekee joka vuosi,niin hän pakkas laukkuun kortonkeja??????
      Mitähän se raukka luulee niilläkin tekevänsä???? Eihän hällä ole ees munia.

      • paikat kuntoon

        Ei sun muijas tyhmä ole. Halus varmistaa, ettei tule vahinkoja. Ehkäisystä pitää huolehtia. Hyvä, että annoit ne muijalles, on niillä enemmän käyttöä, niillä paketeilla. Sinulla ei olisi ollut niillä mitään käyttöä. Kumi ei kestä pitkään, kuivuu käyttämättömänä.


      • Nyt se selkis
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Ei sun muijas tyhmä ole. Halus varmistaa, ettei tule vahinkoja. Ehkäisystä pitää huolehtia. Hyvä, että annoit ne muijalles, on niillä enemmän käyttöä, niillä paketeilla. Sinulla ei olisi ollut niillä mitään käyttöä. Kumi ei kestä pitkään, kuivuu käyttämättömänä.

        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Perkele.....nyt se selvis,hyvä kun kerroit.
        Eukko on taas jossain,koska tulee,sanoi menevänsä huomenna päiväksi Keminmaahan "Pirren" luona käymään.
        Enkä ole antanut muijalle kumeja,ja nyt pidetään pienet "perheneuvottelut",kun hän suvaitsee saapua,varmaankin huomisen puolella?


    • paikat kuntoon

      Mutta asiaan, ettei keskustelupaketti hajoa sivuraiteille. Kysymys oli onko halpa hyvää? Ostitko halpaa? Miltä mansikat maistuu markettien edustalla? Saksalaista, ruotsalaista vai suomalaista mansikkaa? Ratkaiseeko hinta, maku, laatu vai suomalaisuus? Tästähän oli kyse aloittamassani avauksessa.. Pysytään nyt kerrankin avauksen aiheessa, että keskustelun paketti pysyy kasassa.

      Aikaisemmat kommentit oli aika huumoripitoisia, vähän liiankin lennoikkaita. Kunhan kukaan ei niistä pahastu., Huomiseen!

    • paikat kuntoon

      Ostin minäkin halpoja lääkkeitä. Psyykenlääkkeitä, oli tarjouksessa. Ajattelin rauhoittaa mieltäni etten tonkisi ihmisten pihoja. Huonoja olivat, ylikierroksilla käyn yhä ja jakorasiasta otan tällejä, samalla lennätän mällejä.

      • paikat kuntoon

        Ajattelin rauhoittaa mieltäni lääkkeillä, mutta ihmisten pihoja tongin, kun siltä tuntuu. Pakko puuttua hoitamattomiin pihoihin. Siinä samalla menee, no joo, ja lentää tällejä ja niitäkin...en sano suoraan.

        On sulla huumoria, se myönettäköön. Käytät nimimerkkiäni huumorikommentillasi. Siitä sulle plussaa. Käytä vaan jatkossakin. Samalla lennätän leijaa taivaalla. Ihan oikeesti. Pitkä jatkosiima ja leija leijaili taivaalla sadanmetrin korkeudessa. Kukaan ei kuitenkaan usko. Mutta totta.


    • Missä omaiset?

      HUOLESTUTTAVAA!

      • paikat kuntoon

        Omaiset? Ei ole mitään huolestuttavaa.


      • Homma pelaa
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Omaiset? Ei ole mitään huolestuttavaa.

        Ei niin,heistä kyllä huolehditaan.

        Muurolan sairaala

        Osoite: Totontie 9, 97140 Muurola
        Puhelin:016 3281


      • paikat kuntoon
        Homma pelaa kirjoitti:

        Ei niin,heistä kyllä huolehditaan.

        Muurolan sairaala

        Osoite: Totontie 9, 97140 Muurola
        Puhelin:016 3281

        En minä mitään Muurolan sairaalaa tarvitse. En puhelinnumeroita, en osoitteita. Olen tervejärkinen ja sen minusta huomaa.


    • Kolmaspyöräpyöripois

      Ne on nuo kolme Rovaniemen kaveria tommosia,niillä on oma huumorintaju,ja ne kyllä ymmärtää toisiansa,eikä ota pienistä nokkiin.normaalia toimintaa.
      Huomenna se oikea "paikat kuntoon" pääsee taas kommentoimaan tuon kolmannen pyörän psyykelääkkeitä.

      • paikat kuntoon

        En oikein tajunnut, huomennako Rovaniemen palstalle. Tätä samaa väliähän minä ravaan edestakaisin. Jos sais vähän valaisua tohon kommenttiin, jookos.


    • ei kemijärveltä

      Jampen tuttu tietää

      • paikat kuntoon

        Mitä jampen tuttu tietää. Ei tiedä yhtään mitään, on sammunut.


    • miilu kiini

      Perkeleensaatana! oli yksi yhdessä kolmeen mutta mene ja menkää sairastamaan rovaniemelle niin tääläkin voidaan järkevästi keskustella!

      • paikat kuntoon

        Minä keskustelen järkevästi, niin Rovaniemellä kuin Kemijärvellä. Hyviä keskustelupalstoja molemmat, tasavertaisia.


    • Naapuriapua

      Hiljasta on Rovaniemi palstalla,mistä keskustellaan,järkevästi?

      • paikat kuntoon

        Välillä hiljaista välillä ei. Katsotaan mistä keskusteltaisiin, vaikka ihan järkevästi. Keskustelun kun aloittaa järkevästi, niin loppuakohden keskustelu ei useinkaan ole järkevää, menee vyötärön alapuolelle oleviin kommentteihin ja se ei ole järkevää.


    • Lapinkoira

      Minä olen seurannut tätä kaveria jo pitkään heiluu ympäri lappia käy jopa etäämpänä nämä sairaat alotteet tietää jo kaikki joka vähäkään seuraa. En ole viittinyt etes lähimmille kertoa koska ovat niin naivia uskovat joka kirjotukseen mutta nyt alan valistaa ja se tarkottaa kun sanoin aiemmin se on lähellä.

      • paikat kuntoon

        Onko minulla sairaat alotteet? Kysynpä vaan


    • poro ja kaksi

      Ehe ehe hiljaistahan se on roissa jos pösilöt ovat rantauteneet kemppaan.

      • paikat kuntoon

        Totta puhut, roissa on ollut hiljaista, siksi tulin välillä tänne, mutta täällä meno on liian rajua en kommenteissani tahdo pysyä mukana.


    • ehe ehe

      ehe,ehe ehe,ehe

      • paikat kuntoon

        ehe ehe, ootko nukahtanut? Minä nukahdin. Liikaa kommentteja ja kommentoitavaa lyhyessä ajassa. ehe ehe. Nyt nukun...


    • paikat kuntoon

      Miltä mansikat maistuivat? Onko halpa hyvää? Kysymys on tarkoitettu huomiselle päivälle, ei tälle yölle.

    • Keskiviikko,pikkulau

      Ehe ehe,huomenna uusi päivä,ja uudet kujeet.

      • paikat kuntoon

        Aina huomenna on uusi päivä. Sehän on itsestään selvä asia.


    • eipersueidemu

      Lapinkoirankin tuntee kaikki on yhen persun veli!! hahhhhaaa demu hahhhaaa

      • paikat kuntoon

        Kommentistasi en saa mitään selvää, vaikka on selvä päivä.


      • paikat kuntoon
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Kommentistasi en saa mitään selvää, vaikka on selvä päivä.

        Selvennän vielä vaikka en ole humalassa. Lainaan itse omaa nimimerkkiäni ja laitan paikat kuntoon kuntoon katsomatta. Mutta asiaan. Asian vierestä puhuminen on myös asiaa. Onko asiaa?


      • paikat kuntoon
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Selvennän vielä vaikka en ole humalassa. Lainaan itse omaa nimimerkkiäni ja laitan paikat kuntoon kuntoon katsomatta. Mutta asiaan. Asian vierestä puhuminen on myös asiaa. Onko asiaa?

        Keskiviikko ja pikkulau. uudet kujeet., vai niin...Otin vähän viiniä ja olutta, vain vähän, niin juttukin luistaa. Asian vierestäkin voi puhua asiaa. Niin käy minullekkin, aika usein ja monelle muullekkin keskustelun avaajalle. Kun keskustelun aloittaa alkaa se puolessavälissä rönsyilemään suuntaan ja toiseen. Olisi asiaa tuon aloitukseni pohjalta, ihan neuvona ja vinkkinä.

        Ostin T-paitoja puolitusinaa, kun halvalla sai, muutaman euron hintaan kappaleelta. Hikoilu helteillä vei paidoista värit ja paidoista tuli laikukkaita. Halvalla ostin, mutta nyt niitä ei kehtaa pitää. Auton vahaamiseen ja pyyhkimiseen ne nyt kelpaavat. Olivat kertakäyttöpaitoja. Ei pidä sortua halpaan tuotteeseen.


    • tavarat kiertoon

      Kyllä halpakin voi olla hyvää. Ostin kirppikseltä, hyvi toimivan kahvinkeittimen, pientä taloustavaraa, juomalaseja ja kahvimotteja, ihan ehjiä. Hyviä, ehjiä vaatteitakin löytyy. Kenkiä en osta, jos niistä saa jalkasienen kaupan päälle.

      Joskus löytyy hyvää sisustusmateriaalia. Tauluja, koriste-esineitä ja halpoja huonekaluja.

      Hyvää ja halpaa olen ostanut kaupasta, leipää, lihaa makkaraa, saa hyvän alennuksen, kun tuotteissa päivämäärä umpeutuu. Samanapäivänä voin sen sitten syödä.

      • lukijat

        Olet oikeassa.Miten tämä sinun positiivisuus voidaan välittää muille kanssakulkijoille? Kerro.


      • paikat kuntoon
        lukijat kirjoitti:

        Olet oikeassa.Miten tämä sinun positiivisuus voidaan välittää muille kanssakulkijoille? Kerro.

        Ollakseni rehellinen, vain tämän kerran, niin "tavarat kiertoon" oli minun "paikat kuntoon" kommentti, halusin vain keskustelua aikaan. En kuitenkaan vastannut kysymykseesi. Anteeksi!


      • paikat kuntoon
        lukijat kirjoitti:

        Olet oikeassa.Miten tämä sinun positiivisuus voidaan välittää muille kanssakulkijoille? Kerro.

        Minun positiivisuuteni? Onhan sitä positiivisuutta muillakin ihmisillä, ei vain minulla.


      • lukijat
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Ollakseni rehellinen, vain tämän kerran, niin "tavarat kiertoon" oli minun "paikat kuntoon" kommentti, halusin vain keskustelua aikaan. En kuitenkaan vastannut kysymykseesi. Anteeksi!

        Olen antanu sulle jo neuvoja.


      • paikat kuntoon
        lukijat kirjoitti:

        Olen antanu sulle jo neuvoja.

        Eli tarkoittaako se sitä, että minun pitää kertoa positiivisuudestani neuvoja muille? Kyllä minulla siihenkin on vastaus ja neuvoja, mutta tuskin niitä kukaan haluaa kuulla. En usko. Olen vähän epäleväinen, neuvojeni suhteen, miten niihin suhtaudutaan. Ketä ne mukamas kiinostaa?


    • Mansikka.

      "Siinä oli saksalaista mansikkaa 3,50 euroo ropponen ja ruotsalaista mansikkaa 6,50 euroo ropponen. "
      Olet tehnyt aivan oikean havainnon. Espanjalaiset, hollantilaiset ja saksalaiset mansikat eivät ole maultaan yhtä hyviä kuin suomalaiset. Syitä on varmaan useitakin. Yksi merkittävä syy lienee lannoittaminen. Marjat saadaan kasvamaan nopeasti isoiksi runsaalla lannoituksella mutta maku jää mitäänsanomattomaksi. Myös ymäpäristö ja lämpötilat vaikuttavat. Lämpimässä marjat kasvavat nopeasti ja mauttomiksi. En ole enää aikoihoihin ostanut espanjalaista. Ostan suomalaista mutta harvemmin.

      • paikat kuntoon

        Suomalaisen mansikan maku ja muidenkin suomalaisten marjojen maku, paranee suurista lämpotilojen vaihteluista. Päivällä lämmintä, yöllä viileetä, niin luonnon sokeri marjoissa tiivistyy. Siksi suomalaiset marjat maistuvat makeilta. Saman olen huomannut tuorekurkuissa ja kotimaisissa omenissa, jos ne on omalta pihalta noukittu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe