Onko oikein hankkia lapset yksinäisyydenpelkoon?

mojo4

Siksihän ne hankitaan monestakin näkökulmasta tarkasteltuna.

Haluatteko keskustella asiasta?

37

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla on mieskin

      En koe olevani yksin :o

      • Hyvä pointti

        Et koe, mutta pelkäätkö yksinäisyyttä ja siksi haluat lapsen - ja lapset- kun pitäähän lapsenkin yksinäisyyttä estää. Hankit lapset myöskin kuuliaisesti, jotta kuulut laumaan.


      • käsitit väärin
        Hyvä pointti kirjoitti:

        Et koe, mutta pelkäätkö yksinäisyyttä ja siksi haluat lapsen - ja lapset- kun pitäähän lapsenkin yksinäisyyttä estää. Hankit lapset myöskin kuuliaisesti, jotta kuulut laumaan.

        En pelkää yksinäisyyttä. Pitäisikö sitä pelätä? En myöskään ole yksin, vaikken saisi lapsia. Minulla on mies, sukulaiset ja ystävät. Lasta ei hankita estämään yksinäisyyttä, vaan ihan yhteisestä halusta.
        Tuota, mihin laumaan minun pitäisi kuulua. Jos tarkoitat ystäviäni, niin kyllä heille kelpaa lapsetonkin kaveri.


      • Hienoa
        käsitit väärin kirjoitti:

        En pelkää yksinäisyyttä. Pitäisikö sitä pelätä? En myöskään ole yksin, vaikken saisi lapsia. Minulla on mies, sukulaiset ja ystävät. Lasta ei hankita estämään yksinäisyyttä, vaan ihan yhteisestä halusta.
        Tuota, mihin laumaan minun pitäisi kuulua. Jos tarkoitat ystäviäni, niin kyllä heille kelpaa lapsetonkin kaveri.

        Hyvä. Kaikki eivät ajattele noin ja elä tuollaista mahtavaa elämää jollaista kuvailet.

        Onko lapsi suunnitelmissa? onhan 12/32 ok? Ethän vain hanki lapsia, kun muillakin vaikkapa kaveripiirissäsi on?


      • hmmm-
        Hienoa kirjoitti:

        Hyvä. Kaikki eivät ajattele noin ja elä tuollaista mahtavaa elämää jollaista kuvailet.

        Onko lapsi suunnitelmissa? onhan 12/32 ok? Ethän vain hanki lapsia, kun muillakin vaikkapa kaveripiirissäsi on?

        Enpä usko kenenkään hankkivan lapsia siksi, että muillakin kavereilla on (tosin ei kaikilla läheskään ole) Kyllähän ihmiset kykenevät omaankin ajatteluun. Minulla on psyykkisesti sairas kaveri, joka on suoraan sanonut, että haluaisi lapsia, muttei aio hankkia niitä, koska ei kykene hoitamaan, eli on miettinyt asiaa. Yksinäisyyttä vastaan lapsen hankkiminen on myös hankalaa, koska hankkiminen vaatii jonkunlaisen kontaktin toiseen ihmiseen.
        Voihan joku olla noin hölmö, mutten itse tiedä yhtään.


      • Vai et halua uskoa?
        hmmm- kirjoitti:

        Enpä usko kenenkään hankkivan lapsia siksi, että muillakin kavereilla on (tosin ei kaikilla läheskään ole) Kyllähän ihmiset kykenevät omaankin ajatteluun. Minulla on psyykkisesti sairas kaveri, joka on suoraan sanonut, että haluaisi lapsia, muttei aio hankkia niitä, koska ei kykene hoitamaan, eli on miettinyt asiaa. Yksinäisyyttä vastaan lapsen hankkiminen on myös hankalaa, koska hankkiminen vaatii jonkunlaisen kontaktin toiseen ihmiseen.
        Voihan joku olla noin hölmö, mutten itse tiedä yhtään.

        "Enpä usko kenenkään hankkivan lapsia siksi, että muillakin kavereilla on (tosin ei kaikilla läheskään ole) Kyllähän ihmiset kykenevät omaankin ajatteluun."

        – Sulla on kyllä ruusuiset kuvat elämästä tai defenssit päällä.
        Oletko sokea ja kuuro!


      • terveisiä Ouluun
        Vai et halua uskoa? kirjoitti:

        "Enpä usko kenenkään hankkivan lapsia siksi, että muillakin kavereilla on (tosin ei kaikilla läheskään ole) Kyllähän ihmiset kykenevät omaankin ajatteluun."

        – Sulla on kyllä ruusuiset kuvat elämästä tai defenssit päällä.
        Oletko sokea ja kuuro!

        Tai sitten sillä on älykkäämmät kaverit, kuin sulla ;). Tai ehkä se oli syy jonka takia te halusitte ne säälittävät reppanat, joita yhteiskunta hoitaa. Älä kuitenkaan yleistä.


      • Vai et halua uskoa?
        terveisiä Ouluun kirjoitti:

        Tai sitten sillä on älykkäämmät kaverit, kuin sulla ;). Tai ehkä se oli syy jonka takia te halusitte ne säälittävät reppanat, joita yhteiskunta hoitaa. Älä kuitenkaan yleistä.

        Meillä ei kyllä hankittu lapsia ensimmäisessä eikä toisessakaan buumissa ja kyllä nuo lapset ihan omasta pussista huolletaan. Taisit nyt puhua itsestäsi?


      • Ouluun
        Vai et halua uskoa? kirjoitti:

        Meillä ei kyllä hankittu lapsia ensimmäisessä eikä toisessakaan buumissa ja kyllä nuo lapset ihan omasta pussista huolletaan. Taisit nyt puhua itsestäsi?

        Höpö höpö siellä kulissielämää vietät nysäkyrpäs kanssa. Akka muutti hullujen sukulaistensa luokse ja lapset on huostassa. Mutta saahan sitä somessa hehkuttaa ihqu elämäänsä ;)

        Ps. Akka lähtee, jos sitä hakkaa. Tiedoksi noin vastaisuuden varalle.


      • Vai et halua uskoa?
        Ouluun kirjoitti:

        Höpö höpö siellä kulissielämää vietät nysäkyrpäs kanssa. Akka muutti hullujen sukulaistensa luokse ja lapset on huostassa. Mutta saahan sitä somessa hehkuttaa ihqu elämäänsä ;)

        Ps. Akka lähtee, jos sitä hakkaa. Tiedoksi noin vastaisuuden varalle.

        All right...sovitaan vaikka niin, jos se sua helpottaa..


      • kaikki tietää
        Vai et halua uskoa? kirjoitti:

        All right...sovitaan vaikka niin, jos se sua helpottaa..

        No kaikkihan sen tällä palstalla tietää.


    • vanha äiti

      Kerropa, mikä on sinun mielestäsi se yksi ja ainoa oikea syy "hankkia" lapsia? Entä kuinka monen ihmisen uskon saaneen alkunsa puhtaasti tuosta ylivertaisesta motiivista? Mitä mielestäsi pitäisi tehdä niille, jotka on hankittu jostakin muusta syystä tai vaikka aivan syyttä suotta?

      • Et tiedä paremmasta?

        Yksi ainoa oikea syy hankkia lapset on rakkaus. Sinä Vanha äiti et vain sitä tajua, kun sinä katkera olet hankkinut lapset sotien aiheuttamiin rooliodotuksiin vastataksesi, tai kun silleen pääsit perintöön ja elantoon käsiksi, uskonnon painostamana tjtn.

        Lapset ovat rakkauden hedelmiä. On syytä erottaa ensihuuma ja rakkaus. Siksi on 12/32!


      • vanha äiti
        Et tiedä paremmasta? kirjoitti:

        Yksi ainoa oikea syy hankkia lapset on rakkaus. Sinä Vanha äiti et vain sitä tajua, kun sinä katkera olet hankkinut lapset sotien aiheuttamiin rooliodotuksiin vastataksesi, tai kun silleen pääsit perintöön ja elantoon käsiksi, uskonnon painostamana tjtn.

        Lapset ovat rakkauden hedelmiä. On syytä erottaa ensihuuma ja rakkaus. Siksi on 12/32!

        Paremmasta kuin mikä?
        Mihin uskomuksesi yhdestä ainoasta oikeasta syystä hankkia lapset perustuu? Tunnut olevan kovin uskonvarma ja yksisilmäinen. Itse toivon olevani hieman suvaitsevaisempi, ja hyväksyn kaikki lapset, olipa heidät "hankittu" mistä tahansa syystä.


      • Maailma muuttunut
        vanha äiti kirjoitti:

        Paremmasta kuin mikä?
        Mihin uskomuksesi yhdestä ainoasta oikeasta syystä hankkia lapset perustuu? Tunnut olevan kovin uskonvarma ja yksisilmäinen. Itse toivon olevani hieman suvaitsevaisempi, ja hyväksyn kaikki lapset, olipa heidät "hankittu" mistä tahansa syystä.

        Sinä vanha äiti olet kaavoihin kangistunut tapaus. Elämäsi on yhtä väkisin vääntämistä. Suppeakatseista suomalaiselämää, jossa sodan traumat näkyy.
        Mielestäsi pitää tehdä lapsia perse ruvella, koska suomalaiset loppuu kesken vuonna 2100. Mutta so what? Ei tämä maailma suomalaisten ehdoilla pyöri ja meidän itsetunto-ongelmaisten sopuleiden ehdoilla.


      • vanha äiti
        Maailma muuttunut kirjoitti:

        Sinä vanha äiti olet kaavoihin kangistunut tapaus. Elämäsi on yhtä väkisin vääntämistä. Suppeakatseista suomalaiselämää, jossa sodan traumat näkyy.
        Mielestäsi pitää tehdä lapsia perse ruvella, koska suomalaiset loppuu kesken vuonna 2100. Mutta so what? Ei tämä maailma suomalaisten ehdoilla pyöri ja meidän itsetunto-ongelmaisten sopuleiden ehdoilla.

        Kylläpä kiinnostuit minusta! Onhan sepitelmiäsi ja kuvitelmiasi minusta tiettyyn rajaan asti kiinnostavaa lukea, mutta mitäpä jos pysyisit kuitenkin lestissäsi ja esittäisit omia mielipiteitäsi sekä perustelisit ne.
        Onko sinulla oikein obsessio "sodan traumoista" vai oletko vain kuullut termin ja haluat sitä väläytellä viestistä toiseen?


      • ...,,,...
        Et tiedä paremmasta? kirjoitti:

        Yksi ainoa oikea syy hankkia lapset on rakkaus. Sinä Vanha äiti et vain sitä tajua, kun sinä katkera olet hankkinut lapset sotien aiheuttamiin rooliodotuksiin vastataksesi, tai kun silleen pääsit perintöön ja elantoon käsiksi, uskonnon painostamana tjtn.

        Lapset ovat rakkauden hedelmiä. On syytä erottaa ensihuuma ja rakkaus. Siksi on 12/32!

        Mitä tarkoittaa 12/32?


      • Barma
        vanha äiti kirjoitti:

        Kylläpä kiinnostuit minusta! Onhan sepitelmiäsi ja kuvitelmiasi minusta tiettyyn rajaan asti kiinnostavaa lukea, mutta mitäpä jos pysyisit kuitenkin lestissäsi ja esittäisit omia mielipiteitäsi sekä perustelisit ne.
        Onko sinulla oikein obsessio "sodan traumoista" vai oletko vain kuullut termin ja haluat sitä väläytellä viestistä toiseen?

        Sodan traumat ovat vaikuttaneet suomalaiseen elämään vahvasti.
        Siksi meillä on mm. voimakas uskonkulttuuri edelleen.


      • Kliffaa hei!
        ...,,,... kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa 12/32?

        Se tarkoittaa, että kuukautiskierron 12. päivänä irtoaa munasolu eli on ovulaatio, ja kierron 32. päivänä voi sitten tehdä raskaustestin.

        Olen kuullut myös sellaisen teorian, että 12/32 tarkoittaa 32 päivän mittaista kuukautiskiertoa, jonka 12. päivänä tulee raskaaksi eli silloin pitää vain jynkyttää omaan hanskaan. Kaikkina muina päivinä voi rynkyttää vapaasti vaginaa.

        Fantsuu, eiks?


      • Käy se niinki
        Kliffaa hei! kirjoitti:

        Se tarkoittaa, että kuukautiskierron 12. päivänä irtoaa munasolu eli on ovulaatio, ja kierron 32. päivänä voi sitten tehdä raskaustestin.

        Olen kuullut myös sellaisen teorian, että 12/32 tarkoittaa 32 päivän mittaista kuukautiskiertoa, jonka 12. päivänä tulee raskaaksi eli silloin pitää vain jynkyttää omaan hanskaan. Kaikkina muina päivinä voi rynkyttää vapaasti vaginaa.

        Fantsuu, eiks?

        Hanskaan kannattaa jynkyttää aina ja mällit paperin mutkaan ja viemäristä huuhdotaan alas seuraavan sonnan kera.


    • -elämää-

      Minusta on ihanaa, että kotona on elämää. Ei se ole yksinäisyydenpelkoa, mutta kyllä koti olisi hiljainen ja ehkä jopa tietyllä tavalla surullinenkin paikka, jos lasten ääniä ei täällä kuuluisi. Sitten kun lapset aikuistuvat ja muuttavat pois...sittenhän se koti jälleen hiljenee...mutta ehkä vanhuudessa sitä hijaisuutta sitten kaipaakin eri tavalla...

      • Maailma muuttunut

        Huom SINUSTA! Minä minä minä. Tuo asenne maapallon tuhoaa.
        On minullakin lapsia, mutta ne on hankittu silloin kun ylikansoittumisesta ei ollut vielä tietoa. Uhteiskunnallisestikin näytti et ihmisiä tarvitaan tekemään töitä ja maksamaan veroja. En kadu, elämäni tärkein asia. Mutta jos nyt olisin nuori, ajattelisin erilailla.
        Maailma on muuttunut!


      • Just just
        Maailma muuttunut kirjoitti:

        Huom SINUSTA! Minä minä minä. Tuo asenne maapallon tuhoaa.
        On minullakin lapsia, mutta ne on hankittu silloin kun ylikansoittumisesta ei ollut vielä tietoa. Uhteiskunnallisestikin näytti et ihmisiä tarvitaan tekemään töitä ja maksamaan veroja. En kadu, elämäni tärkein asia. Mutta jos nyt olisin nuori, ajattelisin erilailla.
        Maailma on muuttunut!

        Sulla on kaksi lasta itselläsi. Niihin menee paljon enemmän rahaa, kuin kuuteen kotona kasvavaan. Huostaanotot tulevat valtiolle todella kalliiksi. Sulla ei todellakaan ole varaa sanoa mitään yhteiskunnan rahoista.


      • Maailma muuttunut
        Just just kirjoitti:

        Sulla on kaksi lasta itselläsi. Niihin menee paljon enemmän rahaa, kuin kuuteen kotona kasvavaan. Huostaanotot tulevat valtiolle todella kalliiksi. Sulla ei todellakaan ole varaa sanoa mitään yhteiskunnan rahoista.

        Ei ole minun lapset laitoksessa, vaikka sinä niissä oletkin elättinä ollut.


      • just just
        Maailma muuttunut kirjoitti:

        Ei ole minun lapset laitoksessa, vaikka sinä niissä oletkin elättinä ollut.

        Kaikki täällä palstalla tietää, että sun omat lapset on huostassa. Vaimosi on päästään sekaisin ja sulla on pieni kyrpä. Sitten leikit täällä olevasi täydellinen. Pelkkää kulissielämää ja somehypetystä. Tuollaista se on nykyään, kun keskenkasvuinen ukko pistää koko elämänsä nettiin ja leikkii olevansa onnellinen.


      • Viiraa vissiinki?
        just just kirjoitti:

        Kaikki täällä palstalla tietää, että sun omat lapset on huostassa. Vaimosi on päästään sekaisin ja sulla on pieni kyrpä. Sitten leikit täällä olevasi täydellinen. Pelkkää kulissielämää ja somehypetystä. Tuollaista se on nykyään, kun keskenkasvuinen ukko pistää koko elämänsä nettiin ja leikkii olevansa onnellinen.

        Onko sun päätäs hei tarkemmin päästy tutkimaan?


      • vaimollasi viiraa
        Viiraa vissiinki? kirjoitti:

        Onko sun päätäs hei tarkemmin päästy tutkimaan?

        Äläpä yritä teeskennellä ja haukkua muita, kun kaikki tietää millainen sinä olet.


      • Ehkäisy kunniaan
        vaimollasi viiraa kirjoitti:

        Äläpä yritä teeskennellä ja haukkua muita, kun kaikki tietää millainen sinä olet.

        Niin kerta nimim. Just just..


      • sanoppa muuta maso
        Ehkäisy kunniaan kirjoitti:

        Niin kerta nimim. Just just..

        Miksei se mt-ongelmainen vaimosi käyttänyt ehkäisyä? Pitäisi ajatella yhteiskuntaa, eikä tehdä syrjäytyneitä kakruja.


      • .....
        Maailma muuttunut kirjoitti:

        Huom SINUSTA! Minä minä minä. Tuo asenne maapallon tuhoaa.
        On minullakin lapsia, mutta ne on hankittu silloin kun ylikansoittumisesta ei ollut vielä tietoa. Uhteiskunnallisestikin näytti et ihmisiä tarvitaan tekemään töitä ja maksamaan veroja. En kadu, elämäni tärkein asia. Mutta jos nyt olisin nuori, ajattelisin erilailla.
        Maailma on muuttunut!

        Ylikansoittumisesta on puhuttu jo 1800 luvulta asti...


      • hyvyydenpaljous
        Maailma muuttunut kirjoitti:

        Huom SINUSTA! Minä minä minä. Tuo asenne maapallon tuhoaa.
        On minullakin lapsia, mutta ne on hankittu silloin kun ylikansoittumisesta ei ollut vielä tietoa. Uhteiskunnallisestikin näytti et ihmisiä tarvitaan tekemään töitä ja maksamaan veroja. En kadu, elämäni tärkein asia. Mutta jos nyt olisin nuori, ajattelisin erilailla.
        Maailma on muuttunut!

        Ylikansoittuminen ei ole ongelma,
        päinvastoin.
        Ongelma on ihmisten pahuus.
        Ystävällisyyden ja omasta jakamisen puute.
        Tällä hetkelläkin maailmassa olisi kaikille
        hyvän elämisen ainekset,
        jos ihmiset eivät olisi itsekkäitä ja
        rahanahneita.
        Ihminen voi tulla sisäisesti hyväksi
        vain henkisesti Jumalan avulla.
        Ulkoinen hyvyys ei ole varsinaista hyvyyttä.
        Kuten voi huomata esimerkiksi poliitikoista,
        jotka kuvittelevat olevansa hyviä ja
        ulkoisesti heissä jotain hyvää on,
        mutta kuitenkin he tekevät pahoja tekoja
        ihmisiä ja Suomen kansaa kohtaan.


      • Liika on liikaa
        hyvyydenpaljous kirjoitti:

        Ylikansoittuminen ei ole ongelma,
        päinvastoin.
        Ongelma on ihmisten pahuus.
        Ystävällisyyden ja omasta jakamisen puute.
        Tällä hetkelläkin maailmassa olisi kaikille
        hyvän elämisen ainekset,
        jos ihmiset eivät olisi itsekkäitä ja
        rahanahneita.
        Ihminen voi tulla sisäisesti hyväksi
        vain henkisesti Jumalan avulla.
        Ulkoinen hyvyys ei ole varsinaista hyvyyttä.
        Kuten voi huomata esimerkiksi poliitikoista,
        jotka kuvittelevat olevansa hyviä ja
        ulkoisesti heissä jotain hyvää on,
        mutta kuitenkin he tekevät pahoja tekoja
        ihmisiä ja Suomen kansaa kohtaan.

        Maailmassa ei todellakaan ole tilaa. Tutkijoiden mukaan jo nyt on puolet liikaa ihmisiä. Suomessakin on liikaa ihmisiä.


    • erwwy

      Aika väärä lähtökohta hankkia lapsia siinä pelossa että on vanhana yksin.
      Olen työskennellyt vanhainkodissa ja suurimmalla osalla vanhuksista on lapsia - myös niillä yksinäisillä. Lapset ei vaan käy, asuu "kaukana" ja on oma perhe ja ei kiinnosta jne.
      Itse olisin ehkä mieluummin yksinäinen lapseton vanhus joka tietää ettei ketään ole tulossakaan ja suhtautuu sen mukaan, kuin että odottaa koko ajan milloin ne lapset tulee ja silti ne ei tule :(

      • Syntyvyyttä alas

        Niinhän se on. Nykymaailma muuttunut sosiaalijärjestelmän myötä.


    • yytfy

      Yksinäisyyden tunne on ihmisen päässä, ein se lähde mihinkään vaikka olisi miljoona ihmistä ihossa kiinni.

      Koita hankkiutua tusta yksinäisyyden tunteesta eroon. Itse pääsin sitä pari vuotta sitten :)

    • ei yksinäisyyteen. Mutta jos jaksaa työtä lasten eteen, saa pyytetöntä rakkautta. Lapsi ei valikoi vaan saamme olla kaikki hyviä vanhempia ja niin me olemmekin!!!!!!

    • iöijöo

      Joo mä olen niin yksinäinen että hankin lapsen dildoni kanssa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2012
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      145
      1448
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      124
      991
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      802
    Aihe