Evankeliumi pelkkä todistus?

Lyön vetoa, että valtaosalla uskovilla on yhteinen käsitys siitä, mitenkä päästään taivaaseen - eikö vain?

Ihan vain esimerkiksi - Eräs menee seurakuntaan/kirkkoon - Tulee alttarikutsu - Kyseinen henkilö kokee, että Jumala kutsuu tätä - Tämä menee seurakunnan/kirkon edustalle ja pyytää että tämän puolesta rukoiltaisiin, koska tämä haluaa antaa elämänsä Jeesukselle - Pastori/Pappi saapuu, kuulee tämän pyynnön, ilahtuu siitä ja laskee käden tämän päälle, siunaa hänet. Henkilö joka on juuri tulossa uskoon, saattaa jopa sanoa, että: "Jeesus, tule minun sydämeeni." Jne. Niin kuin se on yleistäkin. Ja voihan näin tapahtua muuallakin kuin kirkon sisällä.

Kysymykseen - Mitä mieltä olette siitä, jos joku sanoisi tähän suuntaan:

"Tällä menetelmällä tehdään vain Saatanan lapsia --- "

Teille, jotka olette samaa mieltä:

(Evankeliumi Markuksen mukaan 16:16 - "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.")

(Evankeliumi Johanneksen mukaan 14:6 - "Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.")

(Evankeliumi Johanneksen mukaan 3:16 - "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.")

Noita raamatunkohtia nyt löytyy. (Mikäli joku haluaa tuoda esille - antaa sataa.)

Seuraavaan kysymykseen - Mitä mieltä porukka on itse evankeliumista? Onko se vain todistus? Vai onko evankeliumin ydin se, mitä Jeesus itse sanoi?

(Evankeliumi Markuksen mukaan 16:16 - "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.")

Mikäli joku on pannut merkille - Eikö tuossa ole kaksi aika suurta eksytyksen tekijää, jos joku menee muuta väittämään?

1. Alttarikutsu - joku antaa elämänsä Jeesukselle - Sillä menetelmällä tehdään saatanan lapsia?

2. Evankeliumin, Ilosanoman, merkitys ei ole se, että sitä levitettäisiin kaikkien kuulolle? Sen tarkoitus on palvellut ainoastaan sen puolella, että se toimisi vain todistuksena?

Kuinka moni on samaa mieltä?

41

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TMarko

      "Mitä mieltä porukka on itse evankeliumista? Onko se vain todistus? "

      Apostolien teoissa kerrotaan aika selvin sanoin mitä jo alussa tapahtui:

      "Pietari sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon. "

      Kun evankeliumia saarnattiin osa ihmisistä sai sydämessään piston ja tahtoi tehdä parannuksen elämässään. Toisiin se ei tietenkään vaikuttanut. Kristuksen evankeliumin julistajat ovat Jeesuksen todistajia jotka kertovat Jumalan pelastus suunnitelmasta ja siitä kuinka Jumala on tehnyt Jeesuksesta Kristuksen ja Herran. Toisille se on varmasti vain todistukseksi toiset kuitenkin ottavat sanan vastaan.

      "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
      Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua."

    • Antero Onninpoika

      Vastaan vain otsikon kysymykseen: Ei todella, evankeliumi ei ole ähäkutti, eli siinä todella on voima pelastaa ihmisiä tänäkin päivänä Pyhän Hengen voimassa!

    • Teuvo sai yli parikymmentä vuotta sitten profetioita että hänen oppinsa leviää hirmumyrskyn lailla yli suomen ja sen jälkeen yli maailman. Kun sitten osoittautui että hänen oppiaan ei käytännössä kukaan ota vastaan, Teuvo alkoi puhumaan että todistus riittää.

      Itse en menisi alttarille uskoani tunnustamaan kenenkään käsien alle.

      • "Itse en menisi alttarille uskoani tunnustamaan kenenkään käsien alle."

        Miksi näin?


      • pastorin_poika kirjoitti:

        "Itse en menisi alttarille uskoani tunnustamaan kenenkään käsien alle."

        Miksi näin?

        Eihän se ole mikään pakollinen menetelmä. Ainakaan siinä mielessä, etteikö muuten pääsisi taivaaseen.

        Mutta, perustele toki.


      • pastorin_poika kirjoitti:

        Eihän se ole mikään pakollinen menetelmä. Ainakaan siinä mielessä, etteikö muuten pääsisi taivaaseen.

        Mutta, perustele toki.

        1.Tim
        5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.


      • Palstalainen
        Devoit kirjoitti:

        1.Tim
        5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

        Käsien päällepano on kuitenkin raamatullista. Harkintaa toki siinäkin on hyvä käyttää.


      • Palstalainen

        Eli kävi kuten joillekin on käynyt, että mukaprofetiat nousi hattuun ja sen myöntäminen, ettei ne toteudukaan on tooosi vaikeaa.


      • Devoit kirjoitti:

        1.Tim
        5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

        Ei tuo voi olla perustelusi :D Kun ei tuossa kielletä kättä toisen päälle panemista kokonaan. Jos on hyvä hetki laittaa käsi toisen päälle, niin silloin kun toinen pyytää siunausta elämäänsä sen yhteydessä, kun tämä haluaa tulla uskoon.

        C'mon


      • Kupla puhkeaa.
        Palstalainen kirjoitti:

        Eli kävi kuten joillekin on käynyt, että mukaprofetiat nousi hattuun ja sen myöntäminen, ettei ne toteudukaan on tooosi vaikeaa.

        Raamattu on sekava kirja. Matt.26:48. Ja se, joka hänet kavalsi, oli antanut heille merkin: Se, jolle minä suuta annan, hän se on; ottakaa hänet kiini. Joh.18:4-5. Silloin Jeesus, joka tiesi kaiken, mitä oli häntä kohtaava, astui esiin ja sanoi heille: Ketä te etsitte? Ja he vastasivat hänelle: Jeesusta, Nasaretilaista. Jeesus sanoi heille: Minä se olen. Ja Juudas, joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kanssaan. Mark.14:49. Joka päivä minä olen ollut teidän luonanne opettaen pyhäkössä, ettekä ole ottaneet minua kiini. Mutta tämä tapahtuu, että kirjoitukset kävisivät toteen.


      • pastorin_poika kirjoitti:

        Ei tuo voi olla perustelusi :D Kun ei tuossa kielletä kättä toisen päälle panemista kokonaan. Jos on hyvä hetki laittaa käsi toisen päälle, niin silloin kun toinen pyytää siunausta elämäänsä sen yhteydessä, kun tämä haluaa tulla uskoon.

        C'mon

        ******Ei tuo voi olla perustelusi :D Kun ei tuossa kielletä kättä toisen päälle panemista kokonaan. Jos on hyvä hetki laittaa käsi toisen päälle, niin silloin kun toinen pyytää siunausta elämäänsä sen yhteydessä, kun tämä haluaa tulla uskoon.

        C'mon *****

        Toisaalta, onhan tuo sataprosenttisesti Raamatullinen menetelmä, mutta joku minussa hankaa vastaan. Ehkä selitys on siinä että en kannata minkäänlaisia uskonnollisia muotomenoja.


      • Devoit kirjoitti:

        ******Ei tuo voi olla perustelusi :D Kun ei tuossa kielletä kättä toisen päälle panemista kokonaan. Jos on hyvä hetki laittaa käsi toisen päälle, niin silloin kun toinen pyytää siunausta elämäänsä sen yhteydessä, kun tämä haluaa tulla uskoon.

        C'mon *****

        Toisaalta, onhan tuo sataprosenttisesti Raamatullinen menetelmä, mutta joku minussa hankaa vastaan. Ehkä selitys on siinä että en kannata minkäänlaisia uskonnollisia muotomenoja.

        Jaa. No ymmärrän tuon sinun "ongelmasi" siinä mielessä, koska näet tuon kuvion uskonnollisena menetelmänä. Mutta, kyllä sinun luulisi tietävän, että uskonto on aivan eri asia, kuin lähteä liikkeelle todelliseen elämään siunauksen kanssa. Olipa se sitten kättä päälle tai ei.


      • Palstalainen kirjoitti:

        Eli kävi kuten joillekin on käynyt, että mukaprofetiat nousi hattuun ja sen myöntäminen, ettei ne toteudukaan on tooosi vaikeaa.

        Ei mennyt Saa-tanan tietäjähengen profetia minulle hattuun, kuten valheen isän palvelija Devoit väittää. Tällainen se oli:

        Kun kohu ympärilläni luterilaisen seurakunnan sisällä
        90-luvun alussa alkoi, oli eräs paikallinen helluntailainen
        nainen - vaikka en ollut hänen kanssaan missään tekemisissä - joka oli harrastanut myös kielillä rukoilemista, ja saanut Saatanan tietäjähengeltä minusta tällaisen tiedon, jonka sitten ensiksi, 18.12.1991 puhelimessa kertoi ja lähetti myöhemmin tämän myös kirjallisena:

        "Herran edessä tuli tuli tällainen viesti Pyhän Hengen kautta
        Teuvo Sunille: 'Sinulle on Jumalan aivoituksen mukaan
        mitattu osa suuressa elonleikkuussa, joka on edessä,
        se on lyhyt, mutta sen vaikutus on suuri. Se alkaa yksilötasolla voitetuista ihmisistä ja laajenee siitä kuin tuli kuivassa pensaassa.

        Siksi Herra kehottaa. Ole aivan luja luja ja rohkea, ole vartiopaikallasi vanhurskauden ja totuuden puolesta. Ihmispelon älä anna asettaa paulaa tiellesi

        Uskalla olla erilainen kuin muut, koska sinulla on henkilökohtainen tehtävä.
        Neuvot tulet saamaan Herralta. Sinun apusi sodassa on Pyhä Henki ja veren voima'."

        Saman kaltaisen viestin sain myös eräältä länsirannikon hurmahengen vallassa olevalta luterilaiselta papilta:

        "Teuvo, Jumala tekee sinun kauttasi suuria asioita!"

        Tuolla naisen profetialla Saa-tana tahtoi houkutella minua helluntailaisten joukkoon, kun totuus ei luterilaisessa seurakunnaassa kiinnostanut.

        Veren voima tuon paljasti Saa-tanasta lähteneeksi.

        "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? "

        Minun puolesta saatte rauhassa jatkaa valheiden ihanista tuntemuksista!


      • Kysyväinen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Ei mennyt Saa-tanan tietäjähengen profetia minulle hattuun, kuten valheen isän palvelija Devoit väittää. Tällainen se oli:

        Kun kohu ympärilläni luterilaisen seurakunnan sisällä
        90-luvun alussa alkoi, oli eräs paikallinen helluntailainen
        nainen - vaikka en ollut hänen kanssaan missään tekemisissä - joka oli harrastanut myös kielillä rukoilemista, ja saanut Saatanan tietäjähengeltä minusta tällaisen tiedon, jonka sitten ensiksi, 18.12.1991 puhelimessa kertoi ja lähetti myöhemmin tämän myös kirjallisena:

        "Herran edessä tuli tuli tällainen viesti Pyhän Hengen kautta
        Teuvo Sunille: 'Sinulle on Jumalan aivoituksen mukaan
        mitattu osa suuressa elonleikkuussa, joka on edessä,
        se on lyhyt, mutta sen vaikutus on suuri. Se alkaa yksilötasolla voitetuista ihmisistä ja laajenee siitä kuin tuli kuivassa pensaassa.

        Siksi Herra kehottaa. Ole aivan luja luja ja rohkea, ole vartiopaikallasi vanhurskauden ja totuuden puolesta. Ihmispelon älä anna asettaa paulaa tiellesi

        Uskalla olla erilainen kuin muut, koska sinulla on henkilökohtainen tehtävä.
        Neuvot tulet saamaan Herralta. Sinun apusi sodassa on Pyhä Henki ja veren voima'."

        Saman kaltaisen viestin sain myös eräältä länsirannikon hurmahengen vallassa olevalta luterilaiselta papilta:

        "Teuvo, Jumala tekee sinun kauttasi suuria asioita!"

        Tuolla naisen profetialla Saa-tana tahtoi houkutella minua helluntailaisten joukkoon, kun totuus ei luterilaisessa seurakunnaassa kiinnostanut.

        Veren voima tuon paljasti Saa-tanasta lähteneeksi.

        "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? "

        Minun puolesta saatte rauhassa jatkaa valheiden ihanista tuntemuksista!

        Miksi olet vääristellyt Jeesuksen pelastavan evankeliumin ähäkuttievankeliumiksi?


      • Onko?
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Ei mennyt Saa-tanan tietäjähengen profetia minulle hattuun, kuten valheen isän palvelija Devoit väittää. Tällainen se oli:

        Kun kohu ympärilläni luterilaisen seurakunnan sisällä
        90-luvun alussa alkoi, oli eräs paikallinen helluntailainen
        nainen - vaikka en ollut hänen kanssaan missään tekemisissä - joka oli harrastanut myös kielillä rukoilemista, ja saanut Saatanan tietäjähengeltä minusta tällaisen tiedon, jonka sitten ensiksi, 18.12.1991 puhelimessa kertoi ja lähetti myöhemmin tämän myös kirjallisena:

        "Herran edessä tuli tuli tällainen viesti Pyhän Hengen kautta
        Teuvo Sunille: 'Sinulle on Jumalan aivoituksen mukaan
        mitattu osa suuressa elonleikkuussa, joka on edessä,
        se on lyhyt, mutta sen vaikutus on suuri. Se alkaa yksilötasolla voitetuista ihmisistä ja laajenee siitä kuin tuli kuivassa pensaassa.

        Siksi Herra kehottaa. Ole aivan luja luja ja rohkea, ole vartiopaikallasi vanhurskauden ja totuuden puolesta. Ihmispelon älä anna asettaa paulaa tiellesi

        Uskalla olla erilainen kuin muut, koska sinulla on henkilökohtainen tehtävä.
        Neuvot tulet saamaan Herralta. Sinun apusi sodassa on Pyhä Henki ja veren voima'."

        Saman kaltaisen viestin sain myös eräältä länsirannikon hurmahengen vallassa olevalta luterilaiselta papilta:

        "Teuvo, Jumala tekee sinun kauttasi suuria asioita!"

        Tuolla naisen profetialla Saa-tana tahtoi houkutella minua helluntailaisten joukkoon, kun totuus ei luterilaisessa seurakunnaassa kiinnostanut.

        Veren voima tuon paljasti Saa-tanasta lähteneeksi.

        "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? "

        Minun puolesta saatte rauhassa jatkaa valheiden ihanista tuntemuksista!

        Onko Devoit jotain sellaista sitten väittänyt?


      • käsipäivää
        pastorin_poika kirjoitti:

        Jaa. No ymmärrän tuon sinun "ongelmasi" siinä mielessä, koska näet tuon kuvion uskonnollisena menetelmänä. Mutta, kyllä sinun luulisi tietävän, että uskonto on aivan eri asia, kuin lähteä liikkeelle todelliseen elämään siunauksen kanssa. Olipa se sitten kättä päälle tai ei.

        ..ja mitäpä pastorin-poika mitään todellisesta elämästä oikeastaan tietää itse? joku kokee ahdistava käten päällepanon,se on oikein,sitä et sinä tai kukaan muukaan määritä,mitä kenenkin ihmisen tulee Jumalansa edessä tuntea..


      • Näinpä.
        Onko? kirjoitti:

        Onko Devoit jotain sellaista sitten väittänyt?

        Eipä. Teuvo vaan pyrkii raatelemaan Devoitia, koska tämä ei suostu käymään enää käs'kynkkää Teuvon kanssa.


      • Et tiedä.
        käsipäivää kirjoitti:

        ..ja mitäpä pastorin-poika mitään todellisesta elämästä oikeastaan tietää itse? joku kokee ahdistava käten päällepanon,se on oikein,sitä et sinä tai kukaan muukaan määritä,mitä kenenkin ihmisen tulee Jumalansa edessä tuntea..

        Mistä sinä tiedät, mitä kukakin tietää.


      • Antero Onninpoika

        Teuvo on aina mukauttanut ajatteluansa pettymysten mukaan. Se kertoo siitä suuresta vaikeudesta myöntää olevansa totaalisen väärässä.


    • ****eräs paikallinen helluntailainen
      nainen - vaikka en ollut hänen kanssaan missään tekemisissä****

      Kylläpä taas valheen lykkäsit, olit siihen aikaan hellareiden ylin ystävä ja tuo nainen oli evankelista Sirkka H jonka kotona kävit helluntaiseuroissakin, tämän voi todistaa Pekka Ansamaa jos haluat asian käräjille.

      • Muistuttaja

        Onpa hyvä, Devoit, että tunnet taustoja pitkältä ajalta. Voit valottaa asioita tarpeen tullen, eikä mene TSn valheet läpi.


      • Sopisi ajatella

        Et ottanut huomioon, jotta Eniron palvelusta löytyy kyseisen henkilön puh ja osoite.
        Joku voisi haastaa sinut oikeuteen tietojensa levittämisestä netissä.


      • Muistuttaja kirjoitti:

        Onpa hyvä, Devoit, että tunnet taustoja pitkältä ajalta. Voit valottaa asioita tarpeen tullen, eikä mene TSn valheet läpi.

        Oli Teuvolla omakin profetia, tai useita itsestään ja mahtavasti leviävästä missiostaan. Siitä kerroinkin aikaisemmin tässä aloituksessa. Korostan että yksikään profetia ei toteutunut ja siitähän tunnemme väärän profeetan.


      • Sopisi ajatella kirjoitti:

        Et ottanut huomioon, jotta Eniron palvelusta löytyy kyseisen henkilön puh ja osoite.
        Joku voisi haastaa sinut oikeuteen tietojensa levittämisestä netissä.

        ****Joku voisi haastaa sinut oikeuteen tietojensa levittämisestä netissä. ****

        Siitä vaan, ei pelota yhtään. Sittenpähän tulisi väkiselläkin todistettua tuo Teuvon kertomus valeeksi.


      • Oenko väärässä?
        Devoit kirjoitti:

        ****Joku voisi haastaa sinut oikeuteen tietojensa levittämisestä netissä. ****

        Siitä vaan, ei pelota yhtään. Sittenpähän tulisi väkiselläkin todistettua tuo Teuvon kertomus valeeksi.

        Tuskin oikeuslaitosta kiinnostaa millään lailla kenenkään ystävyys-suhteet, älä nyt ole naivi.
        Olen ollut ymmärtävinäni, että sinä olit TS:n pitkäaikaisin ystävä?


      • Jk...
        Oenko väärässä? kirjoitti:

        Tuskin oikeuslaitosta kiinnostaa millään lailla kenenkään ystävyys-suhteet, älä nyt ole naivi.
        Olen ollut ymmärtävinäni, että sinä olit TS:n pitkäaikaisin ystävä?

        Pitääkö paikkaansa, niinkuin olet itse kertonut, että olet 192cm pitkä?
        Kommenttisi viittaisi mieluummin ikänkuin keskenkasvuisen herjanheittoihin.


      • Huomioitsija
        Devoit kirjoitti:

        Oli Teuvolla omakin profetia, tai useita itsestään ja mahtavasti leviävästä missiostaan. Siitä kerroinkin aikaisemmin tässä aloituksessa. Korostan että yksikään profetia ei toteutunut ja siitähän tunnemme väärän profeetan.

        Teuvon on mahdotonta myöntää olevansa väärässä. Häneltä puuttuu siihen tarvittava nöyryys täysin. Jumalan miesten perusominaisuus on nöyryys, siis aito nöyryys. Sitä Teuvolla ei ole ja siksi hän on jo kaatunut hengellisesti.


      • Sullako on nöyryyttä
        Huomioitsija kirjoitti:

        Teuvon on mahdotonta myöntää olevansa väärässä. Häneltä puuttuu siihen tarvittava nöyryys täysin. Jumalan miesten perusominaisuus on nöyryys, siis aito nöyryys. Sitä Teuvolla ei ole ja siksi hän on jo kaatunut hengellisesti.

        Mitä sinä toisilta tivaat väärässäolemisesta?
        Milloin olet itse myöntänyt olevasi väärässä, vai oletko niin täydellinen uskovainen, ettet voi olla väärässä?


      • Onko?
        Jk... kirjoitti:

        Pitääkö paikkaansa, niinkuin olet itse kertonut, että olet 192cm pitkä?
        Kommenttisi viittaisi mieluummin ikänkuin keskenkasvuisen herjanheittoihin.

        Siis mikä toi pituusjuttu nyt sitten oli? Onko sillä jotain tekemistä tämän aiheen kanssa?


      • Jookosta?
        Sullako on nöyryyttä kirjoitti:

        Mitä sinä toisilta tivaat väärässäolemisesta?
        Milloin olet itse myöntänyt olevasi väärässä, vai oletko niin täydellinen uskovainen, ettet voi olla väärässä?

        Lue keskusteluja vähän tarkemmin.


      • Devoit kirjoitti:

        Oli Teuvolla omakin profetia, tai useita itsestään ja mahtavasti leviävästä missiostaan. Siitä kerroinkin aikaisemmin tässä aloituksessa. Korostan että yksikään profetia ei toteutunut ja siitähän tunnemme väärän profeetan.

        Armolahjat eivät oikein kohdistu itseensä muutenkaan. Ainakaan sen käyttäminen. Se on tarkoitettu palvelustehtävää varten.


      • Kalju Pitkätukka
        Huomioitsija kirjoitti:

        Teuvon on mahdotonta myöntää olevansa väärässä. Häneltä puuttuu siihen tarvittava nöyryys täysin. Jumalan miesten perusominaisuus on nöyryys, siis aito nöyryys. Sitä Teuvolla ei ole ja siksi hän on jo kaatunut hengellisesti.

        Tuntematta tätä Teuvoa, en osaa moittia häntä.

        Harvoinpa mönkään menneitä profetioita tunnustetaan sellaisiksi.

        Viktor Klimenko julisti 80- luvulla pian alkavaa 3:tta maailmansotaa, ja vei minulta lehtiä lukevalta pikkupojalta yöunet pitkäksi aikaa.

        Edelleen ko. juttuun jotkut vetoavat väkevänä profetiana.

        Jehovantodistajat ovat ennustaneet monta maailmanloppua.
        Maanpäällinen paratiisi tulee ennen kuin viimeiset 1. maailmansodan nähneet kuolevat, sanotaan 80- luvulla painetussa kirjassa.

        Sähköpylväiden Jeesus tulee aina vain ihan pian, oletko valmis?

        Antakee armoa yksittäiselle profeetalle.


      • Niinpä.
        Onko? kirjoitti:

        Siis mikä toi pituusjuttu nyt sitten oli? Onko sillä jotain tekemistä tämän aiheen kanssa?

        Niinpä.


      • Ukraina.
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Tuntematta tätä Teuvoa, en osaa moittia häntä.

        Harvoinpa mönkään menneitä profetioita tunnustetaan sellaisiksi.

        Viktor Klimenko julisti 80- luvulla pian alkavaa 3:tta maailmansotaa, ja vei minulta lehtiä lukevalta pikkupojalta yöunet pitkäksi aikaa.

        Edelleen ko. juttuun jotkut vetoavat väkevänä profetiana.

        Jehovantodistajat ovat ennustaneet monta maailmanloppua.
        Maanpäällinen paratiisi tulee ennen kuin viimeiset 1. maailmansodan nähneet kuolevat, sanotaan 80- luvulla painetussa kirjassa.

        Sähköpylväiden Jeesus tulee aina vain ihan pian, oletko valmis?

        Antakee armoa yksittäiselle profeetalle.

        30 vuotta on lyhyt aika...


    • kristitty_

      Taivaaseen ei vain olla menossa vaan Jumalan valtakuntaan. Raamatussa ei sanota mitään taivaaseen menemisestä. Taivaatkin tulevat lopulta tuhoutumaan Raamatun mukaan ja Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan.

    • hyvä niin.

      Hyvä, että olet alkanut kriittiseksi sunilaisuuden suhteen.

      • Niinpä.

        Niinpä. Terve kriittisyys on viisautta.


    • Toteavainen

      Jos evankeliumi olisi vain sellainen kuin mitä Teuvo väittää, antaisi se Jumalasta tosi vääristyneen kuvan. Teuvolla on vinoutunut kuva Jumalasta. Siitä johtuu hänen vääristyneet ajatuksensa ja kirjoituksensa.

    • Sitä samaa.

      No sitä minäkin olen ihmetellyt.

    • - - -

      Mitenköhän sinne taivaaseen muka pääsee kun Raamattu ei puhu halaistua sanaa ihmisen menemisestä taivaaseen???

      Sen sijaan puhutaan Jumalan kuningaskunnan tulosta tänne maan päälle, ja aikanaan luodaan uudet taivaat ja uusi maa, ja uusista taivaista Uusu Jerusalem laskeutuu uuteen maahan. Turha haaveilla taivaaseen menemisestä!!!! Raamattu sanoo myös että taivaatkin tulevat aikanaan tuhoutumaan kun Jumala luo tämän uuden maailmankaikkeuden, ja Jeesus on tulossa nimen omaan tänne maan päälle hallitsemaan ei hakemaan ketään minneen taivaaseen.

      http://www.youtube.com/watch?v=vkm1eJp2sX8

    • dfghjui

      Jaa, että pappi...

      Ensin kuolutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin syntyy ammattilainen eksyttäjä:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      Markuksen evankeliumi:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

      Niin että Jeesuksella oli asiaa papillesi!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      5313
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      307
      3786
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2900
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2849
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      158
      2329
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2046
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1940
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1566
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      27
      1528
    Aihe