Kyllä tekevälle töitä aina löytyy

Minä muistan

Näin on sanonut minulle monet Nokialla/Microsoftilla toimineet korkeasti koulutetut. Olivat sitä mieltä että laiskat ja saamattomat eivät heti töihin pääse.

Tästä tosin on useampi vuosi mutta hyvin muistan sanat. Toivottavasti hekin muistavat eivätkä ala vaatimaan yhteiskunnalta kaikenlaisia tukia sillä kyllä tekevälle töitä löytyy. Ja jos ei heti oman alan hommia niin sitten vaikka siivoamaan tai kaupan kassalle.

15

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 76iu67uyyy589oopoööp

      ...tuota,ei sinne siivoomaankaan kuulemma pääse,jos ei oo mittään sen alan koulutusta saanu...

      • Jep jep

        No nytpä se selviää sitten heillekin... Risusavottaan tai marjanpoimintaan varmaan pääsee ilman mitään sen kummempia koulutuksiakin?


      • Marjanpoimija 70 v
        Jep jep kirjoitti:

        No nytpä se selviää sitten heillekin... Risusavottaan tai marjanpoimintaan varmaan pääsee ilman mitään sen kummempia koulutuksiakin?

        Se vaan, ettei kukaan osta suomalaisen poimimia marjoja. Mihinkään hintaan.
        Kokeiltu on.
        Joten koko marjanpoimintabisneksen taustalta saattaisi löytyä jonkinlaista rahanpesua jos asiaa tutkittaisiin. En minä tiedä, mutta mikään muu ei toimintaa minun käsittääkseni selitä. Jos asia tutkitaan uskottavasti ja todetaan epäilyni olevan väärä, olen valmis myöntämään olleeni väärässä.
        Vaan eihän tällaista tutkita. Eihän asiaa saa edes kyseenalaistaa!
        Näin on päätetty.


    • Karelsk pirog

      Munkiksi voi aina lähteä. Älkää siis murehtiko. Jos länsimainen yhteiskunta murskaa kaikki toiveenne, voitte aina kääntyä etsimään onnea sieltä mistä se tuleekin, eli itsestänne.

      • mikä yhteiskunta

        Valtion tuet eivät enää riittäneet koska oululaisten tekemä surkea paska ei enää myynyt. Vika on siis huonossa tuotteessa. Saksalaiset ne osaa tehdä mersuja koska tietävät ettei valtiolta tule miljoonien yritystukea huonosta romusta.


    • Minäkin muistan

      Muistan minäkin Oulun nokialaisten uhon ja ylimielisyyden "vanhaan hyvään aikaan". Jos ei työpaikkaa saanut muutamassa kuukaudessa oli laiska, tyhmä, juoppo tai kaikkia edellä mainittuja. Niin ja mitä tahansa töitä kehottivat ottamaan vastaan.

      Mitäköhän mieltä nämä kovat porvarit nyt ovat, olisi mukava tietää. Meinaan jos ei uusi duuni ole löytynyt parissa kuukaudessa ovat laiskoja, tyhmiä juoppoja.

      • mitäkö

        "Auttakaha auttakaha", sitä mieltä. Oulu oli käytännössä Suomen oma Trollhättan. Kannattamatonta romurautapiiriteollisuutta tuettiin metsäteollisuuden kustannuksella satojen miljoonien eurojen edestä. Oulussa on kohta Trollhättanin tavoin kahdenkymmenen prosenttin työttömyys, sit nauretaha ja jämptist.


    • 64v

      oon tosi iloinen uutisesta että inssit joutuu työttömäksi
      heh heh saavat maistaa omaa lääkettään
      nyt saa kohta asuntoja halvalla ja autoja tulee myyntiin
      mutta autothan ovat niitä jatkeita ja audeja
      ei niitä kannata ostaa
      Pitäs ehtiä kesälomakin pitämään mut kiirettä on.
      pitäs jäädä eläkkeellekin mut en viitsi.
      kohta loppuu supereläke niin eiköhän sit tule jäätyä myös oloneuvokseksi.

      • kumara kuuhkana

        Miten "saavat maistaa omaa lääkettään"?


    • Laare

      Jep, jokunen vuosi sitten kun itseltäni lähti työpaikka alta, ja työttömyyttäni tuskailin, nokka pystyssä muistutettiin, että tekevälle töitä AINA löytyy. Omasta halusta on kiinni.
      No niin, siitä sitten vain nyt näyttämään mallia meille muillekin.
      Työkkärikin näitä paapoo, aivan kuin jotenkin arvokkaampia ihmisinä olisivat.

      • Kyllä...

        Sehän se ihmetyttää, että osa työttömäksi jäävistä on ilmeisesti parempia ihmisiä kun heille kaiken maailman tukipaketteja järjestetään ja yritetään työllistää uudelleen. Entäs ne tuhannet ja tuhannet pitkäaikaistyöttömät, joista osa on yrittänyt töitä saada jo edellisestä lamasta lähtien? Heitä saa lyödä kun vierasta sikaa ja syyllistää tilanteestaan, nöyryyttää kaiken maailman "työkokeiluissa" 9€/päivä korvauksilla ja ei puhettakaan mistään tukipaketeista koskaan.


      • it-lapsoset ry
        Kyllä... kirjoitti:

        Sehän se ihmetyttää, että osa työttömäksi jäävistä on ilmeisesti parempia ihmisiä kun heille kaiken maailman tukipaketteja järjestetään ja yritetään työllistää uudelleen. Entäs ne tuhannet ja tuhannet pitkäaikaistyöttömät, joista osa on yrittänyt töitä saada jo edellisestä lamasta lähtien? Heitä saa lyödä kun vierasta sikaa ja syyllistää tilanteestaan, nöyryyttää kaiken maailman "työkokeiluissa" 9€/päivä korvauksilla ja ei puhettakaan mistään tukipaketeista koskaan.

        It-nörteille pitää järjestää tukipaketteja, koska ne on tavallaan yhteiskunnan holhouksen alaisia. Ei ne ressukat itse saa mitään töitä hommattua, niitä pitää työkkärin tätien pitää kädestä kiinni ja puhua kuin lapselle, ja viedä uuteen työhaastatteluun ja hakea sieltä pois, samalla tavalla kuin pieni lapsi viedään aamulla päivähoitoon ja haetaan iltapäivällä pois.


      • joka junaan
        it-lapsoset ry kirjoitti:

        It-nörteille pitää järjestää tukipaketteja, koska ne on tavallaan yhteiskunnan holhouksen alaisia. Ei ne ressukat itse saa mitään töitä hommattua, niitä pitää työkkärin tätien pitää kädestä kiinni ja puhua kuin lapselle, ja viedä uuteen työhaastatteluun ja hakea sieltä pois, samalla tavalla kuin pieni lapsi viedään aamulla päivähoitoon ja haetaan iltapäivällä pois.

        Vieläkö täällä päivystät? Kyllä niitäkin on moneen lähtöön.


      • heh heh hehe
        it-lapsoset ry kirjoitti:

        It-nörteille pitää järjestää tukipaketteja, koska ne on tavallaan yhteiskunnan holhouksen alaisia. Ei ne ressukat itse saa mitään töitä hommattua, niitä pitää työkkärin tätien pitää kädestä kiinni ja puhua kuin lapselle, ja viedä uuteen työhaastatteluun ja hakea sieltä pois, samalla tavalla kuin pieni lapsi viedään aamulla päivähoitoon ja haetaan iltapäivällä pois.

        Tunnen monia paperimiehiä jotka esimerkiksi Tuho Ahon aikana vetivät ranteensa auki laskuihin hukkuessaan. Nörtit eivät ole sen kummemmin oikeutettuja saamaan valtiolta rahaa kuin me muutkaan.


    • ja oikeastihan

      Sinä et siellä suljetulla osastolla ole tavannut kuin sen yhden mielipuolen joka sai hermoromahduksen Elopin aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe