Joku mättää Espoossa

37män

Espoo julistaa suosivansa pyöräilyä, mutta toisin on.
Menkääpä ajamaan Ison-Omenan luona uudistettuja ja "parannettuja" pyöräteitä.
Kaikki risteykset korokkeineen on pyöräteiden liittymissä tehty lähes pyörällä ajokelvottomiksi ja pyöriä rikkoviksi.
Ajatelkaapa pyörän lapsikyytiläistä niissä töyssyissä. Voi lapsiparkaa.
Onkohan Espoon tiesuunnittelija ajanut polkupyörällä lapsuutensa jälkeen?

10

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerdx

      tai sit sää et oo ollu mukana ikinä tiesuunnittelussa. jos esim:jätät risteyksessä jätät kanttikivet pois niin osa autoilioista alkaa kääntyessä oikomaan niin paljon et valojen vaihtumista odottavien ihmisten varpaat ja fillarien etupyörät ois vaarassa.
      suunnittelu on aina kompromissi!!!! täytyykös niihin korokkeisiin aja vauhdilla.

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Espoo ohjaa pyöräilijät ajoväylälle, mikä on sinänsä ihan oikein. Ompun ympäristössä en ole ajanut, mutta Bilteman vieressä olevalla työmaalla on aivan sama vaikutus. Ajoin pätkä aikaisemmin kevyenliikenteen väylää tullessani 1130:lta. Nyt täytyy ajaa kiltisti ajoväylää, sillä sen verran vaarallinen tämä uusi viritys on.

        Surkeimmat "parannukset" ovat kuitenkin Leppävaaran alueella. Olisiko liikaa vaadittu, että Espoo palkkaisi yhden pätevän liikennesuunnittelijan?


      • piolux

        Eikös siellä ole valotolpat ja liikenteen jakajat estämässä ja varpaita suojaamassa.
        Olisihan niistä viisteistä se etu autoilijoille, että ne pääsisi helpommin pyöräteille.
        Siellähän ne aina parkkeeraa.


    • Kiusantekoa

      Noi terävästi viistetyt kanttikivireunat on todella syvältä. Miksei samanlaisia laiteta autoilijoidenkin iloksi joka risteykseen neljä kappaletta?

      • Joo, siis ei

        Reunakiveykset on kivoja, ne antaa hyvän syyn hidastella autojen kiusaksi. Ihme ettei niitä ole siitä syystä jo autoilijoiden eduksi poistettu.

        Haittapuolena kiireisimmät autoilijat eivät tajua ajoissa, että pyöräilijän on pakko hidastaa reunakiveykseen, ottavat varaslähdön ja ajavat pyöräilijän päälle. Mutta sillähän ei kai ole väliä, siis pyöräilijän turvallisuudella. Saati hänen pyöränsä kiekkojen hajoamisella.

        Ainoa keino päästä huonoista reunakiveyksistä on hidastaa autoliikennettä. Pyöräilyn turvallisuudesta tai mukavuudesta on turha kitistä.


    • Poistin tästä ketjusta suojatiesekoilut kokonaan. Aloituksessa puhutaan ihan selvästi pyöräteistä ja pyöräteitä taas yhdistävät pyörätien jatkeet, joilla saa ajaa.

      • Poika kujalta

        Sinä kun näyt tietävän noita nimikkeitä, niin kerro, mikä on yhteinen nimi sille tienylityspätkälle, jossa saa pyöräilijät ajaa ja kävelijät kävellä?


      • Poika kujalta kirjoitti:

        Sinä kun näyt tietävän noita nimikkeitä, niin kerro, mikä on yhteinen nimi sille tienylityspätkälle, jossa saa pyöräilijät ajaa ja kävelijät kävellä?

        Sellaista ei taida olla. Yhdistettyjen kevyen liikenteen väylien väliset ylityspaikat ovat suojateitä jalankulkijan kannalta ja pyörätien jatkeita pyöräilijän kannalta.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        lz127 kirjoitti:

        Sellaista ei taida olla. Yhdistettyjen kevyen liikenteen väylien väliset ylityspaikat ovat suojateitä jalankulkijan kannalta ja pyörätien jatkeita pyöräilijän kannalta.

        Jep. Alan lainsäädäntö on itkettävän ja naurettavan puolestavälistä. Yksi matemaatikko laski vähän aikaa sitten, että nykyinen laki tuottaa yli 100 erilaista kääntymisvariaatiota!

        Helsinki palkkasi yhden pätevän kevyen liikenteen suunnittelijan muutama vuosi sitten ja jälki paranee hiljalleen. Espoo palkkasi samaan aikaan jonkun kommunisti tytön, joka on keskittynyt sosialisoimaan rantoja kaikella käytettävissä olevalla rahalla. Espoossa ei kevyttä liikennettä ole kehitetty.

        Ajakaa Länkkärin varsi Keilaniemestä Kirkkonummelle. Keksitte aika helposti, mihin ne rahat olisi kannattanut käyttää, jotka se kommunitityttö käytti rantojen sosialisoimiseen pilkkahintaan. Joku tolkku pitäisi olla, kun kunnalle palkataan työntekijöitä, vaikka se olisikin joku tutun tytär.


      • 37män
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Jep. Alan lainsäädäntö on itkettävän ja naurettavan puolestavälistä. Yksi matemaatikko laski vähän aikaa sitten, että nykyinen laki tuottaa yli 100 erilaista kääntymisvariaatiota!

        Helsinki palkkasi yhden pätevän kevyen liikenteen suunnittelijan muutama vuosi sitten ja jälki paranee hiljalleen. Espoo palkkasi samaan aikaan jonkun kommunisti tytön, joka on keskittynyt sosialisoimaan rantoja kaikella käytettävissä olevalla rahalla. Espoossa ei kevyttä liikennettä ole kehitetty.

        Ajakaa Länkkärin varsi Keilaniemestä Kirkkonummelle. Keksitte aika helposti, mihin ne rahat olisi kannattanut käyttää, jotka se kommunitityttö käytti rantojen sosialisoimiseen pilkkahintaan. Joku tolkku pitäisi olla, kun kunnalle palkataan työntekijöitä, vaikka se olisikin joku tutun tytär.

        Muutama vuosi sitten bemarikuski vaati korvausta kaupungilta, kun hidastustöyssy oli vaurioittanut auton pakoputkea.

        Voisiko pyöräilijä vaatia korvausta, jos esim. pinnat katkeaa tai vanne alkaa lemputtaa noissa pyörätien jyrkissä töyssyissä?

        Voisiko lapsen äiti ja isä vaatia korvausta, jos tarakalla tai peräkärryssä kuljetetun lapsen niska viksahtaa pyörätien jatkeeseen tehdyissä töyssyissä?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      6531
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3971
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      59
      3681
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      43
      3238
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      171
      2532
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2106
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      1990
    8. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      47
      1857
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1670
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1629
    Aihe