Jättämisen pelko sekä luottamus

minävain1111111

Mikä on ns. normaalia suhteessa? Pelkäättekö te että mies jättää teidät tai pettää?
Miten pystyä luottamaan miehiin tai uskomaan rakkauteen, kun se on niin monesti petetty?

Olen vasta 22-vuotias ja minua masentaa välillä olla sinkku. Kaverit alkavat seurustelemaan, tai ovat olleet jo pitkässä suhteessa. Ahdistaa olla ainoa sinkku - vaikka en ole varma mitä haluan.

Seurustelin pari vuotta lukiorakkauden kanssa. Olen ollut sinkku neljä vuotta, ja parin vuoden aikana olen alkanut kaipaamaan sitä. Miehiä on jonkun verran, tapaillut ja joskus on tunteita, minulla liikaa ja joskus miehet ovat taas kiinnostuneet minusta.

Olen antanut mahdollisuuden muutamille, mutta niistä ei ole tullut mitään. Olen katsonut peiliin ja miettinyt että itse olen sinkku - mutta sama kaava toistuu. Tuntuu, että joskus halusin kiduttaa itseäni - tiedostamattani. Rakastun näihin joista ei voi mitään tulla. Eksäni oli sellainen ja minä kuitenkin jätin sen.

Nyt tajuan että suhteessa pelkäsin alituisesti että mies jättää minut. Tämä itse ''täydellisyys'' pelkäsin ja panikoin kokoajan. Mietin tyyliin että nyt on viimeinen kerta kun nähdään. Myös muiden mielipiteet painoivat liikaakin.

Nyt olen sinkku ja kun suhde tulee, mietin että juokseeko miehet karkuun kun ne aistii mun epätoivon? En oikeasti ole mikään tyrkky, saatan viattomasti jopa pyytää kahville miehiä. Otan tosi paljon itteeni, jos mies ei vastaa - yleensä leikin vaikeasti tavoiteltavaa. En jaksa tykittää ketään jatkuvilla viestittelyillä.

Pakko nyt nostaa omat viat pöydälle - tiedän ettei kukaan ole täydellinen mutta tavoittelen sitä että jokainen kadehtisi mua. Jos ei kadehdi - elämä on huonompaa. Auttakaa minua!

Mutta kuitenkin, olen käynyt terapiassa - kirjoitan päiväkirjaa. Vaikka miehet jättää niin niistä oppii, mutta en loputtomiin jaksa. Pelottaa tosi paljon että miehestä ei vain kuulu mitää, tai kun kerron tunteeni niin mies sanoo että samoin ja häviää tiehensä.

Oon harjoitellut luottamista ihan jokapäiväisessä elämässä, niin kavereihin ja tuttujen kanssa. Pitää vain uskoa ja luottaa. Minulla on siis aika paha hylkäämisen pelko, olen vähitellen päässyt yli mutta välillä menneisyys kummittelee.

Pahinta on kertoa toiselle tunteistaan...

5

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelevä

      Koskaan et voi Täydellisesti johonkin luottaa että kaikki menisi kuin olet sen ajatellut

      Miksi et voi kertoa tunteitasi

      Miten sinusta voi tykätä jos et kerrö sitä toiselle?

      • Flowersss

        Eli voi luottaa vain itseensä?

        Sepä tässä onkin, että tapailun jälkeen minä olen kertonut tunteistani ja saanut pakit. Tai olen mennyt juttelemaan. Tuntuu että miehet eivät ikinä osoita kiinnostustaan.

        Mutta niin pelottaa että joudun aina kärsimään.
        Tosin en voi kuvitella että parisuhde on jokin pelastus.
        Ehkä siksi haluan suhteen, et ei tartteis deittailla tai olla epävarma. Eli vääristä syistä.

        Yleensä myös rakastun rakastumisen tunteeseen..


    • ihmettelevä

      NIIN kun itsekkäitä ihmisiä ja varsinkin miehiä...on 90%...ei ole ihme ettet ole
      löytanyt sitä joka osoittaisi AITOA kiinnostustaan
      .
      Oikea mies ei anna pakit.. että kerrot tunteesi..................................
      Olet vain sattunut tapaamaan arvottomia itsensä tyydyttäjiä
      Luultavasti et tiedä millainen todella on oikea mies....vai tiedätkö?
      Tunnetko ne "merkit" jotka varoittavat sinua ..että mies on vain hyvä näyttelijä
      ja muuten aivan täysin arvoton

    • minävain11111111

      Niin kyllä, ja monesti itseäni syytin että mikä minussa on vikana. En ole täydellinen mutta enää en oleta että itsessäni on kaikki vika, läheskään.

      Satuttaa vain, kun käy noin. Aina niitä paremmin tunnistaa mitä enemmän käy läpi, mutta olisiko vinkkejä? Miehet osaavat kohdella naisia todella huonosti ja valehdella. Ihme on jos löytää ''Sen oikean''

      Olen kuitenkin antanut mahdollisuuden joillekkin, mutta välillä tunteita ei ole. Nykyään jos mies flirttailee eikä pyydä ulos, niin unohdan sen vain ja ajattelen että kyllä se mies joitan tekee jos on kiinnostunut.

      • ihmettelevä

        minävain11111111:

        Sinussa ei tarvitse olla mitään vikaa...................
        Äläkä vain ajattele että sinua täydellisenpää naista olisi....
        KAIKILLA on vikansa...

        "Nykyään jos mies flirttailee eikä pyydä ulos, niin unohdan sen vain ja ajattelen että kyllä se mies joitan tekee jos on kiinnostunut"..
        ..
        NO VOI TAIVAS..mikä on sinun
        opettanut ajattelemaan näin??? Tämä on aivan väärin (anteeksi) ajateltu meistä
        miehistä....jos näin ajattelet ja tämän mukaan menettelet...Et IKINÄ kohtaa
        oikeaa Miestä....Luultavasti vähintään 90% ajattelee samoin...Siksikö naiset niin
        järkyttävän usein totaalisti erehtyy miehestä :(
        .
        Jos haluat tietää todellisen totuuden millainen mies pitää olla...ja millainen hän
        EI saa olla..mitenkä hän ei saa käyttäytyä voin kirjoittaa sen sinulle.
        omalla reg nimelläni


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe