Voiko vhh sopia 17-vuotiaalle?

---

Elikkäs oon nyt ollu nelisen päivää vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, jo tähän mennessä olo on ollut parempi, ei ole turvottanut, ei ilmavaivoja eikä ole tehnyt mieli ollenkaan leipää tai makeaa muutenkaan eli oon tykännyt kovasti. :) mutta voiko vhh olla tässä iässä vielä mitenkään vaarallista? Kasvanut en ole vuosiin pituutta, ainoastaan lihonut. Mittani ovat nyt juuri 169cm ja 82kg. Pahimmillaan olen ollut 96kg ja sen sain pois ainoastaan syömällä vähän ja se oli kamalaa kituuttamista. Uudestaan olen yrittänyt monta kertaa mutta siitä ei ole tullut mitään, nyt ei ole nälkää tarvinnut kärsiä mutta mietityttää olenko liian nuori? Sopisiko minulle paremmin ns hyväkarppaus eli jonkin vähän hedelmiä ja tummaa leipää?

28

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VHH-liikkuja

      Ei ole vaarallista, jollet syö liikaa kovaa rasvaa (alle 10 E% päivässä). Hyviä öljyjä pitää muistaa syödä laihduttajankin. Rasvoja siis vähintään 25 E%. Jos korvaat aikaisemman ruokavaliosi hiilareita jollain, niin hyvillä rasvoilla ja runsailla monipuolisilla kasviksilla.

      Selvää kai on, että huonoja hiilareita ei syödä kuin poikkeustapauksissa.

      Joillekin gluteiini aiheuttaa vatsavaivoja. Silloin niitä kannattaa välttää, mutta onneksi on muita viljoja joissa gluteenia ei ole. Käytä niitä kohtuudella.

      VHH:ta on montaa eri lajia. Ainoa kokonaan vältettävä on Ruotsista rantautunut LCHF-rasvaus, joka on todistetusti terveydelle vaarallinen.

      Voit syödä myös hyviä hiilihydraatteja, sillä elimistö tarvitsee niitä. Syö paljon kasviksia, marjoja ja jonkin verran hedelmiä. Täysjyväpastaa /-riisiä voi myös syödä kohtuudella. Samoin perunaa. Kun ei ota liikaa.

      Kaikkea äärimmäisyyttä tulee välttää. Liian vähän syömällä ei laihdu, kuten olet jo huomannut. Se ei ole laihdutuskeino, vaan jojoilutapa.

      Monipuolisesti ja kohtuudella kaikkea, niin homma toimii.

      • Herätys

        Vieläkö joku on niin aikaansa jäljessä, että varoittelee "kovan" rasvan vaarallisuudesta?


      • Vartiotorni
        Herätys kirjoitti:

        Vieläkö joku on niin aikaansa jäljessä, että varoittelee "kovan" rasvan vaarallisuudesta?

        Terveisin peltoklenkku / uusapina


      • Mitä tarkoittaa kovat rasvat?
        Margariinit ovat terveysriski. Luonnon rasvat ovat terveellisiä.
        Minun pojan poika ( 13V) on päässyt eroon astmasta jätettyään vaaralliset luonottomat rasvat pois ruokavaliostaa.
        Tämä on vain yksi esimerkki terveellisemmästä suunnasta.


      • VHH-liikkuja
        peltokenkku kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kovat rasvat?
        Margariinit ovat terveysriski. Luonnon rasvat ovat terveellisiä.
        Minun pojan poika ( 13V) on päässyt eroon astmasta jätettyään vaaralliset luonottomat rasvat pois ruokavaliostaa.
        Tämä on vain yksi esimerkki terveellisemmästä suunnasta.

        Riitelet täällä ruokavaliosta etkä edes tiedä mitä ovat kovat rasvat... Googlaa, pelle. Voit sinäkin alkaa suosimaan uuseläkeläisen tapaan välimeren ruokavaliota, joka on runsashiilihydraattinen.


      • VHH-liikkuja
        peltokenkku kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kovat rasvat?
        Margariinit ovat terveysriski. Luonnon rasvat ovat terveellisiä.
        Minun pojan poika ( 13V) on päässyt eroon astmasta jätettyään vaaralliset luonottomat rasvat pois ruokavaliostaa.
        Tämä on vain yksi esimerkki terveellisemmästä suunnasta.

        Anteeksi, että kutsuin sinua pelleksi.

        Etköhän sinäkin parhaasi yritä.


      • VHH-liikkuja kirjoitti:

        Riitelet täällä ruokavaliosta etkä edes tiedä mitä ovat kovat rasvat... Googlaa, pelle. Voit sinäkin alkaa suosimaan uuseläkeläisen tapaan välimeren ruokavaliota, joka on runsashiilihydraattinen.

        Niin mitkä rasvat nimeät koviksi,
        Ainakin meidän käyttämä voi ja kookosrasva sulaa alle ruumiinlämmön
        Mutta jos jätät margariinipurkin auki pöydälle, siihen muodostuu muovimainen kalvo.
        Margariini on lähes samaa kuin muovi ja ihmiset syö sitä.
        Rypsiölljyä käytän ainoastaan muurahais torjuntaa. Muurahiset ei pidän sen äklöttävästä hajusta, enkä minä pidä en hajusta enkä mausta.
        Voi on aina voita.
        suomalaisten tulisi syödä mautontta, suolatonta, rasvatonta ja runsaasti täysjyväviljaa sisältävää ruokaa runsaalla margariinilla höystettynä.
        http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showpost.php?p=16546994&postcount=2


      • VP?
        peltokenkku kirjoitti:

        Niin mitkä rasvat nimeät koviksi,
        Ainakin meidän käyttämä voi ja kookosrasva sulaa alle ruumiinlämmön
        Mutta jos jätät margariinipurkin auki pöydälle, siihen muodostuu muovimainen kalvo.
        Margariini on lähes samaa kuin muovi ja ihmiset syö sitä.
        Rypsiölljyä käytän ainoastaan muurahais torjuntaa. Muurahiset ei pidän sen äklöttävästä hajusta, enkä minä pidä en hajusta enkä mausta.
        Voi on aina voita.
        suomalaisten tulisi syödä mautontta, suolatonta, rasvatonta ja runsaasti täysjyväviljaa sisältävää ruokaa runsaalla margariinilla höystettynä.
        http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showpost.php?p=16546994&postcount=2

        "suomalaisten tulisi syödä mautontta, suolatonta, rasvatonta ja runsaasti täysjyväviljaa sisältävää ruokaa runsaalla margariinilla höystettynä"

        Kuka näin väittää?


      • Saituri eläkeläinen
        peltokenkku kirjoitti:

        Niin mitkä rasvat nimeät koviksi,
        Ainakin meidän käyttämä voi ja kookosrasva sulaa alle ruumiinlämmön
        Mutta jos jätät margariinipurkin auki pöydälle, siihen muodostuu muovimainen kalvo.
        Margariini on lähes samaa kuin muovi ja ihmiset syö sitä.
        Rypsiölljyä käytän ainoastaan muurahais torjuntaa. Muurahiset ei pidän sen äklöttävästä hajusta, enkä minä pidä en hajusta enkä mausta.
        Voi on aina voita.
        suomalaisten tulisi syödä mautontta, suolatonta, rasvatonta ja runsaasti täysjyväviljaa sisältävää ruokaa runsaalla margariinilla höystettynä.
        http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showpost.php?p=16546994&postcount=2

        "Margariini on lähes samaa kuin muovi ja ihmiset syö sitä."

        Etanoli on lähes samaa kuin metanoli ja ihmiset juo sitä.


      • VP? kirjoitti:

        "suomalaisten tulisi syödä mautontta, suolatonta, rasvatonta ja runsaasti täysjyväviljaa sisältävää ruokaa runsaalla margariinilla höystettynä"

        Kuka näin väittää?

        Pari ravisemusterapeuttia, jotka neuvovat mitä syödä.
        Eli vältä suolaa, punaista lihaa ja luonnon rasvoja. Keinotekoisilla aineilla ei saada mitään maukasta aikasiksi
        Tässä on yksi esimerkki.
        Maksaa kukkakaalilla.
        VHH:n vastustajat ei voi syödä tätä, koska he eivät tykkää kukkakaalista eikä kaikki tykkää maksasta. Tähän on lisätty smetanaa, kermaa voita ja kookosmaitoa (purkista)
        Liian rasvaista sanoo toisinajattelijat
        http://joutavat.nettisivu.org/wp-content/uploads/sites/183/2014/06/Maksalaatikko.jpg
        Suosittelen kylläkin kokeilemaan, sillä se on erittäin hyvää.


      • VHH-liikkuja kirjoitti:

        Anteeksi, että kutsuin sinua pelleksi.

        Etköhän sinäkin parhaasi yritä.

        Yritän neuvoa ihmisiä valitsemaan oikean ruokavalion jonka olen omakohtaisena kokemuksena havainnut hyväksi yleiselle terveydelle.
        Eikä kysymys ole mistään muusta kuin viljojen pois jättäminen ja siirtyminen luonnon rasvoihin luonnottomasta.
        Sanotaa, että niin metsä vastaa miten sinne kuiskataan.
        Eli en pyri ketään halveeraamaan, mutta minua on halveerattu joka toisessa viestissä, että tasapaino ei ole ihan ok.


      • VP?
        peltokenkku kirjoitti:

        Pari ravisemusterapeuttia, jotka neuvovat mitä syödä.
        Eli vältä suolaa, punaista lihaa ja luonnon rasvoja. Keinotekoisilla aineilla ei saada mitään maukasta aikasiksi
        Tässä on yksi esimerkki.
        Maksaa kukkakaalilla.
        VHH:n vastustajat ei voi syödä tätä, koska he eivät tykkää kukkakaalista eikä kaikki tykkää maksasta. Tähän on lisätty smetanaa, kermaa voita ja kookosmaitoa (purkista)
        Liian rasvaista sanoo toisinajattelijat
        http://joutavat.nettisivu.org/wp-content/uploads/sites/183/2014/06/Maksalaatikko.jpg
        Suosittelen kylläkin kokeilemaan, sillä se on erittäin hyvää.

        Näyttää kuvottavalta


      • VP?
        peltokenkku kirjoitti:

        Yritän neuvoa ihmisiä valitsemaan oikean ruokavalion jonka olen omakohtaisena kokemuksena havainnut hyväksi yleiselle terveydelle.
        Eikä kysymys ole mistään muusta kuin viljojen pois jättäminen ja siirtyminen luonnon rasvoihin luonnottomasta.
        Sanotaa, että niin metsä vastaa miten sinne kuiskataan.
        Eli en pyri ketään halveeraamaan, mutta minua on halveerattu joka toisessa viestissä, että tasapaino ei ole ihan ok.

        Olet silti keskivartalolihava, hawajin kuvasi osoitti tämän


      • VP?
        peltokenkku kirjoitti:

        Pari ravisemusterapeuttia, jotka neuvovat mitä syödä.
        Eli vältä suolaa, punaista lihaa ja luonnon rasvoja. Keinotekoisilla aineilla ei saada mitään maukasta aikasiksi
        Tässä on yksi esimerkki.
        Maksaa kukkakaalilla.
        VHH:n vastustajat ei voi syödä tätä, koska he eivät tykkää kukkakaalista eikä kaikki tykkää maksasta. Tähän on lisätty smetanaa, kermaa voita ja kookosmaitoa (purkista)
        Liian rasvaista sanoo toisinajattelijat
        http://joutavat.nettisivu.org/wp-content/uploads/sites/183/2014/06/Maksalaatikko.jpg
        Suosittelen kylläkin kokeilemaan, sillä se on erittäin hyvää.

        "suomalaisten tulisi syödä mautontta, suolatonta, rasvatonta ja runsaasti täysjyväviljaa sisältävää ruokaa runsaalla margariinilla höystettynä"

        Laitapa nyt yksikin esimerkki että joku olisi suosittanut tällaista?


      • VP? kirjoitti:

        Näyttää kuvottavalta

        Siis olin oikeassa. Teikäläisille kelpaa vain mauton nakkikastike perunamuusilla, koska siihen on totuttu.
        Minun eräs tuttavan aikuis poika söi vain valmis eineksi siitä huolimatta, vaikka hänen äitinsä oli loistava kokki.
        Se oli tulos, kun sai aina mitä tahtoi. Eli picky eater.
        No sairastuuhan sellainen ihminen on lopulta.
        Kuitenkin hänen mielestä valmisruoat olivat maailman parhaita, koska oli niihin tottunut.
        Jos ruokavalikoima pyörii vain perunan ja pastan ympärillä, niin mikään muu ei maistu.
        Näin se on vaikka mielelläsi yrmit.
        Näiden sijasta me käytämme kymmeniä erilaisia kasviksi., jolla saadaan makuja aikasiksi.
        No miltä tämä näyttää?

        http://2.bp.blogspot.com/-r-Aolq1VyYo/UvZTMMup2GI/AAAAAAAACD8/uP9YiPrnGMs/s1600/100_3380.jpg
        Pahalta tietysti, koska peruna puuttuu.


      • VP? kirjoitti:

        Olet silti keskivartalolihava, hawajin kuvasi osoitti tämän

        Käsittääkseni se on minun ongelma ei sinun.
        Eikä ylipainoisuus sinällään ole kovin paha, jos ON TERVE?
        Tällä hetkellä painan 75 kg ja olen 182 cm pitkä.
        Painoindeksi on 22,6. Normaali paino.
        Että harmittaako?


      • VP?
        peltokenkku kirjoitti:

        Käsittääkseni se on minun ongelma ei sinun.
        Eikä ylipainoisuus sinällään ole kovin paha, jos ON TERVE?
        Tällä hetkellä painan 75 kg ja olen 182 cm pitkä.
        Painoindeksi on 22,6. Normaali paino.
        Että harmittaako?

        Painoindeksistä viis, sinulla on vaarallista viskeraalirasvaa kertynyt ja sen vuoksi sinulla on pömppömaha.


      • asiasta tioeto
        peltokenkku kirjoitti:

        Käsittääkseni se on minun ongelma ei sinun.
        Eikä ylipainoisuus sinällään ole kovin paha, jos ON TERVE?
        Tällä hetkellä painan 75 kg ja olen 182 cm pitkä.
        Painoindeksi on 22,6. Normaali paino.
        Että harmittaako?

        painoindeksi on huono indikaattori sillä se ei kerro kehonkoostumuksesta esim. kaikilla jääiekkoilijoilla on painoindeksi yli 25 koska lihakset painavat. sen sijaan karppaajilla kuten Jntti on vain vähän lihasta mutta keskivartalolla liikaa rasvaa mikä on terveyshaitta.


      • peltokenkku
        VP? kirjoitti:

        "suomalaisten tulisi syödä mautontta, suolatonta, rasvatonta ja runsaasti täysjyväviljaa sisältävää ruokaa runsaalla margariinilla höystettynä"

        Laitapa nyt yksikin esimerkki että joku olisi suosittanut tällaista?

        Tarkista oma ruokalistasi, niin huomaat


      • VP? kirjoitti:

        Olet silti keskivartalolihava, hawajin kuvasi osoitti tämän

        Näytä se kuva, niin minäkin tiedän


      • VP? kirjoitti:

        Painoindeksistä viis, sinulla on vaarallista viskeraalirasvaa kertynyt ja sen vuoksi sinulla on pömppömaha.

        Sulla on alkava alzheimerin tauti, koska et muista aina mitä olet aikaisemmin kirjoittanut ilman mainittavaa saavutusta.
        Lopeta niiden hiilihydraattien syöminen ajoissa, vielä siitä voisi olla apua
        Ilmeisesti olet samaa mieltä kanssani VHH:n ruokavaliosta, mutta osoitat se aina menemällä henklökohtaisuuksiin, koska muuten et pysy osoittamaa olevasi oikeassa tai puolustamaan kantaasi.
        Tölvimällä kanssa kirjoittajaa ratkaisu mielestäsi löytty
        Olet kovin tylsämielinen ihminen.


      • asiasta tioeto kirjoitti:

        painoindeksi on huono indikaattori sillä se ei kerro kehonkoostumuksesta esim. kaikilla jääiekkoilijoilla on painoindeksi yli 25 koska lihakset painavat. sen sijaan karppaajilla kuten Jntti on vain vähän lihasta mutta keskivartalolla liikaa rasvaa mikä on terveyshaitta.

        Entäs sen päänupin laita.? Taitaa jauhaa tyhjää, kun taas hädissään tuodaan henkilökohtaisia nimiä oman mielipiteen tueksi, koska ett näytä kertakaikkiaan uuhun pystyvän. Ikävää kohdallasi.
        Voi olla, että sulla on lihaksia (jota kylläkin epäilen), mutta siinä kaikki..
        Typerä olet, siinä kaikki


      • Veijo syö nakkeja
        peltokenkku kirjoitti:

        Siis olin oikeassa. Teikäläisille kelpaa vain mauton nakkikastike perunamuusilla, koska siihen on totuttu.
        Minun eräs tuttavan aikuis poika söi vain valmis eineksi siitä huolimatta, vaikka hänen äitinsä oli loistava kokki.
        Se oli tulos, kun sai aina mitä tahtoi. Eli picky eater.
        No sairastuuhan sellainen ihminen on lopulta.
        Kuitenkin hänen mielestä valmisruoat olivat maailman parhaita, koska oli niihin tottunut.
        Jos ruokavalikoima pyörii vain perunan ja pastan ympärillä, niin mikään muu ei maistu.
        Näin se on vaikka mielelläsi yrmit.
        Näiden sijasta me käytämme kymmeniä erilaisia kasviksi., jolla saadaan makuja aikasiksi.
        No miltä tämä näyttää?

        http://2.bp.blogspot.com/-r-Aolq1VyYo/UvZTMMup2GI/AAAAAAAACD8/uP9YiPrnGMs/s1600/100_3380.jpg
        Pahalta tietysti, koska peruna puuttuu.

        Teikäläinen Veijo syö aamupalaksi makkaraa ja iltapalaksi pekonia ja nakkeja. Veijo on niihin vain tottunut.


      • Veijo syö nakkeja kirjoitti:

        Teikäläinen Veijo syö aamupalaksi makkaraa ja iltapalaksi pekonia ja nakkeja. Veijo on niihin vain tottunut.

        Anna hyvä mies Veijon syödä mitä haluaa.
        Mikä teikäläisiä oikein vaivaa?
        Jos joku noudattaa VHH:n ruokavaliota ja toisen seuraa virallista lautasmallia, niin käsittääkseni se on jokaisen oma asia.
        Suurin osa ei tiedä mistään mitään. Syvät mitä rahalla saa. Hyvin monet ei edes tiedä mistä huominen ruoka tulee.
        Hyvin monet joutuvat tinkimään päivittäisestä energin saanista ruokavaliostaan riippumatta.
        Tuskin teillä netti häiriköllä on sitä varallisuutta mihinkään hurmeisiin, vaikka en kylläkään tiedä paljonko teille maksetaan häiriköinnistä?
        On täysin käsittämätöntä, että muutamaa typerää ihmistä häiritsee, mitä VHH:n kannattajat syövät.
        Onko teillä kaikki kotona. Ei taida olla.


      • Veijo syö nakkeja
        peltokenkku kirjoitti:

        Anna hyvä mies Veijon syödä mitä haluaa.
        Mikä teikäläisiä oikein vaivaa?
        Jos joku noudattaa VHH:n ruokavaliota ja toisen seuraa virallista lautasmallia, niin käsittääkseni se on jokaisen oma asia.
        Suurin osa ei tiedä mistään mitään. Syvät mitä rahalla saa. Hyvin monet ei edes tiedä mistä huominen ruoka tulee.
        Hyvin monet joutuvat tinkimään päivittäisestä energin saanista ruokavaliostaan riippumatta.
        Tuskin teillä netti häiriköllä on sitä varallisuutta mihinkään hurmeisiin, vaikka en kylläkään tiedä paljonko teille maksetaan häiriköinnistä?
        On täysin käsittämätöntä, että muutamaa typerää ihmistä häiritsee, mitä VHH:n kannattajat syövät.
        Onko teillä kaikki kotona. Ei taida olla.

        Sinua tuntuu hyvin paljon häiritsevän se, mitä muut kuin karppaajat syö. Jos joku syö nakkeja tai muita eineksiä, se on sinusta huono asia. Mutta jos karppaaja (esim. Veijo) syö nakkeja tai muita eineksiä, siinä ei ole sinusta mitään huonoa.

        Anna hyvä mies kaikkien syödä mitä haluaa. Mitä teikäläisiä oikein vaivaa?

        Miksi tämän kuvasi lautasella ei voisi olla myös perunaa jos joku siitä pitää? Jokaisella on erilainen makuaisti ja minä en esim. voi sietää parsakaalia kypsennettynä mutta tuoreena ja raakana se on hyvää. Sisältää C-vitamiiniakin enemmän.

        http://2.bp.blogspot.com/-r-Aolq1VyYo/UvZTMMup2GI/AAAAAAAACD8/uP9YiPrnGMs/s1600/100_3380.jpg

        Te rasvapapat taidatte käyttää jotain huumeita kun jokaisella on sama vainoharha maksetuista nettihäiriköistä.


      • Veijo syö nakkeja kirjoitti:

        Sinua tuntuu hyvin paljon häiritsevän se, mitä muut kuin karppaajat syö. Jos joku syö nakkeja tai muita eineksiä, se on sinusta huono asia. Mutta jos karppaaja (esim. Veijo) syö nakkeja tai muita eineksiä, siinä ei ole sinusta mitään huonoa.

        Anna hyvä mies kaikkien syödä mitä haluaa. Mitä teikäläisiä oikein vaivaa?

        Miksi tämän kuvasi lautasella ei voisi olla myös perunaa jos joku siitä pitää? Jokaisella on erilainen makuaisti ja minä en esim. voi sietää parsakaalia kypsennettynä mutta tuoreena ja raakana se on hyvää. Sisältää C-vitamiiniakin enemmän.

        http://2.bp.blogspot.com/-r-Aolq1VyYo/UvZTMMup2GI/AAAAAAAACD8/uP9YiPrnGMs/s1600/100_3380.jpg

        Te rasvapapat taidatte käyttää jotain huumeita kun jokaisella on sama vainoharha maksetuista nettihäiriköistä.

        Miksi tämän kuvasi lautasella ei voisi olla myös perunaa jos joku siitä pitää?

        En ole missään sanonut, etteikö perunaa saisi syödä. Se on jokaisen oma asia.
        Peruna on suomalaisten perusruoka, joka on enemmänkin totuttu juttu.
        Minä ja koko perheeni olemme lopettaneetperuna vain siksi, että se on turhaa vatsantäytettä, joka sisältää pääasiassa tärkkelysta.
        Moni tykkää liha-aterian kanssa esimerkiksi ranskalaisista. Ranskalaisiin yleensä lisätään ketsuppia (ei muuten maistu haavalta eikä hongalta), joka sisältää 30% sokeria. Perunan tärkkelys ja ketsuppi yhdessä on aikamoinen sokeripommi.
        Nykyisin minun mielestä peruna, varsinkin talviperuna ei maistu kuin keitinvedeltä.
        Ostamme toki joskus vähän uusia perunoita, joita syömme sillin kanssa. Uudet perunat silli ja runsaasti voita, niin hyvää on.
        Rasvakauhuisten täytyy tyytyä margariiniin.
        Kuten olen todennut aikaisemmin, niin lopuksi haukutaan rasvapapoiksi, koska muuta puolustelytavaa ei ole.
        Taitaa monella olla toi muisti mennyt, koska käytetään jatkuvasti samaa lausetta.

        Te rasvapapat taidatte käyttää jotain huumeita kun jokaisella on sama vainoharha maksetuista nettihäiriköistä.

        Miten ja kuinka muuten voi käsittää, että joka päivä istutaan tuntikaupalla kirjoittamassa solvaavia lauseita VHH:n kannattajista.
        Joko ihminen on mielenvikainen tai sille maksetaan. Tämä on minun käsitys.
        Minä/me kirjoitamme nodattamastamme ruokavaliosta tiedottaen muille ihmisille, kuinka VHH:n ruokavaliolla saa itsensä jälleen terveeksi
        OMAKOHTAISENA KOKEMUKSENA.
        Onko teikäläisillä vastaavia kokemuksia, miten sairaudet parannetaa ruokavaliolla.
        Minulla on? Ja sehän on varma, ettei niistä oikein mielellään saisi kertoa, eli joku on estämässä tiedon levittämistä

        Olet oikeassa, raakaravinto sisältää enemmän C-vitamiinia, niin myös peruna.
        Tämän vuoksi onkin paljon raakaravinnon ystäviä.
        En ole koskaan kuullut heitä ja muutenkin kasvissyöjiä mollattavan yhtä paljon kuin VHH:n kannattajia. Ihan kuin se olisi rikos..
        Hitler taisi olla kasvissyöjä.


    • Kari Juhani Mattila

      Kyllä tuo peltoklenkka on sitten todella tyhmä!

      • Veijo Linköpingistä

        On se.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe