Kurkunpään syöpä?

Huolestunut 6

Olen 23v. ja tupakoinut 6-vuotta sekä käyttänyt alkoholia runsaasti. Olen ainakin 2kk kärsinyt tästä kurkkuongelmasta. Kipuja ei ole kuin nieltäessä ja vasemmalla puolella nielurisan kohdalla on iso patti, mikä on ärtyisä ja vaikeuttaa nielemistä. Menin 1kk sitten lääkäriin kun siinä patissa oli valkoista ja yskein kovasti, mutta tulehdusarvot ym. olivat ok eikä virusta tai mitään tulehdusta ollut.
Kaikki jäikin epäselväksi ja valkoinen pinta patin päältä lähti lopulta pois. Nyt viime vklpun juhlimisen aikana tämä sama patti ärsyyntyi ja on nyt kipeä. Lisäksi kipu heijastuu vasempaan korvaan ja kärsin ajoittaisesta huimauksesta. Menin taas hoitajalle näyttämään kurkkua, mutta taas tulehdusarvot ym. olivat kunnossa ja muuten en ole yhtään kipeä. Onko minulla mahdollisesti kurkunpään syöpä ja voiko näin nuorella sitä edes olla?

4

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+3

      Tulehtunut nielurisa?

      Mulla se oli kroonisena vuosia ilman mitään muuta oiretta kuin palantunne kurkussa.

      Nielurisat leikattiin ja vaiva läks.

      Mene lääkärille. Kurkkunenälääkärille.

    • Huolestunut 6

      Ei ole mitään tulehdusta, joten kyseessä ei voi olla tulehtunut nielurisa. Tulehdusarvot olivat normaalit..

      • 3+3

        Nielurisat todellakin voivat olla tulehtuneet ilman mitään tulehdusarvojen nousemista.

        Mulla oli vuosia krooninen tulehdus, joka oireili vain palan tunteena kurkussa (ite siihen olin ihan tottunut).


    • Nielurisat

      pois vaan, niin eiköhän vaivat lopu siihen ja kannattaa lopettaa sauhuttelu ja liiallinen alkon kulutus. Nielurisoissa saattaa olla poimuja, joiden väliin jää ruoan tähteitä muhimaan ja ne aiheuttavat mainitsemasi vaivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe