Ero ja sen myötä yksinäisyys

yksinäinen surusilmä

Erottiin reilu kuukausi sitten halustani lapsista huolimatta. Ongelmia oli, mutta en tiedä, olisko kenties olleet korjattavissakin. Siis meni hyvin useimmiten. Pienet riidat paisuivat yleensä suuriksi, mm.erityislapsemme lisäsi välillämme olevaa stressiä.

Tunteet on ristiriitaiset. Mies olisi kovasti halunnut jatkaa aluksi suhdetta. Nyt vaikuttaa hänellä menevän hyvin, ja toteaa suhteemme olevan ohi jos kysäisen kuulumisia. Ei halua enää jutella kuin lapsista. On kavereiden kanssa, harrastuksia, nytkin illan vietossa.

Itse en juuri koskaan pääse minnekään, kun on myös ns.omia lapsia aiemmasta liitosta, jossa isä ei lapsia juuri näe. Töihin pääsen ja siihen se jääkin... Nyt tajusin, ettei minulla ole edes ystäviäkään juuri. Sain juuri ja juuri järkättyä mieleni parantamiseksi yhden vapaan illan. Ainoastaan yksi ystävä, joka ei jaksanut lähteä. Siinä se olikin.

Tuntuu, että hävisin vain itse tässä. Mies elää tyytyväisenä ja nauttii elämästä. Itse itken itseni uneen...ja tunnen olevani todella yksin, yksinäinen.

Äskenkin soitin surullisena miehelleni kysyäkseni kuulumisiasi. Mies oli vihainen ja sanoi ettei vastaa enää puheluihini. Itkettää niin paljon. Itsesääliähän tämä on, tosi kurja olo.

7

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitäsaamitätilaa

      Niin makaa kuin petaa. Sun eksäsi tekemiset ei kuulu sulle yhtään ja ymmärrän hyvin että häntä ärsyttää kun sä soittelet perään ja ruikutat kurjaa elämääsi. Ei hänen velvollisuus ole toimia sun tukipilarina ja jutella sun kanssa aina kun sä niin haluat. Hienoa, että lapsien asioista saatte juteltua. Muuta ei tarvitse.

      Sä itse halusit erota, ilmeisesti hetken mielijohteesta? Nyt sun on myöhäistä itkeä kaatunutta maitoa. Et kai sä kuvitellut, että sun elämäsi lasten kanssa olisi eron jälkeen kuin leikkiä? Että aina jostain rientää joku apuun kun ahdistaa? Aina saat lastenhoitajan kun haluat jonnekin lähteä? Että ne vähät kaverit jaksaa kuunnella sun ruikutusta erontuskasta?

      Sä olet valintasi tehnyt. Opettele elämään sen kanssa. Sä taidat miestäsi rakastaa kun noin roikut hänessä? Siinä vaiheessa kun huomaat hänen olevan sinulle yhtä merkityksetön ihminen kuin joku naapurin setä, olet päässyt hänestä yli. Kuukaudessa se ei tapahdu. Älä kiirehdi vaan opettele nauttimaan elämästä ja olemaan onnellinen yksin. Siinä vaiheessa kun sulla on hyvä olla yksin sä olet valmis uuteen suhteeseen.

      Seuraavassa suhteessa sitten muistat, ettet elä vain sille puolisolle ja lapsille. Etkä rakenna elämääsi puolison varaan.

      Anteeksi jos loukkasin. Mä en vaan voi käsittää ihmisiä, jotka eroaa tuosta vaan ja sitten ruikuttaa, kun on paha olla. Varmasti on kun toimii hetken mielijohteesta. Käsittämätöntä hölmöyttä aikuisilta ihmisiltä. Itse olen myös eronnut, mutta eroa tehtiin kauan. Ehkäpä siitä syystä en kokenut tuollaista itsesääliä kuin sä. Mutta ruikuttamalla et pääse jaloillesi. Ota itseäsi niskasta kiinni.

    • Surusimmu ollu myös

      Yksinäiselle surusilmälle, kokemusta on.

      Yli vuosi sitten tapahtunutta. Ero oli pitkään tehnyt tuloaan, jatkuvan..jokapäiväisen riitelyn lopputuloksena oli etten jaksanut enään ja kerroin tahtovani erota, eroon en päätynyt kevein perustein.
      Mies katosi kuin tuhka tuuleen, pian hän ilmoitti tulevansa hakemaan tavaransa.
      Viikon kuluttua hän saapui kotiimme muuttoauton kanssa.
      Hän pakkasi tavaransa, halasi minua ja lähti.
      Ensimmäinen kuukausi oli silkkaa tuskaa, töissä kävin silti pakosta ja jotta pysyin jotenkuten elossa. En pystynyt nukkumaan, saati sitten syömään, laihduin 5 viikossa 17 kiloa, ensimmäiset 4 viikkoa tuntui siltä kun joku olisi kuristanut, ahdistus ja suru olivat niin pahoja, itkin vain. Joskus oli parempia päiviä. Ensimmäisen 3 viikon aikana ei lainkaan.

      Kuudennen viikon jälkeen, selvittyäni, olin elossa, olin oma itseni, nuo 6 viikkoa olivat tähän astisen elämäni pahimmat viikot.

      Tuohon aikaan puolitoista kuukautta eron jälkeen, halusin laittaa miehelle viestin saadakseni asian pois sydämmeltäni, syytin miestä kaikesta ennen eroa sekä eron jälkeen, viestissä kerroin että tein minäkin virheitä, hän ei kaikkeen syypää ollut ja että olen antanut anteeksi sillä aiemmin en siihen kyennyt.

      En uskonut viestin poikivan mitään, että hän vastaisi viestiin tai muutakaan.

      Nyt, yli vuotta myöhemmin olemme yhdessä. Tapasimme samalla viikolla viestini lähettämisen jälkeen, pienin askelin olemme rakentaneet parisuhteemme vahvemmaksi.

      Ikinä en unohda noita viikkoja, niin hirveitä ne olivat. Muistan vieläkin kuinka nauroin ensimmäsen kerran eron jälkeen, tuntui niin hyvältä ja heti perään niin pahalta että itku pääsi.

      Yksinäinen surusilmä, sure, se mitä on surtavaa, vihaa, se mitä on vihattavaa ja rakasta niin paljon että sattuu ihan saatanasti. Kyllä se aurinko paistaa vielä, anna elämälle mahdollisuus :) Sympatiat siellä!

    • surusimmu ollu myös

      Sanotaan, että aika parantaa haavat. Silloin tosin en tiedä miten hyvin parantaa jos teillä oli enimmäkseen hyvää.

      Iso prosessi erossa itselleni oli käydä paikoissa joissa kävimme miehen kanssa yhdessä, kävin paikoissa niin monta kertaa etten enään itkenyt mm. paikassa jossa tapasin miehen. Muutin myös pois yhteisestä, tai siis ennen yhteisestä kodistamme.

      Iso osa omassa selviytymisessä oli oma perhe sekä kaksi ystävääni, en tiedä olisinko herännyt eloon ilman heitä.

      Vuodenkin jälkeen, haavat ovat pysyneet tuoreina vaikka olemme miehen kanssa yhä yhdessä.

      Joten, jos sinulla ei ole ystäviä, yritä hankkia niitä, jos sinulla on siskoja, vietä aikaa heidän kanssaan, käykää kahvilla, shoppailemassa ja muuta.
      Ja ennen kaikkea puhu, puhu miten pahalta sinusta tuntuu.

      Oikea ystävä sinua kuuntelee, turha peittää tunteitaan :)

    • Lonely too...

      Hei!

      Meillä mies halusi erota ja olla kuitenkin ystäviä. On muuttanut pois ja kamaluus tätä yksinäisyyttä! Minulla on myös aika vähän kavereita vaikka olen kovin ulospäinsuuntaunut..ehkä panostin liikaa perheeseen ja kotiin...
      Haluatko kirjoitella? Juuri nyt en keksi tapaa löytää uusia ystäviä muuta kuin netistä :(

    • en valita

      paljon parempaa elämä on yksin kun pettäjän kanssa, silloin sitä vasta olikin todella yksin

      • bebe80

        Minulla ero oli väistämätön koska mieheni käytti huumeita ja alkoholia. Tein vuorotöitä ja usein tullessani töistä kämppä oli ahdistava ja mieheni sekaisin. Monta kertaa soitin ambulanssin ja joskus poliisit. Sitten odotin soittoa ensiavusta oliko hän hengissä. Olin väsynyt ja missään ei ollut hyvä olla. Yritimme kahtena ensimmäisenä vuonna lasta kun hän oli mitä ihanin mies mutta jouduimme läpi käymään lapsettomuushoidot joista tuli keskenmeno. Heitin hänet monesti ulos ja silloin hän haki turvaa muista naisista joka rikkoi suhdettamme lisää. Lopulta hain oman asunnon ja nyt olen todella yksin sillä hänen sekoiluvuosinaan en pitänyt yhteyttä ystävieni. Rakastan silti häntä ja itken kun hänkään ei haluaisi elää noin.


    • 74520

      Juu, elämäntilanteesi ei ole kovin hyvä. Mutta itse kieltämättä olet siihen saattanut. Nyt et enää ala rypeä itse säälissä ja soittelemaan miehen perään jos ei ole asiaa joka koskee lasta.

      Otat kontaktia toisiin aikuisiin , pihalla, leikkikentällä missä vain. Mutta et ala vuodattaa suruasi eroamisesta. Valitettavasti se vain karkottaa ihmiset läheltäsi.

      Nauti lastesi kanssa olosta, muistuta itseäsi miten ihania hetkiä taas vietitte yhdessä. Tehkää asioita yhdessä. Varmasti kun lapset menee nukkumaan kaipaat aikuisen seuraa. Mutta pakoita itsesi tekemään muuta. Siivoa, tee käsitöitä, lue tai vaikka leivo. Jotain muuta kuin että makaat sohvalla tai sängyssä.

      Kiitä itseäsi, kerro itsellesi miten hienosti pärjäsit jälleen. Nuo murheet on loppujen lopuksi pieniä. (usko pois puhun kokemuksesta) vaikeimmistakin asioista ihmisten on pitänyt repiä itsensä kiinni elämään.

      Ja, seuraavan kerran kun tapat miehen älä ainakaan ala lapsia vääntämään hänen kanssaan. Nyt sinulla on jo pari lasta, kummallakin eri isä (jos oikein ymmärsin) Luo oma elämä sinun ja lastesi kanssa, jos siihen tulee mukaan mies niin sen on tultava osaksi teidän elämää. Ja jos suhde menee karille niin teille jää teidän elämä vaikka hän onkin poissa.

      Nyt katse eteenpäin, ja itsesääli roskiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe