työtön juoppo vs työtön harrastaja

hiijhgfff

Monesti kuulee että työttömät on juoppoja. Tai paheksutaan, jos työttömillä on aikaa haalia terveyttään ja sivistää itseään. Kertokaas te paheksujat kumpi on pahempi työtön. Työtön joka juopottelee ja syö epäterveellisesti. Vai työtön joka syö terveellisesti, liikkuu paljon, harrastaa, sivistää itseään, lukee.

16

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin tämä menee

      Tiedät itsekkin! Tietenkin on pahempi se, joka harrastaa ja huolehtii itsestään. Kädet nyrkkiin puristuu ja miettii että prkkele. Työtön ja tekee jotain hauskaa, mitä minäkin olen halunnut tehdä. Tämä ei käy! Tämän johdosta on laitettava pari "löylykauhaa" palstalle.

    • työtön on häpeä

      Työtön on työtön vaikka voissa paistaisi. Ei ole "hyvää" tai "huonoa" työtöntä, on vain työtön. Ja se, että on työtön, riittää itsessään halveksunnan aiheeksi.

      • ei-työtön..

        Miksei työttömille kelpaa siivojan tai esim. puhelinmyyjän työ?? Parempi sekin kuin olla työttömänä eikä ainakaan tulisi epäilyttäviä aukkoja CV:hen!


      • Aukko cv
        ei-työtön.. kirjoitti:

        Miksei työttömille kelpaa siivojan tai esim. puhelinmyyjän työ?? Parempi sekin kuin olla työttömänä eikä ainakaan tulisi epäilyttäviä aukkoja CV:hen!

        Siksi, ett se tulee liian kalliiksi. Kun poikani oli pari viikkoa lehtimyyjänä, iskä maksoi auton kulut, ett poika pääsi työhön. Tienasi sitten joitain kymppejä!

        Jos osa-aikasiivoojan hommaa tekee, ei ole varaa autoilla kovin kaukaa, ettei mene miinukselle!


      • ...
        ei-työtön.. kirjoitti:

        Miksei työttömille kelpaa siivojan tai esim. puhelinmyyjän työ?? Parempi sekin kuin olla työttömänä eikä ainakaan tulisi epäilyttäviä aukkoja CV:hen!

        No, jotkut ovat esim. astmaatikkoja ja allergikkoja, liikuntarajoitteisia tai vaikka muuten luonnostaan hitaita/fyysisesti huonossa kunnossa etteivät jaksa juosta siivoustyössä ilman lakisääteisiä taukoja ja vielä siihen päälle tehdä ilmaiseksi työtä kun kohteet aikataulutettu niin, ettei siitä työstä normaalissa työajassa selviydy. Työmatkat maksavat oli sitten kyseessä julkinen liikenne tai yksityisautoilu, osa-aikatyöstä jää sen verran vähän käteen mitään palkkaa, että joka tapauksessa pitää hakea soviteltua peruspäivärahaa/asumistukea/toimeentuloa ja sitten näiden kaikkien tukien plus sen osa-aikatyön yhteenlaskettu summa mikä jää käteen on pienempi kuin se, että on kotona täystyöttämänä eikä edes tarvitse maksaa työmatkakuluja.

        Puhelinmyyjän työ taas on täysin provikkapalkkaista ja voit istua toimistossa 08-16 viitenä päivänä viikossa 7,5 tuntia per päivä saamatta laisinkaan yhtään mitään palkkaa. Tosin tässä vaiheessa yrittäjäkin jo savustaa sinua ulos. Jos taas on tuntipalkka plus provikka niin käytännössä on tienattava tietyn verran rahaa per päivä tai muuten yrittäjä laittaa sinu ulos sieltä. No, olipa kyseessä tuote kuin tuote ja vaikka kuinka itse puhelinmyyjä olisi aktiivinen,motivoitunut ja lahjakaskin, mutta jos ihmisillä ei ole varaa/halua ostaa mitään, niin kauppa ei käy. Samaten tietysti jos tuote on täys paska ja hirvee hinta siihen päälle. Laman aikaan ostovoimaa ei niin hirveästi ole tunnetusti.


      • olen turha
        ... kirjoitti:

        No, jotkut ovat esim. astmaatikkoja ja allergikkoja, liikuntarajoitteisia tai vaikka muuten luonnostaan hitaita/fyysisesti huonossa kunnossa etteivät jaksa juosta siivoustyössä ilman lakisääteisiä taukoja ja vielä siihen päälle tehdä ilmaiseksi työtä kun kohteet aikataulutettu niin, ettei siitä työstä normaalissa työajassa selviydy. Työmatkat maksavat oli sitten kyseessä julkinen liikenne tai yksityisautoilu, osa-aikatyöstä jää sen verran vähän käteen mitään palkkaa, että joka tapauksessa pitää hakea soviteltua peruspäivärahaa/asumistukea/toimeentuloa ja sitten näiden kaikkien tukien plus sen osa-aikatyön yhteenlaskettu summa mikä jää käteen on pienempi kuin se, että on kotona täystyöttämänä eikä edes tarvitse maksaa työmatkakuluja.

        Puhelinmyyjän työ taas on täysin provikkapalkkaista ja voit istua toimistossa 08-16 viitenä päivänä viikossa 7,5 tuntia per päivä saamatta laisinkaan yhtään mitään palkkaa. Tosin tässä vaiheessa yrittäjäkin jo savustaa sinua ulos. Jos taas on tuntipalkka plus provikka niin käytännössä on tienattava tietyn verran rahaa per päivä tai muuten yrittäjä laittaa sinu ulos sieltä. No, olipa kyseessä tuote kuin tuote ja vaikka kuinka itse puhelinmyyjä olisi aktiivinen,motivoitunut ja lahjakaskin, mutta jos ihmisillä ei ole varaa/halua ostaa mitään, niin kauppa ei käy. Samaten tietysti jos tuote on täys paska ja hirvee hinta siihen päälle. Laman aikaan ostovoimaa ei niin hirveästi ole tunnetusti.

        uskokaa pois, toimin musafestareiden siivouspällikkönä 11 kesänä ja en päässyt tavalliseen siivousfirmaan töihin kun hain. Pitää olla koulutus siivoustyöhön joten siivoojaks ei pääse.


      • zikzaks

        Otahan lomaa välillä. Juttus ovat jo selkeesti liiasta työstä aiheutunutta ahdistusta. Korkeasaaren apinoillekin tulee vastaavaa uhu-uhua kun viikosta toiseen kilpailevat banaaneista.


      • tradeStadista
        ei-työtön.. kirjoitti:

        Miksei työttömille kelpaa siivojan tai esim. puhelinmyyjän työ?? Parempi sekin kuin olla työttömänä eikä ainakaan tulisi epäilyttäviä aukkoja CV:hen!

        mulle ei kelpaa alle 3K€ palkka. oon työtön ja nautin vapaasta.

        korkeakoulututkinto mahdollistaa tän nirsoilun.

        sääliks käy teitä matalanpalkan duunareita,säälin kateuttanne meidän akateemisten työttömien vapaa-aikaan...meillä sama tulotaso ja ei tehdä pskaduunii.

        Käy säkin korkeakoulututkinto - jos pystyt. jos et pysty,jatka siivoamista tai ihmisten nöyristelyä pienel palkalla...


    • en käsitä---

      Miten ihmeessä juuri tälle palstalle eksyykin kaikki töissä olevat demarit jne kannustamaan meitä työttömiä...

      • En käsitä minäkään

        Nopsasti päättelit puoluekannan, kun joku kysyi, mikseivät työttömät voi tehdä siivoustöitä.

        Mikäs tuon ihmisen puoluekanta on, joka oli sitä mieltä, että töitä ei tartte tehdä, kun tuet on paremmat?


      • töttöröö
        En käsitä minäkään kirjoitti:

        Nopsasti päättelit puoluekannan, kun joku kysyi, mikseivät työttömät voi tehdä siivoustöitä.

        Mikäs tuon ihmisen puoluekanta on, joka oli sitä mieltä, että töitä ei tartte tehdä, kun tuet on paremmat?

        Tuskin sinä itsekään lähtisit semmoiseen työhön, millä et pysty elättämään itseäsi. Nyt etsitään sellaisia töitä, mitä sinäkin saattaisit ehkä huolia, eikä pelkästään "niille muille".


    • Mursu11!1

      Pari lasia viiniä parantaa terveyttä. Työttömille pitää siis asettaa lisävero oikeudettomasta edusta.

    • sossupummi.

      Sossus sanottiin et olen juoppo. Työkkäris sanotiin et olen juoppo kun en saa töitä. Yrittivät saada kuntoutukseen ja kuntouttavaan työhön vaikka olen 3 vuotta käynyt salilla ja juon harvoin. Harrastan veneilyä, ostin just oman veneen ja olen käynyt usein kalassa. Salikortti mulla ollut yli 3 vuotta.

    • hik...HIk....hik....

      Paras tapaus on harrastava juoppo.....

    • epäile vain

      Ko ryhmät taitavat olla älykkäintä mitä Luoja on osannut luoda !!

    • belgo corp

      Olen paha työtön täysraitis - PÖÖ!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe