Kohennusta

Suunta ylös

Olen keski-ikäinen normaalipainoinen nainen ja vuodet tuoneet siihen kuuluneet muutokset.Ne hyväksyn.
Silti vain yksi ja haittaava,minäkuvaa rikkovana koen imetyksessä menetettyjen rintojeni muodot. Ne pienet ja terhakat ovat olleen viimeiset 20 vuotta vain rullattavat,topattujen hämäysliivien täytteitä..
Joku jossakin antoi tietyn mittauskaavion millä perustein kunnallinen puoli tekee korjausleikkauksia ja arvioni mukaan täyttäisin sen.
En halua silikonia ikipäivänä vaan toivoisin niin kovin voivani katsoa itseäni peilistä alastomana ja edes pitää näkemästäni. Nyt se on mahdotonta ollut ja jopa suihkussa käynti ja omien "rintojeni"koskeminen tekee pahaa.
En edes uskalla ajatella parisuhdetta, mitä kävisi kun tulisi vaatteiden riisumishetki.
Minulle ei riitä että mahdollisesti/kenties kelpaisin kumppanille patalappuineni koska ensinhän minun on oltava sinut itseni kanssa ja nyt en sitä ole ollut vuosikymmeniin.
Rinnat ovat myös tärkeä osa naiseutta enkä mielestäni ole nyt turhamainen.
Vai olenko?
Joillakin fiksuja ajatuksia mielessä?

4

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dnfjfn

      No mene reippaasti kunnalliselle ja kysy asiaa. Epäilen kuitenkin, että eivät anna leikkauslähetettä jos rinnat eivät ole painavat ja aiheuta särkyjä. Itse menin yksityiselle kohotukseen (Kela korvasi n. 350 euroa reilun viiden tonnin leikkauksesta). Kriteerit siis täyttyivät kohdallani, mutta julkisen puolen kautta en varmaan olisi leikkaukseen päässyt. Ja julkisella puolella et voi päättää kuka sinut leikkaa. Yksityisellä puolen saat valita taitavan. Sairaslomaa tulee 4-6 viikkoa (hiemankin fyysinen työ) ja se ei ole sitten palkallista... Kevyessä työssä lyhyempi loma.

    • Suunta ylös

      Olen kuitenkin saanut jo yleiselle puolelle lääkäriajan jossa arvioidaan tilanne eli jo pelkkä keskustelu puhelimessa antoi kuvan ettei oma tapaukseni ole ainoa laatuaan. Ymmärsin polille soittaessani että näitä on todellakin tehty. Eivät ainoastaan huomioi vain suurikokoisia vaikka niistä aiheutuu suuriakin ongelmia. Nykyään otetaan huomioon myös miten potilas kokee naiseutensa. Minähän en halua silikoneja missään tapauksessa. Myöskään samanlaisia en ole haluamassa kuin 20v vaan jonkinlaista kohotusta. Olen myös valmis odottamaan pitkäänkin kunnalliselle puolelle, johan tässä on vuosia mennyt. Tietty yksityiselle pääsisi todella nopeasti.
      Miten muuten voisi ajatella että yleisellä puolella kirurgi olisi jotenkin pätemättömämpi kuin yksityisellä? Yleensä menee kylläkin näin että samaa laatua tekevät omalla praktiikallaan kuten myös yleiselläkin puolella jos keikkaa heittävät. Mainehan siinä menisi muuten..
      Toinen lukunsa on ne kirurgit jotka eivät syystä tai toisesta yleisellä puolella pyörähdä ollenkaan.. Ovatko oikeasti täysin päteviä vai eikö heitä oteta yleiselle puolelle ettei mene sairaalan maine..Hyviä tietty joukossa paljon mutta hurjia juttuja liikaakin. Hui!

      • dnfjfn

        Plastiikkakirurgia on haastavaa ja siihen tarvitaan hahmotuskykyä ja tarkkaa kättä. Jos huipuista puhutaan, niin parhain rintojen korjaaja Suomessa on Hilkka Peltoniemi. Hänen tekemät rinnat poikkeavat kyllä muistakin "huipuista", jotka kukaan eivät työskentele julkisella puolen. Mutta sinulle varmaan kelpaa vähempikin. Mitä olen kuvia nähnyt ja blogeja lukenut, julkisella puolella isompi sairaalabakteeri- ja tulehdusriski (jo sairaalan koosta johtuva) ja rinnat useammin epäsymmetriset tai tulee rumia arpia.


      • Olen ap
        dnfjfn kirjoitti:

        Plastiikkakirurgia on haastavaa ja siihen tarvitaan hahmotuskykyä ja tarkkaa kättä. Jos huipuista puhutaan, niin parhain rintojen korjaaja Suomessa on Hilkka Peltoniemi. Hänen tekemät rinnat poikkeavat kyllä muistakin "huipuista", jotka kukaan eivät työskentele julkisella puolen. Mutta sinulle varmaan kelpaa vähempikin. Mitä olen kuvia nähnyt ja blogeja lukenut, julkisella puolella isompi sairaalabakteeri- ja tulehdusriski (jo sairaalan koosta johtuva) ja rinnat useammin epäsymmetriset tai tulee rumia arpia.

        Meidän alueen arvostetut plastiikkakirurgit tekevät myös keikkoja läheiseen sairaalaan klinikoiltaan eli ihan kuka vaan ei tee tyylillä-kunhan on kasaan kursittu. Tiedän myös potilasoikeuteni joita ei aina olekaan esim ulkomailla käydessä.Kiitos "dnfjfn" vastauksestasi : ).
        Mun tisun tapaiset eivät ole olleet ikinä muutenkaan samanlaiset eli tuskin samanlaisia saisia jos saisin. Enkä haluaisi ; ).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe