Leonberginkoira

leohullu

Moi! Onko kellään kokemusta leonberginkoirasta? Jos on niin olisi kiva jos joku valaisisi minulle tämän rodun pitämisestä yms. :)

5

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leoleoleo333333

      Moro! Itsekkin olen ekaa( toivottavasti pian) hommaamassa. Mitä oon lukenut nähnyt ja kuullut niin älyttömän isoja, mutta koulutettuna tosi kilttejä(suurin osa). Ei kannata hommata jos asut pienessä asunnossa. Vaatii vähintään reilun tunnin/puolitoista REIPASTA ulkoilua päivittäin, karvaa lähtee aika älyttömästi(niillä on kolminkertanen turkki) ja tosiaan VAATII hyvän perus tapakoulutuksen.

      Oppii melko nopeasti, on tottelevainen mutta saattaa olla vähän liiankin herkkä, kuulemma jotkut yksilöt masentuu jos perheen sisällä tulee äänekästä riitelyä,ym. Leoilla on sitten jonkin verran sitä paimenkoira viettiä eli tietää oman reviirinsä(joskaan ei räksytä myöskään turhasta, haukahtelee jos tapahtuu sen mielestä jotain erittäin mullistavaa). Voimakasluontoiset urokset ei välttämättä tule toisten urosten kanssa aina toimeen. Tykkäävät vetää, kaivaa ja uida, eivät kuolaa pahemmin mutta varaudu siihen että kuraa ja karvaa on jokapaikassa. Kukkapenkistä kannattaa jo henkisesti luopua jos oot leo hommaamassa ja ehdottomasti kaikki myrkylliset kasvit veke. Jos mahdollista, hommaa joku hiekkalaatikon tyyppinen ja vaikka kahluuallas niin leo tykkää.

      Syövät about parin sadan e:n edestä kuussa joten ei mene ruokakuluihin mitään tolkuttomia kustannuksia. Kannattaa ainakin kasvuiässä( mitä oon ymmärtänyt) olevalle koiralle syöttää matala proiteiini pitoista ruokaa( vaikuttaa siihen jotenkin ettei tuu mitään liikakasvua tai jotain) ja muutenkin laatu tavaraa(ei mitään Pedigriitä :D ).

      Ei nyt tuu heti muuta mieleen ja kannattaa toki kysyä ensisijaisesti kennel liiton kasvattajalta. Siitä vielä että Leoilla ei yleensä oo hirveän pitkä elinkaari( about 6-9 vuotta) ja jonkin verran on myös sairauksia.

      Pääpiirteissään (puolueellinen kommentti koska itselläkin aivan älytön leo kuume) ehkä parhaita seurakoiria ikinä, erittäin valloittavia ja mukavia jässiköitä, tosi lapsiystävällisiä ja kilttejä. Suosittelen.

      • leohullu

        Voi kiitos kun vastasit! Tästä oli paljon apua! Kyllä taidan sen leon meille hankkia, on ne vaan niin ihania ja sopii hyvin meidän omakotitaaloon ;)


      • leot on parhaita

        Ja molemmat leomme elivät yli 10-vuotiaiksi.


      • leo kannattaa :)

        Kaikki leot eivät ole lapsiystävällisiä. Tiedän muutamia, jotka ärisee lapsille.

        Omistajan pitää olla määrätietoinen koulutuksessa.


    • leot on parhaita

      Leo kannattaa! Yksi maailman ihanimmista koiraroduista hyvin koulutettuna. Meillä oli leoja kaksi, mutta en juurikaan niistä muista kun olin niin pieni.

      Toinen niistä oli hyvin tottelevainen löllykkä -oikea sylivauva- mutta esim. puolusti läheistäni kerran kun nuoret känniääliöt alkoivat huudella hänelle.. Läheiseni kehui, että noille saat murista ja leohan murisi :) Pojat pinkaisivat pakoon.

      Toinen leoistamme oli omien polkujen kulkija. Eräs sukulaisemme sanoi, että tuo koira on varmasti ollut ihminen edellisessä elämässään. Sen verran erikoisia metkuja teki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4108
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3534
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2431
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2339
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      139
      2071
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1916
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1801
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1515
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1393
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1300
    Aihe