Mitä väliä onko köyhä vai rikas?

Turha stressata

Vaikka olisi kuinka rikas niin kyllä sitä kuolee aivan yhtä varmasti kuin köyhäkin. Kun on kuollut sillä ei ole enää mitään merkitystä millaisen elämän on elänyt, kaikki on yhtä kuolleita ikuisesti.

15

154

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkä odotus

      Kun seuraavan kerran sattuu vaikka hammasta särkemään, niin ajattele tuota lohduksesi. Silti alkaa viimeistään parin unettoman yön jälkeen tehdä mieli hammaslääkäriin, vaikka tietääkin ettei tätä ongelmaa enää sadan vuoden päästä kukaan muista.

      Samanlainen ongelma se on rahanpuutekin. Ennen kuolemaa on pitkä aika kitua sen kynsissä.

      • Näin Espoossa

        Ainakin Espoossa köyhäkin pääsee heti aamulla hammaslääkäriin jos on akuutti tarve.


    • Näin se vain on

      Asennekysymys. Toiset ovat onnettomia vaikka on miljoonia, toiset onnellisia vaikka ovat köyhiä. Eikä Suomessa mitään todellista köyhyyttä ole, kukaan ei näe nälkään, ei joudu kadulla asumaan, sairaudet hoidetaan.

    • 1124€/kk netto

      Aika yksipiipuista puhua köyhistä ja rikkaista :) rikkaita kun on 1 % koko maailman väestöstä.

      Maatalousperheet ovat muita rikkaampia

      "Tilastokeskuksen mukaan maanviljelijöiden käytettävissä olevat tulot olivat vuonna 2008 jopa 49 prosenttia korkeammat kuin keskivertokotitalouden. Henkeä kohti laskettuna tulot olivat 17 prosenttia korkeammat. Erot ovat kasvaneet 1990-luvulta."

      Vuonna 2008 maatalousyrittäjäkotitalouden käytettävissä oleva mediaanitulo oli 51 753 euroa, palkansaajaperheen 41 127 euroa, ero 26 % (työntekijäperheeseen 38 %).
      Tulot henkeä kohden ovat samansuuntaisia.
      Koska maatiloja on 63 000, 4 miljardin tuki tekee tilaa kohden on 64 000 euroa, siis enemmän kuin tuo tilan mediaaninettotulo. Maataloustyön arvo on siis negatiivista kuten eräiden Neuvostoliiton teollisuuskombinaattien.
      http://liberalismi.net/wiki/Maataloustuet

      http://www.lahti.fi/www/images.nsf/files/454BECD90400E5B1C2257B7400264B6C/$file/tilastokatsaus2013_3.pdf
      Palkkatyön vuotuinen keskiarvo 26 555 € vuonna 2011
      http://www.lahti.fi/www/images.nsf/files/454BECD90400E5B1C2257B7400264B6C/$file/tilastokatsaus2013_3.pdf

      Mutta niinkauan kuin vanhemmat maksaa, ei ymmärrys pelaa eikä polla leikkaa, tieto-taitoa ei vaan ole.

      • Näin se vain on

        Suomalainen "köyhä" on maailman mittakaavassa hyvin toimeentulevaa keskiluokkaa.


    • Oikeus voittaa

      Aloittaja on oikeassa, kaikki me kuolemme eikä auta vaikka olisi kaikki maailman rahat. Eikä mitään kuolemanjälkeistä elämää ole, sama ikuinen pimeys odottaa raharikkaitakin. Rahaa olisi elää vaikka tuhat vuotta luxuselämää mutta minkäs teet, kuolo korjaa. Mahtaa rikkaita harmittaa.

    • En minäkään luxusta halua mutta en myöskään tätä kitkutusta kuukaudesta toiseen.
      Aina saa olla varpaillaan että mitä yllättäviä menoja nyt tulee mutta onneksi on se kahvipurkki.

      • Näin se vain on

        Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Suu säkkiä myöten niin ei tarvitse kitkutella.


      • Where's the problem?

        Budjetti ja vararahasto. En näe ongelmaa.


    • 17+13

      Se on ihan sama, onko köyhä vai rikas, kun muuten on elämä kunnossa ja kivaa.

    • Köyhäx

      Kyllä sitä köyhäkin voi ostaa luksustakin! Ainoostaan vaan, että se vaatii säästämistä ja menojen budjegtointia. Myöskin joutuu kahdesti harkitsemaan, mihin vähiä rahoja käyttää. Minulla on nyt satanen kulutettavaksi ja vaihtoehtoina on Peak Performancen huppari, tai Grundikin radio ja pieni matka toiseen kaupunkiin. Huppari maksaa noin 100€ ja radio 70€. Rikashan ostaisi molemmat. Minä joudun uhraamaan pitkänkin ajan ja miettimään millaiseen ratkaisuun päädyn. Alustavasti kävin tänään kuuntelemassa gigantissa radiota ja soundit oli kyllä hyvät! Myöskin olisi mahdollista päästä matkalle!

      • Osta ja pysy köyhänä

        Rikas ei ehkä ostaisi kumpaakaan, koska sillä tavalla pysyy rikkaampana. Sinullakin on tämä vaihtoehto, sillä en osaa kuvitella että kumpikaan ostoksistasi olisi ehdottomasti välttämätön. Kun jätät ostamatta, sinulla on ensi kuussa ehkä 200 ylimääräistä euroa. Käyttämätön raha on vapautta, koska se antaa valinnanvaraa. Käytetty raha on lopullisesti menetetty.


      • Tätä mieltä
        Osta ja pysy köyhänä kirjoitti:

        Rikas ei ehkä ostaisi kumpaakaan, koska sillä tavalla pysyy rikkaampana. Sinullakin on tämä vaihtoehto, sillä en osaa kuvitella että kumpikaan ostoksistasi olisi ehdottomasti välttämätön. Kun jätät ostamatta, sinulla on ensi kuussa ehkä 200 ylimääräistä euroa. Käyttämätön raha on vapautta, koska se antaa valinnanvaraa. Käytetty raha on lopullisesti menetetty.

        On kyllä elämänarvot pahasti hakusessa jos onni on kiinni siitä roinasta mitä voi kaupasta ostaa. Kyllähän markkinamiehet keksivät ihmisille kaikenlaisia tarpeita jotta saavat roinaansa myytyä vaikka niitä ilman voi varsin hyvin elää. Sitten "köyhät" itkee kun ei ole varaa tonnin älypuhelimeen tai vastaavaan roinaan. Onni tulee jostain aivan muusta kuin tavaroista.


    • **Vaakku!

      " Älä hanki kaikkea mitä tarvitset,
      vain sen mitä ilman et voi elää."

      Tämä totuus tulee todella todeksi kun muuttaa, turhan tavaran siirto tulee kalliiksi ja vaatii työtä.

      "Ihmiset käyttävät rahoja joita heillä ei ole,
      hankiakseen tavaroita joille heillä ei ole käyttöä,
      näytääkseen ihmisille joita eivät voi sietää."

      Olen vaakku joka lentää Laihin yli eväsreppu selässä.

    • Köyhäx

      Ehkä todellakin teen niin, etten osta mitään! Minä olin useita vuosia niin, että en ostanut muuta kuin välttämättömän ja sain säästöön ihan mukaviakin summia. Viimevuoden lopulla kuitenkin jotenkin kyllästyin säästämiseen ja siitä lähtien olen joka kuukausi ostanut isoa ja pientä tavaraa. Nyt tämä on jäänyt tavaksi, vaikka tarvetta ei enää varsinaisesti ole. Ehkä on aika palata taas penninvenyttäjäksi. Nyt kun lähden reissuun, niin saan vielä syötyäkin siellä, vaikka ravintelissa, jos en muuhun tuhlaa.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe