Lämpöuupumus?

seurailen

3-vuotias oli päiväkodissa. Autossa kotimatkalla jo valitti jotain. Kotona sitten halus päästä vain nukkumaan ja sitten alkoi oksentelu. Monta kertaa oksentanut, lämpöä ei ole kuin 38 astetta. On juonut kuitenkin kiltisti vaikka sitten hetken päästä tullut nesteet pihalle. Niin seurailen tilannetta kotona.
Eikö lämpöhalvauksessa kuumetta ole paljon enemmän, että jos rupeaa nousemaan niin sitten lääkäriin?
Tyttö nukkuu ja tuuletin viilentää.
Joka päivä päiväkodista tultuaan tyttö on juonut tosi paljon. Maitoa pyytänyt vähän väliä. Mahtavatkohan juottaa lapsia tarpeeksi...en ole kysynyt mutta aion kysyä. Ei ole kivaa että joutuu tuohon kuntoon..
Mutta lämpöhalvausta ei varmaan tarvi epäillä niin kauan kun lämpö pysyy alle 39?

15

2463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no se

      kuume on jo lämpöhalvauksen merkki!!

    • seurailen

      No olen ymmärtänyt että pitäisi olla reilusti yli 38 , että olisi lämpöhalvauksen oire? Olenko väärässä?
      Toivottavasti nyt menee ohi lepäämällä ja juomalla..

    • kibbutsimeininki

      On surullista, että lapset kasvavat laitoksessa.

    • Siellä töissä

      Kannattaa reippaasti muistuttaa päiväkodin työntekijöitä siitä, että juomista pitää näillä helteillä olla paljon tarjolla.
      Itse olen päiväkodissa töissä ja me ollaan laitettu aina pihalle juomapisteet ja pyritään parhaamme mukaan katsomaan, että kaikki käyvät juomassa.

      • kibbutsimeininki

        Sanovatko lapset sinua äidiksi:(
        Jos juotavan antamisesta pitää erikseen mainita, niin minä äitinä kutsuisin sossut eli tekisin päiväkodista lastensuojeluilmoituksen! Kaikki lapset ja hoitajat huostaan sen jälkeen, kun on kolme kuukautta kytätty. Vähintään 3 kk.


    • seurailen..

      En itsekkään siitä pidä että on lapsi vietävä hoitoon. Mutta olen silti iloinen että edes osa-aikatyötä sain.
      Sitten jos on työttömänä kotona lapsen kanssa, onkin työtä vieroksuva luuseri?
      Aina sitä tekee väärin jonkun mielestä.
      Mutta olisi kiva tietää voiko tuo lämpöuumus tuosta kuitenkin muuttua vielä pahemmaksi, vaikka ilman vaatteita lepää ja tuuletin on päällä..
      Ei uskalla ruveta nukkumaan itse kun ei tiedä...mutta

      • kibbutsimeininki

        Soita lääkäriin tai vie lääkäriin. Huomenna yhteys päiväkodin esimieheen ja kunnan päivähoidosta vastaavaan. Infoa joka tahoa, että päiväkoti on jättänyt lapsen heitteille. Muuten syyttävät sinua lapsen janoon kiduttamisesta.
        Ota yhteys oikeusavustajaan.


      • Säälle ei voi mitää
        kibbutsimeininki kirjoitti:

        Soita lääkäriin tai vie lääkäriin. Huomenna yhteys päiväkodin esimieheen ja kunnan päivähoidosta vastaavaan. Infoa joka tahoa, että päiväkoti on jättänyt lapsen heitteille. Muuten syyttävät sinua lapsen janoon kiduttamisesta.
        Ota yhteys oikeusavustajaan.

        Tä???
        MItä ihmettä sinä sekoilet? Oletko saanut itse auringonpistoksen?


      • kibbutsimeininki
        Säälle ei voi mitää kirjoitti:

        Tä???
        MItä ihmettä sinä sekoilet? Oletko saanut itse auringonpistoksen?

        Aloittaja voi saada syytteen jos hän ei ala toimimaan ja hankkimaan todisteita omasta syyttömyydestään lapsen pahoinvointiin ja janossa pitämiseen!
        Tapon yritys ja sitten - tottakai - lapsi huostaanotetaan.
        Päiväkodin henkilökunta ei varmasti myönnä pitäneensä lasta janossa!


    • seurailen

      No koitan olla hätiköimättä. Ja en nyt syyllisiä etsi mutta tulin kyselemään jos jollakin on parempaa tietoa uupumuksesta ja halvauksesta..toki päiväkotiin ilmotan. Sanoivat kun hain tytön, että ei ollut syönyt mitään. Ei maistunt ruoka...voihan olla että tämä monta päivää kestänyt helle on nyt vaikuttanut.
      Olen huomannut että itsekkin jo helposti ärsyynnyn kun on koko ajan kuuma ja autoa ajaessa tuntuu silmät painuvan ja tekis mieli torkahtaa...onsellainen erilainen väsymys kuin normaalisti..
      Kuume oli noussut kun mittasin ja onneksi oli vaippa, kun oli kakannut. Mutta jos se nyt jatkaa nousua niin soitan päivystykseen.
      Yöllä en kuitenkaan "turhaan" halua lähtee ajelemaan...siitäkin kokemusta muitten lapsien kohdalla.
      Onneksi mies tulee töistä...johonki aikaa ja sillä välin

      • KokemusK

        "Sanoivat kun hain tytön, että ei ollut syönyt mitään. Ei maistunt ruoka...voihan olla että tämä monta päivää kestänyt helle on nyt vaikuttanut."

        Kulostaa kyllä enemmän tavalliselta vatsataudilta jota on nyt helteillä paljonkin liikkeellä. Kyllä ne lapset sairastuvat helteillä muihinkin tauteihin kuin lämpöhalvaukseen.


    • seurailen

      Aika nopeasti se lämpö taas laskikin, että tämän takia en halua hötkyillä...

    • epävarmoissa

      tilanteissa kannattaa soittaa päivystykseen tai lasten polille.Kertovat kyllä oman arvion pitääkö lähteä näytille.

    • päivän piristys

      Pikkulapset kannattaa päästää viileään suihkuun tai altaaseen leikkimään. Näin saa nopeasti liian korkeaksi kohonneen ruumiinlämmön laskemaan ja lapsi virkistyy yleensä hetkessä. Jos tämä ei piristä lasta on todennäköistä, että hän on saannut virustaudin ja oireet johtuvat siitä.

    • ap.

      Joo mahatautia se sitten taisikin olla. Aamulla oli kuumetta ja tullut ripulia. Nyt jo paremmassa kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe