Opettajana oleminen

yksvaanxxx

Miten te jaksatte olla opettajina yläasteella?
Miten te kestätte sitä teiniä vittuilua ja kun mitään ette tee oikein ja ootte paskoja?
Entäs sitten vanhemmat jotka vissiin nykyään vaatii kuuta taivaalta?

Olen jonkun verrannut seurannut sivusta ja nähnyt sen, että opettajat vaihtavat tai harkitsevat vaihtavan alaa parin vuoden sisään, kun ovat töissä. No, en ihmetele. Mutta mikä saa jäämään alalle? Palkka on tunnetusti huono ja edut (mitä ne on teidän allalla?) lähinnä sitä, että vanhemmat vissiin valittaa, miten huonosti hoidatte työnne. Mikä siis saa teidät pysymään opettajina?

Miksette vaan lähde suosiolla pois? Parempi palkka ja aikuiset ympärillä!

Kutsumusammateista on turha nykyään edes puhua. Ehkä se jollekin on kutsumusammatti, mutta nykyään taitaa mennä aika pitkälle sen mukaan, mitä milloinkin sattuu tekemään.

5

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnanelätti

      Ehkä sitä on vain niin tyhmä? Tai ei kelpaa muihin hommiin?

      Olen ollut yläkoulun (asteet hävisi jo yli 10 vuotta sitten) opena pian 15 vuotta, sitä aikaisemmin opetin lukiossa ja amiksessa. Vittuilua en ole kuullut koskaan enkä mitään muutakaan päänaukomista. Vanhempien kanssa olen tekemisissä viikottain ja olisiko kolme kertaa ollut jotain erimielisyyttä. Ammattitaitoani ei ole koskaan kyseenalaistettu.

      Ja se paska palkka näyttää alkavan nelosella, mikä ei ole ihan huonosti sekään. Varsinkaan, jos laskee vuotuiset työtunnit.

    • Giromancer

      Ei nuoriso ole mitenkään huonokäytöksistä. Kautta aikojen on valitettu että nuoriso on rappiolla, mutta ei se ole koskaan ollut.

      Minä ajattelen että kun joku ihminen luo itselleen tällaisen fantasian, että kuria lisää kouluihin ja nuoriso vain vittuilee, niin hän tekee sen koska hän itse tarvitsee sitä fantasiaa jollain tasolla.

    • kartta ja keppi

      Työnantaja ja esimies / esimiehet on yleensä paljon v-mäisempiä kuin oppilaat. Samoin ne kollegoista, jotka kiusaavat, juoruilevat ja juonittelevat. Tähän verrattuna jokin yksi tai kaksi hankalaa "haastavaa" oppilasta on pikku juttu.

    • opeope3

      Jaa että edut:) Minusta lyhyet päivät ja 14 vkoa lomaa vuodessa ovat ihan kiva etu. Samoin se, että työ on hyvin itsenäistä. Palkka, joka on nyt nelisen tonnia, on ihan ok. Kukaan ei ole koskaan sanonut minulle, etten tee mitään oikein ja olen paska, ihan päinvastoin. En sitten tiedä, mitä tarkoitat vittuilulla, mutta ikäviä tilanteita on oppilaiden tai huoltajien kanssa ollut ihan jokunen.

      Et sitten sattunut lukemaan alkukesästä Hesarin juttua yläkoulun opettajista. Tehdyn tutkimuksen mukaan heistä 85 % valitsisi saman ammatin uudestaan ja 95% on sitä mieltä, että työn hyvät puolet voittavat huonot.

      Olen ammatissani kokenut paljon oppimisen ja onnistumisen iloa ja saanut paljon hyvää palautetta kollegoilta, oppilailta ja vanhemmilta.

      Se, että sinä tai pari kaveriasi ette pärjää opettajina, ei vielä tarkoita, että kukaan ei voi pärjätä.

      • Hgighkguhgilhililihilhhi

        Kuka muka suostuu opettaa vammasii?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe