Lapsia annetaan huostaan uuden perheen tieltä

Uusperhearkea

37

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummo ihmettelee

      Tämä on valitettavasti totta ja niin sairasta Suomen mallia. Missä vika?

      • tämä on totuus

        Miesten uudet naiset ovat niitä, jotka tämän aiheuttaa. Kun luet tältä palstalla mitä kirjoitetaan olet samaa mieltä. Jos noin huonosti miehen uusio kohtelee toisen lapsia, niin mieskin alkaa uskomaan että vika on hänen lapsissa.

        Kun äidit puolustelee lapsia niin hekin ovat uusion mielestä hulluja.


      • Tiedetään

        Asenteissa. Ne on niin pielessä ja kiroontuneet kuin vaan mikään voi olla. Läpi yhteiskunnan.


    • Lopetetaan hurskaste

      Se on se kuuluisa ja tottakin todempi lapsipuolen asema. Ennen heitä lähetettiin metsään ja saunan taakse tai saivat paljon kohtalokkaita ruokamyrkytyksiä. Nykyään soitetaan sossut hakemaan.

      • Pelkurivanhemmat

        Näinhän se on aina ollut. Lapsipuolet päätyivät piian asemaan ja niitten oikea isä/äiti ei uskaltanut puolustaa sitä ettei uusi puoliso suutu. Siitähän on se satukin, Tuhkimo tehty. Mikään muu ei ole muuttunut kuin nykyään annetaan ne sossuun jos tuuri käy. Tai sitten on Eerika- tytön kohtalo.


      • .......
        Pelkurivanhemmat kirjoitti:

        Näinhän se on aina ollut. Lapsipuolet päätyivät piian asemaan ja niitten oikea isä/äiti ei uskaltanut puolustaa sitä ettei uusi puoliso suutu. Siitähän on se satukin, Tuhkimo tehty. Mikään muu ei ole muuttunut kuin nykyään annetaan ne sossuun jos tuuri käy. Tai sitten on Eerika- tytön kohtalo.

        Ei tuo kaikki ole 100%:n totta olen enempi ja useammin lasteni kanssa ja lapset on ja haluavat olla enempi mun luona nyt mentyäni naimisiin uudelleen! Ainoa mistä koskaan erosin on lasteni äiti ja se että erosin niin erosi sanan varsinaisessa merkityksessä


      • Niinku hä
        ....... kirjoitti:

        Ei tuo kaikki ole 100%:n totta olen enempi ja useammin lasteni kanssa ja lapset on ja haluavat olla enempi mun luona nyt mentyäni naimisiin uudelleen! Ainoa mistä koskaan erosin on lasteni äiti ja se että erosin niin erosi sanan varsinaisessa merkityksessä

        Niin...? Mitä sitten olisi "erosi" muussa kuin sanan varsinaisessa merkityksessä??


    • Utelias tarkastaja

      Niino. Nähty, kuultu ja koettu. Äitipuolet huiskaisee ulos, ja jos onni potkaisee niin sossu korjaa talteen ja diagnoosiksi tulee vaikeahoitoinen lapsi. Usein näille jäjestetään myös ns. onnettomuuksia. Äitipuolen kun saat niin isätkin muuttuu puolikkaiksi...

      Isäpuolet on taas mukavampia, joskus vähän liiankin mukavia tavalla, jota teini-ikäinen tyttö saattaa vähän karsastaa ikävästi. Ja taas viedään vaikeaa nuorta koulukotiin. Näin meillä perheillään nykyään. Kattellaan kuin käy jokusen vuoden päästä kun asioista ruvetaan puhumaan niiden oikeilla nimillä.

      • .......

        Niin ei kaikki ei kannattais yleistää esim.sinun yleistys on jo vainoharhaa


      • Kamalaa on

        Ihanko KAIKKI äitipuolet ja ihanko KAIKKI isäpuolet??? Siis IHAN JOKA AINUT MAAILMASSA??
        Ompa kauheaa toimintaa. Siis maailman ihmisista 70% on hirviöitä. Sinäkin.


      • Tuskin olen hirviö
        Kamalaa on kirjoitti:

        Ihanko KAIKKI äitipuolet ja ihanko KAIKKI isäpuolet??? Siis IHAN JOKA AINUT MAAILMASSA??
        Ompa kauheaa toimintaa. Siis maailman ihmisista 70% on hirviöitä. Sinäkin.

        Kaikki isäpuolet ja äitipuolet kohtelevat toisten tekemiä kakaroita ihan eri lailla kuin omiaan.

        Tunnepuolta ei tule toisen tekemään kakaraan eikä kukaan lapsi muista kuinka oli niin ihanat vanhemmat ne teko vanhemmat.

        Isäpuoli pilasi koko elämäni ja seuraavatkin jotka tunkivat yh ämmän elämään vuorotellen kun äitini ei halunnut yksin elää. Palkaksi sain ihmiskokemusta niin että ei koskaan kukaan kuseta.

        Aikuisena loin vankan parisuhteen ilman lapsia ja meillä on kummallakin omat harrastuksemme ilman kakaroita. Kukaan ei uskonut suhteeseemme mutta alkaa 30v tulla täyteen niin uskonnottomat hiljentyy.

        Lapsiperheellisillä on rankkaa kun koko ajan pitää toista ohjailla ja määräillä. Kotiin ei voi tulla ilman ettei siellä ole toinen työmaa. Meillä koti on rentoutumisen paikka eikä stressin ja työmaan paikka.


      • Tuskin olen hirviö kirjoitti:

        Kaikki isäpuolet ja äitipuolet kohtelevat toisten tekemiä kakaroita ihan eri lailla kuin omiaan.

        Tunnepuolta ei tule toisen tekemään kakaraan eikä kukaan lapsi muista kuinka oli niin ihanat vanhemmat ne teko vanhemmat.

        Isäpuoli pilasi koko elämäni ja seuraavatkin jotka tunkivat yh ämmän elämään vuorotellen kun äitini ei halunnut yksin elää. Palkaksi sain ihmiskokemusta niin että ei koskaan kukaan kuseta.

        Aikuisena loin vankan parisuhteen ilman lapsia ja meillä on kummallakin omat harrastuksemme ilman kakaroita. Kukaan ei uskonut suhteeseemme mutta alkaa 30v tulla täyteen niin uskonnottomat hiljentyy.

        Lapsiperheellisillä on rankkaa kun koko ajan pitää toista ohjailla ja määräillä. Kotiin ei voi tulla ilman ettei siellä ole toinen työmaa. Meillä koti on rentoutumisen paikka eikä stressin ja työmaan paikka.

        Niin tarinasi on vain sinun tarina etkä voi yleistää


      • Älä ny liioittele
        Tuskin olen hirviö kirjoitti:

        Kaikki isäpuolet ja äitipuolet kohtelevat toisten tekemiä kakaroita ihan eri lailla kuin omiaan.

        Tunnepuolta ei tule toisen tekemään kakaraan eikä kukaan lapsi muista kuinka oli niin ihanat vanhemmat ne teko vanhemmat.

        Isäpuoli pilasi koko elämäni ja seuraavatkin jotka tunkivat yh ämmän elämään vuorotellen kun äitini ei halunnut yksin elää. Palkaksi sain ihmiskokemusta niin että ei koskaan kukaan kuseta.

        Aikuisena loin vankan parisuhteen ilman lapsia ja meillä on kummallakin omat harrastuksemme ilman kakaroita. Kukaan ei uskonut suhteeseemme mutta alkaa 30v tulla täyteen niin uskonnottomat hiljentyy.

        Lapsiperheellisillä on rankkaa kun koko ajan pitää toista ohjailla ja määräillä. Kotiin ei voi tulla ilman ettei siellä ole toinen työmaa. Meillä koti on rentoutumisen paikka eikä stressin ja työmaan paikka.

        Kyl kai lapsettomatkin joutuu siivoamaan ja kokkaamaan? Tiskaamaan ja käymään kaupassa?


      • uusperheen uhri
        Älä ny liioittele kirjoitti:

        Kyl kai lapsettomatkin joutuu siivoamaan ja kokkaamaan? Tiskaamaan ja käymään kaupassa?

        Joutuu toki, mutta kahden aikuisen (ja parin lemmikin, meidän tapauksessa) taloudessa sotkua tulee hyvin vähän ja se siivotaan pois kuin huomaamatta saman tien. Kerran viikossa kun imuroi ja pyykkikoneen napsauttaa päälle, niin kämppä pysyy kuosissa.

        Minunkin elämäni pilattiin uusperhe-elämällä. Tiedostan, että nuoruuteni hylkäämiskokemuksista (minut ihan kirjaimellisesti viskattiin pois uuden onnen tieltä ala-ikäisenä pärjäämään miten taisin) ja vanhempien kelvottomasta vanhemmuudesta johtuen pystyn tuskin koskaan hankkimaan omia lapsia. Vanhempani olivat hyviä vanhempia (rajoja ja rakkautta oli tasapainoisesti) yhdessä ollessaan, eron jälkeen kumpikin alkoi elää omaa elämäänsä johon minä en enää sopinut mitenkään päin, ja he lakkasivat olemasta vanhempia.

        Olen onnellisessa lapsettomassa suhteessa, mutta en usko kykeneväni ikinä tunnepuolen ongelmien takia hankkimaan ja kasvattamaan lapsia.


      • ..........
        uusperheen uhri kirjoitti:

        Joutuu toki, mutta kahden aikuisen (ja parin lemmikin, meidän tapauksessa) taloudessa sotkua tulee hyvin vähän ja se siivotaan pois kuin huomaamatta saman tien. Kerran viikossa kun imuroi ja pyykkikoneen napsauttaa päälle, niin kämppä pysyy kuosissa.

        Minunkin elämäni pilattiin uusperhe-elämällä. Tiedostan, että nuoruuteni hylkäämiskokemuksista (minut ihan kirjaimellisesti viskattiin pois uuden onnen tieltä ala-ikäisenä pärjäämään miten taisin) ja vanhempien kelvottomasta vanhemmuudesta johtuen pystyn tuskin koskaan hankkimaan omia lapsia. Vanhempani olivat hyviä vanhempia (rajoja ja rakkautta oli tasapainoisesti) yhdessä ollessaan, eron jälkeen kumpikin alkoi elää omaa elämäänsä johon minä en enää sopinut mitenkään päin, ja he lakkasivat olemasta vanhempia.

        Olen onnellisessa lapsettomassa suhteessa, mutta en usko kykeneväni ikinä tunnepuolen ongelmien takia hankkimaan ja kasvattamaan lapsia.

        Tai sit itse aloit kapinoida ja haistatit paskat kaikille etkä hyväksynyt vanhempien uusia suhteita


    • KAIKKITYYNNI

      Ja KAIKKI lapsipuolet on hankalia ja vaikeahoitoisia. Niinhän ne äitipuolet, nuo aikamme uhriparat ja tiedotusvälineet ja tutkijat väittää... Yksi "hankala" lapsipuoli tässä joku vuosi sitten kuoli.

      Te olette KAIKKI äitipuolet ja isäpuolet hankalia ainakin minun silmissä kunnes toisin todistatte. Edessänne on 30 vuoden homma... Piste.

      • Perheellinen

        Kuinka monta "hankalaa" lasta on tässä lähivuosina kuollut ihan ikioman äidin/isän toimesta?
        Mieleen tulee useita tapauksia.
        Onneksi minun ei tarvitse todistaa sinulle mitään. Minun todistajani on perheeni.


    • Oikeudeton

      Itse hakattuna ja hyväksikäytettynä sekä alaikäisenä poisheitettynä lapsipuolena en myöskään kykene hankkimaan lapsia. Olisi liian vastuutonta psyykkiseen kuntooni ja epävarmuuteeni nähde. Myös parisuhteilu on vaikeaa johtuen kokemuksesta, että parisuhteet ja aikuisten oikeudet on talloneet meikäläisen melkein henkihieveriin. Ja kaikki tämä vielä ns. asiantuntijoiden siunauksella. Huh, meinas totisesti käydä Eerikat.

      Eläimet ovat ainoita, joita kohtaan kykenen tuntemaan puhdasta ja lämmintä tunnetta. Kaikki muu kyky on pahasti pilattu. Parisuhdetarvitsevaisuus erityisesti tuntuu likaiselta ja ällöttävältä, noin nopeasti luonnehtien. Lasta kohtaan voisin tuntea ehdotonta ja aitoa rakkautta, sellaista ei vain näillä vallitsevilla elämänedellytyksillä hankita. Pieni suru siitä luopumisesta näiden muiden luopumisten ohella. Toisten elämä on.

    • Oudoksuja

      Vanha juttu, miksi tämä nyt taas nousee esiin?

    • Pahenoo vaan rahat l

      Ei tää asia mihinkään vanhene. Täähän vaan lisääntyy koko ajan, kun ihmisten talous kurjistuu ja aikuisilla pinna entistäkin kireämmällä. Voi tuntua siltä, että esim. työttömän puolison kaikki rahat valuu "entisten" lasten elatukseen eikä itselle jää mitään ts. uusi perhe syö makaroonia 2 viikkoa kuukaudesta. Se ei herätä helliä tunteita lapsipuolia kohtaan, eikä itse asiassa heidän isäänsäkään kohtaan.

    • Jallajala

      Veronmaksajat äkkiä makselemaan uusperheilijöiden kustannuksia, ettei uuden akan tunteet vaan kylmene... Sitte alkaa tulemaan meinaa kustannuosia. Huhheijaa!

    • Hyvä ero

      Olen itsekin eronnut,mutten ole halunut enää uutta suhdetta.Ex on uusissa naimisissa ja täytyy kyllä uutta puolisoa vain kehua! Aivan oikeasti upea ihminen! Ei mitään ongelmia ole näihin vuosiin mahtunut,päinvastoin! Uusi puoliso on saanut exäni tajuamaan lastensa arvon ja ex onkin nykyään enemmän ja tunteella mukana lastensa elämässä!
      Minulla on työkaveri,jolla erittäin iso uusperhe.Tämä kys työkaverini ei sulata uuden miehensä lapsia.Varsinkin nuorimmainen käy hermoille.Työkaverini sanookin,ettei aio osallistua miehen lasten hoitoon tai kasvatukseen milläänlailla.Minua kyllä ne lapset säälittää kovasti,jos äitipuoli noin selvästi näyttää inhonsa:(

      • huolestunut äitipuoli

        Minä olen valitettavasti nähnyt ihan vierestä kuinka äiti ennustettavasti hylkäsi poikansa kun ei enää voinut hyötyä hänestä kun hän täytti 18. Hän ei ole enää tervetullut äidilleen. Äitinsä heitti hänet ulos kotoa noin puolisen vuotta ennen kuin pojasta tuli täysi-ikäinen. Minä olen hänen äitipuolensa ja huolissani hänestä ja hänen tulevaisuudestaan koska hänellä on psyykkisiä ongelmia mutta hän ei puhu niistä isälleen tai minulle (ymmärrän tosin etten ole ehkä tarpeeksi läheinen)
        Me yritimme vuoden ajan löytää asuntoa johon hän olisi voinut muuttaa kanssamme asumaan mutta valitettavasti emme löytäneet joten hän asuu nyt mieheni vanhempien luona ja tulee meille joka toinen viikonloppu. Jos hän olisi ainoa lapsi ei olisi mitään ongelmaa ottaa häntä meille. Mutta miehelläni on 5 lasta joista nuorin on meidän yhteinen. Hänellä on toisesta vaimosta tuo vanhin poika ja kaksi muuta melkein täysi-ikäistä lasta (joista myös toinen, poika, on painostuksen alla muuttaa pois kotoa. Äitinsä tekee hänen kanssaan nyt samaa kuin aiemmin vanhemman pojan kanssa eli valittaa ettei pysty pitämään kuria. Oikeasti molemmat pojat ovat kohtalaisen kilttejä, hieman pelaavat liikaa ja sellaista mutta eivät riehu tai tee mitään rikollista)ja toisen entisen vaimon kanssa on yksi autistinen 6-vuotias poika. Oma poikamme on taapero ja hän rakastaa vanhinta veljeään kovin paljon koska veli pelleilee ja leikkii hänen kanssaan. Hän ei tehnyt samaa sisarpuolensa kanssa (äitinsä on myös uusissa naimisissa ja on kaksi tytärtä näiden kolme teinin lisäksi) kun oli vielä sai käydä äitinsä luona. Ikävintä on että viralliselle taholle äiti väittää että poika ei halua tavata häntä mutta tosiasiassa hän puhui sijaisperheestä ja laitoksesta yms joihin voisi laittaa pojan. Silloin siis mieheni vanhemmat tarjoutuivat ottamaan hänet luokseen. Valitettavasti poika tekee typeryyksiä tällä hetkellä kuten varastaa rahaa isovanhemmiltaan, joten he ovat ilmoittaneet etteivät oikein jaksa. Poika ei oikein pärjäisi omillaankaan emmekä me voi ottaa häntä asumaan koska ei ole omaa yksityistä huonetta tarjota hänelle. Olen joskus miettinyt että pitäisikö minun muuttaa pois jotta hän voisi asua isänsä kanssa. Mutta silloin taas pikkusemme menettäisi sen ydinperheen. Hankala tilanne tämä on kun äitinsä on täysin pessyt kätensä pojastaan. Tuntuu kuin molemmat pojat ovat vain jotain ylimääräisiä loisia hänelle, ja että pitää päästä heistä eroon. Kuitenkin teeskentelee facebookissa että välittää. Se ottaa minua päähän kun minä välitän hänen pojistaan enemmän kuin hän. Onneksi pojat alkavat nähdä totuuden jotta voivat siirtyä eteenpäin vaikka se varmasti sattuu heihin. Isänsä ja minun täytyy vain yrittää olla mahdollisimman paljon heidän tukenaan


    • Hmmhoh

      Kyllä nuori mies voi hakea ihan hyvin asuntoa kaupungilta, säätiöiltä tms, koska hänellä ei ole asuntoa. Täysi-ikäiset voivat tehdä niin, isovanhemmat tai edes vanhemmat eivät ole velvollisia heitä pitämään asumassa. Olen itse kokenut äidin hylkäämisen ja siitäkin voi selvitä. Isovanhemmat voivat tukea esimerkiksi auttamalla poikaa asunnonhankinnassa. Ensimmäinen osoite on sosiaalivirasto, jossa kartoitetaan pojan mahdollisuudet erilaisiin tukiin ja palveluihin hänen joutuessaan asunnottomaksi. Alle 20-vuotias voi joutua esittämään todistukset siitä, että kumpikaan vanhemmista ei suostu häntä majoittamaan eikä elättämään.

      Sitten tärkeä korjaus: teidän yhteisellä taaperollanne EI OLE ydinperhettä eikä tule koskaan olemaan. Nuo sisarukset monen (...) eri äidin kanssa tekevät perheestänne sekalaisen ja hankalan uusperheen. Sisaruksia ei voi lakaista maton alle eikä viedä saunan taakse. Eli älkää turhaan uskotelko olevanne ydinperhe.

      • olet väärässä.

        "...teidän yhteisellä taaperollanne EI OLE ydinperhettä eikä tule koskaan olemaan."

        Ihan näin ulkopuolisena kommentoijana:
        KYLLÄ, heidän yhteisellä taaperollaan on YDINPERHE. Ja se on sitä hamaan loppuun saakka, jos vanhemmat vain pysyvät yhdessä eivätkä eroa.

        YDINPERHE = Yhdessä asuvat äiti, isä ja lapsi/lapset. Kyseinen porukka muodostaa ydinperheen, oli niitä ex-liiton lapsia olemassa tai ei. Ei sillä ole väliä. Eihän ydinperhe lakkaa olemasta silloinkaan, vaikka joku lapsista muuttaisi omaan asuntoonsa opiskelemaan lähtiessään. Se on ihan sama, ramppaako siinä kodissa ex-liiton lapsia, yhteisellä lapsella on kuitenkin ydinperhe, koska hän asuu yhdessä biologisen isänsä ja biologisen äitinsä kanssa.


      • Älä unta nää
        olet väärässä. kirjoitti:

        "...teidän yhteisellä taaperollanne EI OLE ydinperhettä eikä tule koskaan olemaan."

        Ihan näin ulkopuolisena kommentoijana:
        KYLLÄ, heidän yhteisellä taaperollaan on YDINPERHE. Ja se on sitä hamaan loppuun saakka, jos vanhemmat vain pysyvät yhdessä eivätkä eroa.

        YDINPERHE = Yhdessä asuvat äiti, isä ja lapsi/lapset. Kyseinen porukka muodostaa ydinperheen, oli niitä ex-liiton lapsia olemassa tai ei. Ei sillä ole väliä. Eihän ydinperhe lakkaa olemasta silloinkaan, vaikka joku lapsista muuttaisi omaan asuntoonsa opiskelemaan lähtiessään. Se on ihan sama, ramppaako siinä kodissa ex-liiton lapsia, yhteisellä lapsella on kuitenkin ydinperhe, koska hän asuu yhdessä biologisen isänsä ja biologisen äitinsä kanssa.

        Ei pidä paikkaansa. Lapsellahan on puolisisaruksia isän/äidin entisen kumppanin jäljiltä. Jos lapsella on sisar- ja velipuolia, hänellä ei ole eikä tule koskaan olemaan ydinperhettä. Ydinperhe on perhe, jossa alkuperäinen lastentekoperhe on kasassa, eikä ole sisaruspuolia, isäpuolia eikä äitipuolia. Ydinperheessä ei tarvitse koskaan miettiä, mitä entisten puolisoiden kanssa sovitaan lastenhoidosta tai maksuista yms ;). Ydinperheessä lapsen ei tarvitse miettiä, onko hän sisaruspuoltensa lapsille kokonainen täti/setä vai puolikas sellainen.


    • Uusioperhe Kiteeltä

      Meillä uusioperhe ja yksi murkku on ollut vapaaehtoisesti sijoitettuna,koska oli koulu/päihdeongelmia. Sijoituksen hyötyjä oli että peruskoulu kunnialla loppuun.
      Kuljettivat kouluun aamulla ja iltapäivällä takaisin.
      Harrastuksia sai,joita emme olisi mitenkään pystyneet kustantamaan.
      Tapaamisia oli usein ja viikonloput oli kotona.
      Nyt on fiksu aikuinen.
      Me vanhemmat olemme sopeutuneet ja tajuamme,että oli sitten ne minun,sinun ja meidän lapset,meidän tulee huomioida,kunnioittaa,rakastaa kaikkia tasapäisesti.
      Niin tulisi jokaisen joka ottaa puolisokseen ihmisen jolla ennestään lapsia.
      Muistakaa hyvät ihmiset tämä. Ja henkinen eikä fyysinen väkivalta kuulu mihinkään perheeseen!

    • pohjanporu

      Kyllä on isässä vika jos ei pidä yhteyttä lapsiiinsa eron jälkeen,, turha siitä on isän uutta vaimoa syyttää.. meillä siis on näin,,
      eli isä laiskanpulskea isokokoinen lapsi itsekin ,, nyt uusi´vaimo häntä hoitaa ja passaa,, ei tämä isä osaa olla eikä halua olla isä omille lapsilleen.. kaikki maksattaa lasten äidillä,, mitään ei siis lapsilleen osta eikä matkoilla heidän kanssaan käy tai edes lomaansa vietä koskaan lasten kanssa millään lailla,, lapset käyvät isänsä luona joskus kahvilla silloin tällöin tunnin pari ja siinä on kaikki mitä he isältään saavat.. eli isä on kuin kuka tahansa naapuri jossa käydään kahvit juomassa siinä kaikki..
      Ja isä sitten kaikille selittää kuinka hyvät välit hänellä on lapsiinsa ja kuinka hän heistä huolehtii..

      • Naisetko fiksuja?

        Tälläistä näkee yllättävän paljon. Monasti tarhan tätikin on paljon läheisempi kuin oma isä. Isien jutut taasen eivät ole lähelläkään totuuspohjaa.

        Jotain vikaa se on kyllä naisissakin, kun näille laiskanpulskeille isokokoisille lapsille aina löytyy uusi suttura tarjoamaan pimpsaa, ja kierros jatkuu aina uudelleen....


    • käytäntö useisti

      Uudet suhteet on niitä, jotka aiheuttaa paljon vahinkoa, kannustavat oikein miestä hylkäämään omat lapset, sillä en usko että monikaan isä lapsiaan hylkää etteli oel ketään joka siihen usuttaa.

      Uusilla suhteilla on niin kiire laittaa miehen elämä uusiksi, lapset pois ja elareita ei saa maksaa, jotta hänelle jää kaljarahaa, ja saa asustella siivellä miehen asunnossa.
      Sitten alkaa se haukkumiskierre, pitää mustamaalata miehen lapset exä ja koko suku... ja aika ovelasti sittenkin, jottei mikään viittaa siihen että olisi hänen vika.
      Miksi he ei mene töihin ja ansaitse omia kaljarahoja? En tajua että pitää miehen siivellä elää.

    • Joo, tämä on tullut vastaan aika usein jo omassa työssäni. Melkoisen ahdistava juttu.
      Mietin että miksi lapsia on haluttu saada? kun heistä tulee lain mukaan jo huolehtia täysi-ikäisyyteen asti. Miksi aikuisista on tullut niin itsekkäitä?
      Voimia ja viisautta kaikille uusperheellisille. Se aika on kuitenkin lyhyt jonka lapset asuvat luonamme, voitaisiinko kaikkien lapsille taata turvallinen lapsuus ja nuoruus? Parhaimmillaanhan uusperhe on mieletön rikkaus nuorille!
      Kaisa-pappi

      • Haittatekijä

        Millä tavalla se on rikkaus? Itse en ole sellaiseen törmännyt. Pelkkää haittaa on ollut tutuille lapsille ja nuorille. Lapsia on haluttu saada, ennen kuin on huomattu että parisuhde ei toimi. Harvemmin kukaan tekee lapsia sillä mielellä, että ero tulee. Elämä koettelee ja heittelee, siinä se. Samaa mieltä siitä, että uusperheitä ei kannata hetken huumassa perustaa (jos ollenkaan).


    • ilekyskö on rikkaus?

      Rikkaus lapsille kun heitä kohdellaan huonosti, se isän uusio yleensä yrittää saada miehen lapset pois ja isän hylkäämään lapsensa.Kantsii lukea täällä miehen uusikoiden juttuja, ei ne kovin rikkauksilta vaikuta, suorastaan hirveitä.
      Miten se voi olla rikkaus?

      • just just

        Ja ne "uusikoiden" jutut ovat itseasiassa sinun juttujasi. Luuletko että me muut emme tunnista sinun typeriä provosoimismielessä tekemiäsi aloituksia ja kommentteja?


    • grrrr11

      koskaan ei laiskanpulskeaa isää joka ei kanna vastuuta syyllistetä.. aina syyt miksi isä ei kanna vastuutaan vieritetään joko exvaimolle tai nykyiselle uusikolle.. haloo ,, kyllä se on miehen syy yksin asia miten huonosti lapsiinsa suhtautuu,, en ymmärrä tällaistä päänsilittely kulttuuria laiskanpulskeille isille jotka eivät ole valmiita tekemään YHTÄÄN mitään omien lastensa eteen..

    • Evoluutio

      Kirkolla näyttää olevan selkäranka valunut viemäristä näiden uusioperheiden lasten oikeuksien kohdalla. Ja miksei muidenkin asioiden. Käsittämättömiä kannanottoja kaikkein hauraimmassa asemassa olevien ihmistaimien puolesta, vai että rikkaus... Kannattaisiko perehtyä faktoihin esim. tilastojen kautta eikä jättää asioita pelkän uskon ja toivon varaan. No, onneksi joillakin on MORAALIA myös ja eritoten ilman jumalia ja kirkkojakin. Hyh sentään.

    • Volatikl

      Tiedän tapauksen. Teki ihan pahaa :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe