Tallink ei tykkää rikkidirektiivistä. Syksyllä tekevät päätökset.
Galaxy poistunee linjaltaan
28
391
Vastaukset
http://www.nyan.ax/nyheter/?news_id=84308
Pois vaan, ei sen tilalle edes mitään korvaajaa tarvittaisi. Pärjätäänhän monella muullakin reitillä yhdellä lähdöllä päivässä- jaahas...
siis jäiskö sitten baltic princess tekemään yksin iltalähtöjä Turusta vai? Ja minne Galaxy sitten siirettäisiin oikein?
- one vision
jaahas... kirjoitti:
siis jäiskö sitten baltic princess tekemään yksin iltalähtöjä Turusta vai? Ja minne Galaxy sitten siirettäisiin oikein?
"jäiskö sitten baltic princess tekemään yksin iltalähtöjä"
Olisihan Tallinkilla mahdollisuus sijoittaa Atlantic Vision Galaxyn tilalle.
Galaxy Konetehojenja puolesta olisi optimaallisempi taas Helsingin ja Tallinnan välisessä liikenteessä.
Tuossa saattaisi olla eräs tulevaisuuden vaihtoehto, mitäänhän ei ole Tallink Siljan toimesta vielä päätetty one vision kirjoitti:
"jäiskö sitten baltic princess tekemään yksin iltalähtöjä"
Olisihan Tallinkilla mahdollisuus sijoittaa Atlantic Vision Galaxyn tilalle.
Galaxy Konetehojenja puolesta olisi optimaallisempi taas Helsingin ja Tallinnan välisessä liikenteessä.
Tuossa saattaisi olla eräs tulevaisuuden vaihtoehto, mitäänhän ei ole Tallink Siljan toimesta vielä päätettyMikä pakko sitä on ajaa lähtöä päivässä... Ajetaanhan montaa muutakin reittiä 1 lähdöllä päivässä, lisäksi olen ollut Galaxylla 4 kertaa ja laiva aina lähes tyhjä
- One vision
kimlaa kirjoitti:
Mikä pakko sitä on ajaa lähtöä päivässä... Ajetaanhan montaa muutakin reittiä 1 lähdöllä päivässä, lisäksi olen ollut Galaxylla 4 kertaa ja laiva aina lähes tyhjä
Rahdinkin pitää kulkea perille,
yksinkertaista kun osaa ajatella, eikö vain.
siinä käy pian niin että rahti siirtyy muualle,
ja se jäljelle jääväkin alus on turha reitillään - Reisija
One vision kirjoitti:
Rahdinkin pitää kulkea perille,
yksinkertaista kun osaa ajatella, eikö vain.
siinä käy pian niin että rahti siirtyy muualle,
ja se jäljelle jääväkin alus on turha reitilläänRahti kulkee suureksi osaksi SeaWindillä, joten teoriassa Galaxyn poistaminen ei rahtipuoleen kauhean paljon vaikuta.
- one vision
Reisija kirjoitti:
Rahti kulkee suureksi osaksi SeaWindillä, joten teoriassa Galaxyn poistaminen ei rahtipuoleen kauhean paljon vaikuta.
Siinäpä se, esimerkiksi juuri atlantic visionilla voidaan yhdistää seavindin (jolle myös hakusessa korvaaja) ja galaxyn toiminnat, miksi siis pitää päällekkäisiä toimintoja kun kuluissa voidaan säästää
One vision kirjoitti:
Rahdinkin pitää kulkea perille,
yksinkertaista kun osaa ajatella, eikö vain.
siinä käy pian niin että rahti siirtyy muualle,
ja se jäljelle jääväkin alus on turha reitilläänNo kulkeehan rahti Hesasta Tukholmaan myös, vaikka matka-aika on reilusti pidempi kuin Turusta, jopa ajamalla Turkuun ja täällä laivaan, menisi vähemmän aikaa kuin hesan laivalla...
Ja Hesasta tukholmaan siis yksi lähtö päivässä Silja Linellä.
Tietenkin Tallinkin SuperStar voisi korvata seawindin, siinähän on peräti kaksi "rekkakantta"ja luulisi Tallinkilla riittävän kaksi laivaa hesa-tallinna reitille- stocholmvsturku
kimlaa kirjoitti:
Mikä pakko sitä on ajaa lähtöä päivässä... Ajetaanhan montaa muutakin reittiä 1 lähdöllä päivässä, lisäksi olen ollut Galaxylla 4 kertaa ja laiva aina lähes tyhjä
Tukholman/Turun aamu-/ iltalaivalla on hieman eri tarpeet, esimerkiksi tukholmasta iltaisin lähtevä rahti, laiva ei siis ole tyhjänä seilaava vaikka se siltä vaikuttaisi.
Niin ja miksi tuota laivaa olisi kannattanut näinkin kauan tyhjänä muutoin ajattaa,
siinä kimleelle miettimistä stocholmvsturku kirjoitti:
Tukholman/Turun aamu-/ iltalaivalla on hieman eri tarpeet, esimerkiksi tukholmasta iltaisin lähtevä rahti, laiva ei siis ole tyhjänä seilaava vaikka se siltä vaikuttaisi.
Niin ja miksi tuota laivaa olisi kannattanut näinkin kauan tyhjänä muutoin ajattaa,
siinä kimleelle miettimistäEi se aamulaiva ole kyllä ruotsin "iltalaivanakaan" mikään hitti, juuri laskeskeltiin montako vaihtoehtoa ruotsalaisilla on mennä risteilylle
- stockholvsturku
kimlaa kirjoitti:
Ei se aamulaiva ole kyllä ruotsin "iltalaivanakaan" mikään hitti, juuri laskeskeltiin montako vaihtoehtoa ruotsalaisilla on mennä risteilylle
Ymmärsitko edes missä tässä keskustelussa mennään, sinä kirjoittelet aivan muusta kun muut kirjoittavat Rahdin tarpeellisuudesta,,
siinäpä sinä laskeskelet, mutta yritä ensin ymmärtää se kokonaisuus asiassa.
Jos matkustajalukujen perusteella tallinksilja olisi operoinut galaxyä turku tukholma reitillä. olisi se jo ajat sitten lopetettu.
Tuossa lisää tallink siljan kaavailuistamm. galaxyn suhteen:
http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=84308 stockholvsturku kirjoitti:
Ymmärsitko edes missä tässä keskustelussa mennään, sinä kirjoittelet aivan muusta kun muut kirjoittavat Rahdin tarpeellisuudesta,,
siinäpä sinä laskeskelet, mutta yritä ensin ymmärtää se kokonaisuus asiassa.
Jos matkustajalukujen perusteella tallinksilja olisi operoinut galaxyä turku tukholma reitillä. olisi se jo ajat sitten lopetettu.
Tuossa lisää tallink siljan kaavailuistamm. galaxyn suhteen:
http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=84308No seawindin päivitys hoitaisi tuon asian, sen voisi korvata esim. Tallinkin Star laivalla, jossa on kaksi rekkakantta
- stockholmvsturku
kimlaa kirjoitti:
No seawindin päivitys hoitaisi tuon asian, sen voisi korvata esim. Tallinkin Star laivalla, jossa on kaksi rekkakantta
Aikas suuri päivitys (maybe newbuilding?) saisi seawindiin tehdä jotta se toisi tarvittavan lisäkapasiteetin alukseen. Minkä ajattelit tallink starin tilalle. eiköhän Atlantic visioin toimisi kuitenkin parhaiten.
Ihan mielenkiintoisia ideoita sinulla, kunhan järkeilisit ne loppuun ati, niissä voisi olla jotain toimivaakin, nyt vain kaikki "ideasi" päättyvät aina kaaokseen stockholmvsturku kirjoitti:
Aikas suuri päivitys (maybe newbuilding?) saisi seawindiin tehdä jotta se toisi tarvittavan lisäkapasiteetin alukseen. Minkä ajattelit tallink starin tilalle. eiköhän Atlantic visioin toimisi kuitenkin parhaiten.
Ihan mielenkiintoisia ideoita sinulla, kunhan järkeilisit ne loppuun ati, niissä voisi olla jotain toimivaakin, nyt vain kaikki "ideasi" päättyvät aina kaaokseen"Minkä ajattelit tallink starin tilalle."
Onhan siinä lisäksi SuperStar ja Baltic Queen. Eiköhäs tommoseen parin tunnin matkaan 2 laivaa riitä ihan hyvin :)
Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoilla- Reisija
kimlaa kirjoitti:
"Minkä ajattelit tallink starin tilalle."
Onhan siinä lisäksi SuperStar ja Baltic Queen. Eiköhäs tommoseen parin tunnin matkaan 2 laivaa riitä ihan hyvin :)
Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoilla"Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoilla"
Kahden lähdön Helsinki-Tukholma -aikataulua on itse asiassa kokeiltu sekä Vikingin että Siljan laivoilla, tosin viimeisin kerta oli 90-luvulla... Reisija kirjoitti:
"Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoilla"
Kahden lähdön Helsinki-Tukholma -aikataulua on itse asiassa kokeiltu sekä Vikingin että Siljan laivoilla, tosin viimeisin kerta oli 90-luvulla...Mutta jotta saataisi hesasta 2 lähtöä päivässä tukholmaan, vaatisi se 3 laivaa nykyisen kahden sijaan
Nykyisin siis 2 laivalla saadaan 1 lähtö päivää, mutta 3 laivalla saataisi niitä 2 päivään...kimlaa kirjoitti:
"Minkä ajattelit tallink starin tilalle."
Onhan siinä lisäksi SuperStar ja Baltic Queen. Eiköhäs tommoseen parin tunnin matkaan 2 laivaa riitä ihan hyvin :)
Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoillaKahdella nopealla laivalla saa jatkuvan sukkulaliikenteen, vaikkakin varmasti osa voi olla tappiollisia vuoroja niin väki jo tottunut että laiva lähtee kolmen tunnin välein. Viking ja Eckerö eivät tähän ole pystyneet, tosin jos Isabella olisi tuohon tullut XPRS:n pariksi niin olisi hieman parempi ollut. Eiköhän tax-free jatku mutta kun nyt on viron viinat ihmisillä ekana mielessä niin mitä sillä enää on väliäkään onko sitä vai ei. Eiköhän Vikingin tule tarve vähentää ruotsiin suuntautuvaa liikennettä.
- star2
kimlaa kirjoitti:
No kulkeehan rahti Hesasta Tukholmaan myös, vaikka matka-aika on reilusti pidempi kuin Turusta, jopa ajamalla Turkuun ja täällä laivaan, menisi vähemmän aikaa kuin hesan laivalla...
Ja Hesasta tukholmaan siis yksi lähtö päivässä Silja Linellä.
Tietenkin Tallinkin SuperStar voisi korvata seawindin, siinähän on peräti kaksi "rekkakantta"ja luulisi Tallinkilla riittävän kaksi laivaa hesa-tallinna reitilleMieluummin M/S Star
- finn eagle rules
Poijaat ne väittelee risteilyalusten rekkakansista ja unohtavat samalla että kulkee se Finnlineskin Kapellskär-Långnäs-Nådendal. Nytte vielä Vaasa ja Umeå ovat pistäneet suunnittelijat töihin tekemään uutta laivaa sillekin reitille, tuos justiinsa jostain lehdestä alustava piirros esitettiinkin.
Eikä ne risteilymatkustajat niin paljon tuota Sillinkille että väen väkisin tarttis sitä Galaxya tuossa pitää. Ajat muuttuu ja matkustajatki sen mukana. Eikös se Ahvenanmaankin erioikeus tax freen suhteen ole päättyvä sekin joten vienee matkustajia sekin.- ....,,,,
Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?
- mitteepä tuosta
....,,,, kirjoitti:
Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?
Viikkarilla oli satamapaikka Naantalissa, joka ei täältä idästä katsoen nyt niin kovin kaukana Turusta ole. Kapellskär ja Naantali, se oli suosittu reitti.
Btw, mitä väliä sillä miten 80-luvulla liikuttiin kun tarpeet oli silloin toiset? Kysymys on sitten retorinen.... - Reisija
....,,,, kirjoitti:
Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?
"Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?"
No ei ajettu.
Kummallakin kilpailijalla oli pääosan 80-luvusta kaksi laivaa reitillä.
Silja Line: Silja Star ja Svea Corona (myöhemmin Svea ja Wellamo)
Viking Line: Rosella ja Viking Sally (myöhemmin Amorella)
jotain muita laivoja lyhyinä ajanjaksoina. Reisija kirjoitti:
"Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?"
No ei ajettu.
Kummallakin kilpailijalla oli pääosan 80-luvusta kaksi laivaa reitillä.
Silja Line: Silja Star ja Svea Corona (myöhemmin Svea ja Wellamo)
Viking Line: Rosella ja Viking Sally (myöhemmin Amorella)
jotain muita laivoja lyhyinä ajanjaksoina.Tuli lueskeltua "oikeaa" laivafoorumia... Siinä oli mielenkiintoinen idea miten vähentää Turun lähtöjä matalasesonkina.
Turusta ja Tukholmasta lähtisi vain ja ainostaan iltalaiva Silja Linellä.
Laivat ovat lähes identtisiä nykyjään ja vielä kun saataisi "risteilyohjelma" identtisiksi molempien kanssa, niin idea voisi olla melko toimiva, niin Tukholmalaisten kuin Turkulaistenkin kannalta. Tosin ongelmia olisi mm. Tukholman satamapaikkojen määrän suhteen....
- http://www.suomi24.f
Totta se näköjään on... Tänään tuli vahvistus aiheeseen...
Villejä veikkauksiakin löytyy:
- Laivaa ei korvattaisi millään, SeaWind rupeaisi aamulaivaksi (miksi ne pitää tuota 50v vanhaa romua linjalla, juuri kunnostettiin isolla rahalla)
- Laivan korvaisi Baltic Queen.. Tuskin hesalaiset haluaa takas heidän vanhaa laivaa
- Laivan korvaisi Isabelle... Se olisi oikeasti paras ratkaisu, niin Suomalisten aamumatkaajien kuin ruotsalaisten illalla lähtevien bilettäjienkin kannalta... Mutta kuten palstalla on huhuttu, sopimusehdot lienee kieltää laivan palauttamisen samalle reitille mistä lähti- 2+2
"lienee kieltää ", aika epäkieltä, sanoisin kieltänevät.
- 2551
Isabelle kuulostaisi kaikkein huonoimmalta vaihtoehdolta. Kesäisin autokannet pursuaa autoja ja Isabellen autokansi pienempi kuin Galaxysarjalla. Muutamille harvoille ruotsalaisille bilettäjille ei ole edes kakskerroksista yökerhoa. Ja kun Isabelle on vanha laiva niin aivan varmasti uudempi laiva on taloudellisesti parempi ajamaan kokoajan sahaavaa Turun ja Tukoholman väliä kuin esimerkiksi näitä Tukholmasta Riikaan, Tallinnaan ja Helsinkiin olevia linjoja
- http://youtu.be/xg9G
Eikös se ole pääasia että laiva vetää matkustajia. Olkoon se sitten vaikkapa 50 vuotta vanha
- Ajatus sekin
Oikeasti muuten hyvä idea tuo että SeaWind ja Galaxy korvattaisi yhdellä aluksella, joka olisi siis Starin kaltainen laiva.
Ei myytäisi lainkaan risteilyitä, mutta "piknik risteilyt" onnistuisi, niin suomesta kuin ruotsistakin... Tosin SeaWindiä kunnostettiin juuri isolla rahalla, se tuskin on lähdössä mihinkään
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743480
- 2012922
- 252820
- 492708
- 222614
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412415Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2351998Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241837- 421753
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen1581650