Vahinko, tyhmyys, älkää tuomitko, tiedän

Hättäine

Sain kuulla että työkaverini ex alkoi kantaa lastaan minulle. Nyt olen aivan paskana enkä tiedä mitä tehdä kun omakin elämä on niin pahasti kesken,olen 21vuotias ja lapsi on vasta toisella viikolla ja yritin puhua sperman kantajalle abortista mutta emme päässeet yhteisymmärrykseen asiasta joten minulle on tulossa mukula. Menetän ihmissuhteeni kun asia selviää kuka on lapsen äiti. Pyydän, älkää haukkuko tai syytelkö. Tiedän kuka on syyllinen ja minkä takia.

16

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastuu

      ota vastuu ja huolehdi tulevasta lapsesta ja äidistä.

    • nyt aikuistumaan

      Realistisesti ajatellen, et voi pakottaa ketään tekemään aborttia vastoin hänen omaa tahtoaan. Sinä elät sen päätöksen kanssa, minkä hän tekeekään. Piste.

      Sinun kannaltasi hyvällä onnella hän ei vaadi mitään eikä levitä tietoa lapsensa isästä, vaan kasvattaa lapsensa täysin itse eikä vaadi isyyden selvittämistä/vahvistamista, ja silloin elatusavun maksaa Kela. Pääset kuin koira veräjästä.

      Sinun kannaltasi nyt huonommalta tuntuva vaihtoehto on se, että nainen pitää lapsen, kertoo muille kuka isä on ja vaatii isyyden selvittämistä, jolloin pääset maksamaan elatusapua tulojesi mukaan. Pääset myös toimimaan käytännön elämässä isänä, jos sellainen sattuu kiinnostamaan. Hyvällä onnella opit jopa rakastamaan sitä mukulaa etkä vaihtaisi häntä enää pois, vaikka se olisi mahdollistakin. Tai et välitä hänestä pätkääkään ja maksat vain niitä elareita hampaitasi kiristellen.

      Kannattaisi ehkä kasvaa nyt aikuiseksi ja ottaa vastuu tekemisistään. En tarkoita vastuulla aborttiin painostamista. Jos joku suostuu siihen vähän epävarmana ja painostettuna, niin luultavimmin saat myöhemmin siitä vain katkeruutta ja vihat päällesi. En suosittele.

      Jos nyt ajattelet vain sitä, että muille selviää että joku nainen odottaa sinun lastasi ja menetät sen takia jonkun ihmissuhteen, niin aika itsekäs ja keskenkasvuinen kyllä olet. Ei voi mieheksi sanoa, poikaseksi vain. Mikäs ihmissuhde muuten nyt niin tärkeä on, ja jonka olet menettämässä? Arvokkaampi "hoito", vai?

      21-vuotias on ihan kelvollinen ottamaan vastuun omista teoistaan. Ei mikään alaikäinen ja edesvastuuton. Jos ajattelet että elämäsi tulee joskus valmiiksi (sanot että elämäsi on niin pahasti kesken), niin voin kertoa tällaisena 50-vuotiaana perheellisenä käpynä, että se ei tule koskaan valmiiksi. Ihminen ei ole ikinä täysin valmis ja elämä on aina jossain määrin muutostilassa. Täällä ollaan oppimassa ja kehittymässä, matkalla.

      Toivotan onnea matkallesi.

      • Surkea

        Tottakai otan vastuun jos hän sen pikkusen pyöräyttää pihalle. Tuntisin niin pahaa omaa tuntoa että en voisi olla itseni kanssa. Ja tarkoitin tuolla elämä kesken asialla sitä että lähden todennäköisesti kriisinhallinta tehtävään ulkomaille ensi vuoden alussa ja sen jälkeen pitäisi käydä koulu mitä kautta päästä töihin millä tienata enemmän rahaa kun tämänhetkisessä työpaikassa. Olen kyllä koulut käynyt ja valmistunut mutta en kiinnostavalle alalle. Ja tämä nainen valehteli syövänsä pillereitä en ymmärrä, hyvä kun edes tiesin tätä naista ja hän haluaa väkisin lapsen kanssani. Jälkeen päin kuulin sen että hän on työkaverini ex j että heillä on 3 lasta.. Tämä on aivan hirveä tilanne.. Ja kiitos vastauksista! Ps. En jätä lapsen äitiä yksin asian kanssa jos hän sen pitää niin minä olen mukana kasvattamassa häntä oma lapsi on kuitenki kyseessä.


      • meisva
        Surkea kirjoitti:

        Tottakai otan vastuun jos hän sen pikkusen pyöräyttää pihalle. Tuntisin niin pahaa omaa tuntoa että en voisi olla itseni kanssa. Ja tarkoitin tuolla elämä kesken asialla sitä että lähden todennäköisesti kriisinhallinta tehtävään ulkomaille ensi vuoden alussa ja sen jälkeen pitäisi käydä koulu mitä kautta päästä töihin millä tienata enemmän rahaa kun tämänhetkisessä työpaikassa. Olen kyllä koulut käynyt ja valmistunut mutta en kiinnostavalle alalle. Ja tämä nainen valehteli syövänsä pillereitä en ymmärrä, hyvä kun edes tiesin tätä naista ja hän haluaa väkisin lapsen kanssani. Jälkeen päin kuulin sen että hän on työkaverini ex j että heillä on 3 lasta.. Tämä on aivan hirveä tilanne.. Ja kiitos vastauksista! Ps. En jätä lapsen äitiä yksin asian kanssa jos hän sen pitää niin minä olen mukana kasvattamassa häntä oma lapsi on kuitenki kyseessä.

        ei se edes välttämättä ole sinun. ota rauhallisesti. naisen asia todistaa, et se on sun. Pelkkä sana ei riitä. kuten olet nyt varmaan oppinut...

        tästä lähtien käytät kumia, et edes hipaise pillua paljaalla ja vessapaperiin käärityn kortsun heität vessanpönttöön, vedät alas ja katsot et varmasti meni. Nainen kun voi sen kortsun kaivaa roskiksesta ja ottaa spermat siitä.. Suuhun laukeamistakin kannattaa välttää, ne kun voi mennä sylkäisemään ne vesaan purkkiin talteen.
        vaikka olen mies, niin osaan myös ajatella.. ;)

        Tai sitten painat edelleen paljaalla ja hyväksyt seuraukset. Naiset kusettaa. sekin on hyväksyttävä. Kuseta takaisin.


      • Putkimiehen neuvo
        meisva kirjoitti:

        ei se edes välttämättä ole sinun. ota rauhallisesti. naisen asia todistaa, et se on sun. Pelkkä sana ei riitä. kuten olet nyt varmaan oppinut...

        tästä lähtien käytät kumia, et edes hipaise pillua paljaalla ja vessapaperiin käärityn kortsun heität vessanpönttöön, vedät alas ja katsot et varmasti meni. Nainen kun voi sen kortsun kaivaa roskiksesta ja ottaa spermat siitä.. Suuhun laukeamistakin kannattaa välttää, ne kun voi mennä sylkäisemään ne vesaan purkkiin talteen.
        vaikka olen mies, niin osaan myös ajatella.. ;)

        Tai sitten painat edelleen paljaalla ja hyväksyt seuraukset. Naiset kusettaa. sekin on hyväksyttävä. Kuseta takaisin.

        Et osaa ajatella. Kortsut tukkii pytyn.


    • czcctttt

      "Ja tämä nainen valehteli syövänsä pillereitä en ymmärrä, hyvä kun edes tiesin tätä naista ja hän haluaa väkisin lapsen kanssani."

      Näitä mä en ymmärrä. Luotetaan täysin ventovieraaseen ihmiseen ja ollaan valmiit paljaalta painamaan ja sitten itketään.

      Sama kuin ventovieras kadulla tulisi kysymään "Lainaatko viisisataa? Maksan sulle varmasti huomenna takaisin."
      Lainaisitko?

      Mutta seksissä ollaan kyllä hällä väliä asenteella.

    • joopaff

      Jätkä on saanut vietyä geeninsä eteenpäin ja nyt se vinkuu siitä, pöljä! :D olisit hyvilläs, kun sun sperma toimii.

    • meisvsa

      mullakin näitä ollu,ku paljaalla painanut. En ole ikinä pelännyt naiset raskaaksi saattamista, abortit on vituttanu, tuntu pahalta. Enempi sitä olis syytä pelätä tauteja, mut niiltä nyt ei voi 100 varmasti suojautua kortsullakaan vaik miten olis huolellinen..

      • hhhhh

        meisvsa:lla menneet ny puurot ja vellit sekasin...


    • Neuvoja tässä

      Vain ääliö luottaa naisen sanaan ehkäisyn suhteen. Siis yritit puhua mutta se ei auttanut?

      Olit menettänyt ihmissuhteesi jo sen jälkeen kun petit? Vai voiko elää tuollaisen tapahtuman jälkeen niin kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan? Hyvä kun tulee petoksesi julki.

      Et ole ensimmäinen etkä viimeinen jollekka tuollaista sattuu sillä me ihmiset olemme vain ihmisiä, kuolevaisia ja syntisiä. Se nainen on paha joka seksiä harrastaa ukkomiehen kanssa ja valehtelee ehkäisystä. Täytyy olla aika epätoivoinen tapaus kun tuollaiseen petokseen alkaa. Parisuhteessa eläviä miehiä ihmettelen kun ottaa sen riskin ettei edes kumia vedä vehkeensä päälle vaan kuvittelee ettei tautejakaan tule. Levittävät kondyloomat ym. taudit hyväuskoiseen vaimoonkin.

      Ole ihan rauhassa paskana kun olet sörssinyt pahemman kerran ja mitä siitä opit?

      Hyvä että jäisit yksin miettimään asioita ennen kuin alat parisuhdetta muodostamaan. Onko taas lähdetty suoraan kotisohvalta parisuhteeseen niin ettei ole vastuuta omasta elämästä totuttu kantamaan. Näin se elämä kouluttaa.

      • Ihmettelijä

        Tottakai tottakai mutta kuka helvetti haluaa lapsen tuntemattoman kanssa? Ja normaalisti käytän spärdäriä mutta nekin loppuu aikanaan eikä sitä aina tule kalja kaupassa mieleen että kondomit mukaan kerran lähen juomaan.. J se että tää nainen on työkaverini ex nii siitä minulla ei ollut mitään käsitystä.. Mikä jumalauta näitä ihmisiä vaivaa? Ja ihan samanlailla syytän itseäni tässä. Ja mikä tässä joku rupes vertaamaan ehkäsyä ja rahaa? Kerro toki että miten ne yhdistetään ja mistä kohtaa niitä voi verrata? 500 euron lainaaminen tuntemattomalle on tässä asiassa vielä pientä kun taas luottaa siihen että kukasn ei halua tuntemattoman kanssa lasta.


      • 32+2
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Tottakai tottakai mutta kuka helvetti haluaa lapsen tuntemattoman kanssa? Ja normaalisti käytän spärdäriä mutta nekin loppuu aikanaan eikä sitä aina tule kalja kaupassa mieleen että kondomit mukaan kerran lähen juomaan.. J se että tää nainen on työkaverini ex nii siitä minulla ei ollut mitään käsitystä.. Mikä jumalauta näitä ihmisiä vaivaa? Ja ihan samanlailla syytän itseäni tässä. Ja mikä tässä joku rupes vertaamaan ehkäsyä ja rahaa? Kerro toki että miten ne yhdistetään ja mistä kohtaa niitä voi verrata? 500 euron lainaaminen tuntemattomalle on tässä asiassa vielä pientä kun taas luottaa siihen että kukasn ei halua tuntemattoman kanssa lasta.

        E-pillerit, kuten ei mikään muukaan keino, ei edes sterilisaatio, ei tdellakaan ole 100%:n varma. Missäs oli kondomi?

        Sinuna sitten aikanaan testauttaisin kaikki sukupuolitaudit, suuressa osassa ei sitten tule mitään oireita.

        Vaan provohan tämä juttu on...(toisella viikolla, hmm...)


    • trhrshta

      Spermankantaja? Eiköhän ne mällisi ole valuneet sieltä ulos jo kohtsiltään aktin jälkeen. Ei siellä naisen sisällä mikään sperma jakaudu, vaan alkio.

      • kaikenlaisianaisia

        Akka on vedättänyt sua. Väittänyt että syö pillereitä mutta nyt kulkee maha paksuna. Tommosten kannattaisi tehdä abortti että ei synny seuraavaa päästä viallista sukupolvea. Akka ei halua tehdä töitä eikä opiskella vaan vääntää pentuja yhteiskunnan elätettäväksi. Näitä tapauksia riittää.

        Ymmärrän hyvin sun tilanteen. 21 v ja elämä edessä, koulut kesken, ulkomaille lähdössä jne. Parempi että se raskaus keskeytettäisiin. Jälkiehkäisy pillerit.


    • mammeli1

      Syllisiä on lapsellista Tässä alkaa hakea,toivottavasti saat nykyisen puolisosi kanssa käytyä asian läpi vaikka helppoa se ei varmasti ole ,mutta vaihtoehtona parempi kun että puolisosi kuulee sen muualta silloin useasti asiat muuttuvat matkalla ,mutta voimia sulle asian tiimoilta ja pakko myöntää että huomaan riviesi välistä katumusta tapahtuneeseen,sitten on tietysti viimeisenä mietittävä haluatko olla tulevalle lapselle isä vai et ....muistaa silti Aina kannttaa että lapsi on täysin syytön ja tehtyä ei tekemättömäksi saa .Voimia !

      • Työkaveri

        Olihan se avaus sekavasti kirjoitettu, mutta saihan siitä sentään selvää...mammeli1?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe