Avast ja Sttray64.exe

apuja!

Hei, avast löysi kaksi kpl Sttray64.exe tiedostoa ja laittoi karanteeniin. Arvelenpa että nuo ovat false positiivejä, kun etsin netistä tietoa niin ne liittyvät IDT ajuriin joka minulla on. Mitä mieltä olette? Kannattaakohan nyt ottaa ne karanteenista pois ja päivittää virustietokannat?

48

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottaisin pois karanteenista ja etsisin kyseisen tiedoston. Sen jälkeen lähettäisin sen tänne: https://www.virustotal.com/ ja scannaisin sen tuon kautta. ( Se voi olla jo tallennettuna tuonne sivustolle mutta scannaa uudestaan)

    • apuja!

      Voi h.elevettiläinen! Nyt tuli sama viis samaa tiedostoo karanteeniin.. Mikähän neuvoksi? Päivitin virustietokannatkin.

    • apuja!

      ... En kerkeä kuin palauttaa karanteenistä tiedoston ja mennä ettiin sitä, kun jo avast taas jo laitto niitä karanteeniin 5kpl.. Pitänee avast laittaa poies päältä.

    • Kokeile joo laittaa vähäksi aikaa ja tee tuo scannaushomma.

    • apuja!

      Lähetin Sttray64:n sinne ja 0/39 eli pitäisi olla mitään uhkaa.

    • apuja!

      ''Eli ei pitäisi olla uhkaa.''

    • mutuloff

      http://www.bleepingcomputer.com/startups/sttray64.exe-26989.html

      Tämmöistä tietoa.

    • apuja!

      Vaikuttaa olevan False positiivi... Jännä että ennen ei ole tehnyt näin...

    • Näitä sattuu aina välilä virustorjunta ohjelmille.

    • apuja!

      Sattuu sattuu. Mutta mitähän nyt pitäisi tehdä? Vaikka palautan avastin karanteenista ne sttray tiedostot, mutta niistä jää silti merkintä karanteeniin? Tai näyttävät että ne olisivat siellä? Pitäisikö tehdä niin että poistan avastilla ne ja asennan ajurin uudelleen? Ja päivitän avastin ja semmosta?

    • apuja!

      Eli poistan avastilla ne tiedostot karanteenista ja poistan ohjelman. Ja sitten asennan uudestaan koko ajurin.

    • Annan niiden olla karanteenissa jos tuo IDT toimii hyvin.

    • apuja!

      Voi p.erle! Tarkistin WU päivitykset ja siellä se IDT oli mutta avast esti sen asennuksen...

    • apuja!

      HETKONEN! Kun avast löytää kyseisen tiedoston, siinä lukee että raportoi vääräksi hälytykseksi. Varmaan laitan sitä nappia.

    • apuja!

      Nonniih, lähetin sen ja se analysoidaan seuraavien päivitysten yhteydessä eli luultavasti jo tänään. Lähetän sitten viestiä, että miten kävi.

    • apuja!

      ''Annan niiden olla karanteenissa jos tuo IDT toimii hyvin.''

      Mitä ihmettä?! Vissiin kirjoitit väärin?

    • Oikein kirjoitin.

    • apuja!

      Miten niin sä annat niiden olla karanteenissa? :O

      • Jos kaikki toimii hyvin niin miksei.


    • apuja!

      Tässä kävi nyt vaan semmonen probleema ku poistin sen ajurin ja asennan sen WU:n kautta niin avasti estää sen asennuksen... Varmaan uudelleen asennan avastin.

    • apuja!

      Huoh... Asentaessa avastia tuli pikatarkistus ja taas ajurin kimpussa... Avast luokitteli sen tiedostin täksi: Win64:Dropper-gen[Drp]
      Laittoin muuten yöksi full scannauksen avastilla ja löysi aukeamattoman tiedoston, mikä on löytynyt aina. Ilmeisesti avast on jotenkin ristiriidassa tuon ajurin kanssa...
      Ja tiedoston nimi: Sttray64 .exe taas...

    • apuja!

      Jännä ettei ennen ole näin käynyt...

    • ihmettelijä
      • Ei WU:sta mitään haittaohjelmia jaeta.


    • apuja!

      Poistin avastin ja virustorjuntana on nyt Windows 8.1:n oma virustorjunta eli Defender. Pitää kattoa jos joskus sen avastin voisi laittaa uudelleen... Jos ei tulkitse ajuria miksimään p.erkeleen virusp.askaksi.

    • Tai kokeile Panda Cloud free virustorjuntaa.

    • apuja!

      No en mitään Panda Cloudia ala kokeileen, kun oon joskus kokeillut.... Mutta kerro, miten voi olla mahdollista että Avast tulkitsee ajurin tiedostoja haitallisiksi jos ennen ei ole tunnistanut?!

    • Virustunnisteet päivittyvät monta kertaa päivässä joten virustorjuntaohjelma voi löytää haittaohjelman tänään vaikkei se sitä eilen löytänyt.

    • apuja!

      No tuskinpa ajurin tiedosto on haitallinen... Ja aika jännä että poistin koko Idt audion ja sitten asennan sen Windows Updaten kautta niin SE AVASTI ESTÄÄ SENKIN P.ERKELEEN P.ERKELE! Onneks ei ole enää riesana.

    • Silloin Avastissa on vikaa sillä WU tarjoamat päivitykset ovat turvallisia.

    • voi teitä sanoi isä

      ennen meitä.

      Latailut ovat varmaankin estetty koska koneella on pöpö.

      Voithan sinä kokeilla kaikkea mitä jonkun mieleen juolahtaa.

    • apuja!

      Eli jos avastilla tulee kämmi, niin sinun mielestäsi minun koneella on pöpö? Älä puhu p.askaa. Ei koneellani mitään pöpöä ole. Avast ei reagoinut enää mitenkään kun poistin IDt audion ja tein full scannauksen. Eli Avasti teki virheen, kun tulkitseen ajurin tiedoston haitalliseksi.

      • Olet oikeassa. Tuollaiset väärät havainnot eivät ole lainkaan harvinaisia ja joskus ne ovat aiheuttaneet todella suuria ongelmiakin kun viallinen virustorjuntaohjelma on rikkonut itse käyttöjärjestelmän.

        Esim.
        http://www.bit-tech.net/news/2008/11/12/avgi-bug-leaves-windows-unbootable/1

        Teit hyvän ratkaisun kun jätät ylimääräiset kolmansien osapuolien kyhäämät huuhaa virustorjuntaohjelmat kokonaan asentamatta ja hyödynnät sitä Windowsissa valmiina olevaa Defenderiä.


      • kaada ittelles vaan

        Älä revi pelihousujasi.
        Asiassa joutuu täällä netin jossakin kulmassa elämään sinun antamiesi paskatietojen varassa.


    • apuja!

      Keroppas p.erkele mitä p.askatietoja olen antanut? Ja onneksi sain heivattua sen p.erkeleen avastin veke.

    • mr.greengrass

      oho... Mitä kauheuksia avast on saanut aikaan... Kieltämättä itsellä muutama peli on nykinyt ja kun poistin avastin niin toimii hyvin... Taidanpas itsekkin käyttää tuota Microsoftin virustorjuntaa. Varmaan kaikista toimintavarmin ohjelma.

      t:Greengrass

    • Apuja!

      ''Win64:Dropper-gen[Drp]

      https://www.google.fi/search?client=ubuntu&channel=fs&q=Win64:Dropper-gen[Drp]&ie=utf-8&oe=utf-8&gfe_rd=cr&ei=9s3lU7GtE4bK8geat4CIDg

      Googlen löytämiä juttuja.

      Pöpö mikä pöpö.

      Järjestelmän uudelleenasennus kannattaa pistää harkintaan.''

      Miksi tekisin uudelleen asennuksen, jos avast teki virheen? Vastaus: Ei mitään syytä. Avasti luuli sttray64 tiedostoa tuoksi Win64 Dropperiksi. Eli avast luuli puhdasta tiedostoa haittalliseksi, eisen kummempaa. Joten en näe syytä asentaa käyttistä uudelleen. Koska todellista uhkaa ei ollut.

      • 3Timo

        Täs on nyt varmaan käyny päädemään silviisiä, et tossa exessä sattumalta löytyy just sama tunnistemerkkijono jolla avast etsii tota oikeaa pöpöä, ei sen kummempaa?

        Shit happens!?

        Tod. Näk. Korjaavat, kun huomaavat?


    • Rankandankibor

      Olen aina välillä ihmetellyt sellaista myös, kun avast aina joskus ilmoittaa jostain uhasta ja siinä on sitten mukana kuitenkin myös kohta mihin saa klikata ja ilmoittaa sen virheelliseksi tiedoksi tai jotain siihen suuntaan ,jota en valitettavasti nyt ihan sanatarkkaan muista miten se meni.

      Mutta tuo tekee kyllä sen, että alkaa miettiä että miksi avast itse ei ole varma siitä mitä se uhaksi ilmoittaa ja voiko sen virus torjuntaan sen vuoksi oikein huolet sitten luottaakaan myöskään.

      • 3Timo

        Voisko siinä olla sit joku "heurustinen analyysi" jotka tutkii tiedoston sisältämää koodia ja API-kutsuja ja päättelee sen perusteella et kyseinen tiedosto SAATTAIS osata tehdä virusomaisia temppuja koneelle?


    • Avast oli ennen parempi virustorjunta mutta nykyään se on raskaan oloinen ja lisäksi monimutkainen.

    • Rankandankibor

      Samaa mieltä olen minäkin.Minulla on monta vuotta jo ollut Avast virustorjuntana ja olen siihen tyytyväinen kyllä ollutkin.Ja varsinkin juuri niistä alkuaikojen versioista pidin paljon enemmän kuin näistä nykyisistä uusista,jotka tosiaankin ovat tulleet jotenkin raskaammiksi ja monimutkaisemmiksi.
      Siitä huolimatta minulla on kyllä Avast edelleen ja olen vaan mielessäni monta kertaa jo meinannut kuitenkin ihan kokeilumielessä vaihtaa Avastin siihen Pandaan nähdäkseni miltä se tuntuisi.Mutta jostain syystä en ole vaan saanut itsestäni irti niin paljon että olisin sen tullut kuitenkaan tehneeksi.Ehkä siihen on jarruttavasti vaikuttanut sekin kyllä myös,kun tuolla eräässä tietokoneliikkeessä sen liikkeen omistaja antoi minun ymmärtää että pilvipalvelut eivät olisi niin luotettavia ja kehui vaan kovasti että Avast on hyvä ohjelma.Ja se ehkä sai minut toistaiseksi vielä sitten miettimään, että vaihdanko sittenkään.Mutta voi se olla, että tulee kyllä vielä jossain vaiheessa ainakin kokeiltua miltä se Panda tuntuisi,mutta aika sen nyt sitten näyttää.

    • Liikkeen omistaja kertoi väärin. Pilvipalvelut ovat suurilta osin luotettavia.

      Panda on suosittu ja kehuttu virustorjuntaohjelmien valmistaja joten sen ohjelmat ovat turvallisia.

    • mr.greengrass

      Tosiaan pilvipalvelut ovat turvallisia. Ja itse mietiskelen minkäs virustorjunnan laittaisi.

      t:Greengrass

    • Rankandankibor

      No hyvä tietää että olinkin saanut tältä liikkeen omistajalta väärää tietoa.No,tämä henkilö olikin jo sen verran aika iäkäs vanhempi herra,joka ei ehkä ole kunnolla jaksanut näihin uudempiin tietotekniikan asioihin enää niin tarkkaan perehtyä ja hän ehkä sitten omien kuvitelmien ja tuntemuksiensa pohjalta sitten loihe lausumaan minulle vaan ne omat epäilyksensä,siitä mitä hän näiden pilvipalveluiden ajatteli olevan.Mutta hyvä että kerroitte minulle asian oikean laidan,niin voi sitten luottavaisin mielin alkaa vaikka sitä Pandaakin sitten kokeilla,joten kiitos teille kummallekin paljon tiedosta!!!

      Ja vaikeaahan se siitä huolimatta on silti kuitenkin päättää ,että mikä virusturva se paras sitten lopulta olisi,kun noita vaihtoehtoja tuntuu olevan niin paljon.Ja minäkään kun en ole muuta kuin pelkästään tuota Avastia vaan kokeillut ja niitä ilmaisia ohjelmia on kyllä niitä muitakin myös,joille jokaiselle tuntuu olevan ne omat kannattajansakin sitten myös.Joten pelkästään kokeilemallahan sen omansa vasta sitten kait löytää mikä parhaalta itsestään sitten tuntuu.

    • Pilvipalveluissa kannattaa vaan muistaa

      - Laittaa hyvä salasana
      - Ei anna sitä muiden käyttöön
      - Käyttää luotettavaa pilvipalvelua

      Pilvipalveluita on erilaisia. osiin ei tarvitse kirjautua ( Kuten Panda Cloudiin) mutta osaan tarvii. Osa tarjoaa ilmaisa tallennustilaa netissä.

    • Rankandarkibor

      Kiitos Vapunen jälleen!!

      Minä juuri hiljattain vaihdoinkin itselleni oikein tosi vahvan salasanan,joten se puoli pitäisi ainakin olla kunnossa.Enkä koskaan ole antanut salasanojani toisten käyttöönkään myöskään.Mutta tuo kolmas neuvo onkin sitten jo vähän vaikeampi ,eli mistä sen parhaiten voi tietää,että mitkä pilvipalvelut on luotettavia ja mikä taas eivät.
      Ja tuo One Drive vissiin taitaa olla juuri yksi sellainen joka tarjoaa sitä tallennustilaa.Entä mikä se Silverlight muuten on myös?

    • Esimerkiksi Google, Microsoft, Dropbox, F-secure, Evernote ovat luotettavia pilvipalveluita.

      Silverlight on selainlaajennus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7701
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      74
      3713
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1077
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      56
      1005
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      823
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      708
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      705
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe