Pyhän Hengen kaste on tärkeä jokaiselle ihmisille

Myös kaste vedessä

kannattaa vastaanottaa Jeesuksen nimessä, kun tahtoo Jeesusta lähteä seuraamaan ja kilvoittelemaan opetuslapsenaan. Tärkeintä on Herran opetukset ja rakkaudellinen kuuliaisuus ja ymmärrys ja hyvän hedelmän kantaminen Jumalassa jokaiselle Jeesukseen kutsutulle. Kasteet ovat tärkeät asiat Jeesuksen opetuslapseudessa.

Kenenkään ei kannata riidellä näistä kasteasioista vaan pyhittyä totuudessa, kuten näkee sen Raamatussa meille ilmoitetun.

7

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doordoor

      Oikein! Paitsi että ei ole mitään "kasteita" vaan yksi kaste vedessä Jumalan nimeen

      • 4 todistajaa

        (Luk 3:16) niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."

        Mar 1:8) "Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        (Mat 3:11) "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."

        (Ap 11:16) Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        "


    • Kasteita on monija!

      Tiedättekö,että kasteita on monija,yksi on Vesi jossa kastetaan Isän Pojan ja Pyhänhengen nimeen toinen kaste tulee Jumalalta Pyhänhengen kaste joka on voitelu johongin tehtävään ja kolmas on Tulikaste joka on Jumalan antama puhdistus uskovalle,siinä tapahtuu jotakin suurta mutta puhdistavaa,kun Jumala on sen antava,kun ihminen on asetettu virkaan tai saa jotakin suurta tässä ajassa jo,eikä vasta taivaassa!
      Minä kastan pyhällä hengellä ja tulella,sanotaan Raamatussa! Ari

      • Ja vielä lisää...

        Unohtuiko aamukaste. Siinä kastetaan Jeesusksen Kristuksen nimeen. Kärsimyksen kasteessa Jumala grillaa ei uskovia, että tekisivät parannuksen.


    • sitä se on

      No nämä lutterin perilliset eivä t tiedä mitään Hengen Kasteista, he tuntevat vain yhden ja ainoan sakramenttikasteen vauvoille sen taikavesirituaalin jonka pappi suorittaa ja ei kuulemma ole mitään väliä vaikka pappi olisi päissään ja kummit samoin, sam ateho on kuulemma taikavedellä !

      tätä on suomalainen luterilainen kritillisyys.

      ja mistä voisivatkaan tietää, kun kirkossa ei ole koskaan puhuttu Pyhän Hengen alueesta mitään, ja hyvä onkin etteivä tpouhu kun siitä eivät nämä palkkapapit mitään tiedä.

      että tätä tämä on.

      • tätä se on

        Luterilaiset kuten kaikki oikeaoppiset kristityt tunnustavat Pyhän Hengen kasteen, siis kasteen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Ei ole kyse taikavedestä, vaan Jumalan Sanasta joka on voimallinen. Onneksi pappien ja kummien päissäänolo ei estä Jumalan töitä. Ja kirkossa puhutaan Pyhästä Hengestä jatkuvasta.

        Tämä Raamatun kohta puhuu hyvin uudestikastajista. Heillä kun on aivan Raamatulle vieraita henkikasteita, jossa taitaa olla joku muu henki kuin Jumalan henki.:
        "Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte"


    • äpoiuyt

      Uskon lahko jolla ei ole Pyhää Isää ja Pyhää Poikaa eikä Pyhän Pojan opetuslapsia ei omista muuta kuin eksytys pyhyyksiä.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe