Mitä mun pitäs tehä?

Tyttö-00

Mua kiusattiin ala-asteella mut en tiiä miks. Ootin vitosen keväästä alkaen, et millon vihdoin pääsis yläasteel. Nyt oon kasilla enkä oo siltikään saanut uusia ystäviä. Nykyään musta puhutaan pahaa. Ruokalassa on kymmenen hengen pöytiä ja mun luokalla on 11 tyttöö. Olin vika joka oli menos pöytään. Yleensä me aina siirretään tuoli tai kaks pöydän päähän et kaikki mahtuu. Sillon sit yks tytöistä sano et ei siihen mahu. Hemmetti miten sit ennen on mahtunu niin hyvin? Menin toiseen pöytään. Muutenkaan ne ei hyväksy mua. Luulin et Mul on pari hyvää ystävää mut en oo enää varma.
Mitä mun pitäis tehä? En oo kertonu tästä kellekään. Tunnen olevani joku avaruus olento jonka ei kuuluis olla täällä.

5

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpoam

      Millä lailla susta puhutaan pahaa, ja millaista se kiusaaminen oli? Kouluthan ovat alkaneet aika vastikään, joten se, ettet sä vielä ole saanut ystäviä, ei tarkoita että kannattais heittää toivo pois :) tuollanen syrjintä on muuten ihan helvetin typerää...ja silti niin yleistä. Tsemppiä sulle :)

      t. aikoinaan itsekin koulukiusattu

      • Tyttö-00

        Kiusaaminen on ollu just tota syrjintää. Jos täytyy jossain kohtii olla pari niin mä oon yleensä aina se jolle ei löydy paria. Luokalla on samat oppilaat ku viime vuonnakin. En oo kuullu ku ne puhuu musta pahaa mut mä vaan tiiän et ne puhuu musta pahaa ja joskus kun tulen paikalle kiivas keskustelu loppuu kuin seinään. Yks tytöistä kysy et voisinko mä olla yhden 01 kanssa kun sillä ei oo kavereita. Tutustuin häneen tänään ja heti muut käytti häntä ns. aseena mua vastaan. Ne sano aina et se meni tossa taas äsken yksin et mee sen luo.


      • tpoam
        Tyttö-00 kirjoitti:

        Kiusaaminen on ollu just tota syrjintää. Jos täytyy jossain kohtii olla pari niin mä oon yleensä aina se jolle ei löydy paria. Luokalla on samat oppilaat ku viime vuonnakin. En oo kuullu ku ne puhuu musta pahaa mut mä vaan tiiän et ne puhuu musta pahaa ja joskus kun tulen paikalle kiivas keskustelu loppuu kuin seinään. Yks tytöistä kysy et voisinko mä olla yhden 01 kanssa kun sillä ei oo kavereita. Tutustuin häneen tänään ja heti muut käytti häntä ns. aseena mua vastaan. Ne sano aina et se meni tossa taas äsken yksin et mee sen luo.

        Kuulostaapa oudolta...siis millälailla he käyttävät sitä aseena sinua vastaan? Syrjintä on kamalaa, mutta hyvä ettei ole mitään vakavampaa tapahtunut ainakaan vielä, vai onko? Huom! En tarkoitako ettei syrjintä olisi paha asia! Toivottavasti löydät kavereita, onko sinulla harrastuksia? Kavereitahan voi saada koulun ulkopuoleltakin :)


    • kokemuss

      Oon seiskal ja itellä sama tilanne kiinnostas muaki tietää et mitä pitäs tehä ku oon siitä kertonukki jo 6lk mut se vaan jatku

    • SoSad

      Kysy niiltä että miks ne välttelee. Jos ne rupee sanomaan että mitenniin jne. niin sano perustelut ja talläin, itku saattaa tulla mutta yritä pidätellä...jos kysyminen tuntuu vaikeelta älä tee sitä!!! Mulla on itel samoi ongelmia koulussa, mutta kannattaa kertoa vanhemmille ja jos he aikovat tehä jonkun keskustelun opettajien tai kuraattorin kanssa pyydä että vanhemmat kertoisivat heille että sinä et tiedä keskustelusta mitään vaikka tietäisitkin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      245
      2654
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1583
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1579
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1452
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1325
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1170
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      933
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      898
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      888
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      855
    Aihe